İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

İhtimal, ölçü aleti pili zayıf ise fazla okumaya başlar. Yanılgı olmasın 

Muhtemeldir. Cihazın pilini de yenileyeyim. Fırsat bulduğumda tekrar deneyeceğim. LPG sisteminden kuşkulanıyorum sigortalarını söküp bakacağım. Bu gün bakamadım.

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Günlük kullanım mesafesi ne kadar? Akıllı şarj denen nane yüzünden kısa mesafe kullanımı olan tüm araçlar patır patır akü öldürüyor zira 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Ankara şehir içi ortalama 30 -40 km

Multimetrenin piline  baktım. 9.43 V gösteriyor. 

 

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

30 km kafi. Pil dolu. Lpg sigortası veya kontrol kartı kolay yerde ise çıkarılıp deneme yapılmalı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

30 km kafi. Pil dolu. Lpg sigortası veya kontrol kartı kolay yerde ise çıkarılıp deneme yapılmalı 

Yarın inşallah bir deneyim. LPG sigorta kutusu kolay yerde, kartı (beyini) beni aşar. Her şey için sağ olunuz Servet bey.

 

Verdikleri bilgi ve önerilerinden dolayı tüm arkadaşlar sağ olunuz. Bayramınız mübarek olsun.

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Güzel havadis bekliyoruz. İyi bayramlar şimdiden 

Teşekkür ederim Servet bey. Kocaeli'nin neresindesiniz. Ankarada ikamet etmekle birlikte ben de Kocaeli Körfezliyim (Tütünçiftlik)  Büyüklerimiz Başiskelede iyerleşikler.

Kocaeline geldiğimde ziyaret etmek isterim. Hayırlı geceler.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla, ek.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Körfez esentepe akrabalarım var, gölcük hafta sonu Gebze hafta içi yaşam alanımız. Mutlaka beklerim. 

541 380 03 84

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Kuga'nın elektrik kaçak testini yeniledim. Bu sefer uyku modu için biraz daha fazla 15 dk kadar bekledim. Elektrik tüketim değeri önce 0.83 Amp.e bir 10,15 dk kadar daha bekledim bekledim birden 0.03Amp. düştü. Sevindirici tabi kaçak yok sanırım. Devamında LPG sigortasını çıkardığımda değer 0.00 gösterdi. O, 03ma akımıza LPG sisteminin çektiği kanaatine vardım.

Video çektim becerebilirsem yüklerim.

Anlaşılan o ki benim Kuga 2.5 yılda bir akü yenileme istiyor. Bayramdan sonra yeni bir akü ile yola devam.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla, ek.
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Akım sıfır görünüyor. 

LPG sigortasını çıkarınca 0.03 den 0.00 Amp. düşüyor.

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

LPG sistemi sigortasını çıkarmadan önce. 03ma. LPG sigortasını çıkarınca 0.00Amp oluyor.
Videoyu yükleyemedim. Dosya büyük sanırım
c900b79311e1e3e9080836cc9fd4515d.jpg80004ab9d4d7c7a8a2c3df360ffbc855.jpg

 

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Mustafa Arıkan yazdı:

Akım çekmesine gerek yok. Kapı veya kaput herhangi biri açık olduğu müddetçe ecu uyku moduna girmiyor. VW’de kaput kapalı olması gerekiyor. Muhtemelen Ford’da hatta bir çok araçta öyledir. 

Fordda kapılar açık biraz çalışmıştık. Belli bir süre sonra araba bütün lambalardaki elektriği kesmişti. Açılması için kapıları yeniden kapatıp açmıştık. Ama evet onda da kaputun açık olup olmadığını kontrol eden bir mekanizma var, bunun da etkisi olabilirdi..

 

Benim sormak istediğim genel bir konu var.

Lpg’li araçlarda aracın standart aküsünün amperini biraz arttırmak gerekir mi? Mesela benim araçta 45 amperlik bir akü var. Lpg öncesi hiç sorun yokken özellikle viteste yavaşlarken birden debriyaja bastığımda devir ilk önce 500’leri görüp sonra 700-800 neyse olması gereken yere geliyor. Klima açıksa bir tık daha fazla iniyor göstergem ama şükür hiç stop etmedi 2 haftadır(takıldı takılalı).

Bu sorun daha önce bu arabada yoktu.

Aynı sorun daha önce kullandığım lpgli arabalarda vardı.

 

@Servet Aydın

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Servet Aydın yazdı:

Lpg sistemi parçalasan 5 amper çekiyor 

45 amperlik aküde aslında yüksek bir değer değildir mi diyoruz o zaman abiciğim saygılar 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Lpg öncesi hiç sorun yokken özellikle viteste yavaşlarken birden debriyaja bastığımda devir ilk önce 500’leri görüp sonra 700-800 neyse olması gereken yere geliyor. Klima açıksa bir tık daha fazla iniyor göstergem ama şükür hiç stop etmedi 2 haftadır(takıldı takılalı).

Bu sorun aküden kaynaklı değildir lpg kalibrasyon ayarlarınız hatalı ehil ellerde AFR ayarı da dahil ideal değerler yakalanmalı.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Emre Şimşek yazdı:

45 amperlik aküde aslında yüksek bir değer değildir mi diyoruz o zaman abiciğim saygılar 

Araç çalışıyor, akünün hiçbir işlevi yok. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mazda Servisinde takılmış. 33 bin km’dir şubat 2016’dan beri aracın üstünde. Araç 24 saat yattıktan sonra 12,5 voltu hala veriyor. Bu markayı duyan eden kullanan var mı? Yeniden almalı mı yoksa varta bosch mu almalı?

 

h0kO12.jpeg

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Koray Demir yazdı:

Bu sorun aküden kaynaklı değildir lpg kalibrasyon ayarlarınız hatalı ehil ellerde AFR ayarı da dahil ideal değerler yakalanmalı.

Ayarı da adam dün yaptı bu arada ama bence de ayarda bir hata var.

AFR ayarı nedir onu açar mısınız?

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Emre Şimşek yazdı:

AFR ayarı nedir onu açar mısınız?

AFR; yani air-fuel-ratio; yani hava yakıt oranı... Motor için en hayati orandır.

➡️ Yanma sırasında ne kadar havaya ne kadar yakıt enjekte edileceğini, dolayısıyla yanmanın sağlığını, dolayısıyla MOTORUN ÖMRÜNÜ doğrudan etkiler.

 

➡️ LPG'li araçlarda ARIZA lambası, PERFORMANS kaybı, erken SUPAP deformasyonu, katalitik konvertör erimesi, tekleme, silkeleme vb sorunlara sebep olan şey bu ayarın yapılmaması ya da doğru düzgün yapılamamasıdır.

 

➡️ LPG'li her aracın AFR (air-fuel-ratio) 'sinin yani hava yakıt oranının
?DURDUĞU YERDE DEĞİL YOLDA,
?Yük altında
?Farklı devir ve yük aralıklarında,

?OKSİJEN (AFR) SENSÖRÜ yardımıyla ayarlanması gerekir.

 

?Gaz ayarı ise LPG'li aracın enjeksiyon tablosunun kalibre ve optimize edilmesidir.
?Doğru gaz ayarı :
?Yolda,

 ?Farklı devir ve yük durumlarında,  

 ?Oksijen sensörü (LTFT ve STFT) verilerine 

       göre,
?Ya da harici bir AFR sensörü ile yapılmalıdır.
?Bu ayar 1 kez yapılır, ömürlüktür.
?Bu ayardan sonra:

 ?Arıza lambası,

?Supap deformasyonu,
?Performans kaybı,
?Tekleme, silkeleme, stop etme gibi sorunlar

       yaşanmaz.

 

diyebiliriz özetle...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence arabada veya lpg kitinde aküyü bitirecek bir sorun yok.
Sorun aküde. Aküler kötü artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sani Gerşon yazdı:

İbrahim bey'in son yaptığı testte araçta kaçak olmadığına emin olduk. Akü ölmüş bu durumda. Üzücü :(

Aslında değil. Aküden akım çekimi durmuş. Lpg sigortasını sökeceğim demişti. Kaçak olduğu sürece hangi akü olursa olsun ölecek. Kaçak yoksa mevcut akü toparlar kendini 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...