İçeriğe Yönlendir

Focus Mu? Astra Classic Mi? Bravo Mu?


Ersin Temel

Recommended Posts

Cihan Yetişken2

Yeni astra varken güncel focus yalan bence abi o kadar para verip de 3-5 ay sonra eski kalacak bir araba alma abicim...

Sakınnn sakınnn muhteşem çok yakıyor muhteşem şekilde de gitmiyor. Biz ettik siz etmeyin o derece bi pişmanlık.

Kanka yeni 1,6'lar 126 hp olmuş. Biraz toparlanmıştır sanırım. Geçen inceledim de içi falan güzelmiş hakikaten.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Araba alınmış bile :)

Yok, yarın sabaha kadar fikirlerimde değişiklik olmazsa diyelim..

Yeni Astra alınabiliyorsa gerçekten on numara bir araba, sınıfındaki araçlardan çok farklı. Güncel kasa olduğu için ikinci el zararı da focus a oranla çok az olur. Ya yeni focusu bekleyin yada yeni astra alın :f1:

Eğer 35bin TL ve altı dizel arabalara bakıyorsanız kia cee'd i de denemeyi ihmal etmeyin.

Araba güzel katılıyorum ama o kadar para ayıramam şimdi...

Yeni astra varken güncel focus yalan bence abi o kadar para verip de 3-5 ay sonra eski kalacak bir araba alma abicim...

Bende öyle düşünüyorum ama çok mantıksız gelmiyor...2-3 bin lira zararı olur sanki bana...İkinci el piyasası dolandırıcıların hakimiyetinde...Tertemiz arabamı sattım, satılıkların hepsi hatasız kazasız boyasız...Bakıyorum hepsi yalan...Uğraşacak zamanım yok, sıfır en iyi tercih olacak benim için galiba...5 yıl binerim ben buna hayırlısı ile.. :dil:

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Yok, yarın sabaha kadar fikirlerimde değişiklik olmazsa diyelim..

Araba güzel katılıyorum ama o kadar para ayıramam şimdi...

Bende öyle düşünüyorum ama çok mantıksız gelmiyor...2-3 bin lira zararı olur sanki bana...İkinci el piyasası dolandırıcıların hakimiyetinde...Tertemiz arabamı sattım, satılıkların hepsi hatasız kazasız boyasız...Bakıyorum hepsi yalan...Uğraşacak zamanım yok, sıfır en iyi tercih olacak benim için galiba...5 yıl binerim ben buna hayırlısı ile.. ;)

Focus ne kadar?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Focusun nasıl araba oldudu konular araştırılarak öğrenilebilir. Bunun yanında astranın daha fazla olumlu olumsuz özelliklerini öğrenmek için bir opel forumu incelenebilir.

1.3 cdti astraya ilk bindiğimde arabanın çok ağır olduğunu hissettim. Belki bu his şanzımandaki vites oranlarından kaynaklanabilir. Sürüşte ise dengeli ama bir focusa 300 kg yük yüklenmiş gibi tok bir gidişi vardı. Aynı zamanda sert bir araba.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Focusun nasıl araba oldudu konular araştırılarak öğrenilebilir. Bunun yanında astranın daha fazla olumlu olumsuz özelliklerini öğrenmek için bir opel forumu incelenebilir.

1.3 cdti astraya ilk bindiğimde arabanın çok ağır olduğunu hissettim. Belki bu his şanzımandaki vites oranlarından kaynaklanabilir. Sürüşte ise dengeli ama bir focusa 300 kg yük yüklenmiş gibi tok bir gidişi vardı. Aynı zamanda sert bir araba.

Bu yorumlar yeni kasası için mi?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Hayır eski astra için ama yeni astra yanılmıyorsam sadece 30 kg daha hafif ve 1.3 cdti için 5 hp daha fazla. Bunlar performansa pek fazla etki etmez.

Bu arada eski astra 1.3 cdti 90 hp'nin enerji level'i C sınıfı. Fiatta da aynı motor kullanılıyordu ve oda C sınıfı. Anca günümüzde B sınıfına yükselebildiler.

yeni 1.3 cdti 95'liğin enerji leveli A sınıfıymış.

Şuan A sınıfı olan vw, ford, opel 2014'te euro 6 standardı geldiğinde AA sınıfı alır herhalde ;)

Yorum bağlantısı
Onur Demirer
Hayır eski astra için ama yeni astra yanılmıyorsam sadece 30 kg daha hafif ve 1.3 cdti için 5 hp daha fazla. Bunlar performansa pek fazla etki etmez.

Bu arada eski astra 1.3 cdti 90 hp'nin enerji level'i C sınıfı. Fiatta da aynı motor kullanılıyordu ve oda C sınıfı. Anca günümüzde B sınıfına yükselebildiler.

yeni 1.3 cdti 95'liğin enerji leveli A sınıfıymış.

Şuan A sınıfı olan vw, ford, opel 2014'te euro 6 standardı geldiğinde AA sınıfı alır herhalde :D

Bu sinif olayi nasil oluyor? Ne olculuyor tam olarak, bsfc filan mi?

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2
Yok kanka bi değişiklik kendim kullanmadım 126 lığı ama aynısı diyorlar artı o kumaş parça varya berbat derecede kirlendi silince daha da beter oldu.

Araba ciddi anlamda gitmiyor kanka öyle böyle değil basıyorsun mecbur bu kadar çok yakan araçta hiç görmemiştim. Lpg li o bile çare olmuyor.

Evet evet önceki cruze'un 0-100 videosunu izlerken sıkılmıştım :good1: Bakalım yenileri nasıl olacak

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Hayır eski astra için ama yeni astra yanılmıyorsam sadece 30 kg daha hafif ve 1.3 cdti için 5 hp daha fazla. Bunlar performansa pek fazla etki etmez.

Bu arada eski astra 1.3 cdti 90 hp'nin enerji level'i C sınıfı. Fiatta da aynı motor kullanılıyordu ve oda C sınıfı. Anca günümüzde B sınıfına yükselebildiler.

yeni 1.3 cdti 95'liğin enerji leveli A sınıfıymış.

Şuan A sınıfı olan vw, ford, opel 2014'te euro 6 standardı geldiğinde AA sınıfı alır herhalde :good1:

Peki konfor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit

collection dizel için 36.750 rakamları çok mantıklı.dünden beri okumamıştım 3-4 sayfa kapışma olmuş gibi.emre atmış abi ne bu şahin mi yahu vrajlarda sallanacak :good1: emre geldin mi izmire ?bi göreyim seni.sana ne kiralamışlar bakayım bi

ford ta çalışyorum.173.000 km de punto aldığımda herkes alınır mı bu dedi.6 yaşında arabada o km rağmen hiç bir sorun yoktu.bakımlarınıda otokoç yaptı.satacağım vakit herkes almak istedi.kim istemez şehir içi 4.4 lt.şehir dışı 3.7 lt.

yağ bakım seti orj opar :38 tl (mazot+yağ+polen+hava filtresi)+60 tl castrol edge 4 lt. varmı orj paraçaları bu kadar ucuz araç...punto ya kimse kötü demesin bozuşuruz :flowers:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Peki konfor?

Focusta süspansiyon sert ama bozuk yolda tekerlekler daha bağımsız çalışarak kabini çok fazla sallamıyor.

Opelde süspansiyon okadar sert değil. Sert bir şekilde vurmuyor ama focusa göre araba dağa çok sallanıyor. Z rotların bağlı olduğu burulma çubuğunun(antiroll,stabilizator) ne kadar etki edeceği orjinal olarak standart bir ayarda ayarlanır. Astrada bu etki daha fazla olduğu için araba daha çok sallanıyor. Opel virajlarda yana yatmayı bunlar ve yay sertliği ile engellemiş diye düşünüyorum,Buda konforu biraz daha arttırır, trim seslerini engeller ama yol tutuşu biraz daha azaltır, tokluk sağlar. Detayları yazmıyorum, çünkü sürüş karakterinde konforu, yol tutuşu etkileyen direk sert süspansiyon yumşak süspansiyon demek yanlış olur.

Konfor yay sertliğini, süspansiyon sertliğine, süspansiyonun açılma kapanma sönümüne, antiroll'e bağlı. Bunlar yol tutuşunuda etkiler. Focus ile Astra bambaşka karakterlerde. Bunlara hiç girmeyelim :rofl:

Özet olarak focus biraz daha yol tutuşu önemseyip konforu geri çekmiş ve bunların yanında trim sesleri ve kabine sert darbeler oluşur. Kaymak asfaltta focus 1 adım önde olur.

Opel ise biraz daha konfora ve sessizliğe önem vermiş. Yol tutuşunu geri çekmiş. Konfor ve sessizliğin yanına ESP eklenirse harika olur.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Pazarlıkla 37000 tl ye Bravo 105 hp multijet dynamic alınabilir hatta 1000 tl bir ek ödemeyle SPK(esp+asr+hill hollder aktif kafalıklar ve diz airbag)içeren güvenlik paketide ekletebilirsiniz.Standart dynamic bile konfor noktasında collectionun çok üstünde ve yakın zamanda kasa değişimi ön görülmüyor 290 nm torku ise bambaşka test edin farkı göreceksiniz.

Astra ile Bravo arasında ciddi tork farkı var.

Astra biraz vergiden kurtarıyor ama bana torkmu vergibi diye sorsalar ben torku seçerdim.

1.6 tdci fiesta almadığıma pişmanım. Aynı vergi, aynı tüketim -22 hp, -44nm tork :rofl:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Bizim Türkiye şartlarında en az araç ağırlığının 1/10'u kadar hp, 1/5 kadar da tork olduktan sonra o araba zevklidir. Bizim yollara yeter :D Altı az gelir, üstü performansa girer :p

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
Focusun nasıl araba oldudu konular araştırılarak öğrenilebilir. Bunun yanında astranın daha fazla olumlu olumsuz özelliklerini öğrenmek için bir opel forumu incelenebilir.

1.3 cdti astraya ilk bindiğimde arabanın çok ağır olduğunu hissettim. Belki bu his şanzımandaki vites oranlarından kaynaklanabilir. Sürüşte ise dengeli ama bir focusa 300 kg yük yüklenmiş gibi tok bir gidişi vardı. Aynı zamanda sert bir araba.

Fiyatlarla aynı motoru kullanıyorlar dizelde sanırım, linea 1.3 ve 1.6 ya bindim kalkıştaki ağırlık,uyuntuluk bu arabalardada vardı, motorla ilgili olabilirmi acaba... Yalnız 1.6 için normalde 1.3 motorun 3 vitesle beraber o kasayı götürüşünü de taktir etmiştim.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bizim Türkiye şartlarında en az araç ağırlığının 1/10'u kadar hp, 1/5 kadar da tork olduktan sonra o araba zevklidir. Bizim yollara yeter :) Altı az gelir, üstü performansa girer :good1:

Ayhan kardeşim bizi ancak yeni gelecek 1.6 dizel Ford araçlar kurtarır, şuydu buydu z rottu falan derken dönüp dolaşıp geleceğimiz yer yine Ford olacak sanırım :D

Yeni astrayı bende gidip incelemiştim, tipi çok hoşuma gitti, ben sadece dizeli sevdiğimden direk bu modeli test ettim, alet güzel, içi biraz sıkışık ama kalite hissiyatı güzeldi, özellikle cosmo donanım gayet iyi, ön düzen tıkırtı olayını bilmiyorum varmı ama o 1.3 dizeli o arabaya koymaları resmen şaka gibiydi, araba gitmiyor resmen, o derece hantal ki benim 68hp lik bile daha daha seri be kardeşim, dizele adam gibi birşey koysalardı opel in dertlerine rağmen onuda listeme eklerdim.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Pazarlıkla 37000 tl ye Bravo 105 hp multijet dynamic alınabilir hatta 1000 tl bir ek ödemeyle SPK(esp+asr+hill hollder aktif kafalıklar ve diz airbag)içeren güvenlik paketide ekletebilirsiniz.Standart dynamic bile konfor noktasında collectionun çok üstünde ve yakın zamanda kasa değişimi ön görülmüyor 290 nm torku ise bambaşka test edin farkı göreceksiniz.

dün bayi ile konuştum test sürüşüne çıktım bravo 1.6 multijet 120hp + spk paket: 37000 TL active plus

Fakat benim 2004 model ibiza parça kalitesi, yol tutuş ve iç dizayn ( ön konsol sanki kucakta) 2011 model bravodan daha iyi geldi.

109 TDCI fiatın 120 hp ile ya aynı hızlanma eğrisinde yada biraz daha iyi gibi hissettim.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
şu konsolu merak ettim foto alsaydık :good1:

buyrun, oldukça şık, en azından Focus'dan güzel, bence...

7-In-Dash-Car-DVD-Fo-FIAT-Bravo-With-Auto-DVD-Player-293028124.jpg

108.jpg

fiat-bravo-interior-2.jpg

Yorum bağlantısı
buyrun, oldukça şık, en azından Focus'dan güzel, bence...

Ali abi bence bravonun gösterge paneli focus kadar şık ve alımlı değil.

Yorum bağlantısı
Halit Beyinci

Bende yeni araç almayı düşünüyorum. İkilemde kaldım. Focus mu, Opel Classic mi? Valla şaşırdım kaldım.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

hmm kaliteli gözüküyor, yanlız bu Fiatların yolcu tarafı sileceği neden hep sürücü tarafına göre yukarıda anlamadım, Doblo da böyle Bravo da..

Dış sıcaklığı klima ekranında yazmasıda +1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...