İçeriğe Yönlendir

Fluence İzlenimlerim


Erhan Doruk

Recommended Posts

Erhan Doruk

Focus 1 den sonra 6-7 ay kadar 2006 corsa deneyimim oldu. Gerek ivmelenmedeki güzelliği yakıtının düşüklüğü ve hiç sorun çıkarmaması sebebi ile focustan sonra çok güzel bir deneyimim oldu ancak focus kadar konfor buldum dersem yalan olur. Corsa"yı satıp şirket aracına geçtim.

yaklaşık 2 haftadır fluence 1.5 business kullanıyorum. İlk olarak aracı Mais"ten teslim aldım, satış temsilcisi oldukça suratsız ve bana bir önceki müşteriyi çekiştirip durdu. bir an önce aracı teslim alıp çıkasım geldi. 10-15dk beklemeden sonra araç geldi, sağına soluna bakıp belgeleri imzalayarak teslim aldım. ilk dumuru satış temsilcisinin açıklamasıyla yaşadım.

-beyfendi araçta 1 litre cam suyu ve 3-4km yetecek kadar yakıt var, sizi en yakın istasyona kadar götürür. ya yetmezse dedim, yetmezse bizi arayın dediler. :p neyse aracı alıp düşük devirde istasyona kadar gittim.

aracı ilk birkaç gün kullanımda renaultların o klasik üstten kavramalı debriyajına alışmam, megane tecrübemden dolayı kolay oldu. Aracın yol tutuşu gerçekten çok kötü, sanki yolda zıplaya zıplaya gidiyordum. bu kadar kötü olamaz diyerek ilk gördüğüm istasyonda lastik havalarını kontrol etmek istedim birde ne göreyim lastiklerde 47psi hava var.lastik havalarını 32 ye düşürünce araç biraz kendine geldi.

araç business versiyonu yani en boşu . en boş olmasından mı bilemiyorum içeride kullanılan plastik kalitesi çok kötü olduğu gibi çok da ağır bir şekilde o eski siyah naylon poşetler gibi kokuyor. araca her bindiğimde camları açıp havalandırmadan gidemiyorum bir türlü. bu kokuya henüz bir çözüm bulamadım. şirketimize gelen diğer fluencelerde de aynı koku mevcut.

aracın şu an 200km de ve 7.2 lik bir yakıt tüketimi var, fabrika verilerine 5000 km sonra yavaş yavaş oturur diye düşünüyorum. motor performansı şehir içinde yeterli (85bg yaklaşık 1200kg).şehirler arası düz yolda kadran 230 olmasına rağmen araç boşken 170km/s üzerine çıkmakta zorlanıyor. zaten bir seferlik deneme dışında bu hıza yaklaşmayı bile düşünmüyorum.

aracın yol tutuşu vasat. özellikle virajlarda focusun verdiği güveni bu araçta mumla arar oldum ve gaza basmaya bile korkuyorum.

aracın görüş alanı çok kötü, ön ve yan barlar çok kalın, aracın arkası da yüksek 1.90 boyum olmasına rağmen aracın arkasını göremiyorum. Park etmek zor.

araçtaki müzik sistemini, kullanma kılavuzunu okumama rağmen çözemedim. 4 yönlü tuş var ancak frekans, radyo istasyon adı ve sıra numarası seçimi yapmaya çalışırken istediğim istasyonu bulmakta oldukça zorlanıyorum. aracın müzik sesi yetersiz. son ses açsanız bile çevredeki sesleri çok rahat duyuyorsunuz. belkide güvenlik önlemi için böyle yapılmıştır. ayrıca çok ince bir ayrıntıya dikkat etmişler. araçta radyo dinlerken, kontağı kapatsanız da radyo kapanmıyor, kapıyı açtığınız zaman kapanıyor.

aracın emniyet kemer ikaz sesi çok rahatsız edici. takmadan binemiyorsunuz.

ayrıca uzun kişilerin arkada rahat etmesi çok zor, arka kapı üstlerine doğru tavanın uzatılması, uzun insanların sarsıntılı yolculuklarda buraya kafalarını çarpmalarına neden oluyor. ayrıca dışarından yüksek görünen tavan, koltukların da yüksek olması sebebi ile içeriden alçak olarak hissediliyor. Corsanın içi bile daha ferahtı bana göre.

ayrıca bu partiden önce gelen fluencelerden birinin 20.000 bakımında hararet seviyesinin yüksek göstermesi nedeniyle radyatörü garantiden değişti. Bu sorun sanırım kronik , çünkü servise hararetten bahsedince hemen değiştirdiler.

izlenimlerin şimdilik bu kadar, ilerleyen günlerde yeni tecrübelerimi paylaşacağım.

Silindir Hacmi (cm3) 1461

Çap x Strok (mm) 76 x 80,5

Silindir Sayısı 4

Supap Sayısı 8

Maksimum Tork Nm CEE 200

Maksimum Güç Devri (dev/dak.) 3750

Yakıt Tipi Euro Dizel

Maksimum Tork Devri (dev/dak.) 1750

Maksimum Güç kw (bg/DIN) 63 (85)

Emisyon Normu Euro4

Şehiriçi 5,3

CO2 (g/km) 119

Şehirdışı 4,1

Karışık 4,5

pic_2394.jpg

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
aracın emniyet kemer ikaz sesi çok rahatsız edici. takmadan binemiyorsunuz.

Görevini iyi yapıyormuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

bagaj kapağına amortisörlü sistem takmak bu kadar zormudur? paketleri kolileri yerleştir oh be diye rahatla sonra bir kapat kapanmasın haydaa uğraş ki o çıkıntılara yer açılsın arada ... anlam veremiyorum bu işe...

Yorum bağlantısı

Objektif yerinde bir yorum, yazılanların hepsine katılıyorum. Bir renault kullanıcısı olarak gerek servis gerek fiyat olarak verilen parayı hak etmediğini düşünüyorum. Bundan sonra bir daha fransız hiç bir marka düşünmüyorum. Fluence ancak şirket ve çok fazla beklentisi olmayan kullanıcılar tarafından tercih edilebilir.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
(düzenlendi)

fransız, araba ya pa maaaaaaaaz!

Düzenleme nedeni: virgül (,)

tarihinde Murat Dere tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
bagaj kapağına amortisörlü sistem takmak bu kadar zormudur? paketleri kolileri yerleştir oh be diye rahatla sonra bir kapat kapanmasın haydaa uğraş ki o çıkıntılara yer açılsın arada ... anlam veremiyorum bu işe...

bağaj kapağındaki sistemi torostan esinlenmişler sanırım. çok kötü bir görüntüsü var ve işlevsiz .

dsc3853.jpg

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Özmen

ben de focusu almadan önce megana.a çok heveslenmiştim, dışarıdan çok güzel, çok geniş görünüyordu ancak;

showrooma gidip içinde binince çok dar, bunaltıcı geldi açıkcası hatta arka koltuğa oturduğumda başım tavana değdi (boyum 1.86 cm), yolcu tarafına oturduğumda torpido açılmadı bacaklarımdan; kapı açma kolları dahi focusdaki gibi nikelajlı değil kullandıkça çıkacak boya gibi geldi bana; bu kadar da olamaz dedim ve tercihimi focustan yana kullandım!

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Bizde de şirket aracı olarak 2 adet mevcut, dizel 105 bg ve full versiyonudur. Ben de yorumlarınızın bir çoğuna katılıyorum.

Beygir farkından ötürü daha yüksek hızlara çıkıyor bizdekiler çıkmasına ama 160 km/h ile giderken bile yolda bir gezinme hissi oluyor. Virajlarda kesinlikle güven vermiyor.

Plastik kalitesi berbat, 20.000km'deki araçta inanılmaz ses geliyor ön göğüsten.

Ayrıca, 20-25.000 km'de birisi baskı balata değiştirdi, diğeri de turbodan yağ atması sonucu işlem gördü... Evet belki herkes turboya dikkat etmiyor şirket arabası diye ama yine de bu kadar çabuk olmamalıydı bence.

Tasarım hatası oldukça fazla. Bagajdaki demir çubuklardan bahsedilmiş zaten. Bunun yanında, ön kolçağa kolunuzu koyunca eliniz vitese yetişmiyor. :p Veya sol kolunuzu kapıdaki tutma yerine dayadığınız zaman direksiyon çok uzak kalıyor. Uzun yolda sıkıyor yani araba biraz. Koltuk ve direksiyon ayarım hemen hemen her arabada aynıdır. Ön göğüsten vitese doğru inen parça fazla geniş, sıkışıklık hissi veriyor; hem şoför hem de ön yolcu için geçerli bu durum. Rahat rahat bacaklarınızı açamıyorsunuz.

Müzik sistemi kontrolü alışılmışın dışında, ben de bir radyo frekansı ayarlayana kadar epey uğraşmıştım... :)

Sonuç olarak benim para verip alacağım bir araba değildir...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bağaj kapağındaki sistemi torostan esinlenmişler sanırım. çok kötü bir görüntüsü var ve işlevsiz .

dsc3853.jpg

Hımm, benim evdeki eski çekyatın sistemiyle aynı...

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
Hımm, benim evdeki eski çekyatın sistemiyle aynı...

Mehmet abi babam kitap kolilerini koyuyor sonra kapatamiyor eski sirket araci golfun bile bagajindan daha mutluydu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mehmet abi babam kitap kolilerini koyuyor sonra kapatamiyor eski sirket araci golfun bile bagajindan daha mutluydu

Evet, benim hanım da çekyat için aynı şeyi söylüyordu... Kolileri yırtıyormuş falan... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

Sistemi çek yat a benzediğinden ,Belki yatak olabilme özelliği filan olabilirmi :)

Yorum bağlantısı
Evet, benim hanım da çekyat için aynı şeyi söylüyordu... Kolileri yırtıyormuş falan... :bravo:

Alemsin yahu.Yakıştırma çok iyiydi. :):nazar::nazar::nazar:

Yorum bağlantısı
Cengiz Aratemur
Evet, benim hanım da çekyat için aynı şeyi söylüyordu... Kolileri yırtıyormuş falan... :nazar:

:)

Yorum bağlantısı
Doğan Özkan

Benim bacanak 3 ay kadar önce almıştı bu meretten, bindim ve araç için ilk izlenimim bunun neresi 47.000 TL eder dedim, sürüş zevki yok, konfor yok, plastik aksan benim fiestadan bile daha kötü, yol tutuşu desem benim fiesta buna rakip.

Yol tutuşu süper süper de bi yolu tutabilsee....

Velhasıl beğenmedim, focus a rakip olamaz...

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Tasarım Renault' tan değil, Samsung' dan.

Fluence EDC şanzımanın, Jetta DSG ile karşılaştırması vardı. EDC, daha performanslı ve daha ekonomikdi.

tarihinde Tamer Topa tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tasarımda bana dediyseniz zaten bunu tasarlayan renault mühendisinin yada samsung mühendisleri olarak laf atmadım.Direkt tasarlayana söyledim sözümü.

Sadece bilgi için di :lol2: .

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca
(düzenlendi)

Ben zaten bu üreticileri anlamakta güçlük çekiyorum; daha modern, daha kullanışlı araçlar üreteceklerine güç geçtikte cıvıtıyorlar ve kaliteyi düşürüyorlar. Bu tabi şahsi görüşüm. Şuan bana göre kalitesini diğerlerine oranla koruyan tek marka var o da VOLVO'dur.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Bizim en değerli üyelerimzden çağlar bayur da var bu araç ve 140km üzerine çıktığını hiiiiççç görmedim 650km yol boyunca :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...