İçeriğe Yönlendir

Focus Rampada çekiş Problemi!


Fatih Sevgi

Recommended Posts

Fatih Sevgi

Arkadaşlar 2002 Model Focus Ghia Hb; Arabam daha önceden böyle bir sıkıntı yapmamasına karşın, lpg taktırdıkdan sonra ne olduysa oldu. motor ışığı yanmaya başladı 4 yerde birden bilgisayara bağlattım vede ısı emiş sensöründe arıza uyarısı veriyordu, bu arada kavramada artık üst noktalara yaklaşmıştı. Debriyaj balatasını ve bu Map sensörünü değiştim. Hatta Maf sensöründe de temizlik yapalım derken sensörü kırdık :p ve yenisini taktık. Yani oda değişti... Her 10 binde bir bujileri filtreleri yağını değiştirmeme rağmen nedense rampada dur kalkda zorlanıyorum. Bazen 1. vitesde düşük devir geçişlerinde titreme hissediyorum. Bunun sebebini hala çözemedim. Bunu sadce lpg de değiş benzinde de yapıyor... Sinir olmaya başladım yaaa... Bu arada focus kullanan arkadaşlar dik rampalarda bi dur kalk yapıp bana sonubildirebilirlermi. Sorun şu şekilde: Dik bir rampa duruyorum. Debriyajdan ayağımı düz yoldaki gibi çekmeye kalktığımda sanki gazı öksüre öksüre boğulacakmış gibi almaya başlıyor. Yni yemiyor desek daha doğru...Bende biraz debrijaja fazla basılı tutuyorum gazı yiyene kadar ve o şekilde anca kalkıyor! Acaba sizlerde de bu şekildemi yoksa daha atik bir kalkış mı yapıyor ???

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

rampanın eğimi önemli bence mesela bizim araba otomatik d deyken kimi rampada kendi ufak ufak gidiyo kimi rampada frene basmadanda durabiliyo kimi rampada geri kayacakmış gibi oluyo düz vites mondeo 1.6 var arkdaşta onunkide ağır olduğu için ha diyince rampada kalkamıyo

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Mustafa bey; Rapmpalar bazen hiç farketmiyor bazen çok az eğimli bir yerde yapıyor bazende çok dik rapmalarda yapıyor. Bunu sürekli yapmıyor gibime geliyor. Sanki mazen çok rahat nefes alıyor çok güzel çalışıyor bazende ciğerleri tıkalı gbi hırıltılı çalışıyor, bu zamanlarda da rampalarda çok sıkıntılar yaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

rampada yapıyosa aklıma şu geldi acaba benzin arkaya yığılınca benzin pompası az mı yolluyo benzini ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lpg veya bakım için tercih ettiğiniz yerleri acilen değiştirin, ön araştırma yapmadan, tavsiye, referans almadan ustalarda sürünmeyin. Güzelim arabaları bu hale getiren sözde ustacıklar utansın.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

arabada lpg varmış ama sorun hem gazda hem benzinde aynı sanırsam

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

evet hem benzinde hem gazda aynı, ama sadece bu depo boşa yakınken falan değil yığımadan olsa diyecem full depoda da yapıyor ve bunu zaten sıksık tekrarlamıyor. Bazı arkadaşlarım bu bende de var diyor bazılarıda bende hiç öyle bişey yok fişek gibi diyorlar buda benim canımı sıkıyor :)

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Dik yokuşlarda araç ilk hareketi alana kadar yarım debriyaj kalkmalısınız bence durum normal,bu arada lastik ebatlarınız nedir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Lastik ebatlarıyla ilgili bir durum yok dik yokuşlarda kalkarken el freni kullanın.Aracın kalkmak için öne doğru ivmelendiğini hissettiğinizde el frenini indirin ve gaza basmaya devam edin sorunsuz kalkacaktır.Bahsettiğiniz olay benim başıma el frensiz kalkışlarda geliyor önce debriyaj balatasından şüphe etmiştim ama bu tamamen kullanımla ilgili.Dediğiniz gibi gaza basmanıza rağmen kesik kesik gaz yemiyormuş gibi oluyor.Debriyajdan ayak hızlı çekilip ani gaza basmalarda bu oluyor sanırsam.Zaten birde şu var sanılanın aksine yada beklenenin aksine desem daha doğru olur Focuslar rampalarda öyle atak falan da değiller.Yüklü veya 4 kişi varsa rampaları çıkmakta zorlanırsınız.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Yilmaz

benim araba benzinli ve rampalarda kesiliyor araba uzun yolda bu çok belirgin oluyor hele bide arabada 4-5 kişi varsa..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

F1 ile rampada geri kaçırmadan el frensiz kalkmak zordur..Konfor için olduğu söylenen gecikmeli gaz tepkisinden kaynaklanıyor bu olay..Geri kaçırmayayım deyip de aniden yarım debriyaj ve aniden gaza basıyorsunuz ama gaz tepkimesini alet sizin kadar aniden yapmadığı için zorlanıyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
Lastik ebatlarıyla ilgili bir durum yok...

Bazı arkadaşlar araç daha konforlu olsun diye 195/65 15 ebatlı lastik kullanıyorlar,düz yollarda 65 yanağın farkı hissedilmese bile çekiş düşüklüğünü dik rampa çıkışlarında farkettiriyor.Araç ghia olduğu için orjinal ebat 195/60 15 olaması gerekir ki bana göre bu ebat bile büyüktür,benim tecrübelerime göre bu araca en uygun ebat çekiş ve yol tutuş yönünden düşünürsek 195/55 15 olmalıdır.Biraz konforumuza düşkün isek ise kesinlikle 195/60 15 aşılmamalıdır.

Yani lastik abadının bu konuyla çok alakası vardır.

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Demekki sadece bu gaz yememzlik durumu benim aracıma has birşey değil :) yani şimdi bütün focuslardamı var bu bir arıza değilmi? Ama nasıl olur siz mükemmel bir yol tutuş sağlayan konforlu bir araç üreteceksiniz ve ramplarda bayılıp kalıcaz öylemi? Vay bee keşke 1.6 motorları 100 Bg yapacaklarına 130Bg yapsalarmış :) Çok şeymi istemiş olurduk acaba ?? Bu arada lastik ebatlarım orjinal boyutu 195/60/15'dir :)

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bu olayın beygirle bir ilgisi yokki.. Örneğin düz yolda 2.viteste ayağaınızı birden gazdan çektiniz ve tekrar bastınız. Bu durumda aracın sarsılması lazım ama focuslar o şekilde sarsılmıyor..Sebebi gaza basar basmaz tepki vermemesi. Bu da yokuşlarda sorun oluyor sadece.. Normal performanslı kullanımda alıştıktan sonra 1.6'lar içinde f1 ile kolay kolay baş edebilecek bir araç yok. Tamamen konfor için düşünülmüş bir olay..

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi
(düzenlendi)

Ya uzun süredir kullanıyorum alıştım artık ama bir noktadan sonra uzun yolda dik bir rampada 3. vitesden 2 ye düşmek adamın canını sıkıyor :) Yanımdan honda vızır vızır geçerken ben baygın baygın gitmek koyuyor. Sıkıysa düz yolda gelsin :) Ama napalım Gülü seven dikenine katlanır :)

v7dxxf4jotb31d1tb6j.jpg

tarihinde Fatih Sevgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Hmm 3'den 2'ye düşme olayını düşünmek lazım..O normal değil.. Geçen yaz Antalyaya giderken 3.viteste araç tam yüklü torosları çok performanslı tırmanmıştım.. Hatta öyleki bir e200'le arka arkaya çıktık sürekli..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bende de 3 den 2 ye düşe gibi bir sorun olmuyor sadece dik rampalarda ilk kalkışlarda bazen sıkıntı yaşayabiliyorum.Ben yine söylüyorum lastik ebatlarıyla ilgili bir durum yok.Cihan arkadaşımızın dediği gibi olay gaza geç tepki vermesinden kaynaklanıyor.Hepsi bu.Ayrıca 1.8 focus kullanmadım ama illaki 1.6 ile farklı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Bizim köyün yokuşunun yanında toroslar pek bi iş yapamaz :) Nedenmi ana yol ayrımında daha rampa çıkmaya başlıyorsun öyle hız alayımda gireyim olayıda olmuyor o yüzden mecburen en düşük 2 ile giriyorsun daha sonra toplayana kadar 3 atttığın anda rampa daha da dikleşiyor mecburen 2 ye geri çektiriyor :)

Ayhan bey dediğinizi farkettim sanırım çok geç tepki vermesinden :) Gaza bastığınızda ibredeki ani olmayan ivmelenmeyi fark edebiliyorsunuz. Birden devir saati yükselmiyor, 0-2000 devir arasına gelene kadar belli bir süre geçiyor ve o süreden daha kısa sürelerde 2000 üzerinde harekete geçiyor. Bu durum sanırım focusun geneli :) Karlı yollarda işe yarıyor ama :)))

Yorum bağlantısı
Guest Ak?n Atakan
Normal performanslı kullanımda alıştıktan sonra 1.6'lar içinde f1 ile kolay kolay baş edebilecek bir araç yok.

Focusların ara hızlanmaları berbat ani hızlanmalarda araba 1.6 ları bir yana koyalım 1.4 lerin bile gerisinde kalıyor..

Yorum bağlantısı
Emrah Musalli

benim focusta lpg li ama en sevdiğim özelliği çekişi. araplı geçidini 5 kişi ile yarısından çoğunu 5 le sonlarını da 4 le çıkabiliyorum. 2 hafta önce de 3 kişi ve bagaj full doluyken yokuşta alfa romeo ile kapıştık. 5 te iken başabaş gittik. 4 e düştüğüm de yanından hiç zorlanmadan geçti gitti. sanırım o alfa da benzinliydi..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fatih Sevgi

Arkadaşlar bu hafta sonu inşallah şaşmazda arslanoğulları oto dan halil ustaya gidicez bakalım sabahtan :) sırf bu problemi çözmek için sabahtan başlayacağız. İnşallah sorunum düzelir deli etmeye başladı beni rampada kırmızı ışıkda durunca bir daha kalkamaz oldum :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.0 Taunus atmosferik karbüratörlü motorda 211 Ps güç ölçmüştüm, yani üstünde çalışan kişilerin önemi büyüktür, ayrıca ekonomi-emisyon değerleri göz önüne alınmaz ise performans gelir, 1.6 focus taki motor kombinasyonu güzeldir, bizim yollar yokuşlu araba ne yapsın.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Focusların ara hızlanmaları berbat ani hızlanmalarda araba 1.6 ları bir yana koyalım 1.4 lerin bile gerisinde kalıyor..

Motor karakterini iyi anlarsanız, 1.6lt bir çok arabayı geride bırakabilirsiniz. Size bir tüyo vereyim madem..Ara hızlanmalarda uzun şanzıman oranından dolayı vites küçültmeniz gerekir.Hızlanmak için bu şarttır. Örneğin 4.viteste ani hızlanma gerekirse, mutlaka 3'e düşüp yüklenin, o zaman görün ara hızlanmayı. Bu arada etkili hızlanma için motor kondisyonu, hava filtresi,buji,egzos vs. durumu da çok önemli. Eğer amaç ekonomi ise yavaş yavaş hızlanın vites küçültmenden, çok da ekonomik olacaktır. Bunlar düz vites için geçerli. Otomatiğini bilmem, sevmem de zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

1.4 ün arkasında kalan arabamız üst sınıf 2.0 larıda geçmekte zorlanmıyor tabi 1.4 900 kilo ile 1150 kilo 1.6 aynı değil nasıl ki 2.0 1350 kilo ile aynı olmadığı gibi

kilolar aynı olduğu zaman 1.6 tabiki 1.4 rahat geçer örnek

burada geçen ışıklarda durdum yanıma bir 2004 1.4 vvt-i corolla geldi gaz felan veriyo yanımda suratıma bakıyor ben önce normal kalktım (önce 1.6 sanmıştım sonradan baktım 1.4 müş arkadaşa sordum onda 1.6 vvt-i var )bu biraz hızlı kalkar gibi yaptı sonra beni geçmedi (yani gel kapışalım gibi) bende ufak ufak hızlandıkça buda hızlanmaya başlardı önümüzde yol yukarıya doğru eğimliydi bende vitesi 2. ye taktımn ve gaza bastım oda baya yüklendi ben yolun düzlüğe çıkmasını bekliyordum araç 120 ye geldiğinde d ye aldım yanımdaki artık arkama düşmeye başlamdı ve düzlükte ben xxx li sürata geldiğimde arkadaş fren yapıyordu suratını görmeyeyim diye onuda aracın yere kapaklandığından anladım ki orda düz vites olmadığımda peşime gelmişti 1.4 toyota 98 hp ve tahmini 130 nm tork tu aynı aracın 1.6 sıyla denedik aynı yerde ilk vitestebizim araba kafayı kaldırıyo ama arkadaş 2 ye geçince benim şansım bitiyo ama ben son viteste 3000 devirde 120 yaparken o 90 küsürle gidiyo motor kadar şanzımanda önemli

ışıklarda çok kez 200E yi arkamda bırakmışımdır :D

Yorum bağlantısı
Fatih Sevgi

Arkadaşlar Şaşmazdaki Arslanoğulları Halil ustaya gittim bugün, sabah 8.30 da ordaydım dükkanı birlikte açtık :nazar: Sabahdan ilk önce trigerin sentesini kontrol ettiler, 1,5 diş kaçık çıktı onu hallettiler, fakat hala çekişde problem vardı, daha sonra lpg sistemini devre dışı bıraktılar, yine hala benzinde çekişte problem vardı, daha sonra sorunun gaz kelebeği sensöründen olabileceği şüphesiyle parçacıdan parçayı demek için aldık, sağolsun şaşmazdakiş kartal oto bu konuda çok yardımcı oldu, sensörü denedik fakat sorun o sensörden değilmiş geri verdik, yerine bobin aldık bobinide denedik, olmadı geri verdik, buji kabloları sağlamdı sıkıntı yoktu, bujilerde yeni değişmişti yine ordan da olmadığı kesindi, debrijaj setini zaten 1 ay önce değişmiştim sorun oradanda değildi, düşünürken düşünürken benzin filtresine bakalım dedik, benzin filtresini ve depoyu söktük, benzin pompası 135 binde olduğu ve daha önce hiç değişmediği için değişelim dedik, onu değiştirdikten sonra yine cihaza bağladığımızda yine emme manifold ısı basınç sensörü hatası verdi, bu sensörü 20 gün önce aynı parçacıdan almıştım, sağolsunlar parçayı hemen değiştiler, 3 defa bu sensörü söküp taktı halil usta, ve en son sanki benzinde çekiş düzeldi gibi oldu fakat hala tam randumanlı bir çalışma gösteremiyordu araba... Daha sonra lpg sistemi tekrar devreye sokuldu ve lpg ci arkadaşın isteği ve önerisi üzerine kutup başlarını söktük 30 dk kadar bekledik, herşey sıfırlanmıştı ve yeniden gaz ayarı yapıldı, fakat bir süre sonra yine motor ikaz lambası yandı, ama sanırım sabah gittiğimden daha farklı bir çekiş var fakat yineden %30 verim düşüklüğü var hem benzinde hemde lpg de, halil usta buna karşılık bir süre böyle kullan bakalım arabayı dedi bakalım ilerleyen günlerde ne gösterecek... Arkadaşlar bu kadar uğraş akşam 6 gibi son buldu :p Buradan parçaları ücretsiz deneme için veren Kartal Yedek parçacıya çok teşekkür ederim. Ayrıca bukadar işleme hahil ustaya çok makul bir işçilik verdim. Kendiside de teşekkür ederim en azından yüzleri gülen insanlar vede sıcak bir ortam, tekrar tekrar teşekür ederim hepsine ve çalışanlarına ellerine kollarına sağlık, bu kadar işlemin üzerine aklımızda yine sensörle ilgili bir sorun düşüncesi devam ediyor, bize sorarsanız çalışır durumdaki bir forddan söküp o sensörü benim arabada deneyeceğiz bakalım sonuç ne olacak ilerleyen günlerde görücez bakalım...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...