İçeriğe Yönlendir

Ford Granada 2.3


Mustafa Gökmen

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Tamponu nikelaj yapmaya komple boya masrafı kadar Para isterler. Bence araç renginde yaptırın vey mat gri de olabilir ? Siyah yaparsanız boşluk hissi gibi olacak, güzel duracağını sanmam. Far arası panjuru mat siyah yapın derim. Sizinki kalın hatlı 5 parça eğimli olan panjur tipi ise.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

panjur kalın çizgili olanından ,tamponlar buyuk ıhtımalle aracın aynı rengınde olacak...tamponlarda arabayla aynı renk olacagı ıcın panjur sanırım sıyah daha guzel durur...

aracın ruhsatında renk ıcın bronz yazıyor ruhsatı degıstırmeden aracın rengınde nasıl oynamalar yapabılırız...bide renk olarak hangı marka araclarda renk örneğini görebilirim boyacıya şu renkten istiyorum diyebilmek için...sanırım doğan marka araclarda benım aracın rengıne yakın bır renk var...

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

mustafa arkadaşım öncelikle tecrübekonuştuğunu söyleyeyim.aynı olay benim başımdan geçti.tamponu boyatırsan eski nikelajlı havası kalmaz.çekiçle usta onu düzeltir.yalnız çekiç darbesi gelecek yerleri greslesin.nikelaj atar diye aklına bişey gelmesin.sakın nikalajcıya verme.orjinal nikelejı tutturamazlar.panjur konusunda ise sana tavsiyem panjur 7 parçalı ise (78-81) boyatma, eğer 3 parçalı veya ghia modeli (82-85) ise kaporta rengine boyat.ben aracımın rengini değiştirdim.pek fazla masrafı olmuyor.vize ve bandrolleri yok ise arada kaynıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu pnajur tipi 3 lü olan bizim 2.8 Ghia da vardı. Araç gri idi ve panjuru mat siyah yaptırmıştım ön taraf daha geniş, daha saldırgan duruyordu :spiteful:

Kromajlı tampondaki ufak hasarlar yağlı çekiç denen usul ile yapılabiliyor ama bu araçta tampon oldukça deforme olmuş. Araç rengine boyanınca albenisi gidecek ama maaliyet... Tampon mecburen boyanacak ise panjur siyah olmalı derim, kontras şart. Renk seçerken boya mixeri olan nalbur size yardımcı olacaktır. Onlardaki katalogdan orjinal boyu kodunu kolayca alabilirsiniz. Siz hazır boyanmışken , hazır masraf yapılıyorken biraz farklı bir ton mu düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

abi bugun sunroof iptali yapıldı arabada orjınal sunrofun kenarlarını kaynatıcaktı usta tavan sacı şişme yaptı oda sunrof içten ikitane profil boru kaynattı yatay üstünede sunrofun genişliğinden daha büyük bir sacı tavan sacına elektrik kaynağı ile punta punta kaynattı vala artık su alma derdi olmayacak :spiteful: tamir ettirseydin diyen arkadaşlarda oldu ama maslak seyrantepe ikitelli bütün sanayileri dolaşıp tamiri için formüller aradım olmadı ne lastiği bulunuyor ne dişlileri yaparım ben diyenlerde 350 400 ü gözden çıkart diyor...webasto buna uyan modeli 1500 ytl senatör dediler sanırım..sunrof tavanın içine giriyormuş ondada...o bile tam sağlıklı olmayabilir dedi usta ....pekde kullanmıyordum zaten:)twingo arabam vardı onun bile sunrofunu 3bilemedin 5 keş açtım:)

tamponları henuz duzeltmedık inşallah dediğiniz gibi nikelajı hasar görmez bende boyatma taraftarı değilim ..

ön panjur 3 çizgili modelden fakat oda kırık bulabileceğimi pek sanmıyorum ama bulursam yine bu modelden alırım lakin zor gözüküyor:)olmadı 5 çizgilisinden alırım....

içinin bitüm membran zift ile kaplanması olayına maslakta konuştuğum dört döşemecide hiç yaptırma pütür attır keçe ile kapla dediler eskidendi diyorlar zift olayı terleme yapar ziftle sacın arası dediler açık sac daha uzun ömürlü olur dediler bilemiyorum ...

fordclubtr kullanıcılarından bugun bir arkadaş geldi araca bakmaya dün de bir arkadaş daha gelmiş forum kullanıcılarından saolsunlar..

araç ESENYURT FATİH SANAYİ SİTESİ A2 BLOK NO:1 YOZGATLI TATARO

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sunroof u boşverin iyi olmuş hem masraf yükselecek hem de ne olursa olsun 2 sene içinde sorun çıkaracaktı. Zift yerine pütür daha iyi tabii sadece bir miktar daha pahalı ama imkanınız varsa pütür yaptırnı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

aracı bugun iç dış komple tazikli suyla yıkatıp boyacıya teslim ettim...bir kaç gözden kaçan yer dışında güzel oralarıda elden geçecek...boyadada zımpara ve taş sonrası çıkacak çürük vs yerler ile birlikte hepsi elden geçecek...sunrof iptali sonrası tavana kaynatılan sacın bombesinin tam olmadığını söyledi boyacı ,kaportacı ile birlikte formül arayışı içindeler oda hallolacak inşallah....

boyasına gelince bagajına pütür atılması gerektiğini söyledi boyacı yeni konan sacların ek yerlerinin dolması açısından daha isabetli olurmus..sesi falanda keser çürümeside daha geç olur dedi...

orjinal aliminyum jantlarında bir yada ikisinde kaynak işi var ezik ve darbeden dolayı sanırım birin gövdesindede ufak bir çatlak vardı kaynak torna ve preslenip düzeltildikten sonra onlarda eski renklerine yeniden boyanacak...

bir yada iki arabada daha toplatırsam eğer kesin kaportacı olacağım:))

şimdiden tampon çamurluk döşeme kapı bagaj kaput koltuk vs sökülmesi takılması karpit kazanı bakımı vs işlere dükkanda ben bakıyorum :)) usta kaynak yapmaya başlama zamanımın geldiğini bir an önce taban sacı kaynıyacak arabalarda pratik yapmamı söyleyip duruyor:) arabamın uzun zamandır kaportada olması sayesinde meslekde öğreneceğiz...

arabanın altındada sağlam bir lpg borusu kalmış::)onunda göstergeye gelen kablosu yanmış:)benzin ve bilimum diğer kablolar sizlere ömür:)))

selamlar

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

ufak tefek gözden kaçan yerler kaldı onlarıda bi tamamlasak :) bi marşına bassam arabanın dünyalar benim olacak ....

tabanı kapıları vs çürükleri komple yapıldı...soyulmadan önce bu kadar çürük çıkacağını tahmin etmiyorduk da torp,do altları vs baya çürümüş ...zaten akvaryum gibiydi araba yağmur yağarsa sunrofftan ,yıkatırsam kaput ızgarasından su birikintisinden geçersemde çamurluk aralarından su alıyordu araba:) bi yere arabayla gidip pantolonu çamur içinde kalan sanırım bi ben varımdır dünyada:))) bitsede korkmadan şurasına su tutmayın burası kalsın önemli değil demeden bi arabamı gönül rahatlığı ile yıkatsam ....yağmur yağdığında araba garajda değil ise telaş yapmasam :)

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan
(düzenlendi)

arabayı bayaaa iyi soydurmuşsun.keşke tesisatınıda usta birine söktürtseydin.boyatırken arka stopları tamponları vs.aksesuarları söktürürsen daha iyi olur.ben arabamı toplattım ama hala hoşuma gitmeyen yerler var.sana tavsiyem boyadan önce iyice incelemen.......

araçta acaba klima var mı? Şanzıman işini ne yaptın? bu modellerin parçaları (82-85 arası) istanbulda bulunabiliyor mu? yenisi mi? eskisi mi? seninki tip arka stoplardan bulabilir miyim?

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

arkadaşlar 2.8i ghia modellerde olan karlık tan bulabilir miyiz?veya orjinal şekline yakın yapabilen ustalar var mı?yaptıracak olsak bize maliyeti ne olur?resimlerde örnekleri var....

bu da bir diğer resim ön tampon altındaki karlık a dikkat........

karlık için örnek

karlık için örnek

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence o işe hiç girişmeyin. Yapacam diyen de fiberden birşeyler uydurmaya çalışır başınıza iş alırsınız. Zaten yumuşak suspansiyonu ile yaylanan karakterdedir Granada, ön tarafı çoğu yere sürtüyordu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar arkadaşlar sizlere bir kac sorum olacak

araç komple soyulmuş vaziyette bütün parçalar sökülmüş halde şu haldeyken hangi parçaların bakımını yaptırmam gerekir

kalorifer radyatörünü şişletirsem kışları daha iyi ısı alabileceğim daha sonrada sökülmesinin zor olduğunu söylediler şişleteceğim onu...kalorifer fan motorunun kömürünü değiştirmeyi düşünüyorum birde....arka sol cam motoru zayıf çalışıyor ön camlar çok kullanıldığından sanırım iyi durumdalar sadece şoför tarafının camı arada öne kayıyor ve takılıyordu kilitçi onu halledeceğini söyledi ..cam motorları için ne yapmalıyım?

birde granadaların motrundaki su kanalları çok inceymis motorcumda bunu tasdiklemişdi...ön panjurla radyatör arasına şahin doğan vs fanı taktırıp torpidoya bağlanan düğme ile yazları sıkışık trafiklerde açıp arabanın hararet yapmamasını sağlayabileceğim söylendi ...bunu yaptırmam sağlıklımıdır?

üzerinde 60 amper delpi akü var ve çok kez kendi kendine boşaldı bunu 100 amper bir akü ile değiştirmeyi düşünüyorum ...aracım 100 amperlik aküyüde sağlıklı şarj edebilirmi?

jantlarım yamuk biri ezik sanırım ikisinde kaynak işi var alimnyum kaynak yaptıracağım tornacıda jantların tanesini 25 ytl den düzeltiyor kaynak olanlarında tornaya girip taşlanması gerektiğini söyledi beş jantıda düzelteceğinden 20 ytl den yapar sanırım fiyat normalmidir....

parçalar sökülmüşken bakımını yaptırmam gereken parçaları yazarsanız sevinirim

teşekkürler hayırlı geceler

resimdeki siyah granada bir harika panjur ve kaput süper yakışmış arabaya

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hazır sökülmüşken kalorifer radyatörünü değiştirin derim. Sonuçta şişletmek içindeki kanalları açıyor ama zayıf kalan metal ilerde patlarsa bir daha bir sürü masraf açacak. Hem elinizde hazır örnek radyatör de var parça bulmanız daha kolay.

72 lik akünün üstü değerler pek gerekmez diye düşünürüm. Ekstra elektrikli fan koymanın zararı yok , aynı zamanda termostatı da değiştirin sıkça bozulan bir parçadır ancak şunu unutmayın motorda yeterli miktarda su dolaşamazsa siz isterseniz buz gibi su basın yine de motorun kapağı, contası zarar görecektir.

Eski araçlarda ne kadar parça değişirseniz değişin iş biraz da şansa kalıyor. Bence bütçeyi şimdiden fazla da zorlamayın araç toplamanın sonu yok...

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

arabanın motorunu kaportaya girmeden önce sıfır yaptırdım...termostat devirdaim fren merkezleri ön takım fren balataları vs hepsini sıfır alıp taktırdım...

kalorifer radyatörü pahalı bir parçamıdır ? aynısını bulabileceğimi sanıyorum aksarayda ..bulamaz isem eğer uyan başka bir kaporifer radyatörü alsam problem olurmu?

masraf doğru diyorsun abi çok fena valla :) ama bir daha sök tak olmasın ilerdede problem çıkmasın diye sökülmüş parçaların bakımınıda yaptırmak istiyorum....

çamurlukları bağladık ,.zift tabancasının ulaşamayacağı ve çamurluk bağlantı yerlerine fırça ile kalın bir zift sürdük ...boyanırkende tabanca ile zift pütür vs yapılacak....araba birşeye benzemeye başladı:)

valla diğer aküm eski diye sanırım bir çok sabahkendi kendine boşaldı aküm..ilerde müzik tesisatıda bağlanacak araca olmuşken oda güçlü bir akü olsun istiyorum

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

ben granada mı toplatacağım zaman komple sökmüştüm.kalorifer peteğini yeni alıp takmıştım.yalnız tamir açısından bakır olanından taktım.75 ytl ye almıştım. tavsiye ederim.

ben 20 yıldır elektrik elektronik işiyle uğraşıyorum. teknikerim.hiçbir motorun kömürünü değiştirmeni tavsiye etmem.zira yeni takılan orjinali gibi randıman vermiyor.kömür sert olursa baskı yaptığı yeri traşlamaya başlıyor.yumuşak olursa kendini kısa zamanda bitiriyor.

unutma hiçbir parça arabanın üzerine fabrikanın taktığı parça kadar tat vermeyebilir.

ayrıca arabanın resimlerini görmek isteriz..........araç nerede?

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

ben termostat konusunda çok çektim.en sonunda 72 likte karar kıldım.tamirciler 82 tavsiye ediyordu.ancak bu termostat araç suyunu kaynatıyordu.

bir de soğutma fanı civalı mı? kasnak-kayış sistemli mi? benimki civalı.........

kasnak-kayış sistemli randıman almıyor.

içeriden düğme kontrollü hoş olmaz.uyduruk olur.orjinale uygun olursa daha tatlı olur diye düşünüyorum

granada resimlerini,de ekliyorum

diğer resimler

granada

bu arabanın performansını you-tube da 'granada go-cart' diye bir site var.orada video sunu izleyebilirsin

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar bilgiler için saolun..

arac istanbul esenyurt sanayiide ...benim fanda civalı olanından ,termostatı hatırlamıyorum kaçlıkdı valla motorcu yaz kış rahat edeceğin termostat demişdi orjinali ile değiştirmişdik...

cam motorları dediğim gibi biraz zayıf onlarda yağlanırmı napılır bilmiyorum...

kalorifer peteğinide aksaraydan bulurum .daha ön panjur umarım 3 çizgili ghia modelinden bulabilirim ,far camının teki kırık .

kaportada hala arac sunrof iptali yapıldı sac kaynatıldı tavana alttan 2 profille beslendi ama bombesi tam olmadı orda biraz sıkıntı var oda hallolacak inşallah....çamurluklar falan bağlandı .daha sonra ulaşmamızın mümkün olmadığı yerlere fırça ile zift sürdük ve kapı ayarları çamurluk ayarları bitti....tavan bir iki yer kalmışşsa oralar son kontrol ondan sonra boyacıda araba...pazartesi büyük ihtimalle boyaya girecek araç ordada baya işi var zift pütür vs .....off offfff

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

aracın kapı ve kaput ayarları yapıldı kapı çamurluk arasındaki çizgi kaputun çizgisi deyim yerinde ise ip gibi oldu:)

tavandaki bombe sorununu; tavan sacı altına yatay kaynatılan profillere ilave olarak dikey kaynatılan profille hallettik.

kaportacım eski ön tamponu düzeltmek yerine presle yenisini bükmek ,birazda oynamalarla daha kalın bir tampon yapma taraftarı bu konuda da kararsızım...abartı durmasından korkuyorum zira aracı orjinali gibi toplatma taraftarıyım..olmadı ikisi arasında seçim yapacağız....

kazada kırılan farımın arka tarafı sağlam sadece camı kırık,far camı üzerinde boch yazıyor sadece far camı olarak bulunurmu ?far camını yapıştırarak bir yenisini almaktan kurtulurmuyım ..yenisi olursa diğer eski olan sırıtacağından malum ikisinide yenilemek gerekecek...

boya olarak metalik fırın boya atılacak ..boya olarak hangi markaları tercih etmem gerekir...boyacım sintaş sertlestirici vs kullanıyor boyadada dyo kullanıyor..renk kartelasından çeşitli marka boyalardan benim araca uyacak renge baktık sanırım beğendiğimiz renk hangi marka boyada mevcut ise onu kullanacağız....dyo ppg çeşitli markalar arasında bariz kalite farkı oluyormu ?

sevgilerle

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...