İçeriğe Yönlendir

Ford Granada 2.3


Mustafa Gökmen

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Boya markaları arasında kalite farkı yoktur. Önemli olan aracın boya öncesi hazırlanması, alta atılan astar, boyacının el maharetidir. Boyaya hazırlamak 1 hafta sürer boyama işlemi 1 saat (mesela). Ne renge boyatırsanız boyatın sadece standart renk kartelasından seçim yapın ki yarın öbür gün bir parçaya boya atılması gerektiğinde renk tutsun ve atılan rengin kodunu (varyantının da kodunu) mutlaka not edin.

Far camı eskiden bulunurdu ama şu an bilemem :). Yapma tampon büyük ihtimalle çok sırıtır (şahsi fikrim) bence o işe girmeyin. Bir aracı gösteren tampon , kaput , farlardır . Yan çizgilerde dalga bile olsa önden duruş çok önemli.

Bu arada hala kargoya gidicem gidemedim en kısa sürede gidicem ama.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

saol çağlar abi...birde aracım çok yere yakın diğer spor arabaların dahi içi dolu sön sürat geçtikleri kasislerden tek kişi olmama rağmen altını sürtmeden geçmek pek nasip olmuyor...hafif çıkıntısı olan logar kapağında ykuş aşağı olduğundan sanırım ön traves takıldı ve aracın şaşesi büküldü iki kez şase bükmüş biri olarak alçak arabanın bana göre olmadığını anladım:)

motorunu yaptırdığımda arka amortisörlerin araç lifte kalktığında çok saldığı söylenmişti motorcu tarafından bunuda başka bir amortisörle değiştirirsem aracın yol tutuşunun çok kötü olacağı söylendi ..daha önce başlarına gelmiş..nal konuyormuş sanırım amortisörlerin altına bu biraz yükseltiyormuş arabayı sağlıklımıdır...ön yaylarında yıpranmış vs olmasından arac yere dahada basılırmı? arka amortisör bulamazsam çıkmacılardan temin etmem söylendi çıkma amortisör ne kadar sağlıklı olur oda ayrı bir konu...mevcut arka amortisörlerden bulamaz isem tamir falan yapılırmı ?

bir ikincisi maslakta oktaykan ford servisinde aracın şaft takozu değişti yaklaşik bir ay sonra ses yapmaya başladı şaft takozunun civataları gevşemiş sıkıldı en son arac toplamaya girmeden yine ses yapmaya başlamıştı şaft civatalarını değiştirsem problem ortadan kalkarmı yoksa gevşeyen civatalar başka bir arızanın habercisimidir?

boyacı titiz birisi diğer boyadığı araçlarada bakıyorum itina özen gösteriyorlar ...umarım benim aracın boyasıda güzel olacak...boyacıda renk konusunda senin aynı dediklerini söyledi çağlar abi. ilerde parça boyandığında renk farkı olmaması için karteladan sabit renklerden seçeceğiz..

Yorum bağlantısı
Murat Erşen

boya konusuna 3 ayını ayırmış bir kişi olarak. standox kullanmak en mantıklısı ama bu boya kutu maliyeti 100 lira iken dyo 50 lira. farkı ileriki günlerde anlıyorsunuz. yapma boya glasorut kullanırsan güzel bir marka. ileriki yıllarda tamir boyası bullamk o kadar da zor olmuyor. bunlar birbirine bağlantılı. öncelikle dolgu astarını iyi atması mümkünse 2 kat kat sertleştiriciyi 3/1 oranında katması alt zemin rengini iyi ayarlaması. gerekir vernik olayı apayrı bir olay son kat olarak . bazı vernikler vardır ki air brush için yapılmış kolay kolay çizilmez. bazı vernikler vardır ki ... yani standox ve vernik olayı bittirir. kolay gelsin beni 1 sene önceki olaylara taşıdığınız için teşekkür ederim. kolay gelsin. bu arada tebrik ederim.

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

mustafa arkadaşım far konusunda aramanı tavsiye ederim.eğer iyi bir arama yaparsan far camını bulabilirsin.hurdacılardan bulman mümkündür sanıyorum.avrupa da bu parçaların yenilerini bulmak hala mü

mkün.ben geçenlerde yurtdışından bazı parçalar getirttim.bağlantın varsa getirtebilirsin.ama türkiyedeki parçacılarda isterse bulabilirler.ben bundan 6-7 yıl önce abimin granada sı için bir takım ön far almıştık.uzakdoğu malıydı.

tampon konusunda fikrim aynı.orjinale uygun tamirat yaptır.aracın alçaksa helezonları çıkmasıyla değiştir.ben zamanında senin hesap nal koydurmuştum.hiç hoş olmadı.sonra çıkarttım.bizim denizli de de yollar bozuk ama ben böyle bi sorunla karşılaşmadım.ben yazın arabayı boyatacağım zaman standart boya kullandım.kilosu 35 ytl idi.polaron marka bence iyidir.tavsiye ederim.

aracın son fotolarınıda görmek isteriz.

benim granada nın iç resimleri granada izalasyonu başlığı altında........ görüp fikir edinmek istersen.......

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boya fiyatlarının hesaplanması başlı başına bir meslek (referans: Ben :) servise yeni boya sistemi kurmak için ciddi görüşmeler sonucu yalın boya fiyatları yanında kaç oranda karışım hazırlanacağı ve karışım içine konacak girdiler ve astar maliyetinden zımpara kağıdı sayısına kadar fark ediyor tabi ki boya tekniğine uygun yaparsanız) Mesela Sanayilerde boyanın inceliğine göz kararı bakıp karışım hazırlayanlar her zaman zarar etmekte) fazla uzunca yazmiim sıkıcı olmiim.

Granada , Taunus un başlıca belası bu ön-arka takımın kapanıp yola yaklaşması ve sürtmesi idi. Birçok çözüm getiren servis vardı ancak şu an hala uğraşan kaldı mı bilemiyorum. En son serviste çalışan hızır teknisyenim kendi Taunusuna ön tkaım yapmıştı 5 yıl kadar sorunsuz binmişti. Ancak yere yaklaşma problemi pekamortisörden kaynaklanmaz. Esas olan helezonlar ve bağlantı elemanlarının deformasyonu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

arac boyaya girdi ellerinde baya iş var boyacılarında..bugun yarın zımparasına başlarlar büyük ihtimalle...ama boyacı tavanın sacına sunfoff iptali için konan sacın bombesinin yeterli olmadığını söyledi..tavan sacıda valla kaynak ateşini gördükçe yamuluyor inşallah oda hallolur ...

webasto sunrof sordum benım araca uygun modeller 1100 eurodan başlıyormuş alttaki su havuzunu kesip elle açılan vs uydurabilirlerse onlarda 450 euro cıvarında ımıs...

şuan sadece tavan sacında sıkıntı mevcut ..oda hallolursa dunyalar benım olacak...

Ve ilk arac toplatma girşimim iki ay oldu arac saneyıye gireli ve ben birdaha bırak esenyurt sanayisine girmeyi kaportacı vs dükkanlarının bile önünden gecmeyecegım...

iyi niyet ve bolca suistimal.... artık araba alıp eksikliklerini yaptırırım diye düşüneceğimi hiç sanmıyorum..

arac toplatanlarada allah sabır versın..iyi ustalarla karşılaştırsın...sevgilerle

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

mustafa arkadaşım .....bakıyorum erken pes etmişsin.!!! dur bakalım araç sanayiden çıksın daha ne eksiklerle,ne problemlerle karşılaşacaksın...ama moralini bozma .geç olsun güç olmasın.benim araba 3.5-4 ayda zor çıktı sanayiden.yeni yeni düzene giriyor.dediğin gibi allah iyiniyetli ve bilinçli ustalara rast getirsin

sunroof için üzüldüm doğrusu .keşke orjinalini bozdurmasaydın.izmir e parça almaya gittiğimde hurda bi arabanın üzerinde komple sunroof görmüştüm.çokta temizdi.daha önce tanışabilseydik haber ederdim.ikamet yerlerimiz yakın olsaydı sunroof a bi çare bulurduk tavanı kestirmeden........ neyse artık yapacak birşey yok..... şimdilik kolay gelsin ......

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar bugun aracın zımpara ve macun işlerine başlandı...tavan olayında az sıkıntı var.Boyacı baya bir macun çekti tavana ama boyanıp vernik atılınca dalgalar belli olur ve işi bilen boyacı vs hemen hataları anlar dedi..kullanıcı gözüyle fazla göze batmayacağını fazlada tavan sacıyla oynanması taraftarı olmadıgından en son ihtimal beğenmezsen tavanı deri kaplatırız hallolur dedi...başkada yapılabılecek fazla şey olmadığını söyledi...bunada şükür demekle yetindim:)

boyacı 15 gün kadar sürer dedi aracın pütürü zifti macunu baya işi olduğunu söyledi..iki aydır kaportacıda sürükleniyordu araba artık boyaya girdi umarın kalan işlerdede pürüz çıkmaz....

kilitçi ile yaşanan pürüzler yüzünden aracın parçalarını aldık kendisinden ,düzgün bir kilitçi bulursam toplatacağım ,olmadı kendimiz toplıyacağiz aracın camını çerçevesini....sevgilerle

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Boyacıya acele ettirmeyin işin sonuna yaklaşıyorsunuz tüm albenisini boyacının el emeği sağlayacak bunu unutmayınız. Tavan sacı yapılması sonucu maalesef ne yaparsanız yapın dalgalar belli olur. Tavsiyem şu anda tavanı da boyatın, henüz tavan vinil kaplama olayını düşünmeyin. Araç komple bitsin yola çıksın, sonra zevkinize göre 1-3 ay ne zaman isterseniz tavanı vinil kaplatabilirisiniz. Yani şuu an ne zamanınızı ne de extra paranızı vinile harcamayın öncelikle kaporta boyaya odaklanın. Cam kilit işleri için sizin de elinizden gelir ama camlarınız otomatik ise ehil bir kilitçiye yaptırmanız gerekecek.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

boyacı elimden geleni yapar hataları kapatmaya çalışırım dedi,boyandıktan sonrada içine sinmez ise vinil kaplatırız tavanı dedi..

düzgün işini yapan bir kilitçi bulursam onlara toplatacağım,başka kilitçi tarafından söküldüğü içinde fazla toplamak istemiyorlar cam kilit toplama işine sıra gelene kadar ALLAH kerim:)

vinil olayını oto döşemecilermi yapıyor?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Oto döşemeciler yapar , yalnız vinili her döşemeci çekmez. Tek sorun arka direğe uzanan vinilin bitiş çizgisine tercihen krom bir parça yaptırmaktır. Zevk meselesi yani detay bu.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

arabam hala boyada ...tavan olayınıda boyadan cıkmıs halini görüp öyle karar vereceğim...sıfır boyanın üstünede vinil çektirmek istemediğim birşey aslında ..umarım ufak hatalarla tavanı vinil kaplatmaktan kurtulurum...

macun vs işleri yapılıyor aracın hala...kaput düzeltildi güzelde oldu ..kaputun üst ve alt sacının arasına bile fabrikasyon adamlar üşenmemiş çekomastik çekmişler ..köşe bucak tüm boşluklardan poliüretan köpük çıkıyor .marşbiyellerin içinde kapı direklerinin boşluk kısımlarında arka çamurlukların davlumbazla arasında kalan boşluklarda,boşuna dememişler aldım ford oldum lord:)

boyaydı ziftti pütürdü bu hafta arabaya ne gerekiyorsa malzemeleri alacağız...üzerinde bulunan boya ford taunus rengiymiş renk kartelasından bulduk...renk kartelasından benimkisine yakın renkleri bulup arasından bir seçim yapacağız...

hayırlısı olur inşallah.....

aracın motorunun üzerindeki kapaklarıda boyatacağım..daha önce griye boyanmış sanırım bir problem çıkmaz aracın boyanacağı renkle bunlarıda aynı renk yapmayı düşünüyoruz....

birde arabanın kapı çerçeveleri siyah boyalı bir sacla kaplı fakat aracın direği siyah vinil ile kaplıydı vinil olan yeride siyaha boyatacağım tamponlar konusunda mat siyah ve aracın boyanacağı renk arasında gidip geliyoruz ...aracın komple aynı renk olmasıda sanırım güzel durmaz ..panjur yada tamponlar siyah olmalı sanırım....sevgilerle

Yorum bağlantısı
Guest Mehmet Boran Koca

olabildiğince orjinaline sadık kalınması bence daha güzel olacaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

aracın eskı rengı ford taunus bronzu,bugun nalbura renk ıcın gıttık ford bronzu yok elınde mix falan yapabılırız dedı oda parca boyanması ıcap ettıgınde ton farkı olacagından pek sıcak bakmadım..toyata corolla bronz rengını gösterdı kızıl gıbı bı renk oda pek ıcıme sınmedı ...

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen
(düzenlendi)

ppg marka boyadan mix yapabılecegımızı söyledı markasını hatırlayamadım toyota bronz renk kutu boya ıcın 110 ytl dedi mix yaparsak ppg 35 ytl dedi ...boyacıda kutu boya alma taraftarı ...ılerkı zamanlar ıcın...standox verniğin iyi olduğu söylenmişdi burda vernik olarakda onu tercih edeceğiz büyük olasılıkla...

tarihinde Mustafa G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mustafa bey yazdığınz fiyatlar ve boyacının açıklaması bana ters geldi.

1. Hazır kutu boyalar her zaman daha ucuzdur?

2. Asıl mix yapılırsa boya rengi yıllar geçse bile parça boyada tutar. Şu an alacağınız kutu boyayı 3 sene sonra aynı renkte bulma şansınız hiç yok. Halbuki mix boya aradan 20 sene de geçse de mix numarası ve varyant numarası da !!!!! alındığı takdirde aynı tonda yaptırırsınız Varyantın detayını sorun mix yapacak nalbura.

Yani mix boya yapılsa daha iyi olur kanaatindeyim ama mix boya kutudan daha pahalı olması gerekir! Boya ve vernik farklı markalardan olaibilir hiçbir sorun teşkil etmez.

Bi tavsiyem daha boyacıyı zaman yönünden sıkıştırmayın. Araç toplama işinde şu an geldiğiniz nokta sabırsız olduğunuz bir nokta olduğunu tahmin ederek yazıyorum. ama sıkıştırmayın derken 3 ay da bekletmesin sizi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar nalburdaki adam öyle söyledi yada tam tersini söyledi ben yanlış anladım:) O nalburun tavsiye ettiği toyota rengi pek hoşum gitmedi zaten olmadı karışım boya yaptırıp kaç gram ne renk vs formulunu isteyip not alacağım sanırım daha sonra bu formulden aynı rengi tutturabiliriz?

bugun sanayiye işi düşen ve aracı görüp yanımıza gelen bir bey kaput ,sunroof kapı far tampon ne ararsan bende var uygun fiyata anlaşırız dedi fakat sunroff iptal ettik kaput düzeltildii..Tamponda nikelajlıymış bi lastiği yok üstünde dedi oda bende var bakalım ona uğrayıp tampona bi bakacağız umarım nikelajı falan güzeldir ozaman tamponları boyatmama gerek kalmıyacak....

Boyacıyıda sıkıştırmıyorum zaten onlarda gelen aracı fazla yatırmıyorlar her daim ellerinde iş var özellikle e5 ten kaldırılan minübüsler renk değişimi için gelip gidiyor....

Plaka ziftler var kendinden yapışkanlı onlardan kullanacağımızı söyledi ,bagaj içi vs pütür olacak kaynak izlerini kapatmak için.aracın iç zemininede güzelce taşlayıp ince macun yada istersen beyaz çekomastik çekebilirim ama macun daha iyi kapatır dedi.pütür zift de atılacak tabana içine altına çamurluk içlerine vs .....kaput bagaj ayarları yapıldı sorun da çıkmadı...pazartesi zift pütür işine başlanacak sanırım...

boya renk kutu mix vs tekrardan detaylı bilgi alırım..

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

selamlar,Çağlar abi göndermiş olduğun sinyaller bugun elime geçti...çok teşekkürler artık granadamın sıfır sinyalleri var ampulleri bile üstünde çok teşekkürler abi...bide araba bitsede sıfır sinyalleri üstüne taksam daha mutlu olacağım:)

selamlar

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

mustafa arkadaşım......bu elinde granada parçaları bulunan kişi ile nasıl irtibata geçebilirim? benim de bazı parçalara ihtiyacım var da...........yardımcı olursan sevinirim.şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Levent bey, Valla elimde sadece bu sinyaller vardı. O da uzun yıllar öncesinden bizdeki Granada için aldığımız bir parça idi, yani tesadüf oldu ama bundan daha doğru yeri bulamazdı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

aracın içi bagajı ve marşbiyelleri pütürlenip astarlandı ...kapı içleri motoru içi boyanıp arac bu hafta başı elektrikçiye gidip elektrik tesisatı çekilecek ..elektrik tesisatından sonra motoru takılıp boya için fırına gidecek....

renk için akzo akripol 3k-9 toyota rengini tercih ettik...

aracın resimleri

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tavan çok güzel gözüküyor sanırım uğraştığınıza değdi. Vites kolu ve pedalların boyanmaması için kapatılması dikkatimi çekti. Basit gibi gözüken bu işlemi yapmayan o kadar çok tamirci var ki. Umarım uğraşılarınıza değecek.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Kolay gelsin, daha önce bakmamıştım ama güzel oluyor, sonuç nasıl olacak bakalım, yanlız paslı kısımları temizledikten sonra buralara öncelikle Wurth' ün pas sabitleyen spreyinden üstünede yine aynı markanın galvaniz spreyinden sıkmak çok iyi olacaktı, bunları yaptıktan sonra pas için zaman donmuş gibi oluyor ve çizilmedikçe bidaha pas ilerlemiyor, pası duruduran spreyi süper bişey direk pasa sıkısanız bile yeterli çünkü pasın kimyasını değiştiren bişeyler yapmış adamlar. şimdi zımparalanmış paslı yüzeylere macun yapsanızda 1 sene sonra alttan pas yürümeye başlayabilir bence, özellikle tavanın kapıların üst kısınlarına gelen yerlerde üstten bakınca su oluğunun olduğu yerde, pas başlangıçlarına rastlayabilirsiniz ona göre diyim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...