İçeriğe Yönlendir

Polo/ Punto/ Fiesta


Serkan Yazgan

Recommended Posts

Uğur Aksoy
Megane , i30 gibi araçlar laylon diyoruz, ama bence bunlar ford lar kadar güvenli. Çamurluk plastik diye arabayı dandik sayıyoruz, aslında güvenliğe bir etkisi yok. 5 yıldız almış bir megane a teneke derken, 1997 model bmw 3 serine taş gibi demek biraz saçma oluyor.

+1

hocam doğru söylüyor ,plastik çamurluk beğenmeme gibi bir durum var ,şunu belirtmek isterimki yaşam kabini denen bölgenin sağlam olması esas olan .

eski amerikan arabaları 2 2,5 ton saç yığınıydı ,ciddi kaza anında darbeyi ememediği için yaşam kabinindeki insanlar ölüyor veya ciddi yaralanıyordu ,biraz araştırma yapsalar arkadaşlar ,aracın yaşam kabininden ötesinin kaza anında katlanması ,gelen enerjiyi yutması anlamına geldiğini öğrenirler .

plastik çamurluklarda zayıf kesitler olup darbe anında enerjiyi plastik katlanarak yutar.

belki gün gelecek ford da plastik hafif kaporta yapacaktır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Vesile ile, gerçek yaşamda kaza yapmış Punto görseniz, manuel cam açma kollu Fiesta vb. tercih edersiniz derim.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Vesile ile, gerçek yaşamda kaza yapmış Punto görseniz, manuel cam açma kollu Fiesta vb. tercih edersiniz derim.

Al sana gerçek hayatta cam açma kollu kaza yapmış FIESTA... Baya sağlammış bu Fort.

Önden darbe yok ama konsol milletin ağzına girmeye çalışmış.

32093027sjg.jpg

32093027hc7.jpg

32093027e49.jpg

320930276vt.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yandan alınan darbelerde, hele ki elektrik direği vb. işin içinde ise, Tank harici referans alınamaz. Vesile ile, ön hava yastığı patlamış ise 30derece açı ile önden darbe algılanmış demektir.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Ankara'da yağan dolu ispatlamadı mı?

Dolular kaportaları delip aracın içine mi girdiler? :nazar:

Araçların kaportası diye bahsettiğimiz dış sacının kazalarda hayat koruma etkisi azdır.. Mesela ben C2 ile Transporter'la kafa kafaya çarpıştım, Transporter'ın şiddeti motor bölümünün yarısına kadar zarar verdi, kaput kağıt gibi büküldü, çok şükür içeri bir darbe gelmedi.. şimdi beni tampon mu kaput mu korudu :nazar:

Önemli olan çelik barlar, tavandaki şeritler, aracın şasesi vs..

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Şöfor tarafı tam orta yandan elektirk direğine vurmuş ve direği üstüne devirmiş bir fiesta gördüm.Araç işlemleri için servise gelen experin söylemesi ile "bu hızda bu şekilde bu direğe vurmuş bir fiatı,hyundai yi düşünemiyorum bile" demişti.

Sitemizde puntoda var çocuklar plastik topla bagaja şut çalışması yapmışlar.Çöken yeri defalarca çektirmesine rağmen aynı yerden çökmesinden bıkan arkadaşım bagaj kapağına içten bariyer yaptırtmıştı.Aynı araç 1,5 yıl önce mersinde ki bir doluda tavanında 18-20 adet küçük göçüğüyle dolaşıyor.Yanındaki arabada hiçbir şey yok.

Bilgim bu kadar sizinkiler?

Bu bahsettiklerinizin hiç biri bir aracın içindekiler için güvenli yada güvensiz olduğunu göstermez.

Ayrıca arkadaşınız bahsettiğiniz gibi çöken yeri defalarca çektirmiş, ileride en ufak darbede yine oradan çökmesinden doğal birşey yok,

içine göçen yer darbe aldıktan sonra mukavemeti azalmıştır, oraya işlem yapılarak çektirilmesi ile mukavemet daha çok azalmıştır, her yapılan işlemde mukavemet azalır..

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Testte nereden çarpacaklarını söylüyorlarmış ;)

İşte herşey burada başlıyor.

Şunu öncelikle belirteyim, Euro NCAP testlerine kesinlikle güvenmiyorum.

Yapılan testler standart. Bir spor akademisine giriş şartı 100 şınav olsa o adam sadece şınava çalışarak 100 şınav çeker ve girer.

Önde gelen markaların dışında birçok marka yıldız için Euro NCAP'ın testlerine göre araba yapıyor. Şu kesin birşeydir, darbenin geleceği yön bilindikten sonra o yönde mukavemet sağlamak çok kolaydır. Euro NCAP testlerinden yıldızlı pekiyi'lerle çıkan birçok markanın yollarda kazalarda ne hale geldiğini çok iyi biliyoruz.

Bir araba yolda tek bir darbe almayabilir. Savrulan bir arabada ön direğe çapraz olarak gelen hafif bir darbeden sonra dik gelen bir darbe sonuçu ön direk darbeyi ememeyip kabinin büyük hasar almasına sebep olabilir. Herzaman darbe önden dik veya kapılara dikmi geliyor? Yolda hangi açıdan darbe geleceiği bilinmez. Trafikte sadece NCAP'ta test ettiklerini noktalardanmı çarpıyorlar. arabayı simetrik olarak düşünürsek, 6 bölgeye 3er açıdan en az 18 farklı şekilde darbe gelebilir.

Güvenilmeyen bir marka 3 NCAP testi gibi 3 noktadan gelen darbeye karşı korur ama iyi bir marka 18 farklı darbeye karşı sizi koruyabilir. İşte burada gerçek farklar ortaya çıkıyor. Bu yüzden 5 yıldız bile olsa birçok markaya güvenmiyorum.

Birçok markanın testleriniz izledim. Ben testlerde farklı noktalarıda takip ediyorum. Mesela bu puntonun crash testinde arkaya hiç darbe gelmemesine ramen arka tekerlekler resmen direksiyon kırılmış gibi dönüp dönüp düzeliyor. Jantın bağlı olduğu arka yürüyen aksam bu devirde bu kadar esnek mukavemetsiz olmamalı. Virajlarda'da nekadar esneyeceği belli. Yol tutuş vs beklenmesin. Anca ESP yolda götürebilir.

Birçok markada kesinlikle arka teker açıları crash testte değişmiyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Bu video aslında herşeyi anlatıyor. EURO NCAP testlerindeki yıldızların önemli olmadığı ortada.

5 Yıldızlı Avensisin Fiesta karşısındaki hali ortada... Fiesta sadece emniyet kemerlerinin fazla sıktığından dolayı 5 yıldızı kaçırmış ve 4 yıldız almıştı. 5 yıldızlı dememek için sebep yok aslında.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Konu yanlış yöne gitmiş. Mesela güvenlik ise, hepsi 5 yıldız almış. Hangisinin daha güvenli olduğunu tartışmak gereksiz ve bir yere varmaz. Ama birisinin sacı ilk doluda yamuk yumuk olmuşsa, işte bunu tartışmak lazım. Demekki fiat hala eski fiat. Bu italyanlar kadar, avrupada başka dolandırıcı millet yok zati.

Ben bir kaç sıralama yapayım:

Kalitesine göre: 1.Polo, 2.Fiesta, 3.Punto

Fiyat/donanıma göre: 1.Punto, 2.Fiesta, 3.Polo

Halkın tercihi:1.Fiesta, 2.Polo, 3.Punto

Bana göre: 1.Fiesta, 2.Punto (Ben bu fiyata Polo almam :good1: )

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yüzde yüz doğruyu göstermese de bugün euroncap en önemli güvenlik refaransıdır. Arkasında bir çok sivil toplum kuruluşu , hükümet var. Bizim memlekette böyle şeylere güvenmediğimizden onları da öyle sayıyoruz. Direğe çarpmalar her aracın en zayıf noklarından biridir, yüksek basınç bıçak etkisi yapar.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Gerçek anlamda bir tespit mi bu söyleminiz yoksa dalga mı geçiyorsunuz?

Resimler gerçek olduğuna göre, tesbit dalga olamaz :) E 3 yıldızlı arabadan da bundan fazlasını beklemek insafsızlık olur.

Kimle kıyaslayacağız ford 'un sağlamlığını?

Punto?

Fiestayı bu hale getiren darbenin bunları ne hale getireceğini düşünün siz.

Evet, fiestadan iyi olacağına eminim, birisi 3 yıldız almış ncap'den, birisi 5. Tabiki Punto daha yi olacaktır.

Nokta denen arabanın vergi avantajı olmasa satışı ne kadar düşer?

Fiestayı şirketler getir-götür arabası olarak almasaydı, eminim Puntodan çok daha az satardı.

Ankara'da yağan dolu ispatlamadı mı?

Otto Zenith'in dolu tamir resimleri, Reno var, Focus en başta, Toyota var, Hyundai, Kia Chevy var, ama Fiat yok :D

AD1.jpg

AD2.jpg

AD3.jpg

AD4.jpg

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Otto Zenith'in dolu tamir resimleri, Reno var, Focus en başta, Toyota var, Hyundai, Kia Chevy var, ama Fiat yok :D

Demekki durumları düzeltilemeyecek kadar vahim :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Çöken yeri defalarca çektirmesine rağmen aynı yerden çökmesinden bıkan arkadaşım bagaj kapağına içten bariyer yaptırtmıştı.

Bunun sağlamlıkla alakası yok ki ?? Sac aynı yerden işlem görmekten zayıflamış.

Bu arada sac ile arabanın sağlamlığı arasında hiç bir ilişki yok, Arabayı koruyan sac paneller değildir, şase ve bağlantı elemanları, arabanın darbe alacağı yerlerine göre uygulanan çelik ve destekler rijitliği arttırır.

Şunu öncelikle belirteyim, Euro NCAP testlerine kesinlikle güvenmiyorum.

Valla siz daha iyisini yapın da TR'de yapılsın bu uluslararası test :) . Sizde bu bilgi birikiminizle analiz yaparsınız şu iyi şu yaramaz falan diye :)

NCAP hakkında en bir şüphe, sahtecilik, verileri abartma veya marka kollama olsa, Mercedes, BMW, Audi gibi hiçbir büyük marka, araçlarının bu TEST ortamına girmesine, ve bu sonuçların yayınlanmasına izin vermez.

Lütfen biraz aklı selim düşünelim, orası avrupa, TR'deki ayak oyunları, adam kayırma orda işlemez, 10 kere kapatırlar o NCAP, inceleme yapmasına sonuç yayınlamasına izin vermezler.

Demekki durumları düzeltilemeyecek kadar vahim :D

Evet hepsi erimiş dolu altında, düzeltilemez hale gelmişler, pert tüm Fiatlar :)

Güvenlikte 5 yıldız alan arabanın düz yolda giderken hiçbir darbe almadığı halde hava yastıkları açılıyor. Bu arabanın sahibi olan abimiz geldiğinde eli kolu yara bere içindeydi.

Öyle bir olay olduysa mutlaka Fiat'a şikayet etmiştir, dava açmıştır, çok büyük tazminat almıştır. Böyle birşeyi heralde sineye çekmedi araç sahibi ??

Böyle birşeyin basına yansımaması enteresan, bu çok ciddi bir iddaa.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Vakti zamanında babasının E39'u olan bir arkadaşım ailece yaptıkları seyahatte bir taşın üstünden geçtikten sonra aracım tüm hava yastıkları açılmış ve araç pert edilmişti :D

O zaman tüm E39 5'lerde güvensiz araç.. :)

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Fiatın hala daha kaliteli araç yapamadığından bahsettim.

Buna bende katılıyorum, Fiat'ın hitap ettiği müşteri kesimi alırken ve kullanırken ekonomik, şehir içi kullanımlı standart araç isteyen kitle.

İç plastik kalitesi, koltuk kumaşları yüksek seviyede değil, kötü dedeğil ama işçilik iyi , zerre tıkırtı gıcırtı yapmayan bir araba. Denemek isteyene gelsin bedava görsün. Fiestası Focusu gacır gucur, takır tukur.

Kalite başka bir şey, sağlamlık güvenlik bambaşka...

Yeni kasa Fiesta'da ESP'nin esamesi bile yok, kaç tane Fiesta esp'li 6 havayastıklı geliyor TR'ye ???

Beğenmediğiniz Punto 2006 yılından beri 90 bg lik arabalarına bile ESP-ASR-Hillholder-MSR ve 6 havayastığı koyuyor, bazılarında standart, ve çogunda safety kit olarak opsiyon. Yani almak istediğinizde mevcut.

2006-2010 arası kaç ESP li Fiesta gelmiş, kaç Focus gelmiş bakın bakalım. Kat be kat aktif güvenlik Fiat lehine çıkar.

Vakti zamanında babasının E39'u olan bir arkadaşım ailece yaptıkları seyahatte bir taşın üstünden geçtikten sonra aracım tüm hava yastıkları açılmış ve araç pert edilmişti :D

O zaman tüm E39 5'lerde güvensiz araç.. :)

Ayıp sana Oğuz, sen BMW ile Fortu bir mi tutyorsun. Forda bişey olmaz :) Dünyanın en sağlam en kaliteli arabası o :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ford Türkiye de, opsiyon listesinde aşırı zayıf kalmıştır, yıllardır böyledir. Umarım bunu düzeltirler. Kalite ile sağlamlık, güvenlik apayrıdır, çoğu satıcı bile bunu ayırd edemez çok doğru bir konuya değinmişsin.

Aktif güvenlik , elektronikten geçiyor, opsiyonu koymayınca, Ford geride tabiii.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Fiat opsiyon konusunda çok iyi, tebrik etmek lazım. Ben aracı alırken güvenlik paketli almak istetim, satıcı bunun için aylarca beklemeniz lazım dedi, vazgeçtim. Bir de dacia sandero soruyorum, ABS var mı diyorum, bu aracı kimse ABS li almaz ne yapacaksın ABSyi diyor. :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dacia karmakarışık, klimasız abs li bile gördüm, bayilere serpiştirmişler, genel bir ürün gamı yok gibi. Gemiden ne inerse bahtına. Sandero stepway abs+klima+çift airbag bulmuştum, 25.000e.

Yorum bağlantısı
Murat Kavuk

Fiestanın puntodan daha kötü olduğunu iddia etmek abesle iştigaldir. Punto fiestadan daha ucuz, tedariği de firma için fiestaya göre çok daha kolay. ESP cart curt için beklemeniz gerekmez. Ama buna rağmen, satılan fiesta sayısı, punto sayısının 3 katından daha fazla. Halk yanılmaz, demokrasiye inanalım :D

Ford opsiyon anlamında gerçekten kötü. ESP her modelde opsiyondur, ama almak isterseniz ekstra 1 ay beklemeniz gerekir. 45 milyara mondeo satıp, mp3'lü teyp almak isteyince titanyum alacaksın demek de tam dayaklık durumdur.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Ben bugün klimasız 2010 dizel dsg comfortline Golf gördüm Dacia'da abs yok çok mu :D

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Fiestanın puntodan daha kötü olduğunu iddia etmek abesle iştigaldir.

Herkesin kendi fikri Murat , bence Fiesta ile Puntoyu karşılaştırmak abestle iştigal. Donanım ve motor olarak her zaman Punto Fiestadan kat kat üstün oldu, yeni kasa Fiestada dahil... Ne turbo benzinlileri var, ne skydome tavan ne hifi müzik seti ne esp ne 6 havayastığı , ne dijital klima(eski kasa)

satılan fiesta sayısı, punto sayısının 3 katından daha fazla. Halk yanılmaz, demokrasiye inanalım :D

Onun halkla falan alaksı yok. Ford Otosan dursun dursun Intercity, LeasePlan, Docar, derindere vs vs uuzn dönem filo kiralama firmalarına dua etsin. Yoksa ne Fiesta ne de Focus hatta 2000 cc dizel Mondeo bugün satıldğının 3 te 1 kadar satılırdı.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
Punto fiestadan daha ucuz, tedariği de firma için fiestaya göre çok daha kolay. ESP cart curt için beklemeniz gerekmez.

Dolu bir Punto, dolu Fiestadan daha pahalı, ama aynı zamanda çok daha donanımlı olabilir. Ford'un hayal edemiyeceği bir sürü donanım TR'ye gelen araçlarda rahatlıkla bulunuyor.

Punto Fıyat&Donanım

Punto en düşük donanım seviyesinde bile SAFETY PLUS KIT (ESP/MSR/ASR/HBA/HILLHOLDER; AKTİF ÖN KAFALIKLAR, YAN HAVA YASTIKLARI, PERDE HAVA YASTIKLARI) opsiyon olarak sunuyor^.

GP'lerde t-Jet ve 90 Bglik dizel motorlarda bu kit standarttı.

Focus Ghia ve Titanyum'da istesende yok, beklerim dersen 2-3 ay gelir. Fiesta da opsiyon bile değil.

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Filo kiralama ruhsatlı modelleri kim sipariş ediyor :p , zorla mı kiralatıyorlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...