İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - İlk Çalıştırma (marş) Sorunları ve Titreme


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Osman Bilgin

pompada aklıma geldi, kontağı 2-3 kez acip kapatıp o şekilde çalıştırıncada sallıyor ayrıca motor kendine geldikden sonra (bi kaç dk çalışdıkdan sonra) tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. keşke pompadan olsa

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

pompada aklıma geldi, kontağı 2-3 kez acip kapatıp o şekilde çalıştırıncada sallıyor ayrıca motor kendine geldikden sonra (bi kaç dk çalışdıkdan sonra) tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. keşke pompadan olsa

benzin filtresini kontrol ettin mi

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

benzin filtresini kontrol ettin mi

etmedim, bu sabah da yine zorlandı, işe geldim biraz dudukdan sonra sanayiye götürmek için çalıştırmaya çalıştım 3 kere çalıştı stop etti, son çalıştırmamda gaza basarak çalıştırdım öle toparladı, sanayide şimdi bakalım ne diyecekler. İnşallah büyük bişi çıkmaz, filitreye felan razıyım:=)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Devrim Yalçın

Öncelikle herkese merhabalar foruma yeni üye oldum ve artık bende bir ford sahibiyim. 1 hafta kadar önce çok isteyerek ve 2000 model ford mondeo Ghia aldım ufak tefek kusurları yok değil ama artık istediğim donanımlı ve güçlü bir arabaya sahibim.. araç 250.000 km de, ki ben km takıntısı olmayan birisiyim. Araç 235.000 kim de bakımdan çıkmış. Aracım atiker marka LPG li ve 2007 yılında montajı yapılmış.

 

Son iki gündür aracın sabahları zor çalışması ve ilk çalışmada sarsıntılı çalışması ile ilgili bir durum söz konusu. tek marş ile alıyor ancak marş motorunu bir iki tur çevirmesi gerekiyor. Aracı benzinde bir gün kullandım LPG ye nazaran daha düzgün çalıştı. Acaba conta mı yandı endişesi ile motor yağına, genleşme kabına ve bujilere baktım. Genleşme kabında herhangi bir hareket, yağlanma veya kabarcık görünmüyor su eksiltmiyor. Bujilerin porselen kısımları artık yanık rengini almış küf benzeri birşey yoktu ancak 3 numaralı silindirin bujisinin dişli kısmında yağlanma olduğunu gördüm. dün bu sitedeki incelemelerimden sonra motorcaft marka platinyum bujilerin siparişini verdim. buji kablolarını da değiştireceğim umarım sorun düzelir.

 

öncesinde aracımı yetkili servise de gösterdim çok ilgili (!) oldukları için aracımın motor kaputunu bile açmadan birşeyi yok LPG ayarına baktırın deyip aracımı gönderdiler.

 

Bir ikinci konu da araç 1 ya da 2. viteste bir kereye mahsus olmak üzere 4000 devire geldiğinde sanki çok kısa bir an ateşlemeyi kesip tekrar ateşliyor gibi bir durum söz konusu. Başlık altındaki tüm yazılanları okudum ve görüyorum ki bu sorunla mücadele eden tek ben değilim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Tamer Oruç

slm ismim tamer oruç ankara da ikamet ediyorum 1998 model ford mondeo ghia model 142.000 de ilk sahibinden aldım 

aracımı 21.05.2013 tarihinde satın aldım. aldıktan sonra keyfe keder yaptırdıklarım. ve tatile çıkacağım için

1. yağ filitresi, yağ ,polen filitresi, gaz filitresi mayısın son haftasında

2. tirger seti devirdaim pompası v kayışları 8 ay 3 haftasında yaptırdım

3. antifirz ve termostat değişti 8 ay 3 haftasında yaptırdım

4. buji kablosu bujiler değişti motocraft8 ay 3 haftasında yaptırdım

aracı çok severek aldım ve 9 aya kadarda severek kullanıyordum 8 ay sonunda 2.100 km yol yaparak tatil yaptım tatile çıkmadan bir hafta önce tirger seti devirdaim pompası antifiriz değiştirdim fakat tatile çıkmadan tirger setinin orda uğultu geliyordu (sanki bıcak bileme sesi gibi) ustama götürdüm birşey olmadığını söyle trigerin alışması gerektiğini söylediler tatile gittim ve yukarıda belirtiğim kadar yol yaptım. 1 hafta araca binmedim sonra aracımı çalıştırdım herşey normal gibiydi (motor sesi falan) ama hala triger setinin ordan aynı ses geliyordu ve araçta bir perfonmas hem gazda hem benzinde düşüklüğü vardı tekrar ustaya götürdüm ustamın dedikleri

1. buji buji kablosu ve bobin değiştirdiler tekrar ilkinde bobin değişmemişti.

1. ecu arızalı dediler (3-4 tane seri numarası tutan çıkma taktım düzelmedi yine seri numarası tutan sıfır ecu taktım yine olmadı) demek ki arızalı değilmiş dediler

2. sonra  hız sensörü dediler (3-4 tane çıkma taktık yine düzelmedi) bu arada çıkmacı arkadaşım olduğu için rahat değiştiriyorum

3. en son beyin arızalı dediler onu artık denemedim sinirlendim aracımı aldım elektronikçi arkadaş vardı ona baktırdım beyinde bir sıkıntı yok dedi bir tamirci öner oraya gititm aynı şikayetimi ordaki arkadaşlarada anlattım usta dedi sente atlamış dedi söktü 1,5 diş sente atlamış dedi yanlış takılmış dedi sonra v kayışına baktı 2100 takıldığını söyle 2000 takılması gerekiyordu dedi v kayış gergisini değiştirdi.

SONUÇ ARACIN

şuan performans gaz da düzeldi fakat benzinde ilk çalıştırdığımda sanki boğuluyormuş gibi oluyor sonra tekliyor aracı boşa alıp gaza yükleniyorum sonra vitese takınca düzeliyor artık sanayiden bıktım bana yardımcı olursanız sevinirm tşk. baya uzun oldu amakusura bakmayın

Yorum bağlantısı
Tamer Oruç

bu arada şunu söylemeyi unuttum benzinde çalıştırdıktan sonra rölanti normal 1-2 dk bekledikten sonra rölanti düşüyor ve istopta ediyor benzinde performans düşüklüğü sente düzeldikten sonra düzeldi ama hala eski performans yok gazda daha seri gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Devrim Yalçın
(düzenlendi)

Sonunda Çözdük.Uzun bir süre sabahları çalışma sıkıntısı ve titreme ile mücadele ettikten sonra benim arabanın sorununu çözdük. bir çok usta bir çok farklı yorumlar yaptı. Kimisi ısı sensörü dedi, kimisi oksijen sensörü dedi. kimisi lpg dedi, kimisi de  deneme yanılma yoluyla bulabiliriz dedi. Son bir şans başka bir ford ustası ise tanışıp arabamı bıraktım ve akşama beni aradı.

 

1. Aracın contası yanık değil ve kompresyon değerleri normal

2. Yakıt filtresi kontrol edildi ve pırıl pırıl, yakıt pompası basınç değerleri normal.

3. Bujiler ve ateşeleme bobini kontrol edildi değerler normal. ama bujilerimi değiştirdi. Bu araçta focus bujisi kullanmam gerektiğini söyledi.

 

Sonuç: Sorunun subaplardan olduğunu, bir şekilde açık kaldığını  ve benim aracımdaki yağın kaç numara olduğunu sordu. ben 10w 40 deyince sorunun yağdan olduğunu ve kati suretle 5w30 kullanmam gerektiğini söyledi.

 

Yağını boşalttık ve akşama kadar içindeki yağın süzülmesini bekledik. 5w30 motorcraft marka yağ koyduk ve yağ filtresini de değiştirip, sabırla motorun soğumasını bekledik. Sabah büyük bir endişe ile marşa bastım ve motorun tek marşta hiç sarsılmadan gaz yeme sıkıntısı çekmeden çok güzel çalıştığını gördüm. mutluluğumu görmeliydiniz.

tarihinde Devrim Yalçın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yakup Ünal

selamlar 1997 düz vites ghiea modeo aracım var titreme ve vites aralarında devir düşmemesi problemim var.bobin deişti bir ay sonra gene aynı oldu bu arıza yüzünden araçtan sogudum yardım edin lütfen.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Misafir

Bugün sabah ve aksam çalıştırma da direk stop etti.

İlk defa böyle bişey oldu.

Sanki gaz yememe gibi stop etti,çalışır çalışmaz.

Yalniz işin ilginci kalan mil 90iken 280yazdi.

Sabahta aksamda.

Pompa gidiyor mu ?

Arac 140.000de lpg 30.000km oldu.

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ

Bugün sabah ve aksam çalıştırma da direk stop etti.

İlk defa böyle bişey oldu.

Sanki gaz yememe gibi stop etti,çalışır çalışmaz.

Yalniz işin ilginci kalan mil 90iken 280yazdi.

Sabahta aksamda.

Pompa gidiyor mu ?

Arac 140.000de lpg 30.000km oldu.

Pompa gitse marsin suresi baya uzar bence. Direk lpg de calistir bakiim ne olcak.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bugün sabah ve aksam çalıştırma da direk stop etti.

İlk defa böyle bişey oldu.

Sanki gaz yememe gibi stop etti,çalışır çalışmaz.

Yalniz işin ilginci kalan mil 90iken 280yazdi.

Sabahta aksamda.

Pompa gidiyor mu ?

Arac 140.000de lpg 30.000km oldu.

pompa soketine acil bak erimiş gibi bir hali olmasın

Yorum bağlantısı
Misafir

pompa soketine acil bak erimiş gibi bir hali olmasın

bugün hiç yapmadı,dediğine yarın bi bakayım, Alayım abi servise...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mehmet Ali Karakaya

 

Salı günü uzun yol yapmıştım, açıkçası biraz da zorlamıştım. Dün hiç dokunmadım.

Bu sabah marşa bastım, nasıl denir ses var ama motor çalışmadı. Marş süresini de 5 saniye geçirmedim çok zorlamayayım diye.

3 kere denedim, çalışmadı :)

Uzun yolda nazar değdirdim ya :) Maşaallah diyelim :nazar:

Öğlen eve gidince tekrar deneyeceğim, inşallah çalışır. :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Ya 200-300 kilometredir yüksek devirde kullanıyorum.. ondan sonra oldu...

Mehmet abi, ben de yüksek devir kullanıp arabayı bırakmıştım, sabah denedim çalışmadı, öğlen de çalışmadı.

Çalışacakmış gibi yapıyor çalışmıyor :( Var mı fikrin abi.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Kontağı cevirdiginde vınnn diye yakıt pompasinin sesini duyuyormusun

Mehmet abi, ben de yüksek devir kullanıp arabayı bırakmıştım, sabah denedim çalışmadı, öğlen de çalışmadı.

Çalışacakmış gibi yapıyor çalışmıyor :( Var mı fikrin abi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Kontağı cevirdiginde vınnn diye yakıt pompasinin sesini duyuyormusun

Daha önce hiç dikkat etmediğim bir ses abi, işe geldim ben elektrikçi bakacak arabaya.

İnşallah anlar bakalım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Demiştim :)

 

 

Aslında sikinti soket

 

 

Evet, ben de öyle düşünmüştüm.

 

85 tl'ye bosch marka takıldı.

Ama forumda benzin pompası ile şamandıra da değişmeli diye birşeyler okudum, benim durum için geçerli mi acaba ?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Bence gerek yok. Ordaki siyahligin sebebi de dediğim gibi gevsemesinden kaynaklı ark.

Ama sanayi esnafına güven olmuyor.

Güle Güle kullan M.Ali

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Kabasakal

Merhaba abilerim ustadlarim..biraz okudum sorunlari ama sanirim benimki biraZ FARKLI..kisaca sorunumu ve cozum onerilerini anlatayim

Aracim 2010focus titx..mondeo forumu daha aktif oldugu icin burada danismak istedim..

Gecen yil aracim kis soguklarinda ikinci marsta almaya basladi..ikinci tek mars.(12saat ve uzeri beklemelerde)zamanla bu sure kisaldi 6 3 2 gibi.mars ise ikinci.uzun marsta olmaya basladi .15derece alti beklemelerde olusuyordu yani yaz aylarinda cok.nadir hatta hic olmuyordu ve suan ise benzin ve lpg kullaniminda fark etmeksizin 30derecede dahi uzun mars 6snye kadar yada gaz vererek 3saniye.kadar suruyor..bu surecte bakimlara gireli.10bin.km olmadi.aküm 6ay once degisti bujileri.3gun.once degistirdim ve orjinal takildi.oncekinde ise bosh marka idi ve buji.uclari.simsiyahti....

Ariza kaydi cikmamakta..ustalara sordugumda hersey olabilir fakat tek buji ile calisiyor arac stop.ediyor.mars motorunda sorun yok.ya pompadr yada seklinde liste uzuyor..fakat.isinin.ehli bi elektrikciye.gosterdigimde pompani.olctur fakat %90bobindendir dedi.usta.ise.bobin zayif.ihtimal dedi..fakat usta ve ustalar araci birak.biz arizayi.gormeden.birsey diyemeyiz diyor.anlatinca.olmuyormus ..motorun.calisma sistemi.guzel diyor..elektrikci.ise.bujilerin.simsiyah ise kotu tuketim fakir.tuketim vardr arac yakiti tam.olarak.yakamiyor.performans dusuklugu yasarsin diyor.. ve ve aksam x fm de radyoyu birakiyorum motor sogumadan calistirirsam x fmde aynen karsima.geliyor motor sogursa y fmde aciliyor..

Bu soruni.cozebilmem.icin.fikir.ve yol.haritam ne.olmali ?

Elektrikci.cok.cok.emin.konustu ve adam ara sokakta olmaskna ragmen.is yapan adi sani olan birisi..ustalar sanayi ustasi..cihaza baglamadan bilemem diyen.turden...

Ist anadoluda.ikamet ediyorum bu konuda fikri bilgisi deneyimi.olan forddaslarimdan yardim bekliyorum

Saygilar selamlar

Not:arac bir hafta benzinde yaklasik 200-250km benzinde kullanilmistr..atiker marka sirali lpg mevcut ve 53bindedir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...