Çağlar Bayur 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Adem bey, o delik ile hava alınması diye teknik-fiziksel bir hadise yoktur, zaten fizik kanununa da aykırı. Yapılan bu işlem ile, asıl problem giderilmemiş, sadece termostattan devamlı su sızarak, motor suyunun devamlı sirkülasyonu sağlanmış. Yani pansuman yapılmış ama sorun her nerde ise, devam ediyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Bu delik çoğu termostatta olur zaten... Usta kopya çekmiş... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Hareret fırlaması olan arkadaşlara sesleniyorum. Lütfen 14. sayfadaki yazdıklarımı okuyun. 60 TL'ye benim işimi halloldu. ogün bugündür problemim yok. yapılan şey ise termostata 4mm'lik delik delindi o kadar. hava problemi olunca buradaki delikten hava atılıyor. kalorifer de ısıtmaz bu durumda Yorum bağlantısı
Murat Oktor 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 kalorifer de ısıtmaz bu durumda Başka bir zararı olurmu? Benim farkettiklerim şunlar; Sabahları LPG'ye geçiş süresi biraz uzadı (kış soğuklarınında gelmesininde etkisi olabilir), Dijital ekrandaki sıcaklık göstergesinden takip ederek söylüyorum ki 80 derece ve üzerinde kalorifer ısıtmaya başlıyor, hararette maksimum 103 derece oluyor. Bu suyun sürekli sirkülasyon olayının başkaca bir zararı yoksa böyle bir süre devam etmek istiyorum. Ne dersiniz. Yorum bağlantısı
Cem Atac 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Merhaba arkadaşlar 2001 focusumda hararet sorunu var ibre yolda 3-4 saniye içinde kırmızı bölgeye geliyor,aynı sürede normale iniyor.fan motoru normal açıyor,ibre mi bozuk diye göstergedeki teste aldım arabayı hararet 121 dereceye kadar çıkıyor.5-10 saniye sonra 108 lere iniyor.Birde sizce kaç dereceye çıkarsa hararet motora zarar verir acaba? Uzun yola gittim zehir oldu yol bana hararet yapmasın diye kaloriferi açmaktan o sıcakta.Hacı murata mı biniyoruz focusa mı belli değil. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum. Teşekkürler Devirdaim motoru olabilr.Benimde aynı oldu .Devirdaim motorunu değiştik düzeldi.Hatta su eksikti doldurduğum halde yine de hararet yapıyordu. Yorum bağlantısı
Çağlar Sevim 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Benimde focus 1.6 2001 var ve aynı hararet problemi oluyor.Düz yolda 2500 devirlerde sabit giderken birden yükseliyor.Rampada sürekli takılı kalıyor ibre kırmızıda.Ama yüksek devirle gittiğimde o kadar sık yapmıyor.yaklaşık 18 sayfayı okudum ve sağlıklı bir çözüm bulan olmamış galiba. hortum kiti nasıl bişey araca herhangi zararı olabilir mi ? Ayrıca bu focuslarda motorda su dolaşıyor mu ? Saçma bir soru gibi oldu ama normalde genleşme kabında alttan aldığı suyu üstten tekrar atması gerekiyor ama motor normal çalışırken hiç üstten su atmıyor ( su dediğimde onları turuncu özel sıvısı ) Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 hortum kiti fabrikanın servislerine yapılması için gönderdigi tsb (teknik servis bülteni) içerisindeki gerekli parça Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Yaşar usta bu tsb de belirtiken kiti hangi arızalar halinde uygualyın diyordu? Lpg takılmış araçlara mı özel yoksa genel mi? Yorum bağlantısı
Murat Aldağ 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 Bana K.Maraşta Yetkili SErviste hortum kitine 250 ytl dediler.. gauge:http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...14&hl=gauge Tşk ederim.. Bana K.Maraşta Yetkili SErviste hortum kitine 250 ytl dediler Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal 22 Aralık 2008 Paylaş 22 Aralık 2008 TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001 Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001 Section: 303-03 (24) Model: Focus with 1.4L/1.6L Zetec-SE engine Markets: All Subject: Temperature gauge reads high, in or close to red zone. Summary Should a customer express concern over high readings of the temperature gauge under relatively low ambient driving conditions, the probable cause could be any one of several factors. This bulletin contains a diagnostic procedure which should be followed, in the sequence shown, in order to rectify the concern. This bulletin supersedes TSB 005/2001 dated 11.01.2001. Please destroy the previous edition of this bulletin. Parts Required Yorum bağlantısı
Çağlar Sevim 23 Aralık 2008 Paylaş 23 Aralık 2008 Yaşar usta bu hortum kitini siz yapıyormusunuz ? Kaça mal oluyor yaptıralım sizin orda sorunu çözüyorsa. Bide soru sormuştum ama cevabını alamadım termostat kapalıyken normaldede motorda su devrdaimi oluyor mu ? oluyorsa genleşme kabından yukardan su atması gerekirmi yoksa kendi içindemi dolandırıyor suyu ? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 24 Aralık 2008 Paylaş 24 Aralık 2008 yaparız.hortum kitine gerek kalmadan hallederiz inşaallah. farklı yerlerden devirdaim olur. Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 Benimde focus 1.6 2001 var ve aynı hararet problemi oluyor.Düz yolda 2500 devirlerde sabit giderken birden yükseliyor.Rampada sürekli takılı kalıyor ibre kırmızıda.Ama yüksek devirle gittiğimde o kadar sık yapmıyor.yaklaşık 18 sayfayı okudum ve sağlıklı bir çözüm bulan olmamış galiba. hortum kiti nasıl bişey araca herhangi zararı olabilir mi ?Ayrıca bu focuslarda motorda su dolaşıyor mu ? Saçma bir soru gibi oldu ama normalde genleşme kabında alttan aldığı suyu üstten tekrar atması gerekiyor ama motor normal çalışırken hiç üstten su atmıyor ( su dediğimde onları turuncu özel sıvısı ) aynı araçtan ve aynı sorundan bendede var yanlız gazdan ayağımı çekince hararet normale dönüyor basınca artıyor ve rampalarda artıyor benzine alınca herşey normale dönüyor taki 130km hıza kadar sonra benzindeykende yapıyor ilk kez bu bayram izninde yaptı önce hiç olmamıştı eksi bilmem kaç derecedeki afyon köroğlu belini sabahın 5 inde zor tırmandım nerdeyse durup arabayı stop edip soğutacaktım o derece arrttı hararet ne olaki arıza bu sorunu yaşayıpta halleden varmı ne yapmalı bir yol gösterse selamlarımla Yorum bağlantısı
Murat Oktor 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 Sonunda Ustayı değiştirdim. Ve sorunum halloldu ama yapılan işlem doğrumudur bilemiyorum. Ustanın yaptığı orjinal termostatı takmak ve havasını güzelce almak oldu. Bundan sonra hararet müşürünün yerini değiştirdi. Resimlerle göstermek istiyorum. Bujilere gelen kabloların toplu halde olduğu bölümün (herhalde dağıtıcı oluyor burası) altına yeni yuva açıp yerleştirdi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 Murat bey; focusların hararet okuyucusu, bloktan okur ve bu çok sağlıklı, yen, nesil bir sistemdir. Bunu alarak, motor suyundan okumayı sağlamak ne kadar sıhhatlidir bileme, umarım ileride çok daha fazla bir motor masrafı açmaz, veya bu değişiklik yüzünden beyin aracı sebebsiz yere stop ettirmez. Barbaros bey; aracınız kaç km de ve hiç devirdaim değişti mi? Yorum bağlantısı
Murat Oktor 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 Kim yaptı bunu... ? Nevşehir'in en iyi ustası yaptı, Mehmet Bey. İsim vereyim mi? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 ustalık orjinalligi bozmadan arızayı gidermek olurdu. Yorum bağlantısı
Murat Oktor 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 Murat bey; focusların hararet okuyucusu, bloktan okur ve bu çok sağlıklı, yen, nesil bir sistemdir. Bunu alarak, motor suyundan okumayı sağlamak ne kadar sıhhatlidir bileme, umarım ileride çok daha fazla bir motor masrafı açmaz, veya bu değişiklik yüzünden beyin aracı sebebsiz yere stop ettirmez.Barbaros bey; aracınız kaç km de ve hiç devirdaim değişti mi? Çağlar bey eğer bu uygulama sağlıksız bir uygulama ise eski durumuna getirttireyimmi? 5 gündür bir sorunla karşılaşmadım ama yinede eski durumuna getirttirebilirim. ustalık orjinalligi bozmadan arızayı gidermek olurdu. O halde eski durumuna getirtip öylemi çözüme ulaştırayım. Yorum bağlantısı
Murat Oktor 3 Ocak 2009 Paylaş 3 Ocak 2009 Birde aklıma takılan başka bir soru var. Benim motorun üst kısmında neden motorun ismi yazmıyor. Diğer arkadaşların focuslarına bakıyorum. Onların motorunun üstünde Zetec diye yazıyor. Aracı aldığımdan beri bu soru kafama takılıyor. Acaba bu eğer kapak gibi birşeyse değişmiş olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts