Skor Tablosu
Popüler İçerik
14-09-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
11 Puan
-
Sevgili forumdaşlar gidişte Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan, dönüşte ise Sırbistan, Makedonya ve Yunanistan rotası için, 30 Ağustos sabahı 04.00’da çıkıp Edirne’den akşamüstü sınırdan geçmek üzerine plan yapmıştık. Hatta benzinli arabamız ile gidecektik. Genişletilmiş Avrupa kaskosu yaptırdım, ailece seyahat sigortası yaptırdık, depoyu doldurdum, arabanın yağına, suyuna baktırdım, lastik basınçlarını kontrol ettirdim. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet aldım. Sabah kontağı çevirdim, hop o da ne? “Motor arızası, arabayı tamir ettirin” yazıyor. Arkadaşlar da geldiler bizi bekliyorlar, dedim “siz gidin, biz bu durumda gelemeyiz”. 30 Ağustos günü servisler kapalı, aracı gösteremeyiz, araç gitmiyor tekliyor, rölanti problemi var. Eşimin sempozyumu var Macaristan’da, gelen arkadaşlar da katılacak o sempozyuma, diğer araçta gidecekler. Aklımdan “sadece eşim gitsin, onu da alsınlar bari” diye geçiyor. Arkadaşım dedi ki, “diğer arabayı al, onla gidin”. Ben de elektrikli ile yurt dışında şarj istasyonu bulup bulamayacağımızı, 300 km’de bir mola vermemiz gerektiğini, zor olacağını söyledim. Açıkçası çok tereddütlü idim, hem de kontrol ettiğimde %58 şarjım vardı. “Al sen aracı hallederiz” dediler ve el birliğiyle eşyaları Corsa’dan ID 4’e aktardık ve yolculuğumuz başladı. Önde dizel bir C5 Aircross, arkada ID 4 , üç aile (diğer arabada 2 aile 4 kişilerdi, çocuklar yoktu) toplam Balkanlar’a doğru yola koyulduk. Yolda Emmiyi arayıp, Avrupa kaskosunu ID 4 için de yaptırdım, hemen halletti sağ olsun. Seyahat sigortası zaten geçerli idi. Bulgaristan ve Macaristan için tekrar vinyet aldım, yeşil sigortayı zaten sınırda yaptıracaktık problem olmadı, hazırlıksız bir elektrikli araç yolculuğu başladı. Akşamüstü Hamzabeyli sınır kapısından çıktık. Saat 16.00 civarı idi, hızlı bir geçiş oldu, sadece yeşil sigorta için 15 dakika bekledik. Sonrasında 18.30 gibi Filipe - Plovdiv’e geldik. Burası tipik Osmanlı izlerini taşıyan bir şehir, kültürel yapısı ve dokusu güzel. Kaldığımız otelden şehir merkezi yakın olduğu için, gece bir şehir turu yaptık ve yemek yedik. Filipe’ye gelene kadar aracı 4 kez şarj ettim, Afyon, Bozüyük, İstanbul/ Köprü öncesi ve Hamzabeyli sınırdan geçmeden önce. Sınır öncesi aslında 220 km menzilim vardı, ancak tedbirli olmak adına şarj yaptım. Filipe’de “Fines-Charging” diye bir istasyon buldum, orada şarj edip, devam ettik sabah. Yine Sırbistan sınırından önce tedbir amaçlı olarak şarj ettim, Sınırdan geçip, Belgrad’a geldik. Belgrad’da yine kaldığımız otel merkeze yakın olunca arabaları otoparkta bırakıp, akşamüstü ve akşam turu yaptık. Sabah aracı OMV benzin istasyonlarının içinde bulunan “charge&go” istasyonunda şarj ettim ve hep beraber Macaristan’a devam etik. Sınırdan geçmeden önce baktığımızda sınırı geçince Budapeşte’ye 190 km vardı, benim de şarjım 200 km civarı idi. Yine tedbirli olmak adına şarj ettik. Diğer araçtaki arkadaşım her ne kadar dizel arabada seyahat etse de, kendisinin elektrikli Opel Grandland’i olduğu için, tüm planlamalara yardım etti, hatta çoğu şarj istasyonunu o buldu. Burada bir bilgi vereyim, ülkemiz elektrikli arabalar için şarj istasyonu alt yapısı anlamında bir cennet. Her yerde şarj istasyonu var ve maliyeti ucuz. Avrupa’da ya da Balkanlarda Bulgaristan’dan Macaristan’a gittikçe pahalandı elektrik şarj istasyonlarında. Bulgaristan’da 16-17 TL civarına denk gelirken Macaristan’da 35-36 TL’ye denk geldi kWh’i. Makedonya’da şarj istasyonu bulmak zor ve aynı benzin alır gibi alıyorsunuz bazı yerlerde. Pompacı geliyor, tabancayı araca takıp RFID kart ile cihazı başlatıp aracı şarj ediyorsunuz, bitince ya da şarjı kestiğinizde doldurduğunuz kadarını ödüyorsunuz. Yunanistan’da ise Tesla SC ve Incharge (Shell) istasyonlarını kullandım. Macaristan’a geldiğimizde araçları otelin otoparkına koyduk ve 4 gün boyunca kıpırdamadı arabalar. Eşim ve arkadaşları Corvinus Üniversitesinde sempozyuma katılırken, ben de çocuklarla ve oraya uçakla giden diğer hocalarımın eşleri ile Budapeşte turu yaptık. Budapeşte fantastik/büyülü bir şehir. 1994’de Budapeşte Teknik Üniversitesi aracılığı ile orada 1,5 ay kadar staj yaptığım için bildiğim ve unutmadığım bir yer. Hem eşimin hem de çocuklarımın çok hoşuna gitti. Görmeyenlere tavsiye ederim. Sempozyum sonrası cuma günü yola çıktık Makedonya’ya doğru. Uzun bir yoldu ve 3 şarj ile tamamladık. Avrupa da 9 kez şarj ettim arabayı ve otoyollarda 110-120 km/h hız ile 250-300 km’lik menzil sundu. %20’nin altına düşmedik tabi. Üsküp yine Osmanlı dokusunu barındıran, Taşköprü, hamam ve Osmanlı Pazarı ile adeta Türkiye gibi hissettiren bir şehir. Böreği meşhur (Eski Kasaba Börekçisi). Büyük İskender’in memleketi. Yugoslavya’dan bölünen tüm ülkelerde olduğu gibi benzer bir yapısı var, Bakımsız yerler var, ama çoğu yeri güzel. Ertesi gün kahvaltıdan sonra Selanik’e doğru yola çıktık. Selanik’e varmak için fazla km’miz yoktu ama, Yunan sınırında çok oyalandık. Geçiş çok kalabalıktı ve uzun sürdü. Selanik’te park problemi var ve kaldığımız evin sokağında yer bulunca kıpırdatmadık arabaları. Kaldığımız ev Atatürk’ün evine 800 metre mesafede idi. Ancak tadilatta olduğu için dışarıdan görebildik sadece Atamızın doğduğu evi. Selanik herkesin söylediği gibi hakikaten İzmir’e çok benziyor. Kordon boyu eski İzmir gibi, evler ve yerleşim Alsancak bölgesini andırıyor. Sahil ve Beyaz Kuleyi gördükten sonra, akşam tavernaya gidip müzik eşliğinde yemek yedik. Sabah 6.00’da yola çıkıp, arabayı şarj etmek ve kahvaltı etmek için Gümülcine’ye uğradık. Sonrasında ise İpsala’ya gelip, ülke topraklarına giriş yaptık. İpsala’dan Isparta’ya gelmek gece geç saatleri bulacağı için ve yorgunluktan dolayı akşamüstü Altınoluk’ta yazlıkta kaldık ailecek. Ertesi gün yani pazartesi sabah yola çıkıp döndük. Toplamda 4263 km yol yaptık. Avrupa’da 9 kez, Türkiye’de ise 7 kez şarj etmişim arabayı. Bana yakıt maliyeti ise 14815,96 TL oldu. Avrupa’da elektrik pahalı olduğu için dizel arabayla aynı paraya gitmiş oldum, arkadaşın arabasına da aşağı yukarı TL bazında aynı miktarda mazot aldılar. Aslında birçok fotoğraf çektim tabi, burayı fotoğraflara boğmak istemedim, ama sorularınızı cevaplayabilirim.10 Puan
-
4 Puan
-
Bugün saatin acizliğine uğradım bir arkadaşta dememiş ki bi alo diyelim, Eskişehir toplantısını kaçırdık. Kartalı çıkarıp biraz uçuralım dedim ve motorcuların kutsal topraklarına hacı olmaya gittim. Ya bu yan sayfada dede var gergin gergin geziyor kıskandım .4 Puan
-
arkadaşlar herkese hayırlı yolculuk. dikkatli gelin. gelmeye 20 dk kala haber edin çayı demleyeyim ve son olarak, geçen yıldan hepinizin tanıdığı "arap" da artık forum üyesi sayılmalı. hepinizi bekliyoruz4 Puan
-
Ama ne çay içtik. Siz yokken bi demlik çay bitirdik. Ohh canımıza değsin 😂 herkesin ayağına yüreğine sağlık. Çok eğlendik yine. Sağ Salim varın3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
3 Puan
-
Beni kim alacak, bunun otopilot sadece Park ediyormuş ben gitmeyi bilmem diyor3 Puan
-
önceki bakımda 10/40 aksıne son bakımda 5/40 kullandım 5 bin km oldu ve rahatsız eden yağ eksiltme sorunu baş gösterdi. 1.2 litre kadar eksiltme var. aslında segman yenilemeye heveslendiğim bir zamana denk gelince bahane de oldu motoru açmak. emme manifoldunda yağ birikintileri görünce subap keçelerinin de yenilerim dedim kendimce. asıl hedefim segmanları yenilemekti. arac 213bin km de ve alt kısma hiç el değmemiş. bi yenilesem iyi olurdu. motoru söktüm ve tablo netleşti. subaplarda aşırı bi kurum birikintisi vardı. üstünden markası belirsiz bir conta çıktı. her pistonun arasında iz vardı. daha önce ölçtüğüm kompresör düşük çıkması contadan kaynaklı sanırım. asıl hedeflediğim pistonlarda ise hiç sorun göremedim. en ufak boşluk gömleklerde çizik falan yok. boş yere segman atmayayım dedim. onun yerine hesapta olmayan subap takımı ve keçelerini yenilesem yeterli dedim kendimce. kapağı rektefiyeciye verdim. pür pak tertemiz şekilde tesim aldım. bende o ara devirdaim pompasını yeniledim piston tepelerini su kanllarını vs. temizledim. sürekli antifriz olduğu halde belli noktalarda şaşırtıcı bi şekilde pas birikintileri gördüm. antifrizi de yenilesem iyi olacak. bugün epey yorulduğum için yarıda bıraktım. yarın herşeyi toparlarım inşallah3 Puan
-
3 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Multimedyanın üzerindeki dahili mikrofon leş gibiydi. Pazar günü canım sıkıldı twingoda takılı olan alpine teybin harici mikrofonunu söküp multimedyaya takayım dedim. Teybi söktüm arkada harici mikrofon girişi yok. Çinden 3.5 mm çıkışlı soket almam gerekiyormuş. O kadar sökmüşken bi şekilde yapayım dedim. Multimedyanın içini açtım dahili mikrofonu kart üzerinden söktüm. Harici mikrofonun kablosunu kesip uygun bacaklara lehimledim. Normalde tavan lambasının yanındaki mikrofon için hazır olan kısma takacaktım ama kablo yetişmedi kısmet. Ses çok güzel oldu2 Puan
-
6 yıllık Bosch akü önceki gün işi bıraktı. Sabah araç sorunsuz çalıştı ancak iş yerinde zor çalıştı. Gün içinde o şekilde idare etti, aktarma yapmama gerek kalmadı. İş çıkış yeni bir Bosch akü ile değiştirdim. 74Ah Bosch aküye 4250₺ ödedim.2 Puan
-
90 bini devirdik. Sağlam z rotu yanlışlıkla değiştirmek dışında masraf çıkarmadı 90 bin km yakıt ortalaması 4,55 lt/100km (pompa verisi) (%30 şehir dışı, gerisi istanbul yoğun trafik)2 Puan
-
Zengin koktu konu birden yaw Kiriş abimi bir ziyaret edelim herkese bir tane düşer diyolla @Ahmet Kiriş2 Puan
-
Bu sebeple e5 düşünüyordum. Pazar sabahı sorun olmaz heralde e52 Puan
-
şanslı /şansız tesadüf olmuş ama iyi olmuş kapıda arıza vermesi , yollarda perişan olmaktan iyidir. üsküpte neden bu kadar çok heykel yapılmış son zamanlarda? vesile ile dedemin vakti zamanında müdürü olduğu okulu bulursam bir üsküp yolu gözkür bana nostalji olarak2 Puan
-
2 Puan
-
her türlü bisküvi, mama çeşitleri halı kilim travel kabul edilir. diyor kendileri 😂😂😂2 Puan
-
Benim yetiştirmem gereken bir makale var o nedenle gelemiyorum. Zonnonun manken işini hallettim. Eski ford zamanından kalma şapka ve yelek elinizden öper. Manken oturur pozisyonda ve erkek. Aklınıza kötü şeyler gelmesin. Zonno olur imam olur kıyafete göre bakacağız. Araca oturtabiliyoruz ama ayakta durması için bel altını ayrıca almak gerekiyor. Her neyse görme işini yapacağız yeniliklere hazır olun. Diğer konuyu toparladı gibi ama hala istediğim gibi değil hala. Biraz daha kod yazmam gerekiyor. Önümüzdeki haftalarda bakacağım.2 Puan
-
Uzuuuun bir süreç sonrasında gerçek manada istediğim özellikte bir motora bugün kavuştum çok şükür Geriye doğru gidersek A sınıfı ehliyeti 2025 Mayıs’ta almıştım. Yıllardır kullandığım 2 adet mobiletim var şu an ikisi de köyümde.. Öncesinde 1 yıl kadar 1978 Planet 3 sahibiydim ve dağ taş gezmeyi çok sevmiştim. Tam da o maksatla dağ tepe dolanmak için aldığım Hero X-Pulse 200 4v motoru bugün sahibinden aldım. Ekstra olarak tur camı, telefon tutucu, ayaklık, 57 litre çanta ve enduro kaskı yanında hediye geldi. Fiyatı da epey uygundu(inşallah bir şey çıkmaz). 2022 Model km 12.000 Herhangi bir kazası çiziği yok. Kosmetik olarak çok iyi durumda. Yalnız çok acemiyim düşmemek için dualarınıza ihtiyacım var Trafiğe pek girmeyi düşünmüyorum. Ama işe gidip gelirken de kullanabilirim, zaten bisiklet mesafesinde iş yerim. Hadi bana hayırlı olsun1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Nasıl araç kullandığın kişiliğk göstergesi biraz da sanırım. Evet yürüyor gibi kullanıyorlar ben çok rahatsız oluyorum sanki yarışta adam.. Bırak sohbet edelim muhabbet edelim müzik dinleyelim. yok.. yarışcak..1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Michelin Primacy 4 sessiz bir lastik evet. Bence dengeli olan en makbulü. Burada niyet önemli. Ben şahsen uzun yol-yalıt tüketimi ve dayanıklılık için Ultra Contact tarafına giderim, ıslak zemin tutuşu ve konfor için Premium Contact tarafına giderim. Bunlar elbette çok minimal farklar. Aracın ağırlığı, jant çapı da önemli. Ufak (16) jantlı bir arabaya zaten yanak kesitinden dolayı konforlu olacak deyip Ultra tarafına gitmek de bir seçenek. 16’dan 18 janta geçtiğimde taktırdığım. 215-45-18 93W XL Ultra Contact lastiklerimden gayet memnunum. Bilsem 18’e hiç geçmezdim orası ayrı.1 Puan
-
Harika bir gezi, çok güzel anlatım ve detaylar. aksilik olmaz ise elektrikli ile Yunan turu planı yapıyorum yavaştan. 2026 ilk çeyreği başlangıcı yapar sonrasında alışkanlık haline getirmemiz lazım. tabi önce vize işini çözmek lazım1 Puan
-
1 Puan
-
5 sezondur 235/45 18 nokian powerproof kullanıyorum dişleri 3~4 mm yani son demini yaşıyorlar tavsiye ederim ama bulamazsam önceki lastiklerim olan conti premium 5 ten veya yenisinden devam edeceğim.1 Puan
-
Macunun altında orjinal boyası duruyorsa macun suyu emse de pas yapmaz. Macunun kendisi zamanla patlayabilir ama. Ben tavanı şuan macunluyorum. Bir gece çok kötü yağmur yağmıştı 3 gün sonra baktım macunda patlak var. Orada da çok macun vardı zaten. Bence kendiniz sprey boya yaptırtıp boyayın en fazla 1000tl ye çıkarsınız. Dümdüz macunla hiç uğraşmadan usulünce boyayın en kötü macunun belli kısımlarında kılcal çarlaklar olur 1-Kendinden geçmiş macun 2-yarıda kalmış macun çekme işlemi1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
gecmıs olsun abı anahtarı yenılemen gerekıyor dıger kumanda ıle ıkı gun ıdare edersın bırsey olmay kolay gelsın ıyı aksamlar abnım1 Puan
-
Uzun süre mecburen otoparkta yatırdık, yaklaşık 4 hafta İst. değildim. Henüz 650km civarındayız daha. 56% da bıraktım döndüğümde 55% e inmişti, demekki kolay kolay boşalmayacak. Şehir içi tüketim verileri ve bir kaç resim paylaşayım. kısmetse önümüzdeki hafta uzun yol yapacağız bakalım nasıl olacak.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
GrandePunto ile ispanyaya gittim biliyon di mi? Clio falan bile ok ama zoe, ka, i10 vs vs zor.1 Puan
-
Ben bunda öğrendim araba kullanmayı. 61 model Opel Kapitan. Koldan 3 ileri vites. 2600 motor bloktan egzantrik, sıralı 6 silindir. Rahmetli babamın gözbebeğiydi. ne olarak bakalım Ali?1 Puan
-
1 Puan
-
abi altta bi ufak elektrik motoru var bir hızlı gaz dolduruyor ki görmelisin bizimkileri beklerken insan kanser oluyor1 Puan
-
Biz pis fakirler olarak zengün varlıklı ve büyük yatları olan müşterileri rahatsız etmeyelim dedik1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00