İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mesut Uçar_2
Duyduğunuz, fanın sesi olabilir mi?

Saygılarımla.

Fan sesi sürekli olarak geliyor zaten. Bu daha çok blow-off takılı, turbolu motordaki, blow-off sesine benziyor. Ondan sadece daha sessiz (camlar kapalıyken duyulmuyor) ve daha kısa süreli.

ben hiç dikkat etmedim bu sese, klima açıkken camı açmadığımdandır belkide :) şaka bi yana bi denemem lazım, bu sıkıntı nedeniyle klimayı zorda kalmazsam açmıyorum, sinir edici bir tekleme çünkü.

Hocam deneyebilirsen çok sevinirim... En azından yanlız olmadığımı bilmek bile güzel olur :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Bilgin Aksoy
(düzenlendi)
Lifte kaldır, motor bölümü arkasında ön göğüste gözükür.

Mondeo III'de bu bölüm neye benziyor? Yanlış hortuma sıkmayalım.

tarihinde Bilgin Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

arkadaşlar Aküyü söküp takınca neden 45 km kadar klima soğuk üflemez ;)

İki kere başıma geldi ilkinde baya dert ettim niye soğutmuyor diye sonra birden soğutmaya başladı,bu sefer tecrübeli idim,45 km bekledim klimaaçık şekilde,45km olduğu an yine soğutmaya başladı :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

ecu değerleri oturana kadar klima devreye mi girmiyor acaba :D deneyip görmek lazım kompresörün tepkisini

tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Valla ilginc ama gerçek:)

iki seferde de aküyü söktükten sonra bulunduğum ilçeden Muşa gittim,ikisinde de aynı noktada Muş yol ayrımı kavşağına gelince çalıştı :unsure2: yani tam 45 km ye denk geliyor

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
Şahsen hiç rastlamadım, fırsat olursa deneyelim, yok mu focusI kobay olacak :unsure2:

Yeniden arıza lambasını yakarsam bir daha denerim Çağlar abi :)

Yorum bağlantısı
Mesut Uçar_2
Şahsen hiç rastlamadım, fırsat olursa deneyelim, yok mu focusI kobay olacak :flowers:

Gecenlerde alakasiz birsey icin kutup basini cikarmistik, klima calismasina aynen devam etti... Kisaca bende 45km beklemedi.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İlker Anıl

kalkışta stop ettirecek kadar düşürürmü motor devrini bu klima açınca araba gitmeyecem diye ağlıyo neredeyse

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
kalkışta stop ettirecek kadar düşürürmü motor devrini bu klima açınca araba gitmeyecem diye ağlıyo neredeyse

Sizin aracınızda evet...

Ancak, bununla ilgili serviste yazılım vardır.. Yükletirseniz rahatlar aracınız..

Yorum bağlantısı
Rahmi Çalışkan
(düzenlendi)
Sizin aracınızda evet...

Ancak, bununla ilgili serviste yazılım vardır.. Yükletirseniz rahatlar aracınız..

mehmet abi bendede klima ile giderken çekiş düşüyor.bu nasıl bir yazılım.adı nedir tam ona göre yüklettirelim.servistekiler çoğu şeyi bilmiyorlar.

tarihinde Rahmi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özay Uçar
kalkışta stop ettirecek kadar düşürürmü motor devrini bu klima açınca araba gitmeyecem diye ağlıyo neredeyse

benim araçta da aynı durum söz konusu, bu yazılım bizim araç için de geçerli mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet abi bendede klima ile giderken çekiş düşüyor.bu nasıl bir yazılım.adı nedir tam ona göre yüklettirelim.servistekiler çoğu şeyi bilmiyorlar.

Makyajsız kasalarda bu durum çok ciddi değildi.. Sorun varsa başka sebepler de aramak gerekir..

benim araçta da aynı durum söz konusu, bu yazılım bizim araç için de geçerli mi?

Sizin aracınız makyajlı kasadan daha iyi durumdadır. Sorun varsa başka sebepler de olabilir..

Tabi diğer araçta da başka sebepler olabilir ama, Makyajlı kasada ilk akla gelen bence yazılım..

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

ne gibi sebepler olabilir abi... normalde rahat kalkış yaparken klimanın açık olduğu durumlarda gaza biraz daha yüklenerek devirli kalkış yapmak gerekiyor....

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
ne gibi sebepler olabilir abi... normalde rahat kalkış yaparken klimanın açık olduğu durumlarda gaza biraz daha yüklenerek devirli kalkış yapmak gerekiyor....

Normal olanıda bu zaten..

Eskiye göre farklılıklar varsa ozaman arıza arayın, yoksa hiç yormayın kendinizi.. :D

Yorum bağlantısı
Özay Uçar

ersen bey yoruyor bu araba beni...

az önce arbaya bindin öğle sıcağında içi fırın gibi olmuş.... klimayı açayım dedim, 1,2,3 fanda tık yok... ama A/C ışığı yanıyor.... 4 te fan üflemeye başlıyor ama A/C ışığı sönüyor bu kez... tekrar 3-2-1 getinice fan yine susuyor A/C yanıyor... nasıl bir arızadır bu aklım almadı... :(:D

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
ersen bey yoruyor bu araba beni...

az önce arbaya bindin öğle sıcağında içi fırın gibi olmuş.... klimayı açayım dedim, 1,2,3 fanda tık yok... ama A/C ışığı yanıyor.... 4 te fan üflemeye başlıyor ama A/C ışığı sönüyor bu kez... tekrar 3-2-1 getinice fan yine susuyor A/C yanıyor... nasıl bir arızadır bu aklım almadı... :D :D

Fan rezistası gibi gözüküyor ; bir elektrikçi halleder bu işi :(

Yorum bağlantısı
İsmet Oruç

Merhaba;

Malum yaz iyiden iyiye geldi araçlarımızda klima kullanımıda arttı.1-2 aydır aracımın klima performansı düştü.Kompresörde yağ kaçağı var bunun farkındayım.Gösterdiğim bir usta

tamirinin yapıldığını ama tekrar arızalanabileceğini söyledi.

Bir başka usta stop edene kadar kullan sonra yenisiyle değiştirelim dedi.

Şaşmazda bir elektirikçi arkadaşım ise elinde tamir görmüş garantili klima kompresörü olduğunu söyledi.Eskisini alıp yenisini takacak. 250.- TL maliyeti olacak bana.

Bu arada Ağustos ayında Akdeniz tarafına tatile gideceğim.Klima sorununu halledip çıkmak niyetindeyim.

Önerileriniz nedir? Klima kompresörü tamir ettirip sorunsuz kullanan varmı.

Paylaşım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Tamir görmüş kompresör alacağınıza kendi kompresörünüzü tamir ettirin bence.Tamiri pek sağlıklı olmadığını da biliyorum.Ancak sıfırı oldukça pahalı.Kaçak fazla değilse tekrar yağ-gaz bastırabilirsiniz.Uzun süre bu şekilde kullananlar var.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresörde yağ yok ki kaçsın? Teorik olarak tamiri yoktur, pratikte tamir ederler, %70 şans işi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Otokoç'ta her gün birçok arabanın klima gazı dolum işlemi, polen filitresi değişimi ve ardından test sürüşü yapılıyor. Test sürüşünde her arabanın kabine üflediği havanın sıcaklığı ölçülüyor. Ölçüm sırasında istenilen hava sıcaklığı 7-8'C arasında ve bu değer yakalanıyor.

Bir test sürüşünde hava sıcaklığını 6.9'C olarak yakaladık ve iyi bir değer. 5 dakika kabin içi soğutulduktan sonra 40'C öğlen sıcağında fan kademesini en düşük seviyeye aldığınızda bile soğutma yeterli oluyor.

21062011906.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

O yağ , gaz ile beraber sisteme basılıyor, O-ringlerin yağlanmasını vb. sağlıyor, ama miktarı bakımından, sızıntı yapabilecek bir tekniğe sahip değil, gaz ile beraber dolaştığında, gaz kaçağı olsa, puff diye 1 saniyede gaz kaçar gider, yağ ayrıca bir yerlerden sızamaz, aynı yerden gaz kaçmadan.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...