İçeriğe Yönlendir

Akü (Markalar, Sorunlar, Çözümler)


Can Karacaer

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
Koray Demir yazdı:

Hayırlı olsun. İnci akü yerli olmasına rağmen pahalıymış. 

Yetkili servis aradım varta 72 ye 850 dedi.

 

Sanayide varta aradım yok Bosch u 72 lik 500 diyen oldu parçacı. Akucu aynısına 580 dedi.

 

İnciler 550 600 dedi. Yiğit vardı 480 dedi. Varta yoktu sanayide. Bı yer söylemişlerdi oraya gittim 74 e 550 dedi inci de aynı para olur dedi. Varta aldık . Bı kaç yerde daha askam pazarı 600 fiyat. Verdiler inciye.

 

 

Gencay Bengli yazdı:

Akü garanti kağı üzerinde bir seri no olacak.

onu aşağıdaki linkten kontrol ederek üretim tarihi bilgisini sorgulayabilirsiniz.

http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

 

Aynen baktım 2020 4. Çeyrek mali idi. Çelik olan eskisinden göremedim

Bisiyin yan sanayisi dedi çelik e 

 

 

Nette zaten fiyatlara baktım . Ordan kıyasladığım

 

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Metin Akbal yazdı:

Power supply 12.2 ye kadar sarj edebildi

Normal, çıkış 12 V zaten :)

 

alın 120-130 TL ye bir akım sınırlamalı DC DC dönüştürücü, birde kullanılmayan eski notebook adaptörü, her işte kullanırsınız.

16 V 3.3 A özel sınırlayıp şarj ettim geçen, gözünün feri sönmüştü.

 

N0twL6.jpg

N0t0qp.jpg

N0tfEx.jpg

 

 

  • Beğen 3
Mesajın linki
Metin Akbal
Normal, çıkış 12 V zaten
 
alın 120-130 TL ye bir akım sınırlamalı DC DC dönüştürücü, birde kullanılmayan eski notebook adaptörü, her işte kullanırsınız.
16 V 3.3 A özel sınırlayıp şarj ettim geçen, gözünün feri sönmüştü.
 
N0twL6.jpg
N0t0qp.jpg
N0tfEx.jpg
 
 
Bende otoparkta kaldım notebook adaptörü ile şarj etmiştim
Mesajın linki
Selçuk Bakış

Oraya birde akülü araba şarjı ekleyelim 😃

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • 1 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Corolla e210 yani son kasada fabrikada takılan mutlu akü insanları bezdirmiş durumda. 200km’deki 2021 model araç aküden dolayı yolda kalıyor, çekici ile servise götürülüyor aküsü değiştiriliyor. Mutlu mu çok kötü akü yapıyor yoksa toyota’ya verilen aküler mi dandik bilmiyorum ama yeni akü alırken yüzüne bakmayacağım bir marka artık benim için. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Corolla e210 yani son kasada fabrikada takılan mutlu akü insanları bezdirmiş durumda. 200km’deki 2021 model araç aküden dolayı yolda kalıyor, çekici ile servise götürülüyor aküsü değiştiriliyor. Mutlu mu çok kötü akü yapıyor yoksa toyota’ya verilen aküler mi dandik bilmiyorum ama yeni akü alırken yüzüne bakmayacağım bir marka artık benim için. 

 

Akü alıp gelmek yerine , çekici ile aküye gitmek maliyetli olmuş. İnci akü servisi arasam gelir. Telefonunu kayıt et. Çekiciye para vermesinler. 

https://www.inciaku.com/tr/iletisim/arayin-gelelim/

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Metin Akbal
Corolla e210 yani son kasada fabrikada takılan mutlu akü insanları bezdirmiş durumda. 200km’deki 2021 model araç aküden dolayı yolda kalıyor, çekici ile servise götürülüyor aküsü değiştiriliyor. Mutlu mu çok kötü akü yapıyor yoksa toyota’ya verilen aküler mi dandik bilmiyorum ama yeni akü alırken yüzüne bakmayacağım bir marka artık benim için. 
Yeni arabalara 40 50 ah falan takıyorlar bununda etkisi olabilir mi?

Benim ilk akü sanırım 50 ah Varta 2.5 sene gitti. Youtube da aynı arabaya baktım 50 ah çıktı.
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Akü alıp gelmek yerine , çekici ile aküye gitmek maliyetli olmuş. İnci akü servisi arasam gelir. Telefonunu kayıt et. Çekiciye para vermesinler. 

https://www.inciaku.com/tr/iletisim/arayin-gelelim/

200km’de araç garantili. Ne uğraşacan, arıyorsun servisi, çekici ile geliyor ;) 

Metin Akbal yazdı:

Yeni arabalara 40 50 ah falan takıyorlar bununda etkisi olabilir mi?

Benim ilk akü sanırım 50 ah Varta 2.5 sene gitti. Youtube da aynı arabaya baktım 50 ah çıktı.

Benim mazda’da 50’lik akü vardı 5 yıllık. Soğuk havada bile çok rahat marş basıyordu. Kapasitede sıkıntı yok bence. Akü acayip dandik. Şarj almıyor, tutmuyor, veremiyor vs. bahsedilen kapasite gerçek dışı diye düşünüyorum

  • Beğen 1
Mesajın linki
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

200km’de araç garantili. Ne uğraşacan, arıyorsun servisi, çekici ile geliyor ;) 

Benim mazda’da 50’lik akü vardı 5 yıllık. Soğuk havada bile çok rahat marş basıyordu. Kapasitede sıkıntı yok bence. Akü acayip dandik. Şarj almıyor, tutmuyor, veremiyor vs. bahsedilen kapasite gerçek dışı diye düşünüyorum

Mutlu olmasına bakma, toplu olarak ucuza vermek için maliyetten kaçıyorlar :) Akü mutlu marka ama mutlu kalitesinde değil.

 

Bu arada mutlu da eski kalitesinde değil gibi. Astra'da 2 yıl dolmadan ölmüştü. Bayi arkadaşım, başka markaların da satışını yapıyor. Mutluyu garantiye veririm ben, değiştirir sıfırını yollarlar zaten, sana inci takalım demişti. Sebebini sorduğumda mutludan çok şikayet geliyor demişti. 

  • Beğen 2
Mesajın linki
  • 1 ay sonra...
Ali Osman SEVİM
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Mutlu olmasına bakma, toplu olarak ucuza vermek için maliyetten kaçıyorlar :) Akü mutlu marka ama mutlu kalitesinde değil.

 

Bu arada mutlu da eski kalitesinde değil gibi. Astra'da 2 yıl dolmadan ölmüştü. Bayi arkadaşım, başka markaların da satışını yapıyor. Mutluyu garantiye veririm ben, değiştirir sıfırını yollarlar zaten, sana inci takalım demişti. Sebebini sorduğumda mutludan çok şikayet geliyor demişti. 

Hazır siz mutlu meselesine değinmişken bende yeni konu açmayım kalabalık yapmasın burdan devam edeyim. Bizim C4 de sağolsun 2 yıl içinde 3 adet Mutlu AGM 70A akü yedi. 😁

Araca mana buldular gittim ölçtürdüm, tam uykuda ( aracın tam uyuması yaklaşık 8-10 dk sürdü) 0,14 A çıktı. Ama baktım ki obd cihazını da soketinde takılı unutmuşum bu değer o şekilde çıktı. Bu durum için konu açmıştım oraya ekleme yapacağım. Bir sıkıntı var araç fazla kullanımıyor, hatta şehir içi hiç kullanılmıyor hafta sonları bazen 30 km lik yola gidiyor ve geliyor. Özellikle pandemi başlagıcından sonra bazen 1 aya yakın da yattığı da oldu. tabii ki arada yine marş almadığı da oldu.

tarihinde Ali Osman SEVİM tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Murat Sahın
Ali Osman SEVİM yazdı:

Hazır siz mutlu meselesine değinmişken bende yeni konu açmayım kalabalık yapmasın burdan devam edeyim. Bizim C4 de sağolsun 2 yıl içinde 3 adet Mutlu AGM 70A akü yedi. 😁

Araca mana buldular gittim ölçtürdüm, tam uykuda ( aracın tam uyuması yaklaşık 8-10 dk sürdü) 0,14 A çıktı. Ama baktım ki obd cihazını da soketinde takılı unutmuşum bu değer o şekilde çıktı. Bu durum için konu açmıştım oraya ekleme yapacağım. Bir sıkıntı var araç fazla kullanımıyor, hatta şehir içi hiç kullanılmıyor hafta sonları bazen 30 km lik yola gidiyor ve geliyor. Özellikle pandemi başlagıcından sonra bazen 1 aya yakın da yattığı da oldu. tabii ki arada yine marş almadığı da oldu.

Şu an linea'da inci takılı. Aynen dediğiniz gibi, pandemi sebebiyle uzun süreler yattı, hep tek marş ile çalıştı. Her seferinde de azıcık yol gittiği için şarj edemedi, en sonunda şüphe üzerine gidip hem dinamoyu hem aküyü ölçtürdüm, ikisi de sağlam çıktı, usta biraz yol yap dedi. Divane gibi geze geze şarj ettirdim :) 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Şu an linea'da inci takılı. Aynen dediğiniz gibi, pandemi sebebiyle uzun süreler yattı, hep tek marş ile çalıştı. Her seferinde de azıcık yol gittiği için şarj edemedi, en sonunda şüphe üzerine gidip hem dinamoyu hem aküyü ölçtürdüm, ikisi de sağlam çıktı, usta biraz yol yap dedi. Divane gibi geze geze şarj ettirdim :) 

Aracın yakıt masrafı yetmiyormuş gibi aküyüde doyurmakda ayrı bir dert. 

Sürücü hayatımda kendi aracımla ilk kez aküm bitti.  Oda şimdi kullandığım daciada 2013 üretimli çelik akü bitmişti. Soğuk bir karlı havada markete gitmek için eşimle araca bindik birde ne göreyim mefta olmuş. Hugel 60A taktırdım. Canavar gibi. Aküye tarih yazdırmadım. :) Bozulur yada biterse yenisini alıcam. 2-3 sene götürür demişti. 

Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Metin Akbal yazdı:

16 V 3.3 A sınırlayıp şarj ettim geçen, gözünün feri sönmüştü.

O fer yine söndü ve marş almadı 3 hafta tam kapanma sonrası :) Takviye ile şarj ettim sıkıntı yok şuan, 12 V lardaydı, 1000 km uzun yol git gel sonrası 12.2 lere çıktı. 4 senelik, kışın değişecek gibi.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Metin Akbal
O fer yine söndü ve marş almadı 3 hafta tam kapanma sonrası Takviye ile şarj ettim sıkıntı yok şuan, 12 V lardaydı, 1000 km uzun yol git gel sonrası 12.2 lere çıktı. 4 senelik, kışın değişecek gibi.
Yazı çıkarır umarım
Mesajın linki
Gencay Bengli
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

O fer yine söndü ve marş almadı 3 hafta tam kapanma sonrası :) Takviye ile şarj ettim sıkıntı yok şuan, 12 V lardaydı, 1000 km uzun yol git gel sonrası 12.2 lere çıktı. 4 senelik, kışın değişecek gibi.

Aynı durumdayım. Nerde trak orda bırak seklinde tedirgin tedirgin geziyorum. 

Mesajın linki
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2 V lardaydı, 1000 km uzun yol git gel sonrası 12.2 lere çıktı

 

Orada bir sıkıntı var. Full şarj olması gerekirdi. 

Gencay Bengli yazdı:

Nerde trak orda bırak seklinde tedirgin tedirgin

 

Öyle yapmayın, beyinler çöker, yazılımsal kayıplar olabilir. Hard reset atılınca windows çökmesi gibi düşünün. Benim BCM çöküyordu, kadranlar , ekranlar çalışmıyordu. En cok arıza veren parça bcm bizde. En pahalı parcalardan biride bcm. Ortalama 2800 tl 

Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

Orada bir sıkıntı var. Full şarj olması gerekirdi. 

14.3V araç çalışırken

Mesajın linki
Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

14.3V araç çalışırken

 

Yolda gelirken çok fazla elektrik kullanan bişiler açtınmı. 

Mesajın linki
Gencay Bengli
Ali Darbaz yazdı:

 

Orada bir sıkıntı var. Full şarj olması gerekirdi. 

 

Öyle yapmayın, beyinler çöker, yazılımsal kayıplar olabilir. Hard reset atılınca windows çökmesi gibi düşünün. Benim BCM çöküyordu, kadranlar , ekranlar çalışmıyordu. En cok arıza veren parça bcm bizde. En pahalı parcalardan biride bcm. Ortalama 2800 tl 

Peki Ali bey akü değişimini günü gelmeden neye göre yapalım ?

Mesajın linki
Ali Darbaz
Gencay Bengli yazdı:

Peki Ali bey akü değişimini günü gelmeden neye göre yapalım ?

 

Valla ben param denkleşince değiştirdim.  Park sensörüm kapanıyordu, Devir saati düşüyordu. Bu noktaya gelmeyin. Ben çok beklettim. 

Mesajın linki
Gencay Bengli
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

14.3V araç çalışırken

Citroen akıllı şarj adı altında,hafif gazda veya tam gazda 13V civarında , gazdan ayağımızı çektiğinizde 14.7-14.8 civarı bir voltaj gösteriyor. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Akünün üretim sürecinde kullanılan asitin istenildiği konsantrasyonda olması ve kullanılan utra saf suyun da ağır metallerden arındırılmış olması gerekir. Üretim esnasında yeterince kontrol edilmeyen asit ve su içindeki metaller ( özellikle demir ve nikel) üretilen akünün performansının ve ömrünün düşük olmasına neden oluyor. 

 

Ülkemizde üreticiler o kadar para verip akü fabrikası kuruyor ancak ürettiği ürünün kalitesini kontrol edecek ve arttıracak 3-4 bin eur luk yatırımdan kaçıyorlar. ( sözüm bunu yapmayan çoğunluğa)

 

 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

 

Yolda gelirken çok fazla elektrik kullanan bişiler açtınmı. 

her şey standart, ekstra araç kamerası + telefon şarjı var. Birde DRL var osram fog 101, 25W yazıyor ama teki mi çift mi bilmiyorum.

 

Gencay Bengli yazdı:

Citroen akıllı şarj adı altında,hafif gazda veya tam gazda 13V civarında , gazdan ayağımızı çektiğinizde 14.7-14.8 civarı bir voltaj gösteriyor. 

focus da yok bildiğim kadarıyla (MK2 dizel) sürekli 14.3 V :) 

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...