İçeriğe Yönlendir

Fluence İzlenimlerim


Erhan Doruk

Recommended Posts

Süha Demirtaş
Orası kapandı ya :lol2:

yapmaya abi 1 sene oldu sadece gelmeyeli ne çabuk değişiyor kısmet artık ekim gibi Allah izin verirse geleceğim mersine.

Ben de Çay getireyim bari...
Rize üzerinden mi gelecen?

:crazy: bence kaçak çay getirir ;)

aracınız hayırlı olsun,

Süha ben emmiyle, Çağlara takılacam abim :)

konuyu dağıtmıyalım :)

Anlaşıldı Tamam ;)

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Konu biraz dağılmış:lol2:

Dün ilk uzun yolumu yaptım. izlenimlerim şöyle.

Aracı öncelikle shell de fulledim. fulledikten sonra sanki depo kapağından bir miktar sızıntı oldu. görüdüğüm diğer fluencelerde de bu sızıntı var. akaryakıt istasyonundaki pompacının işgüzarlığı sanırım.

aracı fulleyince sanki mazot pompasından biraz ses duydum sanki. ayrıca mazot azalana kadar da lop lop , şişede sallanıyormuş gibi sesler geliyordu.

aracın maksimum hızı düz yolda klima açıkken 170, kapalı ilen 175. virajlarda arkayı savurma eğiliminde, aracın limitlerini test ettiğimde az kalsın uçuyordum:)

aracın kliması yeterli ancak hava kanallarının konumu çok ayarlanmıyor. ben göbeğime istiyorum ama denk getiremedim :lol2:

lastik havaları için de en optimumu önler 32 arkalar 29-30 arası sanırım. diğer ayarlarda savurma eğilimine giriyor.

aracın yol bilgisayarı 30km/s hızdan az hızlarda çalışmıyor.

focustan sonra yol sesi ve motor sesi inanılmaz az. en çok bunu beğendim. :i-ih:

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

150km/h yi geçme derim, depodaki yakıt sesinden muzdaripleri duydum ama benimkinde ses duyamadım, izolasyonu gerçekten çok iyi, taze Megane dağıttık, fotoğrafladım, tavan / taban / köşe bucak köpük + yalıtım malzemesi + keçe dolu. Röno bu işi biliyor....

Yorum bağlantısı
Konu biraz dağılmış:)

Dün ilk uzun yolumu yaptım. izlenimlerim şöyle.

Aracı öncelikle shell de fulledim. fulledikten sonra sanki depo kapağından bir miktar sızıntı oldu. görüdüğüm diğer fluencelerde de bu sızıntı var. akaryakıt istasyonundaki pompacının işgüzarlığı sanırım.

aracı fulleyince sanki mazot pompasından biraz ses duydum sanki. ayrıca mazot azalana kadar da lop lop , şişede sallanıyormuş gibi sesler geliyordu.

aracın maksimum hızı düz yolda klima açıkken 170, kapalı ilen 175. virajlarda arkayı savurma eğiliminde, aracın limitlerini test ettiğimde az kalsın uçuyordum:)

aracın kliması yeterli ancak hava kanallarının konumu çok ayarlanmıyor. ben göbeğime istiyorum ama denk getiremedim :)

lastik havaları için de en optimumu önler 32 arkalar 29-30 arası sanırım. diğer ayarlarda savurma eğilimine giriyor.

aracın yol bilgisayarı 30km/s hızdan az hızlarda çalışmıyor.

focustan sonra yol sesi ve motor sesi inanılmaz az. en çok bunu beğendim. :good1:

Öncelikle detaylı paylaşımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler Erhan Bey.

Fluence'nin son hız ve yol tutuşu konusunda dışardan bir sürücü olarak yanlış izlenimler edinmişim.

Çorum - Samsun yolunda oldukça süratli gitmeme rağmen önümde kaybolup giden fluence sürücülerini (3-4 adet), virajlarda dahi hız kesmediklerini gördüğümde Albea'ya biraz sitem etmiştim. Aslında farkımız yokmuş araç olarak ama sürücüleri demek ki çok yetenekliymiş. Yanlız son hız konusunda biraz daha limiti vardır diye tahmin ediyorum. Hıza girmek istemiyorum ancak gözlemim bu şekilde oldu.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

105 Ps dci, gaza basınca gidiyor, daha doğrusu uçuyor, gaza tuğla koyunca da gider ama, riskli bir anda, kimse toparlayamaz bu şaseyi derim.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Öncelikle detaylı paylaşımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler Erhan Bey.

Fluence'nin son hız ve yol tutuşu konusunda dışardan bir sürücü olarak yanlış izlenimler edinmişim.

Çorum - Samsun yolunda oldukça süratli gitmeme rağmen önümde kaybolup giden fluence sürücülerini (3-4 adet), virajlarda dahi hız kesmediklerini gördüğümde Albea'ya biraz sitem etmiştim. Aslında farkımız yokmuş araç olarak ama sürücüleri demek ki çok yetenekliymiş. Yanlız son hız konusunda biraz daha limiti vardır diye tahmin ediyorum. Hıza girmek istemiyorum ancak gözlemim bu şekilde oldu.

Saygılarımla.

105 Ps dci, gaza basınca gidiyor, daha doğrusu uçuyor, gaza tuğla koyunca da gider ama, riskli bir anda, kimse toparlayamaz bu şaseyi derim.

Evet 105 ps dci son suratte daha iyi ancak 160km/h uzerinde güven vermiyor, Çağlar abinin de dediği gibi... Bahsettiğiniz yolu çok iyi bilirim, güzel bir yoldur, genellikle virajları da rahattır... Sürücü yetenekli de olsa inanılmaz bir risk alınmış oluyor...

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Öncelikle detaylı paylaşımınız ve bilgilendirmeniz için teşekkürler Erhan Bey.

Fluence'nin son hız ve yol tutuşu konusunda dışardan bir sürücü olarak yanlış izlenimler edinmişim.

Çorum - Samsun yolunda oldukça süratli gitmeme rağmen önümde kaybolup giden fluence sürücülerini (3-4 adet), virajlarda dahi hız kesmediklerini gördüğümde Albea'ya biraz sitem etmiştim. Aslında farkımız yokmuş araç olarak ama sürücüleri demek ki çok yetenekliymiş. Yanlız son hız konusunda biraz daha limiti vardır diye tahmin ediyorum. Hıza girmek istemiyorum ancak gözlemim bu şekilde oldu.

Saygılarımla.

benim kullandığım en boşu 1.5 dci 85bg. araçta abs dışında güvenlik önlemi yok. sizin o gördükleriniz espli filan olmalı yoksa fluencein yol tutuşu çok kötü. son hız denemesini Konya"ya giderken düz yolda ve ayağımı gaza sonuna kadar basarak yaptım. 174 ün üstünü görmedim ancak rampa aşağı daha hızlı gidebilir. 105 bg ve esp li olanlarn yol tutuşu ve son sürat olarak elbetteki farkı vardır ancak ne kadar da olsa bu kadar yüksek bir aracın , focus kadar yol tutumasını beklemek hayal.

aşağıdaki linkte teknik detaylar yer alıyor.

http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=1207

1.5dci 85bg business son hız 175kms 0-100 13.4 sn

1.5dci 110bg dynamic son hız 186 kms 0-100 11,4 sn

çok da bi fark yok aslında.

bu arada yeni birşey keşfettim. araçla 60-70km hızla giderken vitesi boşa atınca yol bilgisayarı saçmalamaya başlıyor. önce kademeli düşen tüketim, araç yavaşladıkça artıyor, hız 30km nin altına düşünce de yok bilgisayarı anlık tüketimi göstermemeye başlıyor.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Bu Fluence'lere yol tutuşu kötü diyorlar ama ne zaman uzun yola çıksam hep sol şeritte Fluence. Hepsi filo arabası da yakıt bedava mı anlamadım Fluence'lar yerinde durmuyor otobanda?

Fluence ile düz yolda sorun yok, virajlarda sıkıntı. birde aracın cüssesinden mi bilmiyorum yan rüzgarlardan çok etkileniyor. otobüs sollarken hava akımının aracı itmesini hissediyorsun. bu noktalar araçta güvensizlik hissi yaratıyor.

kira fiyatı olarak fluence , linea dan sonraki en ucuz araç. linea dan daha heybetli durduğu ve yakıt tüketimi daha düşük olduğu için çok tercih ediliyor. bizim şirket bu yıla kadar hep ford focus kullanıyordu ancak otokoçla yaşadığımız yüzlerce sorun nedeniyle renault a döndük. şimdilik bir sıkıntı yaşamadık.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Performansı karşılaştırıken 0-100km/h hızlanma farkına fazla takılmamalı, gündelik yaşamda 60-100 hızlanması daha çok ihtiyaç duyulan anlardandır.

60/70 te gaza basmadan viteste gidilirse enjektörler stop eder, debriyaja basılınca motoru rölantide çalıştıracak akdar püskürtmeye devam eder, hız azaldıkça da izafi tüketim artar, normaldir, Ferrari de olsa işleyiş aynı. Röno 30km/h altında anlık tüketim göstermez, böyle tercih edilmiş.

Gazlasa da az yakınca, otobanda sol şeritte görülmesi normal.

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Fluence ile düz yolda sorun yok, virajlarda sıkıntı. birde aracın cüssesinden mi bilmiyorum yan rüzgarlardan çok etkileniyor. otobüs sollarken hava akımının aracı itmesini hissediyorsun. bu noktalar araçta güvensizlik hissi yaratıyor.

kira fiyatı olarak fluence , linea dan sonraki en ucuz araç. linea dan daha heybetli durduğu ve yakıt tüketimi daha düşük olduğu için çok tercih ediliyor. bizim şirket bu yıla kadar hep ford focus kullanıyordu ancak otokoçla yaşadığımız yüzlerce sorun nedeniyle renault a döndük. şimdilik bir sıkıntı yaşamadık.

Cumartesi bize de Fluence verecekler ve aracı ben teslim alacağım. Gözüm korktu yazılanlarda alıp hemen garaja çekeyim :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Broadway / Megane2 Renö üretimidir, Fluence değildir, araştırmak iyidir dağarcığı genişletir. Citroen de bedava olan wikipedia dan araştırılabilir, sektöre getirdiği yeni teknolojileri....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ben bugün çok eğleniyorum. :D

Akşam canım çok sıkkındı ama kalmadı birşey.

Sabah kadar 10 kilo pirzola yemiş gibi olacan bu gidişle :D

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erhan Doruk

Bugün itibari ile 6000km yi aştım.

ilk 1000km de ortalam tüketim 7,4l/100km seviyesindeydi. şu an 6.7l/100km seviyesinde. Araçta herhangi bir problem çıkmadı. Arka görüşü çok dar olduğundan park sensörü taktırdım. Genel olarak yol tutuşundan ve klimasından memnun değilim. Ani dönüşlerde önden kayma eğiliminde, her renault gibi ağırlık dağılımı öne çok yakın. Aracın manevra kabiliyeti oldukça iyi. Kliması aracın iç hacmi için bence yeterli değil, klima full açıkken öğle sıcağında içerisinin sıcaklığı en fazla 2 derece düşebiliyor. Uzun yolda focus kadar yorucu değil, ses yalıtımı başarılı ancak ivmelenmesi focus a göre kötü. Klima açılınca araç bayılıyor . araç doluyken durmakta zorlanıyor, sanki frenler yeterince güclü değil gibi.

araçta kaputu açtığımda , kaputa biryerden yağ sıçramış olduğunu gördüm. çok incelememe rağmen yağın çıktığı yeri bulamadım. sanki su tabancası ile sıkılmış gibi.

6000km tozlu ve yağmurlu havalarda kullanmış olmama rağmen aracın motoru gayet temiz duruyor. önceki focusumda çok çabuk kirleniyordu.

Şimdilik yorumlarım bu kadar 15.000 km de görüşmek üzere :)

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Focus 1 den sonra 6-7 ay kadar 2006 corsa deneyimim oldu. Gerek ivmelenmedeki güzelliği yakıtının düşüklüğü ve hiç sorun çıkarmaması sebebi ile focustan sonra çok güzel bir deneyimim oldu ancak focus kadar konfor buldum dersem yalan olur. Corsa"yı satıp şirket aracına geçtim.

yaklaşık 2 haftadır fluence 1.5 business kullanıyorum. İlk olarak aracı Mais"ten teslim aldım, satış temsilcisi oldukça suratsız ve bana bir önceki müşteriyi çekiştirip durdu. bir an önce aracı teslim alıp çıkasım geldi. 10-15dk beklemeden sonra araç geldi, sağına soluna bakıp belgeleri imzalayarak teslim aldım. ilk dumuru satış temsilcisinin açıklamasıyla yaşadım.

-beyfendi araçta 1 litre cam suyu ve 3-4km yetecek kadar yakıt var, sizi en yakın istasyona kadar götürür. ya yetmezse dedim, yetmezse bizi arayın dediler. :D neyse aracı alıp düşük devirde istasyona kadar gittim.

aracı ilk birkaç gün kullanımda renaultların o klasik üstten kavramalı debriyajına alışmam, megane tecrübemden dolayı kolay oldu. Aracın yol tutuşu gerçekten çok kötü, sanki yolda zıplaya zıplaya gidiyordum. bu kadar kötü olamaz diyerek ilk gördüğüm istasyonda lastik havalarını kontrol etmek istedim birde ne göreyim lastiklerde 47psi hava var.lastik havalarını 32 ye düşürünce araç biraz kendine geldi.

araç business versiyonu yani en boşu . en boş olmasından mı bilemiyorum içeride kullanılan plastik kalitesi çok kötü olduğu gibi çok da ağır bir şekilde o eski siyah naylon poşetler gibi kokuyor. araca her bindiğimde camları açıp havalandırmadan gidemiyorum bir türlü. bu kokuya henüz bir çözüm bulamadım. şirketimize gelen diğer fluencelerde de aynı koku mevcut.

aracın şu an 200km de ve 7.2 lik bir yakıt tüketimi var, fabrika verilerine 5000 km sonra yavaş yavaş oturur diye düşünüyorum. motor performansı şehir içinde yeterli (85bg yaklaşık 1200kg).şehirler arası düz yolda kadran 230 olmasına rağmen araç boşken 170km/s üzerine çıkmakta zorlanıyor. zaten bir seferlik deneme dışında bu hıza yaklaşmayı bile düşünmüyorum.

aracın yol tutuşu vasat. özellikle virajlarda focusun verdiği güveni bu araçta mumla arar oldum ve gaza basmaya bile korkuyorum.

aracın görüş alanı çok kötü, ön ve yan barlar çok kalın, aracın arkası da yüksek 1.90 boyum olmasına rağmen aracın arkasını göremiyorum. Park etmek zor.

araçtaki müzik sistemini, kullanma kılavuzunu okumama rağmen çözemedim. 4 yönlü tuş var ancak frekans, radyo istasyon adı ve sıra numarası seçimi yapmaya çalışırken istediğim istasyonu bulmakta oldukça zorlanıyorum. aracın müzik sesi yetersiz. son ses açsanız bile çevredeki sesleri çok rahat duyuyorsunuz. belkide güvenlik önlemi için böyle yapılmıştır. ayrıca çok ince bir ayrıntıya dikkat etmişler. araçta radyo dinlerken, kontağı kapatsanız da radyo kapanmıyor, kapıyı açtığınız zaman kapanıyor.

aracın emniyet kemer ikaz sesi çok rahatsız edici. takmadan binemiyorsunuz.

ayrıca uzun kişilerin arkada rahat etmesi çok zor, arka kapı üstlerine doğru tavanın uzatılması, uzun insanların sarsıntılı yolculuklarda buraya kafalarını çarpmalarına neden oluyor. ayrıca dışarından yüksek görünen tavan, koltukların da yüksek olması sebebi ile içeriden alçak olarak hissediliyor. Corsanın içi bile daha ferahtı bana göre.

ayrıca bu partiden önce gelen fluencelerden birinin 20.000 bakımında hararet seviyesinin yüksek göstermesi nedeniyle radyatörü garantiden değişti. Bu sorun sanırım kronik , çünkü servise hararetten bahsedince hemen değiştirdiler.

izlenimlerin şimdilik bu kadar, ilerleyen günlerde yeni tecrübelerimi paylaşacağım.

Silindir Hacmi (cm3) 1461

Çap x Strok (mm) 76 x 80,5

Silindir Sayısı 4

Supap Sayısı 8

Maksimum Tork Nm CEE 200

Maksimum Güç Devri (dev/dak.) 3750

Yakıt Tipi Euro Dizel

Maksimum Tork Devri (dev/dak.) 1750

Maksimum Güç kw (bg/DIN) 63 (85)

Emisyon Normu Euro4

Şehiriçi 5,3

CO2 (g/km) 119

Şehirdışı 4,1

Karışık 4,5

pic_2394.jpg

Sizinkinin Hb olanını , yani megane III sport edition olanını kullanıyorum. Bazı vasatlıklarda haklı olabilirsiniz. Ama genel anlamda sizin gibi düşünmüyorum. Bendede F1 2005 model vardı. Tol tutuşu olarak megane bence daha üstün. Direksiyon elektrikli çok çok rahat. süspansiyon olarak focustan daha yumuşak 240 N torkun olduğunu araba hissettiriyor. Kırmızı ışıklarda arkanızda yürü diye korna öttüren pişman oluyor. Aynadan korna öttüreni göremiyorsunuz bile. 185 km sürate çok rahat ulaşabiliyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Sizin spor edition ile resimdeki araç arasında donanım sebebiyle oldukça kalite hissi farkı var. Sanırım fluence boş sizin megane III boş olmadığı için 2 araç aynı hisleri veremeyecektir.

Yorum bağlantısı
Kaan Seper
fransız, araba ya pa maaaaaaaaz!

Düzenleme nedeni: virgül (,)

bende sizin gibi düşünüyordum ama yeni c4 ü denemenizi tavsiye ediyorum arkadaşım 59.000tl ye yeni c4 exclusive + cam tavam + navigasyon aldı araç inanılmaz rahat yol tutuşu harika içinin üst segment arabalardan farkı yok(benim fikrim) 112hp dizel triptronik ve start stoplu çok seri bir araç kısacası yok yok araçta 59.000tl vermiş tabi olacak diyebilirsiniz ama o fiyatta o özellikte ve güzellikte bir araç bulmak zor bence çünkü almadan önce çok araştırmıştık.;)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erhan Doruk

km 7000, son 6700 km de km ve yakıt tüketimi verilerini sıfırladım ve aracın şehir içi minimum yakıt sarfiyatını hesaplamak için aşırı dikkatli kullandım. klima çoğu zaman kapalıydı. bu akşam geldiğimde tüketimi kontrol ettim. 4.9km/100km yi görünce şok oldum. şehir dışında da yolun durumuna bağlı olarak 4,5 - 4.9 arası bir değer rahatlıkla yakalanabilir.

birde şunu farkettim, uzun süre Focus I ve bir kaç ay da Focus II kullandım. Sanki fluence yolda gidişi daha kolay(tekerleklerin yuvarlanma dirençleri daha az gibi.) yani her zaman kullandığım yollarda fluence ile vitesteyken çok hafif ayak hareketleriyle sabit hızımı koruyabilirken, focusta sabit hızda gitmem için daha çok gaza basmam gerekiyor.

10k ve 20k izlenimlerimde görüşmek üzere.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
km 7000, son 6700 km de km ve yakıt tüketimi verilerini sıfırladım ve aracın şehir içi minimum yakıt sarfiyatını hesaplamak için aşırı dikkatli kullandım. klima çoğu zaman kapalıydı. bu akşam geldiğimde tüketimi kontrol ettim. 4.9km/100km yi görünce şok oldum. şehir dışında da yolun durumuna bağlı olarak 4,5 - 4.9 arası bir değer rahatlıkla yakalanabilir.

Şehir dışı 4 litre ile gezmeli bu araç

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Erhan Doruk

km 12.500 , genel olarak araçta herhangi bir problem yok. geçen hafta kışlık lastiklere geçiş yaptım(Pirelli Winter Snow Control) bu lastiklerle tüketim şehiriçi 6,7lt/100km , şehir dışı normal kullanımda (maks 130km/s) 5,7lt/100km.. Şehirdışı verisini Ankara-Afyon-Manisa-İzmir-Ayvalık istikametini gidiş-geliş yolunda elde ettim.

Şirketimizdeki fluencelerden genel olarak memnuniyetsizliğimizden dolayı 2013 de tüm araçları focus a çevirme kararı aldık.yeni focuslarımızı merakla bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Neyinden memnun değilsiniz fluence ların?

sık sık uzun yola çıkıyoruz, performanslarından memnun değiliz.

Canları artık otomobil kullanmak istemiştir tahminimce....

:hohoho:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Murat bey

araçta bluetooth varsa muhtemelen extreme versiyonudur, kiralamalarda genelde business veya extreme kullanılıyor. business ile arasında, deri direksiyon ve vites topuzu, 16" alaşım jant , bluetooth var diğer özellikler aynı. ancak aracın 1.5 105bg privilage donanımımlısı 105bg ve esp ile daha alınık bir araç fiyat olarak da yüksek. daha önce hangi aracı kullandığınız bilemiyorum ancak biz şirket olarak yol tutuşundan ve hızlanmasından şikayetçiyiz.

dün aksarayda 2. pertimizi de verdik. neyseki arkadaşımıza birşey olmadı.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

Esime verilen sirket arabasi da Fluence, 1.5 dCI EDC sanzimanli, Privilege donanim seviyesi; resmi web sayfalarindan anladigim kadariyla.

Bundan onceki arac ise dualogic sanzimanli en dolu Fiat Linea'ydi; elbette Linea'dan gelince Fluence cok sahane geliyor. :-)

Ozellikle dualogic sonrasi EDC sanziman gecisleri daha rahat; bluetooth Linea'dan farkli olarak aramalari once kendisi cevaplayip arayana bir anons geciyor; siz acana kadar arayan genelde derdini anlatmaya baslamis oluyor :-)

Acikcasi son hiz konusunda arabada benim acimdan problem yok; tam dolu olarak (5 kisi, bagaj son haddine kadar dolu) forumda yazmamam gereken hizlara cikabiliyor (elbette ki cok cabuk degil). Linea sonrasi frenler bana yeterince iyi tutmuyor gibi gelmisti; ancak benim husnu kuruntummus; alismak gerekiyormus.

Yol tutus konusunda ise daha yorum yapacak kadar arabayi kullanmadigimiz icin bir sey soyleyemiyorum.; ancak nedense ilk arabalarim Focus I HB Collection ve Opel Astra HB H Kasa'ya gore daha az guven verdi gibi bir intibam var.

Ancak sunu biliyorum, bedava gelmese araba, muhtemelen bu parayi verip bu arabayi almam :-) Ama bedava oldugu icin su anda en kral arabadir benim icin, son derece memnunum :-)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...