İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Ali Deniz

Normalde 1.0 ve 600 kg olan, 60 hp olan standart motoru modifiye ile ağır araca nakledip 125 beygir alsaydık haklı olurdunuz. Ancak bu motor baştan itibaren 1.0 hacim ve 125 hp olacak ve 1 milyon km gidebilecek biçimde tasarlanmış motor. Merdivenaltında yüklenmiş motor değil.

Eğer ömür kısalığı varsa bilin ki bu 1.0 olduğundan değil, yenisini alasınız diye düşünülmüştür. 1.0 motoru tasarlayan adam herhalde motor blok çeperini, sekmanını, krankını beslemesini herşeyini ona göre düşünecektir. Lütfen bu kısa ömür olayını bir kenara bırakın.

Motorun yüksek performans icin üretildiginin ben de farkındayım ve kısa ömürlü olur gibi birsey telaffuz etmedim. Ancak ben bu tarz yeniliklere temkinli yaklasirim, motor hakkında bir kanaat oluşmasını beklerim. Sizin bakış acinizla dizel+cvt kombinasyonu da satışları arttırmak için ford mühendislerinin tasarladigi bir satış taktiği olsa gerek.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Hayırlı Olsun, iyi bir tercih yaptınız..

Motor'un özellikle resmini bekliyorum sizden

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Göstergede okuduğum 0-100 değeri fabrika verisinden çok daha iyiydi. Klima açık ve 3 kişiydik. Bize yanlış araba mı verdiler acaba? :unsure2: Klima açık halde 3 viteste patinaj sesiyle beraber TC devreye girdi.

motor resimlerini gördüm :D plaka sürdüğümüz aracın plakası :D 1.0 o 1.0 :p

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Tamam gidişi iyi diyelimde.Düşük hızlarda tüketim de normal ya yüksek hızlarda 130 dan sonra durum ne tüketim olarak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Öziç

az yada çok yakma konusunda ister dizel ister benzin olsun,130 ve sonrasında her motor fazla yakmaz mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

valla bunu zamanla göreceğiz. ama ford un kısa zamanda elinde patlayacak bir ürün yapacağını pek düşünmüyorum.sonuçta kul yapısı :) bekleyip görcez:)

1.0 ecoboost, tüm motor üretim tasarım bilgilerinin rafa kalktığı bi motor, temelde 70 model ağır döküm amerikanlar ile aynı desem? HAlbuki 90 başlarında bunu çöpe atmıştık :D

mesela geometrik turbo keşfedildi demişlerdi ama 1.0 daki düz turbo, trigeri kayışlı ama ömürlük ve yağ içinde çalışıyor, şmdiki kayışlara su damlasa değiş derler. Torku ve ürettiği devir bandı oldukça başarılı, verim düşünülerek tasarlanmış, rektifiyesi kolay gibi gözüküyor ama bakacağız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Meral

bana biri şunu açıklasın :) 2011 comfort 1.6 benzinli focus, ekonomi açısından satılıp yerine ecoboost 1.0 focus alınır mı? dizele 53-54 bin tl rakam verilemeyecekse? 44-45 arası bir ecoboost 1.6 comfort dan sonra ekonomik gelir mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eski kasa focus 2.5 mu satılacak olan? yoksa yine yenisi mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sadece yakıt olarak düşünülüyorsa 1.0 alınır. ama sırf bu iş için 15 bin fark verip araba değişecekse gereksiz bi değişim. 15 bin liraya doya doya benzinle gezilir :D

Yorum bağlantısı
Ömer Meral

eski kasa 2.5 satmayi dusundugum arac...son zamanlarda epey araci kullanmaya basladim. gectigimiz ay 500 tl vemisim benzine. Lpg konusu acmak istemiyorum simdi bu konunun altina :) ama lpg mi yoksa ecoboost motorlu bir focusmu diye dusunmekteyim. tabi lpg daha uygun bir rakam ama eksiside cok gibi...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1.0 ecoboost, tüm motor üretim tasarım bilgilerinin rafa kalktığı bi motor, temelde 70 model ağır döküm amerikanlar ile aynı desem? HAlbuki 90 başlarında bunu çöpe atmıştık :D

mesela geometrik turbo keşfedildi demişlerdi ama 1.0 daki düz turbo, trigeri kayışlı ama ömürlük ve yağ içinde çalışıyor, şmdiki kayışlara su damlasa değiş derler. Torku ve ürettiği devir bandı oldukça başarılı, verim düşünülerek tasarlanmış, rektifiyesi kolay gibi gözüküyor ama bakacağız

PDF doküman var mı detaylı?

Tamam gidişi iyi diyelimde.Düşük hızlarda tüketim de normal ya yüksek hızlarda 130 dan sonra durum ne tüketim olarak.

130 dan hızlı gitme :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2.5 focusa lpg takılır, economy spec gezilir. 1.0 da olsa ecoboost ötv yi yenemez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Bu motor C-Max ta da kullanılacak mı acaba?

Yorum bağlantısı
Misafir

1.0 hakkında çekincelerimiz yok da , onu alacak para da yok :D

Doktor bey: Sende de yoksa biz ölsek mi ? :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sedan sw alınmayacaksa focus yerine b max daha donanımlı daha ucuza satılıyor. Focus hb den da ferah bi kabin var donanım olarak zaten titanyum focus 1,0 gelmedi halen. Ama sadece yakıt için yapılacak değişim bence zarar ettirir. Heleki şuanki arabanızda sıfır alındıysa

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Artık Ülkede ÖTV konuşulmaya başlandı Küçük motor, Az vergili motor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

fusion kabini de ferah gelir , yola çıkmalı

ne o fusion da mı aldınız?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

b max fusiondan çok farklı yavru c max konsol fIII gibi ama donanım olarak daha cafcaflı. hiç olmazsa görece donanımı daha ucuz. fordun 4 4 lük araba yapamıyor b max in eksisi dizel motoru. kim üretti bilmiyorum ama 1.4 tdci nin tarih olacağını söyiüyorlardı yeni emisyon normları için ford o motoru terk edecekti ki 1.5 dizel olması o yüzden olsa gerek. Ah bide 70 75 ps bandını aşsalardı iyi olurdu.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu
(düzenlendi)

Her ne kadar Ford araçları çok sevsemde bu yeni çıkan Ecobos motorları anlamış değilim.Benim mantığım düz mantık. Bir midili düşünün ki taşıyacağı yük bellidir. Daha fazlasını atarsanz daha kısa mesafede taşıyacaktır.Yani güç ve ağırlık orantısı ne olursa olsun bir noktada karşımıza çıkacaktır.Öte yandan Araştırmacı kimliğimiz bu araçlarda ortaya çıkacak arkadaşlarımız soracak,,, Kaç yapıyo len bu,,,E tabi standart dışı araba kullanımında üzerimize yoktur sıkıştırdıkça sıkıştıracağız....Motor zayıf olan yerlerden yağ atmaya başlayacaktır mutlaka...

Daha geçenlerde HB Honda cıvıc i izledim yabancı bir televizyon kanalında.Türkiye de 1,6 olarak satışa çıkan model Dingiltere de 2,2 olarak çıkıyor.Tıpkı Mısır a ihraç edilen 1,3 dobloların geri gönderilmesi misali....

Türkiye deki vergi sistemine göre araç üretildiği sürece asla araç motorlarına güvenim olmayacak..Çağlar abimin jatko hariç tabi... :biggrin:

tarihinde Şahin Topaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

kimse tr piyasasına göre araç üretmiyor. sadece üretilenlerden Tr vergilendirmesine göre olanlar getirtiliyor daha erişebilir fiyatlarda satmak için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yılda 4milyon üretim kapasiteli fabrikanın başında olsan,markan için, 50bin adetlik pazar için nasıl bir özel üretim planlarsın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Her ne kadar Ford araçları çok sevsemde bu yeni çıkan Ecobos motorları anlamış değilim.Benim mantığım düz mantık. Bir midili düşünün ki taşıyacağı yük bellidir. Daha fazlasını atarsanz daha kısa mesafede taşıyacaktır.Yani güç ve ağırlık orantısı ne olursa olsun bir noktada karşımıza çıkacaktır.Öte yandan Araştırmacı kimliğimiz bu araçlarda ortaya çıkacak arkadaşlarımız soracak,,, Kaç yapıyo len bu,,,E tabi standart dışı araba kullanımında üzerimize yoktur sıkıştırdıkça sıkıştıracağız....Motor zayıf olan yerlerden yağ atmaya başlayacaktır mutlaka...

Daha geçenlerde HB Honda cıvıc i izledim yabancı bir televizyon kanalında.Türkiye de 1,6 olarak satışa çıkan model Dingiltere de 2,2 olarak çıkıyor.Tıpkı Mısır a ihraç edilen 1,3 dobloların geri gönderilmesi misali....

Türkiye deki vergi sistemine göre araç üretildiği sürece asla araç motorlarına güvenim olmayacak..Çağlar abimin jatko hariç tabi... :biggrin:

Küçük motoru sanki küçük de sonradan modifiye ediliyor gibi düşünmeyin.

Baştan 1.0 tasarlanmıştır. Sizin mantıkla 50 hp 1930 model 5 litre ford motorları daha dayanıklıdır. cevap: dayanıklı değildir.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Küçük motoru sanki küçük de sonradan modifiye ediliyor gibi düşünmeyin.

Baştan 1.0 tasarlanmıştır. Sizin mantıkla 50 hp 1930 model 5 litre ford motorları daha dayanıklıdır. cevap: dayanıklı değildir.

Doğru,

malzeme ve elektrik teknolojilerinin gelişmesi, geri besleme mekanizmalarının artık elektronik olup neredeyse kusursuz ölçümler yapabilmeleri sebebiyle artık küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı motorlar eski, büyük hacimli, düşük sıkıştırmalı motorlardan daha dayanıklılar. Şimdiki içi boş alüminyum bloklar eski dökme demir bloklardan daha uzun ömürlü ve hafifler.

Bunun en güzel örneğini litresine yakışır şekilde beygirlere yükseltilen eski Amerikanlar'da görebiliyoruz. 4.2lt motordan 400+ beygirler alınıyor ancak uzun ömürlü olamıyor. Sadece alüminyum dökümlü eskinin yenisi sayılacak motorlarda blok dışında aklınıza gelen herşeyi değiştirip yeni bir motor tasarlarsanız gerçekten günümüz 4 litrelerine yakın bir beygir alabiliyorsunuz.

Bir de artık Ar-Ge departmanları maliyeti azaltmak için bir arada çalışıyorlar. Örneğin Almanlar'da Porsche-VW-Audi bir arada çalışıyor yeni teknolojiler için, bu yüzden her bir aracın herbir motoruna ayrı ayrı çalışma ve test ortamı ayarlamaktansa genellikle en çok dayanıklılığa ihtiyacı olanı seçip, en uygun şekilde imal ediyorlar ve hepsinde bu kullanılıyor. Meşhur 105lik Hitler motorları mevcut halleri ile 280bg gibi uçuk değerlerde test ediliyorlar. Ancak ekonomi, yakıt tasarrufu ve müşteriye daha fazla güç seçeneği sunup daha çok satma taktikleri gibi taktiklerle 105bg olarak piyasaya sürülüyorlar..

Aynı şekilde sadece 90 Kg gelen HDi (diğer adıyla TDCi) blokları da sadece strock boyu değişik pistonlarla birlikte 1.4, 1.6, 2.0 ve 2.4 litre olarak sunuluyorlar. Bu yüzden 1.4 TDCi motorlar 4000 devirde en yüksek beygirlerini verirken 1.6 olanlar 3600 devirde veriyorlar.

Gece gece çok kafa ütüledim sanırım :fiuw: ..

O yüzden Amerika ve petrol zengini ama araba konusunda ilgisiz bir kaç ülke hariç bütün yenilik takipçisi ülkelerde standartlar 1.4-2.0 arasında değişiyor. Özellikle common rail teknolojisinin gelmesi ile birlikte dizeller de 2.0 barajının altına indiler ve TSi motorun da katkılarıyla 1.4 neredeyse referans hacim olmaya başladı. Çünkü ideal olaran 130gr lık emisyon en rahat onlardan alınıyor. Ancak euro 5 standartları sanıyorum 100'ün altında istiyorlar emisyonu, bu da 1.2 ve 1.0'ın önünü fazlasıyla açtı, ilerleyen zamanlarda tüm dünyada böyle motorları daha çok göreceğiz ve de chip sevdamıza yavaş yavaş güle güle diyeceğiz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Aynı şekilde sadece 90 Kg gelen HDi (diğer adıyla TDCi) blokları da sadece strock boyu değişik pistonlarla birlikte 1.4, 1.6, 2.0 ve 2.4 litre olarak sunuluyorlar. Bu yüzden 1.4 TDCi motorlar 4000 devirde en yüksek beygirlerini verirken 1.6 olanlar 3600 devirde veriyorlar.

Buraya takıldım. 1.4 motor ile 2.4 olanın bloğu ve piston çapı aynı mı? Sadece strok boyundan mı 1 litre kazanıyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...