İçeriğe Yönlendir

Ford Granada 2.3


Mustafa Gökmen

Recommended Posts

Mustafa Gökmen

Arkadaşlar merhaba 1981 model 2.3 ford granada ghia sahibiyim .aracım otomatik vites ve ben aracımı düz şanzumanla değiştirmek istiyorum...4 ileri ford şanzumanı sağlıklı olur dediler bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

beş ileride sanırım performans düşük oluyormuş ...araştırıyorum bakalım hayırlısı

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

sierra şanzumanlarınıda araştırırım. 4 ileri buldum bi kaç tane temiz.beş ileride vardı adamda ama o sanırım anadol şanzumanıymış...sanırım beş ileri olur ise sierra şanzumanı taktırcam .temiz çıkma bulabilirsem..

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

çok keyifli bi araba.gemi gibi melet...otomatik şanzumanı oldum olası sevemedim gitti.hızlanması vs problem oluyor..düze çevircem bakalım ...kontrolu elden bırakmamak lazım otmatik vs:)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

2.8i otomatik kullanmıştım uzunca bir süre. valla çok keyifli bir araç. sizin motor v6 2.3 karbüratörlü sanırım. şanzıman olarak 4 ileri seçmeniz bence daha iyi olur zira diferansiyel oranınız otomatik vites şanzımana göre seçilmiş olduğu için 5 ileri de rampalarda ve ilk kalkışda zorlanırsınız. bu arada resim görsek eski kasa granada mı özlediğimi hatırladım birden.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

dört ileri çıkma temiz bir şanzuman buldum onda karar kılıcam sanırım.beş vites olunca performnsında düşüş olduğunu bende duydum o yüzdem kararsızdım.en kısa zamanda resim ekliyeceğim.araba otomatik 2300 kalbüratörlü...motorunu falan yaptırdım lpg taktırdım (lovato)rektefiyedeyken baga falan takıldı siboblar lpg de iken uzama yaptığı için.süper bir araba lpg de 60 ytl ile 250 260 km yapabiliyorum.düz şanzuman olunca sanırım dahada düşecek yakıt.otomatik vites kullanmak büyük rahatlık ama hızlanma ve kalkışlarda ağır kalıyor araba...en kısa zamanda resimlerinide eklerim...bakalım kaporta boya istiyor yavaş yavaş halledicem hepsini....

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

istanbul beylikdüzündeyim resimler diğer bilgisyarımda mevcut ama bulamadım bugün çeker eklerim resimlerinide ...sevgilerle

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Gökmen

bayramınız mubarek olsun....

resim eklemeye çalışacağım şimdi umarım başarabilirim...Granadamın son hali(kaza yaptım ufak bişe) araç şuan kaportada aracı komple soyulup toplanacak....

arkadaşlar cam motorları camları kaldırırken zorlanıyor elektrikçiye söyledim motorların kömürlerini değiştiririz yağlarız vs düzelir dedi ...doğrumudur kömürler değişince cam motorları güçlenirmi?

sunroof ta sorun var onuda webasto sordum açıldığında tavanın içine giren senatör modeliymiş sanırım bunu içerden puntalatıp iptal edebilirmiyim?ziraa üstündekini tamir etmeye 400 ytl istiyorlar webasto senator modellerıde 1000 ytl geçer dediler...ayrıntılı resimlerini çekip koyacağım inşallah...

dosya izin verilen buyuklugu asıyor dıyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kaza için geçmiş olsun, kaporta için hayırlı olsun :D . ne kadar detay toplama yapılacak bilmiyorum ama sunroof u iptal edip tavanı boyatırsanız ileride dert çekmezsiniz, zira eski araçlarda sunroof erken çürümeye sebebiyet veriyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

alttan puntalatıp sunroofu iptal ettirmeyi düşünüyorum bende...şuan kaportada ufak tefek başlandı arabaya..bayramdan sonra elektrik tesisatı torpido vs sökülecek....motor sıfır yapıldı arabaya a dan z ye...şimdi kaportasıda olucak inşallah boya döşeme her şeyini yaptıracağım....cam motorları kafamı kurcalıyor kömürleri değişiyormuş sanırım onların güçlenirmi ozaman şimdi ağır kaldırıyor camları...cam motorlarına başka ne yapabilirim?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cam motorunun kömürlerinin değişmesi ile az miktarda hızlanma olacaktır ancak esas olan camın içinde hareket ettiği kızakların kondisyonu, yani camın boşluksuz oturup rahat hareket edebilmesinin sağlanması daha da faydalı ancak yanlış hatırlamıyor isem granada da camlar zaten çok hızlı açılıp kapanmazdı. Fiyatı ne kadar etkiler bilemem ancak bizdeki granada da orjinal vinil tavan vardı. Gri arabada siyah vinil tavan çok şık duruyordu.

Bu arada forumun tek granadası olması vesilesi ile kaporta halinde imkanınız varsa resimlerini görmeyi isteriz, ayrıca sıfır orjinal alman sarı ön sinyal lambaları olacak bende, kutuların içinden bulabildiğim an yılbaşı hediyesi kıvamında yollamayı isterim size. 1990 lı yıllarda kendi aracımıza aldığım bir parçadır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar.. yarın kaportacıya gideceğim fotoğraflarını çekerim .ama buraya ekliyemiyorum dosya izin verilenden büyük diyor .....pikseli daha az bı telefonla ceksem sanırım sorun hallolur....

camlarda orjınalınde yavas ise benım arabadanın camlarında sanırım sorun yok:)))valla ben yıllarca kullanıldıgından yavaslamıs oldugunu dusunmustum:) yarın fotoları cekerım ...

ıyı gunler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

irfanview adında free bir program vardır internette rahatça bulup resimlerinizi ufaltabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

motor indircez pazar günü allah izin verirse...kaporta ve boya konusunda sıkıntı olmasın diye....arabanın tabanındaki keçeler hep çürümüştü atıldı hepsi , keçelerin üstü aliminyum folyo gibi bişe ile kaplıydı araba toplandıktan sonra yenisi bulunabilirmiki<<yada ne ile yalıtım yapmak gerek tabanlarını

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İzolasyon için birçok malzeme tavsiye edecektir kaportacınız. jantlar orjinal maaşallah uzun yıllar kullandığım 2.8 granada geldi aklıma. Jantalrı da boyatmayı ihmal etmeyin. Yan çıtasına kadar orjinal gözüküyor umarım sonuç güzel olur. kolay gelsin. Araç nerede boyanıyor acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Önce aracınızın çıplak saç yüzeyine şu malzemeyi ısı tabancası ile yapıştırıyorsunuz.

www.btmpolpan.com/urun_bituself.html

Bu malzemin üzerinede oto döşemecisinde bulduğum şu malzemeyi kullanabilirsiniz

resim050600x450la7.jpg

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

saolasın abi içinden çıkan malzemede bunun aynısıydı....tabanı için içten ziftlemek gerekirmiki arabayı?kaportacı yazları koku yapabilir dedi...içten içe çürümede yapıyormus....o resimde gördüğüm malzemeyide tedarik eder aracın içine uygularız....tavanında falan hep keçe vardı arabanın....

jantlarında düzelmesi gerekiyor ikitanesinde de kaynak işi var onlarıda halledince jantları kampanaları motor içinden bir bir iki parça boyatacağım....araç esenyurt fatih sanayi sitesinde toplanıyor ..boyacıda sanayide 1200 1300 ytl arası tutar dedi iç dış metalik boyaya pütür meges vs bi sürü iş var falan dedi...iç döşemesinide art car diye bir döşemeci var beşiktaşda orada yaptıracağım inşallah...orasıda alman vinlex(kadife yaptır diyor herkes) tavanı taban halısı bagajı kapı panzotları ( panzotlar kötü durumda yeniden yapılacak) komple 1000 ytl yi geçer dedi....başka bir yerede sormadım hiç...başka döşeme yaptırıp bana önerisi olan olursa araştırırım oralarıda...ses sitemi için ay-er diye güngörende arkadaşlarm var onlara yaptıracağım sağlam bi tesisat:)

kaporta boya vs aracın orjinalini bozdurmayacağım bi sunnroffu içerden puntalatıp iptal ettirmeyi düşünüyorum...

birde opak boya ile metalik boya arasında hangisini tercih etmeliyim?taba rengi yazıyor ruhsatta boyası ...yada rengini değiştirsek ruhsat çıkarması nasıl oluyor

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Araç esenyurtta iken iç döşemler beşiktaşta nasıl yapılacak? Araç toplanırken parça taşırsanız kaybolma riski artar aman dikkat! Kopça bile önemlidir bazen

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar , abi esenyurt sanayisindede döşemeciler var ama yaptıkları işler malzeme vs pek içaçici değil..boyadan sonra koltukları falan takmadan direk döşemeciye gitmeyi düşünüyordum....şu kaportadan hayırlısı ile bi çıksa ondan sonra olmadı bi çare düşüncez...

cantlardada eziklikler var kaynakla doldurup tornayamı ne girmesi gerekiyormuş bir tanesi ,onuda topkapıda yaptırabilirsin dediler bakalım valla pek anladığım söylenemez araç toplama işinden ;)

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Yazazcaklarım için gerçi epey geç kalınmış tavsiyeler diyebiliriz ancak ben yinede belirtmek isterim. Eski ile uğraşmak gerçekten zor bir iştir. Sağlam diye güvendiğiniz yer bozuk çıkar, bozuk olanların ise yenisini bulmak güçtür. Ama siz madem başladınız bu işe artık geri dönüş yok. Bence bu aşamada bir bütçe yaparak bu araca ne kadar para harcamak istediğinizi ve ne kadar para ayırabileceğinizi bir gözden geçirin. Bütçenizi tesbit ettikten sonra bu rakkama olabildiğince sadık kalarak işi bitirmeye çalışın. İstanbulu tanımıyorum ancak imkanınız olsaydıda keşke bu işlemi Bursada yaptırsaydınız. Sebebine gelince Bursa İstanbula nazaran çok daha ucuz, küçük ve iyi ustaları daha rahat bulabileceğiniz bir şehir. Herneyse , eğer araç ile uğraşmayı seviyor iseniz , hazır tamamen soyulmuş olan bu aracın içine girip torpidonun altından başlıyarak bagaja kadar tabanda tam bir temizlik, gerekiyorsa ince bir zımpara ve astar ardından boya. ( Hazır buralar açılmışken çürümeye karşı tedbiri almak gerek. ) Ardından size bildirdiğim bitüself ile tabanın kaplanması, en son işlem olarakta keçe ile tabanın izolasyonu. Bitüselfin ısıtılarak uygulanması tavsiye ediliyor ancak çürüme yapıp yapmıyacağı konusunda bir bilgim yok. Bu işlemlerden sonra kapı içlerinede aynı uygulama sırası ile tatbik edilerek kapı trim veya pandizotların hazırlanmasına geçilebilir. Çok vakit ve para ayırmanız gerekiyor. Sabır isteyen bir iş. Bizimki laf ile yardım olacağı için bildiklerimizi herzaman paylaşmaktan zevk duyarız. Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar...doğrudur abi bursa oto sanayide iyi bir şehir.bir çok arkadaşım otobüs vs toplattılar orada..ama ne bileyim istanbulda her gün aracın yanına gitmezsen işler yürümüyor bursada olmuş olsa hiç ilgilenemezdim...daha önce tanıdığım ustalar olsa belki...

inşallah güzel şekilde çıkar araç.. ..izole safhasına geldiğimde tecrübelerinizden yararlanacağım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eski araç toplatırken beklenmedik masraf çoktur. Aman gaza gelip orasını burasını kurcalatmayın. Sadece tavsiyem hazır araç sökülmüşken dip köşe gözüken pasları iyi kazıtın ve yamayın. Üstten 10 numara olmasa bile içten sağlam olsun daha iyi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar..

Torpidosu elektrik tesisatıda söküldü bugun...torpido güneşten dolayı çatlamış tamiri nasıldır onun..döşemecide üstünümü kaplatmak gerekir.. .yardımcı olursanız sevınırım..

ıyı aksamlar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...