İçeriğe Yönlendir

Fluence İzlenimlerim


Erhan Doruk

Recommended Posts

Hüseyin Matur

Şirketlerin bazıları full donanım seviyesindeki arabaları veriyorlar. Mesela privilege donanım seviyesi ve edc şanzuman. Bunlar ekstra para demek. Neden en boşunu ve manule şazumanlısnı vermezler??

Nerdeyse 10 arabada 1 araba bedavaya gelir. (misal)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Prestij / imaj diye de birşey var, makam odalarını döşemesek, 10 adet normal oda döşesek gibi oldu bu

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Evet görüntü - imaj oldukça önemli tabi.. Müteahit arkadaşım var. 35.000 lira verdi 0 km connect aldı. İş icabı bir yere görüşmeye gittiğinde güvenlik görevlisi kulübesinden bile çıkmıyormuş camdan konuşup kime bakmıştınız diye soruyormuş. Daha sonra olmadı, sattığı arabanın %60 ile opel omega aldı. Şimdi güvenlik görevlileri önlerini ilikleyip yanına geldiklerini söylüyor.

Farklı bir sebebi varmıdır diye merak ettim.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

Sizlerin de soyledigi gibi prestif/imaj kaynakli, esimin sirketinde pozisyona bagli olarak C5, Fluence ve C3/Fiesta veriliyor su anda.

Bir de esime EDC yerine duz vites verirlerse muhtemelen filo sirketi araci sigortalamak istemeyecektir, astari yuzunden pahaliya gelecek diye

(Saka saka, sevgili esim duymasin :-) )

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erhan Doruk

19.700 km . Bakım zamanı yaklaştı . Araçta genel anlamda herhangi bir sıkıntı yok Tek canımı sıkan , yolcu tarafındaki emniyet kemeri takılınca, araç sarsıldığında sinir bozucu bir gıcırtı gelmesi. Sorun, emniyet kemeri klipsinin bağlantı kısmından kaynaklanıyor ancak sorunu bir türlü çözemedim.Aracın km si arttıkça sanki amortisörleri de bir miktar yumuşadı, artık virajlarda daha çok yatıyor.( yada bana öyle geliyor) bu km ye kadar aracı herhangi biryere çarpmamama rağmen, ön ve arka tamponlarda küçük boya dökülmeleri var. Aracı son zamanlarda kısa mesafelerde kullandığımdan ve soğuk havalardan dolayı yol bilgisayarı son 1500km de ortalama 8l/100km tüketim verisi gösteriyor. Şimdilik aktaracaklarım bu kadar.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

aracı herhangi biryere çarpmamama rağmen, ön ve arka tamponlarda küçük boya dökülmeleri var.

Bunun için servise başvurdunuz mu?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ozan Erdem

Merhaba siteye yeni üye oldum ismim Ozan,

Bu hafta sonu kiraladığım bir fluence la İstanbul Ataşehirden Ağvaya gittim arabanın iyi ve kötü yönlerini gördüm bunları bide benim gözümle paylaşmak istedim.

Fluence Business 1.5 dci 90 beygir 2011 model bir araçtı kiraladığım araba 189000 km deydi sabah saati pek trafik yoktuyol boştu ama otoban gibide değil ağva istanbul yolu şileyi geçtikten sonra zaten dağların etrafından dolaşıyosunuz hızlan yavaşla gidiyosunuz, yola çıkmadan önce elli liralık dizel koydum araca genellikle 90km hızla kullandım çok nadir 95 oldu aynı şekilde çok nadir 75 oldu şileyi geçtikten sonra bazen 60 bazen 20 bazen 40 böyle ağvaya kadar gittimaynı şekildede geri döndüm ağvadada çok dolaştım istanbuldada 60 km yaptım ortalama 50 liralık dizelin üstüne bi 20 lira koydum totalde 70 liralık dizel harcadım ekonomik buldum aslında aracı 90 bg olmasına rağmen gaza basınca iyi bi şekilde kendini ileri atıyo araba frenleri gerçekten çok iyiydi hafifti ama iyi tutuyodu arabayı kaydırmak(aynı zamanda ABS yi devreye sokmak için) epey uğraşmak gerekiyo lastikleride iyiydi epey turanza vardı üstünde silecekleri gördüğüm en iyi sileceklerden biriydiçok iyi ve sessiz siliyodu araba motoruda kabin içinde genelde sessizdi son olarak sol dikiz aynasının uç tarafı geniş açılı yapılmıştı kör nokta yı görmek için epey işe yarıyodu şimdi gelelim kötü yönlerine koltuklar rahattıama kavramıyodu arabaya tam bir şekilde hakim olamıyordu insan şahinde sürdüm mercedes c200 de sürdüm hepsinde araba bir parçam gibi oluyodu ama fluence da arabaya tam bir şekilde hakim olamıyo parçası olamıyo insanın koltuklar sebebiyle biraz hızlı girince viraja araba önden hafif kaymaya başlıyo yanımdan focuslar uçak gibi geçiyodu benim araba önden kayıyodu iç mekanı açık renk yüzünden epey ferahtı araba alt sürümdü bu yüzden kolçakın eksikliğini çok yaşadım insan uzun yolda 2 saatlik yolda bile kolu yoruluyodu debriyaja alışmak bi süre istiyo ve bence en önemli husus yan camlar çok dar adam akıllı göremiyosunuz ve sağdaki soldaki barlar gerçekten çok kalın yolu görmekte bu kadar zorlandığımı hatırlamam bu arabayı alacak olanlar gerçekten dikkat etsinler bu barların kalınlığı büyük kazalara sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Erhan Doruk

Bu arada yazmayı unutmuşum. 20k bakımını yaptırdım. Kiralama şirketini aradım , Karum"un otoparkındaki servise yönlendirdi. burada servis olduğunu bile bilmiyordum. aracı bıraktım 2 saat sonra hazır diya haber verdiler. aracın ön balatalarını da değiştirmişler. güzelce de yıkamışlar. gayet memnun kaldım. Emniyet kemerindeki gıcırtıyı söylemiştim. hallettik demişlerdi ancak hala gıcırdıyor. philips mavi kapak sprey ile yağladım. ses şimdilik kesildi ancak bakalım ne zaman tekrar gelecek.

Fluence 20k bakımı boyunca ilk izlenimlerim halen devam etmekte, kısaca, yol tutuşu iyi değil, içeri ses almaması başarılı, motor gücü yeterli değil ( 1,5dci 85bg) , arka görüş mesafesi sınırlı, direksiyon çok yumuşak, hissiz , ses sistemi başarısız . eğer sakin kullanırsanız yakıtı gayet iyi, özensiz kullanımda 8.9 l / 100km( 2500km mesafede) özenli kullanımda şehir içi 6,7 - şehir dışı 5,4 civarında.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu arada yazmayı unutmuşum. 20k bakımını yaptırdım. Kiralama şirketini aradım , Karum"un otoparkındaki servise yönlendirdi. burada servis olduğunu bile bilmiyordum. aracı bıraktım 2 saat sonra hazır diya haber verdiler. aracın ön balatalarını da değiştirmişler. güzelce de yıkamışlar. gayet memnun kaldım. Emniyet kemerindeki gıcırtıyı söylemiştim. hallettik demişlerdi ancak hala gıcırdıyor. philips mavi kapak sprey ile yağladım. ses şimdilik kesildi ancak bakalım ne zaman tekrar gelecek.

Fluence 20k bakımı boyunca ilk izlenimlerim halen devam etmekte, kısaca, yol tutuşu iyi değil, içeri ses almaması başarılı, motor gücü yeterli değil ( 1,5dci 85bg) , arka görüş mesafesi sınırlı, direksiyon çok yumuşak, hissiz , ses sistemi başarısız . eğer sakin kullanırsanız yakıtı gayet iyi, özensiz kullanımda 8.9 l / 100km( 2500km mesafede) özenli kullanımda şehir içi 6,7 - şehir dışı 5,4 civarında.

Philips mavi kapak, yağlayıcı değil, yağ toz vs. gidericidir, eskisinden beter gıcırdamasın sonra :)

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Philips mavi kapak, yağlayıcı değil, yağ toz vs. gidericidir, eskisinden beter gıcırdamasın sonra :)

Bende diyorum, sıktıktan sonra neden buharlaşıp gidiyor.:) neyse sesi kesti , uzun bir süredir ses yok :)

Yorum bağlantısı
Harun Aydın

ben kullandım biraz direkyon cok aşırı yumuşak firenler güzel ama dış görünüme göre içi bana basık ve dar geldi.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tuğrul Ersoy

renault ne yazııki fluenceye yatırım yapmayım ucuza kaçtığı için böyle bir otomobil orataya çıktı megan 2 lerde kartlı sistem paspas altı çekmece bol eşya gözleri, bagajda amortisör standart olarak vardı ve bence meg 2 o yıllara göre kaliteli bir araç (çıkardığı elektornik problem ve sesler harici) c sınıfında fiyatlar bu kadar artmışken renonun üstüne bir şey koymaması aracın satıldığı pazarları önemsemediği için, test sürüşü yaptım camlar aynı cam yalıtım megandan farksız insan yeni modeli bu kadar yüksek fiyattan çıkarırken üstüne bir şey koyar sadece fullü alınır bu aracın o kadar focus ve jettayla kıyaslamam bile

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Erhan Doruk

km 30.000. araçta genel anlamda herhangi bir arıza bulunmuyor. ön amortisörlerden kasislerden geçerken ses gelmeye başladı. Aracı genelde opetteki otomatik yıkamada yıkatırım. Geçen gün Konya tarafından dönerken girdiğim opetteki otomatik yıkamada suyun tazyiki fazlaydı ve sol arka kapıdan içeri su aldığını farkettim.. servise bu konuyu da ileteceğim. onun dışında konunun başındaki genel izlenimlerim devam ediyor. Aracın fabrika verisi maks. hızı 175km/s. bu hıza klima kapalı , rüzgarsız ve hafif meyilli bir yolda ulaşabiliyor. araç 140km/s nin üzeri hızlarda güven vermiyor. 170km/s ile giderken yandan gelen rüzgar aracın çizgisini rahatlıkla bozuyor. Sıcaklıkların yüksek seyrettiği bugünlerde klimanın yetersiz kaldı.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Erhan Doruk

33.000 km. Bayramda 450km gidiş ,450 km geliş, virajlı yolda , yaklaşık 80km de şehir içi sabırla en düşük ne kadar yakabilir diyerek deneme yaptım. ortalama 100 ile gitmeye çalışarak navigasyona göre ortalama 80 ile seyahat etmişim. yaklaşık 1000 km gitmeme rağmen depoda halen tek çizgi dolu görünüyor. kalan mesafe ise 160km. ortalama 5.4l/100km değer elde ettim. Klimayı daha çok düz veya yokuş aşağı yolda çalıştırdım. sollama ve yokuş çıkarken kapattım.

fabrika verisine göre şehir dışı 4l/100km, şehir içi 5.3l/100km bence hayal. yada ekstrem koşullar gerekiyor.( düz yol, rüzgarsız v.s.)

birde şu sonuca ulaştım. yavaş gitmek insanı uzun yolda daha çok yoruyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2010 da floresan aldım, 60 lt lik deposu ile uzun yolda 1400-1600km yapılabilir bir tüketimi vardı (sakin kullanım ile), 1 sene sonra bir arıza için yazılım güncellendi, tüketimi çok fena arttı, ondan sonra da bir daha düşmeddi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

33.000 km. Bayramda 450km gidiş ,450 km geliş, virajlı yolda , yaklaşık 80km de şehir içi sabırla en düşük ne kadar yakabilir diyerek deneme yaptım. ortalama 100 ile gitmeye çalışarak navigasyona göre ortalama 80 ile seyahat etmişim. yaklaşık 1000 km gitmeme rağmen depoda halen tek çizgi dolu görünüyor. kalan mesafe ise 160km. ortalama 5.4l/100km değer elde ettim. Klimayı daha çok düz veya yokuş aşağı yolda çalıştırdım. sollama ve yokuş çıkarken kapattım.

fabrika verisine göre şehir dışı 4l/100km, şehir içi 5.3l/100km bence hayal. yada ekstrem koşullar gerekiyor.( düz yol, rüzgarsız v.s.)

birde şu sonuca ulaştım. yavaş gitmek insanı uzun yolda daha çok yoruyor.

Kesinlikle hayal. Benim araba şehir içi daha 6.4'ten aşağı yakmadı. Şehir dışı 5.5 - 5.8 aralığındaydım.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Yavaş gidilirse sürenin uzaması biraz yorgunluk verebilir, ama yüksek süratler bundan daha yorucudur. Bu işin sporu yapanlar aynı zamanda kondisyona ihtiyaç duyarlar ve her yarışta duyarız su/kilo kaybı oldu diye. Hız sınırlarına uyarak seyahat edip, yorulunca mutlaka dinlenmek lazım. Trafik şakaya gelmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Vah vaah, satın fiesta alın, hem daha az yakar, hem yüksek hızda daha iyi yol tutar :D focus alın demiyorum, o zaten direk ezer :D:p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

33.000 km. Bayramda 450km gidiş ,450 km geliş, virajlı yolda , yaklaşık 80km de şehir içi sabırla en düşük ne kadar yakabilir diyerek deneme yaptım. ortalama 100 ile gitmeye çalışarak navigasyona göre ortalama 80 ile seyahat etmişim. yaklaşık 1000 km gitmeme rağmen depoda halen tek çizgi dolu görünüyor. kalan mesafe ise 160km. ortalama 5.4l/100km değer elde ettim. Klimayı daha çok düz veya yokuş aşağı yolda çalıştırdım. sollama ve yokuş çıkarken kapattım.

fabrika verisine göre şehir dışı 4l/100km, şehir içi 5.3l/100km bence hayal. yada ekstrem koşullar gerekiyor.( düz yol, rüzgarsız v.s.)

birde şu sonuca ulaştım. yavaş gitmek insanı uzun yolda daha çok yoruyor.

tam otobüscü gibi sürmüşsünüz klima felan :)

5.3 bence de fazla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Renault hani az yakıyordu ?

65'lik clio'm hala abimde. 5.2 ortalama ile geziyor şehir içi...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

kangoo gibi yük ve rüzgara karşı cebelleşecek kasaya, 105 ps motor koyan mühendisin parmakları kırılsın. Şehir içi 7.5, şehir dışı 5,1-5 litre olan tüketim,

yazılım sonrası şehir içi 6-6,5, şehir dışı 4,5-5 litreye indi.

Aynı yazılım Megane veya floresan'a yapılsa şehir dışı 4 litre ile top koşturulur. Şehir içinde de 6 litreyi geçmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

kangoo gibi yük ve rüzgara karşı cebelleşecek kasaya, 105 ps motor koyan mühendisin parmakları kırılsın. Şehir içi 7.5, şehir dışı 5,1-5 litre olan tüketim,

yazılım sonrası şehir içi 6-6,5, şehir dışı 4,5-5 litreye indi.

Aynı yazılım Megane veya floresan'a yapılsa şehir dışı 4 litre ile top koşturulur. Şehir içinde de 6 litreyi geçmeyecektir.

İlk yazılımda kaç ps olmuştu, ikinci de kaç oldu?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...