Skor Tablosu
Popüler İçerik
20-07-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Yağ bakımında yanlış yönlendiren parçacı yüzünden 5 30 yağ koymuştuk. Eksiltme yapması sebebi ile bugün petronas 5 40 yağ ve opar yağ filtresi ile yeniden yağ bakımı yaptım. Yaklaşık 6bin km olmuştu yağ bakımı yapalı. Kapı önünde kendim değiştirdim yağını.7 Puan
-
Merhabalar, Hızlı bir karar ile Jeep ile vedalaştık. Leon sonrası biraz yumuşatılmış benzer hissiyatlara sahip formentor radarımdaydı.Temmuz başında kavuştuk. 1.5 Mhev tsi Vzline versiyonu, 2025 ile 2024 arasında donanım farkı var o nedenle 2025’e yöneldim. 2024 ile 2025 farkları kısaca kör nokta, 360 kamera, travel assist gibi donanımlar. DCC, Sennheiser ve adaptif matrix farlar sürüşe keyif katıyor. 190 mikron ppf ve seramik uygulamalarını uzun yol öncesi fırsat bulup yaptırdım. 1700 km civarına geldik, kitapçığı okuyup rodaja dikkat ettim, rodajı bitirdik. Gelsin fotoğraflar,3 Puan
-
Yeni Model Y ile 6000 Km ye geldim sayılır. Araç hakkında kayda değer değerlendirme içeren bir çok videoyu izledim. (And 'ın derlediği problemler videosu dahil) Hak verdiğim, vermediğim ve abartıldığını düşündüğüm bir çok şeyi bizzat tecrübe ettim. Aklıma geldiği kadarıyla yazayım. 1- Aracın direksiyonu çok hassas ve yüksek hızlarda kontrolü zorlaştırdığını söylüyorlar. Öncelikle aslında ilk bi kaç bin km aynı düşünceye ben de kapıldım. Aracın direksiyonu sert hissi ile yumuşak moda alıp kullandım. Evet şehir içi düşük hız manevralarda bir miktar konforu artırsa da hızlandıkça aracı stabil tutma konusunda dezavantaja döndüğünü farkettim. Zaten sert direksiyonlu bir araçta bu en sert modu koymalarının bir anlamı olmalı düşüncesiyle ve farkı daha iyi anlayabilmek için özellikle en Sert moda alıp kullanmayı denedim. Kesinlikle aracı stabil tutma konusunda sert direksiyon konfor getiriyor. Özellikle direksiyona ilk kuvvet uyguladığınız anda aracın kasasına yansıyan eylemsizliiği gayet yumuşatıyor ve özellikle yolcular açısından daha iyi hissettiriyor. Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da dahil aracın çizgisini bozmadan ilerleme kabiliyetini artırıyor. Artık yumuşaktan vazgeçtim ve standart modda kullanıyorum. Ayrıca aracı daha sert ve agresif kullandığınızda direksiyonun en sert modu daha keyifli ve hakim hissettiriyor. 2- Bir kaç kez sanırım otomatik ani fren sebebiyle (Phantom Brake?) aracın altından aşırı rahatsız edecek düzeyde kütürtü duydum. Birinde nispeten hızlı iken (40-50 km/h) direksiyon manevrası yaparak ani yavaşlama yapıyordum ve zaten ayağım frende idi. Bi an aracın altını birşeye vurduğumu düşündürecek kadar sert duyulan bir sesti. Bir diğerinde ise aşırı yavaş (1-2 km/h) geri geri çıkarken tam o esnada aracın arkasından birisi geçiyordu ve yine aynı yüksek kütürtü sesi geldi, muhtemelen fren yaptı ancak o kadar yavaştım ki sesle birlikte gazdan ayağımı çektiğim için fren yaptığını bile hissetmedim. Cidden aracın altının bir şeye çarptığı hissine kapıldım. Hatta ses o kadar yüksek geldi ki o esnada aracın yanında olan bi kaç kişi benle birlikte eğilip aracın altına bişey mi çarptı diye eğilip baktı. Oysa hiçbirşey yoktu. Bunlar benim yaşadığım rahatsız edecek kadar yüksek ses deneyimi ancak yine de bu yüksek kütürtü sesinin normal olmadığını düşünüyorum. 3- Fren pedalı setup ı alışılagelen araçlardan farklı evet. Zaman zaman pedal üstünde önce kuvvetli rejen hemen akabinde yeterli gelmediğinde mekanik fren in devreye girdiğini hissedebiliyorum. Verimlilik adına bu sistemin çalışması gayet başarılı buldum. Pedala alışmakta zor değil. Ancak 2 tonluk bir kütleyi ani yavaşlatmak konusunda biraz daha iyi durma mesafesi beklerdim. Sert frende ABS beklediğimden bir tık erken açıyor. Ancak bunun üzerinde gelen Hankook lastiklerden mi yoksa gerçekten lastik tabanının yetersiz kalmasından mı olduğundan emin olamadım. Juniper ile yapılmış fren mesafesi testlerine hiç bakmadım ancak araç hızlı ve ağır bu yüzden bi tık daha iyi durmaya ihtiyacı var kanaatindeyim. 4- Rejen standart ta kullanıyorum. Özellikle sert girilen manevrada (ralli yapmaktan bahsetmiyorum) hafif dalgalı tümsekli düz olmayan zeminli yollarda anlık olarak gazdan ayağı tamamen çekerek tam rejen başladıktan sonra arka tekerleri beklentimden biraz daha erken kaydırmasına sebep oluyor. Buda az da olsa tedirgin hissettiriyor. Aracın dinamiklerini anladıktan sonra sert kullanıldığında pek güven vermeyen bir araç olduğunu düşünmeye başladım. Tabi ki bunu anlıyor ve buna göre kullanıyorsunuz. Bu durumda da 218Hp keyiften ziyade tecrübesiz insanlar için tehlike doğurabilecek bir hal alabilir. Bu aracı çok sert ve agresif kullanmamayı vurgulamak lazım, tecrübesi zayıf insanlardan çok patlayan olacaktır. Özellikle süspansiyon setup ı konusunda bu kadar ağır, güçlü ve yüksek bir araç için biraz daha dokunuş gerekiyor sanırım. 5- Standart otopilotta ve yazılımda hala geliştirilmesi gereken saçma davranışlar var. Örneğin hız sabitleyici de bile harita bilgisinde kavşak olarak gözüken dönüşlere yaklaşırken trafik güvenliğini bozacak şekilde aniden yavaşlıyor. Navigasyonda kavşak olarak görmüyorsa kavşak varsa bile araç yavaşlamadan ayarlı hızda devam ediyor. Keskin virajlardaki aracın kendini yavaşlatma şekli pek rafine değil, kesik kesik ve konforsuz bir tavrı var. 6-Mesela otomatik cam silme modu düzgün çalışmıyor bunu kapatıyorum ancak hız sabitleyici ve şerit takibi açtığımda silecek kendini tekrar otomatik moda alıyor ve alakasız yerlerde çalışabiliyor. Park pozisyonunda farların kapanıp park lambalarının yanması yada araçtan çıkıp kapıyı kapatınca değil kapıyı açınca yüksek sesli müziğin kapanması v.s gibi şeyler gerçekten daha mı kullanışlı yoksa ben almanlarda bunlara alıştığım için mi bana daha kullanışlı geliyor emin olamadım. Mesela araca ışıklı müzikli gösteri yaptırabiliyorsun ama gece vakti evimin sessiz garajına girdiğimde ayrılırken kapı kilitlenme sesini sadece gece için kısamıyorsun çünkü gündüz gürültülü ortamlarda o sese ihtiyacın var. Bunlara benzer ufak tefek yazılım geliştirmelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum. 7- 6000 Km sonunda trim sesinin olmaması güzel. Aracın en beğendiğim yanı gecikmesiz, dozlaması çok güzel gaz pedalı kalibrasyonu ve kabin ses yalıtımı diyebilirim. Ancak klima sisteminin fan sesi ve koltuk soğutmanın fan sesi cidden bu sessizlikte uzun süre çalışınca kafa şişirecek kadar rahatsız ediyor. Ayrıca araç park pozisyonunda sessizlikte içinde otururken bariz farkedilen trafo inleme sesine benzer bir elektriksel inleme var. Yine aracı park ettikten bir süre sonra sessizlikte daha çok farkedilen elektrik kompanzasyon panosundan gelen takırtı tukurtu, patırtılara benzer garip sesler çıkarabiliyor. 8- Ekranın çoğunu kaplayan çevresel trafik görüntüleme sistemi ekran üzerinde sürüş esnasında sürücüye pek bir yarar sağlamıyor. Tesla ya ilk kez binen insanların ilgisini çekmekten öte sürüşe güvenliğine ya da kalitesine kattığı büyük bir değer yok. Menüsü çok güzel, kolay anlaşılır ve sade ancak sürüşteki görsel arayüz daha kullanışlı olmalı. Rengarenk olabilen ve teknik olarak hiçbir fayda sağlamayan ambiyans ışığını gece sürüşte saçma bulan ve kapatan biri olarak, iç mekanda daha kullanışlı bazı detaylara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. 9- Dar ve manevralı sokakların aracı değil. Cidden keşmekeş şehirlerde yaşayan insanlar için bu geniş iri aracın dönüş çapına birşeyler yapılmalı. Şahsen ben Sivas 'ta rahatım ancak bu aracın direksiyon sisteminde çalışan ekibin İstanbul' un kaldırımlarına araç sıkıştırılan dar sokaklarında hiç araçla gezmediğini düşünüyorum. Velhasıl kelam; Araç fiyatını fazlasıyla hak edecek kadar iyi. Ancak sözde değil özde premiumlarla kapışacak kadar çok çok iyi değil, hala geliştirilmesi gereken basit kusurları var...3 Puan
-
Yaz sıcağında güneşe koyduğın arabaya birazdan geliyorum serinleyiver demek müthiş bir lüks ya. Bazı şeyler olumsuzların üstünü örtüyor.2 Puan
-
2 Puan
-
yok ben anektarı ustaya bırakırım, bitince beni arar, kavem bitmişse bi ara gelir alırım, motor yağına bile bakmam mesela şu an ne var bilmiyorum, onun rahatlığını veremeyen ustaya da araba bırakmam . terzi söküğü il,işlisi2 Puan
-
Sonradan takılan geri görüş kamerası var. Aynı sorunu yaşayınca reset düğmesine iğnenin ucuyla 5 saniye basıyorum düzeliyor. Varsa o düğme ile yoksa ayarlardan fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyin. Bağlı olan bütün usb aux kablolalarını çıkarın.2 Puan
-
genelde su vs alıp oksitlenir kameralar. ana ünite geri vitese atıldı sinyalini alıyordur ekran siyahlaşıyordur ancak kamera yok gibi algılıyor olabilir böyle bir şey oldu ise2 Puan
-
Bence rejen’e çok güveniyorlar, fren kullanma refleksi zayıflıyor. Eğer çok tecrübeli değilse sürücü. Bu kazalarda da fren pedalına geç basılmış olabilir bence.2 Puan
-
bunu çinliler de yapıyor. Büyük markalar Çok basit özellikleri parayla satmaya devam ederse bu onlar için kötü olacak1 Puan
-
Gecenin bir yarısından sabahın körüne kadar kim ne yaptın yeşil alanı. Otoparkın rampasını öyle meşgul etsin o zaman.. itfaiye veya ambulans geldiğinde o yol daha kıymetli olacak1 Puan
-
Tam olarak hissettiğimin özeti bu aslında, ancak 100 yıllık markalardan kesinlikle daha başarılı yaptıkları şeyler de var... Hepsini geçtim fiyat/fayda konusunda 100 yıllık markalar müşterinin en az çeyrek asırdır resmen kanını emiyor bana kalırsa... Kapıdaki cam düğmelerinde ön camların basılı tutunca kapanması arka cam tuşunda bu özelliğin ekstra ücretle satılması gibi yüzlerce 5 para etmez aptal şeyi donanım diye kakalamayı alışkanlık haline getirdiler. Tesla benzeri markaların bazı ucuz maliyetli donanımları standart yaparak rekabet konusunda yargı dağıtması tüketici açısından çok iyi oldu, ama çoğu kişi bunun farkında bile değil bana kalırsa... Ha Tesla bir gün pazarın ipleri eline geçerse şimdikileri mumla aratır mı? Gayet mümkündür... Sağılmamak için bütün mesele, tüketicilerin ne aldığını fark etmesi ve bilinçli olması...1 Puan
-
Kendi sitelerinde resmi satış noktaları mevcut ordan temin edebilirsiniz. https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/home/where-to-buy.html https://www.hepsiburada.com/magaza/castrol1 Puan
-
Mekanizma iyi çalışıyor, tel sıcak soğuk değişimini yerine getiriyor. Bugün derece ölçümünü kendim yaptım, derece ucunu 30cm kadar orta havalandırmadan içeri soktum.5dk demeden 10 derece altına indirdi.Gaz verince daha iyi soğuttu bu defa, rölantide iyi soğutmuyor.fan hızı 3 te iyi soğutmuyor.2000 devire doğru soğutma artıyor.En düşük 6 dereceyi gördüm ama stabil değil.Tüm bunları dışarda gölgede yaptım.Sıcaklık 35 derce civarıydı.Soğutma en soğuk olacak şekilde ayarlı, hafif yükseltsem zaten sıcaklık artıyor.1 Puan
-
1 Puan
-
Metin uzundu , bende Chat GPT ye okuttum. . Gözler bozulmuş odaklandıkca başım ağrıyor1 Puan
-
Abi yine masallah değme otomobil yazarlarını cebinden çıkaracak nitelikte yorumlamalar sizin ilk kaleminizi sanırım Polo inceleme yazısı olması lazim o zaman fark etmiştim defalarca okuduğumu hatırlıyorum ? Tesla radarimda olunca daha da ilgimi çekti kazasız belasız sürüşler tekrardan hayırlı olsun aracınız inşallah bize de nasip olur.1 Puan
-
1 Puan
-
Maşallah güle güle kullanın ? Çok beğendiğim araçlar. 2008in phevleri gelmezse bunların phevleri ile ilgileniyorum hayırlısıyla inşallah.1 Puan
-
1 Puan
-
Dengi premium araba 3 kat pahali. Normal boyle olması. Fiyat avantaji tamamen vergi sistemi yuzunden. 3 seneye hepsi esitlenir.1 Puan
-
Diğer markalar 100 yıllık tecrübeye sahip, demek ki bazı ince ayarlarda tecrübe eksikliği var.1 Puan
-
Lastikler frende eziliyor gibi sanki. Ama yanagi ufaltsan ya da runonflat lastiklerdeki gibi yanaklari guclendirsen bu sefer konfor bozulacak, bunlar hep workaroud tabi. Optimum noktayi uretici suspansiyon setupinda bulmali.1 Puan
-
Digerleri neyse de yil olmus 2025 hala hiza gore sertligi degisen direksiyonu yapmadilarsa cok sacmaymis. 3 numara bence suspansiyon tasarimindan. Hankookla alakasi oldugundan da emin degilim. Bendekiler michelin e bilmemne onda da ayni sey var. Ford o dengeyi cok iyi tutturuyordu, bunlarin biraz daha dersine calismasi lazim o konuda.1 Puan
-
Ahsjdjfjd len mazda panelvan ile taşıdığın malzemeyi bir tuttun ya, pes.1 Puan
-
2016 mondeo da oluyordu bagaja ıslak yıkama malzemelerini koymayınca düzeldi. Dün aşırı sıcakta yine yaptı nemden şüpheleniyorum.1 Puan
-
Önce derece ile ölçtürün. Bu kasa fiesta buz gibi yapmıyor. 5 derece ölçtüler benimkini güneş ön cama gelince hava çok sıcaksa yetiştiremiyor. Belki normal hali budur.1 Puan
-
evet çok sıkarlar ve sertleşir bunu da tamir edildi diye satarlar virajda geri toplama etkisi de azalır1 Puan
-
Sizede hayırlı olsun, yağ konusu var evet önceki tsilarda öyle idi. Yakın çevremde etsi tiguan ve cupra leon var. Tiguan 13k kmde uyarı verdi servis ekledi.Leon henüz yeni benim aracım gibi bakacağız.Dijital yağ seviyesinde şuan çizginin ortasında gözüküyor benim aracımda 4.seviyede.Leonda ise 5.seviyede.İhtiyac olursa ekleyeceğim ibiza ve leondan alıştığım bir durum. Yakıt konusu ise, Eskişehir kaş arası yolculuğum oldu ortalama 5.6. Kaş şehir içi dolaşma ve dönüş ile 6.3 olarak tamamladım.Eskişehir içi ortalamamda 7.5 üzerine çıkmadı. Premium konusu, bencede değil tıpkı jeep gibi.Benim böyle bir beklentimde yoktu temelde bu araç seat ama malzeme kalitesi vw ile audi arasına yerleşiyor gibi cupra markası ile.Trim sesi yeni C serisinde de var, bahsettiğiniz yerlerde. Ben sadece aracın burkulma dediğimiz anlarında garaj girişi vs sunrooftan aldım tıpkı leonda olduğu gibi harici henüz yok.Ayak ile bagaj açma konusunda ilk etapta çok zorlandık şuan daha iyi yerini tutturdum, diğer bahsi geçen sorunlar ile henüz karşılaşmadım herşey olması gerektiği gibi.1 Puan
-
1 Puan
-
1.5 tsi ünite güzel, 1.4 tsi’a göre daha lineer hızlanıyor gibi geldi özellikle hiybrit desteği ile ancak araç ağır olduğunu hissettiryor özellikle comfort modda.Şanzıman dq381 yağlı dsg, dq200 e göre daha yavaş ama ms’lik farklar ile, daha sağlam olduğu için kabul edilebilir. 1.5 tsi ünite güzel, 1.4 tsi’a göre daha lineer hızlanıyor gibi geldi özellikle hiybrit desteği ile ancak araç ağır olduğunu hissettiryor özellile comfort modda.Şanzıman dq381 yağlı dsg, dq200 e göre daha yavaş ama ms’lik farklar ile, daha sağlam olduğu için kabul edilebilir.1 Puan
-
Focus 1 de sıcak soğuk ayarı sürücü tarafında gaz pedalının hemen üzerinde havalandırma kazanında sıcak soğuk seçim telleri oraya bağlı. Bir kontrol edin seçim yaparken hafif ortada kalıyor olabilir elle tam oturtun oturmuyorsa1 Puan
-
2 kez tuttum şimdiye kadar, ilkinde arkadan çarptılar, araçların fotolarını çekip yol kenarına aldık, sadece ben doldurdum programdan gerekli kısımları, karşının ehliyetinin fotosunu falan alıyo program, aracı yaptırdım sıkıntı çıkmadı, ikincisinde de yine programdan herşeyi doldurdum, onayladım, daha sonra karşı taraf birkaç gün sonra elden nakit verince aracı normal yaptırdım, işlem görmediği için ikinci raporun bir kıymeti kalmadı. Burda şuna dikkat etmek gerek, art niyetli biri olsaydım ikinci kazada hem elden para alıp hem aracı sigortadan yaptırabilirdim. Kısaca iş gören bir uygulama diyebilirim1 Puan
-
her araçta elektro-musluk olmuyor. musluk olmayan araçlarda kalorifer peteği sürekli sıcak kalır. klima peteği ve kalorifer peteği arasında bir klape bulunur. sıcak soğuk geçişini bu klape sağlar. sizinki de o şekilde tasarlanmıştır. deneme amaçlı kalorifer peteğinin hortumlarını motor içinden birbirine bağlayarak kalorifer peteğini devre dışı bırakabilirsiniz. havalar soğuduğunda eski haline getirirsiniz1 Puan
-
Sorunun direksiyon kutusundaki boşluktan olduğu bir çok usta tarafından söylendi. Malesef bizim araçlarda o ayar yeri yok varsa da bende kesin yok çünkü yansanayi kutu var. O ayar yerini biliyorum mantık olarak kutu içindeki mili sıkıştırıyor yani ayarı çok sıkılırsa direksiyon sertleşir1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler dilerim. Biz de Ocak ayında tanıştık kendileriyle ( 1.5 150 bg VZ Line ) 7. aya girdik ilk 15 bin bakımını 14 binde yaptırdım. Yaşadığım tecrübeleri kısaca anlatmak isterim. 10 bin km'ler de düşük yağ seviyesi uyarı aldım servisi aradım normal dediler 1lt 0.20 yağ ekleme yapmamı kendilerinin ekleme yapamayacaklarını dışarıdan yapmamın garantiyi etkilemeyeceğini söylediler ben de tamam dedim ekledim araç 15 bine gelmeden 1 lt yağ eksiltti ve bu durum normalmiş. Yakıt seviyesini 10lt den aşağı düşüremedim çok fazla yakmasını açıkçası beğenmedim. Öncesinde yolda anlamsız bir şekilde çalışmadı ve tahrik mili hatası verdi servise gittim hiç bir sorun yok deyip gönderdiler. Premium olarak çıkarılan bu araçta havalandırma ızgara kısımlarına ellendiğinde trim sesleri vs eksik olmuyor, kalite olarak çok beğenmedim . Ayak ile bagaj açma çoğu zaman açmıyor sinir bozucu, geri geri giderken bir anda el fireni çekip p alması çok daha saçma servis normal diyor bunlara ilk bakımda balata değişimi yaptıran oldu mu ben bu araçta balata değişimi de yaptırdım şimdilik aklıma gelenler bunlar.1 Puan
-
Mındar diyemem, beklentiyi düşük tutmak lazım. Corolla Cross gibi kullanırsa sorun yok, Qashqai gibi kullanmasın.1 Puan
-
1 Puan
-
+ Vakıfbank cepte Kazan da bankomat kart ile her ay farklı günlerde 4 kere 1000 TL üzeri yakıt alımına 300tl nakit bankomat para hediye. Ben her ay kazanıyorum. 1000 TL lik parça halinde yakıt alarak. Tavsiye ederim farklı harcamalar için de kampanyalar mevcut.1 Puan
-
Tozlu garajı izlerken görmüştüm Biraz tuzlu olabilir ama yıkama sonrası koruma da yaptırılırsa ses yalıtımına da katkısı olur. Sebat Oto Kuaför ( Araç Alt Yıkama) https://g.co/kgs/N9vHrjx1 Puan
-
1 Puan
-
MEgan 4 1.33 benzinli manuel. KArışık ortalamamız 5.2 litre kısa mesafe vs dahil. Uzun yolda 110geçilmez ve her ışıkta önde kalkacağım denmezse 4 litreye çok rahat düşüyor. Uzun yolda dikkatli gidilmez gereken yerde salça olanlara sos olunacaksa 5.5 civarı tüketiyor. Fazlasınıda tüketir de radar korkusu vs var.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Satış sürecinden bahsedeyim bende. Bu arabayı aldığım kadar sattığım da macera oldu. Alıcı 12 de geldi selam aleyküm selam. Arabanın etrafinda bir iki gezindi. Ekpertize gidelim dedi. Abi bak bin vs yok gidelim. Gittik ekspertiz ne dediysek aynısını çıkardı. 13.30 da notere geçtik. Albaraka kendi bankası hariç ödeme kabul etmedi diye düşündük enpara sorun çıkardı. Kuveytten 2 sefer oluşturdum enpara alıcı için yine sorun çıkardı. Yok güvensiz işlem yok biz sorguluyoruz vs gelen giden telefon görüşmeleri. En son her ikimizinde ortak bankası Ziraat varmış oradan guvenli satış oluşturdum. Alıcı ziraat e referans girdi parayı yollar yollamaz sisteme düştü. 17.00 da satış işlemi başladı 17.15 te bitti ben plaka evraklarını aldım koştum cemiyete yoksa adam plaka basamadan gidecek. Oraya da 17.20 de yetiştim plaka basımı kabul ettiler son dakikada. Alıcı da geldi hallettik şükür. 4 saat sürdü bizim işlem.1 Puan
-
Sabah sıkıntısız biçimde aracımı sattım. Bankaya (Halkbank İnternet sitesi, mobilde henüz yok) araç plakası, araç bedeli ve alıcı telefonunu girdim. Alıcı kendine gelen sms ile üretilen referans numarasını girerek güvenli ödeme sistemine parayı gönderdi. Notere gittik. İmzalar atılır atılmaz, para bankadaki hesabıma geçti. Zor değilmiş ama, alıcının para gönderme limiti yetmezse problem olabiliyor. Biz sıkıntı yaşamadık.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00