Skor Tablosu
Popüler İçerik
30-11-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Geçmiş olsun, bununla kurtulmuşsunuz, eğitim sizi kazadan korur, öğrendiklerinizi uyguladığınız sürece. Sizin kazadan basit örnekle anlatayım, aynaya baktım, bir anda önümdeydi demişsiniz, aynaya göz ucu ile bakarsanız kafanızı çevirmeden, önünüzde olan biten hiçbirşeyi kaçırmazsınız, siz muhtemel başınızı çevirmek suretiyle ayna kontrolü yapıyordunuz. Eğitim almış birisini akan trafikte emniyet şeridine sokamazsınız, girmez, riskleri taşımaz, 50 km hız emniyet şeridinde ciddi sürattir. Emniyet şeridini ben de kullanıyorum, duran veya durmaya yakın trafikte, o da en fazla trafiğin akış hızından 10 km daha hızlı, araç arasından fırlayacak başka bir motorcu, otomobil, yaya, hayvan vs. düşünüp, güvenli duruş mesafesini aşmamak zorundayım, aksi durumda kaza oluştuğunda, “birden fırladı, yol benimdi, aniden frene bastı” gibi şeyler duyarız, okuruz. Bunun dışında akan trafikte, akış hızından daha hızlı gitmek için emniyet şeridini lütfen kullanmayın, bir olay geliştiğinde kaçacak yeriniz yok, bariyer ve araç arasındasınız, ucuz atlatmışsınız. Bununla gelmiş geçmiş olsun. Eğitim sonrası devam. 🧿8 Puan
-
Okurken birşey olacak diye ben bile gerildim, motorun gergin olması çok normal.5 Puan
-
Hocam araç arkası bizim için tehlikeli, malum kaza anında arada kalma ihtimali vs. en önemlisi önde akan trafiğe ve arkamızdan gelen trafiğe de hakim olmak zorundayız, o yüzden uzak görüşü sağ yada sol çizgi yanından alabiliyoruz olası bir tehlike anında oradan uzaklaşabilmek için, o zamanda kural tanımazın biri gelip yanımıza giriyor boşluk diye, bu yüzden akan trafikten 1 tık hızlı olmamız gerekiyor can güvenliğimiz için, malum trafikte seyreden en küçük ve korunmasız vasıta konumundayız. Araç geçişi için öndeki aracın dikiz aynasında görünecek şekilde 2 sn gerisinden gelerek ilerlediğinizde araç sürücüsü de sizi farkedip şeridi yarım da olsa açıp geçişinize izin veriyor, herkes bu şekilde yapsa sıkıntı yok, zaten akıcı sürüş ve trafikte 1 tık hızlı olmak dediğimizde bu, motosiklet dar bir araç olduğundan otomobil sürücüsü şerit değişmeden yol verebiliyor. Yol vermemekte ısrar eden olursa da mecburen sağından geçiyoruz istemesekte. Makas atmalar, araya dalmalar, şerit doluysa emniyet şeridine dalmalar vs. bu tip motosiklet veya otomobil sürücüsü hepimiz için risk oluşturuyor, ne yapacağı belli olmadığından serseri mayın gibiler, ben bu tipleri gördüğümde ya gaz açar uzaklaşırım veya yavaşlayıp uzaklaşmasını beklerim. Bununla da bitmiyor bitmezde, başka motosiklet sürücüsünü görünce kendince yarışa girip üzerinize sürüp sizi sıkıştırmaya çalışanlar bile var. Trafik ışıklarında filtreleme yapıp araç aralarında dururum mesela, motosiklet 1.viteste ayağım frende beklerim. Beklerken gözüm dikiz aynasında özellikle arkayı ve arada önü izlerim. Duran trafikte önden çok riskiniz yoktur, arkadan gelen risk yüzdesi daha fazladır, arkaya 2. yada 3. sıra trafik oluştuğunda vitesi boşa atar beklerim ışık süresi uzunsa, trafik ışıklarından kalkarken araçlardan hızlıca uzaklaşmak için bir tık hızlı hareket ederim vs. vs. İyi bir uzmandan eğitim alınca, o güne kadar araç kullanırken aldığımız ve farkında olmadığımız tüm riskleri algılıyoruz. Algı oluşunca da farkında olmadan yaptığımız hatalardan kaçınıyoruz.4 Puan
-
Piyasadaki bütün kötü lastikleri ölmesini istediği insanlara aldırmış. İnanılmaz planlı bir katil var karşımızda.4 Puan
-
Dün ve bugün sel götüren yağmurda sürüş yaptım hatta kabakum salihler altı tarafında 20 cm suda sürdüm. Tüm ova su altında kaldı. Neyse bugün ayvalıkta yine bastırdı bende trafikteydim. Işıklarda buhar çıkmaya başladı motordan, mesnet tarafından yukarı geliyor, diğer ışıklara gittim yine kırmızı yanıyor durdum bu sefer gösterge bile buhar oldu :)) hadi dedim yaptık işi ya radyatör patladı ya hortum. Eve 12 km var. O yağmurda asla durmam orada bastım geldim eve sıkmadan. Gözüm hararette. İkaz yok birşey yok çekişi normal. Su biterse okuyamaz boşuna bakma diyor bir tarafım. Eve geldim çıktım yukarı baya yağıyordu zaten. Soğuyunca radyatörün kapağı söktüm su var. Yedek depoda da var. Yani lastiğin attığı ve gövdeden süzülen suyun buharı heralde. Biraz antifriz kokusu da duyar gibi olunca hadi yaptık işi demiştim. Sonra akşamüzeri 4 5 kere fan açıp kapatacak kadar olduğu yerde çalıştırdım, yağış yoktu. Herhangi bir durum yok. Alet gergin haliyle.3 Puan
-
Geçmiş olsun Senden 1 gün önce bende kimseye temas bile etmeden, yatırıp düşürmeden sağ diz kaslarının bazılarını yırttım olabiliyor, olacak. Ne zaman yeniden gazlayabilecegiz 😁3 Puan
-
3 Puan
-
Servet abi güldüm hakkını helal et ne demek istediğini çok iyi anladım kesinlikle çok haklısın. Kesinlikle Ali abi, o kadar dikkatliyim ki, o kadar dikkate rağmen bir anda olanlar oldu, refleksler kontra yaptı da arabanın sağına geçip devam ettim temasla düştüm, yoksa direk kapısına da gümleyebilirdim. Öyle araba kullanırken dikkat edeyim motorculara diyorum ama bazen öyle yerlerden fırlıyorlar ki.3 Puan
-
2 Puan
-
hislerime tercüman olan bir yazı olmuş, yeni kendime geldim de anca yazabildim.2 Puan
-
Kralsın Ali... Çok sağ ol.. Hallettik şimdilik. Biraz tuzlu oldu ama neyse.. Valla öyle. Şu an Maraşta bilgisayar firması bir tek burası var. Ve randevuyla filan müşteri kabul ediyorlar.2 Puan
-
ne alırsan 5000 e sabitlenmiş gibi2 Puan
-
Mehmet hocam kuryecilik yapan arkadaşlar aşırı kuralsız, bu da motosikleti çok fazla göze soktu, ordan da insanlar kolay sinirlenir oldular. Motosikletlerin hepsi trafikte otomobil gibi gitse istanbul trafiği 2 kat artar yani bunu kimse istemez, imkansız da zaten. Ben sadece duran trafikte emniyet şeridinde 30-40 la gitmeyi hak görüyorm, filtreleme yapmam mesela, çok riskli görüyorum. Emniyet şeridinde yaptım kazayı doğru ama olayı hatırlıyorum yavaş yavaş, ağaçlar vardı kör nokta vardı adam beni görmedi ben onu görmedim. ikimiz de görmediğimiz kör noktaya girdik ve tokuştuk. Pek çok kaza önlenebilir. Motosiklet de bir taşıt, motosiklete binenler de biziz günün sonunda. Mesela bi bakmışız bi goldwing almış trafikte gidiyorsunuz, kimin ne zaman motor kullanacağı belli olmuyor Selçuk sağolasın inş son olur, büyük ders çıkardım.2 Puan
-
Eminönü dolaşırken elektronikçiler caddesinde bir tane esnaftan 1250 TL ye aldım. Kaba bir cihaz ama memnunum. Sabah 9 akşam 18 arası yüzde 50 ile bitirebiliyorum.2 Puan
-
Yollar bozuk şerit yok. Otomobille her an sağa sola hamle yapmak zorundayız. Motorcular ise sanki hep öne geçmek durmamak zorundalarmış gibi sürekli her yeri zorluyorlar. Manevra yapıyorum bi dakka diyorum adam motoru sokuyor.. bu kafayla daha çook kaza olur. Ben daha hızlı gidip sürekli diğer araçların sağından solundan gitmelerine yukarda anlatılanla da ikna olmadım. Rögar kapağı çıkıyor yolda teker çıkıyor sağ sol yapıyorsun. Motorcular araçların yanından geçmesin özellikle sağından hele. Ayrıca iki araç arasından yahut sol bariyerle araç arasından da geçmesin. Ben ikna olmadım. Önce sabretmeyi öğrenmek gerekir. Bu konuda yazmak istemezdim ama görüşüm bu yönde. Motorsikletler sanki hiç bekleyemezler yol veremezler yavaş gidemezler gibi bir algıları var. Elimden gelince hep yol veriyorum arada sıkışanlara ama göremeyebilirim yani. Önümde kasis olur çukur olur yaya olur. Sağımdan solumdan geçmeyin. Arkamdan da mesafe bırakarak gidin.2 Puan
-
215/60R17 bridgestone blizzak lm006 kış lastiği 2025 tarihli , tanesi 5.500 TL 4 taksit2 Puan
-
Bence herkese lastik önerisinde bulunuyor ama malum aracına göre önerdiği lastiği bulamıyor aynı dertten muzdarip kullanıcı2 Puan
-
205/60-16 pirelli winter2 5bin 4 taksit2 Puan
-
devamı var ya, sonraki gün oradaki bir tükkana gidiyor, sohbet arasında, geçen de birisi şu kavaşağa gldi vıjjttt kaydı gitti yerde kaldı diyorlar, heeee o bendim diyor....2 Puan
-
Koray senin için Ankara'ya gelirim Çok nizami kullanırım hasta olursun. Duran trafikte emniyet şeridi kullanıyoruz ama. Motorda araç gibi dur kalk yapmak zor ve beklemek de anlamsız zaten, polis de geç geç diyor. Kaza durumunda ne işin var senin burda oluyor tabii Emniyet şeridi konusunda, inan motorculara ceza yazılsa ve hepsi arabaların arasına girmeye çalışsa, her gün 30-40 kişi ölür kavgalardan kazalardan2 Puan
-
Türkiyede Filtreleme yasak. Eğitimde bahsediliyor. Duran trafikte max 20km ile mümkünse ışıkta en öne gelmemizi sebebi arkadan gelen birinin tost etmemesi.(yasak olmasına rağmen yapıyoruz ölmemek için.) akan trafikte filtreleme yapılmaz. Bazı hatalar var, kaldırımdan gitmek kabul edilemez En solun daha solundan gitmek kabul edilemez. Kırmızıda geçmek kabul edilemez. Bunlar çoğaltılabilir. Ama yayalardan başlayarak, Kırmızıda geçmekten, yolda yürümekten başlayarak(ülkem insanı kaldırımda yürümeyi unuttu) otomobillere kadar çok şey yazarım. Park edilmez yere park etmeyi bıraktığımız zaman, 4 lüyü yakıp aracı bırakmadığımız, ters yöne girmediğimiz, en sağdan yada soldan gelip kaynak yapmadığımız zaman konuşalım bunları. Peki motosiklet kullananların bir kısmı "güvenli sürüş eğitimi" alırken otomobil ve diğerleri için bu gereksizmidir ki bu eğitimi almayı düşünen bir elin parmakları kadar. Bu bilinç motosikletllerde mi daha fazla diğerlerinde mi daha az ? Hasılı ilk taşı en günahsız olan atsın. @Servet Aydın abi patlıcan nerede?2 Puan
-
2 Puan
-
Isparta'ya gelesiye kadar her virajda her yol kıvrımında arka öne geliyor. Papuçlar bi sal bizi diyor sanırsam galiba herhalde. İşim biter bitmez sanayiye daldım. Pirelli winter2 ile dönüş yoluna girdim.2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Herkese merhaba, Bu ilk kazam, ilk olması sebebiyle hem kıymetli hemde öğüt verici olduğunu düşünüyorum. Zira yerde kıvranırken paramedik abi alışkınsındır sen dediğinde, yok bu ilk kazam ben düzgün kullanırım demiştim Sabah 11 gibi köprü yoluna girdim, mecidiyeköy tarafına geçeceğim emniyet şeridinden ilerliyorum haliyle, motosikletin verdiği anlamsız bir kullanım hakkı, yapacak bir şey de yok, bütün motorcular duran trafikte emniyet şeridi kullanır. Hızım 30-40 belki 50 ama genelde yavaş. Kaza yeri, https://www.google.com/maps/@41.0299556,29.0457956,3a,81.5y,8.6h,82.45t/data=!3m7!1e1!3m5!1ssLk-HrdGTAGe72ZPQAdV1w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.548539247950515%26panoid%3DsLk-HrdGTAGe72ZPQAdV1w%26yaw%3D8.599225434310945!7i13312!8i6656?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTEyMy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Bakın sağda otobüs yolu var, emniyet şeridi gibi bir şey ama sadece otobüsler girebilir oraya, devamı da zaten otobüs durağı sonra tekrar köprüye bağlantı. O yola şu ana kadar hiç kimse girmemişti, otobüs polis vs hariç. Aynadan hem arkama bakıyorum, hem önüme bakıyorum. Aynaya baktım önüme baktım derken önümde bi araç belirdi bi anda, sağa doğru çaprazlama bu şeride girmiş, kırmızı ışıkları yanıyor, fren yapıyor belli ki bir yandan da, ilerlese yine sorun yok. Yola girişi de 1 saniye muhtemelen çünkü gözüm hep önde ama aynaya baktığım sürede önüme girivermiş. Aramızda 2-3 metre mesafe ya var ya yok, fren yapmak istedim, her halükarda çarpışacaktık, bunu zihnimde kurdum, kaza olacağını bildim diyelim. ama bi yanda kontra yaptım sağa doğru, sıyrılırım belki diye, aracın sağına doğru girdim, ancak orda araçla temas ettik ve kontrolü kaybettim, kontrolü kaybedince gözlerimi kapattım, artık Allah ne verdiyse diye düşündüm. Ekipmanlarım: kask, kanuna uygun eldiven, koruyucu mont, dizlik. kalın dechatlon botu (ayağım daha önce sakat olduğu için motorcu botu giyemiyordum) Ekipmanların fotolarını da paylaşacağım. Neyse Allah ne verdiyse diye düşündüm ve gözlerimi kapattım, o an bi beyin sarsıntısı geçirdim sanıyorum, yuvarlandığımı sürüklendiğimi ve fırfır döndüğümü filan hatırlıyorum hayal meyal, o 3-4 saniyede şöyle başka alemlere de gittim geldim bi, hareket durunca gözlerimi açtım, bariyerin altındaydım, yolun dışına bi tık çıkmıştım. sağ ayağımda inanılmaz bi sancı var. Bağırıyorum: 'Allahımm o kadar dikkatliyim, neden oldu bu kaza!! ' diye. Bu arada Zafer Akçayın videolarını izlemiş çok dikkatli kulanan bir motorcuyumdur ama olunca oluyor işte onu da anlamış olduk Bi yandan da acıyı hissettim tabii, sağ ayak bileğimde çok şiddetli, dizimde ise bir tık daha hafif bir ağrı, ama dizimi ayağımı bileğimi oynatabiliyorum. Dedim neyse çok kıpırdama. Sol kolum ve göğsümde de sancı var. Konuştukça batıyor gibi kaburgalar, 20 dakikada geldi ambulans. Haydarpaşa numuneye gittik tam kontrol, sağ ayak bilek kırılmış, kalan yerlerde ezilme vs var. Alçı ve atele alıp yolladılar 5 gün sonra gel bakalım diye. Şu anda evde yatıyorum Bu kazayı bir nişane olarak diğer kazalarımın yanına ekliyorum, verilmiş sadakam varmış tek kırıkla atlattım. Gözlerimi ilk açtığımda organlarıma bir şey oldu mu acaba tribine girmiştim yalan yok. Bu arada Allah herkesi kazadan beladan korusun, hepimizin çoluğu çocuğu var. Ancak kaza yapmak hayata dair pek çok çakramı da uyandırdı, biraz daha farklı yaşayacağım bundan böyle. Motosiklette bir şey yok çantamdaki kindleıma da bir şey olmamış, bunlara çok sevindim. https://share.icloud.com/photos/0e59YI_q_ObE0JCW5uPozP0rg1 Puan
-
1 Puan
-
Sanırım bu yüzden atel yaptılar. Alt tarafa alçı üst tarafa bez. Hareket alanım var Salı günü yarım alçı yapacaklarmış. Amann epi topu kırık olmazsa açar vida takarlar1 Puan
-
Çok geçmiş olsun...Motor işini 30 yıl önce bıraktım.ama benle başlayan hala oğulları çok mutlular.advanture istanbul diye bir siteleri var.Ordaki Mustafa Özşahin de hala oğludur.Emekli oldu ve motosiklet sürüş eğitmenliği yapıyor...Ben de attığı videoları seyredip avunuyorum...1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
5600 tl listesi. Kar kış yok eskisi gibi. Millet stoğu nakte çeviriyor1 Puan
-
Öyle bir artar ki. 1 milyona yakın motor var hocam. Sizin endişe yerli haklı. Zırt pırt sağdan soldan zıplıyorlar. Ahmet açıklamış. İki taşıt ayna boyu kadar sağa sola kaçınsa yol şartları tamam ise ve her sürücü de bülinçli olursa sorun kalkar ortadan. Ha birde yoğun trafik için lullanılacak iki teker de uygun olmalı. Bendeki hayvan ile sirkeciye girsem adım atamam. Gebze içinde kullanmak için tıfıl bişe alıcam. Şehir içinde aslında motor kullanımı teşvik edilmeli. Adamın işi 2 km ötede arabayla gidiyor1 Puan
-
1 Puan
-
Çok geçmiş olsun. Kaza bir anlık mesele. Ne kadar dikkatli olursan ol trafik bir akış. Allah tekrarını yaşatmasın.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Yol vermek vermemek değil o an farkında olamam beni kim geçiyor geçmiyor. Normal araç o kadar yakından geçmiyor ama motor her yerde. Mahalle arası tek şerit sağda biraz boşluk var araçlar parketmiş. Sağa döneceğim en sağ şeritteyim ya da çukur sağından geçeceğim anlık hareketler bunlar tak sağda motor.. çarparım. Olmaması şanstır. Siz olayı yol vermek vermemek sanıyorsunuz.. sizi görmüyoruz olay bu. Bi de durduğumuzda ite kaka kenardan geçip önüme gerilmelerine de tabi gıcık oluyorum. Sen taşıtsan ben de taşıtım. O kadar gereksiz stres çekmeye mecbur değilim.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
yok abi bekliyorum hala. ama bi polis arkadaş baktı, bana da kusur yazmışlar, malum emniyet şeridi hikayesi. 20 tane avukat aradı nerden alıyorlar numarayı, yaralandığım için mahkeme gakguk gerçi kaza yaptığım çocuk daha bugün yazdı bana abi nasılsın diye, ben daha erken hastaneye gelir bi geçmiş olsun diler diye bekledim. arar filan diye. sadece instadan mesaj atmış, eşim kanser onunla ilgileniyorum filan demiş. bakalım rapor çıksın da biz de insanız duruma göre bakıcaz artık.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Geçmiş olsun. Araçların sağından solundan çok tehlikeli çünkü farketmeden sağa sola kaçıyoruz tepki zamanı gelene kadar motorcu tehlikeye zaten giriyor.1 Puan
-
Bir dakika hocam 😄 Diğer araçlara laf atarken lütfen bunları göz önünde bulunduralım: 1) Motorculara laf anlatmaya çalışmak boşuna, onlar hep haklı. Sol şeritle bariyer arasından basıp giderken, emniyet şeridini canı istediği için kullanırken, otobanda slalom yaparak araçların arasından geçerken hep siz haklısınız. Dürüstçe çıkıp evet biz trafiği tehlikeye atıyoruz kusura bakmayın diyebilecek bir motorcu ne yazıkki henüz göremedik 😊 2) Risk vardır ve yüksektir. Ancak; Çözüm basit: Filtreleme yapmadan trafik kurallarına uygun şekilde seyrederek. Buna ek olarak daha bir tane kurallara uyan şeridinde giden sinyal veren motosiklet sürücüsü görmedim (Trafikte en çok dikkat ettiğim ve saygı gösterdiğim gruptur bu arada çünkü bir kaza olursa hasarı direkt bedeni ile karşılayacak fakat aynı şeyi göremiyorum). Kuryeler beni kat be kat aşırı yoruyor bu manada. 3) Türkiye’deki şerit kuralları bütün araçlar için aynıdır motosikletler için özel şerit ve geçiş üstünlüğü yoktur. Buna yalnızca bazı ülkelerde belli şartlarda izin vardır. Yani şehir içi trafiğinde motor, karayolu üzerindeki şeritte, tam boyutta bir arabanın işgal edeceği genişlikte bir alanı işgal ederek sürülür. Aksi takdirde, dört-tekerlekliler tarafından farkedilemez, yani aradan giden motorcu bunun bedelini er veya geç düşerek ve düştükten sonra da ezilerek ödeyebilir. Lane splitting/filtering yani filtrelemeyi alışkanlık haline getiren ve kendi mantıksal çıkarımıyla hak-kural olarak gören her motorcu bir gün iki aracın arasında tost olmaya mahkumdur gibi. https://haberglobal.com/gundem/iki-otobusun-arasinda-kalan-motosikletli-kamerada-734291 Puan
-
Bu çocuk ne zaman oyun oynuyor? İleride bugünler para edecek mi ben hep bunu sorguluyorum kendime çocuklarıma. Senin çocuğun gelecek zaten garanti gibi birsey daha önce saydıklarına göre.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
