İçeriğe Yönlendir

Cut-Off


Bora Akbaş

Recommended Posts

Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Bunu istanbul trafiğinde filan yapmak epey yorucu olur ama?Şahinci bi abi vardı sürekli eli otomatik vites gibi gider gelirdi :)

Peki Ayhan sen 4.7 yi sakin kullanmaya mı yoksa sık vites değiştirme,motor freni bunlara mı bağlıyosun?

Ekonomik arac kullanmak bence normal arac kullanmaktır.

Önümü boş görünce basmıyorum. Lambalarda en öndeysem gaza gelip basmıyorum. Yerine göre seri hızlanıp biran önce üst viteslerde sabit hıza geçiyorum. İhtiyacımdan fazla hızlanmalar yapıp, hızlanmak için harcadığım enerjiyi fazla fren yapıp boşa harçamıyorum. Sonucta 1 tonun üzerinde bir kütle, hızlandığında enerjiye sahip oluyor ve bu enerjiyi kullanmak gerek. Fren ile niye öldüreyim. Hızlanmak için nekadar enerji harçıyorsanız durmak içinde okadar harçıyorsunuz ama dururken ısı enerjisine çevirip atıyorsunuz. Lastk havalarına dikkat ediyorum, hava filitresini 5000-7500 aralığında değiştiriyorum. Ayrıca motoruda devirli kullanıyorum. Vites değiştirirken dahi gaz kesmiyorum. 2700 devirde vites değiştireceksem o devire kadar hızlanıp gaz pedalını yarım cm kadar geriye çekip sabit gaz durumunda debriyaja basıyorum, arac motor devirini otomatik 500-600 devir kadar düşürüyor. Bir üst vitese geçip ayağımı debriyajdan ani bir şekilde çekiyorum. Kavrama sarsılma hissetmiyorum, gaz pedalı devamlı sabit ve 1 saniye sonra araba sakince hızlanmaya başlıyor. Yaptığım şeyler herkezin yapabileceği normal şeyler. Ben kendime göre normal kullanıyorum. Başkasına göre yanlış kullanıyor olabilirim.

Ayhan

Kasten mi fren yerine firen yazıyorsun?

Merak ettim.

Kasten değil, artık yazmayacağım :)

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Aramızda 150 ile giderken 1. vitese takıp motor firenı yapmak isteyen yok heralde :)

150 ile giderken 1. vitese takabilirsen arabayı, motor freni helaldir sana Ayhan :):)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

5 in yerine 3 e bile takınca yeterli uyarıyı alıyorsunuz araçtan :spiteful:

Yorum bağlantısı
İlker Anıl
cut-off, boşa atmaktan daha ekonomik deniliyor, fakat benim kafama takılan nokta; 90 km/h hızla hareket ediyoruz, radar yok, amacımız ekonomi 1000 metrelik rampadan inerken aracı boşa attınız (tavsiye edilen ve uygulanan bişey değil) rampayı inerken hızlanırsınız ve gaz pedalına dokunmadan rölanti tüketimi ile rampadan sonra 1000 metre daha gidebilirsiniz.lakin cut-off yaptığınızda fazla hızlanamazsınız ve düzlüğe geldiğinizde tekrar gaz pedalına dokunmaya başlarsınız.herhangi bir iddiam yok cut-of daha ekonomiktir yada boşa atmak daha ekonomiktir diye.sonuç olarak 2000 metre rölanti diğer tarafta 1100-1150 metre sıfır yakıt artı 850-900 metre gaz pedalı.

evet ya bu benimde kafama takılıyo mantıklıda geliyo ayrıca...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
cut-off, boşa atmaktan daha ekonomik deniliyor, fakat benim kafama takılan nokta; 90 km/h hızla hareket ediyoruz, radar yok, amacımız ekonomi 1000 metrelik rampadan inerken aracı boşa attınız (tavsiye edilen ve uygulanan bişey değil) rampayı inerken hızlanırsınız ve gaz pedalına dokunmadan rölanti tüketimi ile rampadan sonra 1000 metre daha gidebilirsiniz.lakin cut-off yaptığınızda fazla hızlanamazsınız ve düzlüğe geldiğinizde tekrar gaz pedalına dokunmaya başlarsınız.herhangi bir iddiam yok cut-of daha ekonomiktir yada boşa atmak daha ekonomiktir diye.sonuç olarak 2000 metre rölanti diğer tarafta 1100-1150 metre sıfır yakıt artı 850-900 metre gaz pedalı.

Çok güzel bir tespit. Bu gibi tespitleri yapabilmek ekonomik sürüşe katkı sağlar.

Yaptığınız yerçekimini kullanıp arabaya enerji depolayıp düzlükte bu enerkiyi kullanmaktır. Arac hızı düzlükte 90km/sa'te düştüğünde vitese alıp yine bu hızı korumak.

Örneğin çok uzun, 4000 metrelik bir düzlük varsa ve boşa bırakıldığında arac 120 km/sa hızı geçemiyorsa 5. vites motor fireni ve cut off ile 3000 metre inilir, düzlüğe yaklaştığınızda arac hızlanması için boşa alınır ve düzlüğe 120 ile girilip, hız 90'a düştüğünde tekrar sabit hız 5. vites gidilir. Tabi radar yok ise.

Veya uzakta kırmızı yandı ve hızınız yüksek, ayağınızı gazdan çekerseniz arac erken yavaşlayacak, evet ayağınızı gazdan çekin ve arac biraz yavaşlayıp turbo basıncı düşünce boşa alın ve arac sakin bir şekilde ilerlesin, siz lambalara yaklaşana kadar yeşil yanar ve üst viteslerden başlarsınız. Hızlı gelip, durup tekrar kalkmak fazla yakıt tükettirir.

Cadede ilerliyorsunuz ve hızınız 70. 150 metre sonra duracaksınız. 50 metre kalana kadar gaza basıp gidip sonra yavaşlamak yerine ayağınızı gazdan çekin, hızınız 50'ye düştükten sonra boşa alın ve aracınız 50 ile rüzgar direnci az olduğu için kendi halinde uzun mesafeler gaza basmadan gidebilir.

Ekonomi yapmanın çok yolu var ama yaptığımuz bu ekonomiler çok büyük ekonomiler değil, çebimizde pek hissetmeyiz. Boşa attığımızda aracın bir sebeple stop etme ihtimali var. Firenlerinizin tutmadığını görüp olumsuz bir durum yaşayabilirisniz.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Kimsenin aklına gelmedi sanırım ben sorayım.lpg de cut-off varmıdır.yada varsa markadan markaya değişiyormu?

Yorum bağlantısı
Ali Emre Öksüz
Kimsenin aklına gelmedi sanırım ben sorayım.lpg de cut-off varmıdır.yada varsa markadan markaya değişiyormu?

Güzel soru bir de ben ekleyeyim: LPGli arçta bir de yol bilgisayarı varsa bu yol bilgisayarının yakıt verileri ne kadar doğrudur? Sonuçta benzine göre tasarlanmış bir sistem LPG değerlerini nasıl bilir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cut Off emri araç ecusundan gelmektedir..

Lpg enjektörleri de benzin enjektörleri ile paralel bağlı olduğu için lpg ve benzinde bir değişiklik olmaz..

Lpg'de de cut off vardır..

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Cut Off emri araç ecusundan gelmektedir..

Lpg enjektörleri de benzin enjektörleri ile paralel bağlı olduğu için lpg ve benzinde bir değişiklik olmaz..

Lpg'de de cut off vardır..

eyvallah emmi,aydınlandım.gayri atmam boşa

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
eyvallah emmi,aydınlandım.gayri atmam boşa

+1903

Desenize boşu boşuna, boşa atıyormuşuz :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Barın
Cut Off bir duygu selidir.

:p:rofl::B)

150 ile giderken 1. vitese takabilirsen arabayı, motor freni helaldir sana Ayhan :p:rolleyes:

Benim transit 150'ye çıkamıyor nasıl yaparız deneyi?

Aman abilerim bu Cut Off denen şey aracı bozmasın sonra düğmesi falan olsa isteyen yapsa hani? :shok:

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır
Gerektiğinde kullanılır. İstenildiği zaman kullanılacak birşey değildir.

Sistemi tanıdığınızda nezaman nasıl kullanıldığını daha iyi anlayacaksınız.

Sistem şöyle;

Hıza bağlı olmaksızın tamamen belli bir motor devri üzerinde ve ayak gazdan tamamen çekişdiğinde aracın viteste olduğu durumlarda etkindir. Arac viteste olduğunda, ayak gazdan çekildiğinde devreye girer ve yakıt akışı tamamen kesilir. Yakıt akışı durmuştur. Aracın kütlesinin kazandığı atalet ile veya yerçekiminin aracı çekmesi ile lastiklerden başlayan güç aktarımı pistonlara kadar gider. Böylece motor yine çalışıyor durumda olur. Enerjisini yakıttan değil, lastiklerden gelen kuvvetten alır. Böylece motorda hareket için yakıta gereksinim yoktur. Motor çalıştığı için motora bağlı olan tüm sistemler yine çalışır. Bu belli bir devire kadar böyledir. Motor devir 1250-1000 devir civarına düştüğünde cut-off devreden çıkar ve rolantide çalışabilecek kadar yakıt gönderilmeye başlar. Bu devrin altında cut-off'un devreden çıkma sebebi motor devirinin düşük olup motorun stop etmemesini sağlamaktır. Cut-off'un devreye girebilmesi için ayak gaz pedalından tamamen çekili olmalıdır.

Eğer ayak gazdan çekişmeyip boşa alınıp firen kullanılırsa,

Motorun rolantide çalışabilmesi için yakıt gönderilir.

Gereksiz firen balataları tüketilmiş olur ve arac güvensiz ilerler.

Boşa atıp firen kullanmak hem firen balatalarınızın erken bitmesine sebep olur, hemde aracınız fazla yakıt tüketir. Nekadar az firen kullanıyorsanız, nekadar sakin kullanıp motor fireni yeterli olup fireni sadece durmak için kullanıyorsanız aracınız okadar uzun ömürlü ve ekonomik olur.

Cut-off'un devreye girmesini sağlamak bizim elimizdedir ve yavaşlamak istediğimizde sistem devrededir.

İleride kızmızı ışığı gördüğümüzde ayağımızı gazdan çektiğimizde,

Yokuş inişlerde ayağımızı gazdan çekip motor fireni ile rampayı indiriğimizde devrededir.

yani düz yolda,yokuş yukarı , yokuş aşagı farketmez ayak gazdan her çekildiğinde belli devrin üzerindeysek yakıt akışı kesilip gaza basıldığında tekrar devreye giriyor.. yani sürekli devre girip çıkıyor öylemi?? yakıt tasarrufu için iyide sistem arıza vermeye görsün ozaman yandık , deden kalma yollarada başvuramayız:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...