İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      6.171

    • Mesaj

      104.606


  2. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      5.560

    • Mesaj

      12.560


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      5.445

    • Mesaj

      80.265


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      4.613

    • Mesaj

      48.022


Popüler İçerik

18-09-2024 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. İtalya’da yapılan robotik kodlama çizgi takibi yarışmalarına katılıp dünya şampiyonu olan ekibi ve tabi ki değerli hocamız @Mehmet Kaya yı tebrik ediyorum.
    75 Puan
  2. Eski aracımdan memnundum, ama biraz çevreden görerek, biraz da ekonomikliğini düşünerek elektrikli araca geçmek, hatta Tesla almak niyetindeydim. Ancak aracı satma işinde istediğim fiyatı beklediğim için, Teslaya sipariş versem de şubatta teslim edileceği ve zam görebileceği için vazgeçtim. Uzun süre arabasız kalamazdık çünkü. Tesla SR için ikinci elde 150-200 bin TL karla yeni alınan araçları satanları görünce bu işten vazgeçtim. Bu arada Teslası olan bölümden hocamız ile konuşurken “VW’nin ID. 4’üne bak hocam, yurt dışında bindim hoşuma gitti” dedi Aslında hiç aklımızda yokken, hanımla gittik, lansman fiyatıyla yeni aracımızı aldık. Çarşamba sipariş verdik, perşembe araç geldi. Cuma günü plaka, tescil, ruhsat, kasko ve sigorta işlemleri yapıldı. Cumartesi günü aracı teslim alacaktık ancak yetişmedi. Pazartesi günü aracı teslim aldım. Yeni Volkswagen‘imiz 125 kW yani 170 BG’e sahip ID.4 Pure modeli. Tamamen elektrikli, menzili 354 km şehirler arası, 455 km şehiriçi WLTP verilerine göre. Henüz çok kilometre yapmadık. Ama şehir içinde kış olduğu için 350 kilometreleri görecek gibi. Donanım olarak gayet dolu ve gerçekten konforlu bir araç. Araçta ısı pompası var. Sürüş zevki süper. İvmelenmesi gerçekten hoş, arkadan itişli. Elektrikli hakkında tereddütlerim olsa da, bu aracı kullandıktan sonra fikirlerim değişti. Aracı henüz hiç şarj etmedim, çünkü servis bana %80 civarı şarjla vermişti. Eski aracım 2020 Highline Tiguan ile karşılaştırdığında, araç daha uzun ancak yüksekliği daha az. İç mekan ferah ve konforu çok iyi. Fotoğraflara geçelim, hava yağmurluydu sabah. Daha sonra başka fotolar da eklerim. Tecrübelerimi paylaşacağım.
    65 Puan
  3. Herkese merhabalar arkadaşlar.. Evet çılgınlık yaptım ve ev aldım.. Ev sahibimin son üç dört senedir kira artışlarına doymamaması , 12 bin olan kiramı 19 yapmamızın yetmemesi , 23 yapalım dediğimde yüzde 69 un üstünde artışla devletle sıkıntı yaşarım diye korkması falan filan acaip darladı bizi. (Ha bu arada deprem hasarı tamiratı boyası badanası filan yazın hepsini ben yaptırdım ama yetmedi )Bizi çıkarıp 3+1 110 metrekare evi 35 bine filan kiraya verecek sanırım. Neyse bu gün aynı binanın beşinci katında 155 metrekare 4+1 ev aldım.. 15 gün öncesinde biz kiralık ev ararken Ankarada babadan kalma arsamıza alıcı çıktı ve makul bir fiyat verdi. Bende payıma düşen hisse, buradaki 1+1 evim, birikimler ,abimden borç filan krediye bulaşmadan ev sahibi olduk çok şükür.. Bu gün tapuyu aldım.. Bundan sonra ne yapmam lazım..Belediyeye filan baş vurmak lazımmış sanırım. .EMMİ Dask yapıyomu.. Yardımlarınızla birlikte bir hayırlı olsununuzu alırım..
    60 Puan
  4. Bazı arkadaşlar biliyor ama duyurmak adetten. Beyaz bir tesla sr da ben almış bulunuyorum. İİk izlenimim çok çok iyi. Başka araç artık kullanmam dedirtecek kadar enteresan bir duygu. Test sürüşü yapmıştım ama tabi alınca daha farklı hissettim çok begendim. İçi siyah. standart trim. zaten en üst ile en alt seviye diye birşey yok. Teslimi orhanlıdan gittim görevli kimlik sordu. telefonumu aktif yaptı. aracı kontrol edin ve kabul edin dedi. Aracı tanıtmamızı istiyor musunuz dedi yok hayır dedim. Bindim çıktım. %27 şarj ile teslim edildi. İnsanı sakin kullanmaya teşvik eden bi sessizlik var. dışarıyı da duymuyorum kendi kornamı bile cam kapalıyken zor duyuyorum. Arabanın kenarlarına tam alışamadım çok korkağım şu an. Jantlar 19 lastikler 255 45 19 104 XL Motor 160KW ama 220Kw den yazılım ile düşürülmüş. son hız 220. 420NM tork ve 0-100 7.5 saniye. Batarya 60Kwh ama 53 kullanılıyor. WLTP 455km ama pratikte 350 diyor kullanıcılar. Aracı almamdaki önemli bir sebep motorun orjinal olarak 220KW olması ve yazılımla düşürülmesi oldu. Bir de tai %10 ÖTV. Ayrıca MTV bunda senelik 10.500 lira. Bi tane de klasik resim atayım bildiğiniz beyaz broadway gibi satan beyaz tesla işte. Giriş anahtarsız kartsız. Kart iki tane verdiler ama olmasa da olur daha kullanmadım. Tüm operasyon telefonla.
    53 Puan
  5. Neden olmasın ki dedik ve bir anda gelişti her şey. A6'dan sonra gücümün yettiği hiç bir otomobil ilgimi çekmedi, madem değişiklik yapacağız bari değsin diye düşündüm ve son sipariş trenine atladık. Karlar altında teslim ettiler, daha doğrusu etmediler, ben gittim aldım, kimse bir şey yapmadı. Üstünü temizledim ve çıkardım. Henüz hiç yıkanmadı, haftaya bir film vs. operasyonu yapacağız, sonra parlak fotoğraflarını da eklerim ama bildiğimiz şirket spec beyaz Tesla işte. Plaka şansa güzel denk geldi.
    52 Puan
  6. 2015 model power sense. 165.k ilk elden alındı. 2015'te cx3 aldığım vakit incelemiştim. Ve tabi ki mazdaforum'a test için verilşnce 4x4'ü test ettim. Tatlı asfalt çeker sistemi idare eder. Konfor bi pasat değil lakin yorucu değil. Motor 160ps yüksek basınçlı skyactive motor. Şanzıman 6 ileri otomatik. e250 almaya gidip aldığım araç olduğundan bahsetmedim galiba. Hiç dijital klimalı aracım olmadığı için de almış bulunduğumdan da bahsetmedim. Uzun yol ilk sefer antalya oldu. Aracı tanımak adına yavaş gittim. 6.5lt/100km ile sürüşüm bitti. Geçen hafta ankara mersin konya rotasında yakıt içimden geçti. 140-160 seyirde 17lt/100km gibi saçma salak tüketim oldu. Konya'da bakım yaptırdım lakin buji bulamadım. Bakım sonrası konya eskişehir köy yolları otoyol vs 90-120 seyirde 7.1 ile yolu tamamladım. Araçta otomatik uzun far var cx3 gibi diyedir diye önemsemedim. Süprüz oldu matrix far çıktı Külbütör kapağı arkadan terleme yapıyor ki en nefret ettiğim şey yağ sızıntısı. Conta ve bujileri değiştim. Yarın test yapacağım. Güncel foto ve ciksbeş araç sahibi oturuşu
    52 Puan
  7. Merhabalar. Ben Zeki Ağaçgözgü Mesleğim Mimarlık. Dünyaya geldiğim yer Bursa. 36 yıl önce yerleştiğim Antalya’ da ömrümün 68.mesleğimin 43.yılında Eşim,2 Oğlum 1 Gelinim,1 Torunumla birlikte Allah’ın izni ile huzur içinde yaşıyoruz. Oyuncak Teneke Cipim Çocukluğumda; Çok severek oynadığım sürücüsü asker olan, geriye çekip bıraktığımda öne doğru giden, makinalı tüfeği ateş ederken çat çat ses çıkaran, lastik tekerlekli teneke cipim vardı. 1982 yılında yaptığım askerliğim sırasında İzmir Gaziemir Ulaştırma Okulundaki sürücü eğitiminde oyuncağıma benzer ciple tanıştım. İlk defa orada direksiyona geçerek cip kullanmıştım. Bugüne kadar sahip olduğum binek araçlardan biride 2004 model 3 kapılı 4X4 Suzuki Vitara olmuştu. Yaptığımız doğa, kültür ve turizm gezilerimizde 3 kapılı olmasına rağmen bize sağladığı kullanım rahatlığına çok alışmıştık. Tam bize göre bir araçtı. Bizi çok mutlu etmişti. Aklımızda kalan bu aracın benzerine sahip olmak Mayıs 2024 de tekrar kısmet oldu. Yeni Oyuncak Cipim SUZUKİ JİMNY 2023 Model 1.5 ALLGRİP 4 AT GLX (GRİ-TEK RENK) 1462 CC 102 PS Acenteden. 0 km. 3 kapılı. 4X4. Otomatik Vitesli. Benzinli. Şimdi; Kaputunun altında motoru olan, deposuna yakıt doldurulabilen, kapıları açılıp içine binilebilen, motoru çalıştırıldığında her yolda her yöne gidilebilen yeni bir cipim var. Modelinin “ 2023 - Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100.yılı “na denk gelmesi beni ayrıca sevindiriyor. Çocukluğumda severek oynadığım teneke cipimin gerçeğine binebildiğim; Anadolu’muzun doğal güzellikleri ile tarihi ve turistik yörelerini gezebildiğim; Cipimle oymamaya devam edebildiğim; için Allah’a şükürler ediyorum. Yeni cipimle 6 ayda 6070 km yol yapmışız. Herkese iyi günler ve hayırlı yolculuklar.
    49 Puan
  8. Değerli arkadaşlar abilerim. İşte aracımız. Taa uzak yollardan koştum geldim senin kollarına şarkısı gibi. Bazı firmaların faizsiz kredisi vs hiç cezbetmedi üstelik VAG grubunda da aynı kampanyadan vardı. Opel satıldıktan sonra tek bir araç 3 farklı renge yoğunlaştım. Önce mercan kırmızı sonra mavi bulamazsak beyaz. Ödeme seçeneği olarakta kalan ücreti kredi kartına 12 taksitle alacağımı aktardım. Bu şekilde fiyat aldığım 4 bayi oldu. Mavi sonradan çok cezbetmedi bu sefer seçenekleri 2 renge düşürdüm. Bursa bayisinde kırmızı renk bulmuştum fiyat bile belli olmadan kapora yolladım ama bende şarta baglamıştım yakın ya da daha uygun bulursam kaporayı iade edebilecekleri teyidini alıp yollamıştım. Bir taraftan da bayilerden haber bekliyordum başka kırmızı olan bayi yoktu. Liste fiyatı 1860 lira olan araç 3 Aralık akşamı fiyat belli oldu araç 30 bin kadar zam yiyerek 1453 lira olmuştu. Biraz içim cız ederek kabul edecektim. 4 Aralık sabahı İstanbul Avek ten haber geldi kırmızı araç düştü bana diye 1440 lira olarak. Araç yaklaşık 10 güne kadar gelecekti. Bende normalde kapora verdiğimi belirterek son bir pazarlık daha istedim. 1438 e anlaştık ve kaparomu Avek e kaydırdım. Ödeme şartımı ise aktardım. Ayın 15 inde ödemenin tamamını yapacağımı, yaklaşık 1 milyon 28 bin lirasını nakit, 410 bin lirasını kredi kartına taksitli şekilde alacağımı belirttim. Vade farkıyla totalde aşağı yukarı 550 bin ödeyeceğim. Allah'tan gaza gelip kart limitlerini düşürmemiştim. Teknik özellikler 2024 modelden itibaren 116 HP 3 silindir 1.0 TSI DSG Life donanım+ Mercan kırmızı opsiyonlu. Kasım öncesi uretimler 115 ve 2023 ve öncesi 110 HP. Mercan kırmızı metalik renk sınıfında olmasına rağmen lansman rengi olduğu için diğer metalik renklerden 10 bin , opak renklerden 20 bin daha pahalı. Kasım dan itibaren olanlar ACC ve yarı otonom opsiyonlu geliyor. Baz donanım olmasına rağmen etkileyici donanımlar mevcut bunlardan aklıma gelenler: ACC ve yarı otonom sürüş Çift bölge dijital klima Climatronic Elektrikli katlanır ayna Lane assist Front assit Çarpışma önleyici sanırım bu akşam test ettim geri giderken park yerinden hızlı çıkacaktım zınk diye durdu Kararan iç dikiz ayna LED ön ve arka farlar Ön arka park sensörü ve geri görüş kamerası Ön kol dayama Yükseklik ve bel desteği ayarlı ön koltuklar Flex floor çift kademe bagaj Yağmur ve far sensörleri Hayalet ekran (eskiler daha güzeldi bu tablet ekranı gibi) Vites kontrollü fonksiyonel deri direksiyon Işıklı vites topuzu Kablosuz Android auto ve Apple carplay Merkez hava yastığı Ön ve arkada type C giriş Kablosuz şarj SOS E-Call Start stop vs vs. Almanların espri anlayışına hayranım. Bu sebeple enteresan durumlarda var. Aynaların altında yer aydınlatma var. Kol dayamanın içinde tıkırtı için kumaş mevcut. Geri görüş kamerası çamurlanınca kirlenince far yıkama gibi yıkaması mevcut Gözüme çarpan eksiklikler ise okuma lambası koymuş ama torpidoda lamba yok. 4 hoparlör koymuşlar arkada hoparlör yok ama ses çok memnun etti. Koltuk altı çekmece yok yeri varmı onu da bilmiyorum. Arkaya da açılır bir kol dayama olabilirdi. Ekleme: Konsola da aydınlatma şart ben alışık değilim iki arabama da yapmıştım bunu da kurcalar mıyım bilmiyorum. Yakıt beni şaşırtıyor. Uzun yol 110 otoban seyir 100 şehirlerarası yol 2 yetişkin 2 çocuk valiz kışlık lastik vs 5.5 ile geldi. Şehir içi şu an 8.5 civarında görünüyor. Cliodan az desem yalan olmaz sanırım. İlk iş olarak bayiden bagaj havuzu istedim verdiler. Eski aracımdan söktüğüm kamerayı taktım. Sonra bugün Rizline paspasları ekledim. Gelsin maşallahlar ve fotograflar
    48 Puan
  9. Merhabalar. Mb ile 6 yıldır süren beraberliğimiz geçen ay sonlanmıştı. Bir süredir de koreli arkadaşları araştırıyorduk. Kia Cerato ve Hyundai Elantralar üzerine yoğunlaşmıştık. Sonunda aradığımız kriterlere uyan bir elantra ilana girince gidip baktım alıp eve (işe) döndüm. 2016 model, 1.6 crdi, dct 7 ileri otomatik vites, 136 bg, Elite donanım, 224.000 km Hemen hemen her araçtaki donanıma sahip, stop-start var, normal-eco-sport sürüş modları var, elektrikli direksiyon var. Bir iki yapılacakları vardı, 15 gündür fırsat buldukça yapıldı. Geçen hafta yağ filtre bakımı oldu, bir kaç iş daha yapıldı gene bahsederiz. Lafı çok uzatmayalım.
    48 Puan
  10. Evet bir inceleme konusu açmak iyi olur diye düşündüm. Diğer tebrik konularında konuşuyoruz ama daha teknik ve yorum bilgilerimi paylaşayım. Aralık 20 den beri yaklaşık 7 bin km kullandım şehirlerarası da kullandım. Özet olarak araçtan memnunuz pişman değiliz. Şimdi detaylara gireyim. Çok resim çekmedim çünkü aracı anlatan birçok resim ve bilgi var. 1- Yakıt: Evden şarj ediyorum. Bu hesapla şu an 3 tl/kw ama yakında 6tl/kw gibi değerlere dönüşecek gibi duruyor. Araç 11-17 arasında gidip geliyor ama 14kw/100km gibi bir değer pratikte otoban şehiriçi karışık herhangi bir özenme olmadan elde ettiğimiz değerler (130 ile otoban hızları vb). Dolayısı ile şu an 42 kuruş km de ve zam sonrası 84 kuruş ortalama gibi bir değerimiz olacak. 2- Sessizlik: Araç sessiz. Camlar epeyce izoleli. Motor sesi zaten yok. farklı bir duygu oluyor. Teker sesi var ama çok değil. Bu teker sesi camı açınca anlaşılıyor ki dışarda var. Özellikle kırsal alanda güzel havada pütür asfaltta camı açarsın gezersin ya orda camı açınca baya ses duyuluyor 3- Güç: Araç çok güçlü ve birçok elektriklideki gibi bu güç anlık alınıyor. Bu da sürüş deneyimini benziniden çok çok farklı yapıyor. Mesee daha ucuz olması değil tercihte daha çok bu oluyor. 4- Menzil: 455 yazmasına karşın yazın 400 kışın 350 km gibi karışık menzil var. Hipermil yapılırsa 500-600 görenler var ama 500 ü aşmak için özel çaba sarfetmek gerekir ve havanın 15 derecelerde olması gerekir klima kapalı vs. Kış 0 derece kar yağmur kötü hava otobanda 120 ile basarsan 250km gibi bir menzil var. Bizim kullanımımıza yukarda bahsettiğim otoban şehiriçi karışık özenmeden hızlı kullanımda 330-350 km görüyorduk geçen haftalardaki soğuk havada. Havalar ısınınca daha başka rakamlar görebiliriz. Batarya yüklü olan 57.5kwh LFP batarya. Ancak bunun 53.5 olanı kullanılabiliyor. aradaki 4 nereye gitmiş kimse bilmiyor. Ancak 0 dan sonra 50 km yapan deneyler var. Belki pil eskidikçe oradan tolere ederek bize pil eskimemiş gibi hissettirecek bilemiyoruz. 5-PIL: Pil 400V 57.5 kw ve dediğim gibi 53.5 kullanılabiliyor. Yaklaşık hızlı şarjda 40 dakikada sıfırdan fulun fulune dolabiliyor. Ancak şehirler arası seyahatte tam doldurmadan devam etmek daha çok tercih ediliyor. Çünkü dolum ilerledikçe yavaşlıyor. 20 dk beklemede baya bi doluyor ilk başta. Piln ömrü 500bim km olarak veriliyor. Şu an 5bin dolar olan pilin değişim bedeli toplam 11bin dolar. Servet Elektronik kaça değiştirir bilmiyorum. 6- Sürüş Dİnamikleri: Viraja giriş vb iyi. Kasis geçişleri iyi ama yoldaki tıkırtılar içeri titreşim olarak çok giriyor. Bir bmw gibi felan. SÜspansiyon artikülasyonu düşük deniyor ama denemedim. Ağırlık altta olduğu ve lastik geniş olduğu için güvenli hissedliyor. Dİreksiyon kalın ve sert. Üç sertlik derecesi var ama orta sert iyi. 7- Navigasyon: Google verileri ile işleyen kendi haritası var. Uydu görüntüsü yüksek çözünürlük kullanabiliyoruz ancak sistemi ingilizce yaparsak. Cep telefonundaki hedefi arabaya "gönder" yaparak hedefi verebiliyoruz. Navigasyonda vardığımız yerde kaç bataryamız kalacak diye hesabını yapıyor ve tutuyor. Yetmeyecek ise yavaş gidersen şu hızın altında o zaman şöyle varırsın diye gerekirse uyarabiliyor. 8- Kameralar: Araçta sanırım 12-13 kamera var. Bunların 7 tanesi normal çevresel geri kalanı önebakanların farklı odak uzaklıkları olanı. Sanırım öne bakan 4 kamera var. İçerde var. vs vs. bunlar sürekli kayıtta. istersen kornaya yahut tuşa atayıp basınca mevcut klibi saklamasını isteyebiliyorsun. arabanın dört bir tarafından kayıt alıyor. ayrı ayrı oynatabiliyor. 9- Güvenlik Modu: Kamera demişken araç alarm moduna geçebiliyor. Yanından birileri yürür geçerse otomatik kayıt alıyor. Kapılara elleşme olursa bildirim yolluyor. Uzaktan konuşup mesaj atabiliyorsunuz megafonla. yahut ışık açıp kayapabiliyorsunuz. bagajı da açarsınız ama gidip kapamak gerekir. 10- Cep uygulaması: Cep uygyulaması anahtar. aracın anahtarı iki tane kart. ama cüzdanda da kullanmıyoruz. Telefon ile kullanıyoruz. Telefon cebinizde ise aracın kapıları dokununca açılıyor uzaklaşınca kilitleniyor. ve bip yapıyor. bip i duyunca (korna bp) kilitlendiğini anlıyorsunuz. Bu sesi özelleştirebilir mehter marşı koyabilirsiniz. 11- Megafon: Araç park konumunda iken megafon aracılığı ile içerden normal dışarıya "park eden araçlar devam edin" diyebiliyorsunuz. Araç içi mikrofonu kullanıyor. Ayrıca müzik de çalabiliyorsunuz. Işık gösterisi var ama çok önemli değil merak eden arasın. 12- FArlar: Farlar matrix far. Kameradan alığı görüntüye göre yolun bazı yerlerini karanlık yapıyor. sürekli olarak değiştiriyor. Mesela otobanda sağ şeritte kamyon var yaklaşıyorsunuz hemen kamyona gelen yeri indiriyor ki zaten biz kamyonu görüyoruz ve kamyon şöförünün gözü rahatsız olmasın. Kamyonu geçer geçmez orayı fulluyor. Gene aynı şekilde karşıdan gelen için de onun olduğu kısmı azaltıyor diğer kısımları indirmiyor. 13- iç döşeme: Bir audi deri koltuk değil. Ama yeterli gibi geldi bana. Bol bol para harcanmamış ama birçok şey düşünülmüş. Koltuklarda oturma tabanı nisbeten küçük. Togg da da küçük gelmişti bana bunda da küçük. Belki almanların daha popoları büyük mü oluyor nedir. 15- Maksimum hız 220: 225 gidenler de var. oralara kadar çıkmadım ama epeyce hızlı gittim oldukça stabili. Rüzgar sesi anormal olmuyor. 16- Motor: 220HP / 160KW motor 430NM ancak bu 295HP den yazılım ile indirilmiş bir motor. Bu nedenle motorun fiziksel dayanımı ve düşük beygirdeki torku oldukça tatmin edici. Arabayı alma sebeplerim arasında en önemlisi buydu bir de bu motorun rulmanını ve renault peugeot ve nissan leaf motorların rulmanını görmüştüm arada devasa fark vardı. Tabi büyük iyi demek mi tartışılır. 17: Bakım: Bakım yok. Bu bazı alman uzmanlar tarafından eleştiriliyor. Ancak zaten şanzıman yağı gibi bazı yerlerde sensörler var zamanı gelince eksilnce değiştirme mesajları çıkıyormuş. Aracın birçok yeri sipariş verilebiliyor.Siz de bakabilirsiniz service.tesla.com dan girip sipariş verilebiliyor. Mesela motor (arka) 94 bin TL. yahut ön far 24 bin tl vb. Parçalar aşırı pahalı değil. Cam suyu ekliyorsunuz bir de 30 bin km de hava filtresini kendiniz değiştiriyorsunuz. Bu önemli bir tasarruf kalemi çünkü servis ücretleri artmış vaziyette ve km başına 1 TL bir ilave getiriyor birçok markada. 18- Sigorta: SR versiyonun siortası nisbeten ucuz. Araç briçok şeyden kendi sakındığı için kazaları önleme yeteneği epeyce var. Buna karşın çok güçlü ve arkadan çekiş olduğu için apaçi eline düşerse kaza oranı artar. Kesin artar. İlerde umarım apaçilere başka araba bulurlar. Drift modu yok. Varsa da bulamadım. Ayrıca not edeyim. 19- Araçta diğer sürücü arabayı kullanırken nerde olduğunu UZAKTAN cep telefonundaki haritadan izleyebiliyorsunuz. Kaçla gittiğini görebiliyorsunuz. Hangi kanalı dinlediğini görebildiğiniz gibi radyoya müdahale edebiiyorsunuz. NAvigasyonuna yeni hedef atayabiliyorsunuz. Aşağıda resmi paylaşacağım. Uygulama oldukça etkili. 20- Sabah araca binmeden klimayı açabiliyorsunuz. Bu eğer araç takılı ise şebekeden hem pili soğuk havada operasyon sıcaklığına getiriyor verimi artırıyor hem de içeriyi ısıtıyor. Yazın da tabi soğutuyor. Araç hazır olunca cebe mesaj geliyor. 21: Şarj: Evden şarj etmek oldukça iyi. Ancak bu konuda yönetmelikler hala çorba gibi. Biraz kapanın elinde kalıyor ve belirisizlikler var. Benim tavsiyem hiçbir zaman sabit şarj cihazı yaptırmayın. Monofaze basit bir priz yaptırın. süpürge takmak için gibi görünsün. Sigortasını başka yere takabilirsiniz. Çoğu kişi benzin mantığı ile ne kadar zamanda doluyor diye soruyor ve eve çabuk dolması için bir sürü masraf ediyor. Aracın çabuk dolmasına gerek yok. Gece taksicilik yapmıyorsanız. 22- Servis: Servis mobil. Fizikksel servis de var aşağıda hatta resimde tam önündeyim E5 tuzla musluoğlu. Ama gezici servis aynen togg da olduğu gibi gelip önemli birçok işi yapıyormuş. yan Cam değişimi dahil. Zaten araç çok basit bozulacak çok şey yok. Zamanla salıncaklar burçlar vb gidecektir. Mobil servis işte onları felan yapıyor. AYna değiştiriyor vs vs. Seviste özel servis açmak ve kendi servisini kendisi yapmak için hesap açma ve doküman indirme kursları dinleme olanakları var. Eğer 600 dolar verip kursları tamamlarsanız servis açabiliyorsunuz. 23- Internet: Araçta internet var. Aylık 150 lira ödüyorsunuz. Tarayıcı youtube spotify vb hepsi çalışıyor. Canlı trafik yönlendirme yeniden rota planlama var. Youtube hareket halinde sadece sesi veriyor. Aslında tunein.radio da var diğer ülkelerde ama bizde RTUK yasakladğı için yüklü gelmiyor. Onun yerine radio.net i kullanıyorum. Telefonu şarj etmeye gerek kalmadı. 24-Şarj portları: Bagajda 15.5 volt. orta konsolda 15.5volt çakmak klasik. orta konsolda 2 tane usbc, arka koltuk önü havalandırmada 2 tane usb c. torpidoda bi tane usb c . torpidodakine kendi üzerinde usb disk ile geliyor. kamera görüntüleri sürekli oraya kaydediliyor. vaka olursa ordan alıp yüksek çözünürlük bilgisayara aktarıyorsun. Cepten izlediğin düşük çözünürlük. Ayrıca ekranın alt kısmında kumaş kaplı kablosuz şarj pedi var telefonu oraya koyunca şarj oluyor. apple bazı telefonlar çok ısınıyor. Androidlerde sorun yok. 25- SR ile beraber 2024-4 ay sonrası araçlarda hardware 4 denilen yeni sistem geldi. Bunlarda HD kameralar, güçlü ana bilgisayar kondu. İlerisi için full otonom sürüşe göre yapılmış. Otonom sürüşümüz bizim birinci seviye. İkinci ve üçüncü seviyeler için 100 +100 bin para vermek gerekiyor. 26- ŞArj: Evden şarj iyi. 800w ile 11kw üç faz arasında ayar yapabilirsiniz. Tek fazda maksimum 7kw (32a) çıkmak mümkün ama o her yerde olamaz. DC şarjlar 30kw ile 180 kw arası değişiyor. Şarjı 60kW olarak kabul edin hesap yaparken. Şarj istasyonları benzin istasyonu gibi değil. Orda burda olması mümkün. Yer altına benzin tankı koymaya gerek yok. Köyde de olabilir. Çünkü para kazandıran bir iş modeli var. Birçok firma sitelere ve esnafa (kebapçı vb) şarj istasyonu kuruyor buradan kazanca göre gelir alınıyor. Benzin 5 dakikada alınıyor bu 50 dakika diye düşünmek doğru değil. Çünkü benzinciye gitmiyoruz. Farklı bir mod ile düşünmek gerekiyor. Ama tabi menzil 1000km olsa hayır denmez. 27- Lastikler 245 45 19 104 XL lastik olması lazım. Oldukça geniş eski araçlarıma göre. 28- Bagaj (lar) : Önde ve arkada muazzam bagaj alanı var. Çeki demiri de kolay takılıyor. işletmesi ile beraber 50k. Kötü yanlar: Boya ince deniyor, panel hassasiyetleri bende kusur yok ama kusurlu olanlar var. Bazı arabalarda trim sesi geliyor ama mobil servis hemen hallediyor ücretsiz. Deri koltuklar suni deri (yeni versiyonda soğutmalı suni deri). Hiç bozulmuyor diyorlar ama zamanla göreceğiz. Cam tavan türkiye şartlarında kırılmaya müsait. Ön tampon kamerası olsa iyi olurdu (yeni versiyonda koymuşlar). Lastik jantları yanaktan dışarda. apaçi jantı gibi. Kaldırıma değdirmemek gerekiyor. Ben parkederken çok kullanırım kaldırıma dokunup yerimi tahmin etmeyi, artık kullanamıyorum ama yan kameralar ve arka kamera ve bunlara bağlı 360 imitasyonu oldukça yeterli. Park sensörü yok. Kamera bazlı sensör. Yine aynı şekilde yağmur sensörü yok. Kamera bazlı tahminleme var. SOnuç: Arabadan memnunum. Elon Musk cozutmasa daha memnun olacağım. Bir daha benzinli araba da almam gibi. not: Satılık A3 ve tiguan Şimdilik bu kadar başka sorularınız varsa yanıtlamaya çalışırım.
    48 Puan
  11. Yaptım bi delilik ya du bakalım başımıza neler gelecek. Yeni kasa Grandland aldım. Delilik kısmı full elektrik olmasında. Neden elektrik? Birebir aynı donanıma sahip olan MHEV ile BEV arasında (2472 TL-1923) 550 lira fark var. Risk almaya değer bir fark. MHEV in fiyatına Ultimate opsiyonunu da eklerseniz fiyat 2750 liralara çıkıyor. Öeeeh. Höst! Volvo değilsin Opel'sin seni kendine gel. Neyse şu an TR de satılan BEV lerde 3008ler ile aynı altyapı var. Ondan 10 cm uzun 5008 den 10 cm kısa bu alet. XC60 tan da 5 cm falan kısa. 73KW bataryası var. Önümüzdeki sene Stellantis ispanyada bir batarya fabrikası açacak. O zaman 84KW lık batarya opsiyonu da olacakmış. Ancak menzil 50-60 km falan uzuyor. Ortalama 17 kw tüketimi var. Zibilyon tane test seyrettim otobanda 140 civarında gidersen 20 KW edeplice gidersen 15 kw gibi bir tüketimi var. Ama kötü ihtimal yüksek hızda 350 km normal hızda 500 km şehiriçinde 650 km menzil gibi düşünebilirsiniz. 157KW motor gücü var, (210 hp) 345 Nm torku var. Son 3 milyar senedir dizel araba kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim hızlanması gerçekten etkileyici. 0-100 ü 9 sn, son hızı 170 kmh. İkisi de benim için anlamsız ama bulunsun 160KW ve fatura bedeli de 1450 liranın altında olduğu için %10 luk ÖTV dilimine giriyor. Dolayısı ile çok avantajlı şu an fiyatı. Tüm dünyada bu arabanın fiyat sıralaması MHEV< PHEV <BEV diye giderken bizde %10 luk ÖTV den dolayı elektrikli en ucuz olanı. Anahtar teslimi 1835 liraya mal oldu. 10K liralık elektrik desteği hediye. Arabayla 3faz bağlantı kablosu zaten geliyor ben ek olarak monofaz için olan kabloyu da aldım. Bu kabloyu bildiğimiz prize takıp ütü muamelesi yapabiliyorsunuz arabaya. 3.6 KW ile şarj ediyor. Çok yavaş (20 saat şarj süresi) ama ediyor. 3 faz olan kablo 11KW AC şarja kadar destekliyor. Malum evlerde Kwh ücreti 2 lira. Yani 70 kw bile alsanız 140 liraya bataryanız doluyor ve bununla ortalama 500 km gidebiliyorsunuz. Yok baraaaaa bizdeeeee şöhret bizdeeeee diye bağırınıp DC den şarj edersenizde 8 lira falan kwh fiyatı. Bu durumda 550 liraya doluyor deponuz. Ve pek tabi daha hızlı. Yarım saatte bataryanız fulleniyor (160KW basıyor bazı istasyonlar) Almadan önce kafama takılan yegane konu LPG li gibi 300-400 km de bir şarj için durmaya hazır olup olmadığımdı, genelde gittiğim güzergahları kontrol ettim (ve pek tabi alışkanlıklarımı da) e ben zaten duruyordumki? Kahvemi içerken şarj edeceğim sadece aradaki tek fark bu. (Züğürt tesellisi de olabilir tabi) Ben almadan önce hem MHEV olanını hem de BEV olanını yarımşar gün test ettim. Aslında görünüş aynı olmasına rağmen aralarında çok fark var. Bu da benim donanım yerine altyapıyı tercih etmemde önemli bir etken oldu. BEV olanlarda; - Arka süspansiyon tam bağımsız. (MHEV de torsiyon) - Fren diskleri kafam kadar ve hayvan gibi tutuyor gerçekten (öndekiler 36 cm arkadakiler 35 cm) (MHEV lerde 30 cme 29 cm) Alet 2200 kg... - Süspansiyon komple farklı aslında. BEV lerin amortisörlerinde frekans zımbırtılı farklı bir amortisör var. Citroen C5 Aircross lardaki sisteme benziyor. Çok daha smooth yürüyor alet. MHEV olan daha sert ve sesli. - Ara hızlanması bariz daha keyifli. - Jantları 20 inch ve tipi bence daha spor. Komple siyah olsaydı daha çok sevebilirdim. Ama bu zevk meselesi tabi Michelin ePrimacy lastikle geldi. kalp kalp kalp Donanım olarak gerekli herşey var. Alantrikli olanda tek donanım var GS. GS donanımı zaten bunların en üst donanımı, ek olarak Cam tavan Siyah tavan ve Teknoloji paketi ile metalik renk eklendi. Eğer olabilseydi Ultimate paketini de alırdım ama elektrikli ile o opsiyon yok malesef. (ÖTV dilimi) AMA kör noktanın ultimate paketle geliyor olması üzdü biraz. He bir de şerit ortalamalı ACC yok, düz ACC + şeritte tutma zamazingosu var. Bence bu da eksiklik. Ek olarak HUD da ultimate ile geliyor. Gerçi bunların HUD u çok yetersiz. Mesafe uyarısı falan HUD ta yok. Genede bunlar teknoloji paketi ile olsaydı iyi olurdu. Gerzekçe olan başka bir şeyde dashboardta ambiyans aydınlatma olup renklerinin değişebiliyor olmasına rağmen kapılardakilerin sabit renkli olması. Napıyonuz olm RGB LED mi kalmadı elinizde. Bir de öndeki kapıların kol dayanan yerlerinin kumaş kılıklı bir şey olup arkadakilerin vinlex olmasını çözemedim. Toplama araba mı çaktılar bana ne yaptılar anlamadım. Neden hepsi aynı değilki? Ön koltuk ısıtma direksiyon ısıtma falan standart. vinil kumaş karışımı koltukları var. Alışmam gerekecek. Kafam atarsa kumaş olan yerleri alkantra ile kaplatabilirim. Ama koltukların konforu ve tutması her zamanki gibi efsane. Kimse kusura bakmasın Opel koltuk işini iyi biliyor. Direksiyonu minnoş bir şey. Ben alışmışım austin direksiyonu kılıklı şeye garip geldi biraz. Ama tepkisi falan gayet iyi. Gecikme yok (bence) Sürüş modları ciddi etkili. Eco da alet dizel gibi yürüyor. Standart da benzinli gibi Spor da elektrikli gibi. Güya torku değiştiriyormuş. Ama gaz tepkimeleri de farkediyor. Rejenerasyonu shift paddle lardan ayarlıyorsunuz o da üç kademe. 3ncü kademede ciddi frenliyor manyak. Sanki Mitsubishi Maraton'da retarder açmış gibi. O anca yokuş aşağı falanken kullanılır. Ortadaki ekranı ben sevdim. Öyle 56 ekran TV boyutlarında değil, yatay formlu aspect ratio gaaaayet uzun seçilmiş ama herşey var. Yanlış hatırlamıyorsam 16 inch olması lazım. Edition modellerde 10 inch. Göstergesi pek bi minnoş. O da 10 inch ama beni pek etkilemedi. Görüş açısı falan gayet iyi, direksiyon önünü kapatmıyor ve o bölge daha alçak olduğu için ön görüş daha ferah. Ama genede gösterge hiç olmayıp sadece HUD olsa çok daha mutlu olurdum. Klima düğmelerinin falan tuşlu kısa yollarının olması bence başarılı. Ekrandan da ayarlanabiliyor. Ses açma ve radyoyu açma da düğmeli. Böyle şeylerden mutlu oluyorum ben. Yaşlıyız olm biz... Bir de o ekrana saat koymaları isabet olmuş. Renkleri gene koyu, daha kımıl kımıl bir şeyler yapabilirlerdi ama sanırım Opel'in bu odunluğu geçmeyecek. Hesapta renkleri değiştirme opsiyonu koymuşlar, görünce efferim len kerkenesler dedim ama sadece düğmelerin üzerindeki yazıların falan rengini değiştiriyormuş. Mavi siyah değil de kırmızı siyah oluyor gibi. Kablosuz şarj, typeC soketler, kablosuz AndroidAuto/Carplay + Inbuild Navigasyon zart zurt var. Teknoloji paketi ile hoparlör sayısı 6 dan 10 a çıkıyor ama aradaki fark OHAAA boyutlarında. Teknoloji paketi ile gelen focal hoparlörlerde ses cidden çok çok iyi. Temiz ve yüksek sesde dahi bozulmuyor. Çok başarılı. Arabanın görüş açıları gayet başarılı. Aynaları da gayet iyi aslında. Ama genede bu boyuttaki bir arabada çarpraz arka uyarısı ve kör nokta olmalıydı. (Evet durup durup bunu yazacam) Benzer şekilde gene elektriklilerde 360 derece kamera sistemi de yok. MHEV olanlarda opsiyon alındığında sadece arka kamera değil aynalarla birlikte 4 kamera geliyor. Farları gene antin kuntin ayarlamalı. 51bin LED varmış güya. Doğrudan LED ekran koysalar olurmuş bence. Otomatik yükseklik, karşıdan gelen arabanın olduğu bölgeyi karartma, zart zurt var. Arabada sis farı yok? Opel için büyük insanlık için küçük bir adım atarak sonunda yan sinyali çamurluğa koymaktan vazgeçmişler. Artık aynalarda. Arka sinyallerini neden öyle ufacık yapmışlar anlamadım. Bagaja herşey sığar. Ben bile sığarım. Kol dayamanın altına küçük cins köpek falan sığdırabilirsiniz Tek sorun soğutmalı olduğu için heyvanat orada coldDog olabilir. Telefonu koymak için kapaklı zamazingonun önünce cam koymuşlar bir de buna pixelbox diye isim vermişler. Mantığını anlamadım ama elin almanı yapmış işte. Camların hepsi akustik ve lamine. Arabanın içi yolda cidden çok sessiz. Ne rüzgar ne yol sesi yok. Çok hızlanınca rüzgar az az geliyor ama rahatsız edici değil. Rengi kristal gri. Gölgede açık nardo gri, güneşte teneke grisi gibi gözüküyor. dodikleri marşpiyelleri falan piyano black ile boyamaları güzel olmuş. Plakalara takılmayın bayii mal olduğu için öne başka arkaya başka plaka takmış yarın sabah düzeltecekler. 34MYE526 beni bul şekerim plakan bende.
    45 Puan
  12. Araç arayışımız 2025 Model 1.5 Corolla Dream Multidrive S ile son buldu. Fiyat 1.510.000 TL. Birkaç sorum olacak; Nelere dikkat etmeli ve neler yapmalıyım. Seramik kaplama nedir; önerirmisiniz.? Yanı sıra da hiçbir hediye de vermediler, bir paspas dahi.
    45 Puan
  13. Haberiniz vardır. Eminin A3 ü aldım. Araç 2008 model, Eski nesil 102 beygir atmosferik motorlu. Tam otomatik 6 ileri tiptronic şanzımanlı Lpg’li Yılına ve yaşına göre donanımı oldukça yeterli. Başlıca Donanımları şöyle Çift bölge otomatik klima Far ve yağmur sensörü Abs esp vs güvenlik Hız sabitleyici Biri açılabilir olmak üzere çift sunroof Dört cam otomatik Follow ne home Alarm Ön kol dayama Audi symphone 6 CD çalarlı ses sistemi Ayak aydınlatma vs. Araç 260 küsür binde Rengi duruma göre değişiyor. Bazen yeşil bazen siyah.
    43 Puan
  14. Beyaz kompresörü ummadığım bi anda satınca BMW xdrive alma niyetiyle yola çıktım o olmayınca 3.20 bakmaya başladım ama ne hikmetse baktığım her araç geçmişinde büyük sıkıntılar yaşamış ve iyi bakılmamıştı kızım da bu ev e yıldızdan başka araç giremez deyince tekrar Mercedes bakmaya başladım ama makyajlı olsun istedim kompressör iniltisinden taviz verdim ama 7 ileri yakıtı diğerine nazaran oldukça düşük makyajlı kasayı aldım. Satışta Cem ve Çağlar abi olmasa muhtemelen almazdım 2 saat sürdü malum
    43 Puan
  15. Sene 2010 filan. Atilla Özdemiroğlu'na ait mazda mpv aldım. Planım önler içten yansın arkalar pille hayat bulsun. Olmadı. Land aldım. Malzemeler vs hazır. O da olmadı. Hazır yapılmışı var zaten bildiğim. Kaç aydır alayım almıyim derken cx5'i verdim RXH'ı aldım. Son dört yılına kadar Hollanda'da yaşamını sürdürmüş. Servis kayıtlarından öğrendim. Araç sahibi kesin dönüş ile getirmiş. Vefatı ile trafikten çekilip yatmış epeyce süre. Trafiğe tekrar çıkarıldı ve ilana kondu. Geçen hafta gittim baktım. Sıfır kaza bela. Emmi ile çıktık yola, satıcı Denizli'den biz Gebze Balıkesir'de buluştuk işlemleri bitirdik. Seyyar kaskocu kullandı beğendi. Tüketimi otoyolda 4lt. Seyir hızımız 120-130-110km değişken. Depoyu doldururken bi ara tansiyonum düştü. Km 244.k. Otomatik 2.0 euro5 hdi motor ve arkada 23kw brusless motor ile ister senkron ister pil isternirse içten yanmalı ile sürüş imkanı var. Pilleri 200v nimh. Menzil max5km ancak yaşı ve km gereği anca 2-1.5km sürebildim. Aracın bir iki dokunuşa ihtiyacı var. Sonrasında bms'i analiz edip, lifepo batarya montajı planım var. Menzili şayet 10-15ah kapasiteye çıkarırsam 20km civarı yaparım. Bakıcaz. Aracı almamda etken işimle ilgili reklam ve projemi hayata geçirmiş olsam nasıl olurdu hissini yaşamak.
    43 Puan
  16. Herkese merhaba, geçenlerde arabaları sattık araba telaşına girdik. çarşamba günüydü sami dediki acele etme bitane sürü lideri bir araba var konuşuyorum bir müddettir sahibi eski mondeocu onu gider alırız . peki ustam dedim cuma akşam oldu otobüse atladık bursaya gittik . sabah gördük inceledik aklımıza yatınca almaya karar verdik. hiç durmadan istanbul ardından mersin yollarına düştük geldik. taa fordclub zamanından yeni üyeykenden beri her araba alışımda bir ford almaya niyetlenirdim şartlar uymadı alamadım bu defa imkan olunca ford alalım dedik. 2011 dizel 140 beygir aisin şanzıman selective paket station wagon. içi çok temiz hiç deformansyon yok km 245 bin bazı yapılacak işleri var hafta içinde hepsini yaptırmayı hedefliyorum. yaptırınca paylaşırım bugün yıkattım bikaç resim çektim. allah hepinizin gönlüne göre versin not: resimde far mat çıkmış aslında diğer farla aynı mersinde bir farcı varmış ona götürüp hem tam temizletecem hemde merceklerini yeniletecem yolu göstermiyor pek sevmedik aydınlatmanın güncel halini
    42 Puan
  17. Forumun heralde ilk BYD yi diyebiliriz gibi geliyor Kendisini alalı 1 ay oldu 1500 km yi geçmiş birazcık tecrübe edindim gibi. Kendisi b+ segmentinde bir araba ama golfen her yönden daha büyük. Özellik olarak neredeyse herşeyi eklemiş çinliler. Ülkede yeni oldugu için herkes ucube gibi bakıyor. Bazıları bu arabaya niye para verdin fiyatı düşecek diyor. Elektrikli kullanmak gerçekten güzel senelerdir dizel kullanınca aşırı sessiz geldi. işte resimler; 100 km de 16.3 kwh tüketiyormuş. Genelde hanım okul ev arası kulanıyor. 1 saate yakın arabanın içinde geçiyor klima kalörifer açık. Bide reklam yapıyım hadi. Elektriklei araç onarım merkezi @Servet AydınE/car Service taraından onaydan geçmiştir Malzeme durumunu altık kullandıkca ne duruma geldiğini yazarım.
    42 Puan
  18. Merhabalar. Ben ve eşim emekliyiz. Antalya’da ikamet ediyoruz. Bu bayram memleketlerimiz Bursa ve Artvin’e gitmedik. Bayram namazından sonra Oğullarım Gelinim ve Torunum geldiler. Bayramlaştık, kahvaltı yaptık. Öğleden sonra Onlar programları gereği çıkınca biz bize kaldık. Kapıda Suzuki Jimny cipimiz var bizde evde oturmayalım seyre çıkalım dedik. Eşim bu sefer Taşucu’nu seçti. Yayladan gidip sahilden dönmeyi planladık. Hemen Google Earth’ü açtık. Gezip görülecek yerleri de ekleyerek rotamızı belirledik. Cipimizin sol arka koltuğu sandalyelerimiz, sehpamız ve günlük kullanım için hep kapalı; sağ arka koltuğu Torunumuz için hep açık tutarız. Yol hazırlığımızı yaptık. Sağ arka koltuğu da kapatarak bagajımızı düzenledik. Bağlama kancaları ile yanlardaki halkalara sabitledik. Bayramın 2.günü sabahı rotamıza göre cipimizin navigasyonunu açarak yola çıktık. Aksu, Serik ve Taşağıl’ı geçtik. Tarihi Kargıhan’a geldik. Onarımda olduğu için hana giremedik. Ayaküstü kahvemizi yudumladık. Yeni açılan tünelleri geçerek Derebucak ilçesine vardık. Eski taş evleri gördük. İlçe içi turumuzdan sonra yamaca yerleşmiş Gencek köyünden geçtik. Ovadaki sulama göleti manzarası çok hoşumuza gitti. Silah fabrikalarının merkezi Huğlu’yu turladıktan sonra bayramı köyünde geçiren bir arkadaşla bayramlaşmak üzere yolumuzun üzerindeki Akçabelen köyüne saptık. Bizim için güzel bir çay molası oldu. Beyşehir gölü plajını geçtik. Hava kararırken Beyşehir’e girdik. Göl kenarındaki öğretmen evine yerleştikten sonra ilçe merkezinde gece turu yaptık. Arapaşı çorbamızı içip döndük. Bayramın 3.günü sabahı göl manzaralı salonda kahvaltı yaptık. Merkezde bulunan Eşrefoğlu Camii, Kale kapısı, Bedesten, İsmail ağa Medresesi, Demirli Mescit ve Taş Köprü gezileriyle kültür turumuzu tamamlayarak Beyşehir’den ayrıldık. Alüminyum Fabrikasının önünden geçerek Seydişehir’e girdik. Çarşı turu, Adile Baysal Kültür Evi ve Seyyid Harun Veli Camii ziyaretimizden sonra Ermenek’e gitmek üzere yola devam ettik. Suğla Gölünü de görelim dedik. Göl kıyısı taş dolgu ile yükseltilmiş üzeri yol yapılmıştı. Arkası sulama kanalı idi. Tekerlek izi olan stabilize yolda tozu dumana katarak 5 km kadar dümdüz ilerledik. Cipimiz bir güzel kirlendi. Yolun ortsında taş yığını ile karşılaştık. Yol yapımı yarım kalmıştı. Ana yoldan göl kıyısına dönüşteki “Bu yol araç trafiğine kapalıdır” yazısı doğrulanmış oldu. Göl kıyısında kapalı yol üstünde çıkınımızdaki erzakla ikindi kahvaltısı yaptık. Çevrede buzağılarıyla birlikte büyükbaş hayvanlar yayılmışlardı. Çobanla selamlaştık. Göl manzarası ve kuşlar mükemmeldi. Geri döndük. Ana yola çıktık. Kısa süre sağanak yağmurda ilerledik. Cipimiz bir güzel temizlendi. Bozkır, Hadim, Taşkent, Sarıveliler’i geçerek akşam olmadan Ermenek’e vardık. Ermenek’te Konuk Evi’nde (Eski Öğretmen Evi) konakladık. Eğimli arazide kurulmuş Ermenek’e hâkim bir konumda olan Konuk Evinden izlediğimiz Ermenek ve Baraj gölü manzarası harika idi. Turumuzun 3.günü kahvaltı sonrası çarşıya indik. Tol Medrese, Rüstem Paşa ve Ulu Camileri gördük. Olukça eğimli ve virajlı yoldan Ermenek Barajı ve Hidroelektrik Santrali’ne indik. Baraj gölü yamacında manzarayı seyrederek kahvemizi içtik. Aynı yoldan geri dönerek Mut yoluna yöneldik. Mut’ta Mut Kalesi yakınındaki Karacaoğlan Çınaraltı Parkında mola verdik. İkindi vakti yaşlı çınar ağaçlarının gölgesinde çayımızı içip dinlendik. Hava kararmaya başlamadan önce Silifke’ye ulaştık. Silifke Kalesine çıkarak güneşin batışına kadar Silifke ve Göksu nehri manzarasını seyrettik. Silifke’de Göksu Nehri ve Taş Köprü manzaralı otele yerleştik. Çıkıp çorba içtik, Silifke yoğurdu yedik. Yorulmuştuk. Göksu’nun ninni gibi gelen çağlama sesiyle uyuduk. Turumuzun 4.sabahına aynı sesle uyandık ve Göksu manzarası eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Çarşıyı gezdik. Hediyelik cezerye aldık. 1980 li yıllarda Kültür ve Turizm Bakanlığında çalışırken restorasyon çalışmalarını yaptığımız Silifke Atatürk Evi’ni gezdik. Müze’ye gittik. Birlikte çalıştığımız müzenin ilk müdürü Arkeolog Nurettin Çelem Bey’in vefatını öğrendik. Allah rahmet eylesin. Roma Tapınağını gördük.Silifke rotamızın doğudaki son ilçesiydi. Dönüş yolunun ilk durağı Taşucu oldu. Akdeniz’e kavuştuk. Limanda mola verdik. Künefemizi yedik ve navigasyonumuza Antalya yazıp ana yolda batıya yöneldik. Aydıncık’tan geçerken “Gilindere Mağarasını gördünüz mü “ tabelası dikkatimizi çekti.Saat 16.45 ti. Kapanmamışsa görebiliriz umuduyla sahil yönüne dönerek eğimli ve virajlı bir yolla mağara girişinin olduğu düzlüğe indik. Şanslıymışız. Kapanmamıştı. Cipimizi Akdeniz manzaralı otoparka çektik. Hava soğuk esiyordu. Sıkı giyindik. Biletimizi alıp mağaraya girdik. Oldukça kalabalıktı. Çok güzel aydınlatılmış ve merdiven düzenlemesi yapılmıştı.350 basamak inerek göle ulaştık. Durgun su yüzeyi ayna gibiydi. Nemi ve nefes darlığını hissettik. Çıkışa geçtik. Terledikçe kalın giysilerimizi çıkardık. Çıkışa gelince üşütmemek için tekrar sıkı giyindik.” Şahane Akdeniz manzarasında öz çekim yapmayı ihmal etmedik. Tekeli, Tekmen, Kaledibi (Softa Kalesi),Bozyazı, Mamure Kalesi derken akşam vakti Anamur’a girdik. Limana indik. İlçe içi turumuzu yaptık. Burada kalmak için erkendi. Gazipaşa öğretmen evini arayarak yer ayırttık. Tır trafiğinin yoğun olduğu eğimli dar ve virajlı meşhur sahil yolunu geçerken yakıt göstergesinin son kademesi yanıp sönmeye başladı. Yakıt bitecek korkusuyla ilerlerken Antalya sınırında jandarma kontrolü denk geldi. En yakın istasyonun 5 km ilerde olduğunu öğrendik. Muzkent’te yakıt alıp rahatladık. Gazipaşa’ya varıp saat 22.22 de Öğretmen Evine giriş yaptık. Turun 5.gün kahvaltısı sonrası Gazipaşa Marina’ya gittik. Sahildeki Mehmetçik Ormanı kenarından seyir tepesine çıkarak ilçeyi seyrettik. Muz bahçelerinin içinden geçerek ilçe turu yaptık. Alanya Mahmutlar’ı geçerken Cuma vakti olmuştu. Sahilde mola verdik. Turizm sezonu daha başlamamıştı. Hava serindi. Cuma namazından sonra Alanya Kalesi, Kızıl Kule ve Yat Limanını gezdik. Limanda seyyar satıcıların ve gezi teknelerinin yoğunluğu nedeniyle deniz manzaralı fotoğraf çekmekte çok zorlandık. Manavgat’tan geçerken Side Antik Kenti’ne uğradık. Cipimizi ziyaretçi merkezi otoparkına bıraktık. Side Antik Kentini gezdik. Limanda yeniden yapılmış Atatürk Heykeli önünde öz çekim yaptık. Yıllar önce turizme daha rahat hizmet edilmesi için antik liman üzeri taşlarla kapatılarak liman büyütülmüştü. Şimdide üzerini betonla kaplamışlar.Köy içindeki tescilli yapıların eklentileri ve kaçak yapılar yıkılmaya, Kazı Başkanlığı denetiminde parsel kazıları yapılmaya, İmar planına uygun olarak Anıtlar Kurulundan onaylı projelere göre onarımlar ve yeni yapılar yapılmaya devam ediliyor Side Antik Kenti üzerine kurulmuş Selimiye köyü yenileniyor. Özellikle 22 yıl boyunca çalıştığım ve 15 ay önce ayrıldığım firmanın restorasyon çalışmalarını yaptığı Sütunlu Cadde, Büyük Hamam, Liman Hamamı, Anıtsal Çeşme ve Athena Tapınağının son durumlarını gördük. Böylece anıları da tazelemiş olduk. Sizler de Side Antik Kenti’ni gezin bakalım beğenecek misiniz? Akşam vakti Antalya’ya geldik. Yorgun ama keyifliydik. Eve aç gitmeyelim dedik ve Aksu’da köfte-piyaz yemek için bu turumuzun son molasını verdik. Suzuki Jimny cipimizle süratimiz 90 km yi geçmedi. Ortalama 60-70 km. süratle seyir ettik. Jimmy’mizin şanzımanı 4 vitesli (3 vites artı aşırı devir) otomatik bir şanzımandır. Vites kolunda Aşırı devir (Overdrive) seçme düğmesi vardır. Dik yokuşlu, virajlı yolları çıkarken ve inerken (Overdrive) seçme düğmesine basarak çıkışlarda daha nadir vites değişimi yaptırdım, inişlerde bir miktar motor freni sağladım. Bunu yapınca çıkışlarda aracın daha da güçlendiğini inişlerde yolu daha sıkı kavradığını hissettim. Bu turumuz 5 gün 4 gece devam etti. 1110 km yol katettik.100 km de 5.9 lt benzin tükettik. Yakıt 3.163 TL, Konaklama 6.200 TL, Yeme içme 2.185 TL olmak üzere toplam 11.548 TL harcama yaptık. Helal olsun. Turumuz çok keyifli geçti. Güzel Anadolu’muzu çok seviyoruz. Her fırsatta gezmeye devam edeceğiz inşallah. Hepimize keyifli seyirler.
    42 Puan
  19. Selamlar. En son yaptığım maketim. Toyota Fj40 Cruiser. Konu Kirliliği olmasın diye bundan sonra yapacağım maketleri buraya ekleyeyip güncellemek istiyorum. Umarım beğenirsiniz. Saygılar...
    41 Puan
  20. Az kaldı bitiyor. Sanıyorum ki iki ay sonunda halka arzı yapacağız.
    41 Puan
  21. Egeayı sattıktan sonra hanımın isteği üzerine SUV baktık. Sorunsuz olduğu düşüncesiyle ve servet abim suzuki kullanıyorsa vardır bir bildiği diyerek vitara baktım. Aramalar sonucunda biraz piyasasının üzerinde rakamla aracı aldık. Aracım 2017 model 1.6 atmosferik otomatik vites 63.000 kmde 4x4 GLX paket. Detaylı resimlerini daha sonra ekleyeceğim çünkü aracın içi çok pis.
    39 Puan
  22. Adını bizim ufak kız koydu. Adı ne olsun dedik Pamuk dedi. 2009 Model Suzuki Swift 1.5 AT 75.000 km de, 2. sahibinden aldım. Satan kişi bizim karşı apartmanda oturuyormuş. İlanı görünce hemen aradım konuştuk anlaştık. Galericiler pirana gibi sarmıştı etrafı ben aldım :S Alır almaz boyanması gereken bir kaç yeri vardı boyattım. Farlar sararmıştı parlattık. Sonra koltukları yıkadık, Genel bir temizlik yaptık. Android multimedya aldım henüz takmadım. Kolçak olmuyor bunlarda bir tane kolçak aldım taktım. Henüz bir bakıma götürmedim ama genel olarak bir sıkıntısı yok gibi duruyor. İlk benzinli arabamız bakalım neler yaşanacak. 545.000 tl ye alındı.
    38 Puan
  23. Ortalık şantiye hep şimdilik bı foto gelsin
    37 Puan
  24. Son 3-4 yıldır ne zaman aracı yenilemeye niyetlensem, pandemiydi, çip kriziydi, arz kıtlığı derken bayilerin hint kumaşı satıyormuş modunda araç satmalarına ve piyasa da fahiş artan araç fiyatlarına kızıp vazgeçtim. Elimdeki işimi görüyor diyerek tüketimimi sürekli erteledim. Şükür 200 Bin Km ye yaklaşan emektar hiçte başımı ağrıtmadı, severekte kullandım 9 yaşına girmek üzere olan Passatımı. Sanırım emekli etme vakti geliyor gibi. Piyasalar biraz normalleşince bende elektriklenmeye karar verip yıl sonundan beri takip ettiğim yeni kasa model Y yi, fiyatı da mantıklı olunca, ilk siparişe açıldığı gün istediğim renk ile yakalayıp aldım. Henüz bir kaç gün ve yaklaşık 500-600 Km yaptım. İlk duygularım, 3 kuruşluk teknolojileri gıdım gıdım ekleyerek fahiş fiyatlarla satan diğer avrupa markalarına kızmak oldu. Hayatı kolaylaştıran bir çok basit detayı gayet başarılı çalışacak şekilde komplike hale getirmeden oldukça basit ve kolay adapte olacak şekilde sunmuşlar. Leonardo Da Vinci 'nin "Simplicity is the ultimate sophistication" (Sadelik en üst düzeyde gelişmişliktir) sözünü bir üretim felsefesi haline getiren Apple kurucusu Steve Jobs ile benzer bir mantalite ile ürün geliştirdiğini düşündüğüm Tesla, cidden o basit arayüzün arkasında ciddi bir emek vermiş bana kalırsa. Çünkü bir şeyi oldukça basit, işlevsel ve kolay anlaşılabilir hale getirmek bazen çok komplike bir arayüz geliştirmekten çok daha zor. Henüz çok erken ancak ilk izlenimim bunu büyük oranda karşılayan bir aleti mantıklı ve ulaşılabilir bir maliyetle yaptıkları yönünde. Umarım zamanla can sıkan durumlarla muhatap etmez. Kullanıp göreceğiz. Dileyen herkes daha mantıklı ve güzellerini tüketebilir umarım.
    36 Puan
  25. ilk göz ağrım ford escort ile vedalaştıktan sonra uğraşmalık bir araç arayışına girdim. aklımda ülkemizde tutulmadığı için fiyatı uygun ama d sınıfı araç arayışına girdim. aklımda alfa 156 ve laguna 2 vardı. 156 çok istememe rağmen çevremde kafama yatan bir tane bulamadım. derken resimlerdeki laguna 2 karşıma çıktı ve kısa süreli bir incelemeden sonra aracı aldım. 2003 model 1.6 16v motor km 200k, 3. sahibiyim. sadece sağ ön çamurluk değişmiş. en boş paket olmasına rağmen çift yönlü dijital klima, 8 hava yastığı, tüm camlar tek tuş otomatik, katlanır aynalar gibi şaşırtıcı özellikler var araçta genel olarak düzgün bir araç olsa da ilgisiz kaldığı için iç mekanda kozmetik eksiklikler, ön takımda sesler ve motorda hafif yağ kaçakları var. ben de hemen her şeyi kendim yaptığım için bir yandan da eksikleri olması kendi tercihimdi nerdeyse tüm eksik parçaları internet üzerinden buldum. yavaş yavaş montajlıycam. parçası bulunmuyor diyenler vardı ama ön cam kenar fitili bile varsa her parçası bulunur ki bulunuyor da zaten yeter ki nerede ne arayacağını bil... bu başlıkta yaptığım iyileştirmeleri, bakım onarım vs. ne varsa paylaşıcam.
    36 Puan
  26. Merhabalar İç işlerinin isteği ile cross arayışımız başlamıştı. Değişik bir fiyat skalası arasında boğuşurken bu arkadaş ile karşılaştık. Yine diğer arabalarda olduğu gibi alış satışı aynı güne denk getirdik. 2021 model 107binde 1.4 benzinli boyasız urban paket. 6 adet hava yastığı Asr Ful led ön farlar dijital otomatik klima kablolu car play multimedya gibi özellikleri var. Havalar müsaade etmediği için kirli kaldı biraz. Aldığım gün hemen fabrikanın takmış olduğu ve kullanılamayacak durumda olan yazlıkları söküp yerine kışlık lastik aldım. 215 55 17 olan ebatta fiyatlar epey yüksek kalıyor. 205 55 16 ebata çok alışkındım ? bütçe içerisinde sava model lastik tercih etmek zorunda kaldım. Islak yolda tutuşu güzel ve kullanımda uğultu sesi duyulmuyor. Triget setini devirdaimi v kayış ve bilyasını ve yağ bakımı için gerekli malzemeleri alıp ctesi sabahtan sanayide soluğu aldım. Triger dayco Devirdaim valeo aldım ama pervane daha kısa kanatta olunca opar aldım sonradan. Hava filtresi opar yağ opar 5.30 kullandık. Alışkın olmayınca bujiler aklıma gelmedi ama ateşlemede bir problem yok şuan için. Antifrizi de yeniledik. Triger son zamanlarını yaşamış görünüyor. Devirdaimde bir problem yoktu ve daha önce değişmemiş. Şimdilik şehir içinde 180 km civarı yol yaptım. Ortalama 8.6 litre gösteriyor. Alıştıkca daha da düşeceğini düşünüyorum.
    36 Puan
  27. Aracın konusu arada kaynamıştı şöyle açayım. Bugün ilk defa fırsat oldu da yıkayabildim. Seçeneklerimi paylaştığım önceki konuda Tansu abinin tavsiyesi üzerine aklıma düştü kısa bir araştırma sonrası da iyice kafama yattı. Zaten 2-3 gün içinde de almış bulundum. 2.0L atmosferik motorunun 186 ve 150 beygirlik varyasyonlarından 150 beygir olanı. 2.0 T ve 2.5 T 4X4 versiyonlarına nispeten daha mülayim ve daha makul yürütme maliyeti sınırları içerisinde yer alıyor. 6 ileti tek kavrama önceki S-Tronic’e göre doğal olarak daha yavaş kalan ancak yumuşak geçişleri olan bir şanzımana sahip. Şahsi olarak çok çok hoşuma gitti. Pıtır pıtır kasiste alttan yana yalıtımı süper ama rüzgar yalıtımını test etmedim uzun yola çıkmadım henüz. İlk defa Apple Car Play nasip oldu büyük nimetmiş. Keza Head-Up sayesinde ceza yeme riskim sıfıra iniyor dalıp gitme durumları olmuyor. Ses sistemi Bose değil ama bu konuda çok seçici değilim, Elektro müzik dinleyen birisi olarak enstrümanları net ayırt edebiliyorum bu bana yetiyor da artıyor. Yakıt tüketimi şehiriçi 8.8 litre olarak gösteriyor. Uzun yola daha çıkmadım. Daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler. ? - Adaptif Farlar. - i-Stop - Havalandırmalı Ön Frenler - Lastik Basınç Sensörü - Head-Up Display - Kör Nokta Uyarı Sistemi - Radar Cruise Control - Acil Otomatik Frenleme - Tabela Okuma - Geri Görüş Kamerası - Geri Park sensörü - Apple Car Play - Android Auto - Süpürgeden Püskürtmeli Silecekler - Dahili Navigasyon - Telefondan Çalıştırma - Kilitleme - Alarm Modu - 16 inç Alaşım Jantlar - Çift Egzoz Çıkışı - Soul Cry Crystal Lansman Özel Rengi - Otomatik Katlanır Aynalar
    35 Puan
  28. Değerli Adminimiz @Mehmet Ozyurek ve yeni iş aşamasındaki değerli dostum @Servet Aydın Yani King. Şirketlerinin promosyonlarından, Dede'yi unutmamışlar .Kendilerine çok teşekkür eder, tüm üyelerimize sağlıklı, mutlu yeni bir yıl dilerim. Bilgi; @Emin Önal ben çok beğendim.
    35 Puan
  29. Evet dostlar 2 senedir elektrikli araçlara takmış vaziyetteydim. YouTube da izlemediğim video kalmadı. Focus'umla vedalaşıp C4X e merhaba dedim şükür. Araç tam bir F/P aracı ötv zammına yakalanmadan 1.440 a sıfır olarak aldım. Araç full paket, açılır sanruf dan ,masajlı koltuğuna, ön cam ısıtmasından, koltuk ve direksiyon ısıtmasına,head up displeyine kadar her şey var. 120 bg dizellerden sonra 156 bg elektrikli roket gibi geldi. Spor modda gaza yüklenince kafa kaldırıyor. 54 kw bataryanın 51 kw neti var. Şu an 14 kw yakıyor gözüküyor. Şehir içi 350 400 arası gider gibi görünüyor. Yakında sonuçları paylaşıırım. Beğenmediğim yönü Citroen in göya uçan halı dediği süspansiyonları. Bence uçan halı değil sıçan halı.? Çift kademedin ilk kademsi 40 a kadar iş yapıyor bozuk yolda özellikle arka bam güm, tabi arkanın bağımsız olmaması en büyük neden. Focus dan alıştığım bağımsız süspansiyonu özlüyorum. İlk etapta aklıma gelenler bunlar. Zaman geçtikçe eksi ve artıkları yazarım. Birde şu an ev tipi şarj cihazı bakıyorım 15 bin tl civarındalar. Bilgisi olan varsa marka önerebilirmi.Şimdiden Teşekkürler.
    34 Puan
  30. Donanim listesi icin cayi cekirdegi hazirlayin, uzun surecek.
    33 Puan
  31. Elektrikli almak çoktandır aklımdaydı. Ancak çevremdekiler sürekli kafamı karıştırıyordu. Biri hibrit al. Şarjla uğraşma. Diğeri dizel al hibritle uğraşma derken Bir diğeri ben elektrikli kullanıyorum. Çok memnunum falan diyordu. Audi satılınca hızlıca planımı uygulamaya geçtim. Aracı Beşiktaş’taki Opel bayisinden aldım. Kendi müdürlerinin arabası imiş. 2024 model, 20500 km’de 50 kW bataryası, 150 km son hızı var. Eko, Normal, Sport modları ile 300-500 km arası değişen menzile sahip. Katalog değerine göre menzil 354 km standart. Eko modda 490 km şehir içi görünüyor. Yaptığım testlere göre tam dolu bataryayı sıfıra düşürmek şartı ile bu hedeflere ulaşmak mümkün görünüyor. Diğer teknik ve donanım gibi bilgiler Corsa bölümüne açtığım şu konuda mevcut. https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/319755-2024-opel-corsa-e-teknik-özellikleri / Araç bu
    32 Puan
  32. Beyler, hukuk demek bazen tatsızlık demek. Totalde 27 yıllık tanışlık nedeniyle son hamleler yapıldı orta yol bulundu. 31 Aralık itibariyle Allahtan bir mani keder olmazsa Sedef İstif ile bağımı resmi olarak ayırıyorum. Yıllardır hayalim olan Elektrikli araç onarımına ağırlık vereceğim. Tabi ki forklift kart onarımına devam. Yer ve açılış bilgileri Ocak ayı içinde belli olacak nasipse. Devir pilli bebe devri alın kullanın bende size öğro kepirt öhhööeehöö şey destek olayım
    32 Puan
  33. Yerden yüksek ama Qq değil:) ppp yani Platinium Premium Pack X-Trail 2015 yılında müthiş donanımlar yüklemişler arabaya. Mesela farlar auto konumdayken uzun yakmak istedim yanmıyor, bozuk sandım. Meğer otomatik açıp kapatıyormuş o modda. Şerit takip, kendi kendine park, kör nokta, tabela okuma, çarpışma önleyici, navigasyon, 4 bölgede kamera ile 3 boyutlu görüntüleme, öne yanaşırken ön kamera sayesinde sıfır yanaşma şansı veriyor… Bazıları şimdiki araçlarda bile yok o derece. Ama 4 cam otomatikli değil. Yani tek tuşla kaldırıp indirme sadece şoför kapısında var. Japon yapmış Japonluğunu yine Versoyu büyük sanıyordum yerine bunu koyunca kocaman geldi. Plakası 06 HC ….
    32 Puan
  34. Herkese merhabalar, Aracı alalı 6 ay olmuş, konusunu henüz açabiliyorum 12 bin km olmuş bile 16 Kasım 2024 tarihinde, 1 milyon 50 bin TL. ye sıfır olarak aldım. Renk olarak sedir yeşili istiyordum, hazır olarak ellerinde mineral gri olduğu için bunu aldık ama iyi ki de bu rengi aldım, gri renk tonu ve araca uyumu bence harika. Şimdilik aklıma gelen, Sevdiğim yönleri: - İlk sıfır aracım olması sebebiyle; arızası, vizesi, bakımı, lastiği vb. hiç bir sorunu olmaması müthiş bir rahatlıkmış, - Yerden yüksek olması bu coğrafyada çok işime yarıyor, - Carplay büyük rahatlıkmış, aldığım zamazingo ile kablosuz kullanabiliyorum. - Benim aracım ve her işimi görüyor Eksileri: - Yağmur sensörü hassasiyeti hoşuma gitmiyor, genelde müdahale etmek zorunda kalıyorum. - Camdaki buğuyu giderdikten sonra fanı kısınca tekrar buğu yapıyor, fanı orta kademe de bırakmak gerekiyor ve çıkardığı sesten dolayı can sıkıcı olabiliyor. - Şerit takibinin müdahalesi çok sert geliyor bana, kıyaslamasını da i20 ye göre yapıyorum, o daha yumuşaktı. Biner binmez kapatıyorum, tek bir düğme ile kapatılması basit ve güzel. - Arka koltukları yatırınca, bagajla birlikte düz bir zemin oluşmuyor. İlk nazarlığımızı da taktık, tam bir nazarlık oldu, daha yakın olsam tamponu ele alacaktım
    31 Puan
  35. Yerden biraz yüksek, km'si düşük modeli yüksek olsun derken en mantıklı araç T-cross manuel oldu. 1. tercih vag grubu araçtı. Kağıt üstünde 2 ama kullanıcı olarak 1. sahibinden(ilk sahibi al satcıydı 3 ay sonra 69 kmde 2. sahibi almıştı) 21.000 km'de ben aldım Aracı İstanbul'dan aldım 150 km cıvarını istanbul'da yaptım ve Rize'ye gelene kadar toplam 1222 km yaptım. 2657 tl yaktı araç. km'de 2.17 kuruş gayet güzel bir rakam. 110 km çok nadir geçtim yol boyu. Benim ençok merak ettiğim şehir içi kullanımımda nekadar yakacağı. Araçtan genel olarak memnunum şuanda, b segment olmasına rağmen iç hacim olarak gayet geniş. Bagaj kısmı birazcık dar sadece ondada şuanlık çok sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Bagajın çift katmanlı oluşunu değerlendireyim dedim Araç için kullandığım temizlik malzemeleri, ufak tefek torna vida anahtar vs. Normalde bagaj içinde bir kolide tutardım(bagaja koyunca yarısını kapladı ) 15cm derinli vardı altta kalan kısmın. 3 adet uygun ölçülerde saklama kabı alıp o kısmı kullanışlı hale getirdim. Hem sağa sola dağılmıyorlar hemde ses yapmıyorlar. Bu sayede bagajın üst kısmıda tamamen boş kalmış oldu.
    31 Puan
  36. Korsan laik iftar düzenliyorum.
    31 Puan
  37. Yılların mondeocusu ben bugün itibarıyla Passatcı ?oldum…Uzunca bir süredir aklımdaydı…dsg ye alışacağız…benzinli arabaya yaklaşık 15 yıldır binmemiştim…bakalım deneyelim resimler az sonra…
    31 Puan
  38. Gurunun yerine bu arkadaş geldi. 2017 model 54 binde nc 750 x dct. Pek yazılacak birşeyi yok az yakma odaklı tasarlanmış bir tur motoru. Tork güzel ama hp az. Son vites 3000 devirde 100 le gidiyor. 5 saniye gibi 0 100 değeri var tabi 750 cc makina için baya uzun bir süre 400 cc lik tek silindirli guru (bajaj dominar) aralarında sadece 20 kg olmasına rağmen 7 saniyede çıkıyordu. Balıkesir yarım saat dur kalk ş.içi trafik dahil ayvalığa 100 ile 3.2 ortalama ile geldim. Yakıt çok iyi cidden. İşte dede spec motorumuz...
    30 Puan
  39. Bu talebelik adama her şeyi yaptırır. VIP Şoför de oldum sonunda. Karşınızda 416 CDI. Günde 12 saat bu arkadaş ile beraberim. İlk defa minibüs sürüyorum yahu ne kadar rahat bir şeymiş. Burnunun girdiği yerden kuyruğu da giriyor, gazı freni yumuşacık. 10 hafızalı sünger koltuk, 2 adet televizyon, 1 adet minibar. Amerika’dan ithal gelmişler bunlar ama sağ direksiyon. Bazı özelleştirmeler yapılmış Texas’ta ancak henüz ben de neler yapıldı bilmiyorum daha 6 saattir beraberiz. Kliması ile oynanmış ama, öyle böyle soğutmuyor orijinal olmadığı belli altına et koysan bozulmaz. Gaz Fren Şanzıman Halim Duman!!!
    30 Puan
  40. Arkadaşlar sizlere sormadan bir araç aldım ? artık hayırlısı.Burada paylaşmak istedim ben arabadan hiç anlamam doğru dürüstte binmem ama içişleri bakanının baskısı sonucu aldım.Aldım almasına ama bu araba genç işi diyorlar ?eş dost herkes bir şey söylüyor,fransız malı diyorlar eski opel değil diyorlar,aslında kim ne demiş pek umursamam ama ufaktan pişman oldum ? İnsan kendine konduramıyor yaşlandığını ?ancak uzun süre görmediği bir akranını görünce anlıyor yaşlandığını ☹️Neyse fazla traş cildi bozar derler.siz değerli arkadaşlarımında fikrini almak istiyorum ,sağlamlık açsından memnun kalırmıyım ne dersiniz dostlar? Saygılar işiniz rast gitsin ?
    30 Puan
  41. Aynı konudan ilerleyelim, konu kalabalığı olmasın.. Akşam Annemle babam Sivas'ta belediyede bir işleri için havayolu ile Sivas'a gidecekler, havalar nasıl, ne giysinler diye @Selçuk Bakış'a sordum.. "Abi ben alırım hava alanından, müsaitim akşama" dedi.. Ne ben Selçuğu gördüm yüz yüze, ne o beni gördü.. Ama bizim forumun dayanışma ruhu yok mu, bayılıyorum gerçekten.. Türkiye'nin neresinde başımız dara düşerse düşsün; yardım alabileceğimiz birinin olmasını bilme rahatlığı paha biçilemez.. Konu başlığı ile birebir örtüşen bir mevzu olunca, buraya yazmadan edemedim.. Sağol varol Selçuk kardeşim...
    30 Puan
  42. Hafif ticari mi? Suv mu? Station vagon mu? derken Suv almaya karar vererek hayırlısıyla aldık aracımızı. İlk başta hiç hazırlıksız durumda arabamı satmam ile süreç başladı ve yaklaşık 1 ay kadar araçsız kaldık ve gerçekten çok zorlu bir süreçti İlk başlarda Peugeot rifter veya Citroen berlingo niyetlenmiştim daha arabamı o zamanlar satmamıştım ve araştırıyordum eğer ki o süreç zarfında olsaydı kesin birtanesini almıştım Sonra Station vagon passat baktım hanım çok uzun benim sürmem gerektiğinde korkar süremem dedi ve ondan da vazgeçtik, Suvlara bakmaya başladım Ford Kuga 2017-1019 arası bakmaya başladım çocuklar özellikle sunroof istediklerinden olmazsa olmaz bir özellik olarak araştırmaya başladım. Spor olması, sunrooflu olması ve bagajın kademeli olarak tam istediğim gibi düz yapılması koltukların ileriye kaydırılması falan derken C5 aircrosta karar kıldık. 2020 model 80750 km 1.5 BlueHDI Shine paket gri diyor ama tam böyle bence füme ye daha yakın olan 2. sahibinden hasar kayıtsız, değişensiz ve boyasız araç buldum. Ankaradan almaya gittik 01.08.2025 tarihinde sabah aştiden aldı araç sahibi ve şaşmaz tarcanlara gittik. Araca komple bakıldı ve bahsedildiği gibi hiç bir boya değişen hasar kaydı olmadığı belirtildi. Aracın sağ arka kapı açma kolunun olduğu bölgede hafif ve yakıt dolum kapağının yakınında hafif çizik var. Pasta cila ile gidebilecek şekilde diye düşünüyorum. Araçta şimdiye kadar hiç sigara içilmemiş olması daha da hoşuma gitti 2023 38. hafta bridgestone kışlık lastiklerini de verdi sağolsun hiç kullanılmamış gibi gayet iyi durumda. Aracın bakımları yaklaşık 7-8 ayda bir yaptırılmış faturalı mevcut. En son ağır bakımı yapılmış ve 60k civarı tutmuş. Ankara - Karabük arası aracı tanımadığımızdan kullanımına alışmadığımızdan dolayı 225 km de 6.3 yakıt verisisyle geldik. şu an şehir içinde 100 km ye yakın yol yaptık ve 7.3 görünmekte. Opel astra j araçtan sonra sürüşü daha konforlu koltukları özellikle çok rahat geldi. Başka C5/C3 aircross kullanan varsa nelere dikkat etmem gerektiği yada önerileri olursa uygulamaya çalışırım. Navigasyon özelliği bulunmuyormuş sanırım ama gizli özellikler açtırılabiliyormuş bunları öğrenmem gerekecek. Carplay ile bağlantıda bütün herşey aktif ama bağlı değilken kullanım yok. Şu an için elimdeki fotoğraflardan bir kaç tane koyacağım daha sonra inşallah daha fazla ekleyebilirim.
    29 Puan
  43. 2023 model 13 binde Honda Forza 250NSSA. İstanbul içi 3.2 Uzun yol 3.5-3.8 yakıt sarfiyatı var. Akıllı çantalı. Ben bir de Carplay li ön arka kayıtlı kamerası ve lastik basınç sensörü olan cihaz taktım. Kör nokta uyarı sistemi var. Arka kamerayı navigasyon kullanmıyorsam orta dikiz ayna gibi kullanıyorum. Çok verimli.
    29 Puan
  44. Bir an Dr. civanım sanayide yer açtı sandım. @Cem Dilmen
    29 Puan
  45. Herkese merhaba Kasım ayında 250 bin TL 0 faiz kampanyasıyla konusunu açmadığım bir Seat Arona almıştım Leondan geçiş yapmıştık. 6 ay 10 bin km kullandık. Bir ay kadar önce de tasarımını çok sevdiğim (samuray miğferlerinden ilham alınmış bir ön panjurla makyajlanmış) ama hiç kullanmadığım 2025 Qashqai ye geçiş yaptık 1.3 dig-t mild hybrid xtronic cvt design pack aslında n connecta ya da sky pack paketler daha mantıklı fakat borçlanarak aldığım için ekstra bir 150 bin çıkartamadım giriş paket olmasına rağmen oldukça dolu ama eksikliğini hissettiğim bir kaç özellik de var şimdilik fotolarla devam edeyim
    29 Puan
  46. Forumda da paylaştığım üzere @Metin Uzunoğluabimden aldığım Mk4 Mondeo'muza 5,5 yıllık birliktelikten sonra yakın zamanda veda etmiştik.Bizi ziyadesiyle memnun eden bir araba oldu,Metin abi'me de tekrar teşekkür ederim böyle güzel bir arabaya binmeme vesile olduğu için.Mondeo beklentilerimizi oldukça yukarıya taşıdığı için yeni araç seçiminde çok kararsız kaldık, farklı modelleri radarımıza aldık fakat bir türlü içimize sindiremedik.Fiyat-performans ve sıfır olması sebebiyle C4-X'e niyetlendik ama bayide inceleyince içimize sinmedi,çok dar geldi Mondeo'dan sonra.Sonra hep aklımda olan fakat fiyat olarak limitlerimizin üstünde olduğu için sadece aklımın bir kenarında kalan kedigillerden 5008'i biraz da limitleri zorlayarak almaya karar verdik.Arabamız boyasız-değişensiz kristal yeşili denilen lansman rengine sahip 2020 model 104bin kilometrede 1.5 dizel Eat6 şanzımanlı Allure Selection diye bir pakete sahip.Maalesef şu alengirli otomatik fren,şerit takip gibi özellikler yok ama bir kısmı açılabiliyormuş.Gt-line almak isterdim ama fiyatlar 150bin yukarı gidiyor ya da model düşüyordu,zaten limitleri zorladığımız için gözüme kestirdiğim bu aracı gidip bakıp alıverdik,bize maliyeti 1395 oldu.Arabanın Mondeo'ya göre olumlu yönleri: --Cam tavanla birlikte oldukça ferah hissettiriyor,arka diz mesafesi falan çok çok iyi,bagaj hacmi ve kullanışlılığı da Mondeo'ya göre oldukça başarılı. -- 1.5 dizel motorun performansı Eat6 şanzımanla birlikte gayet yeterli ve birbiriyle çok uyumlular, performans Mondeo'dan daha iyi. --İstanbul-Ordu arasını Mondeo 70litrelik depoyla bitirdiğinde çeyrek depo yakıt kalıyordu,5008'de de aynı şekilde çeyrek depo yakıt kaldı fakat 5008'in deposu 56litre.Burda 5008 bir adım önde görünüyor. Olumsuz yönleri ise: --Beklentimin üstünde bir yol tutuşu olsa da yüksek ve iri gövdesiyle kesinlikle bir Mondeo keyfi vermiyor,biraz daha fazla yatıyor ama çizgisini de bozmuyor.Mondeo cidden bu konuda benim için referanstır. --Malzeme kalitesi olarak yer yer iyi olsa da Mondeo iç malzeme kalitesi olarak ilerleyen yaşına rağmen daha iyi hissettiriyordu. -- Boya olarak da cidden PSA grubunun araçlarının boyaları çok zayıf geliyor bana,5008 de öyle hissiyat uyandırdı bende,sanki çok çabuk deforme olacak gibi duruyor.Şimdilik yazacaklarım bunlar, zamanla bakıcaz bize nasıl hissettirecek.Şimdilik birkaç foto ekliyorum.
    29 Puan
  47. Merhaba Arkadaşlar https://www.parcaofisi.com/ Bu firma ile bir karşılıklı dayanışma anlaşması yapmış bulunmaktayız. Buradaki parçalardan % 5 indirim vermeyi taahhüt ettiler. İndirim için herhangi bir kod bulunmamaktadır. Sipariş sepetinizi oluşturduktan sonra firmayı arayarak otoclubturkiye üyesiyim indirim talep ediyorum demeniz yeterli olacaktır. Bu firma ile yapacağınız alış verişlerde her sorumluluk kendinize aittir. Forumumuzun herhangi bir menfaati söz konusu olmadığı için sorumluluk da üstlenmemektedir. Bilginize arkadaşlar. Faydalanmanız ümidi ile.
    29 Puan
  48. Kaşıntı etkisi sonrası Captur ile yolları ayırıp yeni araç arayışımız başladı.Forumdada konu açıp araştırmaya geçtik.Genel tavsiyelere uyarak 2023 Model 35 K. Joy Paket 1,3 Tce 140 Hp. Otomatik Vites Megane karar kıldık.Benim için en önemli Kriterler her zaman Güvenlik Güvenilirlik ve Motor olmuştur.1,3 Tce 4 silindirli olması bana gore daha Optimum yapısı nedeni ile tercih sebebim oldu. Takıntı işte Pakete değil yine Km. odaklandım. Piyasada Altın Kural ne sattıysan hemen yerine yenisini koy , bekledikçe zorlaşıyor Fiyat arttırıyorsun. Rabbim sizlere gönlünüzden geçeni daha iyisini versin İnşallah ?.
    28 Puan
  49. Kron katlanır pislıleti modifiye ettirmek için servise gittim. 500 watt bafang motor 48v batarya ışıklandırma dayanıklı lastik vs çıktı rakam 45bine. Kafamda deli sorular eşliğinde mağazada gezerken en son pos makinası başında buldum kendimi. Conor wrc shake E7000’nin gidonu elimde idi bir anda. Ufak tefek ilaveler ile garajda yerini aldı şehir eşkiyası. Dağ bayır için ideal. Şehirde kaldırım çukur bir kaç kısa test yaptım. Defender’in iki tekerlisi zalım. Kask eldiven gibi basit ancak güvenli ekipmanlar hazır.
    28 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...