İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Celal Altan

Cemal bey, bizim arabaların triger 90 bin km'de değişiyor, aracı alırken baktırdım benimki 89 binde değişmiş, bende 185 civarı değiştirdim. Kayışlı sistem ve her 90 binde değiştirilmesi gerekmektedir.

DPF bizim araçlarda kuru sistem, herhangi bir temizleme sıvısı yok. Ben bir defa arabanın rejenerasyona girdiğini fark ettim, fan açıktı ve arabanın sesi farklıydı. Tam otoparka girerken fark ettim ve arabayı durdurmadan geri çıkartıp 10 dk kadar yolun durumuna göre 3 ve 4. vites 3bin devir üzeri kullandım. Eve tekrar geldiğimde arabanın sesi düzelmiş ve fan durmuştu, kısaca temizlik bitmişti.

Veya 5 yılda bir değişmesi gerekiyor. Hangisi önce dolarsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Sadık Taşyürek

Benim araçta kuru tip var. Bildiğim kadarıyla bunlarda tıkanabiliyor. Tek avantajı rejenerasyon başlaması için sıvıya ihtiyaç duymaması. Daha az maliyetli denilebilir.

kuru tip dpf de 5.enjektör var. 5.enjektör regenerasyon esnasında yüksek ısı ile birikmiş partikülleri yakmak için yakıt pompalıyor. bu esnada yakıt sarfiyatının 0.3-0.4 h/L iken 0.8-0.9 litrelere kadar çıkma sebebi bu.

kuru tip dpf sistemi rejenerasyon yaptığı müddetçe sıvı tipten her bakımdan hesaplı ve avantajlı.

ekleme: her bakımda würth ya da berner kullanmakta fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

5 aydir motor arızası uyarısı alarak gezdiğim aracımı en sonunda temizlettirdim.makinada ilaç ile 3 saat temizlik 1 saat kurutma işlemi ile daha sonra osd ye bağlattırıp arıza kodlarını sildirdim.araba daha rahat gidiyor.titreşimi azaldı.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

5 aydir motor arızası uyarısı alarak gezdiğim aracımı en sonunda temizlettirdim.makinada ilaç ile 3 saat temizlik 1 saat kurutma işlemi ile daha sonra osd ye bağlattırıp arıza kodlarını sildirdim.araba daha rahat gidiyor.titreşimi azaldı.

Yavuz bey konunuzu uygun yere taşıdım, buradan devam edelim

Yorum bağlantısı

ismini vermiyim baya bilinen bir servis güzel temizledi montajını yaptı sıvısını koyucaktı.bi baktım nette arastırdığm tipte bir kutusu yok.üzerindeki kullanım şekli yazan yerde dpf turbo cleaner yazıyordu.bu değil bu mazot katkısı diye ben söğledim.sonra tekrardan gittiler geri geldiler üzerinde peugeot citroen amblemi olan bi kutu geldi protecnical yazıyordu 1 lt eklettirdim suan arızalar silindi ama bu katkı orginalmidir.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Çağatay Karakuz

Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000)

Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu.

1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor.

Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti.

Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti.

Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba?

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz

Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000)

Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu.

1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor.

Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti.

Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti.

Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000)

Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu.

1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor.

Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti.

Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti.

Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba?

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Arkadaşlar 2011 model Focus Trenn X TDCİ aracım son günlerde çok fazla dpf temizleme yapmaya başladı. (km:114.000)

Aracı aldığım kişi yakıtı hep opetten almış bende bi süre opetten aldım, ancak opetin çok fazla kurum yaptığını okuyorum forumlarda bende shellden fulledim son depomu.

1 depo içerisinde 3 defa temizleme yaptı. aracı işe geliş gidiş 6 gidiş 6 geliş şeklinde kullanıyorum. işe geldiğimde motor tam ısınmış oluyor.

Dün sabah işe geldiğimde anlık tüketimin 0.8 lt olduğunu farkettim temizleme başlamış rolantide bıraktım ve 10 dk. sonra baktığımda temizlik bitmişti.

Akşam eve geldiğimde yine aynı tüketim ve temizlik başladı bu sefer aracı 3000-4000 devir civarında tutarak 10 dk bekledim ve temizlik bitti.

Bugün sabah işe geldim ve tekrar temizlik başladı bu sefer stop ettim. Bu kadar sık hiç temizlik yapmamıştı aracım sebebi sadace yakı kaynaklımı acaba başka bi sorun mu var acaba?

aracinizin temizlige baslayip bittigini nasil anliyorsunuz?. Tavsiye olarak otobana cikip yarim saat kadar sürün aracinizi. Cok yüksek devire ihtiyaciniz yok. 2200-3000 arasi yeter. bu sirada mümkün oldugunca sabit devirde kullanmaya calisin. 

Dpf sivili tip ise en son ne zaman dolduruldugundan haberiniz var mi?

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz

Konunuz birleştirilmiştir.

Teşekkür ederim.

aracinizin temizlige baslayip bittigini nasil anliyorsunuz?. Tavsiye olarak otobana cikip yarim saat kadar sürün aracinizi. Cok yüksek devire ihtiyaciniz yok. 2200-3000 arasi yeter. bu sirada mümkün oldugunca sabit devirde kullanmaya calisin. 

Dpf sivili tip ise en son ne zaman dolduruldugundan haberiniz var mi?

 

Aracımın DPF si yaptığım araştırmalar sonucu kuru tip.

Temizliğin başladığını anlık tüketimden anlıyorum.

Ggenelde 0,3-0,4 olan anlık tüketim temizlik esnasında 0,7-08 oluyor ve fan çalışmaya başlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Teşekkür ederim.

 

Aracımın DPF si yaptığım araştırmalar sonucu kuru tip.

Temizliğin başladığını anlık tüketimden anlıyorum.

Ggenelde 0,3-0,4 olan anlık tüketim temizlik esnasında 0,7-08 oluyor ve fan çalışmaya başlıyor.

Sürekli sehir icinde kullaniyorsaniz onunla alakali olabilir o zaman. ayda 1 kere 20-30 dk kadar otobanda sürmek gerekiyor malesef. Yakit etkileyebilir. Baska yerlerin yakitlarini deneyebilirsiniz. Motor yagi seviyeniz ne durumda?

Yorum bağlantısı
Sarp D. Uygur

Geçen akşam aracımın fanı, aracı stop ettikten sonra sürekli çalışıyor diye fena tedirgin olmuştum ve sebebini anlayamamıştım. Göstergede anlık tüketim normalde 0,3-0,4 iken 0,8 e fırlamıştı.

Demek ki dpf temizliğine girişecekti aracım. Ben o anda çok üzerinde durmayıp eve çıktım ve baktığımda fan da susmuştu.

Şu an yapmam gereken birşey var mı sizce? Sonrasında tekrar aynı durumla da karşılaşmadım ama aklıma takıldı..

Yorum bağlantısı
Çağatay Karakuz

Sürekli sehir icinde kullaniyorsaniz onunla alakali olabilir o zaman. ayda 1 kere 20-30 dk kadar otobanda sürmek gerekiyor malesef. Yakit etkileyebilir. Baska yerlerin yakitlarini deneyebilirsiniz. Motor yagi seviyeniz ne durumda?

 

Evet genelde şehiriçi kullanıyorum temel sebep bu olsa gerek. aracın yağına çok yakında bakmadım iş çıkışı kontrol edicem.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Geçen akşam aracımın fanı, aracı stop ettikten sonra sürekli çalışıyor diye fena tedirgin olmuştum ve sebebini anlayamamıştım. Göstergede anlık tüketim normalde 0,3-0,4 iken 0,8 e fırlamıştı.

Demek ki dpf temizliğine girişecekti aracım. Ben o anda çok üzerinde durmayıp eve çıktım ve baktığımda fan da susmuştu.

Şu an yapmam gereken birşey var mı sizce? Sonrasında tekrar aynı durumla da karşılaşmadım ama aklıma takıldı..

Bu konuda okuduğum kadarıyla yapılabilecek tek şey bir daha ki temizliği beklemek. Ama bunu yakalamak bazen zor olabiliyor. Benimde 2 defa başıma geldi. Ama stop etmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yavuz Huz

dpf temizliği bide 1 lt sıvı eklettirdim.yazılım güncellendi düzeldi.arabanın çekişi baya düzeldi.500 tl temizlik 145 tl sıvı maliyetli bir iş oldu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dün arkadaşın başına gelmiş

kendisin 2010 model 70 binde sanırım volvo s40 var.

trafik ışıklarında ses gelmeye başlamış çekişden düşmüş.

sanayide önce turbo hortumu patlamış deyip hortumu değiştirmişler.

deneme sürüşü yap demişler bakmış yine çekişden düşmüş.

bu sefer hortum patlağı dpf i tıkamış dpf temizlenecek denmiş.

servisi aramışlar sıfır dpf 5 bin tl. temizleme bin tl demişler sanırım.

sanayici 350 tl ye temizleriz denmiş. (verdiğim rakamlar yaklaşık değerdir.) 

volvo da sıknıtı olur o tarz ucuz temilzmee yöntemi

Yorum bağlantısı
Yavuz Huz

ünlü bir serviste makinaya taktılar 3 saat boyunca tek taraftan ilaçlı su bastılar taziğini kendi ayarlıyor makina düşüyor yükseliyor falan 1 saatte kurulama için tek taraftan hortum bağlayıp hava verdiler.iyice kuruttular 1 lt sıvı koydular.he bu arada sıvıyıda yanlış koyuyolardı.ben engelledim normal mazot katkısı koyuyorlardı.depoya atılanlardan.bu değil dedim bu falan dediler sonra bı daha arayıp sordular.doğru olanı geldi.


dpf sıvısı peugeot citroen amblemli bişeydi pro tecnical yazıyordu.beyaz şişe idi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yavuz Huz

Yavuz Bey hangi servis bu,isim verebilirmisiniz ?

bosch servisi internette araştırırken buldum aradım gittim görüştüm öle yaptırdım.sıvısız 6 ay bindiğim için baya çıktı kurum.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Dpf kendini zaten temizler.EĞer temizleyemezse zaten gaz yememe motorda boğulma gibi belirtiler verir ozaman temizlenir.Belli bir periyodik bakımı sıvılı sistemler hariç yok kullanım tarzı ve koşulları ile alakalı olarak değişkenlik gösterir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...