İçeriğe Yönlendir

Karavan Yapımı


Erdal Kopmaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur

başka markadır, yıllllaaarrrrr önce 350 dolara alan yoktu, havalar mı çok soğudu? yokssa yakıt pahalandı artık motoru çalıştırmadan mı ısıtıyorlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

çorum kaloriferi . burda köy minübüslerine falan bağlıyorlar koltukların altlarına koyuyorlar . hüseyin abi ne yaptın minübüse saklama bizden . karavanamı çevirdin yoksa? 

 

Yok yok. Transit duruyor. Ama karavanım olacak bir gün. :)

 

 

Kiraya verir misin :)

 

Komple verelim abi. 30.000 civarı. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bizim kamyoncuların hepsinde var.. Çünkü hepsi de uzun yolcu.. 

Ama webostomudur markası bilmiyorum.. 


Komple verelim abi. 30.000 civarı. :)

 

Kendim yaparım :p

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin

gezenbilir.com adresine girip motokaravan  kısmından teknik konulardan ısıtma soğutma faslına bir bak hocam. aradığın her ne ise orada bulursun. benden de selamlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Caglayan Celiker

Ford transiti karavan yapmayı düşünüyorum. Yerden yüksekliği tatminkar ama bilmediğim şeyler var bu araç hakkında. Şu konularda bilgisi olanların bilgi ve tecrübelerine ihtiyacım var.

1- Aracın abs esp vb. güvenlik özellikleri düşünüldüğünde hangi yıldan sonrasına bakılmalı?

2- Aracın  kısa ve uzun şase seçenekleri var mıdır?

3- Eğer var ise yerden yüksekliği nasıl değişir 2 farklı şase seçeneğinde?

4- Bu tarz araçlarda kaç km den sonrasına hiç bakılmamalı?

5- Aracın önceki sahibinde, ne için kullanıldığı çok önemli midir?

6- Karavan olarak modifiye edileceğinden, en az 2 ton istihap haddi var mıdır? Beygir gücü yeterli mdir?

7- Kullanımı rahat mıdır? Mesela Vites değiştirmede kamyonlardaki gibi ara gaz vermek gerekir mi?

 Cevap verme zahmetine girecek olan herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı

Bazi sorular teknik detaylar iceriyor ancak bildiklerimi soyleyeyim. Transit'in farkli sase uzunluklari ve motor tipleri mevcut. 200bg guc alabileceginiz modeller de mevcut. Ed ile baslayan modelleri 18+1 kisiliktir. Arka lastikler ciftlidir. Bu seride nadir bulunan daha yuksek tavanli model de vardir otobus olarak kullanilmasi icin. Goruntu cirkindir fakat karavan icin daha uygun olabilir. Esp donanimli modeli bildigim kadari ile yok. Hiz sabitleyici de iceren daha donanimli modelleri sanirim silver serisi olarak cikmisti ancak onlar kisa sasedir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

7. maddeye ben cevap vereyim... Çok farklı motor tipi mevcut.. 20 beygir olanları bile var ki, rampaları 6. vitesle çıkar.. 

Yorum bağlantısı

Bu modelden bir hayli fazla satildi.

Gönderilen Resim

Bu ise bahsettigim nadir olan gorulen yuksek tavanli model.

Gönderilen Resim

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Caglayan Celiker

Cevaplarınız için teşekkürler.

Sanırım kısa şaseli olanları tercih edeceğim. Bu durum netleşti gibi.

Sırada beygir gücü tercihim olacak. Karavan yaparken araca ekstradan 700-1000 kilo arası yük yüklenmiş olacak. Bu yükü dağ bayır taşıyacağını düşündüğüm beygir gücü yeterli olacaktır.

Daha sonraki sırada araç iç yüksekliğini belirleyeceğiz. İçinde dikelebilmek güzel olur.

Ramazandan sonra kışa doğru hem kasasını hem karavanı yaptıracağız. İşlemleri buradan da paylaşırım.

20.000 TL ye transiti 15.000 TL yede içini yaptırabilsem harika olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kısa şaseden karavan olmaz ancak gündelkik konaklamak için vasıta olur, wc mutfak vb olmayacak mı? yüksek tavan zaten şart ayrıca

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

kısa şaseden karavan olmaz ancak gündelkik konaklamak için vasıta olur, wc mutfak vb olmayacak mı? yüksek tavan zaten şart ayrıca

% 100 olacak olanlar:

1- 120-190 ebatlarında çift kişilik yatak.

2- Geriye dönebilen sürücü ve yolcu koltuğu.

3- Araç içinde etrafında 4 kişinin yemek yiyebileceği bir masa

4- Buzdolabı ( Evdekinin yarısı kadar olsun istiyoruz)

5- Temiz su deposu

6- Bu suyu içeriye taşıyacak sistem ve musluk.

7- Ivır zıvır eşyaları ortamı daraltmadan içine alabilecek dolaplar.

8- Mazotla beslenen ısıtma sistemi. (Çok profesyonel olmasa da olur)

9- Araç dışında duş alabilme.

 

Yer ve tonaj durumu izin verirse olmasını istediklerimiz.

1- Tekli ocak. (Güvenlik öncelikli bir sistemle çalışan)

2- İlave yatak olabilecek birşey.

3- Aracın dört tarafına kamera (Gece ortam izlemesi için. Tercihen gece görüşlü)

4- Tente

 

Konuyla ilgili araştırmalarım devam ediyor.

Önceliğim şasesi ve kasası sağlam bir transit bulmak. Motor yürüyen aksam gibi şeyleri kendimde iyileştirebilirim. Aracın değiştiremeyeceğim kısımlarının oldukça iyi olmasını istiyorum.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Transit için Terme ye gidin. Türkiyenin en temiz ve uygun transitleri oradadır. Kabaca 500 den fazla hali hazırda satılmaya hazır bekler

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Karavan için dikkatimi çeken markalar Iveco. Bu araçlardan internette bol miktarda dönüşüm yapılmış var. Fıat'ın eski tip karavanları benim çocukluğumda turistlerden hatırladıklarım mesela. Kamyonet şasesinin üstüne oturtulan kenarlardan biraz geniş, yatak bölümü aracın sürücü kabininin üstüne gelen kupalı modeller de var.. Kısa şaseli bir panelvan ile söylediklerinizi yapmanız zor gibi. Araç maliyetini düşürerek uzun şaseli araçlara yönelmek daha doğru olacaktır ve arkada çift tekerlek olmazsa yükü zor taşır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

Karavan için dikkatimi çeken markalar Iveco. Bu araçlardan internette bol miktarda dönüşüm yapılmış var. Fıat'ın eski tip karavanları benim çocukluğumda turistlerden hatırladıklarım mesela. Kamyonet şasesinin üstüne oturtulan kenarlardan biraz geniş, yatak bölümü aracın sürücü kabininin üstüne gelen kupalı modeller de var.. Kısa şaseli bir panelvan ile söylediklerinizi yapmanız zor gibi. Araç maliyetini düşürerek uzun şaseli araçlara yönelmek daha doğru olacaktır ve arkada çift tekerlek olmazsa yükü zor taşır.

Saygılarımla.

Daha karavancıyla yüzyüze görüşmedim. Acelem olmadığı için türkü çağıra çağıra ilerliyorum. yukarıdaki mesajımda bahsettiğim unsurlar tahminen en fazla 1200 kg gelir. bu yüküde 100 beygirlik transitte çeker diye düşünüyorum. Şuana kadarki tüm yorumlarım internetten anladığım kadarından ibaret. Mesela transit için terme nin popüler bir yer old. bilmiyordum ki, bence hayati bir bilgi. işte böyle böyle ilerliyorum. Sanırım Karavancıyla görüştükten sonra işin sınırları çizilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şase ve dayanım için, transite 4 ton koyun bir şey olmaz, şase dayanır, ancak karavan deyince kısa şse de gördüm uzun da orjinalde, uzun ve yüksek tavana yatırım yapmassanız paraya yazık olur harcanan


çkeiş olarak da zaten azami hız 80 km/h olacak, çekişi hiç dert etmeyin,

Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker

Bir de şu durum var:

Karavanla dağa taşa çıkacağım için, arka tekerden sonraki kısmın uzunluğu arazi şartlarında sıkıntı çıkarır diye düşünüyorum. O yüzden kısa şasaye odaklandım.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

bu konuyu hortlatabilir miyiz?  

 

kabaca 30 bine içini profesyoneller yaptıklarını iddia ediyorlar (daha ucuza da olabilir).

 

Arkada çift teker uzun şasi crafter ya da transit kullamak tek tekerden farklı ruhsat ehliyet mi gerektiriyor?

 

bunlarla sağdan sağdan belediye otobüsü gibi gitmek ve zaten o şekilde zevk almak lazım. 

 

Fikirler?

 

Bana çok cazip görünüyor. Hafta sonu yatısız gezmek için bile..Çocuk büyüdü.


karavan kullandınız mı hiç sorma gereği hissetim yanlış anlamayın

 

ben minibüs kullandımdı yüklü. alamancı karavanı kullanmadım ama onlar sanırım rüzgar alıyor çok yandan. aerodinamik sıfır. onu istemem.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 5 yıl sonra...
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

bu konuyu hortlatabilir miyiz?  

 

kabaca 30 bine içini profesyoneller yaptıklarını iddia ediyorlar (daha ucuza da olabilir).

 

Arkada çift teker uzun şasi crafter ya da transit kullamak tek tekerden farklı ruhsat ehliyet mi gerektiriyor?

 

bunlarla sağdan sağdan belediye otobüsü gibi gitmek ve zaten o şekilde zevk almak lazım. 

 

Fikirler?

 

Bana çok cazip görünüyor. Hafta sonu yatısız gezmek için bile..Çocuk büyüdü.

 

 

 

ben minibüs kullandımdı yüklü. alamancı karavanı kullanmadım ama onlar sanırım rüzgar alıyor çok yandan. aerodinamik sıfır. onu istemem.


Hocam 30 bin vs rakam telaffuz etmek cok havada kalir. Ne var icinde onu ogrenmek lazim. 
 

Karavanda kullanilan camlar bir kac tip. Plexi den yapilan karavan camlari mesela hem yalitim hemde agirlik icin onemli. Normal minibus camlari gece sirilsiklam terliyor su damlatiyor. 
 

Cekme karavan olsa neyse ama motokaravan yapip ucuz cam kullanmak kalici bir araba icin uygun degil bence. 
 

Bahsettigim cift kat plexi Camlar 250 300€ gibi basliyor tanesi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sami Demirpaz yazdı:

Hocam 30 bin vs rakam telaffuz etmek cok havada kalir. Ne var icinde onu ogrenmek lazim. 

2015 yılındaki rakam 30 bin

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Webasto bağlayıp -10 derecede atletle yatılan çadır

5f9b610886219de3010e9da4b38566ac.jpg

Resimleyelim o gecenin sabahini.
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...