İçeriğe Yönlendir

Diesel Partikül Filtresi [ Dpf ]


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Ahmet Çankaya

sattığım C5 te sattıktan hemen sonra uyarı vermiş. arabayı sattığım arkadaş tanıdık olduğundan beraber yaptırdık.

yaklaşık 2 litre DPF sıvısı var. yakıt deposunun yakınlarında ayrı bir depoda. 120-150 bin aralığında bitiyor.

C5 i pc ye bağladılar. araç kendini 30-35 dk gibi aralıklarla 3000 devirde bir süre çalıştırmak suretiyle temizledi.

sonrada 1 lt sıvıdan ilave ettik. problem ortadan kalktı.

yalnız sıvı sanırım uyuşturucu madde yapımında kullanıldığından ithalatında sıkıntı varmış. zor bulmuştuk.

lt si 200 TL sanırım.

Yorum bağlantısı
Yavuz Huz

sattığım C5 te sattıktan hemen sonra uyarı vermiş. arabayı sattığım arkadaş tanıdık olduğundan beraber yaptırdık.

yaklaşık 2 litre DPF sıvısı var. yakıt deposunun yakınlarında ayrı bir depoda. 120-150 bin aralığında bitiyor.

C5 i pc ye bağladılar. araç kendini 30-35 dk gibi aralıklarla 3000 devirde bir süre çalıştırmak suretiyle temizledi.

sonrada 1 lt sıvıdan ilave ettik. problem ortadan kalktı.

yalnız sıvı sanırım uyuşturucu madde yapımında kullanıldığından ithalatında sıkıntı varmış. zor bulmuştuk.

lt si 200 TL sanırım.

ben 60 km yol 100 km hızla 4.viteste gittim.belki açılmıştır ama sıvı ekletmedim sıvı ekletip pc den sildirmek lazım demekki.servistemi yaptırdınız yada istanbulda anadolu yakasında bildiğiniz güvenilir bir yer varmı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Çankaya

ben 60 km yol 100 km hızla 4.viteste gittim.belki açılmıştır ama sıvı ekletmedim sıvı ekletip pc den sildirmek lazım demekki.servistemi yaptırdınız yada istanbulda anadolu yakasında bildiğiniz güvenilir bir yer varmı.

ben balıkesir de özel bir serviste yaptırdım. servis te işlem çok pahalı. sadece sıvıya 400 lira civarı bir rakam verdiler...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kısaca bakınca yanii V8 amerikanda lpg candır mı diyoruz?

Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün

dün arkadaşın başına gelmiş

kendisin 2010 model 70 binde sanırım volvo s40 var.

trafik ışıklarında ses gelmeye başlamış çekişden düşmüş.

sanayide önce turbo hortumu patlamış deyip hortumu değiştirmişler.

deneme sürüşü yap demişler bakmış yine çekişden düşmüş.

bu sefer hortum patlağı dpf i tıkamış dpf temizlenecek denmiş.

servisi aramışlar sıfır dpf 5 bin tl. temizleme bin tl demişler sanırım.

sanayici 350 tl ye temizleriz denmiş. (verdiğim rakamlar yaklaşık değerdir.) 

Yorum bağlantısı
Yavuz Huz

Dpf nin ne olduğunu bilmezken fiyatını duyunca epey bi bilgi sahibi oldum.inş sökme den kurtaririz sıvı ekleyerek

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Gökhan Çoşkun

Tekrardan hortlatiyorum dpf konusunu :) 

 

 

Focus 3 ile birlikte  kuru tip dpf mi geldi  ?   2012 modelden itibaren ?   Kuru tip dpf sivi tip gibi sorun lumu ,yok tikandi serviste temizlencek vs masraflari varmidir ?

 

focus 2010 1.6 dizelde biraz ugrastirmistida bizi .  ogrenmek istedim bu yeni kasalari

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Tekrardan hortlatiyorum dpf konusunu :)

Focus 3 ile birlikte kuru tip dpf mi geldi ? 2012 modelden itibaren ? Kuru tip dpf sivi tip gibi sorun lumu ,yok tikandi serviste temizlencek vs masraflari varmidir ?

focus 2010 1.6 dizelde biraz ugrastirmistida bizi . ogrenmek istedim bu yeni kasalari

Kuru islak bilmiyorum ama kuru olanda ayni digeri gibi. Sadece sivi yerine baska bir sistem kullaniyor. Sivi olan sorunlu degildi aslinda. Tek sıkıntısı sivinin bitmesi ve bundan haberimiz olmamasi sonucu yasanan dpf dolmasi sorunuydu. Kuru tipte tikanabilir ve gerekirse temizlenir.

Sivi tipli olanin ömrune ford 120000 km bicmis. Enteresandir Türkiye sartlari diye uydurulan bahaneyle bakimlar, triger vs degisimi öne cekilmisken dpf degisimi öne cekilmemistir:) isyan baslardi cunku.

Gerci kimse degistirmiyor, zaten gerek de yok. Dolana kadar devam yada arada sirada temizletilebilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

temizlerim diyenden kül % si belgesi isteyin.. merak ettim ne derler. vesile olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun

ama bu kuru tip dpf ne oluyor merak ettim.

 

sivi tip gibi temizlenmesi gerekiyor mu disardan müdahale ile  ?  

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

ama bu kuru tip dpf ne oluyor merak ettim.

 

sivi tip gibi temizlenmesi gerekiyor mu disardan müdahale ile  ?  

 

Benim araçta kuru tip var. Bildiğim kadarıyla bunlarda tıkanabiliyor. Tek avantajı rejenerasyon başlaması için sıvıya ihtiyaç duymaması. Daha az maliyetli denilebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tıkanma kül birikmesi ile alakalı. ıslak / kuru çalışma tercihi imalattan.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cemal Kesik

Arkadaşlar dizel partikül filtresi temizliği için için kitapçıkta mümkün olan en düşük viteste 80km hızla 40km yol gidin diyor. 2 viteste seksenle gitmek motoru aşırı bağırttığı için bu temizlik işini 3. Viteste yapıyorum. Bu konudaki tecrübelerinizi merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

3 . vites 3000 devir civarı 80 km hız yapıyor focus tdci. Mondeoda nasıldır bilemiyorum ama 3000 devir civarı dpf temizliği için yeterlidir.

Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Ben de o şekilde yaptım Ali Bey. Yalnız kitapçık mümkün olan en düşük viteste deyince tereddüt ettim.

Yorum bağlantısı
Ozan Kılıçaslan

dpf ile ilgili ne tür arıza belirtiniz vardı da temizleme işlemine başladınız Cemal Bey?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Ben de o şekilde yaptım Ali Bey. Yalnız kitapçık mümkün olan en düşük viteste deyince tereddüt ettim.

Yanlış ifade edilmiş olabilir Cemal Bey. Mümkün olan en düşük 1 . vites de olabilir.

Siz dpf rejenerasyon işlemi başladığında yol durumuna göre 3. veya 4.vites 3000 devir civarı kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Ozan Bey; Herhangi bir arıza ikazı almadım.Kitapçıkta şehir içi kısa süreli kullanımda bulunuyorsanız bu işlemi her 800-1000km arasında yapın tavsiyesine istinaden bu işlemi yaptım.

Ozan Bey; Herhangi bir arıza ikazı almadım.Kitapçıkta şehir içi kısa süreli kullanımda bulunuyorsanız bu işlemi her 800-1000km arasında yapın tavsiyesine istinaden bu işlemi yaptım.

Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Ali bey açıklamalarınız için teşekkürler. Zaten bu kitapçık beni deli edecek. Triger kayışı servis kitapçığının bir sayfasında 90bin de değişecek diyor. Bir sayfasında ise değişim öngörülmemektedir diyor. Bu tutarsızlığı ford merkeze mail yolu ile bildirdiğimde konu ile ilgili beni arayan yetkili kişi triger kayışının 135 binde değişmesi gerektiğini bildirdi. Tekrar dpf ye gelirsek bu vesileyle dpf fiyatlarını da araştırdım şaşırdım. Diğer araçlara göre mondeonun dpf fiyatları daha ucuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren

Ali bey açıklamalarınız için teşekkürler. Zaten bu kitapçık beni deli edecek. Triger kayışı servis kitapçığının bir sayfasında 90bin de değişecek diyor. Bir sayfasında ise değişim öngörülmemektedir diyor. Bu tutarsızlığı ford merkeze mail yolu ile bildirdiğimde konu ile ilgili beni arayan yetkili kişi triger kayışının 135 binde değişmesi gerektiğini bildirdi. Tekrar dpf ye gelirsek bu vesileyle dpf fiyatlarını da araştırdım şaşırdım. Diğer araçlara göre mondeonun dpf fiyatları daha ucuz.

Rica ederim Cemal Bey, dpf için şu konuyu da incelemenizi tavsiye ederim.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?/topic/186413-Diesel-Partikül-Filtresi--[-Dpf-]

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yalnız bildiğim kadarıyla rejenerasyon başlamadan bu şekilde kullanımın pek bir etkisi olmayacaktır. Önemli olan araç rejenerasyona başladığında 3 bin devirde en az aracı 20-25 dakika aynı şekilde kullanmak gerekir. Ancak yol şartları ne kadar elverir tabii orası ayrı bir durum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Ali bey açıklamalarınız için teşekkürler. Zaten bu kitapçık beni deli edecek. Triger kayışı servis kitapçığının bir sayfasında 90bin de değişecek diyor. Bir sayfasında ise değişim öngörülmemektedir diyor. Bu tutarsızlığı ford merkeze mail yolu ile bildirdiğimde konu ile ilgili beni arayan yetkili kişi triger kayışının 135 binde değişmesi gerektiğini bildirdi. Tekrar dpf ye gelirsek bu vesileyle dpf fiyatlarını da araştırdım şaşırdım. Diğer araçlara göre mondeonun dpf fiyatları daha ucuz.

 

Cemal bey, bizim arabaların triger 90 bin km'de değişiyor, aracı alırken baktırdım benimki 89 binde değişmiş, bende 185 civarı değiştirdim. Kayışlı sistem ve her 90 binde değiştirilmesi gerekmektedir.

 

DPF bizim araçlarda kuru sistem, herhangi bir temizleme sıvısı yok. Ben bir defa arabanın rejenerasyona girdiğini fark ettim, fan açıktı ve arabanın sesi farklıydı. Tam otoparka girerken fark ettim ve arabayı durdurmadan geri çıkartıp 10 dk kadar yolun durumuna göre 3 ve 4. vites 3bin devir üzeri kullandım. Eve tekrar geldiğimde arabanın sesi düzelmiş ve fan durmuştu, kısaca temizlik bitmişti. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Yalnız bildiğim kadarıyla rejenerasyon başlamadan bu şekilde kullanımın pek bir etkisi olmayacaktır. Önemli olan araç rejenerasyona başladığında 3 bin devirde en az aracı 20-25 dakika aynı şekilde kullanmak gerekir. Ancak yol şartları ne kadar elverir tabii orası ayrı bir durum.

Ayhan Bey; kitapçıkta şehir içi kısa süreli kullanımda her 800-1000km de bu işlemin tekrarlanması önerilirt diyor. Ben burdan rejenerasyon başlamadan bu işlemin yapılması gerektiği sonucunu çıkarıyorum.

Sami Bey; bende şaşırdım. Ford genel merkezinden beni arayan kişi ısrarla 135 binde değişmesi gerektiğini söyledi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...