İçeriğe Yönlendir

Cut-Off


Bora Akbaş

Recommended Posts

Çağlar Bayur

turbo dieselde gaz vermeden rölanti devrinde yürütmeye kalkarsanız, piston biyellerine karşılıklı ve aşırı değişken yük bindirirsiniz. Konforsuz ama doğru olan dur kalkda biraz hamle yaptırmaktır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
turbo dieselde gaz vermeden rölanti devrinde yürütmeye kalkarsanız, piston biyellerine karşılıklı ve aşırı değişken yük bindirirsiniz. Konforsuz ama doğru olan dur kalkda biraz hamle yaptırmaktır.

Rolantide yürütmek bukadarlada kalmıyor, mazot pompasınada aşırı yükleniliyor. Kalkışlarda gaza biraz fazla basmakta fayda var. En azıdan 1250 devirin altına düşülmemeli ve kavramadan sonra 2000 devire yaklaşana kadar gaza aşırı yüklenilmemeli.

Benzinli araclarda pek sorun yok. İstenildiği gibi kalkılabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gözünü sevdiğimin benzinlisi ve gözünü sevdiğimin otomatiği.

Bi kullanan bilir gari.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Dizelde bazı şeyleri sürüş alışkanlığı haline getirmek gerek :unknw: Ondan sonrası kolay.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

Valla herkes güzel açıklamalar yazmışta ben hala Cut-Off sistemini kullanmayı beceremiyorum.Şimdi trafik yavaaaş yavaş akıyor,15-20 km hız var,ayağımı debriyajdan çekseeem olmuyor araba stop edecek,1.vitese atsam olmayacak araba bas bas bağıracak,boşa atsam 2,5-3,0-3,3 değerlerinde yakıt gösteriyor.Bi türlü tutturamıyorum sıkışık trafikte vitesi boşa atmadan yavaş yavaş gitmeyi.Dolayısıyla Cut-Off ta devreye girmiyor,yada girinceye kadar yeniden gaza basmam gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Valla herkes güzel açıklamalar yazmışta ben hala Cut-Off sistemini kullanmayı beceremiyorum.Şimdi trafik yavaaaş yavaş akıyor,15-20 km hız var,ayağımı debriyajdan çekseeem olmuyor araba stop edecek,1.vitese atsam olmayacak araba bas bas bağıracak,boşa atsam 2,5-3,0-3,3 değerlerinde yakıt gösteriyor.Bi türlü tutturamıyorum sıkışık trafikte vitesi boşa atmadan yavaş yavaş gitmeyi.Dolayısıyla Cut-Off ta devreye girmiyor,yada girinceye kadar yeniden gaza basmam gerekiyor...

Cut-off'un genelde uzun yol ve yüksek hızlarda aktif olmasına imkan sağlanır.

Hızınız 100 km/sa'tır ve 500 metre ilerde kırmızı görmüşsünüzdür, ayağınızı gazdan çekersiniz cut-off aktifleşir, hızınız biraz düşünce viteside düşürürsünüz, fazla firen kullanmadan yavaşlarsınız. Yada uzun yolda biraz yavaşlamanız gerekir, ayağınızı gazdan çekersiniz. Yokuş inişe gelmişsinizdir, yeni ayağınızı gazdan çekersiniz cut off gene aktifleşir.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Motor freniyle yavaşlamak aslında gereksiz birşey.. Yazık şanzımana. Bence cut-off'un kullanılacağı en uygun yer, uzun inişli yokuşlar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Şanzımandaki dişlilere herhangi bir vites için hızlanırken binen yük motor fireninde yavaşlarken binmiyor.

Tabi 100 km'hızdan yavaşlarken 3. vitese kadar düşüp, devir 1500'ün altına indiğinde hafif firen ile durulabilir ama tüm vitesleri kullanıp 1. vitestede motor fireni kullanmaya çalışmak gereksiz. Ama sokak arasında hızlandınız ve 2. vitestesiniz. Sakin bir şekilde durmanız gerektiyse ayak gazdan çekilip durmaya yakın debriyaj + firen ile durmada sakınca yok.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bugüne kadar ortalama 30 km /sa hızın üzerinde aracım hic boşta olmamıştır. Devamlı viteste. Yakıt tüketiminden de hic şikayetim olmadı. Motorda sessiz, sürüşte canlı çalışıyor.

Şanzımana bir etkisi yok diye biliyordum. Yanlış mı biliyormuşum?

Atıyorum 2. viteste gaza yüklendiğinizde şanzımana 70 hp yük biniyorsa ayağınızı gazdan çektiğinizde şanzımana 30 hp yük binmez. Motor fireninin hiç bir sakıncası yok.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

peki bu cut off un carbon clean etkisi olabilir mi. yakıt gelmiyor ama ateşlem devam ediyor sanırım

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bilinçsiz yapılan motor freni ile şazımanı bulunduğu yerden çıkarıp eline alabilirsin. Gereksiz bence.. Fren balatası maliyeti ne kadar ki bas frene dursun.

peki bu cut off un carbon clean etkisi olabilir mi. yakıt gelmiyor ama ateşlem devam ediyor sanırım

Araca cila falan da atar bu cut-off :D

Ne cut-off'muş ya..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motor fireninde vites düşürürken biraz gaza dokunup motoru hafif devirlendirmek gerekiyor ama bunu herkes yapmıyor tabi.

Nasılki vites yüksektirken arabayı sarsmamak önemliyse vites düşürürkende önemli.

O zaten motor freni olmaz. Yani 140 ile giderken 2 ye takmak motor freni değildir. Ama bilinçli olduğu sürece hiç bir zararı yok diye biliyorum.

Doğrudur.

Lastiklerde yere zincirle bağlı değil. Aşırı yük binerse lastikler kayar. 1. viteste yüklendiğimizde patinaja düştüğü gibi.

Aramızda 150 ile giderken 1. vitese takıp motor firenı yapmak isteyen yok heralde :D

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
O zaten motor freni olmaz. Yani 140 ile giderken 2 ye takmak motor freni değildir. Ama bilinçli olduğu sürece hiç bir zararı yok diye biliyorum.

140'la giderken 2'ye atamazsın zaten. Herkes bilinçli olarak yapamayabilir. Buraya zararsız diye yazabilmemiz için bilinçli olarak nasıl kullanılacağını görsel bir eğitim ile (video vs.) açıklamamız lazım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aracımızı orta devirlerde normal kullanıyorsak vitesleri sıra sıra, birer birer düşürmekte hic bir sakınca yok. Debriyajı bırakırken hafifte gaza dokunursanız çok daha iyi olur. Bukadar basit. Zor değil ve sakıncasız.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Motor orta devirlerde olduğu zamanyavaşlamak için vites sıra sıra düşürüldüğünde hic bir zaman devir aşırı yükselmez, dolayısıyla düşük devirde havramalarda debriyajada, şanzımanada zararlı seviyede yük binmez.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Aracımızı orta devirlerde normal kullanıyorsak vitesleri sıra sıra, birer birer düşürmekte hic bir sakınca yok. Debriyajı bırakırken hafifte gaza dokunursanız çok daha iyi olur. Bukadar basit. Zor değil ve sakıncasız.
Motor orta devirlerde olduğu zamanyavaşlamak için vites sıra sıra düşürüldüğünde hic bir zaman devir aşırı yükselmez, dolayısıyla düşük devirde havramalarda debriyajada, şanzımanada zararlı seviyede yük binmez.

Tamam yahu :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
:D hormonsuz tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Ben işin uzmanı değilim sordum sadece ;)

Ben de değilim tabi de burada motor freni iyi dersek bilinçsizca yapanlar çıkabilir. O nedenle dedim. :)

Yokuş aşağı uzun inişlerde hızı sabit tutmak için elverişli mesela. Hem cut-off'da olur.

:D hormonsuz

Kim? :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Yakında Cut-Off açtım geliyorum mesajları başlayacak :D;)

v-tec açana bişi yokta cut off açana mı sorun var :D

Bilinçsiz yapılan motor freni ile şazımanı bulunduğu yerden çıkarıp eline alabilirsin. Gereksiz bence.. Fren balatası maliyeti ne kadar ki bas frene dursun.

Araca cila falan da atar bu cut-off :)

Ne cut-off'muş ya..

ee koca cut off bi cila atsa fena olmaz

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

cut-off, boşa atmaktan daha ekonomik deniliyor, fakat benim kafama takılan nokta; 90 km/h hızla hareket ediyoruz, radar yok, amacımız ekonomi 1000 metrelik rampadan inerken aracı boşa attınız (tavsiye edilen ve uygulanan bişey değil) rampayı inerken hızlanırsınız ve gaz pedalına dokunmadan rölanti tüketimi ile rampadan sonra 1000 metre daha gidebilirsiniz.lakin cut-off yaptığınızda fazla hızlanamazsınız ve düzlüğe geldiğinizde tekrar gaz pedalına dokunmaya başlarsınız.herhangi bir iddiam yok cut-of daha ekonomiktir yada boşa atmak daha ekonomiktir diye.sonuç olarak 2000 metre rölanti diğer tarafta 1100-1150 metre sıfır yakıt artı 850-900 metre gaz pedalı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...