İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Çağlar Bayur

motor suyunun çabuk ısınması için birçok yenilik var, termostat bile sonradan devreye giriyor, dolaşım sistemi farklı zaten blok da çok farklı, subaplar hareketli vs. çok düüşük devirde max. torku sağlayınca da ara hızlanmada sıkıntı yaşatmaz, torku 1.6 atmosferikten daha da iyi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

TR piyasasında disbiritörler eğer gerçekten düşük tüketim maliyeti vs deseler flexifuel ( benzin-lpg) araçlar getirdiler.

ford-vw-opel hepsinin fabrikasyon lpgli araçları var avrupda.

ecoboost bi modadır gidiyor. düşük hacimli ama boyundan fazla güç üreten bir makina halen test edemedim ama standart kullanıcı için zevkli kısmı geniş tork bandı.

ne kadar alengir motor o kadar masraf riski. misal turbosuna bir şey olsa komple manifoltla beraber diye biliyorum. kim bilir kaç para :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hayırlı olsun güle güle kullanın. Sedat Bey, aynı şehirdeyiz. Birgün Mehmet Kaya ve diğer arkadaşlarla biraraya gelelim. Yeni aracınız hakkındaki deneyimlerinizi canlı canlı duymak da isteriz.

Teşekkür ederim Fazlı bey. Bende isterim tabiki. Uygun bir zamanda biraraya gelebiliriz.

Kesinlikle bir toplanalım. Şu anda 5 kişiyiz Ali Eren Hocamda 6. Kişimiz :) Bir toplanalım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Kesinlikle bir toplanalım. Şu anda 5 kişiyiz Ali Eren Hocamda 6. Kişimiz :) Bir toplanalım.

Kesinlikle ... + 1900

Hayırlı olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1.2 TSI dan mı? 1.4 den mi? (Alman dergisi hikayesi).

Vergisinin düşük olması cabası. Bence o da önemli. 5 senede ne kadar vergi avantajı olur kabaca? yılda 300 den 1500 lira mı?

1,4 ile kıyas yaptı ise saçmalamış derim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

bugün açıklanan yeni 1,4 tsi 140 hp ecoboost 1,0 dan az yakıyor :) üstelik 0-100 8,4 saniye...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bugün açıklanan yeni 1,4 tsi 140 hp ecoboost 1,0 dan az yakıyor :) üstelik 0-100 8,4 saniye...

eski golfçüler hemen çıkıyor piyasaya.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Focus 1.0'dan az yakmıyor, karma tüketimi 0.3lt daha fazla.

1.0 ile 1.2 tsi karşılaştırılacak Murat. 140 HP bu YSB nin arabasından. Hele ki hafiflemiş golfte kimbilir nasıl olur? 1.4 tsi de blok demir. bunun bir önemi olur mu uzun vadede dersiniz?

1.0 motor ve otomatik şanzıman ve de fiesta bence en güzel kombinasyon. Kasa da hafif olmalı. Yani fiesta. Olmadı hatta KA olsun.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ

arkadaşlar ben araçımı günlük aktif olarak şehir içinde kullanıyorum

şehir içi ortalama 6.4 ile 6,8 yakmaktadır.

ilk uzun yolumu balıkesir edremit arası yaptım ozaman 5.4 lt gördüm

araç çok kısa zamanda ve düşük devirlerde bile şu an vites istiyor ama zamanla düzelir bu durum.

Ben bayramdan hemen önce 1,0 ecoboost 125 Hp aldım. Şimdiye kadar yaklaşık 1200 km yol yaptım.Performansı tahminimden çok çok daha iyi.(Veya önceki arabam Fİesta 1,25 olduğu için bana çok çok iyi geliyor:)) Start- Stop'a pek alışamadım. 30 C nin üzerindeki hava sıcaklıklarında çalışmıyor.Ama düşük sıcaklıklarda çalışıyor. Ama hava sıcaklığı ne olursa olsun kalkış esnasında yanlışlıkla arabayı stop ettirdiğinizde araç hemen otomatik olarak çalışıyor. Dikkatimi en çok çeken olay motorun hemen ısınması. Araç ilk kalkışta çok atak. 1400 devirden sonra ivmelenme başlıyor.Yakıt olarak şuan şehir içi yaklaşık 8,4 lt/100km gösteriyor. Şehirler arası 110 km sabit hızla 5,3 Lt/100 km. Ama servis elemanları ilk 15,000 bakımından sonra yakıt miktarının dahada düşeceğini söylediler. Bu aracı almayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim.

star / stop çok kullanışlı ben de ilk bir ikide zorluk çektim ama şehir içinde baya bir işime yarıyor, ama sıcaklık ile ilgili bir problem yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ

Hayırlı olsun

Benimde en çok merak duyduğum bir araç,resimler,izlenim,yakıt vs..

Dizel yerine,tercih sebebi olabilir mi??

arkadaşlar benim önceki aracım 2000 ford focus du bu araça bir yıl normal bindim daha sonra lpg taktım, güç ve performans olarak ford focusu iyi tanırım.

şu anki kullandığım 1.0 motor inanın performansı çok iyi, hep söylerlerya çekmez, sollama yapamazsın yarıda kalırsın veya ufak motor hiç alakası yok

ben gayet memnunum.

inanmayan arkadaşlar 1.0L Ecoboost 125Ps internetten bir araştırsın 2012 en iyi motoru seçildibir çok ödülü var.

araç motor düzeni kadarıyla almanyadan entegreymiş.

artık bu araç amerikan alman yapımı gibi bişey

Yeni duyurulan, Bluemotion olarak lanse edilen 140HP Golf'ün verilerine baktım hocam. Yine de 8.4 saniye 0-100'e bakınca 0.3lt fark hiçbir şey. Bence de otomatik 1.0 Ecoboost Fiesta çıkmalı, en baştan beri onu bekliyorum.

fiestaya ecobost motor koymıyacaklarmış bu bilgiyi balıkesir akotodan aldım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yeni focusun üretim menşeiisini kurcalamayın :D canınız sıkılabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ

1.0 banada az geldi binip denemk lazım.

arkadaşlar araç türkiyede şu an çok az sayıda titanyumu zaten üretilmiyor.

ama kasım aralık gibi gelir.

Yorum bağlantısı
Mehmet YILMAZ

Hayirli olsun bence cok devirli kullanilirsa cok motor kulagi kirabilirmis gibi geliyor ayrica yakit tuketimi fabrika verileriyle alakasiz

ford focus özellikle dizel kullanıcılar ses nedir iyi bilirler

ecoboost kullananlar'a sorarsanız yalıtım çok iyi ben bu konuda ne desem inanmazsınız dış ses veya motor sesi gerçektende az

hayırlı olsun :nazar: :nazar: sakıncası yoksa kaça aldınız?

araç liste fiyatı 49 küsür iyi pazarlık yaparsanız 47 düşüyorlar

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Fiesta 2013' de makyajla birlikte 1,0 Ecoboost motora kavuşuyor. Bilgiler çok karışık 100, 125 ps olacağı söyleniyor. Ancak, testte yakalanan Makyajlı Fiesta' da 1,0 Ecoboost 80 ps. yazıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

..

fiestaya ecobost motor koymıyacaklarmış bu bilgiyi balıkesir akotodan aldım

O bayilerin "hiçbirine" inanmayacaksınız. Vaktiyle bana 1.6 passat çıkmayacak bile diyen çıkmıştı. Ben biliyorken çıkacağını :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

elde ne varsa iyi olan odur bayii için :D diğerleri yalandır

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Focus 1.0'dan az yakmıyor, karma tüketimi 0.3lt daha fazla.

Ford 1,0 4,4 / 5,1 / 6,4 kaynak ford otosan

Vw tsi 140 4,4 / 5,0 / 6,1 kaynak vw.de bu değerler dsg şanzıman değerleridir. Ben otomatikçi olduğum için onları almışım sen düz vites değerlerini almışsın. Aslında ikimizinkide doğru...

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Sonunda zorla DSG aldıracaklar :biggrin:

aslında arabayı zevk alarak ve devir ile oynaşarak kullanıyorsan (ben devir ile çok oynaşmayı severim) düz vites her zaman daha keyiflidir. Bugün İstanbul!dan ayrılayım sakin bir kasaba yada şehir'e yarleşsem otomatik araba kullanmazdım. Ama maalesef artık bu şehirde bırak otomatik arabayı, insan araba bile kullanmak istemiyor :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sonunda zorla DSG aldıracaklar :biggrin:

dsg alırsan, 2 senenin sonunda Vw den garantiden yeni araba alman bence kesindir, sana güveniyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Şu DSG leri tamir eden bir usta köşeyi dönecek. Sonuçta bence kuru ve balatalı olması nedeniyle klasik otomatikten daha bile kolay olabilir tamiri. elektroniği desen tamir edilir muhtemelen olmadı çıkma modül takılır.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Öziç
(düzenlendi)

selamlar.focustan astraya geçmek gibi bir hata yaptım.neyse ki hatadan 8 ayda dönebildim:) focus 1.0 125 hp hb siparişi verdim.en geç 1 hafta içinde elimde olacak.1.0 çok araştırdım kullananlar 1.6 dan fazlası var eksiği yok diyorlar.bakalım gelince görcez :) umarım pişman olmam :)

bu arada bilgiler eski aracımın bilgileri.güzelim arabayı verdik astra aldık.düşündükçe içim gidiyor :)

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Merhaba herkese, aranıza yeni katıldım. Çok hevesli olduğum bir konu olduğu için önceleri eski bir Camaro veya Mustang toplamak ve günlük olarak kullanılacak hale getirmek istiyordum ancak bu hevesimi hediye gelen bir Focus'tan sonra askıya aldım.

Başlıkta tüketimin merak konusu olduğunu, buna bağlı olarak 1.0 lt motordan tasarruf beklentilerinin de yüksek olduğunu anladığım için daha ilk mesajımda bildiğim birazcık şeyi paylaşıp tüketeyim istedim :)

Bilgim dahilinde bir motorun tüketimini belirleyen faktörleri yazmaya çalışayım;

1) motorun litresi (aslında en önemsizi)

2) (enjektörlüler için konuşuyorum) enjektörlerin püskürtebileceği en az ve en çok değerlerin aralığı

3) turbo varlığı (potansiyeli hacimden bağımsız yükselttiği için tüketim anlamına da gelebilir, küçük hacimlerde alt devirleri güçlendirdiği için tasarruf anlamına da gelebilir, üretim ve kullanıma bağlı)

4) sıkıştırma oranı (tork bandını hangi devirlerde ve hangi bedelle yükselttiğine bağlı)

5) aktarma organları (vites oranları, dişli sayısı, son dişli, vs.)

6) aracın ağırlığı (ağır bir araç için az beygirli küçük motor, güç limitlerine daha yakın bir sürüş demektir)

7) aracın aerodinamiği (fiat linea gibi rüzgar direnci yüksek bir araba 950 kg olsa da hız artışlarında tüketimi arttırır

8) alt ve üst devir aralığı (çok geniş devir aralığına sahip araçlarda geniş olan genelde tork bandının verimsiz kısmıdır, verimli kısım hep 1000-1500 devirlik bir aralıktır; bkz: mazda RX-8)

9) tork bandı ve EGR uygulaması

10) valf sayısı

1 numaraya en önemsizi dedim çünkü taa 60'lı yılların eski büyük hacimli motorlu amerikan araçlarına bakarsanız bugün aynı beygirlerin 3-4 kat daha küçük hacimli motorlardan alınabildiğini ancak tüketimin 3-4 katı bırakın yarıya bile yeni yeni düşmeye başladığını görürsünüz.

bir başka örnek ise aynı hacimdeki ve aynı üretimdeki TSI motorlardan 122 ve 140 beygirlik olanlarını aynı araca taktığınız zaman "sıkıştırmasız" kullanımda, birebir aynı şartlar altında aynı tüketimi görürürüz.

bir örnek de kendimden vermem gerekirse; normalde 100-110 aralığında şehirler arası yolculuk yapıyorum, aracım 1.6 Dizel. İstanbul-Ankara arasında ailemle ve bagajlarla gittiğimiz zaman 4.5-5lt/100km civarında bir tüketimimiz oluyordu ancak son gittiğimizde motor ışığı yandı ve motor kendini koruma moduna aldı. Bu koruma modunda değerler şöyle; çıkış gücünüz 70 Bg olarak sınırlanıyor, 3200 devirde devir kesici çalışıyor, en yüksek beygir 3000 devirde elde ediliyor ve enjektörler yarım açılıyor. Bu şartlar altında biraz da aceleden zaman zaman 130-140 lı hızlara (yol müsait olduğunda) çıkmama ve dinamik kullanmama rağmen 4lt/100 km gibi bir tüketim yakaladık, tabi ki aracın zaman zaman yokuşlarda 70 e kadar düştüğünü ve dip gazla hızlanmaya çalışmama rağmen tepki vermeyecek kadar güçsüz olduğunu da unutmamalı. Eğer aynı sürüşü motor koruma modunda değilken yapsaydım 5.5 lt/ 100 kmyi geçerdim.. Demek ki tüketimde temel etken motor hacmi değil.

Peki 1.0lt motorun yararını en çok nerede görebilecek kullanıcılar? Tabi ki aktif sürüşerlinde. Yani sıkıştırmadan, şehirler arası sabit hızlarla sakin sürüşlerinde 1.2lt veya 1.4lt bir motorla %99 aynı yakacaklar. Sonuçta aracın bir ağırlığı var ve beklentiler de belli. Ancak sık sık dur-kalk olan veya dinamik hız değişimlerinin yaşandığı bir sürüşte nispeten daha az devir çeviren ve daha küçük (ve de dişlileri buna göre ayarlanmış) olan bir motor hız değişimlerini daha çok tolare edecektir, zaten enjektörlerin püskürtme miktarları da o hacme sığacak havaya göre olacağı için anlık olarak harcanabilecek en yüksek yakıt müktarı da emsallerine göre düşük olacaktır. Kısacası bu motorun değeri İstanbul gibi bol tepeli bol trafikli bir yerde ve dinamik bir sürüşle en iyi anlaşılabilir.

1.6 lt eski tip motorlu Golf ile şehir içi tüketimi 10.5lt/100km civarlarında iken 1.4TSI 122 beygir motorlu aynı golfte 9.5lt/100 km civarıydı. Daha sonraları 2.0 ltlik bir Golfe binme şansım oldu, o da 10.5lt civarı yaktı. Ancak bu araçları sıkıştırmam halinde sanırım 2.0lt olan 15'i, 1.6 lt olan 12-13'ü, 1.4 olan da 11-11.5'i görürdü.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...