İçeriğe Yönlendir

Motorda Avans


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Tansel Yavuz
evet avans sanırım.. önce katalitik mi dedim acaba ama az önce tekrar denedm ses motor bölmünden geliyor..

en son yakıtı PO'dan aldım.. daha öncede aldığımda rolantide dengesizlik vardı.. Bir daha PO'dan almamak lazım.. Bu araba sadece Shell 95 ile düzgün çalışıyor sanırım :huh:

Po veya shell önemli değil Oğuz bey,ben devamlı Po'dan 95 oktan alırım yakıt güzel.Önemli olan marka değil istasyon kalitesi,sonuçda buraları işleten kişiler farklı,kontrol olayı ise hikaye,bu ülkede isteyen hertürlü yolsuzluğu yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

daha önce kışın başında başka bir PO bayisinden almıştım onda rolanti devri dengesizleşti.. şimd başka bayiden aldı avans vurdu.. Bu PO nun yakıtı iyi gelmiyor bence.. Yada motoru neye alıştırırsanız onu istiyor hep :i-ih: Bu araç ilk alındığından beri hep 95 oktan Shell kullandı... :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Oğuz senin araba amma sorunluymuş bee.Focus sorun konularının yarısı senin oldu.Satma zamanı gelmiş :i-ih:

ahaha

olm napıcan her arabanın böyle bir devresi vardır :)

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Guest Ercan Toprako?lu

arkadaşlar avans vurma olayı nedir tam olarak. araba rölanti altına düştünde stop edecekken gelen ses avans vurmamıdır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Avans vuruntusu kontrolsüz yanmadır, yani piston üst ölü noktada iken ateşlenen bujinin hava yakıt karışımını tam yakamaması, önce veya sonra kontrolsüz patlayan yakıtın piston koluna zamansız yük bindirmesidir. Bu sesin benzeri rölanti devri altında stop edecek ikende gelir denebilir ama rölantide avans vurmaz tabii.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Guest Hasan Tanr?verdi

arkadaşlar 1. vitesten 2. vitese geçereken araçta bir titreme oluyor. normal devirde de geçsem böyle oluyor. ustaya göre çok erken geçiyormuşum. araç silkeleniyor anlayacağınız. bu normalmidir. acemi falan değilim. 12 senelik şoförüm.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Tanr?verdi

25000 km lpgciyi mi değiştireyim abi? bu sadece 1. vites ile ikinci vites arasında araç sirkeleniyor.. çok yüksek devirde değişirsem daha az hissettiriyor. sağol yardımın için.

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
5- Sübap ayarının doğru olmaması.... Eğer sübaplarınız olması gereken zamandan geç kapanıyorsa bu da silindire fazla hava girmesine sebep olur ve bunun sonucunda da yanma anından önce yanma odasının basıncının aşırı artmasına sebep olur yani avans vurur.

6- Sente ayarının doğru olmaması... Aslında bu da yukarıdaki ile benzer bir olay. Eğer aracınızda egzantrik kayışlı sistemde ise bunda sente adı verilen ayar noktaları da bulunur. Bunların egzantrik dişlisindeki marker ile örtüşmesi gerekir. Eğer herhangibir sebep ile kayışı çıkarttıysanız bunu doğru yere monte ettirmek zorundasınızdır. Ancak kompresyonu düşmüş motorlarda sente bir ya da iki diş kaçırtılarak hava giriş zamanlaması değiştirilerek kompresyon kayıplarını bir miktar telafi etme yoluna gidilir. Eğer ustanız bunu aşırı yaparsa o zamanda avans vurur..

7- Tevzi makarasında herhangi bir form bozukluğu olursa da ateşleme zamanı değişeceğinden avans vurması oluşabilir..

Avans vuruntusu başka bir konu içinde tıkırtı şeklinde anlatılmış.Eğer öyle ise malesef bende var:( Lpg den önce çok nadir duyuyordum ama şimdi her viteste duyar oldum bu tıkırtıyı.

Peki bu sorunun maliyeti ve işcilikleri hangi aralıklardadır?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Düzenşe seçeniği aktif olmadığı için eklemek istediklerimi bu mesajıma yazıyorum.

Bu sesi 1100-2000 arası devirlerde ve aracı ivmelendirmek istediğimde duyuyorum.İvlemelenmekten kastım normal sürüş sitili içinde.Aracı zorlamadan.Ama zorlanırken mesela rampada bu ses daha rahat çıkıyor.Durum bu arkadaşlar.Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motorda emme zamanı, piston üst ölü noktaya gelmeden (20-30 derece kala) emme subabu açılır. Bunun sebebi, piston yukarıya çıkarken emme subabı kapalıdır, egsoz subabı açıktır egsoz gazlarını silindir içinden dışarıya atar. Piston üst ölü noktaya gelmeden önce emme subabıda açılır ver her iki subab açıktır. Böylece emme manifoltundan gelen hava yanma odasını süpürerek egsoz gazının hepsinin atılmasını sağlar. Tam üst noktada açılsaydı yanma odasında bir miktar egsoz gazı kalmış olacaktı.

Emme subabı piston alt ölü noktayı 20-40 derece geçene kadar açık kalır. Sonra sıkıştırma başlar ve piston üst ölü noktaya 10-20 derece kala ateşleme olur. Piston alt ölü noktaya gelmeden 20-45 derece kala egsoz subabı açılır ve yanmış gazlar dışarıya erkenden atılmaya başlar.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Bora Akbaş
Motorda emme zamanı, piston üst ölü noktaya gelmeden (20-30 derece kala) emme subabu açılır. Bunun sebebi, piston yukarıya çıkarken emme subabı kapalıdır, egsoz subabı açıktır egsoz gazlarını silindir içinden dışarıya atar. Piston üst ölü noktaya gelmeden önce emme subabıda açılır ver her iki subab açıktır. Böylece emme manifoltundan gelen hava yanma odasını süpürerek egsoz gazının hepsinin atılmasını sağlar. Tam üst noktada açılsaydı yanma odasında bir miktar egsoz gazı kalmış olacaktı.

Emme subabı piston alt ölü noktayı 20-40 derece geçene kadar açık kalır. Sonra sıkıştırma başlar ve piston üst ölü noktaya 10-20 derece kala ateşleme olur. Piston alt ölü noktaya gelmeden 20-45 derece kala egsoz subabı açılır ve yanmış gazlar dışarıya erkenden atılmaya başlar.

Hııı?Hiç bişey anlamadım,çok teknik açıklanmış. Bunu bizim anlayacağımız şekilde yazmak mümkün mü acaba? Yani bende bu tıkırtımı avansmı ne o var işte.Özellikle 1.vitesten 2.vtese geçerken alt devirde oluyor. Bazende alt devirde üst vitese geçirirken var bu tıkır tıkır ses. Bu normalmidir? Yani Focusların hepsinde olur mu yoksa bende mi var bir arıza?

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Şıkırtı veya hırıltı şeklinde sübap vurma olmasın?

Yok yok alttan geliyor ama nereden bilmiyorum,hani arabayı viteste unuturda ayağını debriyajdan çekince tak diye vurup tıkır tıkır bir ses gelirde stop eder ya öyle bi ses.Arab sanki kavrama yapamıyorda stop edecekmiş gibi oluyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Bora bey 1 den 2 ye geçerken devir kaçta vites atıyosunuz?

2000-3000 arası genelde.Ama bazen 1750-2000 rasıda oluyor.Gerçi devir farketmiyor,3000 devirde de 2.vitese atsam özellikle rampa yerlerde hep aynı ses geliyor

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Madem garantisi var gidin servise baksınlar söleyin şikayetinizi ama bence devirsizlik gibi geliyo.

Ya zaten benim baskı balata sorunu depreşti gibi geliyor.Yine araba dik yokuşlarda ilk gaza basışlarda sanki boşa dönüyormuş gibi gazı eksik yiyor sonra toparlıyor.İlk baskı balata sorununda da aynısı olmuştu. O zamanda vardı bu avans tıkırtısı. Söylemiştim ama baktılarmı bilmiyorum.Yine servis yolları gözüküyor bana desene.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Guest F?rat Konyal?o?lu

Arkadaşlar 2009 Focus 2 ay önce aldım 2200 kilometrede, yaklaşık 1 aydır motordan ilk kalkışlarda yani çok düşük hızllarda metalik bir ses geliyor.Sanki birkaç metalin birbirine sürtmesi, çarpması gibi bir ses.Ben aracı Irak'ta aldım ve hala o bölgedeyim.Aracı yetkili satıcıdan aldım ama burada düzgün servis olmadığı için kimseye güvenemiyorum.

Bu sesin çok daha fazlası burada gezen çoğu araçtan duyulabiliyor.Benzinin kalitesiz olduğu bir gerçek bende bundan şüpheleniyorum ama tam olarak sorunun ne olduğunu bilmek istiyorum.Bu benzinin düzelme ihtimali olmadığına göre benim bir çözüm bulmam lazım, hangi şartlarda kullanım veya katkı malzemeleri işimi görürmü, konu ile ilgili detaylı bilgi vericek biri varsa çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

avans sesi mi acaba?

tam kalkışlarda gelir genelde avans sesi.

Yorum bağlantısı
Guest F?rat Konyal?o?lu

Avans sesi olup olmadığını bilmiyorum aslına bakarsanız motor ve araç konusundan da hiç anlamam, ilk arabamı aldım ve talihsizlik aracı aldığım yer Türkiye değil Irak da benzinin kötü olduğu bir gerçek ama sonuç olarak 20 bin USD verdiğim bir aracında kötü benzin yüzünden elimde kalmasını hiç istemiyorum.Aracı aldığım yer Ford un yetkili si ama serviste çalışanların iyi ustalar olmadığına eminim birkaç kez sordum normal olduğunu söylediler.Artarsa bakarız diyorlar.

Rahatsız edici bir ses tıkırtı şeklinde geliyor ve herzaman yok.Sadece kalkışlarda oluyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

muhtemelen avans sesi, bana da oluyor nadiren.

forumda aratırsanız avans sesi diye, elbet bi şeyler çıkacaktır karşınıza.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mustafa Özgüçlü
(düzenlendi)

Merhabalar

Benimde 2002 sw 150.000 kmde lpgli aracım var. Aracı yeni aldım.araç yüke bindiğinde herhangi bir viteste gaza basınca (rampa iniş aşağı düz yol farketmeksizin benzinde devamlı 4000 devirde başlıyor lpg de her zaman yapmıyor)motor bölümünden çıtırtı şeklinde bir ses geliyor.gazdan ayağımı çekince ve rolantide bu sesi yapmıyor.arabamın çekiş problemi yok.aldığım kişi baskıyı yeni değiştirdiğini söyledi.acaba rulman veya bilyalardan böyle ses gelir mi?yada avans sesi olabilir mi? yardımcı olursanız sevinirim.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...