Skor Tablosu
Popüler İçerik
12-12-2025 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Bilenler bilir, araba almadan önce mutlaka forumda konusunu açar yorumlarınızı alırım (sanki çok araba alıyormuşum gibi). @Çağlar Bayur Abi'nin kısa ve öz cevapları ile kullandığı emojileri dikkate aldım. @Mehmet Göktürk Hocam gibi konuya ihtiyaçlar ekseninde bilimsel yaklaşmaya çalıştım. Düşüncelerimi Turnitin'e soksam %98 intihal derdi Haliyle şu konuda epey tartıştık, elektrikliye doğru gidip geldik, ikinci el önerileri geldi, daha önce @H.Cenk Bayrakçı hocam ID4 aldığında kapısından dönmüş Tiguan almıştık. @Mehmet Ozyurek Abim Corsa E aldığı için oraya da bir yükselmiş, yeni gelen Frontera ve C3 Aircross'ların heme elektriklilerine hem de hibritlerine bakmıştım. BYD Dolphin'e yükselmiş, sorun yaşayan forumdaşlarımdan sonra ilişkiyi kesmiştim. Tiguan ile yaşadığım son derece basit ama can sıkıcı problemlerden sonra bi' daha VW'in kapısından geçmem demişim, sağolsun @Metin Akbal önce Taigo'yu çok ucuza veriyorlarmış diye aklıma girdi, sonra da VW'e saydırdığım mesajları önüme çıkardı; ama ok yaydan çıkmıştı artık. Taigo hiç aklımda yoktu. VW bayilerini ararken bir sebepten Doğuş Maslak'a ulaşamadım bütün bir öğleden sonra (evime yakın vs diye). @Ali Darbaz üstat yazdı, Doğuş Merkeze gidiyorum diye, orada bir kulaklarını çekti, exclusive cart curt bir satışçı aradı. Exclusive midir nedir olmasa iyiymiş; sonradan anladım. Uzun süren bir süreçten sonra (değerlendirme formu geldi, orada görüşeceğiz ayrıca) Çarşamba günü kuzuyu teslim aldım. Arada tabii ki konusunda yetkin bir sigorta uzmanından kasko ve trafik sigortası işlemlerini de halletik, reklam olmasın diye paylaşmıyorum, soranlara özelden söylerim Üzerinde daha önce hiç duymadığım bir marka var, aklıma direkt 2006'da aldığım Şimsek Grisi Opel Astra Hatchback H kasa geldi, Bridgestone ile gelmişti tank gibi (Turanza 3000 falandı sanırım). Markayı hep unutuyorum, kim-chi falan diyorum ama Giti'nin Synergy diye bir modeli (Giti Synergy diye ayrıca yazayım da arama yapanlar olursa kolay bulunsun). Doğuş'a bir sövdüm bu konuda. Arabayı alıp benzini fulleyip hayırlı olsun diyerek sıraya geçen emekçi kardeşlerimi gördükten sonra direkt lastikçiye çektim (Başak burcu olmamdan mütevellit arabayı almadan önce uğrayıp bir iki lastik sorup fiyat almıştım) İlk amaçladığım lastik arada geçen iki saatte satıldığı için (ya da benim kirli beyaz kuzuyu görünce yakışmayacağını düşündü), Hankookları çaktı/çektik. Bu arada Amazon'dan Sahler paspasları söylemiştim, arabadan önce paspaslar gelmişti bile; Tiguan'a Rizline almışım, kıyaslayacağım. Arabayı ilk kullanırken farkettiğim şey kolçağın alçakta kalması olmuştu. Bu düşüncemi sesli hiç dile getirmemiş olsam da düşüncelerimi okuyan Instagram hemen karşıma 3D yazıcı ile kolçak yükseltici basıp satan birini çıkardı dün, hemen sipariş verdim, stoktaymış (malum Taigo'yu Kızılay dağıtıyor şu sıralar), kargoya anında verildi. Bugün teslim alacağım, burada da paylaşırım, kendime not. Yoksa Çorum'a gidip de Metin üstat ile kesin çözerdik de o kadar bekleyemem. Dün akşam kızım, arkadaşından almaya gittiğimde arabayla ilk kez tanıştı ve beğendi dışarıdan. Ancak ilk bindiğindeki yorumları paylaşıyorum: "Cam tavan yok, koltukta masaj/ısıtma yok, ekranı küçükmüş, ne kokuyor bu araba? -telefon numarası için aparat almıştım, içinden araba kokusu çıkmıştı, onu asmıştım (çaktırmadan cebime koydum)-" Ben görüşlerimi ayrıca yazarım; ancak bu benim kendi paramla aldığım (Tiguan'ı saymazsak, onun çoğu parası patrondan, kendi arabası) 3. arabam. Daha önce Focus I Collection (2005) ve Opel Astra HB H Kasa (2006). Benim için bu yüzden çok özel; Ascott gri falan diyorlar ama bana göre kirli beyaz kuzum. Ayna altı aydınlatması bile var: Bu da lastikler değişmeden hemen önceki hali; bütün forumdaşlarıma bu yolculukta bana eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince bu konuyu güncel tutacağım.22 Puan
-
6 Puan
-
F5 yap len. chatgpt Eski siteyi gösterdim, bunu güncelle dedim. Yapıp verdi Tabi ki bu kadar kolay değil, ama çok güzel çalıştı, bazen kafası karışıyor. Özellikle iki işlem verdiğinde bocalıyor bozuyor. Püf noktası; yapması gerekenleri tek tek söyle Bu arada her zamanki gibi, balık vermeyip balık tutmayı öğreten Mehmet Göktürk hocama sonsuz teşekkürler.5 Puan
-
Ehliyet hocası, öğrencisi olan kadına sormuş: Dar bir yolda hızlıca gidiyorsun ve karşında bir yanda baban, bir yanda kocan var, ne yaparsın? Kocama çarparım. Hayır, kırk defa anlattım, fren yapacaksın, freeennnn...3 Puan
-
Ben maalesef Tiguan'dan alışmışım, yüksekliği de ayarlanan kolçağa. Ama bunda kablosuz şarj var, gözlük kabı var: Hanım çatlıyor şu anda Özellikle arka camlara film düşünüyorum ama lastiklerden oraya pek para kalmadı gibi. Lastikçide nisan ayında takılmaz üzere depolandı Evren Bey. Bu arada Sahler marka paspasları taktım; Tiguan'a aldığım Rizline'dan daha iyi çünkü onda arka paspasların ortasına şaf tüneli üzerine koyulan parçanın çıtçıtları yok; düşüp kayıp beni sinir ediyordu. Bunda var, büyük rahatlıkmış; ancak zaman içerisinde kopar mı oradan göreceğiz. Abi sen ne model dersen o model olur bu araba3 Puan
-
2 Puan
-
yoktu, 80 km civarı giderşamadıra sağlıklı çalışıyor ise2 Puan
-
escort la aynı gösterge paneli olduğuna göre sağ altta turuncu şekilde yanan uyarı lambası mevcut. yanılmıyorsam 10km ye kadar menzil kalıyordu2 Puan
-
2 Puan
-
2 Puan
-
Maşallah hayırlı olsun Sen arada bi araba alsana ya, ne güzel yazıyorsun.2 Puan
-
2 Puan
-
Çok dandik bu marka. Araç yakıyor bozuyor beyin kısa devre yapıyor. Geri dönüşümü özel yöntemler ile yapılıyor. Yetkili bi firma var yapan. Servet elektronik e car service'mi neydi firma. 350yıllık köklü bir firma gebzede. Düşün tükkan olduğu yerde şehirleşme yokmuş vaktinde. Ona gönder imha etsin2 Puan
-
1 Puan
-
Elektrikli araçlar şu anda çoğu insan için sadece bir heves, yani ihtiyaç değil dolayısıyla fanteziye gerek yok.1 Puan
-
lem bundan 1 ay kullandın ya sen güzel seçim olmuş tam kıvamında bir model bu1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
hayırlı olsun kazasız belasız inşallah. bence en güzel renklerinden bir tanesi1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Güle güle kullanın,gecen ay aynı renk aynı 17 jantla babama aldık, tesadüf bize Continental lastik geldi,genelde giti geliyormus. Ben sevdim aracı sürüşü yumuşak rahat guzel bir araba. Allah kaza bela vermesin1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
2 sezondur bizzat makina başında yağ sıkan biri olarak acizane gözlemlerim; - Zeytini eylül 15 gibi toplamak sofralık tüketim için yüksek fiyattan satma imkanı varsa kabul edilebilir. Normal hasat sezonu iklime göre değişmekle birlikte Aralık ta başlaması gerekir, zeytin soğuk havayı yemeden yağlanmaz... - Soğuk sıkım meselesine gelince; sıkım sıcaklığının 27 derece altında olması soğuk sıkım anlamına gelir.. bu da normal makina sıkımında zor bir olay, zeytinler sıkılmadan önce parçalanır ve makinaya göre değişmekle birlikte ortalama 700 kg lık gözlerde sıkım yapılır. yani ister istemez parçalama ve karıştırma esnasında ısı ortaya çıkar. suyu hiç ısıtmadan bile verseniz 27 dereceyi geçme ihtimaliniz yüksektir. Ayrıca soğuk sıkımda yağ verimi düşmesi kaçınılmazdır...1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Kötü niyetim yoktu valla Hala fiyat performans aracı olarak görüyorum. Hayırlı olsun bu renge siyah detaylar çok yakışıyor acilen cam filmi. Jantlara kırmızı renkte gözüm alışmamıştı bu renkte yine siyah elmas kesim sanırım çok hoş durmuş. Geri görüş kamerasında da yıkama var bilgin olsun Kolçak aparatı ben almadım ihtiyaç hissetmedim boyum kısa ve koltuk genelde altta oluyor.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Yağda benzin kokusunu sadece servisten alacağınız orj hpfp ile çözebilirsiniz. Biraz tuzlu olur fakat diğer markalara para dökmekten iyidir.1 Puan
-
1 Puan
-
1 Puan
-
Hibrit modeller dışındakiler yağlı kayış 1.2 psa grubu motorlarda. Kaliteli yağ kullanıp 2 bakımda bir trter sökülüp yağ pompasi filtresi temizlenir trigerde 50 bin civarı değiştirilirse yağlı Kayış'tan yanada sorun yaşanmaz ama fazladan bakım baliyeti demek onuda geçtim 2. Elde bu durumu bilenler sizin nasil araca baktığınınıza emin olamiycagi için serviste yapilmamissa islemler hep bir tereddüt icinde olcak buda satışı zorlaştırır gibime geliyor1 Puan
-
akşam giderken test edeceğim eğer sorun oysa en azından bilgi olur başka yaşanan birine çözüm olur1 Puan
-
Mesele şu daha önce okumuştum şimdi yapay zekaya detaylı anlattırdım. Teknik Not: VW EA111 Motorlarında Park Hâlinde Enjektör Kaçağı ve Yakıtın Silindirlere Sızması EA111 TSI motor ailesinde (1.2–1.4 TSI) doğrudan enjeksiyon sistemine ait enjektörlerde zamanla oluşan iğne–koltuk (needle–seat) aşınması, reçine/varnish birikimi ve ray basıncı tutma problemleri nedeniyle motor durduğu hâlde yakıtın silindir içine sızması sık rapor edilen bir arıza formudur. Bu durum uzun bekleme sürelerinde yakıtın silindir cidarlarını yıkamasına, motor yağında benzin seyrelmesine ve ilerleyen aşamada silindir çizilmesine yol açar. Aşağıdaki bilgi notu, arızanın teknik doğasını ve önerilen servis işlemlerini kapsamaktadır. 1. Arızanın Tanımı ve Mekanizması EA111 enjektörleri, yüksek basınçlı raydan gelen benzini iğne valfi üzerinden doğrudan yanma odasına püskürten kapalı tip bir DI tasarımına sahiptir. Motor stop ettiğinde sistemdeki basınç HPFP’nin çekvalfi ve enjektör iğnesi tarafından tutulur. Aşağıdaki durumlar bu sızdırmazlığın bozulmasına neden olur: İğne ve koltuk yüzeyinde mikroskobik aşınma/pitting: Yüksek sıcaklık ve uzun süreli kullanım sonrasında iğnenin koltukla tam kapanmasını engeller; motor kapalıyken damlama meydana gelir. Uç kısımda karbon ve reçine birikimi: DI enjektör uçları doğrudan yanma odasında çalıştığı için yağ buharı, kurum ve yakıt kalıntıları iğnenin serbest hareketini bozar; iğne kısmen açık pozisyonda takılı kalır. Ray basıncının hızlı düşmesi: HPFP çekvalfi yıprandığında motor stop eder etmez ray basıncı çöker ve enjektör zayıf nokta olarak yakıtı silindire geri kaçırır. Enjektör yuvasında hatalı montaj: Oturma yüzeyinin doğru ream edilmemesi veya hatalı torklama, enjektör gövdesinin termal çalışma sırasında deformasyonuna yol açarak kapanma toleranslarını bozar. Yüksek etanol oranlı yakıtlar ve uzun süreli park: E10/E15 türü yakıtlar metal yüzeylerde ince aşındırıcı film bırakabilir; araç uzun süre beklediğinde iğne yüzeyinde pas/film oluşumu kapanmayı zayıflatır. Bu mekanizmaların ortak sonucu, motor çalışmazken silindir içine kontrollü olmayan yakıt sızıntısıdır. 2. Motor Üzerindeki Etkileri Silindir cidarlarının yağ filminin yıkanması (fuel wash): Soğuk çalıştırmada piston segmanları yağlama olmadan çalışır; bu durum metal-metal temas artırarak longitudinal scoring ile sonuçlanabilir. Motor yağında benzin seyrelmesi: Yağ viskozitesinin düşmesi yatak yüzeylerinde ve zamanlama zinciri sisteminde hızlandırılmış aşınma oluşturur. Zor çalışma / düzensiz rölanti: Sızan yakıt ilk çalıştırmada zengin karışım oluşturur; O2/Lambda adaptasyonları sürekli düzeltme yapmak zorunda kalır. Aşırı durumlarda hidro-lok riski: Silindirin kısmen yakıtla dolması marş anında blokaj yaratabilir. 3. Teşhis Yöntemleri Yetkin bir teşhis aşağıdaki testlerin birlikte değerlendirilmesini gerektirir: Ray basıncı tutma testi: Motor stop edildikten sonra basınç düşüş hızının izlenmesi; ani düşüş enjektör kaçak şüphesini güçlendirir. Dengesizlik (balance) ve düzeltme değerleri analizi: VCDS/ODIS üzerinde silindir katkı değerlerinin incelenmesi. Borescope ile yanma odası görüntüleme: Parktan sonra ıslak piston tepesi, parlak yıkanmış yüzeyler tipiktir. Motor yağı seviyesinin ve kokusunun kontrolü: Kısa sürede yükselen yağ seviyesi veya belirgin benzin kokusu sızıntıyı doğrular. 4. Çözüm ve Servis Uygulamaları Tüm enjektörlerin set hâlinde değiştirilmesi: Yalnızca tek bir enjektörün değişimi, aynı yaş/kondisyonda olan diğerlerinin kısa süre içinde arızalanması nedeniyle kısa ömürlü bir çözümdür. Yeni conta takımı ve doğru oturma yüzeyi işleme: Enjektör yuvası VW/Bosch tarafından belirtilen özel reamer ile işlenmeli, yeni metal contalar kullanılmalı, montaj torkları eksiksiz uygulanmalıdır. HPFP çekvalfi ve ray basıncı davranışının kontrolü: Hızlı basınç çöküşü durumunda pompa veya çekvalf revizyonu gereklidir. Enjektör ultrasonik temizliği (yalnızca hafif vakalar): Reçine kaynaklı yapışma sorunlarını geçici olarak iyileştirebilir; ancak iğne/koltuk aşınması var ise çözüm değildir. Yağ değişiminin derhal yapılması: Yakıtla incelmiş yağ, motorun tüm kritik yüzeylerinde riski artırır; onarım sonrası yeni yağ zorunludur. Yakıt kalitesinin iyileştirilmesi ve uzun süreli park için önlem: E10 üzeri etanol oranı, uzun beklemelerde tortu oluşumunu hızlandırır; mümkünse daha düşük etanol oranlı yakıt tercih edilmelidir. 5. Önerilen Önleyici Yaklaşım Kısa mesafe ağırlıklı kullanımda yağ değişim periyotları kısaltılmalıdır. Motor tekleme, zor çalışma veya rölanti dengesizliği gibi erken semptomlar geciktirilmeden kontrol edilmelidir. Enjektör arızaları tespit edildiğinde silindir kapağı ve segman durumu borescope ile mutlaka değerlendirilmelidir. benzinde yükselmez çünkü yakar.1 Puan
-
1 Puan
-
Hibrit modelini aldıysa doğru ama direk benzinli model ise yağlı kayış var.1 Puan
-
https://www.peugeot.com.tr/satis-sonrasi/mobilite-cozumleri-ve-sozlesmeler/1.2_puretech_motorlari_garanti_uzatimi.html1 Puan
-
Sadece Avrupa'da ülkemizde böyle bir uygulama başlamadı diye okudum.1 Puan
-
İşim gereği yüzlerce kaza gördüm. Şu hasar hız sınırlarında gitmiş iki aracın çarpışması sonucu oluşamaz. Motorcu kendisi bile yavaş gidiyorum diyemez. Motorcuyu takip eden motorcunun video görüntüsünden de belli hız.1 Puan
-
Bahsettiğin tüm bu işlemler için en az sekiz sayfa yazı dört tane video 200 tane fotoğraf çekerdiM1 Puan
-
1 Puan
-
İlk defa bir Clio gözüme güzel göründü. Bence güzel olmuş. LPG ve 1.2 TCE çok satar diye düşünüyorum. Hibrit gereksiz pahalı olacaktır muhtemelen. Vergi diliminden dolayı.1 Puan
-
Konya içinde her sürücü her yerde radar olduğunu bilir. Hiçbir barzo kaçamaz gazlayamaz. Mahalle arasında dahi var.1 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
