İçeriğe Yönlendir

Zorunlu Trafik sigortası


Cavit Doğan

Recommended Posts

Misafir

Hala benden daha yüksek fiyata sigorta yaptıranı görmedim ..  :crazy:

Bi arkadaş sırf bu yüzden aracını sattı..  ;) Ops.. Sendiydin ya o! :crazy:

 

GoB0XN.jpg

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

Benim sigortanın bitmesine 17 gün kaldı 390 tl teklif aldım çok mu?Yaş 34 ehliyet alalı 9 yıl oldu.

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Berkcan Ergen

Araç babamın üstüne 385 tlye yaptirdik bizde 2 hafta önce.

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

aralık sonu itibariyle süresi dolan kasko ve trafik sigortasını yenilettim. ucuz atlattık gene fiyatlar hiç fena değil; 

trafik sigortası: sompo japan 656 lira (geçen sene 550 lira) 

kasko: axa 724 lira (geçen sene 727 lira)

Yorum bağlantısı
Misafir

Az önce haberlerde izledim. Bir sürücü artan sigorta için mahkeme açmış. Birde hükümet yetkilileri ile sigortacılar görüşecekmiş sanırım hafta sonu. Kasko yaptıran için trafik sigortası yaptırmama ya da ikisini birleştirme gibi seçenekler görüşülecekmiş. Kaynak Kanal D ana haber...

 

Yalnız insanlarımız kasko ve trafik konusunda o kadar bilgisiz ki, ben kasko yaptırdım her hasarı kaskom karşılıyor birde üzerine neden trafik sigortası yaptırıyorum ki diyen o kadar çok kişi varki şaşırırsın.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

5-6 bin liralık arabaya binip 150-200 tl ye sigortayı zar zor yaptıran adama 500 tl lik sigortayı anlatmak zor olacak. Yazık insanlara ya. Arabaya binmeyin demek gibi bişey. Zorunlu yani sonuçta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
(düzenlendi)

Merhaba

 

Bir sigortacı olarak bu konu hakkında bende birşeyler söylemek isterim;

 

* Fiyat artışalarının öncelikli sebebi Trafik sigortarında yaklaşık 5 yıldır doğru dürüst bir prim artışı olmaması gibi sektörün bu branştaki büyük zarar etmesi, bedeni hasarlarda 10 yıllık geriye dönük işlem yapılması, değer kaybı uygulaması, ekspertiz ücretleri, SGK payları, üzerine servis ve parça maliyetlerindeki artışlar vs. nedenlerden kaynaklanmaktadır.  Ayrıca zararın büyük olmasının birçok nedeni var onu burda açıklamak uzun sürer.

 

* Öncelikle aracın fiyatının 5.000 TL olması ile 750.000 TL olması arasında herhangi bir değişiklik yok, iki aracada ortalama olarak primler aynı çıkacaktır. belirtmek isterim ki en çok hasarda bu 5.000 - 30.000 bandındaki eski araçlardan gelmektedir.  

 

* Trafik sigortalarında Sürprim (zamlı) ve indirim uygulaması vardır. Bu indirim ve sürprimler basamak hesaplarına ayrılmıştır( 7 adet basamak vardır). Kaza durumunuza göre basamaklarınız düşer ve ödeyeceğiniz sigorta primi artar. eğer Kaza olmaz ise ödeyeceğiniz prim düşer .

-Hasar Basamakları : 1 - 2 - 3  Basamaklar

-İndirim Basamakları: 5 - 6 - 7 Basamalar

-4. bsamak ise yeni tescil araçlarda kullanılır indirim ve sürpirim uygulaması yoktur.

 

* Trafik sigortası bir sorumluluk sigortası olup, sürücünün 3. şahsın malına veya canına hasar vermesi durumunda ödeme yapar. Yani kendi aracınızın hasarını hiçbir şekilde karşılamaz.

 

* Yaptırmış olduğunuz poliçenin limitleri araç gruplarına göre aşağıdaki gibidir.

 

 

 

Teminatlar(TL)

A-Maddi (4)

B-Sağlık Gideri

C-Sakatlanma ve Ölüm

Araç Grup Kodu

Araç Grubu

Araç Başına

Kaza Başına

Kişi Başına

Kaza Başına

Kişi Başına

Kaza Başına

1

Otomobil (Sürücü dâhil 9 koltuk)

31.000

62.000

310.00

1.550.000

310.000

1.550.000

2

Taksi

31.000

62.000

310.000

1.550.000

310.000

1.550.000

3

Minibüs (sürücü dâhil 10-17 koltuk)

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.1.000

4

Otobüs (sürücü dâhil 18-30 koltuk)

31.000

62.000

310.000

5.580.000

310.000

5.580.000

5

Otobüs (sürücü dâhil 31 ve üstü koltuk)*

31.000

62.000

310.000

9.610.000

310.000

9.610.000

6

Kamyonet

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

7

Kamyon

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

8

İş Makinesi

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

9

Traktör

31.000

62.000

310.000

1.550.000

310.000

1.550.000

10

Römork (1)

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

11

Motosiklet ve Yük Motosikleti

31.000

62.000

310.000

930.000

310.000

930.000

12

Tanker

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

13

Çekici

31.000

62.000

310.000

3.100.000

310.000

3.100.000

14

Özel Amaçlı Taşıtlar (2)

31.000

62.000

310.000

1.550.000

310.000

1.550.000

15

Tarım Makinesi (3)

31.000

62.000

310.00

1.550.000

310.000

1.550.000

 

 

 

 

* Şöyle bir hesap yapalım yapmış olduğunuz kazada karşı tarafın aracı pert oldu ve 1 ölü var. Bedeni yani ölüm hasarı aktüer hesabına göre hesaplanır ancak ortalama 2 kişi için ödenecek tazminat 200.000 - 250.000 civarındadır ( rakamlar aşağı veya yukarı oynayabilir.) bu işin içerisne mahkeme, dava avukatlık aracın maddi hasarı ıvır zıvırda girdiğinde çıkacak hesap ortalama 300.000 TL. Tabi bu hesapta yaralanma veya sürekli sakatlık gibi bir durum varsa oda ayrı bir maliyet demektir.

 

* 2014 Yılında 376.041 adet trafik kazası kayıtlara geçti bu kazalarda ölü sayısı 3.494 yaralı sayısı ise 165.129 kişidir.

 

* Sosyal medyada yada basında durumdan habersiz, konudan uzak kişilerin yaptığı yaygara gibi değil durum. Sigorta şirketleri kesesini doldurmuyor halen bu branşta büyük zararlar devam ediyor.  

 

* Kasko ve Trafik sigortasının birleştirilmesi gibi bir durum için, öncelikle gerekli alt yapının tamamlanması gerekir. Ülkede çok fazla eski araç mevcut öncelikle bir hurda yasası ile bu araçların piyasadan toplanması gerekmektedir. Ve kanunla belli bir yaş (10 veya 12) araçların zorunlu hurdaya ayrılması gerekmektedir yada klasik oto tarzında hurda olmadan kullanılmadır. Tabiki bundan önce devletin otomotivde aldığı %63 oranındaki vergiyi indirip sıfır otomotiv piyasasını desteklemeli ve vatandaşın alım gücünü arttırmaldır. Velhasıl bunlar hayal :D  

 

Saygılarımla,

tarihinde Mahmut YURT tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir

Tavan fiyat uygulamasının kaldırılması sicil temiz kazaya karışmayan sürücülerin sigorta primlerinin düşmesini sağlayacaktır diye düşünüyorum ancak onu da yapmıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Misafir

Yaklaşık 10 yıldır trafik sigortasından dolayı bir kuruş şirketlere maliyetim olmadı. Şimdi benim trafik sigortam 200'den 500'e çıkarsa burada benim hakkımı kim koruyacak. Ceza verilecekse zarara yol açan kişilere verilmeli.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Aynen yıllardır trafik sigortasını kullanmayanlara, kaza yapmayanlara bir kolaylık uygulanabilmeli

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Tavan fiyat uygulamasının kaldırılması sicil temiz kazaya karışmayan sürücülerin sigorta primlerinin düşmesini sağlayacaktır diye düşünüyorum ancak onu da yapmıyorlar. 

 

Tavan fiyat uygulaması, tüketicinin alehine değil aksine lehine bir uygulamadır. Sigorta şirketleri tavan fiyat uygulaması sonrasında belirnenen üst limit primini  aşamıyorlar. Sadece Otomobil ve Çekici araç grubunda tavan fiyat uygulaması yoktur.

 

Yaklaşık 10 yıldır trafik sigortasından dolayı bir kuruş şirketlere maliyetim olmadı. Şimdi benim trafik sigortam 200'den 500'e çıkarsa burada benim hakkımı kim koruyacak. Ceza verilecekse zarara yol açan kişilere verilmeli.

 

Zaten hasar almayan sürücü basamak kademesinden dolayı poliçesinde bu indirimi alıyor. Ayrıca Tramer'in yeni referans uygulamasına göre daha önce sahibi oduğunuz ve hasarsızlık indirimi olan araçlarınızın indirimini, yeni tescil araçlarınıza otomatik olarak alıyorsunuz. Yada tam tersi, hasar almışsanız yine yeni tescil aracınıza sürpriminizi alıyorsunuz. Yani mevcut sistem zarar vereni ve vermeyeni ayırıyor.

 

 

 

Aynen yıllardır trafik sigortasını kullanmayanlara, kaza yapmayanlara bir kolaylık uygulanabilmeli

Bu uygulama şuan zaten yapılmakta.

Yorum bağlantısı
Misafir

Tavan fiyat uygulaması, tüketicinin alehine değil aksine lehine bir uygulamadır. Sigorta şirketleri tavan fiyat uygulaması sonrasında belirnenen üst limit primini  aşamıyorlar. Sadece Otomobil ve Çekici araç grubunda tavan fiyat uygulaması yoktur.

 

Otomobil ve çekici grubu dışında kalan trafikten en çok sayıda bulunan kamyonet grubu araçlar yılda kaç tane kaza yaparsa yapsın isterse 15 kazaya karışsın ödeyeceği trafik sigortası primi 2000 lirayı geçemiyor, minibuslerde ise bu rakam 3000 lira diye biliyorum yanlışsa düzeltin lütfen, ancak bunun yanında 2007 yılından beri en ufak bir kazaya karışmamış olmama rağmen sigorta primimim 1.sene indirimli halde 810 lira seviyesinde çıktı dolaylı olarak 5000 lira tavan uygulamasına tabi tutulan araçların verdiği sürprimleri ben yüklenmek zorunda kalıyorum burada tüketici olarak benim lehime bir durum göremiyorum yanlış biliyor olabilirim doğrusunu duymak isterim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Otomobil ve çekici grubu dışında kalan trafikten en çok sayıda bulunan kamyonet grubu araçlar yılda kaç tane kaza yaparsa yapsın isterse 15 kazaya karışsın ödeyeceği trafik sigortası primi 2000 lirayı geçemiyor, minibuslerde ise bu rakam 3000 lira diye biliyorum yanlışsa düzeltin lütfen, ancak bunun yanında 2007 yılından beri en ufak bir kazaya karışmamış olmama rağmen sigorta primimim 1.sene indirimli halde 810 lira seviyesinde çıktı dolaylı olarak 5000 lira tavan uygulamasına tabi tutulan araçların verdiği sürprimleri ben yüklenmek zorunda kalıyorum burada tüketici olarak benim lehime bir durum göremiyorum yanlış biliyor olabilirim doğrusunu duymak isterim.

 

Vermiş olduğunuz tavan fiyat rakamları doğrudur. Hazine bu şekilde bir uygulama kararı almış ve özellikle ticari grup araçlara bu uygulamayı getirmiştir. Doğuş bey sonuç itibari ile bende kendi aracıma geçen sene 460 TL prim öderken bu sene 850 TL ödüyorum. Ancak fiyatlama yapılırken kaza yapan sürücü sizden daha fazla prim ödüyor. Lider şirket olarak anılan bir şirketin CEO'nun ihtisrasları ve yakın zamanda el konulan bir şirketin sektörden çıkması sonucu, sigorta şirketlerinin zarara rağmen yükseltemediği fiyatlarını 5 yıl sonunda yükseltebildi, Bu işin sigortalı tarafındaki tepkiyi yaratan kısmı asıl budur, primlerin aniden çok yükselmesi bu haklı tepkiyi getiriyor. Bu iş hersene kademeli ve belli oranlarda olsa idi hem bukadar zarar hemde bu kadar artış ve tepki olmazdı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Son olarak durumu açıklamak için bir örnek vereyim 2010 yılında 7. basamak bir otomobilin primi 137 TL... 2014 yılında ise 7. basamak otomobil primi 158 TL. yani 4 yılda fiyat 21 TL artmış. Buna rağmen maddi teminat limiti 2010 yılında 17.500 TL iken, 2014 yılında 26.800 TL'ye yükselmiş.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaklaşık 10 yıldır trafik sigortasından dolayı bir kuruş şirketlere maliyetim olmadı. Şimdi benim trafik sigortam 200'den 500'e çıkarsa burada benim hakkımı kim koruyacak. Ceza verilecekse zarara yol açan kişilere verilmeli.

 

 

Aynen yıllardır trafik sigortasını kullanmayanlara, kaza yapmayanlara bir kolaylık uygulanabilmeli

 

Ödemesi gereken yani kaza yapanlar kaçtığı için, (eşine, oğluna, babasına, kardeşine satış vermek yoluyla) yüksek prim ödemesi gerekenlerden alamadığından.. Yakaladığından alıyor..

Başka izahı yok bu işin ve şu an bir çözüm de görünmüyor..  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

 

Zaten hasar almayan sürücü basamak kademesinden dolayı poliçesinde bu indirimi alıyor. Ayrıca Tramer'in yeni referans uygulamasına göre daha önce sahibi oduğunuz ve hasarsızlık indirimi olan araçlarınızın indirimini, yeni tescil araçlarınıza otomatik olarak alıyorsunuz. Yada tam tersi, hasar almışsanız yine yeni tescil aracınıza sürpriminizi alıyorsunuz. Yani mevcut sistem zarar vereni ve vermeyeni ayırıyor.

 

 

 

 

 

Bunu zaten biliyorum. Kaza yapmadığım halde 7. basamaktan 6. basamağa indirdiler beni demiyorum.  Benim kastettiğim hasar/prim oranı yüksek diye 7. basamaktan devam eden poliçemin 200'den 500'e çıkacak olması veya en kötü ihtimalle %100 zamlanma ihtimali.

Yorum bağlantısı
Misafir

Son olarak durumu açıklamak için bir örnek vereyim 2010 yılında 7. basamak bir otomobilin primi 137 TL... 2014 yılında ise 7. basamak otomobil primi 158 TL. yani 4 yılda fiyat 21 TL artmış. Buna rağmen maddi teminat limiti 2010 yılında 17.500 TL iken, 2014 yılında 26.800 TL'ye yükselmiş.

 

Peki ehliyeti olmayan (yaş 60, emekli)  birisinin adına araç varsa bunun primi nasıl hesaplanır?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Alp

Vermiş olduğunuz tavan fiyat rakamları doğrudur. Hazine bu şekilde bir uygulama kararı almış ve özellikle ticari grup araçlara bu uygulamayı getirmiştir. Doğuş bey sonuç itibari ile bende kendi aracıma geçen sene 460 TL prim öderken bu sene 850 TL ödüyorum. Ancak fiyatlama yapılırken kaza yapan sürücü sizden daha fazla prim ödüyor. Lider şirket olarak anılan bir şirketin CEO'nun ihtisrasları ve yakın zamanda el konulan bir şirketin sektörden çıkması sonucu, sigorta şirketlerinin zarara rağmen yükseltemediği fiyatlarını 5 yıl sonunda yükseltebildi, Bu işin sigortalı tarafındaki tepkiyi yaratan kısmı asıl budur, primlerin aniden çok yükselmesi bu haklı tepkiyi getiriyor. Bu iş hersene kademeli ve belli oranlarda olsa idi hem bukadar zarar hemde bu kadar artış ve tepki olmazdı.

 

Peki bu kadar zarar eden bir sektöre hem de en zarar ettiği zamanlarda yurtdışından yabancı oyuncular neden girmek için yırtındılar.

 

Sigortacılıkta yabancı payı yüzde 80e yakın olması lazım.

 

Hem bu kadar zarar var hem de ısrarla sektöre yabancı sermaye girişi var.

 

Bence burada yerine oturmayan şeyler var. :)

 

Yabancılara bu işin boyle olacağı fiyatların yükseleceğine dair güvence mi verildi.

 

Zarar eden bu sektöre neden bu kadar para yatırdılar ve imkanları varken neden çıkmıyorlar.

 

Not: Bu yazıyı yazan kişi sigorta fiyatlarının yüksek olmadığının bilincinde. Fiyatlar normal bana göre. Yabancıların bu sektöre zarar ederken hevesi midemi bulandırıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

Sonuçta sektöre kümüle olarak bakmakta fayda var..Trafik sigortasından zarar edersin ama yangından Dask sigortasından vb kazanırsın..o yüzden bence sektöre giriş var..

Ama hergün trafikte olan birisi olarak trafikte yapılan şeyleri gördükçe Eyvah diyorum bu gidişle en düşük prim 4 basamaklı rakamlara ulaşacak..2014 yılında neredeyse 3500 kişi vefat etmiş..savaş olsa ancak bu kadar insanımız vefat eder..resmen trafik terörü var cahillik var saygı yok herkes agresif herkes haklı..ben daha iyi günlerimiz olduğunu düşünüyorum..primler biz bu kafayla gittiğimiz sürece düşemez..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Peki ehliyeti olmayan (yaş 60, emekli)  birisinin adına araç varsa bunun primi nasıl hesaplanır?

kişinin emekli olması ve ehliyetinin olmaması primi etkilemiyor ne yazık ki? Ülkemizde kişinin ehliyetinin olup olmadığını sorgulayacak kamuya açık bir sistem yok. Hasarsızlık durumuna göre hesaplaması yapılır yaş etken olur sadece

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Peki bu kadar zarar eden bir sektöre hem de en zarar ettiği zamanlarda yurtdışından yabancı oyuncular neden girmek için yırtındılar.

 

Sigortacılıkta yabancı payı yüzde 80e yakın olması lazım.

 

Hem bu kadar zarar var hem de ısrarla sektöre yabancı sermaye girişi var.

 

Bence burada yerine oturmayan şeyler var. :)

 

Yabancılara bu işin boyle olacağı fiyatların yükseleceğine dair güvence mi verildi.

 

Zarar eden bu sektöre neden bu kadar para yatırdılar ve imkanları varken neden çıkmıyorlar.

 

Not: Bu yazıyı yazan kişi sigorta fiyatlarının yüksek olmadığının bilincinde. Fiyatlar normal bana göre. Yabancıların bu sektöre zarar ederken hevesi midemi bulandırıyor.

 

Aslında bakarsanız sigortacılık dünyada ilk gelişiminden itibaren zaten global bir sistem olarak karşımıza çıkmakta, Ülkemideki bütün şirketlerin yerli sermaye olduğunu düşünsek bile risklerimizi yine dünyadaki güçlü reasürör firmalara satıyoruz, şirketlerin burada fiziki olarak olması durumu pek değiştirmiyor. Ayrıca Türkiye dinamikleri olan, genç nufuslu bir ülke ve sigortacılık anlamında yatırıma müsait. İsviçre'de kişi başı yıllık sigorta primi 8.000 USD düşerken Türkiye'de 153 USD düşmekte. 75 Milyon nüfusa sahip genç bir ülkede sigortacılıkta gidilecek çok yer var anlamına geliyor, bu yüzden yabancıların iştahı artıyor. Altını çizerek ve büyük harfler ile söylemek isterim ki! Hiçbir yabancı sigorta şirketi Türkiye pazarına Trafik sigortası düzenleyeceğim diye gelmiyor, zaten hiçbir şirket bu branşta olmayı istemiyor, çünkü ZARAR,ZARAR,ZARAR başka birşey değil. Son olarak kimse Türkiye'ye gelen şirketlere siz buraya gelin biz fiyatları ayarlar sizi ihya ederiz demedi :)

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Vermiş olduğunuz tavan fiyat rakamları doğrudur. Hazine bu şekilde bir uygulama kararı almış ve özellikle ticari grup araçlara bu uygulamayı getirmiştir. Doğuş bey sonuç itibari ile bende kendi aracıma geçen sene 460 TL prim öderken bu sene 850 TL ödüyorum. Ancak fiyatlama yapılırken kaza yapan sürücü sizden daha fazla prim ödüyor. Lider şirket olarak anılan bir şirketin CEO'nun ihtisrasları ve yakın zamanda el konulan bir şirketin sektörden çıkması sonucu, sigorta şirketlerinin zarara rağmen yükseltemediği fiyatlarını 5 yıl sonunda yükseltebildi, Bu işin sigortalı tarafındaki tepkiyi yaratan kısmı asıl budur, primlerin aniden çok yükselmesi bu haklı tepkiyi getiriyor. Bu iş hersene kademeli ve belli oranlarda olsa idi hem bukadar zarar hemde bu kadar artış ve tepki olmazdı.

 

Yine söylüyorum sigorta şirketlerinin zarar etmesinin bir sebebi de bana göre uygulanan tavan fiyat uygulamasıdır, yılda 15 kaza yapan bir adama siz maksimum 2000lira sigorta policesi primi cıkartırsanız oradan edeceğiniz zarar benim gibi kaza yapmayan insanların üzerine kalacaktır, yılda 15 kaza yapan birisi 2000 lira trafik policesi öderken neredeyse 10 yıldır hiç kaza yapmamış olan benim 810 lira ödemem adil değil anlatmak istediğim o, zam yapıldı evet tamam kabul ancak tavan fiyat uygulamasının sürücüleri caydırması açısından bence kaldırılması gerek, adam ne kadar kaza yaparsam yapayım, ölüme bile sebep olsam nasıl olsam bir dahaki policemde en fazla 2000 lira öderim diye rahat düşünmesini engellemek açısından.

tarihinde Doğuş Bağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Yine söylüyorum sigorta şirketlerinin zarar etmesinin bir sebebi de bana göre uygulanan tavan fiyat uygulamasıdır, yılda 15 kaza yapan bir adama siz maksimum 2000lira sigorta policesi primi cıkartırsanız oradan edeceğiniz zarar benim gibi kaza yapmayan insanların üzerine kalacaktır, yılda 15 kaza yapan birisi 2000 lira trafik policesi öderken neredeyse 10 yıldır hiç kaza yapmamış olan benim 810 lira ödemem adil değil anlatmak istediğim o, zam yapıldı evet tamam kabul ancak tavan fiyat uygulamasının sürücüleri caydırması açısından bence kaldırılması gerek, adam ne kadar kaza yaparsam yapayım, ölüme bile sebep olsam nasıl olsam bir dahaki policemde en fazla 2000 lira öderim diye rahat düşünmesini engellemek açısından.T

Tavan fiyat uygulaması Hazinenin sigorta şirketlerine dayatmasıdır. Yoksa sigorta şirketleri böyle bir uygulamayı kesinlikle istemiyor. Ayrıca hazine 1 haziran itibari ile orjinal ve akredite edilmiş parça kullanılması ile değer kaybı uygulamasını sigorta şirketlerine dayatmıştır. Son olarak işin muhasebe kısmında karşılık ayırma konusunda da dayatma vardır. Kısaca açıklamak gerekirse 2.000 TL'lik bir muallak ( ödenmemiş ama ileride ödenmesi muhtemel) hasar için en üst teminattan karşılık ayırmak zorunda. 2.000 TL ödeyeceği hasara 31.000 TL karşılığı nakti olarak ayırıyor. Bu işin çözümü veya suçlusu sigorta şirketleri değil Hazine'nin kendisidir. Aslında fiyatların yükselmesine o kadar çok etken var ki Tavan fiyat uygulaması bu etkiler arasında son sıraları alır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Peki bu kadar zarar eden bir sektöre hem de en zarar ettiği zamanlarda yurtdışından yabancı oyuncular neden girmek için yırtındılar.

Sigortacılıkta yabancı payı yüzde 80e yakın olması lazım.

Hem bu kadar zarar var hem de ısrarla sektöre yabancı sermaye girişi var.

Bence burada yerine oturmayan şeyler var. :)

Yabancılara bu işin boyle olacağı fiyatların yükseleceğine dair güvence mi verildi.

Zarar eden bu sektöre neden bu kadar para yatırdılar ve imkanları varken neden çıkmıyorlar.

Not: Bu yazıyı yazan kişi sigorta fiyatlarının yüksek olmadığının bilincinde. Fiyatlar normal bana göre. Yabancıların bu sektöre zarar ederken hevesi midemi bulandırıyor.

 

Trafik branşı zarar ediyor... 

Trafiği düzeltebilirsek kaskolarımız düşer :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...