İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      1.009

    • Mesaj

      80.265


  2. Mertol Kip

    Mertol Kip

    Gold Üye


    • Puan

      639

    • Mesaj

      2.616


  3. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      639

    • Mesaj

      104.606


  4. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      594

    • Mesaj

      12.560


Popüler İçerik

18-08-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Ortalık şantiye hep şimdilik bı foto gelsin
    37 Puan
  2. Elektrikli almak çoktandır aklımdaydı. Ancak çevremdekiler sürekli kafamı karıştırıyordu. Biri hibrit al. Şarjla uğraşma. Diğeri dizel al hibritle uğraşma derken Bir diğeri ben elektrikli kullanıyorum. Çok memnunum falan diyordu. Audi satılınca hızlıca planımı uygulamaya geçtim. Aracı Beşiktaş’taki Opel bayisinden aldım. Kendi müdürlerinin arabası imiş. 2024 model, 20500 km’de 50 kW bataryası, 150 km son hızı var. Eko, Normal, Sport modları ile 300-500 km arası değişen menzile sahip. Katalog değerine göre menzil 354 km standart. Eko modda 490 km şehir içi görünüyor. Yaptığım testlere göre tam dolu bataryayı sıfıra düşürmek şartı ile bu hedeflere ulaşmak mümkün görünüyor. Diğer teknik ve donanım gibi bilgiler Corsa bölümüne açtığım şu konuda mevcut. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/319755-2024-opel-corsa-e-teknik-özellikleri / Araç bu
    32 Puan
  3. 2023 model 13 binde Honda Forza 250NSSA. İstanbul içi 3.2 Uzun yol 3.5-3.8 yakıt sarfiyatı var. Akıllı çantalı. Ben bir de Carplay li ön arka kayıtlı kamerası ve lastik basınç sensörü olan cihaz taktım. Kör nokta uyarı sistemi var. Arka kamerayı navigasyon kullanmıyorsam orta dikiz ayna gibi kullanıyorum. Çok verimli.
    29 Puan
  4. Sallamamışım demekki agshsjdjd Havalara bak havalara
    24 Puan
  5. Şarjı az kalanlara yol üstü sunduğumuz alternatif çözümler ;
    23 Puan
  6. Takip eden forumdaşlarımız bilirler. Balkanlar/Avrupa turuna çıkmadan önce eski aracımız Opel Corsa araç motor arızası vermişti. Tamir için servise gittiğimizde motor beyni arızası dedi. Garantiden yapıldı. İkame araç olarak GS donanımlı corsa vermişlerdi. Hanım o aracı daha çok sevdi. Corsa GS bakınırken, % 0 faiz kampanyasının cazibesine kapılıp, bir anda arabayı bayiyle takas ettik. Corsa gitti, Opel Mokka 1.2 GS Bold Pack geldi. Henüz aracı tam kurcalayamadım, eşim ilçeye gittiği için ancak akşam bakabildim biraz ve detaylı fotoğraf çekemedim. Araç Bold Pack, tavanı ve ön kaputu siyah, gri renkte, ruhsatta gri siyah(karbon) diye geçiyor. 1.2 Turbo 96 kw/130 BG'lik , 8 ileri otomatik şanzımana sahip bir araç. Intellilux Led Matrix ön farları var ve iyi aydınlatmaya sahip. Jantlar 18 ". Karartılmış arka camları var. Alaşımlı spor pedal koymuşlar. 10" 'lik 2 adet ekranı var, sürücü için ve medya/eğlence sistemi için. Kablosuz Apple CarPlay/ Android Auto var. Ayrıca kendi navigasyonu da mevcut. Direksiyon ve koltuk ısıtma, katlanabilir yan aynalar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, kablosuz telefon şarjı, adaptif hız sabitleme ve yarı otonom sürüş (şerit takip, şerit hizalama/ihlal ve adaptif hız kontrol, radar bazlı aktif acil frenleme ile beraber), geri görüş kamerası, ön/arka park sensörü, trafik işareti sistemi (levha okuma), kör nokta uyarı sistemi mevcut. Sürücü yorgunluk tespiti, ön çarpışma ikazı var. Vegan deri direksiyon, ışıklı makyaj aynaları mevcut, kotuklar kumaş ve vegan deri parçalı. F1 kulakçıklı vites değişimi. Vites e-toggle vites kolu şeklinde. Şehir içi kullanımı kolay, sürüş hissi Corsa'dan daha güzel. Tabi çok fazla kullanma imkanım olmadı. Aceleyle çekilmiş fotoğraflar burada. Sigorta ve kasko işlemleri için desteğini esirgemeyen Mehmet Özyürek Abime/ Emmi Sigortaya çok teşekkür ederim. Mercedes kartla ödeme yapılmıyormuş artık.
    22 Puan
  7. SUZUKİ JİMNY İLE 40.YIL TURU Ağustos ayı başında hem Antalya’nın nemli sıcağından kaçmak, hem de 40.evlilik yılımızı Anadolu’muzun güzel beldelerinden birinde tamamlamak amacıyla Suzuki Jimny’mizle Batı Karadeniz Turu yaptık. Sadece ana rotayı belirleyerek kendimizi turun akışına bıraktık. Geceleri Suzuki Jimny’mizde kamp atacak şekilde hazırlıklarımızı yaparak yola çıktık. 1.Gün - Karacaören Barajı, Isparta, Afyonkarahisar, Seyitgazi, Eskişehir, Söğüt. Osmanlı Beyliğinin ilk başkentinde kamp attık. 2.Gün - Bilecik, Osmaneli, Pamukova, Geyve, Arifiye, Sakarya, Sapanca. Sapanca Gölü’nün Kırkpınar Sahilinde kamp attık. 3.Gün - Kocaeli, Başiskele Sahili, Büyükşehir Sahil Parkı,(Sahil yolundaki cepte sıralanmış araçların önüne park ederek sahilde çay içmeye gittik. Dönüşte aracımızı bulamadık. Zabıtalar ana yola park ettiğimiz için otoparka çektirmişler. Hangi parkta olduğunu öğrenerek taksi ile gittik,165 TL ödeyerek aracımızı aldık. Neyse taksi ile Kocaeli’ni gezmiş ve yeddiemin otoparkının yerini öğrenmiş olduk.1 hafta sonra da 993 TL trafik cezası geldi.) Kandıra’ya doğru yola çıktık ve Karadeniz’e ulaştık. Seyrek Plajında kamp attık. 4.Gün - Kerpe, Kefken, Cebeci, Babalı, Karasu. Karasu Öğretmen Evinde konakladık. 5.Gün - Kocaali plajı, Akçakoca, Alaplı, Ereğli. Ereğli Belediye Plajında kamp attık. 6.Gün - Zonguldak. Zonguldak Öğretmen Evinde konakladık. 7.Gün - Devrek, Çaycuma, Bartın. İnkumu Plajında kamp attık. 8.Gün - Amasra, Çakraz Plajı, Cide, İnebolu. İnebolu Boyranaltı plajında kamp attık. 9.Gün - Abana, Çatalzeytin, Ayancık, Sinop. Sinop Hamsilos Akliman Plajında kamp attık. 10.Gün - İnceburun, Gerze, Bafra, Samsun. Samsun Atakum Plajında kamp attık. 11.Gün - Kavak, Havza, Merzifon, Gümüşhacıköy, Osmancık, Tosya, Kastamonu. Kastamonu Öğretmen Evinde konakladık. 12.Gün - Araç, Safranbolu, Karabük. Karabük Belediyesi Çamlık Şehir Parkında kamp attık. 13.Gün - Gerede, Eskiçağa, Mengen, Yedigöller Milli Parkı, Abant Gölü Milli Parkı, Bolu. Gölköy Baraj Gölü Piknik Alanında kamp attık. 14.Gün - Mudurnu, Göynük, Taraklı, Gölpazarı, Vezirhan, Bozüyük. Kütahya Ilıca Kaplıcaları Sarıkız Piknik alanında kamp attık. 15.Gün – Kütahya, Afyonkarahisar, Burdur, Bucak ve Antalya. Gittiğimiz yerlerde Kültür ve Turizm Portalından takip ettiğimiz o anki konumumuza çok uzak olmayan doğal, tarihi ve turistik yörelerini gezip görmeye çalıştık. Gördüklerimiz tüm güzellikleri ile anılarımızda yerlerini aldı. Fırsat buldukça tattığımız yöresel lezzetler de oldu. Seyrek, Akliman ve Atakum Plajlarında denize girdik. Turumuz boyunca gündüz sıcaklıkları Antalya’yı aratmadı. Geceler serindi. Nemin olmaması bizi rahatlattı. Allah’a şükürler olsun unutamayacağımız 14 gece 15 günlük bir seyir süreci yaşadık. Her sabah başka bir yörede güne başlamak çok güzeldi. Evliliğimizin 40.yılını da Kastamonu’da tamamlamak nasip oldu. Hepimize iyi seyirler.22.08.2025 Zeki Ağaçgözgü Anadolu’muzun güzelliklerini seyir ederken aşağıdaki olumsuz konuları da not ettik. - Bazı yerleşim yerlerini tepeden gören seyir alanları ve buralara giden ara yolların durumu içler acısı. Sanki oralara hiç gitmeyin, oralarda hiç durmayın, manzarayı seyretmeyin der gibi her türlü çöp ve hafriyat artıkları dökülüyor. - Bazı beldelerimizin yemyeşil tepelerinde betonarme yapılaşma hızla devam ediyor. - Mesire yerlerinde yoğun bir şekilde mangallı, ateşli, tüplü piknikler yapılıyor. (Bir yerde tüp hariç mangal ve ateşli piknik yapmak yasaktır yazıyordu. Oradaki tüpler alevsiz yanıyor herhalde.) - Portalda yer alan ve görülmesi istenen bazı tarihi eserlerin çevresine araçlar park ediyor ve çöp konteynerleri yerleştiriliyor. Gezmek ve fotoğraf çekmek zor oluyor. - Söz konusu eserlere ulaşmak için yeterli yönlendirme levhaları bulunmuyor. - Belde merkezlerindeki parklarda yeterli WC bulunmuyor ve mevcutlar bakımsız oluyor. - Karavan ve çadır kamping alanlarında fiyatlarının çok yüksek oluyor.(Duş wc ve otopark alanı için 1250 TL.) - Özel idareye ait sahil işletmesinde de dik çatılı ahşap bungalov kahvaltısız 4000 TL. - Kent merkezlerindeki özel otopark ücretleri de oldukça yüksek oluyor. - Büfelerde satılan yiyecek ve içecek fiyatları da çok yüksek oluyor. - Sahillerin gezi yollarının ve iskele meydanlarının deniz tarafına hediyelik eşya ve yeme içme büfeleri sıralanıyor. Deniz manzarası görülemiyor. Örnek olması amacıyla hazırladığım bilançoyu bilgilerinize sunuyorum. SUZUKİ JİMNY İLE 40.YIL TURU Ağustos 2025 (15 gün-14 gece) Batı Karadeniz Seyir edilen toplam yol 3.558,00 Km Tüketilen toplam benzin miktarı 236,95 lt Jimny'nin ortalama yakıt tüketimi 6,65 100 Km/lt Ortalama benzin fiyatı TL/Lt 51,12 TL/lt Benzin harcamaları tutarı 12.112,00 TL Konaklama harcamaları tutarı ( 5 gece otel-4 gece konuk-4 gece Jimny ) 6.420,00 TL Ulaşım harcamaları tutarı (Köprü-otoyol-Feribot-Trafik cezası) 1.353,00 TL Yeme-içme tutarı 8.301,00 TL Toplam harcamalar tutarı 28.186,00 TL Günlük harcama tutarı 1.879,06 TL
    22 Puan
  8. Amcamın Çandarlı’daki zeytinliğine juo marka almıştık sincap vs görmek için,bahçedeki evin önünde bir ağaca takıldı. 2 ay sonra ağaçla beraber çaldılar.
    20 Puan
  9. 750 CC ile başlayan serüven 125 CC ile devam edecek sandınız dimi ? Fragman
    19 Puan
  10. Tam olarak hangi tarihte planlıyorsunuz? Hayır gelemeyecem de, ona göre bahane üretelim. Eşimiz salmadı demek istemiyoruz.
    19 Puan
  11. 2024 Opel Corsa-e Teknik Özellikleri Maksimum : Güç 100 kW 136 Hp Maksimum tork : 260 Maksimum hız : 150 km Şanzıman : Tek vitesi redüktör Araç garantisi 3 yıl, batarya garantisi 8 yıl Batarya kapasitesi : 50 kW Ancak net 46 kW şeklinde paylaşımlar gördüm. Dahili Ac şarj gücü : 7.4 Modül Hücre Sayısı : 18/216 Şarj süresi : 50 kw DC ile 40 dakikada % 80 Şarj Süresi : 100 kW Dc ile 25 dakika % 80 Sürüş menzili WLTP ye göre 354 km Şürüş Menzili Eco Modda şehir için 492 km Frenler : önler soğutmalı disk, arkalar disk Jant Lastik ölçüsü : Jant : 6.5 x16 Lastik : 195/55 R16 Enerji tüketimi Standart modda 15,8 - 16,4 Boş ağırlık 1469 kg Uzunluk 4061 mm Genişlik 1960 mm Yükseklik 1435 mm Aks mesafesi 2538 mm Bagaj Hacmi : 267 litre Standart donanımları Abs Esp Hsa (Yokuş kakış desteği) TCP (Çekiş kontrol sistemi) EBD (Elektronik fren gücü dağılımı) Aktif gergili ön emniyet kemerleri Hava yastıkları : sürücü, ön yolcu, yan ve perdeler Lastik basın takip sistemi Isofix Emniyet kemeri uyarısı Arka kapılar için çocuk kilidi Sürücü yorgunluk tespit sistemi Trafik işareti tespit sistemi Hız limitleyici Hız sabitleyici Acil fren sistemi (Yaya algılama özellikli) Ön çarpışma ikazı Acil çağrı sistemi Şerit ihlali uyarı sistemi Tüm koltuklar için emniyet kemeri kontrolü Şerit koruma özellikli şerit takip sistemi AVAS Sesli yay uyarı sistemi Otomatik ön ve arka camlar Bagaj aydınlatması Uzaktan kumandalı merkezi kilit Far yükseklik ayarı Yol bilgisayarı Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon 60/40 katlanır arka koltuklar Deri direksiyon Elektrikli park freni E-toggle vites seçici Ayarlanabilir sürüş modları (eco - normal - sport) Ön kol dayama Otomatik yanan farlar Uzun far asistanı Kör nokta uyarı sistemi Otomatik kararan dikiz aynası Yağmur sensörü Park sensörü ön ve arka 180 derece geri görüş kamerası Elektronik iklim kontrollü klima 6 yönlü sürücü 4 yönlü yolcu koltuğu Anahtarsız çalıştırma Sürücü ve yolcu koltuk ısıtma (3 kademeli) Direksiyon ısıtma LED gündüz farı LED ön sis farı LED stoplar LED ön farlar LED sinyalli siyah yan aynalar Konfor sinyaller (tek dokunuşta üç sinyal) 16" elmas kesim jantlar Elektrikli, ısıtmalı, katlanır yan aynalar Siyah tavan Panoramik cam tavan Karartılmış arka camlar Alaşımlı spor pedallar Siyah iç dekor Siyah iç tavan döşemesi 7" dijital sürücü bilgi ekranı 10" dokunmatik renkli ekran radyo bluetooth Usb 6 hoparlör Kablosuz apple carplay - android auto Önde USB ve 12 volt çıkış Bende olmayan opsiyonlar Navigasyon Türkiye haritası Kablosuz akıllı telefon şarjı
    18 Puan
  12. Tarih durumunu netleştirelim. Sobalar yanmadan toplanalım. Yerimiz malum yer. Mustafa’nın bağ evi. Katılım serbest, harcamalara katılım mecburidir. Gelecek olanlar her türlü fikri beyan edebilir. Sonuçta Mustafa ne derse o olur Konum burası https://maps.app.goo.gl/tveb8jYUeqTWE13Q8 Toplantı tarihi . 14 Eylül Toplantı Saati : 12:00
    17 Puan
  13. 1- Fatih Keskin 2- Mustafa Gürsoy (müdürüm) 3- Cenap Üstün (Dr) 4- Emin (promosyoncu) 5- Umut Kazanç (yeğen) 6- Mustafa Çayır (Ev Sahibi) 7- Furkan Avcı 8- Ali Gülmez 9- Mehmet Özyürek 10- Serdal Soysal 11- Cem Işık 12- Servet Aydın 13- Mustafa Tüfekçi 14- Zeki Yelboğa 15- İbrahim Özdoğan (Çook eski üye) 16- İsmail Özdoğan 17- Çağlar Bayur 18- Macit Aliyev Servet sabaha kadar çalışarak servisi bitirip yolda bir hışımla aramıza katıldı. Mustafa Tüfekçi beni alın dedi, almadık, arabayla geldi Toplantımıza katılan, davetimize icabet etmeleriyle bizleri mutlu eden, bazılarınızın tanımadığı; İbrahim; çok eski ve çok değer verdiğim ve hiç kopmadığımız bir arkadaşımızdı, Eskişehirli. Ona haber vermiştim oğlu ile çıkıp geldi. Cenap Hocam; Halkalı kağıttan, Fatih başkanın değerli iş arkadaşı, bir çoğumuzun yakinen tanıdığı, her sorunda danışabildiğimiz, çoğu uzmanı cebinden çıkaracak bir doktor arkadaşımız. Mustafa Gürsoy; üyelerimizden, Fatih'in arkadaşı, yine bir çoğumuzun yakinen tanıdığı, Çorum'un en değerlilerinden, bizim de çok değerlimiz. Umut; üyemiz, Fatih'in yeğeni, hoş sohbet, saygılı, efendi, ufku geniş, medeni cesareti tavanda olan, profesyonel esnaf, her zaman bizlerle olan, olmaya çalışan kardeşimiz. Katılımlarınızla bizleri mutlu ettiniz. İyi ki varsınız. Mustafa, kardeşim, güzel insan, değerlimiz. Her yıl bizlere evini açıyor, hizmette kusur etmiyorsun. İyi ki varsın. Furkan, Serdal; sevgili kardeşlerim, emeklerinize sağlık. koşup koşturup, bizleri ağırlamak için zaman ayırıp, çabalıyorsunuz. Hakkınız ödenmez. İyi ki varsınız, hep olun inşallah. Katılımları ile mutlu olduğumuz, hasret giderdiğimiz. siz değerli dostlarımız. ayaklarınıza sağlık. Çok güzel bir gündü. Mutluyum. Hepinize teşekkür ediyorum.
    17 Puan
  14. Sevgili forumdaşlar gidişte Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan, dönüşte ise Sırbistan, Makedonya ve Yunanistan rotası için, 30 Ağustos sabahı 04.00’da çıkıp Edirne’den akşamüstü sınırdan geçmek üzerine plan yapmıştık. Hatta benzinli arabamız ile gidecektik. Genişletilmiş Avrupa kaskosu yaptırdım, ailece seyahat sigortası yaptırdık, depoyu doldurdum, arabanın yağına, suyuna baktırdım, lastik basınçlarını kontrol ettirdim. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet aldım. Sabah kontağı çevirdim, hop o da ne? “Motor arızası, arabayı tamir ettirin” yazıyor. Arkadaşlar da geldiler bizi bekliyorlar, dedim “siz gidin, biz bu durumda gelemeyiz”. 30 Ağustos günü servisler kapalı, aracı gösteremeyiz, araç gitmiyor tekliyor, rölanti problemi var. Eşimin sempozyumu var Macaristan’da, gelen arkadaşlar da katılacak o sempozyuma, diğer araçta gidecekler. Aklımdan “sadece eşim gitsin, onu da alsınlar bari” diye geçiyor. Arkadaşım dedi ki, “diğer arabayı al, onla gidin”. Ben de elektrikli ile yurt dışında şarj istasyonu bulup bulamayacağımızı, 300 km’de bir mola vermemiz gerektiğini, zor olacağını söyledim. Açıkçası çok tereddütlü idim, hem de kontrol ettiğimde %58 şarjım vardı. “Al sen aracı hallederiz” dediler ve el birliğiyle eşyaları Corsa’dan ID 4’e aktardık ve yolculuğumuz başladı. Önde dizel bir C5 Aircross, arkada ID 4 , üç aile (diğer arabada 2 aile 4 kişilerdi, çocuklar yoktu) toplam Balkanlar’a doğru yola koyulduk. Yolda Emmiyi arayıp, Avrupa kaskosunu ID 4 için de yaptırdım, hemen halletti sağ olsun. Seyahat sigortası zaten geçerli idi. Bulgaristan ve Macaristan için tekrar vinyet aldım, yeşil sigortayı zaten sınırda yaptıracaktık problem olmadı, hazırlıksız bir elektrikli araç yolculuğu başladı. Akşamüstü Hamzabeyli sınır kapısından çıktık. Saat 16.00 civarı idi, hızlı bir geçiş oldu, sadece yeşil sigorta için 15 dakika bekledik. Sonrasında 18.30 gibi Filipe - Plovdiv’e geldik. Burası tipik Osmanlı izlerini taşıyan bir şehir, kültürel yapısı ve dokusu güzel. Kaldığımız otelden şehir merkezi yakın olduğu için, gece bir şehir turu yaptık ve yemek yedik. Filipe’ye gelene kadar aracı 4 kez şarj ettim, Afyon, Bozüyük, İstanbul/ Köprü öncesi ve Hamzabeyli sınırdan geçmeden önce. Sınır öncesi aslında 220 km menzilim vardı, ancak tedbirli olmak adına şarj yaptım. Filipe’de “Fines-Charging” diye bir istasyon buldum, orada şarj edip, devam ettik sabah. Yine Sırbistan sınırından önce tedbir amaçlı olarak şarj ettim, Sınırdan geçip, Belgrad’a geldik. Belgrad’da yine kaldığımız otel merkeze yakın olunca arabaları otoparkta bırakıp, akşamüstü ve akşam turu yaptık. Sabah aracı OMV benzin istasyonlarının içinde bulunan “charge&go” istasyonunda şarj ettim ve hep beraber Macaristan’a devam etik. Sınırdan geçmeden önce baktığımızda sınırı geçince Budapeşte’ye 190 km vardı, benim de şarjım 200 km civarı idi. Yine tedbirli olmak adına şarj ettik. Diğer araçtaki arkadaşım her ne kadar dizel arabada seyahat etse de, kendisinin elektrikli Opel Grandland’i olduğu için, tüm planlamalara yardım etti, hatta çoğu şarj istasyonunu o buldu. Burada bir bilgi vereyim, ülkemiz elektrikli arabalar için şarj istasyonu alt yapısı anlamında bir cennet. Her yerde şarj istasyonu var ve maliyeti ucuz. Avrupa’da ya da Balkanlarda Bulgaristan’dan Macaristan’a gittikçe pahalandı elektrik şarj istasyonlarında. Bulgaristan’da 16-17 TL civarına denk gelirken Macaristan’da 35-36 TL’ye denk geldi kWh’i. Makedonya’da şarj istasyonu bulmak zor ve aynı benzin alır gibi alıyorsunuz bazı yerlerde. Pompacı geliyor, tabancayı araca takıp RFID kart ile cihazı başlatıp aracı şarj ediyorsunuz, bitince ya da şarjı kestiğinizde doldurduğunuz kadarını ödüyorsunuz. Yunanistan’da ise Tesla SC ve Incharge (Shell) istasyonlarını kullandım. Macaristan’a geldiğimizde araçları otelin otoparkına koyduk ve 4 gün boyunca kıpırdamadı arabalar. Eşim ve arkadaşları Corvinus Üniversitesinde sempozyuma katılırken, ben de çocuklarla ve oraya uçakla giden diğer hocalarımın eşleri ile Budapeşte turu yaptık. Budapeşte fantastik/büyülü bir şehir. 1994’de Budapeşte Teknik Üniversitesi aracılığı ile orada 1,5 ay kadar staj yaptığım için bildiğim ve unutmadığım bir yer. Hem eşimin hem de çocuklarımın çok hoşuna gitti. Görmeyenlere tavsiye ederim. Sempozyum sonrası cuma günü yola çıktık Makedonya’ya doğru. Uzun bir yoldu ve 3 şarj ile tamamladık. Avrupa da 9 kez şarj ettim arabayı ve otoyollarda 110-120 km/h hız ile 250-300 km’lik menzil sundu. %20’nin altına düşmedik tabi. Üsküp yine Osmanlı dokusunu barındıran, Taşköprü, hamam ve Osmanlı Pazarı ile adeta Türkiye gibi hissettiren bir şehir. Böreği meşhur (Eski Kasaba Börekçisi). Büyük İskender’in memleketi. Yugoslavya’dan bölünen tüm ülkelerde olduğu gibi benzer bir yapısı var, Bakımsız yerler var, ama çoğu yeri güzel. Ertesi gün kahvaltıdan sonra Selanik’e doğru yola çıktık. Selanik’e varmak için fazla km’miz yoktu ama, Yunan sınırında çok oyalandık. Geçiş çok kalabalıktı ve uzun sürdü. Selanik’te park problemi var ve kaldığımız evin sokağında yer bulunca kıpırdatmadık arabaları. Kaldığımız ev Atatürk’ün evine 800 metre mesafede idi. Ancak tadilatta olduğu için dışarıdan görebildik sadece Atamızın doğduğu evi. Selanik herkesin söylediği gibi hakikaten İzmir’e çok benziyor. Kordon boyu eski İzmir gibi, evler ve yerleşim Alsancak bölgesini andırıyor. Sahil ve Beyaz Kuleyi gördükten sonra, akşam tavernaya gidip müzik eşliğinde yemek yedik. Sabah 6.00’da yola çıkıp, arabayı şarj etmek ve kahvaltı etmek için Gümülcine’ye uğradık. Sonrasında ise İpsala’ya gelip, ülke topraklarına giriş yaptık. İpsala’dan Isparta’ya gelmek gece geç saatleri bulacağı için ve yorgunluktan dolayı akşamüstü Altınoluk’ta yazlıkta kaldık ailecek. Ertesi gün yani pazartesi sabah yola çıkıp döndük. Toplamda 4263 km yol yaptık. Avrupa’da 9 kez, Türkiye’de ise 7 kez şarj etmişim arabayı. Bana yakıt maliyeti ise 14815,96 TL oldu. Avrupa’da elektrik pahalı olduğu için dizel arabayla aynı paraya gitmiş oldum, arkadaşın arabasına da aşağı yukarı TL bazında aynı miktarda mazot aldılar. Aslında birçok fotoğraf çektim tabi, burayı fotoğraflara boğmak istemedim, ama sorularınızı cevaplayabilirim.
    17 Puan
  15. Bugün 4 yetişkin ile (bayaa yetişkin) , 50 kw batarya; % 79 şarj ile gebzeden çıktık, sakarya üstünden devam ederek % 5 şarj ile Bozüyük Sarar Avm'ye ulaştık, ortalama tüketim 13 kw görünüyordu. 32 dakikada 36 kw elektrik aldık. Buna karşılık 480 lira ödeyerek. 200 metre rakımdan, 1220 metre rakımdaki toplantı yerine ulaşmış olduk. Dönüşte yarı yola kadar 3 yetişkin, devamında Çağlar ve ben olmak üzere yola çıktık, aynı lokasyonda Sarar tesislerinin karşısında 25 dakikada 19 kw elektrik aldık. % 87 ye kadar şarj ettik. Buna karşılık 257 lira ödedik. Eve ulaştığımızda kalan enerjimiz % 44 ve ortalama tüketimimiz 10.3 görünüyordu. Toplam yolumuz 290+290= 580 km Yolculuk için söylemek istediğim şu; benzinli yada dizel ile de gitsek, o rotada o kadar molayı zaten verirdik. Elektrikli olmasının tek olumsuz yanı, uygulamaların doğru veri sağlamamasından kaynaklanıyor. Örnek, bir petrolde Zes istasyon görünüyor. ona göre plan yaptık, ancak vardığımda sadece istasyonda alt yapının hazırlanmış olduğunu şarj cihazlarının olmadığını gördük. Daha kısa söylemek istediğim ise şu; Ben bu araba ile her yere giderim
    16 Puan
  16. Bir kaç foto Uyuyanlarda var tabi
    16 Puan
  17. Ben aracı almadan önce bir süre kaynak aradım, doğru dürüst kaynak bulamayına Erdem Dertsiz'e sormuştum Bu sebeple bu konu burada dursun. İhtiyacı olan okusun. Önce elektrikli bir araca ihtiyacımız var. Sonrası gereksinim akıllı bir telefon. Harita üstünde şarj istasyonlarını görebilmek için ChargeIQ ve Volta gibi uygulamalara ihtiyacınız olacak. Uygulamalar size en yakın istasyonu, istasyonda kaç şarj cihazı olduğunu, AC'mi DC'mi, kaç kw'lık, çalışır durumda mı, müsait mi daha da önemlisi hangi şirkete ait olduğu gibi bilgileri veriyor. İstasyonu bulduk, bize uyuyor ve istasyonun markasını da öğrendikten sonra o istasyonun uygulamasını telefonumuza kurmamız gerekiyor. Uygulama bizden; telefon numaramız, mailimiz, adımız, araç bilgilerimiz, fatura için adres bilgileri yanı sıra kredi kartı ile ödeme yapacaksak bir kredi kartı tanımlamamızı istiyor. İki farklı şarj cihazı var. AC (düşük güç ve ucuz) şarj için araç ile birlikte verilen yada temin ettiğimiz bağlantı kablosu, şarj cihazı ile araç arasına takılacak. DC (hızlı şarj) şarj için şarj cihazında sabit olan şarj kablosu araca takılacak. İlgili şirketin uygulaması açılıp şarj cihazı üstündeki karekod okunacak. Şarj başlayacak. Uygulama üzerinde akım hızı, ne kadar enerji alacağınız gibi çeşitli ayarlamalar yapabiliyorsunuz. Şarjı bitirmek için yine uygulama kullanılacak zaten uygulamada şarjı bitir butonu görünecek. Şarjı bitirdikten sonra bir rapor sayfası görülecek. Ödemeyi otomatik olarak daha önceden tanımladığımız kredi kartından alacak. Şarj soketini araçtan çekmek için kilidini açmak gerekiyor, Örnek; tesla arka kapıyı açınca kilidi açıyor, bazı araçlarda araç kapı kilidi ile entegre çalışıyor. Herkes kendi aracını öğrenmeli. Ödeme için, önceden para yükleme gibi gibi yollar da var. İstasyon kuran çok fazla şirket var. Uzun bir yola gidilecekse, önceden rota ve mola yeri belirleyip, o istasyondaki şarj cihazının uygulamasını kurup tanımlamaları yapıp hazır etmek mantıklı olacaktır. Elektrikli araç sahibi arkadaşlar, bu konuda yanlışım varsa düzeltin, eklemek istedikleriniz varsa ekleyin lütfen.
    16 Puan
  18. Olmaz didim olamaz didim yapmazsın didim amaa oldu...Forumda elenktrikli bir araba daha oldu.Sahibi kimdir yorum serbest...
    16 Puan
  19. Yapılacak çok iş var aklımda. Konusunu açayım dedim ben de. Bizim TOGG ev için feda edildi. Şehiriçinde hanıma yetecek ve beni ayda bir kez Adana'ya götürecek bir araç aradık. Speedgear efsanesini öğrendik, Niğde'den aldık geldik. Fiat Palio 1.2 Speedgear 2006 Dynamic - 155.000 km Subaru (CVT) şanzıman imiş. Forumda iki kişide Albea'sını gördüm ama Palio'su olan var mı bilmiyorum. Şanzımana hayran kaldım. Ön iki cam otomatik, analog klima, ABS. Hepsi bu. Haftasonu, Karaman > Silifke > Pozantı > Karaman > Adana > Silifke > Pozantı > Karaman yaptım. Beklediğimden iyi çıktı araç. Sigortası epey yüksek çıktı. @Mehmet Ozyurek emmiye de selam olsun burdan. Bayon 1 yıl, Togg 1 yıl dolunca sattım. Ondan mı böyle çıktı bilmiyorum. Son basamaktayım, kazam belam da yok diye biliyorum. Üzerime bir motosiklet var, o da sigortasız. Ara ara sayfaya eklemeler yaparım diye düşünüyorum. Araç uzun soluklu kalacak gibi bizde nasipse. Şimdilik yapılacaklar listem: Şanzıman (komple) yağ ve filtre değişimi. Motor filtre ve yağ değişimleri. Kayış ve triger değişimi. Sustalı anahtar yaptırma. Radyodaki paraziti çözmek. Kontaktaki takılmanın çaresini bulmak. Merkezi kilitteki takılmayı halletmek. Dörtlü flaşör düğmesindeki tutukluluğu halletmek. Pandizotun kırılan klipslerini ve ipini bulmak, değiştirmek. Far ayar motorundaki sorunu çözmek. Lovato LPG filtre setini değiştirmek. Engin tecrübelerinize bu aşamalarda ihtiyacımız olacak. Şimdiden teşekkür ederim.
    15 Puan
  20. TOGG T10X ve T10F Euro NCAP testleri yapılmış. Sonuçlar beklenenden daha yüksek çıkmış. Maşallah. Euro NCAP Crash & Safety Tests of Togg T10F 2025 Euro NCAP Crash & Safety Tests of Togg T10X 2025
    15 Puan
  21. Merhaba Tesla'nın yanına uzun yol aracı bakıyordum. Han'ı buldum. Takas'a cok cazip teklif gelince dayanamadım sattım. Malesef teknoloji ve sürüş yardımları olarak Teslanın gerisinde ancak konfor ve rahatlık olarak cok ilerisinde. Karşınızda yeni otomobilim 52bin TL'lik MTV'si ile BYD HAN
    15 Puan
  22. Balkanlar/Avrupa turuna çıkmadan araç motor arızası vermişti. Servis motor beyni arızası dedi. Garantiden yapıldı. İkame araç olarak GS donanımlı corsa vermişlerdi. Hanım o aracı daha çok sevdi. Corsa GS bakınırken, % 0 faiz kampanyasının cazibesine kapılıp, bir anda arabayı bayiyle takas ettik. Corsa gitti, Opel Mokka 12. GS Bold Pack geldi. Ben de ne oldu anlamadım? Yeni konusunu açarım yakında.
    14 Puan
  23. önceki bakımda 10/40 aksıne son bakımda 5/40 kullandım 5 bin km oldu ve rahatsız eden yağ eksiltme sorunu baş gösterdi. 1.2 litre kadar eksiltme var. aslında segman yenilemeye heveslendiğim bir zamana denk gelince bahane de oldu motoru açmak. emme manifoldunda yağ birikintileri görünce subap keçelerinin de yenilerim dedim kendimce. asıl hedefim segmanları yenilemekti. arac 213bin km de ve alt kısma hiç el değmemiş. bi yenilesem iyi olurdu. motoru söktüm ve tablo netleşti. subaplarda aşırı bi kurum birikintisi vardı. üstünden markası belirsiz bir conta çıktı. her pistonun arasında iz vardı. daha önce ölçtüğüm kompresör düşük çıkması contadan kaynaklı sanırım. asıl hedeflediğim pistonlarda ise hiç sorun göremedim. en ufak boşluk gömleklerde çizik falan yok. boş yere segman atmayayım dedim. onun yerine hesapta olmayan subap takımı ve keçelerini yenilesem yeterli dedim kendimce. kapağı rektefiyeciye verdim. pür pak tertemiz şekilde tesim aldım. bende o ara devirdaim pompasını yeniledim piston tepelerini su kanllarını vs. temizledim. sürekli antifriz olduğu halde belli noktalarda şaşırtıcı bi şekilde pas birikintileri gördüm. antifrizi de yenilesem iyi olacak. bugün epey yorulduğum için yarıda bıraktım. yarın herşeyi toparlarım inşallah
    14 Puan
  24. Sögörtö şörkötlörö zörördö, öcöntölör bötöyör. Evet batan bişey var, bize.
    13 Puan
  25. O degilde emmi cok uyanik adam. Cocuklara deyip kendine dogumgunu hediyesi araba aldi sjsjdjddj
    13 Puan
  26. Efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir
    12 Puan
  27. Şaka şaka 2014 E180 exclusive aracımız Eski sahibi fakir fabrikatör olunca e350 yazdırmış alırken
    12 Puan
  28. Abano pass/Gürcistan 😎 Gürcistan/Rusya dostluk anıt alanı.
    12 Puan
  29. haber niteliği yok. çünkü klio 7'den başlar.
    12 Puan
  30. Kim diyordu cam tavan sıcakta sorun olmuyor diye? Zamansızlıktan bir perde de alamadım böyle gidiyorum yolda. Sanki traktör sürüyoruz.
    12 Puan
  31. focus 1 den başlar. 2 de biter.
    12 Puan
  32. Çok yanlış bir haberle tüm sosyal medyayı ele geçirdi haber siteleri. Resmi gazetede yayınlanan duyuruda "1 sayılı Cetvelin C) Hususiyetlerine Göre Araçlarda Bulundurulacak Techizat bölümünde yer alan" olarak belirtilmiş, 1 sayılı cetvelde bu şartı taşıyan araçlar ise "10/7/2003 tarihli ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu, 5216 sayılı Kanun ve 5393 sayılı Kanun kapsamında ticari olarak yolcu taşımacılığında kullanılan M2 ve M3 sınıfı taşıtlar, belediyelere ait veya belediyeler tarafından yetkilendirilen toplu taşıma taşıtları ile taksi ve taksi dolmuşlar". Yani şahsi araçlarımıza ŞİMDİLİK bir zorunluluk yok. Ticari yolcu taşıyanlarda var.
    12 Puan
  33. Dün akşam evdeki pilli oyuncakları çöpe attım, kumadanın pilini söktüm.
    11 Puan
  34. evet 2 gun once motoru topladim ve ilk mars yaptim heyecanla arac calismadi. nedir ne degildir arastirirken krank sensorune yag akmis ondan olabilir dedim temizledim. ayni. atesleme bobini olabilir onlari yanlis olctugum icin degistirmis oldum. yenilerini taktim yine ayni. motor calismiyor. o kadar ugrastan sonra moral sifir tabi. kendimden de eminim en ufak bi hata yapmadim diyorum kendi kendime. icinden cikamadim bi turlu. derken face gruplarindan bi arkadas ayni durumu yasadigini. iticileri oldugu gibi yag dolu sekilde taktiginda motor calismadigini sifir itici taktirdiginda sorunu cozdugunu soyledi. bana da mantikli ve umut verici geldi bu fikir. biraz arastirdim. bizim araclardaki gibi parmak iticiler uzun oldugu icin dolu takildiginda subaplar acik kaliyormus. bu sekilde de sikistirma olmadigi icin aras calismiyormus haliyle. bende hemen iticileri söküp eve getirdim. bi guzel tinere yatirip tek tek temizleyip bos hale getirdim. motoru toplayip heyecanla ilk marsi yaptim ama calismadi cunku aku cok zayiflamis sonraki takviye ile ilk marsi yaptim ve arac sorunsuz calisti. tabi iticiler bos oldugu icin biraz gurultulu calisti ama isinip icleri dolunca sesler kesildi. bu da boyle bir tecrube oldu. videosunu da detayli cektim yukleyecegim
    11 Puan
  35. Ta uzak yerlerden çıkıp gelen herkesin ayaklarına sağlık, yine çok güzel keyifli saatler geçirdik. Mustafa'm yine evini açtı bizlere, 3. yıl olunca ne yalan söyliyim ev artık bizim gibi oldu zaten ( bir kaç yıla komple çökeriz gibi geliyor ) Zaten Servet abi ile yakınlarında arsa aldık, bir dakka daha almadık alacağız, sonra Mustafa'nın orayı da katar çökeriz dimi abi @Servet Aydın @Zeki Yelboğa abi ve sayın müdürümüzün getirdiği leblebiler için teşekkürler, kalanları eve getirdik Umut kardeşiminde Tekirdağ köfteleri bir başkaydı. @Mustafa Tüfekçi elinde pırosuyla güne damgasını vurdu, @Mehmet Ozyurekemminin corsanın menzili 1.200 km imiş şaşırdık Ali Gülmez mi Ölmez midiye bir tanıdık yüzde vardı aramızda uzun zaman olmuştu görmeyeli iyi oldu. Herkes sağlıkla evine varmıştır umarım, Allah seneyede bir araya gelmeyi nasip etsin....
    11 Puan
  36. Ali, sen misin
    11 Puan
  37. İyi niyetleriniz için teşekkürler . Daha iyileri sizlere nasip olsun. Bilenler biliyor hevesiniz vardı nasip etti Allah Şimdilik binebilecegimiz en iyisi bu Çok araba baktım bunu da artık yeter diyip aldım piyasada düzgün araç az hep bı şaibeli ilanlar, bu içimize sindi .biraz bütçeyi aştık ama uzun vadeli niyetine aldık kaza bela olmazsa bakalım Bu da ilk fulleme anısı olsun
    11 Puan
  38. Bir dosyamda karşı taraf vekili yapay zeka ile cevap metni hazırlamış , okumadan kopyala yapıştır yapmış hatta. Dilekçede “spesifik bir konuda detay istersen sana daha detaylı bilgi verebilirim” gibi bir yazı görünce anladım.
    11 Puan
  39. Beşiktaştan sıfırlayıp çıktım. trafik yoğundu, otoyoldan Gebzeye geldim. Qashqai gibi kullandım. Artislik yapladım. Ne zaman kötü bir araba aldım len ben. Bu İlyas Salman'ın Çiçek Abbas dururşu.. Valla sevdim, Qashqaiyi kullansın onlar İleri geri hareketli cepli kol dayaması var. Tüm camları tek dokunuşta açılıp kapanıyor. Kapı döşemeleri deri ve gerçek dikişli.. Daha ne olsun
    11 Puan
  40. Gürcistan/Rusya dostluk anıtı.
    10 Puan
  41. bizde olta takımı tavsiyesi var balık tutmuoz ki 8-18 oldu
    10 Puan
  42. Qashqai ile aynı motor değil mi bunlar.. Sakar ve benzeri yerleri çok çıktım bu yıl. 25 bin km oldu Qashqai hiç bir sorun belirtisi görmüyorum. Valla söz verdiler. kendileri dolduracakmış.. corsa istiyorlar.. Daha olmazsa okuldan gelirken Servet amcanın dükkana takarız diyorlar. Hatta cümleyi şöyle bitirdiler.. "Canım Servet amcam ya "
    10 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...