İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Ali Kangal
Akü geçmişim öncelikli tercihim Varta başta olmak üzere, devamında Bosh ve de Mutlu oldu.
Akü değerleri ve de aracıma uygun tipte olan aküyü tercih ettim. Aküyü de belli aralıklarla ölçerim.(ne kadar sağlıklı olur bilmem ama ölçerim.)
Uzun yıllar Polo ve Fiesta kullandım. Bu araçlarda aküye çok rahat ulaşır çok rahat üzerini kontrol ederdim.Şimdiki aracım Citroen C4. Akünün sadece + kutup başını görebiliyorum.Fiziksel olarak durumuna, hangi marka olduğuna bile bakamıyorum çünkü akünün üzerinde yer alan ekipmanlar ve de akünün camın altına doğru biraz girişi akü hakkında bende hiçbir bilgi uyandıramıyor.
Aracı 2. el aldım. 2012 model Start Stoplu aracımda acaba akü hiç değişmiş midir? diye ara ara derin düşüncelere de dalmıyor değilim. 
AGM özellikli bir akü alınması gerekecek Varta hatrı sayılır bir meblada satışta...Umarım hiç olmadık bir yerde bize bir şaka yapmaz...
 
Bu endişemi Start Stopun sağlıklı devreye girmesi, sabahları marş basarken rahat alması, aydınlatmalarda bir dalgalanma yaşamamam, km ekranında akü lambasının gerektiği gibi yanıp sönmesi ve de ara ara yaptığım ölçümlerle gideriyorum...
1 yıl önce aldığımda gayri ihtiyari baktığım akü 700₺ civarındayken 1yıl sonra 1200₺ civarına yükselmiş olması sanırım beni daha yerli markalara da yönlendirecek gibi duruyor...
 
Saygılarımla
Bende akü olarak birmot 75amper taktı elektrikci 66amper mutlu vardı üstünde araçın birmot plus koç grubunun pişman oldum.
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İbrahim Bark

Öncelikle, tüm formdaşlara iyi günler dilerim.

Hazır başlık varken sorumu burada sormak istedim.

Durum: Aracım 2013 Ford Kuga 1.6, 4x4, 180 hp, benzinli kuga. Sıvı sistem (liquimax) Prins LPG li. LPG tankının içinde enerji tüketen yüksek basınç pompası var.  Bu pompa araç kapıları açılınca devreye giriyor ve motor çalışana kadar aküden enerji kullanıyor. Lpg montajından önce üzerinde 80Amp 3.15x17.5x17.5 ölçülerinde standart Ford VARTA akü vardı. Akü 2.5 yıl dayandı ancak son 3,4 ayı çileli oldu.  Yerine takılan aynı ölçülerde, Standart 82Amp İNCİ akü de 2.yıln sonunda (her nedense garanti bitince) teklemeye başladı. Şimdilik sorunu pansuman tedbirle; (NOCO genious Boost GB40) marka 1000A powebankle  çözüyorum. Yanı takviye yaparak 3-5 ay akünün  (İNCİ) ömrünü uzatmaya çalışıyorum. Bu arada aracın iki yıllık muayenesi de 29 Eylülde, yani; TÜV de muayene sırasında görevli aracı stop ettirip kapılar açık muayeneye devam ederse büyük bir ihtimalle araç marş basmayacak ve takviye isteyecek. Olumsuz bir durum.  Ağır küsur yazıp Aküyü yenilemem istenecek.

Aracım start & stop özellikli değil, uzaktan kumanda ile açılıp, power düğmesine basılarak çalışıyor.

Hazırlıklı olmalıyım.

Sorum: 80 Amp standart akü yerine 74 &75 veya yerine uyarsa 80 Amp EFB/AGM akü önerir misiniz?

Öneriniz olursa Mutlu, İnci, Bosh, Warta, Enegizer & baka markalardan Amp değeri ile birlikte hangisini/hangilerini öncelemeliyim?

İnternetten alıma ne dersiniz?

Verilecek bilgilere şimdiden teşekkür ederim.

 

Powerbankın fotosunu becerebilirsem atmaya çalışacağım. Belki acil durumlarda ihtiyaç görür. Bauhouslarda mevcut.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İbrahim Bark yazdı:

 

Sorum: 80 Amp standart akü yerine 74 &75 veya yerine uyarsa 80 Amp EFB/AGM akü önerir misiniz?

Öneriniz olursa Mutlu, İnci, Bosh, Warta, Enegizer & baka markalardan Amp değeri ile birlikte hangisini/hangilerini öncelemeliyim?

İnternetten alıma ne dersiniz?

 

 

Afaki bir fark olmayacaksa internetten alma derim.

Oto elektrikçi eski akünü alacak, ona karşılık biraz indirim yapacak. Sökecek takacak, bozulursa, bozuldu bu kardeşim diyebileceksin. 

Marka işi bitti bence aküde. Hangisi olursa olsun bozuluyor artık. 

Amper konusunda ise, kılavuzda belirtilenden daha düşük alma derim. Zaten minimumda belirliyorlar değerleri. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Afaki bir fark olmayacaksa internetten alma derim.

Oto elektrikçi eski akünü alacak, ona karşılık biraz indirim yapacak. Sökecek takacak, bozulursa, bozuldu bu kardeşim diyebileceksin. 

Marka işi bitti bence aküde. Hangisi olursa olsun bozuluyor artık. 

Amper konusunda ise, kılavuzda belirtilenden daha düşük alma derim. Zaten minimumda belirliyorlar değerleri. 

 

 

Teşekkür ederim Mehmet bey, Önerilerinize uyacağım. Ankarada bayilerinden birinden  Bosch ya da Mutlu almayı düşünüyorum. İnt. le bayi fiyatları çok da farklı değil. Ford servis Ford etiketli 75 Ah EFB aküye 1100 ₺ nin üzerinde bir fiyat veriyor. Ankara ana bayii M.Saataçıden fiyat aldım aynı akü 550 ₺. Fiyat farkı çok.

 

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İbrahim Bark yazdı:

Ankarada bayilerinden birinden  Bosch ya da Mutlu almayı düşünüyorum.

 

Bosch daha güven veriyor.. Mondeoya bosch almıştım. Qashqai ise tam elektrikçinin önünde bitti :) O an için uygun bir şey almıştım. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

EFB sizin araç için gereksiz. İlla ki daha da pahalıdır. Standart 80ah size yetecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bosch daha güven veriyor.. Mondeoya bosch almıştım. Qashqai ise tam elektrikçinin önünde bitti :) O an için uygun bir şey almıştım. 

 

 

Mehmet bey ayrıca teşekkür ederim. 

Sani Gerşon yazdı:

EFB sizin araç için gereksiz. İlla ki daha da pahalıdır. Standart 80ah size yetecektir.

Şanı bey araçta Prins liquimax (sıvı sistem) LPG mevcut olduğundan EFB yi düşündüm. Sıvı sisteme ait LPG tankındaki yüksek basınç pompası, araç kapılarının açılmasıyla devreye giriyor, motor çalışmadığında aküden harcıyor, trafik ışıklarda ya da kısa molalarda rölanti halinde tahminimce alternatör aküyü yeterince besleyemiyor ve akü yarım şarjda kaldığından  uzun vadede akünün genel kullanım ömründen gidiyor.

EFB akülerin güçlendirilmiş iç yapıları nedeniyle %20 daha uzun ömürlü ve soğuk çevrim sayılarının daha fazla olduğunu okuyorum. 

Standart akü ile fiyat farkı da 150-200₺ arasında değişiyor.  75 Ah 730  soğuk marş Mutlu aküte ana bayi 550₺ Spotcular 525₺ diyorlar.

Bakalım hayırlısı.

 

Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Malesef 80 Ah üzeri EFB akülerin ölçüleri yüksek tip; yani akü yüksekliği 19cm. Benim Kuga'nın akü ölçüleri Uzunl. 31,5 En 17,5 Yüks. 17,5cm  (akü kasasında fazladan boşluk yok. Alçak tip) olduğundan EFB alırsam 75 Ah 730 olacak. Aracın önceki aküleri standart 80Ah 740 Varta ve 82 Ah 740 inci idi her ikisi de 2.yıllarını tamamlayınca hadi bize eyvallah dediler.

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Sani Gerşon yazdı:

Şanı değil ismim, Sani :)

@Servet Aydın akü tipleri hakkında bayağı bilgili işi gereği. Bir de ondan dinleyelim.

Sani bey özürlerimi arz ederim.

Daha dikkatli olmalıydım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İbrahim Bark yazdı:

Sani bey özürlerimi arz ederim.

Daha dikkatli olmalıydım.

Estağfurullah :flowers:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

Konu nedir kısa özet alayım 

Durum: Aracım 2013 Ford Kuga 1.6, 4x4, 180 hp, benzinli kuga. Sıvı sistem (liquimax) Prins LPG li. LPG tankının içinde enerji tüketen yüksek basınç pompası var.  Bu pompa araç kapıları açılınca devreye giriyor ve motor çalışana kadar aküden enerji kullanıyor. Lpg montajından önce üzerinde 80 Ah 740 Uzunlık: 31.5 cm,  En: 17.5 cm,  Yükseklik: 17.5 cm ölçülerinde standart Ford etiketli VARTA akü vardı. Akü 2.5 yıl dayandı ancak son 3,4 ayı çileli oldu.  Yerine takılan aynı ölçülerde, Standart 82 Ah İNCİ akü de 2.yıln sonunda (her nedense garanti bitince) teklemeye başladı.

 

 

Sorum: 80 Ah standart akü yerine 75 veya yerine (uyarsa) 80 Ah EFB/AGM akü önerir misiniz? 80 Ah EFB akülerin yüksekliği 19 cm Yani yüksek, alçak tip 17.5 cm yok sanırım.

Öneriniz olursa Mutlu, İnci, Bosh, Warta, Enegizer & başka markalardan Ah değeri ile birlikte hangisini/hangilerini öncelemeliyim?

İnternetten alıma ne dersiniz?

 

Verilecek bilgilere şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Bence akü değişimi yapan bayilerden alınmalı. Normal bayilerden alınınca sorum durumunda söküp göndereceğiz durumları fazlaca oluyor. Daha düşük bir değerde akü bence olmamalı.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. 

Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. 

Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? 

Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

 

Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. 

 

Mustafa YILDIRIM yazdı:

LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? 

Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır.

 

Aynen.. 

Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben yıllardır yiğit akü kullanıyorum. pek çok arabaya taktım kullandım. sorun olmadı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Servet Aydın yazdı:

Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. 

Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. 

Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 

Servet bey bilgilendieme ve sorular için teşekkür ederim. Yüksek basınç pompası kaç Amper çekiyor bilmiyorum, tahminim klima fan motorundan aşağı değildir. Zira bu sistemde LPG nin benzin enjektörlerine kadar sıvı olarak taşınması gerekiyormuş.

Bütün akülerin akü seçici programlarında 75 Ah 730 s.marş (ölçüleri 31.5x17.5c17.5) Kuga için uygun görunüyor.

LPG basınç pompasının elektriği kapılar açıldığında alması motorun direkt  LPG li  çalışması ve hızlı başlangıç içi prins açısından bir zorunluluk sanırım.

 Standart aküler 2.yılın sonuna doğru benim araçta yukarıda belirttiğim yetersizlikler gösyeriyor.  Bunun için marş basma sayısı benim için önemli.  Araç çalıştıktan sonra zaten mesele yok.

Akü markalarının sitelerini tek tek inceledim hemen hemen hepsinde EFB akülerin iç yapısı ve marş basma sayıları bakımında güçlendirilmiş su-lu aküler olduğu normal sulu aküler yerine kullanılabileceği yazılmış. Yetkili Ford servis de bunu teyit ediyor. AGM aküler için motor bloğu içinde ısıdan dolayı akünün ömrünün kısa olacağı belirtilmiş. Yani AGM akü aracın görece olarak daha soğuk bölgesine (bagaj) gibi konumlandırılması imiş. Zaten kugaya uygun ölçülerde AGM akü yok. Yada ben göremedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. 

 

 

Aynen.. 

Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. 

Kontak açık durumu olmuyor. Uzaktan kumanda ile aracın kapılarını açtığınızda zaten park lambaları, iç aydınlatma ve yan aynalar çalışıyor. Yani motor çalışmadan öce de araçlar aküden elektrik kullanıyor. LPG basınç pompası bu donanıma ek enerji kullanıyor. Akü zayıflamaya başlayınca da marş basmama problemleri özellikle yazın.

Kapılar kapatıldıktan sonra ya da açıkken belli bir süre sonra iç lambalar ve parklar sönüyor, pompa çalışması duruyor, hatta kapılar kapalı ise 2, 3 dk içinde manüel açılmazsa araç kendisini geri kitliyor vs. Sıvı sistem LPG de montaj yönergesine birebir uyulması gerekiyor.Montajı yapan ustanın tasarrufuna izin vermiyor. Ayrıca LPG sisteminden memnunum.

Cevap ve bilgiler için teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Ez cümle şimdi ben dostlar akü bitmiş bir el atın şu arabayı vurduralım, çalışsın diyorum. Servet bey iterek vurdurma kaç Amper baktırıldı mı diye soruyor. 😂😉

tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. 

Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Bence bahsettiğiniz yüksek basınç pompasından kaynaklı bir durum değil. 

Örneğin bizim araçlarda da kontağı açınca ABS sistemi ilk devreye giriyor ve akü baya çöküyor ve kısa bir süre sonra toparlıyor. Ben akünün o çöktüğü anda bile marş bassam çok rahat çalışıyor. 

Sorun sanki daha farklı gibi geldi bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
Mehmet Ozyurek yazdı:

Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. 

Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. 

Takıldım sadece Mehmet bey. Muhabbet olsun. Ben Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Teknik konulara meraklansam da uzağım. Ancak arkadaşlardan epey istifade ediyorum. Servet bey de sağ olsunlar. Valla bendeki verebileceğim ön malumat bu kadar.

Her şey gönlünüzce ve güzel olsun.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...