İçeriğe Yönlendir

Polo/ Punto/ Fiesta


Serkan Yazgan

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
Kaç kere patlatıp kapına hasar dosyamla geldim ? Hakkoş muyum ben hareket eden her cisme antipati ile yaklaşıp çarpiim ?

Kırdın kalbimi :)

Kalbin için üzüldüm...

Ama üstteki uzun cümlede çok haklısın... Allianz acayip karlı senden... Ama dikkat edersen, fiyatlarında sürekli düşüyor bu sebeple :coffee:

Hakan'ın ki de sürekli artıyor :p

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Farkındaysanız kazaların tamamını mondeo ile yaptım. Şimdi toyota kullanıyorum. Frenler tutuyor :coffee:

Yani sen şimdi 2002-2007 Ford Mondi'lerin frenleri tutmuyor, zayıf mı demek istiyorsun ?

Yol tutuşları nasıl peki :) Onuda mı tutmuyor yoksa ?

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
1-Evet. Rezalet. Ama ben rezile rezil diyebiliyorum :D

Şahin gibi mi ?

2-Yooo, yol tutuşları iyidir. Benzinli dizele göre biraz daha iyi. Ama ikisi de çok iyi.

Bencede iyidir, hatta çok iyi.

Ama her dizel araç benzinli modelini göre kötü yol tutar, bu bir sabittir.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford ların yol tutuşları çok iyi gerçekten . Ancak ESP li araç her zaman daha güvenlidir, çünkü ralli pilotunun bile yapamayacığı hamleyi yapıp hayat kurtarabiliyor. Sıradan bir sürücü için ESPli fiat 500, ESP siz orta sınıf bir araçtan daha güvenli viraj alır. Zira bugün küçük büyük aile otoları için viraj tutuşu çok fark etmez, viraj limitleri yakındır. Geyik testlerinde yada diğer viraj testlerinde bir araç 70 km ile dönebiliyorken alt sınıf zayıf rakipler bile 67-68 ile dönebiliyor. Bence birinci öncelik lastik kalitesi( markadan çok doğru hava, doğru diş derinliği), sürücü becerisi ve tecrübesi, ESP dir.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Ama her dizel araç benzinli modelini göre kötü yol tutar, bu bir sabittir.

Neden??? :crazy:

Her dizel demişsiniz, ben ona takıldım, ağırlık dağılımı vs. deseniz, tasarım ona göre de yapılabilir zaten...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Bence siz memurluğu bırakıp otomobil yorumculuğuna başlamalısınız daha önce hiç kullanmadığınız araçlar için bile dışardan bakarak böyle kesin yargılara varabiliyorsanız bence bu yeteneğinizi harcamamalısınız. :umnik2:

Bu paragraf pek sakin olmamış, lütfen karşılıklı tartışmaya döndürmeyin olayı... :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Onur Hoca, yine direk sataşmışsın...

Ali'ler de tartışıyor ama kimse kimseyi aşağılamıyor...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Mehmet Bey kesinlikle insanları aşağılamam tarzım değil.Sadece yaptığı yanlışa vurgu yaptım.

Sonuçta bu arkadaşımız Fiat markasının hangi üretim aşamasında bulunmuşta dayanıksız olduğu hükmünde kesin karar verebiliyor eğerki verebiliyor ise benim yazdığım doğrultuda bir yeteneği var demektir.

Yok yok bu normal bir durum, çoğu forumdaşlarda var :umnik2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Gördüğüm kadarıyla burada markaların kalitesinin, prestijinin güveninin kıyaslanması bitmiş, donanımlar kıyaslanır olmuş.

Kalite-prestij olarak Ford > Fiat.

Genel bir bakışla Fiat > Ford deseniz herkes bunun böyle olmadığını bilir.

Donanımın adı üzerinde, donanım... Bunu her markaya yükleyebilirsiniz.

İki araba arasındaki kaliteyi şöyle bulun. İkisininde tüm donanımlarınu kaldırıp en kötü şartlarda kullanın. Kasislere girin, virajlara girin, yıpratmak için ne gerekiyorsa yapın. Bakalım hangisi daha çok dayanabilecek ve hangisinden memnun kalacaksınız...

Şunu unutmayın. Arabanın albenisini yükseltmek, arabada göz boyamak işin en kolay kısmı. Ama size uzun yıllar hizmet edebilecek araba yapmak işin zor tarafı.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
yaşadığım en küçük sorunda beni hiç üzmediler en basit örnek verecek olursam dışarda yaptırdığım boya korumada gerizekalı eleman bant çekmeden işlem yapıyor ön cam fitiline bulaşan kimyasal fitili eritiyor.

Bence siz memurluğu bırakıp otomobil yorumculuğuna başlamalısınız daha önce hiç kullanmadığınız araçlar için bile dışardan bakarak böyle kesin yargılara varabiliyorsanız bence bu yeteneğinizi harcamamalısınız. :rolleyes:

İnsan kendi bindiği aracı tutku düzeyinde seviyorsa söylenebilecek bir şey yok.

Olaylara ve dahi arabalara siyah beyaz diye bakmasak daha doğru olur.

Her arabanın iyi ve de kötü yanları var ki, bu forumda gayet içten bir şekilde bunu konuşuyoruz.

FIAT'ın da, FORD'un da üstün tarafları var, zayıf yanları da. Ama hiçbiri, bir aracı yerin dibine sokmayı gerektirmez.

FIAT Doblomuz var, ABS'siz ve Havayastıksız. Frene basınca mübarek daha hızlanıyor. 186.000 km'de şuan. Ama daha motor tık demedi o başka.

Konfor diye bir şey yok. Ama süper az yakıyor.

Yani her insanın olduğu gibi, mekanik varlıkların da iyi ve kötü yanları var. Bunları biz tartıyoruz kendimizce, hangisi ağır basıyorsa, onu seçiyoruz.

Seçmediğimize de çamur atmıyoruz.

Bu ara "boya korumacı" emekçi eleman'a direkt gerizekalı demenizi de bu Forumun üslubu, ve dahi mesleğiniz gereği doğru bulmadığımı da bilmenizi isterim...

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Peki haklısınız fuat bey lakin bu hassasiyeti Fiat vs. farketmez o kadar emek ve para harcayarak ürettiği herhangi bir malın heleki ülkemde binlerce insan alıyorsa kesin hükümlerle yerilmesi noktasındada sizden bekliyorum açıkçası.

Fiat Bravo'yu test etmiş biri olarak, sadece direksiyon sistemini ve görüş açılarını beğenmedim. Onun dışında negatif bir yanını görmedim.

Kesinlikle Focus'tan daha sessiz, kalite hissi yüksek, ama o dönem yeni çıkan bir araç olması nedeniyle açıkçası cesaret edemedim, bir de açıkçası FIAT, HYUNDAI vb. markalar için ülkemizde adeta olumsuz yönde bir "MAHALLE BASKISI" var. FIAT'a o kadar para verilir mi vs....

Gerçi hoş FIAT, RENAULT gibi markalar benim nazarımda baz versiyon Clio Sümbül, Palio, Linea gibi modellerinde "Arka Koltuk Kafalıklarını" çaldıkları için benden saygı beklemesinler...

Salt Bravo olarak özetle Artıları daha fazla, ve tercih edilebilir derim ben...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Hocam yazdığınız gibi mesleğim icabı ilede çok para kazanmıyorum ülkemde malesef eğerki Fiat bunu garanti kapsamında değişmeseydi malesef fitille birlikte ön camında değişmesi gerekeceği için o dönem için yaklaşık işçilikle birlikte 800 tl verecektim bu benim yaklaşık 20 günlük emeğimin karşılığı azz bile dedim.işi boya koruma yapmak olan bir insan böyle bir risk faktörünü sallamayıp insanların mallarına kast ediyorsa her türlü sıfatı hakediyordur eminim ford marka bir araçta yaşasaydım böyle bir durumu o parayı paşa paşa verecektim.Dışardan yaşamadan bu tür olumsuzlukları konuşmak kolay ama işin iç yüzü öyle değil malesef.adamın yaptığı tinerle araç silmekten farksız size yapılsa böyle bir saygısızlık eminim sizde çok farklı nitelendirmezdiniz bunu yapanı.

Şu meslek konusuna gelincede "memurlar" nete bir girin en aşağılanan meslek grubu biz aldığımız maaş (bunu hiç anlamam lise mezunu hemşireyle aynıdır öğretmen maaşı ülkemde) göze batan biz ama ne hikmetse en çok yaşamda her alanda özen göstermesi istenenen zümre yene biz.Yani verilenden kat be kat istenen yene biz :i-ih:

Ne yapıyoruz ki hocam biz, saat üç de iş bitiyor, haftasonu tatil, haftada üç gün ders, çok bile bize bu para. :bambam: Ne var ki öğretmenlikte, herkes öğretebilir. :sanssiz:

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ortalık kaynamış biraz. :sanssiz: Aşağıdaki imzamı da aslında bu açıdan hoşuma gittiği için seçmiştim ve kullanıyorum. Onno Usta araba tercihi için soru soran birine yazmıştı son cümle olarak. Gerçekten, hiçbirşey siyah ve beyaz değil, aradaki grileri kaçırmamak için çok sivri yargılardan uzak durmak lazım. Araba konusunda şuna inanırım, her marka-modelin artısı eksisi vardır. En çok önem verdiğim artılar hangisindeyse ben onu tercih ederim. Ama başkasının öncelikleri farklı olduğundan tercihleri de farklı olabilir, saygı duyarım. Bu yüzden benim tercih etmediğim araç tukaka demek değildir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...