Bora Akbaş 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Arkadaşlar,Focuslardaki Cut-Off özelliğini ne zaman kullanmalıyız? Uzun yollarda uzun rampa inişlerinde mi yoksa şehir içlerinde sıkışık trafikte mi? Cut-Off sisteminin bir standardı var mıdır? Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Abi mümkün olan her yerde kullan. Yol müsaitse at 5.vitese hele bir de eğim varsa yakmadan gidersin.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 cut off araç kompresyona bindiğinde çalışmıyor mu ? ben daha çok inişlerde vites düşürüyorum ışıklara yaklaşırkende frene bamıyorum vites düşürüyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Cut-off isteğe bağlı kullanılmaz, tasarımın bir parçası-özelliğidir, var olduğu bilinir o kadarcık, abs-esp gibi, gereğinde çalışan sistemdir. Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Cut-off isteğe bağlı kullanılmaz, tasarımın bir parçası-özelliğidir, var olduğu bilinir o kadarcık, abs-esp gibi, gereğinde çalışan sistemdir. Abi senin bu teknik sorunlarda son sözü söylemen bitiriyor beni ya Şakası bir yana bu forumda senin ve diğer tecrübeli abilerimizin olması büyük şans Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Gerektiğinde kullanılır. İstenildiği zaman kullanılacak birşey değildir. Sistemi tanıdığınızda nezaman nasıl kullanıldığını daha iyi anlayacaksınız. Sistem şöyle; Hıza bağlı olmaksızın tamamen belli bir motor devri üzerinde ve ayak gazdan tamamen çekişdiğinde aracın viteste olduğu durumlarda etkindir. Arac viteste olduğunda, ayak gazdan çekildiğinde devreye girer ve yakıt akışı tamamen kesilir. Yakıt akışı durmuştur. Aracın kütlesinin kazandığı atalet ile veya yerçekiminin aracı çekmesi ile lastiklerden başlayan güç aktarımı pistonlara kadar gider. Böylece motor yine çalışıyor durumda olur. Enerjisini yakıttan değil, lastiklerden gelen kuvvetten alır. Böylece motorda hareket için yakıta gereksinim yoktur. Motor çalıştığı için motora bağlı olan tüm sistemler yine çalışır. Bu belli bir devire kadar böyledir. Motor devir 1250-1000 devir civarına düştüğünde cut-off devreden çıkar ve rolantide çalışabilecek kadar yakıt gönderilmeye başlar. Bu devrin altında cut-off'un devreden çıkma sebebi motor devirinin düşük olup motorun stop etmemesini sağlamaktır. Cut-off'un devreye girebilmesi için ayak gaz pedalından tamamen çekili olmalıdır. Eğer ayak gazdan çekişmeyip boşa alınıp firen kullanılırsa, Motorun rolantide çalışabilmesi için yakıt gönderilir. Gereksiz firen balataları tüketilmiş olur ve arac güvensiz ilerler. Boşa atıp firen kullanmak hem firen balatalarınızın erken bitmesine sebep olur, hemde aracınız fazla yakıt tüketir. Nekadar az firen kullanıyorsanız, nekadar sakin kullanıp motor fireni yeterli olup fireni sadece durmak için kullanıyorsanız aracınız okadar uzun ömürlü ve ekonomik olur. Cut-off'un devreye girmesini sağlamak bizim elimizdedir ve yavaşlamak istediğimizde sistem devrededir. İleride kızmızı ışığı gördüğümüzde ayağımızı gazdan çektiğimizde, Yokuş inişlerde ayağımızı gazdan çekip motor fireni ile rampayı indiriğimizde devrededir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Abi senin bu teknik sorunlarda son sözü söylemen bitiriyor beni ya Şakası bir yana bu forumda senin ve diğer tecrübeli abilerimizin olması büyük şans Estağfirullah, hobiyi mesleğe çevirme şansı diyelim. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Bence istenildiğinde kullanılır. Mesela yavaşlarken viteste değil de boşa atıp frenle yavaşlarsak cut-off olmaz. Araç vitesteyken kendi haline bırakıp yavaşlarsak cut-off yapılır. Alışkanlıklarla cut-off kullanımı daha etkin hale getirilebilir. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 (düzenlendi) İstenildiğinde kullanılır demek eksik kalıyor. Araba sürerken yokuş tırmanışta isteğe bağlı kullan bakalım Traktöre bağlayıp çektirmek yok Durmak istenişdiğinde sistem otomatik devreye girer. Durmak gerekiyorsa mecburidir. Keydi cut off'u devreye sokayım diyede durulmaz Ozaman turboyu devreye sokmakta isteğe bağlıdır. Ayaklarımızı yürümek için hareket ettirmekte isteğe bağlıdır. Ama ayaklarımız hareket etsin diye yürümeyiz, bir yere varmak için yürürüz. 16 Eylül 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Yahu mesela gidiyorum hafif eğimli bir yolda... bırakırım arabayı viteste gider kendi kendine cut-off ile. Bunu anlatmaya çalışıyorum.İstemessem mesela basarım gaza giderim. Ya da bazıları boşa atıyor. Bu durumda isteyerek cut-off yaptırmış oluyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Mesela; Klima istenince kullanılan bir aksam. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Cut off veya ESP'nin aracında varlığından haberi olmayan bir kişi kullanır onları ama bilmez, faydalı bir şekilde kullanılmış olurlar. Aracında cut off olduğunu biliyorsun ve aracının ekonomik olması için ve öylede kullanılması gerektiği için normali yapıyorsun, olması gerekende bu. Sabit hızla giderken müdahale edilecek birşey değil. Turbo nasılsa, cut off'ta öyle. Turboyu kullanmadan hızlanayım diyemessin. Motor fireni ile cut off devreye girmeden yavaşlayayım diyemessin. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Ayhan anlamıyosun sanırım.. Yokuş aşağı giderken cut-off diye bir sistemdem haberdar olduğum için hiç bir zaman boşa atmam mesela. Yakıt ekonomisi açısından viteste inmeyi tercih ederim koşullar müsaitse.. Bu durumda istediğim için cut-off kullanmış oluyorum değil mi? Bunu kasdediyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 (düzenlendi) Yahu mesela gidiyorum hafif eğimli bir yolda... bırakırım arabayı viteste gider kendi kendine cut-off ile. Bunu anlatmaya çalışıyorum.İstemessem mesela basarım gaza giderim. Ya da bazıları boşa atıyor. Bu durumda isteyerek cut-off yaptırmış oluyorum. Ekonomi yapmak istiyorsun yada hızlı gitmek istiyorsun. Cut off'u devreye sokup çıkartmak istemiyorsun. Aracının firenlerinin tutmadığını düşün, viteste inmek zorundasın, yol virajlı,dar, yokuş iniş ve tek arabalık, hız sınırı 90, arkanda hastayı yetiştirmeye çalışan ambulans var, yol verme şansın yok, 90'ı geçme şansın yok, firen kullanma şansın yok, yakıtın çok az. Naparsın? Tek şansın cut off... 16 Eylül 2009 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Ayhan korku filmi senaryosu yazmışsın valla Yahu şartlar uygunsa istediğim zaman kullanırım ben bunu. Canım sıkılır mesela düz yolda viteste yüksek devre çıkarım, çekerim ayağımı gazdan al sana cut-off. Bak, istedim ve yaptım Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Sen giderken tümsekten geçerek yaylarıda oynatıyorsundur Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Eminim sen de isteyince firen yerine fren yazabiliyosundur... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 O sırada kavşakta Polis ve İtfaiye aracı beklerse, geçiş hakkı kimin.... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 O sırada kavşakta Polis ve İtfaiye aracı beklerse, geçiş hakkı kimin.... İtfaiye geçsin, yangın söndürecek. Polislerde bir kahveye gidiyordur. Yorum bağlantısı
Amaç Keskin 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Gerektiğinde kullanılır. İstenildiği zaman kullanılacak birşey değildir.Sistemi tanıdığınızda nezaman nasıl kullanıldığını daha iyi anlayacaksınız. Sistem şöyle; Hıza bağlı olmaksızın tamamen belli bir motor devri üzerinde ve ayak gazdan tamamen çekişdiğinde aracın viteste olduğu durumlarda etkindir. Arac viteste olduğunda, ayak gazdan çekildiğinde devreye girer ve yakıt akışı tamamen kesilir. Yakıt akışı durmuştur. Aracın kütlesinin kazandığı atalet ile veya yerçekiminin aracı çekmesi ile lastiklerden başlayan güç aktarımı pistonlara kadar gider. Böylece motor yine çalışıyor durumda olur. Enerjisini yakıttan değil, lastiklerden gelen kuvvetten alır. Böylece motorda hareket için yakıta gereksinim yoktur. Motor çalıştığı için motora bağlı olan tüm sistemler yine çalışır. Bu belli bir devire kadar böyledir. Motor devir 1250-1000 devir civarına düştüğünde cut-off devreden çıkar ve rolantide çalışabilecek kadar yakıt gönderilmeye başlar. Bu devrin altında cut-off'un devreden çıkma sebebi motor devirinin düşük olup motorun stop etmemesini sağlamaktır. Cut-off'un devreye girebilmesi için ayak gaz pedalından tamamen çekili olmalıdır. Eğer ayak gazdan çekişmeyip boşa alınıp firen kullanılırsa, Motorun rolantide çalışabilmesi için yakıt gönderilir. Gereksiz firen balataları tüketilmiş olur ve arac güvensiz ilerler. Boşa atıp firen kullanmak hem firen balatalarınızın erken bitmesine sebep olur, hemde aracınız fazla yakıt tüketir. Nekadar az firen kullanıyorsanız, nekadar sakin kullanıp motor fireni yeterli olup fireni sadece durmak için kullanıyorsanız aracınız okadar uzun ömürlü ve ekonomik olur. Cut-off'un devreye girmesini sağlamak bizim elimizdedir ve yavaşlamak istediğimizde sistem devrededir. İleride kızmızı ışığı gördüğümüzde ayağımızı gazdan çektiğimizde, Yokuş inişlerde ayağımızı gazdan çekip motor fireni ile rampayı indiriğimizde devrededir. Çelişki? keza cihanda rampa inişte istediği aman kullanabileceğini belirtmiş? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Cut off'un amacı nedir? Ekonomi. Keyfi çok yaksın diyorsanız kullanmayabilirsiniz. İnişlerde viteste inmek aynı zamanda güvenlidir. Yokuş inişte normal araba kullanış şekli hızlanmak istemiyorsanız viteste inmektir. Kasıtlı istediğiniz şeyler varsa orası ayrı. Yorum bağlantısı
Amaç Keskin 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 ben kasıtlı olarak yakıt sarfiyatını nasıl düşürürüm ? ayda 8-10.000 deviririm de ... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Ekonomi yapmak biraz sabır ister. Sakin kullanmak gerekir. Fireni çok az kullanarak araba kullanmaya alışmak zordur. Ani bir durum olmadıkca nasıl hızlanıyorsanız öyle yavaşlamanız gerek. Sakin hızlanıyorsanız motor fireni sakin bir şekilde yavaşlatır. Çok firen kullanıyorsanız gereksiz hızlanmalar yapmışsınızdır, kendi içinizde enerjinizi sönümlüyorsunuzdur. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 16 Eylül 2009 Paylaş 16 Eylül 2009 Türkiye şartlarında ekonomik arac kullanmak çok zor. Kötünün iyisi olursunuz, yani çok herkes çok tüketir, siz biraz daha az tüketirsiniz. Mecbur kaldığımız durumlar var. Yoldaki kasisten dolayı extra firen ve hızlanmak için extra gaza basmak, sıkışık trafikte dur kalk. Önüne atlayan kural bilmeyen sürücü ve yayalar. Aslında çoğumuz araclarımızı normal kullanıyoruz. Fabrika verilerinin 1-2 litre üstünü görüyorsanızda normal. Yorum bağlantısı
Recommended Posts