İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - İlk Çalıştırma (marş) Sorunları ve Titreme


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Nuri araç çalışmıyorsa; ya benzin gelmiyordur ya ateşleme yapmıyordur..

Benzin pompası basıncı yeterli ise enjektörleri düşünmek mantıklıdır..

Soğukken sorun çıkıyorsa; ateşleme de düşünülebilir.. Bujiler ilk akla gelecek olandır.. Bujileri söküp baktılar mı.. yağlanan kararan falan var mı ?

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
(düzenlendi)

Mehmet abi depoya kadar söküp bakan zihniyet heralde bujileri atlamamıştır diye düşünüyorum şimdi sorun enjektör kaynaklı ise değişimden başka bize bir cıkar yol kalıyor mu bu arada araba 1.4 ancak 1.6 enjektörleri takmışlar deneme için bunun bi sakıncası olur mu ben yanında olmadıgım için gün içinde de haberleşme imkanımız olmadığı için ancak akşamları haberdar olabiliyorum olaylardan

tarihinde Nuri G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçici süre zaten, bir zararı olacağını sanmıyorum Nuri..

Ancak; Ustalarda birer fani.. Bazen basit şeyleri atlayabiliyorlar..

Hafta içinde arkadaşım Opel servisine gitti.. Arıza lambasını akşama kadar söndürememişler..

Ben aradım napıyorsunuz diye..

Arıza lambası sönmüyor dedi arkadaşım...

Kutup başını söküversinler dedim...

Söktüler ve söndü...

Kıssadan hisse; atlayabilirler...

Yorum bağlantısı
Üstün Doğan
öncelikle iyi aksamlar benim arabada yaklaşık 2 aydır 4-5 marşta ancak çalışma sorunu ortaya cıktı önce lpg den oldugunu düşündük lpg sigortasını iptal ederek devreden cıkardık sorun düzeldi hemen lpg ciye gittik regülatörden başlamak üzere neredeyse beyin hariç tüm parçalar değişti sorun kısmen çözülüyor ancak yeniden başlıyordu şimdi aynı sorunu benzinde de yapmaya başladı lpg yi yine iptal ettik ancak benzinde de 4-5 marşta ancak çalışıyor servis enjektörlarden olabilecegini söyledi önce benzin pompası ve depoya giden gelen hortumlardan şüphelendiler onların kontrolü yapıldı ancak problem olmadıgı söylendi bu sorunun ne olabilecegi konusunda yardımcı olabilirseniz cok sevinirim

selamlar,

bu sorun benim aklıma akünün değişme zamanının gelmiş olabileceğini getirdi.

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
selamlar,

bu sorun benim aklıma akünün değişme zamanının gelmiş olabileceğini getirdi.

Üstün bey akü daha 2 aylık kontrolü yapıldı bir sıkıntısı olmadığı söylendi

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Canıberk

Selamlar

Benim aracımda ki sorunda hemen hemen benzer. Araç sabahları ilk çalışmada saniyesinde marş alıyor. Ancak yaklaşık 2-3 dk aracı hareket ettiremiyorum zira gaz/benzin almıyor araba. Vitese takıp gitmeye çalışıyorum ama motordan çok düşük bir çalışma sesi geliyor gaza sonuna kadar bassam da devir yükselmiyor. Bu durum 2-3 dk sürüyor ve sonra tamamen normale dönüyor. Yaz aylarında 2-3 dk çok önemli değil de kışın acaba bu süre uzar mı diye endişelerim var.

Sağ olsun eski ustan (artık arabayı ona götürmem) onlarca parça değiştirmesine rağmen sorunu çözemedi.

Değişen parçalar;

Triger seti

buji ve kabloları (yan sanayi)

akü (Mutlu akü 60 amper)

adlarını hatırlamadığım eksoz parçaları (3-4 parça)

hava ve gaz filtreleri

Bunlar benim aklıma gelenler. Benim üstadlardan ricam ya bana bir akıl verin sorunun kaynağı ile ilgili ya da ankara için bir usta önerin mondeodan anlayan.

Teşekkürler

Yorum bağlantısı

benim usdaya bi güster isdersen arabayı, yaptırmasanda fikir alırsın, yüksel oto :278 40 81 iyi usda dır ben memnunum, yan sanayii parça takmaz, araba sana emanet usda dersen, yan sanayii parçaları söker, haberin olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Canıberk
benim usdaya bi güster isdersen arabayı, yaptırmasanda fikir alırsın, yüksel oto :278 40 81 iyi usda dır ben memnunum, yan sanayii parça takmaz, araba sana emanet usda dersen, yan sanayii parçaları söker, haberin olsun.

Süleyman hocam çok teşekkürler cevabın için not aldım telefonu hafta sonu uğrarım inşallah. Senin selamınla giderim artık:)

Çalışanları sökmese bari

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Savaş Dinç

Merhaba arkadaşlar,

Bayramdan önce aracımın altından yüksek miktarda su aktı. Radyatör suyuna baktığımda eksilmiş olduğunu gördüm ve tamamlayarak ustama gittim. Devirdaimden olduğunu söyledi ve ertesi gün sabah erkenden getirmemi istedi. O gün akşam yaylaya gittim ve orada da suyu tamamladım. Sabaha akmadığını gördüm, suda da eksilme yoktu. Yine de ustaya gittim. Birşeyin tıkamış olabileceğini ama bir yerde yine akıtabileceğini söyledi. Değiştirdi. Ama triger kayışını söktüğünde pistonların ayarını bozacağı aklıma geldi ve başıma geldi. Şu an aracım tam randımanlı çalışmıyor.

Ayrıca Perşembeden bu yana da aracımda marşa bastığımda çalışmama durumu oluştu. Şöyle ki; kontağı ilk çevirdiğimde araç çalıştı ve hemen stop etti. Daha sonra ne kadar bassam da çalışmadı. 1-2 saat bekledim tekrar denediğimde çalıştı. Akü %75 oranında iyi, 1 yıl önce bujiler ve kabloları değişti (platinium). Ustama tekrar götürdüğümde elektrikçiye götürüp bilgisayara bağlatmamı istedi. Bilgisayarda "Buharlaşma oranı yetersiz" gibi bir arıza gösterdi. Bunun nedeninin otogaz sisteminin hava akışı ile benzin sisteminin hava akışını kontrol ettiğini düşündüğüm hortumların yırtılmasına bağladık ve o hortumları yeniledik. Ertesi sabah yine çalışmayınca yine elektrikçiye gittim. Benzin pompasının arızalı olduğu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Bunun da 100-150 TL olduğunu belirtince biraz beklemesini söyledim. Bu marş almama olayı özellikle motor soğuk (sıcaklık göstergesi en sola dayandığında) oluşuyor. İlk marşa bastığımda motor çalıştığında gazı köklersem stop ettirmeden çalışmaya devam ediyor. Eğer gaz vermeyi unutursam anında stop ediyor ve çalışması için benzin hava alma sibobunu açıp sibopa basarak kontağı çevirmek gerekiyor (2 kişi ile :D. Benzin fışkırdığında sibobu kapatıp normal kontağı çevirdiğimde araç çalışıyor.

Arkadaşlar cevap verirken, "şu nasıldı?", "bu neydi?" diye merak etmesinler diye ayrıntısı ile anlattım. Şimdi, ilk anda çalışıp stop etmesi ve sonra çalışmama durumu benzin pompasını mı işaret ediyor? Bu trigerden dolayı pistonların ayarı işini servis harici nasıl yaptırabilirim veya yapabilirim? Fikirlerinizi bekliyorum. :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cavit Çırakoğlu

Benim araçta kafasına göre bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. Zaman zaman ilk çalıştırmalarda kontağı açtığımda pompadan ses gelmiyor. Dolayısı ile çalışmıyor. Ustam zaman zaman pompanın elektriği kesiliyor, pompa nın kendisinde sıkınıt yok dedi. Anlamak istediğim bozuk pompa elektriği keser mi? Pompaya gelen elektriğin kesilme nedeni pompa olabilir mi? İnşallah pompadır :good1:

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Benim araçta kafasına göre bazen çalışıyor, bazen çalışmıyor. Zaman zaman ilk çalıştırmalarda kontağı açtığımda pompadan ses gelmiyor. Dolayısı ile çalışmıyor. Ustam zaman zaman pompanın elektriği kesiliyor, pompa nın kendisinde sıkınıt yok dedi. Anlamak istediğim bozuk pompa elektriği keser mi? Pompaya gelen elektriğin kesilme nedeni pompa olabilir mi? İnşallah pompadır :good1:

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Bence de, inşallah pompadır :p

Valla insan kolay şeyleri ilk aklına getiriyor. :good1:

Yorum bağlantısı
Savaş Dinç

Merhaba arkadaşlar;

Benim aracımın çalışmama problemi çok şükür çözüldü. Sanayiye giderken yetkili servise uğradım ve benzin depo pompasını sordum. "Şamandıra ile birlikte satılıyor. İkisi birlikte 340+KDV" dediler. Almadan sanayiye doğruca parçacıya gittim. Şamandıra ile birlikte fiyat sordum. "Uçuk bir fiyat çıktı 700+KDV ama size 300 olur." dediler. İyi bir usta sordum. Özel Audi, VW,.. servisini önerdiler ve oraya gittiğimde gerekli parçaları "bizden isterler" diyerek yönlendirdiler. Özel servise gittiğimde sorunun sadece arka koltuğun altındaki pompa elektrik bağlantısından olduğu anlaşıldı. Biraz tornavida ile kurcalayıp kontak sprey ile işi hallettiler. Şu an çok şükür çalışması GMT saati gibi :)

Arabamın performanslı çalışmaması ile ilgili belirttiğim "piston ayarları" olayı da arkadaşlar o zaman aklıma gelmeyen sente ayarı idi. Özel servise "Sente ayarını yapabilir misiniz?" diye sorduğumda, sente ayarı için en az yarım günlerini harcamaları gerektiğini söylediler. Aracı denettim ve aracın sorununun sente ayarı olmadığı, debriyaj baskı balatalarının değişmesi gerektiği söylendi. "1 günlük işi var." diyerek aracı akşamdan ya da sabahtan getirmem istendi. Beni pek ikna etmedi. Çünkü sizlerin tavsiyesi ile düz bir yerde 4. vites el freni deneyini yaptım ve aracım debriyajı tam kaldırmadan stop etti. Şimdi de sente ayarını yaptırabileceğim bir usta arıyorum :)

Sağıklı günler.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Faik İleri

Öncelikle herkese merhaba.

Aranıza yeni katıldım ve bir sorun hakkında sizden yardım bekliyorum. Aracım mondeo 1997 2.00 v6 ghia. 2 ay önce aldım. Motor soğukken ilk marşta çalışan araba sıcakken ilk marşta çalışmıyor. Örneğin bakkala girerken stop ediyorum 5 dk. sonra bastığımda almıyor ancak 2. basışta alıyor. Aracım lpg li. Bu araçtan önce Lada samaram vardı ve aynı problem onda da vardı araç stop edildiği halde gaz akışı devam ettiğinden motoru boğma yaptığını söylediler ve düzelttiler. Acaba aynı problemmidir veya başka neden olabilir. Yardımcı olursanız çok sevinirim...

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Guest Gokhan Karaduz

Biliyorsunuz bende aracımı yeni aldım. bazı sorunlarını paylaşmıştım sizinle. Halen devam etmekde olan ciddi bi sorunum var. Aracım ilk çalıştırmada geç çalışıyor. Gazı pompalamak gerekiyor biraz. Hatta 4-5 gün önce zor bela 10-15 marşda anca çalıştırabildim. Zannedersem araç çok sıcakda kalınca yapıyor bunu çok zor çalışdırdıgım gün aşırı sıcaga maruz kalmışdı. Sizin düşünceleriniz nedir bu konuda ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

V6 ise 2.0 değildir...

Marş sorunu, bence ladanınki ile aynıdır.. Lada da gaz gelmeye devam edip motoru boğarken, bunda da, enjektörler kaçırıyor ve motor boğuluyordur..

Tabi başka sorunlar da olabilir..

Yorum bağlantısı
Guest Gokhan Karaduz
Biliyorsunuz bende aracımı yeni aldım. bazı sorunlarını paylaşmıştım sizinle. Halen devam etmekde olan ciddi bi sorunum var. Aracım ilk çalıştırmada geç çalışıyor. Gazı pompalamak gerekiyor biraz. Hatta 4-5 gün önce zor bela 10-15 marşda anca çalıştırabildim. Zannedersem araç çok sıcakda kalınca yapıyor bunu çok zor çalışdırdıgım gün aşırı sıcaga maruz kalmışdı. Sizin düşünceleriniz nedir bu konuda ?

bu sorunla ilgili bilgisi olan yokmu ?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ümit Kocabaş
Kontağı 40 kerede kapatıp açsam eskisi gibi aniden çalışmıyor.. Motor iki tur dönüp ondan sonra çalışıyor... Nedir derdi sizce.. ?

İyi geceler, aracımın sorununa çözüm yolları ararken sizin yaşadığınız sorunu gördüm. Sorunlarımız benzer gibi. Sizin arabanın sorunu çözüldü mü? Modeller aynı olduğu için derdimi en iyi anlayacak kişilerden birisisiniz bana göre. Benim sorunum arabam sabahları veya üç dört saat beklemeden sonra gaz vermeden ve motor iki üç tur dönmeden çalışmıyor. Ayrıca birbiriyle bağlantılımı bilmiyorum ama arabayı üç dört gün kullanmayınca ilk çalıştırmadan kısa bir süre sonra pırpır yapıyor sanki duracak gibi(özellikle hareket etmeye çalışınca) birkaç defa gaz verip bırakınca sorun kalmıyor. Ayrıca aracım gerek şehir içinde gerekse şehir dışında lpg de gittiği gibi hızlı ve atik değil. Bu sorunlar birbiriyle bağlantılımı bilmiyorum ama özellikle ilk çalışma konusu biraz canımı sıkıyor. Bugün bir usta ile konuştuk. Usta araba bekleyince benzin geri kaçabilir onun için komple benzin şamandırasını değiştirmek gerekebilir içindeki valfte sorun vardır öyle ise öndeki valfide değiştiririm sorun çözülür dedi. Ön taraftaki valfin adı nedir. Bu konuda siz ne önerirsiniz.

Yeni konu açmaktansa diğer kafama takılan sorunuda buraya yazabilirim herhalde, eğer yanlışsa mesajımın bu bölümünü silebilirsiniz. Malum aracımız 2000 motor (lpg) ama 120 gibi bir süratteyken gaza basınca ani bir hızlanma olmuyor ve rampalarda çok güç kaybı oluyor araba yavaşlıyor çekmiyor çoğu 1.4 araba adeta tur bindiriyor. Klima açıksa durum daha da beter oluyor. İşin açığı eşe dosta madara oluyorum. düz yolda kalkışta ve yaklaşık 120 ye kadar hızlanmada en ufak bir sıkıntı yok, ustaya bakarsak motor saat gibi herhangi bir sıkıntı yok diyor. Sizce sorun nedir nasıl bir çözüm yolu önerirsiniz.

Yol göstermesi açısından aracım 230.000 de mimgas lpg var ve sürekli aygaz veya mogaz kullanıyorum.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İyi geceler, aracımın sorununa çözüm yolları ararken sizin yaşadığınız sorunu gördüm. Sorunlarımız benzer gibi. Sizin arabanın sorunu çözüldü mü? Modeller aynı olduğu için derdimi en iyi anlayacak kişilerden birisisiniz bana göre. Benim sorunum arabam sabahları veya üç dört saat beklemeden sonra gaz vermeden ve motor iki üç tur dönmeden çalışmıyor. Ayrıca birbiriyle bağlantılımı bilmiyorum ama arabayı üç dört gün kullanmayınca ilk çalıştırmadan kısa bir süre sonra pırpır yapıyor sanki duracak gibi(özellikle hareket etmeye çalışınca) birkaç defa gaz verip bırakınca sorun kalmıyor. Ayrıca aracım gerek şehir içinde gerekse şehir dışında lpg de gittiği gibi hızlı ve atik değil. Bu sorunlar birbiriyle bağlantılımı bilmiyorum ama özellikle ilk çalışma konusu biraz canımı sıkıyor. Bugün bir usta ile konuştuk. Usta araba bekleyince benzin geri kaçabilir onun için komple benzin şamandırasını değiştirmek gerekebilir içindeki valfte sorun vardır öyle ise öndeki valfide değiştiririm sorun çözülür dedi. Ön taraftaki valfin adı nedir. Bu konuda siz ne önerirsiniz.

Sizin subaplarınız da sorunlu olabilir...

Silindir kompresyonlarını motor soğukken ölçtürün. Muhtemelen bozuk çıkacak...

Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş
Sizin subaplarınız da sorunlu olabilir...

Silindir kompresyonlarını motor soğukken ölçtürün. Muhtemelen bozuk çıkacak...

Sizin çalışma sorunu subaplardan mı çıktı. Tamiratı nasıldır ve fiyat konusu hakknında bilginiz var mı? Depo şamandırasını(komple) ve öndeki valfi değiştirmem konusunda ne dersiniz. Sizce bu geç çalışma konusunda nereden başlamalıyım. Nasıl bir yol önerirsiniz.

Çekiş konusunda ise kompresyon testi yaptırmadım ama carbon clean yaptırdım belki etkisi olur diye ama değişen pekbirşey olamıştı. Kopresyon testi kötü çıkarsa bize de fatura çok çıkarmı sonrasında hangi işlemler yapılıyor.

Sorularımla sizi sıkmışsam kusura bakmayın ford ve motor konusunda oldukça acemiyimdir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sizin çalışma sorunu subaplardan mı çıktı. Tamiratı nasıldır ve fiyat konusu hakknında bilginiz var mı? Depo şamandırasını(komple) ve öndeki valfi değiştirmem konusunda ne dersiniz. Sizce bu geç çalışma konusunda nereden başlamalıyım. Nasıl bir yol önerirsiniz.

Çekiş konusunda ise kompresyon testi yaptırmadım ama carbon clean yaptırdım belki etkisi olur diye ama değişen pekbirşey olamıştı. Kopresyon testi kötü çıkarsa bize de fatura çok çıkarmı sonrasında hangi işlemler yapılıyor.

Sorularımla sizi sıkmışsam kusura bakmayın ford ve motor konusunda oldukça acemiyimdir.

Benim çalışma sorunum olmadı hiç.. çok şükür :tahtayavuranadamsmileyi:

Kompresyon testi sonucu performanstan ziyade çalışma sorunu için gerekli..

Özellikle soğukken subaplar kapatamıyorsa silindirde yeterli basınç oluşmaz ve araç zor çalışır yada stop eder, çalışsada zor gaz yer..

Test yapılmadan fiyat vermek yanlış olur...

Bence önce test ettirin...

Yapılmışken de yağsız ve yağlı olarak test edilsin sonuçların hepsini de not edin..

Sonuç ciddi anlamda fikir verecektir..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yalçın Bayrakçı

Herkese merhabalar...

1997 model ford mondeo 2.0 ghia aracım geçen ay ne yazık ki hararet yaptı.

Radyatör üst hortumu patlamış ve hararete sebep olmuş.

Onu hallettik derken karter'e su karıştığını fark ettik.

Conta yakmış dediler ve sonuç yaklaşık 900TL masraf...

Yaptıralı yaklaşık 1 hafta oldu fakat kafamı kurcalayan bir sorun var ve hala devam ediyor...

Marşa ilk basıp aracı çalıştırdığımda motor bariz olarak sarsıntılı çalışıyor.

Herhangi bir çalışmama problemi yok, ilk marşta hemen çalışıyor fakat sarsıntılı.

Eğer ilk çalıştırmada rolantide gazı 4000 - 5000devir civarına kadar kökleyip bırakırsam sarsıntı azalıyor hatta kalmıyor.

Eğer sarsıntı olmasına rağmen dikkate almayıp yola devam edersem motor ısınana kadar yavaşlamalarda sarsıntı fark ediliyor, motor ısınınca ise yok oluyor.

Hareket halinde motor ısısı normal yazısının tam ortasında sabitlenince hiçbir problem kalmıyor. Kırmızı ışıkta dursam bile motor oldukça sessiz ve sarsıntı yok.

Bujiler conta yaktığında değişti. Buji kabloları değişeli 20000km ye yakın oldu.

Araç sıralı sistem lpgli fakat bu sizi aldatmasın. İlk çalıştığında çünkü benzinde çalışıyor sonra gaza geçiyor.

Kış şartlarından desem ege bölgesi o kadar soğuk da değil.

Sizce sorun ne olabilir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...