İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

Çağdaş Yalman

necmi bey hayırlı olsun. yanlış hatırlaıyorsam ( yanlis hatırlıyorsam arkadaslar duzeltsin) 1750 devirden snra turbo derveye giriyor. 3 fren lambası heralde lenlerden biri yanmış durumda. tamir elidirmi bilmiyorum ama mantiken değiştililmesi gerekiyor servis tarafından . . ve ufak bir tavsiye aracınızı park ettikten sonra bir 20-25 saniye bekleyip istop edin bu turbonuzun omrunun kısalmasını engelleyecektir...

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Turbo 2.500 den sonra devreye girer. 2-3.000 aralığında kullanın. Yüksek devirde kullandıysanız park ettikten sonra biraz bekleyin. En büyük sorun geç ısınmaları. En iyi yanları 4 ve 5 viteslerde süper devirlenme.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Cemil Çınar

cvt şanzıman 2000 devir civarında tutuyor sürekli sanırım en ekonomik kullanım şekli 2000 devir olmalı

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Togan Türel

bende konuya birşeyler eklemek istedim görüşmüş olduğum bir kaç ustanın bana söylediği motoru çalıştırdıktan sonra 30 saniye beklememiz gerekiyormuş

motor kapatılmak istenildiği zamanda

uzun yoldan gelindiyse veya performanslı bir kullanımdan sonra 2-3 dk

30 dk-1 saatlik kullanımlarda 1-1,5 dakika rolantıde çalışması gerekıyormuş

usta bana bunları soylemıştı ayrıca arkadaşımın ford fiestasındada sağ kapının içinde turbonun dinlendirilmesine dair belli süreler var ama benım c maxımde yok o yuzden yukarda belırttığım surelerı uyguluorum ben

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O dakikalar biraz fazla. Cam kapa-emniyet kemeri çöz- teyp kapa gibi işlemler ne kadar sürerse o kadar beklemeniz yeterli. 2-3 dak beklerseniz zararı var mı ? Yok ama 10 dakika beklemenin de bir zararı yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
İ.Göksel Yaman

arkadaşlar geçen bayram tatilinde focusumla memlekete tekirdağa doğru gittim fakat aklımı karıştıran bişey oldu 5.vites 3000 devirde km ibresi 150 ye yaklaşıyor sizce bu ekonomik bir kullanımmı yoksa daha alt devirlerdemi kullanmak gerekiyor....

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bence turbo boşluğunun bittiği ilk anda aracı kullanmak 5.vites için ekonomik olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Ekonomi için fizk kanunları gereği 90-110km/h arasında kalmanız, 120km/h hızı fazla aşmamanız,

2. 2000- 2250d/d civarında kalmanız

Gerekir, ki o hızlarda 5 ile gidince, ford mühendislerinni tasarladığı şanzıman dişli oranınınn, neden böyle tasarlandığını görebileceksiniz.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

150 km ile ekonomi mi olur? :rolleyes: 90-100 km ile 5.vitesle ekonomik olur. Ama bana 70-80 ile 4.vitesle gitmek daha da ekonomik olur gibi geliyor :lol2: uykunuz yolda gelmezse.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
arkadaşlar geçen bayram tatilinde focusumla memlekete tekirdağa doğru gittim fakat aklımı karıştıran bişey oldu 5.vites 3000 devirde km ibresi 150 ye yaklaşıyor sizce bu ekonomik bir kullanımmı yoksa daha alt devirlerdemi kullanmak gerekiyor....

ekonomik ve hukuki kullanım değil.

1750-2250 arası kullanın. gaza çok basmak hızlanmak gerekirse devir yükselebilir yoksa 1500 lere kadar düşebilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ali Fuat Alagöz

Merhaba,

Uzun süre eski tip dizel araçlar kullandığımdan dizel focusuma kamyon muamelesi yapmaktayım.

Ve fakat bir kaç başka dizel kullanıcısından gaza basmaksızın aracı devirde bırakmanın bir takım sorunlara neden olacağını duydum.

Sizce bunlar hurafe midir? ya da nedir zararlı olan.

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Vitesi 5 ten 3 e ya da 4 ten ikiye atıp işi abartmadıkça pek bir sorun olacağını düşünmüyorum...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dieselden ziyade, her marka turbo araçta, ani devivr değişimi ömrü azaltır. Aniden stop etmek veya aniden vites düşürüp devri yükseltmek gibi. Turbo mili yağlaması yetersiz bırakılınca yani.

Yorum bağlantısı

Peki çağlar abi:

Turbo bir araçta motor freni tabir ettiğimiz vites düşürme işlemini nasıl yapmalıyız? Önce frenle aracın hızı düşürülüp uygun hız devir bandına geldiğinde mi vitesi küçültmeliyiz? Zarar vermemek için merak ettim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

3000 devir üstüne çok çıkmamak lazım motor freninde bence. yavaşlama konusunda çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Çünkü dizel araçta blow off a gerek yok. gaz kelebeği yok. hep açık. aşırı basınç arkaya geçebilir. Boşta gidip gidip epeyce sonra harr diye 4000 devire attırmak sorun yapabilir belki.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
Peki çağlar abi:

Turbo bir araçta motor freni tabir ettiğimiz vites düşürme işlemini nasıl yapmalıyız? Önce frenle aracın hızı düşürülüp uygun hız devir bandına geldiğinde mi vitesi küçültmeliyiz? Zarar vermemek için merak ettim.

O dediğiniz durumların dışında dik rampalarda ani hızlanmalar yapmak gerekebilir. Bu tip durumlarda şu işlemi uyguluyorum...

Normal hızla giderken debriyaja basıp vitesi bir kademe düşürüyorum. Sonra ayağım debriyajda araç ta rölanti konumundayken gaz veriyorum. Devri yükselttiğim zaman debriyajdan ayağımı çekiyorum. Böylece vites küçültmelerdeki vuruntu problemini ortadan kaldırıyorum...

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger
O dediğine aragaz diyorlar :rolleyes: Kamyonlar o dediğini yapmazsan kolay kolay geçmiyordu düşük vitese eskiden. Yenileri nasıl bilmiyorum.

İşte aragazın teorik olarak açılımını yaptım bende... ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Mesela 2500-2750d/d ile giderken vites ufatınca, devir büyük ihtimal ile 3500d/d lara çıkacaktır, yani 2250d/d altında ki anlarda vites ufaltın derim, bu esnada da, debriyajdan ayağı yavaş çekmek gerek. Ama şahsen manuel tdci arabam olsa, freni kullanırdım.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer
O dediğine aragaz diyorlar :nazar: Kamyonlar o dediğini yapmazsan kolay kolay geçmiyordu düşük vitese eskiden. Yenileri nasıl bilmiyorum.

Duyan da kara şanzımanda şoförlük yaptın sanacak... Sen doğduğunda senkromeç tüm kamyonlara konmuştu...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hiçbişey olmaz, 150 ile giderken bile gazı bırakırsınız arabanın devri düşmeye başlar, mesela 5. viteste yaptınız fiesta için düşünürsek devir 2000 e düşene kadar 5 le yavaşlayıp sonra 4 atabilirsiniz, devir 2500 e gelir, aynı şekilde yavaşlayıp 1500 de 3 e atarsınız yine devir 2000 olur, yani vitesi düşürdüğünüzde alt vitese geçme anında devir o arabanın max torku verdiği devir olmalıdır, fiestada 2000 devir yani, motor freninde esas dikkat etmeniz gereken abartı devirlere çıkmasına izin vermemek yani hemen yavaşlasın diye 5 ten 3 e yada 4 ten 2 ye atarsanız motoruda şanzımanıda yersiniz, doğru olan vitesleri sırasıyla küçültmek bu esnada devri uygun durumda tutmaktır, yine fiestayı örnek alırsak vites değişim sınırı sakin kullanımda 2500 devir civarıdır, yani vites küçültünce devir en fazla 2500 civarını geçmeyecek şekilde olursa sorun olmaz, zararı yoktur ayrıca az yakar ve balatalarıda az aşındırırdınız.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

bence bazı konuları çok irdeliyoruz? yokuş aşağı inerken boşa almak tehlikeli sürekli fren yapmak zararlı ee napcaz? o zaman vites yardımıyla inecez ama çok abartmadan tabi. 3000 devire kadar bence herşey çok normal. Bu işlemin hiçbir sakıncası olmadığı gibi çok daha güvenli...

zaten vites düşürüldüğünde gaz vererek devride ona göre ayarlamak gerekli. direk rolantide yüklenince elbette problem olur...

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mesela 2500-2750d/d ile giderken vites ufatınca, devir büyük ihtimal ile 3500d/d lara çıkacaktır, yani 2250d/d altında ki anlarda vites ufaltın derim, bu esnada da, debriyajdan ayağı yavaş çekmek gerek. Ama şahsen manuel tdci arabam olsa, freni kullanırdım.

Anlaşılmıştır. Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler. Bilmediğimiz yeni bir konu daha öğrenmiş olduk. :angry:

Yorum bağlantısı
Ali Fuat Alagöz

benim başlıkta sormak istediğim şuydu aslında, devir meselesinden çok. Injeksiyonlu araçlarda (dizel) mazotun belli bir orandan daha az pompalanması, enjektörlere zarar verir gibi bir rivayete eriştim. yani araç devirliyken o devrin icap ettiği mazotu pompalamazsa enjektörler kurumlanabiliyormuş.

Misalen bunu verebilirim sorum hakkında. Ama elbette yaptığım 100 le giden aracı 2. vitese alıp durdurmak değildir. Biliyorum ki araç elimizde kalacaktır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...