Hüseyin Arıcı 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 bugün gage menüsünden bende takip ettim ısı bir 55 e düşüyor, bir 85 e çıkıyor. Sürekli değişiyor. Hararet yapmıyor ama hararetsizlik yapıyor. Buda iyi bişey değildir herhalde... Yorum bağlantısı
Kenan Yargıcı 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Saf antifirzin ısıyı iletememe sorunu vardır, bence bunu düzelttirmeli, bir kısmını boşalttırıp, su ilave ettirmeniz gerekecek. ama ankarada oturduğum bölgede sabahları -15 leri görüyoruzçağlar bey.su katsakta antifirize ne kadar katabilicezki.yada erzurumdakiler napıcak.saf antifiriz kullanılmak zorunda böyle yerlerde. bence antifirizi koyarken hava yaptırma gibi bişey var bizim soğutma sisteminde.şu işi doğru bilip soğutma sisteminden hava almayı biri anlatsa ya burada.hem sürekli kullanılır bilgi burada. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Ezberimde yok ama, su-antifriz karışımları -40 dercelerde hizmet edebilir. Fordlarda hava almanın zor bir yanı yoktur, yani ehil bir teknisyen bunu başarır, temel olarak, termostat giriş hortumu çıkarılır, araç çalıştırılır ve sabit seviye kabına su koayarak, hava çıkışı bittiğinde işlem tamamlanmış olur (kabaca tarif), bazı markalarda bu işlem zor ve prosedürü vardır) Yorum bağlantısı
Hüseyin Arıcı 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 bu termostatın arızalı olup olmadığı sökülünce anlaşılır mı? ucuz bişey değil boşuna değiştirmeyelim sorunumuz çözülmeyecekse. servis genelde herşeyi değiştirme yanlısı oluyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Termostat, sıcaklığın bu dalgalanmasında rol alamaz, bu kadar hızlı değişim sağlayamaz, bu dalgalanma arızalı sıcaklık sensörü veya kablo kaynaklı olmalı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Aralık 2008 Paylaş 1 Aralık 2008 hocam benim focusta aynı şeyi denedim bende de test ekranında hararet 104 c ye kadar çıkıyor fan devreye giriyor bundan sonra da sürekli 100-103 c arasında değişiyor.analog gösterge normal gösteriyor. fakat fan sürekli çalışıyor. aracı durdurup rolantide çalıştırdığım zaman yaklaşık 99 c den sonra fan devreden çıkıyor. Denemeleri yaparken 60-70 km sürat vardı. daha yüksek süratlerde düşer mi bilmiyorum. hatta aracı sıkıştırdığım zaman 106 c yi de gördüm. bakalım bu hafta samsuna gidecem bir de uzun yolda test etmiş olurum. umarım rampada falan hararet yapıp bizi yolda bırakmaz. Focus 1,6 ise Hararetin normalde 84 derece falan olması lazım... Yorum bağlantısı
Erdem Aydoğdu 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Merhabalar herkesin geçmiş bayramı mübarek olsun. Benim araç 2003 focus LPG li. Aniden hararet göstergesinin yükselmesi sorunuu bende de oldu. Bayramdan önce anamurdan konyaya gidişim kepazelikle son buldu. Ara ara hararet göstergesi yükselip alçalma yapardı ama kısa süreli idi. bayram tatiline memlekete giderken özellikle rampalarda hararet göstergesi uzun süre kırmızı da durdu. Bir gariplik söz konusu idi. Ayrıca arada bir de sarı ünlem şeklinde ikaz lambası yanar oldu. Araç otomatik vites şanzuman yağımı ısınıyor ki dedim kendi kendime yoksa LPG den mi kaynaklanıyor diye de LPG den benzine falan geçirdim herhangi bir fark olmadı kendi kendine aklına geldikçe sarı lamba yandı hararet göstergesi yükseldi alçaldı. Durdurup fanları kontrol ettim iki fanda gayet güzel çalışıyordu En sonunda epeyce uzun bir rampada bu kez motor uyarı lambası yandı ve aracın çekişi aniden düştü. İşte şimdi kötü bişeyler oldu dedim kendi kendime.Hemen aracı durdurdum motor rolantide çalışırken tekleme gibi hırıltı gibi sesler çkarmaya başladı. Verdiğim gazı yemez oldu. Kontağı kapattım tekrar çalıştırdım motor normal çalışmaya devam etti. Yola devam ettim. Rampalarda hararet göstergesi yükselmeye devam etti. Fakat düz yolda Özellikle Karaman-Konya arasında hararet göstergesinde yükselme falan olmadı ama yol boyu gözümü ibrelerden alamadım.Gece boyu uyku tutmadı Cumartesi sabahı özel ford servisinin kapısını ustalarla beraber açtım olayı anlattım adamlar arıza okuma cihazını bağladılar. Silindir başı ısısında aşırı yükseklik uyarısı vermiş dediler Fan Müşürünün değişmesi lazım dediler ve değişirdiler. Dönüş yolunda yani bugün gelirken de aynı hararet göstergesi yükselmesi oldu ve 1 defa da sarı ünlem uyarı lambası yandı. Bu hava sorunudur diye düşünüyorum herkes te aynı dert var gibi de giden benim 90 ytl parça parası mı oldu Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 öyle olmuş sebepleri konusunda destan yazılır. forumda aratırsanız okuyarak sabah olur Yorum bağlantısı
A.Kadir Özmen 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Aynı hararet sorunları bende yaşadım. Ustam ford dan anlayan iyi bir usta sorunun lpg den kaynaklandığını söyledi. Motor ısısını ölçen parçanın altına pul koydu. İki haftadır bir sorun çıkarmadı. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 arızanın üstünü kapatmış sorunu çözmemiş Yorum bağlantısı
Erdem Aydoğdu 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Gelde kızma böyle adama. Pul atma işi sorunu hallediyor mu kesin bir yerde okudum da burda veya başka yerde de olabilir. Yani akşamdan beridir bunu araştırıp okuyorum kafam çorbaya döndü de ) müşüre 4 mm delik açmış oluşan havayı buradan tahliye edermiş diye ve bunu yaptıran kişi epeyce yol yapmış ve bu sorun bi daha oluşmamış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Bu tip sensörlerde pul kullanmak çok kötü ve ağır masraflı sonuçlar doğurur, bence aracı başka bir teknisyene kontrol ettirin. Erdem bey avatarda kendi fotoğraflarımızı kullanıyoruz ... Yorum bağlantısı
Erdem Aydoğdu 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Bu tip sensörlerde pul kullanmak çok kötü ve ağır masraflı sonuçlar doğurur, bence aracı başka bir teknisyene kontrol ettirin.Erdem bey avatarda kendi fotoğraflarımızı kullanıyoruz ... Uyarınız için teşekkürler çağlar bey. hemen düzenleyeceğim Uyarınız için teşekkürler çağlar bey. hemen düzenleyeceğim düzelmiş bile Yorum bağlantısı
Sıtkı Öztekin 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Hiç kimsenin helede bir meslektaşımın arkasından konuşmayı hiç sevmem ama bu müşürün önüne pul koyma olayı varya beni üzdü.insanlar böyle aldatılmamalı,acaba Kadir Özmen abimiz yanlış hatırlıyor olmasın.ayrıca LPG nin harerete sebep vereceği bir durum söz konusu olacağını tahmin etmiyorum çünkü lpg nin yanması benzinden daha yavaştır diye biliyorum.Yanlışsam düzeltiniz lütfen. Yorum bağlantısı
Erdem Aydoğdu 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Hiç kimsenin helede bir meslektaşımın arkasından konuşmayı hiç sevmem ama bu müşürün önüne pul koyma olayı varya beni üzdü.insanlar böyle aldatılmamalı,acaba Kadir Özmen abimiz yanlış hatırlıyor olmasın.ayrıca LPG nin harerete sebep vereceği bir durum söz konusu olacağını tahmin etmiyorum çünkü lpg nin yanması benzinden daha yavaştır diye biliyorum.Yanlışsam düzeltiniz lütfen. Sıtkı bey hararet yapması gibi bir sorun yoktu sanımca çünkü fanlar full çalşıyordu. Normalde gösterge tam yerinde duruyordu. Ara ara gösterge en sona dayanıp aniden yine normale dönmeler yapıyordu. Sizce bunun çözümü ne olacak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Genel bilgi: Lpg hava karışımı silindiri, benzine göre daha yüksek ısıya maruz bırakır. Yorum bağlantısı
Sıtkı Öztekin 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Diğer abilerimin dediği gibi çok büyük bir ihtimalle hararet muşürünün kablosunda temassızlık olabilir veya müşür .( bir ihtimal soğutma sisteminde su kaybından yada su değişiminden kaynaklanan bir hava olayı olsa fan devreye girmeyecek büyük ihtimalle ve gaza bastığınızda araç içerisinde su dolaşım sesi duyacaksınız).eğer müşür değişirseniz ; müşürün rengine dikkat ediniz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Conta rakamı, diğer yapılacakların yanında çerez parası kalır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Lpg sonrası şu zaman-km demek için veri-belge-iş tecrübesi lazım. Şahsen Lpg yi sadece çay demlerken gördüm, bilemem, ama bu yakıt tipinin çok çok zararsız olmadığını anlamak da zor değil. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Aralık 2008 Paylaş 13 Aralık 2008 Rektifiye ihtiyacı halinde extra bir fark olmaz. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 Benim araçda 2 adet fan var,kimisi normalde tek çalışıyor öbürü klima açınca çalışır diyor,fakat benim fanların ikisi birlikte devreye giriyor bu normalmidir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 Normaldir. Beyin kontrollüü olarak devreye girip çıkarlar. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 her zaman ikisi beraber çalışır. yani normal Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 Lpg sonrası şu zaman-km demek için veri-belge-iş tecrübesi lazım. Şahsen Lpg yi sadece çay demlerken gördüm, bilemem, ama bu yakıt tipinin çok çok zararsız olmadığını anlamak da zor değil. +onbinyüzmilyon Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 Bugün test modunda bir süre gezindim ve harereti takip ettim. Araç duruyorken 90-93 arasında,düz yolda gidiyorken 98-100 arasında,uzun rampa çıkışlarında 107 C ye kadar çıktı.Sanırım 102-103 civarı fan açıyor,tam 100 de fan kapanıyor 99 oluyor.Aracımın analog göstergesi hiç kıpırdamıyor herzamanki saat 12 konumunda duruyor. Bu dereceler normalmidir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts