İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

Popüler İçerik

26-11-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Foruma 13 yıl sonra yeniden dönüş mecarımı tanışma başlığında anlatmıştım, dönmemin sebebini de halletmiş oldum. Bir müddettir şehir içi için toplu taşıma, uzun yol için aile büyüklerini taşırken kiralık ile idare ediyordum. Fakat bir önceki kasa Courier'i ne kadar seviyor isek bu yaz bir güney turuna çıkarken mecburen artık yeni kasaya geçtiği için Courier'in son kasasını kullandık. Her ne kadar tasarımı mükemmel olsa da kendisiyle bir türlü yıldızımız barışmadı, ilk kullananlardan biri ben olmama rağmen (1200 kmde idi) her yerinde trim sesleri, inanılmaz düşük bir çekiş (keçi gibi giden eski kasadan sonra Anamur yokuşlarında beni çok yordu), sürekli gereksiz yerlerde uyarı veren akıllı sistemler (şeridin içinde giderken şeride sokma manevraları, sonsuz yorgunluk uyarısı vs) derken tatil dönüşü bu işin böyle devam etmeyeceğini anlayarak araç arayışına girdik. İlk planımız uzun zamandır aşina olduğumuz Renault grubuydu, Clio IV özellikle. Gerçekten de sebebi okurken düşündüğünüz gibi, bir ihtimal yurtdışına doktoraya gidersem hızlıca satabilmek. Fakat her baktığımda araçlarda 40-50 bin lira yukarı doğru bir hareket görünce rotayı kurbağa kardeşi Juke'a çevirdik. Bir yandan da aile büyüklerini uzun yolda taşımak için alacağımızı düşünerek acaba hem güvenlik hem konfor odaklı ne olabilir diye bakınıyorduk bütçemize göre. Latitude bir fikir olarak aklımızdaydı, fakat D segment ve Renault anlaşmazlığını düşünerek aynı fiyat bandındaki Volvo'ların daha mantıklı olabileceğini düşündüm, ilginç bir şekilde piyasası hareketli olmadığı için hem ikizi Focus 2.5lardan hem de Clio IV'lerden çok daha uyguna daha dolu bir araç bulabildik biraz da şansa: 2010 model 1.6D TDCi/HDi 109PS motorlu Volvo S40 Dynamic. 195000km de, daha önce ilk sahibi olan göz doktoru bayan hocam tarafından kullanılmış, oldukça diri kalmış, sunroof ve deri koltuk hariç full donanım. Elektrikli hafızalı ısıtmalı koltuklar, hız sabitleyici, bluetooth gibi o yıllarda çok kolay bulunmayan (günümüzde tabi kolaylıkla bulunan) bazı hoşuma giden özellikleri var, Symbol'den Courier'den inip buna binince tabi bünye konfor ve yol tutuş şokunu atlatamadı, zamanla alışacağım. Daha öncesinde forumda okuma yapmama sebebiyet veren DPF sorunu olduğu belirtilen motor olması bir tek dezavantaj, 115PS motorlu olan 6 vitesli S40 1.6D2 Drive-e daha çok tutuluyor ama bu temizlikte bulamadık maalesef. Artık hızlı satılma konusunu, yurtdışına taşınma durumum olursa o zaman düşünmek üzere rafa kaldırdık. Şimdilik araçta gözlemlediğim iki nokta var, birincisi alıştığım diğer dizel motorlardan biraz daha sesli çalışıyor (bana göre çok sesli hatta, ama aynı motorlu araçları dinleyince çok da farklı olmadığını gördüm, içim rahatladı) bir de turbo Renault'lardan çok çok geç devreye giriyor (1750rpm civarında, Renault'larda 1200rpm civarı olmalı yanlış hatırlamıyorsam) o da Dikmen yokuşlarında bazen beni yoruyor ama dediğim gibi alışma süreci. Bakalım ne kadar süre beraber vakit geçireceğiz, merakla bekliyorum
    15 Puan
  2. Alamazsın dediler.... Aldık, hanemize hayırlı olsun. W140 96 s320...... Bı abim ismi saklı kalsın baş harfi ( @Servet Aydın ) bana adres yolla adres yolla dedi. Yolladım ve ertesi gün kapıda bı çekici geldi üstünde bu s classe ile . Bilmeden, beni ötelediğim dieacast dünyasına ittiyor. Ama olsun kendisine teşekkür ederim mahcup etti beni bu jesti.
    9 Puan
  3. Tekirdağ da olan her şeye inanırım şişede durduğu gibi durmuyor
    5 Puan
  4. sana da içime sindi poliçe diyor mu
    4 Puan
  5. Bi yerden başla Mustafa😁 Aynalar kapanıyor silecekler filan ful donamım
    3 Puan
  6. Ne güzel işte, sizleri düşünen, işlerinizi takip eden, bir acenteniz var
    3 Puan
  7. Land alacaksan 2 tane al, biri tamirdeyken diğerine binersin.
    3 Puan
  8. Tam bir mühendislik harikası. The Best or nothing.
    2 Puan
  9. Taşımadığım bişe kalmadı çok güzel bir olay toplasan 100 kg değil römorkun ağırlığı sadece üstüne koyduğunu taşıyor gibi oluyorsun ip gibi geliyor arkadan Koyacak yeri olana harika bir olay pikap kullanmaya gerek yok
    2 Puan
  10. Motor ve şase altyapısı aynı diye biliyorum
    2 Puan
  11. bravo. en doğrusu budur. zeytinyağında indirim ilk partide sana.
    2 Puan
  12. Bu o zamanki sedan Focus'la aynı şasi değil mi? Ya da motorları mı aynıydı?
    2 Puan
  13. Bugün doğuş Otomotiv’e gitmiştim orada lansman yapılan araba. Fiyatını kimse bilmiyor ama. Biraz kafanı karıştırayım dedim sendeki arabayı eşine verirsin sen de bunu alırsın
    2 Puan
  14. Osmo action 4 kullanıyorum. Çenemde. İnsta 360X3 var ayrıca. İnsta360 ın GO model aksiyon kamerası var. Kullanmadım ama oldukça küçük. Yağmurluk için nukroTech in pvc olanını tutuyorum devamlı yanımda. Montda da var ama montu çıkart içten onu giy, sonra montu giy... hızlıca giyilip çıkartılabilecek birşey olmalı. Yağmurluk Pantolon için yandan fermuarlı olanlar felan var ama hiç tecrübe etmedim.
    2 Puan
  15. 40 yıl da geçse yakışıklı araba. Şimdi ki ördek gagalı araçlardan iyice sıkıldım.
    2 Puan
  16. Sakın ha! Kauçuk paletli tank konusu ilerde
    2 Puan
  17. hayırlısı olsun sağlam olsun ama hantal olsun yollar da abuk sabuk kullananları görünce 2 tane focus2 kullandım ama sıkıntı yaşamadım 2 arkadaşım ın cmax te yağ pompası yüzünden motor yedi hatta o zaman aynı araba tesadüf mü acaba demiştik
    2 Puan
  18. Hayırlı olsun. Güzel günlerde güle güle kullanın. Beğendiğim yakışıklı bir araç. 1.6 dizel ve 195.000 km de olması nedeniyle YAĞ POMPASINA dikkat edin. Mümkünse yağını değiştirmeden önce YAĞ POMPASİ nı degiştirin. Mutlaka ama mutlaka YAĞ POMPASİNİ değiştirin.
    2 Puan
  19. Hayırlı olsun, bu kasa bizim eski şirkette vardı. 1.6 dizel bu kasaya yetmiyor. Ön kapılar çelik kasa kapısı gibi ağırdı öyle hatırlıyorım. Yürüyeni biraz sesli ve serttir. Bozuk yol konforu kötü. Ben sağlamım diyrn bir araba zaten direkt anlıyorsunuz kapılarını açıp kapatınca. Maşallah
    2 Puan
  20. Forklift geri görüş kamerası diyorlar. 😎
    2 Puan
  21. amcam bu hafta 2000 model frelender aldı 2.0di manuel. dün aramış radyo çekmiyor dedi onu dertlenmiş dedim tek derdin o olsun boşver
    2 Puan
  22. Cardo pactalk edge alırdım. Sena yı parası varmış gibi görünen fakirler alıyor.
    2 Puan
  23. Kim kullanırken Bende 9 / 10 litre arası Eşim kullanırsa 12 / 13 litre (Genelde kısa mesafe kullandığı için) Abi değişim için fiyat almadım lastik tamiri ne 400 tl istiyorlar balansla beraber ona göre demiştim
    1 Puan
  24. 1 Puan
  25. Tam kısmet Eskisehirden bas kaldırmış diyecektim. Olur bu da olur
    1 Puan
  26. 1 Puan
  27. Wp den konum atarsın inerler işte ne olacak
    1 Puan
  28. Geceleri free route uygulaması yapılacak. Bu şu demek, hava sahamızdaki ilk giriş noktasından direkt çıkış noktasına short cut alacak. Ama sadece geceleri.
    1 Puan
  29. Yetkili servis sornu çözer mi emin değilim, siz rot ayarı yapan iyi bir yere gidip ayarları kontrol ettirin, ayarlarda zaten sorun varsa direk düzeltirler. Ayrıca, genel de sıfır araçlara bekleme durumlarından dolayı tekerlere fazla hava basılır, teker havalarını da kontrol etmekte fayda var.
    1 Puan
  30. Kullandığımız araçlarda genelde 2 tip volan olur. Sabit ve çift kütleli denilenler. Sabit olanlar tek parça olur, fren diski gibi düşünün. Çift kütleli olanlar ise resimdeki gibi olur, daha konforlu vites geçişi ve sürüş sunar. Sizin aracınızda çift kütleli volan var, içindeki yaylar kullanımla sertliğini özelliğini yitirir, dış yüzeyinde eski balataya göre aşınma oluşur. Bu yüzden değişmesi gerekir. Nispeten pahalı bir parçadır. Değiştikten sonra bir müddet vites geçişlerinde fark hissedebilirsiniz, yaylar vs yeni olduğu için daha sert hissettirebilir. Alışma süresi gerekli. Orjinal LUK yada Sachs marka takıldıysa dert etmeyin, kaliteli ve aracınızla uyumlu parçalardır. Diğer markalar için yorum yapamayacağım. Aracınızın baskı balata / volanının değişmesi için şanzımanın ayrılması gerekir. Ayırmada işleminden önce şanzıman yağı boşaltılmak zorunda. Yoksa akis yuvalarından dışarıya yağ akar zaten. Yeni yağı değişimi yapan servis doldurmuştur. Fakat şanzımanı söküp dişlileri falan kontrol etmezler. Aşağıda motordan ayrılmış bir şanzıman resmi var. Kırmızı ok ile işaretlediğim yere tekerlere güç aktaran şaft / akis bağlanır. Burada keçeler olur, keçeler kötü durumda ise şanzıman yağı dışarı akar ve azalan şanzıman yağından dolayı vites geçişleri etkilenir. Yağ kaçağı olmadığından emin olun. Eğer yeni şanzıman yağı üreticinin tavsiye ettiği özelliklere uyumlu değilse vites geçişlerinde sertleşme vs hissedebilirsiniz. Paylaştığınız fatura / fişte uygun yağ kullanıldığı yazıyor. Bir diğer konu ise aracınızın debriyaj pedalı hidrolik sıvısı ve fren hidrolik sıvısı aynı rezervuarda durur. Aracın fren balatalarının aşınması, değiştirilmesi, fren sisteminde bir kusur debriyajı pedalını yada debriyaj merkezini etkileyebilir. (Hidrolik seviyesinin değişmesinden dolayı) Sonuç olarak volan baskı balata değişimi sonrası vites geçişlerinde bir süre farklı hissedebilirsiniz, bu normal. Ama uzun süre kullandınız, düzelme / alışma yoksa tekrar kontrol edilmesi gerekir.
    1 Puan
  31. bence değil araç aslın da önceden haber veriyor takırdayarak çalışmaya başlıyor aracını dinleyen biri sesi ayırt edebilir
    1 Puan
  32. 1 Puan
  33. Maşallah çok güzel 2018 yılında direkten dönmüştüm 2011 model alacaktım, kaporada vermiştim ama son anda vazgeçmiştim
    1 Puan
  34. Maşallah hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin çok güzel.
    1 Puan
  35. Hayırlı olsun, tekerine taş değmesin
    1 Puan
  36. İlk defa 2000 veya 2001 yılında Marshall'da müdürlere alındığında inceledim. Arkadaki kaynak yerleri bariz belli idi. Dedim bu ne insan bi taşlar estetik yapar. Bakım atölyesindeki abimiz, niye zayıflatsın içinde dometes yok insan var demişti. İmansız tankın asfalt modeli
    1 Puan
  37. 1 Puan
  38. Allah hayırlı etsin, kazasız, belasız ve cezasız sürüşler dilerim.
    1 Puan
  39. Çok çok teşekkür ederim değerli büyüklerime. Bildiğim kadarıyla Ford C1 platformda üretilmiş S40, Volvo P1 platform adıyla, hatta sizin CMAX'da yanlış bilmiyorsam C1 platformundan olmalı. Focus 2.5 ile birebir aynılar gerçekten. Kesinlikle aynı anlattığınız gibi hissiyatım var, bir ek yapmam gerek sadece, araç çok ağır, yine alışkanlık mevzusu, 900-1100kg araç kullanınca sürekli, 1500kg bir ağır kalıyor. Alışacağız
    1 Puan
  40. Piranha falandır. Para mı verecek ?
    1 Puan
  41. Bu da güzel oldu.
    1 Puan
  42. Valla butun gezegenler falan siralandi, VW delirmis elindeki Life Taigolari bitirmeye calisiyor, 1690 ve 1695 arasi oynuyor fiyatlar, bazilari standart renk + 17" Jant falan.. Cok kafam karisti cok, 1 sene icinde 2 VW almak da bilemiyorum Ama alirsam sizinle pisti olmasin diye kirmizi almayacagim Metin Bey; bi de Mehmet Abi kirmizilari daha pahali sigortaliyor galiba diye bir tas atayim
    1 Puan
  43. bugün işi nihayetine erdirdim. Kamiq 1.0 Premium siparişi verdim. Mustafa Erkan beyle görüştüm. sağolsun çok yardımcı oldu. Çanakkale bayisi ile ankara bayisi arasında az fark olduğu için Ankara dan sipariş verdim.
    1 Puan
  44. İkinci araç küçük olacaksa ve donanım çok önemli değilse o fiyat aralığında Taigo ya da T-Cross Life bakılabilir. Artık her arabada ADAS olmak zorunda ve donanım seviyeleri kötü değil.
    1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...