İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk2 - Anlaşılamayan Otomatik Arızası


Mustafa Güneş

Recommended Posts

Mustafa Güneş

1997 Model otomatik vites 160.000 Kmde temiz bir GLX Mondeo'm var. Kendisinden ziyadesiyle memnunum, yaşlı kızım (Mondeo'yu kasdediyorum) sayesinde zevkle araba kullanmayı öğrendim.

Üç ay kadar önce zorlanınca vuruntu yapmaya başladı. Daha sonra ara ara vuruntu veya devir oynamaları başladı. İşin ilginç tarafı ilk çalıştığı andan itibaren yol düz ise bir problem ortaya çıkmadan gayet güzel devam ediyor, ancak rampada, inişte veya hızlı giderken frene basıldığında sanki vites boşa çıkıyor gibi devir bir artıyor, bir azalıyor, bu esnada gaza standart basılıyor, devir artsa da hız artmıyor, devir 5000 devirleri geçse bile araba gitmiyor. Bu esnada vuruntu da başlıyor, sanki motor yerinden fırlayacak gibi küt küt vuruntu yapıyor, bu esnada dışarıdan arabanın titrediği veya kesikli hareketi belli oluyor.

İki ayrı otomatik şanzıman ustası uzun süreli binmelerine rağmen arıza ortaya çıkmayınca şanzımanda bir şey yok dediler, biri şanzımandan önce bir yer varmış, onu değiştirdi ya da ayarladı (ne ise) tabiiki faydası olmadı.

Bu arada, iyi bir motor ustası ile uzun yol yaptık, kendisi bizzat sıkıntıyı gördü ve doğrudan otomatik şanzuman ustasına götürdü. Ustanın tavsiyesi ile arıza kontrolu yaptırdık, türbin arızası görünüyordu, sildirdik, aynı arıza tekerrür etmiş olsa idi elektronik olarak müdahale edilecekti, ancak ikinci olarak zayıf karışım arızası verince motor ustası şanzımandan şüphelendi.

Ankara'dayım ve önümüzdeki pazartesi şanzımanını açtıracağım.

Benim merak ettiğim konu, yaşlı kızımda yüksek devire çıkınca meydana gelen bu sıkıntı, deviri düşürünce biraz üzüp sonra toparlıyor, bu şekilde sıkıntılı da olsa 2 bin kilometre yol yapmak zorunda kaldım. 2100 ve 3100 devirlerde 90 km/s hızla uzun süreli kullandığım oldu, ancak tam bir araba sollama esnasında gaza ne kadar basarsak basalım, devir 5000leri de geçse (özellikle rampada) 30-40 km geçilemiyor, bu da sollamalarda hayati tehlike ortaya çıkarıyor.

Biraz uzun oldu, ama daha önce yaşadığım iki sıkıntı da forum sayesinde çözüldü. Bundan da umutluyum, ustalardan önerileri merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
1997 Model otomatik vites 160.000 Kmde temiz bir GLX Mondeo'm var. Kendisinden ziyadesiyle memnunum, yaşlı kızım (Mondeo'yu kasdediyorum) sayesinde zevkle araba kullanmayı öğrendim.

Üç ay kadar önce zorlanınca vuruntu yapmaya başladı. Daha sonra ara ara vuruntu veya devir oynamaları başladı. İşin ilginç tarafı ilk çalıştığı andan itibaren yol düz ise bir problem ortaya çıkmadan gayet güzel devam ediyor, ancak rampada, inişte veya hızlı giderken frene basıldığında sanki vites boşa çıkıyor gibi devir bir artıyor, bir azalıyor, bu esnada gaza standart basılıyor, devir artsa da hız artmıyor, devir 5000 devirleri geçse bile araba gitmiyor. Bu esnada vuruntu da başlıyor, sanki motor yerinden fırlayacak gibi küt küt vuruntu yapıyor, bu esnada dışarıdan arabanın titrediği veya kesikli hareketi belli oluyor.

İki ayrı otomatik şanzıman ustası uzun süreli binmelerine rağmen arıza ortaya çıkmayınca şanzımanda bir şey yok dediler, biri şanzımandan önce bir yer varmış, onu değiştirdi ya da ayarladı (ne ise) tabiiki faydası olmadı.

Bu arada, iyi bir motor ustası ile uzun yol yaptık, kendisi bizzat sıkıntıyı gördü ve doğrudan otomatik şanzuman ustasına götürdü. Ustanın tavsiyesi ile arıza kontrolu yaptırdık, türbin arızası görünüyordu, sildirdik, aynı arıza tekerrür etmiş olsa idi elektronik olarak müdahale edilecekti, ancak ikinci olarak zayıf karışım arızası verince motor ustası şanzımandan şüphelendi.

Ankara'dayım ve önümüzdeki pazartesi şanzımanını açtıracağım.

Benim merak ettiğim konu, yaşlı kızımda yüksek devire çıkınca meydana gelen bu sıkıntı, deviri düşürünce biraz üzüp sonra toparlıyor, bu şekilde sıkıntılı da olsa 2 bin kilometre yol yapmak zorunda kaldım. 2100 ve 3100 devirlerde 90 km/s hızla uzun süreli kullandığım oldu, ancak tam bir araba sollama esnasında gaza ne kadar basarsak basalım, devir 5000leri de geçse (özellikle rampada) 30-40 km geçilemiyor, bu da sollamalarda hayati tehlike ortaya çıkarıyor.

Biraz uzun oldu, ama daha önce yaşadığım iki sıkıntı da forum sayesinde çözüldü. Bundan da umutluyum, ustalardan önerileri merakla bekliyorum.

Yağ basıncıyla ilgili gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş

Yağ gibi temel kontroller yapıldı, zaten kime gitsek öncelikle ciddi manada yağına bakıp iyice inceledi.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş
(düzenlendi)

Hocam, öncelikle geçmiş olsun bende otomatik kullanıcısıyım ve benim kilometrem 162000.

Benim size tavsiyem öncelikle yağını kontrol edin yanlış yağ, fazla yağ şanzumana zarar verir.

2. tavsiyem ise bu arabalar elektronik şanzumandır, bilgisayara bağladınız mı, çünkü bana TÜRKİYE'nin en iyi şanzuman ustalarından birisinin açıklamasını size yazıyorum...

Bu arabalar elektronik şanzumandır, basit bir arıza da bile araba arıza durumuna düşer. Arabanın vitesi tek bir viteste sabit kalır. Yanlış hatırlamıyorsam 2 veya 4 de kalır ve aynı viteste olur onu araba ilk kalkarken ağır kalmasından da anlaşılabilir. Bu şekilde kullanmak motor ve şanzumana zara verebilir.

Benim size tavsiyem önce bilgisayara bağlayın basit bir fiş çıkmışta olabilir. Şanzumanı boşuna söktürmeyin ve bilgisayara bu arabalar bağlanmaz öyle bir alakası yok diyen ustaya sakın şanzumanına el attırma şanzumanını geri toplayamayabilir .Piyasada üçkağıtçı usta çok seçimini iyi yapmak gerekiyor. umarım yardımcı olmuşumdur . İyi günler...

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Anla??l?r hale getirdim...
Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
Hocam, öncelikle geçmiş olsun bende otomatik kullanıcısıyım ve benim kilometrem 162000.

Benim size tavsiyem öncelikle yağını kontrol edin yanlış yağ, fazla yağ şanzumana zarar verir.

2. tavsiyem ise bu arabalar elektronik şanzumandır, bilgisayara bağladınız mı, çünkü bana TÜRKİYE'nin en iyi şanzuman ustalarından birisinin açıklamasını size yazıyorum...

Bu arabalar elektronik şanzumandır, basit bir arıza da bile araba arıza durumuna düşer. Arabanın vitesi tek bir viteste sabit kalır. Yanlış hatırlamıyorsam 2 veya 4 de kalır ve aynı viteste olur onu araba ilk kalkarken ağır kalmasından da anlaşılabilir. Bu şekilde kullanmak motor ve şanzumana zara verebilir.

Benim size tavsiyem önce bilgisayara bağlayın basit bir fiş çıkmışta olabilir. Şanzumanı boşuna söktürmeyin ve bilgisayara bu arabalar bağlanmaz öyle bir alakası yok diyen ustaya sakın şanzumanına el attırma şanzumanını geri toplayamayabilir .Piyasada üçkağıtçı usta çok seçimini iyi yapmak gerekiyor. umarım yardımcı olmuşumdur . İyi günler...

İlginiz için teşekkür ediyorum.

İki defa bilgisayara bağlattık, ilkinde türbülans ya da benzeri bir hata vermiş (belgesini ustada bırakmışım, bu nedenle buraya kodunu yazamıyorum), sildirmiştik, ikincisinde de aynı hatayı vermesini bekliyorduk, bu defa da yetersiz karışım arızası verince beyinden kaynaklanan bir sıkıntı yok denildi.

Bu gün Ayaş yolunda Başer Oto'ya bittim. Bir teknisyen uzun süreli kullandı. Bu arada kendisine arıza esnasında kaydettiğim filmleri de gösterdim. Kullanmanın sonunda her ne kadar şanzımandan şüphelense de (3 ve 4 viteslei geçişinden) arıza tekerrür etmeyince kesinlikle şanzıman diyemem, tüm elektrik-elektronik aksamın elden geçmesi gerekir dedi.

Aslında bana da mantıklı geldi. Dağınık bir şanzımanda aynı noktalarda aynı ya da benzeri hataları vermesi gerekir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş

Mesajı düzenleyemedim.

Bu nedenle arızanın filmini buradan vermeye çalışacağım:

34pcqas.jpg

Hız sabit olduğu halde devir çıldırmış gibi, hatta yüksek devirlerde hız artmadığı gibi motorun sesi de bağırma şeklinde arkadan gelmekte. Bu arada görüntüdeki sallanmaların sebebi devir oynamaları esnasında arabanın vurması. Dışarıdan bakanlar arabanın titrediğini görmekteler.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Sınırlandırılmış operasyon stratejisi

Benzinli motorlar aşağıdaki durumlarda sınırlı operasyon stratejisi programlarını uygularlar.

1- Motor kumanda sisteminde bir arıza olduğunda ,modül hafızalanmış sabit değerler alır ve arcın çalışmasına imkan verir.Fakat bazı işlemler sınırlandığı için performans azalır.

2-Modülün devre dışı kalması halinde acil çalışma stratejisi moduna girer.Bu durumda motor yüksek sınırlandırmalarla çalışır. Fakat araç yinede düz yolda 60 km/h hızda kullanılabilir.

Bence bu durum araştırılmalı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş

Bu sabah aracımı yeniden Başer Oto'ya götürdüm. Optimum'un önüne gelince sarsıntı ve titeşimler başladı. Bu haliyle kontağı kapatıp arabayı soğutmadan Başer Oto'dan bir Ustaya teslim ettim. Yol boyunca sıkıntıyı gördü ve elektrik kesintisi olmadığını, doğrudan şanzıman arızası olma ihtimalinin büyük olduğunu ifade etti. Dönüş yolunda 120-130 km hızla gayet güzel geldik, kendisi de şaşırdı.

Daha sonra araç bilgisayara bağlandı, şanzıman, motor ve vites ile gerekli testler yapıldı. Araçta bu konuda herhangi bir arıza kaydına rastlanmadı.

Sonuçta usta büyük olasılıkla şanzımanda mekanik hata olabileceğine karar verdi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Abi ben sırf bu tip arızalar yüzünden otomatik şanzımanı hiç bir araçta asla tercih etmem çok masraf açıyor ,fazla yakıt yakıyor, güç bizim elimizde olmalı,istediğimiz an istedigimiz uygun vites sollamalarda hızlı olmak lazım ne yaparız vitesi küçültürüz yani güç bizim elimizde :nazar: sonuçta bariz bir şekilde şanzıman arızasına benziyor inşallah fazla masraf açmaz.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu
Bu sabah aracımı yeniden Başer Oto'ya götürdüm. Optimum'un önüne gelince sarsıntı ve titeşimler başladı. Bu haliyle kontağı kapatıp arabayı soğutmadan Başer Oto'dan bir Ustaya teslim ettim. Yol boyunca sıkıntıyı gördü ve elektrik kesintisi olmadığını, doğrudan şanzıman arızası olma ihtimalinin büyük olduğunu ifade etti. Dönüş yolunda 120-130 km hızla gayet güzel geldik, kendisi de şaşırdı.

Daha sonra araç bilgisayara bağlandı, şanzıman, motor ve vites ile gerekli testler yapıldı. Araçta bu konuda herhangi bir arıza kaydına rastlanmadı.

Sonuçta usta büyük olasılıkla şanzımanda mekanik hata olabileceğine karar verdi.

Sorun çözülürse haberdar edin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim tahmimim şanzıman yag basıncı düşük. bunun nedeni içerdeki hortumlar veya kanallardan biri tıkalı. kırık dökük muhtemelen yok. Bu tıkanıklığı belki ufak kırılmış bir parça yapıyor olabilir.

Yag boşalacak, bir şekilde sistem sökülecek yag dolaşımı (salyangozun bir tarafından diğer tarafına yag geçişi yapan kısım) kontrol edilecek, alttaki filtre temizlenecek. tekrar kapatılacak.

dagıtıp toplamaya gerek olmaz gibi. zaten niye olsun? şanzımanın detaylarını bilmiyorum ama probleminiz düzensiz yag basıncı gibi duruyor. Bir öğrencim passat 1.8T ile üç kez aynı problemi yaşadı. tamir edemedikleri için (hep uyduruk tamirler ve arıza silme yapmışlar) köprüde kaldı. sonra şanzıman yagsızlktan kilitledi ve dağıldı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
Abi ben sırf bu tip arızalar yüzünden otomatik şanzımanı hiç bir araçta asla tercih etmem çok masraf açıyor ,fazla yakıt yakıyor, güç bizim elimizde olmalı,istediğimiz an istedigimiz uygun vites sollamalarda hızlı olmak lazım ne yaparız vitesi küçültürüz yani güç bizim elimizde :D sonuçta bariz bir şekilde şanzıman arızasına benziyor inşallah fazla masraf açmaz.

Bu arabayı alırken ne olduğunu bilmiyordum, hiç görmeden aldım diyebilirim, biraz da acil oldu. Rengi sevmediğim renk, Mondeo'nun bu tipi bana özürlü gibi gelirdi, patlak patlak gözler, 2000 motor hiç düşünmezdim, otomatik vitesi ise alınca gördüm.

Şimdi ise, fikirlerim tamamen değişti. Keşke diyorum bu arabayı çok daha önceden alabilse imişim. Ancak sizin fikirlerinizi de anlıyor ve saygı duyuyorum. Bir noktada gayet haklısınız.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş
Sınırlandırılmış operasyon stratejisi

Benzinli motorlar aşağıdaki durumlarda sınırlı operasyon stratejisi programlarını uygularlar.

1- Motor kumanda sisteminde bir arıza olduğunda ,modül hafızalanmış sabit değerler alır ve arcın çalışmasına imkan verir.Fakat bazı işlemler sınırlandığı için performans azalır.

2-Modülün devre dışı kalması halinde acil çalışma stratejisi moduna girer.Bu durumda motor yüksek sınırlandırmalarla çalışır. Fakat araç yinede düz yolda 60 km/h hızda kullanılabilir.

Bence bu durum araştırılmalı.

Hocam benim anlatmak istediğimi güzel birşeklde açıklamışsınız teşekkür ederim .

Arıza kodu neydi, kod 705 veyatta 706 tımı?

Arıza kodu silme olayı olmaz sadece kendinizi kandırır sınız. Çünkü arıza kodunun açılımı: hangi parçanın arızalı olduğunu söyler ona tamir yapılır. Şan zumanın sadce san zuman kısmın da parçaları yok motor kısmında bile parçaları var. Bence arıza ordaysa sökün. umarın yardımcı oluyorumdur.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş
Bu arabayı alırken ne olduğunu bilmiyordum, hiç görmeden aldım diyebilirim, biraz da acil oldu. Rengi sevmediğim renk, Mondeo'nun bu tipi bana özürlü gibi gelirdi, patlak patlak gözler, 2000 motor hiç düşünmezdim, otomatik vitesi ise alınca gördüm.

Şimdi ise, fikirlerim tamamen değişti. Keşke diyorum bu arabayı çok daha önceden alabilse imişim. Ancak sizin fikirlerinizi de anlıyor ve saygı duyuyorum. Bir noktada gayet haklısınız.

Bence bu sözleri arızadan dolayı söylüyorsunuz. Çünkü bende otomatik vitesi körü körüne aldım sizinkine ben zer problem vardı 90km, 110km arası 4 geeçmiyordu 110 km sonrası geçiyordu sizin düşün dükleriniz benim de aklımda geçmiştim 2000 motor otomatik kötü diye işin ustasını bulunca şanzumanla alakasız parça deyişti sorun ortadan kaltı ve şuan öyle memnunumki iyiki almışımdiyorum konforu, yolcu güvenliği, hırsıza karşı güvenlik konusunda yaşıtındaki piyasadaki hiçbir arabaya deyişmem birçok özelliği yeninesil araçlarda daha yeni konuluyor. Birde fiyatına gelince 1998 model toros 12000 tl istiyorlardı buda aynı fiattı . Bu fiata aynı özelliklerde başka araba bulamazsınız .

Motora gelince yakıyor ben 1500 lpg liden 2000 ben zinliye geçince ik 2,3 ay sarsıldım ama sonrasında bütcemi ona göre ayarladım düzen aldı :D)

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
Şimdi ise, fikirlerim tamamen değişti. Keşke diyorum bu arabayı çok daha önceden alabilse imişim.

Bu gün öğleden sonra Forumdan bir arkadaşın tavsiyesi ile Şaşmazda Ömer Ustaya gittim. Arıza tekrarlamadan düşünce elektrik kesintisi idi, şansıma arıza yaptı da şanzıman sonucu çıktı. Şanzımancı arkadaşa gittik arıza yapmayınca soru işareti olarak kaldı. Şanzımancı arkadaşa göre de vites geçişleri filan çok normalmiş. Bilgisayarında Mondeo olmadığı için şanzıman kontrolünü yapamadı. Bu arada ne olur ne olmaz diye şanzıman yağı değişti. Ömer Ustaya göre yağ değişince arıza artmış.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş
(düzenlendi)
Bu sabah aracımı yeniden Başer Oto'ya götürdüm. Optimum'un önüne gelince sarsıntı ve titeşimler başladı. Bu haliyle kontağı kapatıp arabayı soğutmadan Başer Oto'dan bir Ustaya teslim ettim. Yol boyunca sıkıntıyı gördü ve elektrik kesintisi olmadığını, doğrudan şanzıman arızası olma ihtimalinin büyük olduğunu ifade etti. Dönüş yolunda 120-130 km hızla gayet güzel geldik, kendisi de şaşırdı.

Daha sonra araç bilgisayara bağlandı, şanzıman, motor ve vites ile gerekli testler yapıldı. Araçta bu konuda herhangi bir arıza kaydına rastlanmadı.

Sonuçta usta büyük olasılıkla şanzımanda mekanik hata olabileceğine karar verdi.

Düz uoldayken belli olmaya bilir yokuş yukarı yükbindiğinde gösteriyor . Sık sık yapmadığına göre şan zımanın mekanik arızası olmuya bilir.

120-130 km giderken düzyoldamıydın ve devir kaçtaydı 2300 veyatta 3500 arasımı?

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
Düz uoldayken belli olmaya bilir yokuş yukarı yükbindiğinde gösteriyor . Sık sık yapmadığına göre şan zımanın mekanik arızası olmuya bilir.

120-130 km giderken düzyoldamıydın ve devir kaçtaydı 2300 veyatta 3500 arasımı?

arıza kendini yokuş veya inişte daha fazla gösteriyor. Hız 30 km olduğunda da ortaya çıkabiliyor. Hız ve devir için yukarıda verilen link incelenebilir.

Bu gün Şaşmaz'da Ömer Ustanın uzun süreli kullanımında ortaya çıkan arıza kontak kapatılıp bekletilince kayboldu ve Şanzıman ustasının denemesinde görülmedi. Tabi ben arabayı alıp gelirken yeniden ortaya çıktı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş

Şanzıman açıldı, sağlam ve iyi durumda olduğu söylendi, müdahaleye veya parça değiştirmeye ihtiyacı yokmuş.

Problem başka yerlerde aranacak.

Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
benim dedigim yere baktırdınızmı

"fcd yani ileri direk kavrama tası çatlak. "

Baktırdım. Tas da sağlammış.

Yorum bağlantısı
Gökhan Yalçıntaş
(düzenlendi)
Şanzıman açıldı, sağlam ve iyi durumda olduğu söylendi, müdahaleye veya parça değiştirmeye ihtiyacı yokmuş.

Problem başka yerlerde aranacak.

Hocam ben size başta anlatmak istediğim buydu basit bir fiş çıkıklığı veyatta oksiklenmesi bile Bu sorunun çıkmasına sebeb olur . Çünkü arac o an arızaya geçiyor benim size tavsiyem: Ford servisinden usta alın arabayı dizüstü bilgisayarına bağlayın ve yola çıkın o an arıza yaptığıan arıza sebebini size söğler, yani arıza kodu olarak belirtir.

Benim arabanın LPG ' de nedensizyere istop etmesini arbaya bu şekilde bağlayıp yolaçıktık sorun LPG kitin'den olduğu öğrendik. LPG firması arabaya suç atıyordu..

Boştan yere şanzumanı söktürmüş oldunuz . Birde onu geriye toplayamasınız daha kötü olurdu..

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Güneş
Hocam ben size başta anlatmak istediğim buydu basit bir fiş çıkıklığı veyatta oksiklenmesi bile Bu sorunun çıkmasına sebeb olur . Çünkü arac o an arızaya geçiyor benim size tavsiyem: Ford servisinden usta alın arabayı dizüstü bilgisayarına bağlayın ve yola çıkın o an arıza yaptığıan arıza sebebini size söğler, yani arıza kodu olarak belirtir.

Benim arabanın LPG ' de nedensizyere istop etmesini arbaya bu şekilde bağlayıp yolaçıktık sorun LPG kitin'den olduğu öğrendik. LPG firması arabaya suç atıyordu..

Boştan yere şanzumanı söktürmüş oldunuz . Birde onu geriye toplayamasınız daha kötü olurdu..

Aslında Başer Oto'dan Tuncay Usta ile arızalı arızalı epiyi gezdik, daha sonra kendisi bilgisayar ile bir çok kontroller yaptı. Ciddi olarak konu ile ilgilendi. Sonra şanzumanın incelenmesi gerektiğini söyledi. Merak ediyorum, sizin dediğinizi neden bana tavsiye etmedi? Arıza tekerrür ettiği anda kayıt altına alabilirdi.

İşin iyi tarafı, şanzıman açılınca mutlaka parça değişir dediler. Şu an için gayet iyi durumda olduğunu görmüş olduk.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...