İçeriğe Yönlendir

Cut-Off


Bora Akbaş

Recommended Posts

Guest Yunus G

Peki bu cut off ne zaman kulanılmaya başlandı mesala benim arabada da varmı ? Veya hangı motorla gelmeye başladı?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Tam emin değilim. Net bilen abilerimiz vardır. Benim emin olmayıp bildiğim genelde 2000 model üzeri araclarda olduğu ve enjeksiyonlu araclarda olduğu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi mümkün olan her yerde kullan.

+1

Cut Off bizim elimizdedir.. Daha doğrusu sağ ayağımızdadır.. Dilediğimiz zaman şartların oluştuğu her yerde yavaşlamak için kullanabiliriz..

Devreye girmesi için, çeşitli vitesler için belirli devirlerin üstünde iken gazı tamamen kesmek yeterlidir.. Bu kodu forumda ço kfazla yazı bulabilirsiniz..

Mesela F1 : 5. viteste 2000 devirin üstünde olmalıdır.. 4. ve 3. viteste 3000 devirin üstünde olamlıdır.. 2000 devire kadar devam eder..

Bunu deneyerek bulabilirsiniz.. Yol bilgisayarınız varsa anlık tüketimi açarak daha da net görürsünüz..

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G

Abi diyorumkı bizde yol bilgisayı yok biz nasıl anlıcas olup olmadıgını misal senin arabada var mı peki abi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

4. ve 3. viteste 3000 devir üstündeyse dizellerin işine yaramaz. Benzin ve dizel motorlar için farklıdır diye düşünüyorum. Cut-off devir aralığının arac kitaplarında yazmaması çok büyük eksik. Benim bildiğim 1250-1000 devir civarında devreden çıkıyor. Onun sebebide rolantiye yaklaşılmış olması ve motorun stop etmemesi. Yakıt ile düzenli çalışır hale gelmesi. 2000 devir sınırı bile dizel motorda cut off için çok yüksek.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
+1

Cut Off bizim elimizdedir.. Daha doğrusu sağ ayağımızdadır.. Dilediğimiz zaman şartların oluştuğu her yerde yavaşlamak için kullanabiliriz..

Devreye girmesi için, çeşitli vitesler için belirli devirlerin üstünde iken gazı tamamen kesmek yeterlidir.. Bu kodu forumda ço kfazla yazı bulabilirsiniz..

Mesela F1 : 5. viteste 2000 devirin üstünde olmalıdır.. 4. ve 3. viteste 3000 devirin üstünde olamlıdır.. 2000 devire kadar devam eder..

Bunu deneyerek bulabilirsiniz.. Yol bilgisayarınız varsa anlık tüketimi açarak daha da net görürsünüz..

Birkaç sefer deneme yaptım ( Yol bilgisayarı ile ); 1250 devire kadar vites farkı gözetmeden Cut Off devreye giriyor. Geri vitesi denemedim :):)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Birkaç sefer deneme yaptım ( Yol bilgisayarı ile ); 1250 devire kadar vites farkı gözetmeden Cut Off devreye giriyor. Geri vitesi denemedim :):)

Olması gerekende.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Abi diyorumkı bizde yol bilgisayı yok biz nasıl anlıcas olup olmadıgını misal senin arabada var mı peki abi?

olay piskolojik yunus sen çek ayağını gazdan sonrasını düşünme :)

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Peki bu cut off ne zaman kulanılmaya başlandı mesala benim arabada da varmı ? Veya hangı motorla gelmeye başladı?

Bence enjeksiyonlu bütün arabalarda vardır :)

Yorum bağlantısı
Arkın Argun

cut off fordun hangi modellerinde vardır ve hangi motor tipinde ve modelinde hangi devirde devreye girer bunları bilen biri varsa yazarsa fctr için güzel bir arşiv olur

Yorum bağlantısı
İlker Anıl
+1

Cut Off bizim elimizdedir.. Daha doğrusu sağ ayağımızdadır.. Dilediğimiz zaman şartların oluştuğu her yerde yavaşlamak için kullanabiliriz..

Devreye girmesi için, çeşitli vitesler için belirli devirlerin üstünde iken gazı tamamen kesmek yeterlidir.. Bu kodu forumda ço kfazla yazı bulabilirsiniz..

Mesela F1 : 5. viteste 2000 devirin üstünde olmalıdır.. 4. ve 3. viteste 3000 devirin üstünde olamlıdır.. 2000 devire kadar devam eder..

Bunu deneyerek bulabilirsiniz.. Yol bilgisayarınız varsa anlık tüketimi açarak daha da net görürsünüz..

kafam karıştı ya gaza basmadan 3000 devirin altında sürünce girmiyormu devreye ? yada mesela 2. vitesi örnek alırsak ort. 2000 devirde bayır aşağı devredemi değilmi ??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
kafam karıştı ya gaza basmadan 3000 devirin altında sürünce girmiyormu devreye ? yada mesela 2. vitesi örnek alırsak ort. 2000 devirde bayır aşağı devredemi değilmi ??

Arabanın modeline göre değişik işte..

F1'i biliyorum ben..

2. viteste 2000 devirde ayağını gazdan çekersen cut off yapmaz..

Yorum bağlantısı
Guest Yunus G
olay piskolojik yunus sen çek ayağını gazdan sonrasını düşünme :)

Haklısın valla abi olede yakıyor bolede yakıcak bari yakıyosa zevk vererek yaksın :lol2: :lol2:

Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz
cut off araç kompresyona bindiğinde çalışmıyor mu ? ben daha çok inişlerde vites düşürüyorum ışıklara yaklaşırkende frene bamıyorum vites düşürüyorum

Cut off buysa bu yeni bi özellik değil ki eskilerin tabiriyle Motor Freni - Kamyoncu freni olarakta bilinir. Birçok araçta vardır ki ağır yük taşıyan kamyoncular daha iyi bilir... :lol2: Ama yakıtı etkiler mi etkilemez mi bilemem... :lol2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Benim sanziman kulagi kirik. Ben cutt-off a girip girmedigini cok rahat anliyorum. Ornegin vitesi 1 e getirip biraz gaza bastiktan sonra ayagimi gazdan cekince arac 2 sn hizini koruyor sonra aniden cutt-off a geciyor kulak kuuut diye haber veriyor bana :lol2:

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
(düzenlendi)

cut-off düz yolda da devreye giriyor mu ? rampada giriyor diye biliyordum ben :lol2:

tarihinde R?dvan Kocaba? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Cut-off sistemi yoldan bağımsız çalışır. Araç hızı-motor devri-motor yükünü esas alır. Basitçe, araç viteste seyir halinde iken, ayağınızı gazdan çektiğiniz anda, enjektörler yakıt püskürtmeyi keser. Yani bir nevi stop eder ama yakıt sistemi olarak, ateşleme devam eder.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Kocabaş
Cut-off sistemi yoldan bağımsız çalışır. Araç hızı-motor devri-motor yükünü esas alır. Basitçe, araç viteste seyir halinde iken, ayağınızı gazdan çektiğiniz anda, enjektörler yakıt püskürtmeyi keser. Yani bir nevi stop eder ama yakıt sistemi olarak, ateşleme devam eder.

o zaman ayağımızı her gazdan çektiğimizde Cut-Off oluyor :)

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
o zaman ayağımızı her gazdan çektiğimizde Cut-Off oluyor :)

Araç vitesteyken ve belli devirlerin üstündeyken oluyor bu şekilde. Devir aralıkları her araç için farklılık gösteriyor. Genelde yüksek devirlerde giderken ayağınızı gazdan çekerseniz gerçekleşiyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
+1

Cut Off bizim elimizdedir.. Daha doğrusu sağ ayağımızdadır.. Dilediğimiz zaman şartların oluştuğu her yerde yavaşlamak için kullanabiliriz..

Devreye girmesi için, çeşitli vitesler için belirli devirlerin üstünde iken gazı tamamen kesmek yeterlidir.. Bu kodu forumda ço kfazla yazı bulabilirsiniz..

Mesela F1 : 5. viteste 2000 devirin üstünde olmalıdır.. 4. ve 3. viteste 3000 devirin üstünde olamlıdır.. 2000 devire kadar devam eder..

Bunu deneyerek bulabilirsiniz.. Yol bilgisayarınız varsa anlık tüketimi açarak daha da net görürsünüz..

1.6 için bu değerler 1. ve 2. viteste hangi devirde. ben genelde aracın kendi haline bırakınca (rampada) belrili devirde ve hızda duraksdığını hissediyorum mesela 2. vites bayır aşağı inişte araç 2500 den sonra ivmelenmiyor. 1. viteste 4000 den fazlaydı sanırım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ivmelenmiyor dediysem ivmelenme yol durumuna göre orada duraksıyor. eğer rampa aşırı eğimli ise devir yükselmeye devam ediyor.

misal bizim okul umuttepede allahın dağı. aracı üniversiteden sallınca araç devamlı vites yükselterek hızlanıyor. hele bir rampa yaptılar. %17 mi ne eğimi var. direk dağdan aşağı salıyoruz aracı orada kamyoncu inişi yapmazsak :p aşağıya kadar balata kalmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ya olmayanlar ?? :)

Olanlara kulak verecek :)

1.6 için bu değerler 1. ve 2. viteste hangi devirde. ben genelde aracın kendi haline bırakınca (rampada) belrili devirde ve hızda duraksdığını hissediyorum mesela 2. vites bayır aşağı inişte araç 2500 den sonra ivmelenmiyor. 1. viteste 4000 den fazlaydı sanırım.

Benim focusta

2. vites 4000 devir üstünde 1. vites 5000 devir üstünde başlayıp, 3 ve 4 de kesinlikle 3000 devir üstündeyken başlayıp 5. vites hariç diğer tüm viteslerde 2000 devirin altına inildiğinde devre dışı kaldığını hatırlıyorum..

Bu konu ile ilgili eski yorumlarımı okursanız kesin tespit sonuçlarımı bulabilirsiniz.. Bu yazdıklarımda yanılıyor olabilirim..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

dizelin torku rolantide bile yeterli seviyede :). 2. vitese takıp gaz vermeden hdi c4 kaldırmıştım :) hatta gaza basmadan dur kaldk trafikte 3-4 km gittim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...