İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Ayhan Onaran
2 saat önce, Gökhan Çoşkun yazdı:

 

Katkılı derken, Markaların bi normal dizelleri var bide 3-5 kuruş daha pahalıya sattıkları işte extra,power vs gibi dizelleri var.Bahsettiğim bunlar abi.

 

Marka yazmıyorum çünkü forumlar yüzünden uyarı alan arkadaşlarım var.Marka işine girmiyorum o yüzden,tedirginim :)  ama anlamışsındır bahsettiğimi abi.

 

@Mehmet Ozyurek  ' in dediği gibi aracı seri kullanmak lazım ama işte babam ölümüne seri kullanıyor aracı.devir çevirmeyi sever.çokta traifk olmuyor bu aralar.yine DPF sıkıntısı geliyor arada.artık anlamadık sorun ne.

 

Normal dizeller bizim binek araçlara olmaz. Enjektör sorunu yaşarsınız kısa sürede. Mecbur sizin o katkılı dediğiniz şekilde olanlardan almak gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç
14 saat önce, Erdem Dertsiz yazdı:

 

Burda benim bildiğim egzoz sıcaklığı en önemli faktör kendiniz bu işlemi şehir içinde başlattığınızda uygun ortam olmadığı için dfp ye yada motora zarar verebilirsiniz. Bence işten anlamıyorsanız hiç bulaşmamak daha iyisi 2 lira kar edicem derken 5 lira masraf çıkartırsınız.

 

zaten bu cihazların yaptığı da bu, şehiriçinde yapılmıyor bu işlem araç durduğu yerde yapılıyor, cihazla aracın beynine bağlanıyorsunuz ve dpf rejenerasyon işlemini başlatıyorsunuz, araç önce gerekli sıcaklığa ulaşıyor kendi kendine, sonra kademeli olarak devirli çalışıyor, bu süreçte de temizliyor ki kokudan zaten anlaşılıyor, servislerin zaten kullandığı bir yöntem, çok da basit bir yöntem

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Dağlı

Ben Yeni Yaptırdım. MK4 2011 selective  Yetkili Servis işlemlerini 150 TL ücret karşılığı  Halletti  DPF Temizliğini.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
45 dakika önce, Mehmet Dağlı yazdı:

Ben Yeni Yaptırdım. MK4 2011 selective  Yetkili Servis işlemlerini 150 TL ücret karşılığı  Halletti  DPF Temizliğini.

manuel rejenerasyon olmalı o. Cihaza bağlayıp yolda yapacağı otomatik başlangıç yerine manuel olarak başlatılıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Emre Candan

Partikül Filtresi tüm dizel Ford araçlarda var mı? Ne kadar sürede bir temizlenmesi veya yenisinin alınması gerekiyor? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2009 lu model yılı üstü tüm marka larda diesellerde var. rutin değişim veya temizlik peiyodu yok, temizliği doğru dürüst yapabilen de yok aslında, sıvısı bitince anlayan da yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
9 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

2009 lu model yılı üstü tüm marka larda diesellerde var. rutin değişim veya temizlik peiyodu yok, temizliği doğru dürüst yapabilen de yok aslında, sıvısı bitince anlayan da yok.

 

Ne yapalım peki abi?  Sadece gazlamak yeter mi?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
12 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

temizliği doğru dürüst yapabilen

Taner'in araba ok gibi oldu. Senin adamlar gerçketen bu işi biliyor azizim

Yorum bağlantısı
Oğuz İçöz

Arkadaşlar merhaba ..Sitede yazılanları okuyordum ve eski günlerimiz aklıma geldi.Ben almanyadan yeni geldim ve yeni üyeyim.Bizler DPF ,Katalizör ve EGR dertlerini 4 yıl öncesine kadar aynı Türkiyemdeki gibi çeşitli kimyasallar ile çözmeye çalışır hepte belli bir süre sonunda yine dertlenirdik.Birde Türkiyede yazılım attırma ve DPF nin içerisini boşalttırma var bu işlemler araçlarınızı Euro 3 motor haline getiriyor hem performans yöntemi ile hemde ekonomikliği ile yani çok kötü.

Yeni bir sistem var bizler 4 yıldır bu işlemi yaptırıyorduk almanyada o sistemde THERMAL dalgalı ısı sistemi.Bu sistem aracın yaptığı rejenarasyon işlemini gerçekçi olarak açıkta yapma işlemidir.Araçlarımızın rejenarasyon yapması bize şu mesajı vermeli eğer bir araç rejenarasyon işlemine başladı ise artık benim DPF sistemim dolmaya başlıyor sen beni bir ehline göster demektir.Siteleri tamamen araştırdım herkes kimyasallar ile temizlik yaptırıyor.Buda Dpf nizin dahada ileriki dönemlerde problem açacağının bir ispatıdır çünkü DPF niz tungstem, seramik ve silisyum malzemesinden imaldir ve ısı altında genleşmeleri çok düşüktür kimyasalların ise haydeee Allah ne verdi ise o 1.2 mm delik çapları olan DPFnin içinde kalan kimyasallar manifolttan gelen ısı ile içerisinde bulunan sıvı uçuyor, arta kalan ise kıristalleşip genleşerek petekleri çatlatıyor buda fark basınçlarını hatalı olmasına dolayısı ile arıza lambasının yanmasına neden oluyor veya açık deliklerinde kristallenme sonunda tıkanmasına sebep oluyor.Nerede kaldı ozaman kimyasal temizleme Bu iş temizleme değil cinayet.

Yeni sistemde hiçbirşey kullanılmıyor ve orjinali gibi çok % 95 oranına kadar açılabiliyor.Birde şunu eklemek isterim işlemlerin sonundada test yapılarak % kaç oranında açıldığınıda söylüyprlar. değerli arkadaşlar biginiz olsun .

Hepimize keyifli sürüşler dilerim

On 16.11.2017 at 21:07, Çağlar Bayur yazdı:

2009 lu model yılı üstü tüm marka larda diesellerde var. rutin değişim veya temizlik peiyodu yok, temizliği doğru dürüst yapabilen de yok aslında, sıvısı bitince anlayan da yok.

 

4 dakika önce, Oğuz İçöz yazdı:

Arkadaşlar merhaba ..Sitede yazılanları okuyordum ve eski günlerimiz aklıma geldi.Ben almanyadan yeni geldim ve yeni üyeyim.Bizler DPF ,Katalizör ve EGR dertlerini 4 yıl öncesine kadar aynı Türkiyemdeki gibi çeşitli kimyasallar ile çözmeye çalışır hepte belli bir süre sonunda yine dertlenirdik.Birde Türkiyede yazılım attırma ve DPF nin içerisini boşalttırma var bu işlemler araçlarınızı Euro 3 motor haline getiriyor hem performans yöntemi ile hemde ekonomikliği ile yani çok kötü.

Yeni bir sistem var bizler 4 yıldır bu işlemi yaptırıyorduk almanyada o sistemde THERMAL dalgalı ısı sistemi.Bu sistem aracın yaptığı rejenarasyon işlemini gerçekçi olarak açıkta yapma işlemidir.Araçlarımızın rejenarasyon yapması bize şu mesajı vermeli eğer bir araç rejenarasyon işlemine başladı ise artık benim DPF sistemim dolmaya başlıyor sen beni bir ehline göster demektir.Siteleri tamamen araştırdım herkes kimyasallar ile temizlik yaptırıyor.Buda Dpf nizin dahada ileriki dönemlerde problem açacağının bir ispatıdır çünkü DPF niz tungstem, seramik ve silisyum malzemesinden imaldir ve ısı altında genleşmeleri çok düşüktür kimyasalların ise haydeee Allah ne verdi ise o 1.2 mm delik çapları olan DPFnin içinde kalan kimyasallar manifolttan gelen ısı ile içerisinde bulunan sıvı uçuyor, arta kalan ise kıristalleşip genleşerek petekleri çatlatıyor buda fark basınçlarını hatalı olmasına dolayısı ile arıza lambasının yanmasına neden oluyor veya açık deliklerinde kristallenme sonunda tıkanmasına sebep oluyor.Nerede kaldı ozaman kimyasal temizleme Bu iş temizleme değil cinayet.

Yeni sistemde hiçbirşey kullanılmıyor ve orjinali gibi çok % 95 oranına kadar açılabiliyor.Birde şunu eklemek isterim işlemlerin sonundada test yapılarak % kaç oranında açıldığınıda söylüyprlar. değerli arkadaşlar biginiz olsun .

Hepimize keyifli sürüşler dilerim

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa Kestel

Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatmış olayım uzun zaman sonra ? geçenlerde internette gezinirken DPF varlığını ve 100-130 bin km’lerde DPF değişimi gerektiği ve fiyatının da 10bin lira civarında olduğunu okudum. Aracım 2015 Passat 1.6TDI, 35500km de; daha 100bin km’lere baya bir zaman var ancak internette yazan bu bilgi doğru mu değil mi merak ettim açıkçası ? Ayrıca bu DPF bütün dizel araçlarda mevcut mudur ? Örneğin 320d ya da c200d gibi araçlarda da DPF mevcut mudur ? Bilgisi olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkür ederim ? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2009 lu yıllar sonrası tüm mazotlularda dpf mevcut,zamanla tıkandıkça, rejenerasyon yaptırmadıkça,  hatalı bilgi ile hatalı temizlik sonrası sonuç alamayınca değşiim de tek seçenek oluyor. meaknik iptali yok, beyin akıllı yemiyor, yazılımdan iptal edenler var tıkanınca, ileride tüvruk muayenede obd kontrolü başlayana kadar iyi çözüm.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Anladım Çağlar Abi, çok teşekkür ederim ☺️ 2009’dan sonraki dizellerin hepsinde DPF sorunu çıkabilir o zaman, zaman geçtikçe, km ilerledikçe kaçınılmaz bir son gibi görünüyor ? bizim karaşimşek Focus’ta hiç böyle problemler yoktu be abi, keyfi nasıl bu arada karaşimşeğin, özledim keratayı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
5 dakika önce, Mustafa Kestel yazdı:

karaşimşeğin

nano seramiklendi, collection janta 215 kar lastiği ile geziyor. minik bi anfiyle sub ilaveli sadece. bir de oem yazılım atıldı bişi deniyoruz :f1: anahtar uzaklaışınca alarm kuruyor felan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
17 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

nano seramiklendi, collection janta 215 kar lastiği ile geziyor. minik bi anfiyle sub ilaveli sadece. bir de oem yazılım atıldı bişi deniyoruz :f1: anahtar uzaklaışınca alarm kuruyor felan

Senin sihirli ellerin dokunmuş abi resmen, görsem tanıyabilir miyim acaba ❓❓

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
18 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

foto çekmeyi unutuyoruz :rofl:

çekeyim bikaç poz

??

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Aklima takildi ya. Hani Turkiyede agir sartlar falan filan deyip de yag ve filtreleri yari zamaninda degistirmeyi sart kosuyorlar ya, hani bizde mazot cok kotu ya,  bu dpf nin tikanmasinin ana nedeni de mazot ya, peki neden bu dpf degisim araligi avrupda 100-130 bin iken Turkiyede 50-60bin demiyorlar? Bi de 130 binde bile tikanmiyor namussuz

:seytan:

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
57 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Aklima takildi ya. Hani Turkiyede agir sartlar falan filan deyip de yag ve filtreleri yari zamaninda degistirmeyi sart kosuyorlar ya, hani bizde mazot cok kotu ya,  bu dpf nin tikanmasinin ana nedeni de mazot ya, peki neden bu dpf degisim araligi avrupda 100-130 bin iken Turkiyede 50-60bin demiyorlar? Bi de 130 binde bile tikanmiyor namussuz

:seytan:

 

"Çok sorma... sökül parayı....gavur işini bilir..."     :)

Şaka bir yana tıkanma durumu servislerin muhtemelen yararına bir durum. Bir servis arabanın bozulmasını mı ister bozulmamasını mı? Burda ince bir ayar olması gerek. Distribütör/üretici bozulmuyor imajını yakalamak ister. Servis eğer firma servisi ise ordan da parça geliri olacağı kesindir. Ancak çok bozuluyorsa bu sefer satış düşer. Bu muhtemelen başarılı pazarlamanın teknikleri ile yürütülür.  VAG grubunda ciddi bir parça bolluğu var mesela. Japonlarda öyle değil. Subaruyu suzukiyi geçtim adam honda civic için (hemen önceki kasa en son hb)  iki aydır japonyadan tampon beklediğini söyledi.  Jimny nin ön halojen farı 2bin lira.

En güzeli hasar kullanıcı kaynaklı olan cillop cibi hasarlardır. Bu mesela DPF için süper.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
2 saat önce, Mustafa Kestel yazdı:

Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatmış olayım uzun zaman sonra ? geçenlerde internette gezinirken DPF varlığını ve 100-130 bin km’lerde DPF değişimi gerektiği ve fiyatının da 10bin lira civarında olduğunu okudum. Aracım 2015 Passat 1.6TDI, 35500km de; daha 100bin km’lere baya bir zaman var ancak internette yazan bu bilgi doğru mu değil mi merak ettim açıkçası ? Ayrıca bu DPF bütün dizel araçlarda mevcut mudur ? Örneğin 320d ya da c200d gibi araçlarda da DPF mevcut mudur ? Bilgisi olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkür ederim ? 

 

c200d 'de AdBlue var, servisten onu dolduruyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
14 dakika önce, Sami Demirpaz yazdı:

 

c200d 'de AdBlue var, servisten onu dolduruyorsun. 

Vag grubunda da sanırım 2.0TDI motorlarda AdBlue var ama bu sadece katkı maddesi değil mi ? Yani onlarda da DPF var fakat sadece tıkanmasını geciktirmek için bir madde değil mi ki ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

AdBlue nedir?

AdBlue zehirli ve yanıcı olmayan %32,5 sulu üre çözeltisidir. Bu ürün aynı zamanda Sulu Üre Çözeltisinin (Aqueous Urea Solution) kısaltması olan AUS 32 olarak da bilinir. Özellikle egzoz sistemlerine seçici katalitik indirgeme (SCR sistemi) takılı olan dizel motorlar için özel olarak tasarlanmıştır.

 

Nasıl çalışır?

AdBlue nitrojen oksitlerin (NOX) zararlı emisyonlarını azaltmak için katalitik konvertör içindeki egzoz gazlarının içine enjekte edilir. Bu da Euro 4, Euro 5 ve Euro 6 emisyon normları ile ilişkili olmasını sağlar. Egzoz gazlarına AdBlue enjekte edilmesi bir amonyak çözeltisi (NH3) ve karbon dioksit (CO2) içinde bulunan üre oluşmasını sağlar. Tüm bunlar yüksek sıcaklıkta gerçekleşir. Ardından amonyak (NH3) dizel yanmalarında oluşan nitrojen oksitlerle (NOX) reaksiyona girer. Kimyasal reaksiyon sonucu egzozdan zararsız bir şekilde nitrojen (N2) ve su buharı (H2O) çıkar. Bu süreç seçici katalitik indirgeme (SCR) olarak adlandırılır.

 

 

Alıntıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
45 dakika önce, Mustafa Kestel yazdı:

Vag grubunda da sanırım 2.0TDI motorlarda AdBlue var ama bu sadece katkı maddesi değil mi ? Yani onlarda da DPF var fakat sadece tıkanmasını geciktirmek için bir madde değil mi ki ?

,Adblue ile DPF alakası yok. SCR içine enjekte ediliyor. DPF gene var.

Yeni 1.6 larda da var. 4-5 depoda bir konuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
13 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

,Adblue ile DPF alakası yok. SCR içine enjekte ediliyor. DPF gene var.

Yeni 1.6 larda da var. 4-5 depoda bir konuyor.

Benim aracımda yok hocam sanırım 2016 ve sonrası 1.6 larda var, yani aslında DPF bütün dizellerin sorunu, AdBlue ile de bir alakası yok; benim aracım manuel vites, ben genelde 2500-2750 devir civarında bir üst vitese geçiyorum, belki bu kullanımla DPF ömrü biraz daha uzun olabilir ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

adam honda civic için (hemen önceki kasa en son hb)  iki aydır japonyadan tampon beklediğini söyledi

lazım parça var ise temin ederiz yardım lazım mı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

lazım parça var ise temin ederiz yardım lazım mı

Yok yok sıradan biriydi arabanın hali ne geçmiş olsun demiştim 2 aydır öyle geziyorum dedi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...