İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Barbaros Gökçekurt
(düzenlendi)
Elektronik sensörlerin arızasında lamba yanar, zaten bunun için tasarlanmıştır.

o zaman çokta önemli bir ikaz cı değil yani öylemi anlamalıyım bir biyokimya testinde iyi huylu kollesterolün yüksek çıkması gibi birşey yani gibimi? kaale alınmalı lakin çokta acil değil yani

tarihinde Barbaros G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Arızalı bir sensör var ise, o arızalı parça sonucu başka bozulacak parçalar da olabilir, beynin alacağı tedbirler ile yakıt tüketimi artar, verim-çekiş azalır. Yani arıza lambasının amacı, sizin arızalı parçanızı değiştirmek için bir an önce teknik alanda başvuru yapmanızdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet abicim yaşar ustayı çıkaramadım ben o kim nerede urfadamı

Murat Bey'e bir soru sormuştum.. Cevap vermiş... Ona hitaben yazmıştım... Ama haklısınız.. Alıntı yapıp cevaplamam gerekirdi..

Yorum bağlantısı
Barbaros Gökçekurt
Arızalı bir sensör var ise, o arızalı parça sonucu başka bozulacak parçalar da olabilir, beynin alacağı tedbirler ile yakıt tüketimi artar, verim-çekiş azalır. Yani arıza lambasının amacı, sizin arızalı parçanızı değiştirmek için bir an önce teknik alanda başvuru yapmanızdır.

teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Murat Oktor
Murat Bey'e bir soru sormuştum.. Cevap vermiş... Ona hitaben yazmıştım... Ama haklısınız.. Alıntı yapıp cevaplamam gerekirdi..

Mehmet Bey, Bu yazıyı görmesem ben bile söylediğiniz cevabın bana verilmiş olduğunu anlamayacaktım.

Hafta içi gidememde Önümüzdeki cumartesi 11 ocakta Yaşar usta da müsait olur ya da randevu verirse Kayseri'ye bir gelip sorunu çözüme ulaştırmak isterim.

Umarım bu yazıyı Yaşar usta da okuyordur. Herkese saygılar.

Yorum bağlantısı
Murat Oktor
(düzenlendi)
Lpg bağlantısında abuk bir hata yoksa;

Klasik üst kapak hava yapması problemi gibi görünüyor..

Bu sorunun çözümü de otosanca teknik servis bülteniyse servislere duyurulmuştur.. Bence Yaşar Usta bir görsün..

2004 modellerde de üst kapak hava yapması problemi oluyormu????

tarihinde Murat Oktor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Bakkal

Ekte Ford'un konu ile ilgili bülteni var(ingilizce).

Yorum bağlantısı
Çağlar Sevim
Ekte Ford'un konu ile ilgili bülteni var(ingilizce).

Burada yazanları okudum.Dolaşımı başka yerden sağlıyor. Yaşar Ustam burdaki sistemi yapsak maliyeti ne kadar olur acaba ? Sivasa gitmeden yaptıralım insanın siniri bozuluyo birden kırmızı vurunca :)

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz
2004 modellerde de üst kapak hava yapması problemi oluyormu????

Sanırım Mehmet Özyürek Bey daha önce bahsettiği ortağının focus'unda yaşadıkları, Yaşar Usta'nın açıkladığı silindir üst kapağının fazla ısınması sorunundan bahsediyor, öyle ise yine daha önceki iletilerden anlaşılıyor ki çözümü termostat degisimi + hortum kiti, yani Murat Bey için sadece hortum kiti.

Konunun tamamını bugün okudum zira bizim lpg'li otomatik 2001 sedan'da da şöyle bir sorun oluştu;

hararet aniden tavan yaptı, çektik kenara su bitme seviyesine gelmiş, doldurduk ama almadı radyatörden içeri sanırım, fan da çalışmadı, usta cağırdık, termostat bozulmuş iptal edelim dedi gece olunca malzeme bulamadı, 1 saat bekleyince motor da soğudu sanırım suyu devri daim yaptı radyator bu nedenle. Pazar 50km yol yaparak pztesi ustaya götürdük, bu sefer devirdaim veya termostatta bir sorun göremediler, yağın iyice azaldığı ve değişmesi gerektiği görüldü, yağ filtresi ve markasını hatırlamadığım bir 5-30 yağ ile değişim yapıldı, kırmızı antifirizli su kondu ve havası alındı. 2-3 hafta kadar sorun yaşamadık.

3 hafta sonra yani bu hafta başı Konya-Ankara gelirken 140-150km/s olduğum bir anda hararet dikkatimi çekti, normalde 4/10 gibi bir konumda olan ibre 7'ye yükselmişti ( rakam yazmıyo tabi ), gazdan ayağımı çekince bikaç saniyede normale döndü, az da olsa tekrarlayan durum kepekli yokuşunda me'letti ve araç yokuşun sonunda 50-60km/s, hararet 6/10 civarıydı, korktuğum için basamadım da. Ankara'ya gelip 1 saat mola verdikten sonra karanlıkta yağ ve su kontrolü yaptık, yağ sıfıra yakın göründü, su da min. max'ın tam ortasındaydı, az su ilave ettim. Aynı ustayı arayıp durumu aktardım, yağ çubuğuna güvenmeyin, eksik gösteriyor olabilir dedi, yağ alıp eklesem olur mu dedim, olur 1lt filan 5-30 bulabilirseniz güzel olur dedi. Uğradığım 10. istasyonda elf'in 5-30'unu buldum, 4lt'si 46ytl idi, sanırım uygun bir fiyat, 1lt'sini motora ekledim, gösterge full gösterdi, üzerinden 100km yaptım, 2-3 defa ibre 6/10 mertebesine geldi ve ayağımı gazdan çektim, bu esnada gauge 117 C'ye kadar çıktı, normal seyirde de 100 civarında.

Kaç yıldır lpg'li olan ve daha son ramazan bayramında 3 günde 2bin km yapıp gık demeyen focus'umuzda bu hararet sorunu nerden türedi merak içindeyim. Sadece radyatör suyunun kapağını gevşek bıraktım da ardından bu duruma mu geldi araç acaba? (Sızdırma da tespit edemedik, halen suda eksiltme de yok) Ins. motor sağlam olsun da gerisi bi şekilde aşılır.

Sonuç olarak termostat + hortum kitinin derdime derman olacağını düşünüyorum. Bunun için Mehmet Özyürek'in servislere yönlendirmesi üzerine bugün başer oto'yu aradım, tel.deki usta lpg'lilerde oluyor o, o kiti de bildim yalnız o yan sanayi bişey servislerde bulunmaz, ostim'de yapan vardı sanırım dedi. Sanırım Ankara'da yaptıracak olursam Mehmet Aydemir'in zamanında;

ankarada yuksel oto klınık adres: yenı baskent sıtesı 61.sok no:21 batıkent ANKARA burada yapıyorlar 25 dakıkayı almıyor fıyat80ytl

olarak belirttiği adrese başvurabilirim. Mesaiyi bölmemek için haftasonu da memlekete (Konya'ya) gideceğimden; Birim oto, Özford, Herford ve otokoç'u arayıp ellerinde bu kit'ten var mı sormak daha mantıklı görünüyor şuan için.

Tespitim Ins. doğrudur, yorumlarınızı beklerim

Not : Ah Yaşar Usta Ankara'da olaydı, yahut Ankara'dan forumda aktif bilgili bir usta olaydı :)

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

hararet arızası için sadece hortumları kesip kısa devre yapmak yetmez. tsb de sogutma sıvı kabı ve kapagından bahsediliyor. daha öncede bu kitin termostadı farklı oldugunu ifade etmiştim. buradaki termostat 74 derece. yani farklı bir termostat

Sanırım Mehmet Özyürek Bey daha önce bahsettiği ortağının focus'unda yaşadıkları, Yaşar Usta'nın açıkladığı silindir üst kapağının fazla ısınması sorunundan bahsediyor, öyle ise yine daha önceki iletilerden anlaşılıyor ki çözümü termostat degisimi + hortum kiti, yani Murat Bey için sadece hortum kiti.

Konunun tamamını bugün okudum zira bizim lpg'li otomatik 2001 sedan'da da şöyle bir sorun oluştu;

hararet aniden tavan yaptı, çektik kenara su bitme seviyesine gelmiş, doldurduk ama almadı radyatörden içeri sanırım, fan da çalışmadı, usta cağırdık, termostat bozulmuş iptal edelim dedi gece olunca malzeme bulamadı, 1 saat bekleyince motor da soğudu sanırım suyu devri daim yaptı radyator bu nedenle. Pazar 50km yol yaparak pztesi ustaya götürdük, bu sefer devirdaim veya termostatta bir sorun göremediler, yağın iyice azaldığı ve değişmesi gerektiği görüldü, yağ filtresi ve markasını hatırlamadığım bir 5-30 yağ ile değişim yapıldı, kırmızı antifirizli su kondu ve havası alındı. 2-3 hafta kadar sorun yaşamadık.

3 hafta sonra yani bu hafta başı Konya-Ankara gelirken 140-150km/s olduğum bir anda hararet dikkatimi çekti, normalde 4/10 gibi bir konumda olan ibre 7'ye yükselmişti ( rakam yazmıyo tabi ), gazdan ayağımı çekince bikaç saniyede normale döndü, az da olsa tekrarlayan durum kepekli yokuşunda me'letti ve araç yokuşun sonunda 50-60km/s, hararet 6/10 civarıydı, korktuğum için basamadım da. Ankara'ya gelip 1 saat mola verdikten sonra karanlıkta yağ ve su kontrolü yaptık, yağ sıfıra yakın göründü, su da min. max'ın tam ortasındaydı, az su ilave ettim. Aynı ustayı arayıp durumu aktardım, yağ çubuğuna güvenmeyin, eksik gösteriyor olabilir dedi, yağ alıp eklesem olur mu dedim, olur 1lt filan 5-30 bulabilirseniz güzel olur dedi. Uğradığım 10. istasyonda elf'in 5-30'unu buldum, 4lt'si 46ytl idi, sanırım uygun bir fiyat, 1lt'sini motora ekledim, gösterge full gösterdi, üzerinden 100km yaptım, 2-3 defa ibre 6/10 mertebesine geldi ve ayağımı gazdan çektim, bu esnada gauge 117 C'ye kadar çıktı, normal seyirde de 100 civarında.

Kaç yıldır lpg'li olan ve daha son ramazan bayramında 3 günde 2bin km yapıp gık demeyen focus'umuzda bu hararet sorunu nerden türedi merak içindeyim. Sadece radyatör suyunun kapağını gevşek bıraktım da ardından bu duruma mu geldi araç acaba? (Sızdırma da tespit edemedik, halen suda eksiltme de yok) Ins. motor sağlam olsun da gerisi bi şekilde aşılır.

Sonuç olarak termostat + hortum kitinin derdime derman olacağını düşünüyorum. Bunun için Mehmet Özyürek'in servislere yönlendirmesi üzerine bugün başer oto'yu aradım, tel.deki usta lpg'lilerde oluyor o, o kiti de bildim yalnız o yan sanayi bişey servislerde bulunmaz, ostim'de yapan vardı sanırım dedi. Sanırım Ankara'da yaptıracak olursam Mehmet Aydemir'in zamanında;

olarak belirttiği adrese başvurabilirim. Mesaiyi bölmemek için haftasonu da memlekete (Konya'ya) gideceğimden; Birim oto, Özford, Herford ve otokoç'u arayıp ellerinde bu kit'ten var mı sormak daha mantıklı görünüyor şuan için.

Tespitim Ins. doğrudur, yorumlarınızı beklerim

Not : Ah Yaşar Usta Ankara'da olaydı, yahut Ankara'dan forumda aktif bilgili bir usta olaydı :D

ankarada benden daha iyi ustalar vardır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
daha öncede bu kitin termostadı farklı oldugunu ifade etmiştim. buradaki termostat 74 derece. yani farklı bir termostat

Oruç'un araba 84 derecede çalışıyor..

Diğer 1,6'lar kaç derece... ?

Yorum bağlantısı
Murat Oktor

Benim 2004 model Focus da şu an müşürün yeri değiştikten sonra 88-89 ile 80-82 arasında çalışıyor. Müşürün yari değişmeden önce 96 ile 101 arasında çalışıyor bazen 104'e kadar çıkıp tekrar iniyor ve kafasına esince de 107-108 sonrada 114 ve 121'e çıkıyordu.

Yalnız 3-4 gün önce ve geçen nisan ayında Kayseri yolunda 30 Amperlik (büyük sigorta)fanın ikinci devir sigortası attı. Bunun nedenini araştırdım. Fanın alt bölümüne toz-küçük çakıl karışımı giriyor ve karla beraber akşamdan kaldıktan sonra sabah donmuş oluyor ve aracı çalıştırıp gidince fan takıldığından sigorta atıyor. Bu nedenle de hararet kırmızı noktaya geliyor.

Yorum bağlantısı
Ümit Aydın

arkadaşlar benim aracın önceki termostatı bir kaç kez 100 derecede açtı. Bende termostadı değiştirdim ama yeniside yaklaşık 94-97 arasında açıyor. Bu normalmiş. Bana çok yüsek geliyor. Çünkü 95 derece sıcakken motor termostadın açılması ile nerdeyse eksilerde olan radyatördeki soğuk su sıcak metalle birleşiyor sıcak ve soğuk arasında bence negatif bir tepkime olur diye düşünüyorum. Sizinkiler kaç derecede açıyor.

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz

haftasonu sanayiye gittim, (tsb'de belirtildiği gibi su kabı, kapağı veya devr-i daim'de bir sorun görünmüyordu)

Ustaya tsb'de geçen kit ve termostat değişiminden bahsettim, kaputu açar açmaz "1" olarak ifade ettiğim benim orijinalde olmadığından haberdar olmadığım ilaveyi gösterdi; "bu yapılmış, yeterli olması gerekirdi, ama bu tsb de mantıklı, isterseniz bunu da uygulayalım, bir de ("2" ile belirttiğim yerdeki) sensörün altına bir pul koyalım, gazdan ayağınızı çektğiğinizde hararet düştüğüne göre motorda hararet yok, hatalı algılamayı bu şekilde de azaltabiliriz" dedi.

Pul ilavesinin ardından aralıksız 250km uzun yol yaptım, belki 110u geçmeyip dikkatli kullandığım için belki de pul cidden şuan derman oldu ve hararet göstergesi ortayı hiç geçmedi çok şükür. Not: En azından katettiğim son 600km için yağ ve suyumu devamlı kontrol ettim, eksilme olmadı.

Sonuç olarak "1" işlemi ve "2" sensorün altına ilave edilen pul sizce yeterli midir, tekrar hararet göstermedikçe ilave bir işlem yapmama gerek yok mu?

Yoksa tsb'de belirtilen 2.resimdeki "3" nolu hortum ilavesi ve 74C termostat değişimini yapmalı mıyım?

Yorum bağlantısı
Levent Gülser

Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba forumda yeniyim.4 yıllık focusum ilk defa 15 gün önce beni üzdü o güne kadar hiçbir problem yaşamamıştım.pazar günü şehir içinde hareket ederken kaloriferimin sıcak hava vermediğini farkettim herhalde kaloriferim bozulmuştur dedim önemsemedim.Arabayı park ettim fakat akşam tekrar aynı problem le karşılaşınca kaputu açıp baktım hiç su kalmadığını farkettim.hemen arkadaşımla gidip arabaya antifiriz alıp ekledim ve ertesi günü sanayi ye gittim devirdaimin bozuk olduğu söyledi ustam hemen değiştirelim dedim devirdaim değişirken triger kayışının da açıldığını öğrenince onu da değiştirelim dedim bu arada aracım 65.000 km de.neyse bütün herşey değişti radyatörün havasıalındı termostat ve fan kontrol edildi hiçbir problem yoktu aracım gayet iyi çalışıyordu.10 gün boyunca hiçbir problem yaşamadım taki geçen perşembe gününe kadar şehir merkezinde gezerken fanın hiç susmadığını farkettim önemsemeden şehir dışına çıkınca araba uyarı vermeye başladı birde baktım hararet göstergesi kırmızıya dayanmış hemen kenera çekip kaputu açtım hiç bir anormallik yoktu suyu tamdı fan çalışıyordu su kaynattığına dair hiçbir ibare yoktu hemen ustamı arayıp sorunu anlattım motor zamanlama sensörümün bozuk olabileceğini söyledi korkmamamı yola devam etmemi söyledi yoda sık sık tekrarladı bu arıza biraz bekleyince normale dönüyordu gösterge.ertesi gün sanyiye gittim ustam aracı kontrol etti hiç bir anormalikk yoktu.parçayı değiştirmeyelim belki hava vardır havayı alalım dedi uzun süre çalıştırdı arabayı bi sorun çıkmadı.bana biraz gez tekrar yaparsa cht(motor zamanlama sensörü)yi değiştirelim dedi 1km gezdikten sonra hararet tekrar yükseldi geri döndüm parçayı değitirdik(fiyatı 100 ytl ). test sürüşüne çıktık fakat problem tekrarladı saat 10 dan akşam altıya kadar araçla uğraştık termostada bakıldı çalışıyordu fanda problem yoktu herşey normaldi. enson ustam contada problem olabileceğini söyledi ama contada problem olsa performansının düşeceğini fakat performansda bi sıkıntı olmadığından contada b problem olmadığını söyledi.bi arkadaşını aradı ve çözüm bulundu garip gelebilir hatta 9. sayfada bi arkadaş belirtmiş problem antifirizdenmiş focuslardaki antifiriz -30 u geçince hararet problemi oluyormuş.benim arabamda saf antifiriz vardı biraz boşaltıp su ilave ettik -25 e çektik ve test sürüşüne çıktık problem hallomuştu.şu an bi probem yok

Belki bazı arkadaşlarımıza yardımı olur diye yazdım biraz uzun oldu kusura bakmayın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Saf antifiriz konması yanlıştır, su ilavesi ile doğruya dönmüşsünüz, ayrıca motor zamanlama sensörü de bu hararet sorununa korna kadar alakalı bir parça. Değişik ve daha bilgili usta bulunuz.

Motor hararet okuycusuna pul koymak vb. gibi işlemlerin, bir zaman sonra yanık conta ile sonuçlanmayacağını bilemessiniz, yani Ar-ge mühendislerinin yetersizliğini keşfeden ustalara tebrikler.

Yorum bağlantısı
Levent Gülser

motor zamanlama sensörü dediğim bu bujilerin arasındaki parça değilmi?

bir de gauge menüsündeki sıcaklık göstegesi suyun sıcaklığını mı yoksa motorun sıcaklığını mı gösteriyor.

ayrıca bu kontrolü sık sık yapmak problem çıkarırmı

Yorum bağlantısı
Murat Aldağ

Forumun yararları en azından -30 un üzerine çıkılmaması gerektiğini ögrendik tşk ederim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O parça blok hararet sensörü, test yapma sıklığı sıkıntı yaratmaz.

Yorum bağlantısı
Levent Gülser

cevabınız için teşekkür ederim Çağlar bey.yalnız bu bujilerin arasındaki parçayı serviste değiştirmiştim garantisi ölmesin diye bana verilen faturada bu parça için motor zamanlama sensörü olarak yazıyordu o yüzden öyle yazdım.Ustam fena değildir be aslında hakkını yemiyeyim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bloğa monteli vuruntu sensörü de vardır, piezo elektrik mantığı ile çalışır.

Yorum bağlantısı
Taha Durmaz
Motor hararet okuycusuna pul koymak vb. gibi işlemlerin, bir zaman sonra yanık conta ile sonuçlanmayacağını bilemessiniz, yani Ar-ge mühendislerinin yetersizliğini keşfeden ustalara tebrikler.

Çağlar Bey uyarınız için teşekkürler. Lakin forumdan öğrendiğim kadarıyla kendini korumak için çeşitli özelliklere sahip olan bu motorda, ve de pul ilave edilmiş halde aracı çalıştırdığımda harareti daha öncekiyle aynı sürede normal düzeyde görebiliyorsam ciddi bir risk taşıyor muyum hala?

Daha önemlisi mümkünse sizlerden öğrenmek istediğim 1.resimde "1" ile ifade ettiğim bizden önceki sahibi tarafından muhtemelen lpg sonrası yapılmış ilave doğru bir ilave midir, kalmalı mıdır ve ben pulu çıkartıp veya çıkartmayıp TSB'de geçen (2. resimdeki "3") boru montajı ve 74C termostat değişimini yapmalı mıyım?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İlave boru ne için yapılmış, nerden nereye ve Tsb ye uygunmudur bilemem. Bence aktif çalışan bir teknisyene inceletmek lazım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ruhan Özgen Özgür

2-3 saat önce 600 km kadar yol yapıp geldim ama burnumdan geldi. Araba azıcık bi rampa gördüğünde harareti yükseltti rampanın tepesine gelince geri düşürdü. Çok ani yükselme ve ani düşme oluyordu. Tüm hortumları defalarca kontrol ettim aşırı ısınma yoktu. Arabayı devirli kullandığımda hararet sorunu yapmıyor fakat 2000-3000 devir arası kullandığımda korkuttu. Performansta azalma da olmadı. Eskişehir-Bilecik arasında durduğum bir Ford Servisi(cargo ve transit servisi) teknik eleman bazı soketlerin temizlenmesi gerektiğini ve müşürün altına pul koydurtmamı söyledi. Pek akıllıca gelmedi bu pul olayı bana. Şu sayfaya kadar okudum herşeyi, herkes hemen hemen aynı dertten muzdarip. Şimdi bu dertten kurtulan arkadaşlardan/abilerden bir tavsiye bekliyorum. Termostatı deldirmek de çözüm olacak gibi gelmedi bana. Bu hortum kiti termostat değişmeden takılamıyor mu? Maliyeti azaltmak lazım değil mi? :D

Memleket: Ankara

Arac: 1.6 2000 model focus

Lpg Kiti: Brc Fast

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...