İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Mehmet Arslantaş

Polen filtreniz kirlenmiş muhtemelen.. Yada arabanız artık temiz :)

polen filtresini değiştim. önce klimayı açınca radyatörün ordaki fan kendiliğinden arada açılır açılr kapanırdı.yani klima fanı çalışmıyor. içeriye üflyen fan ayrı klima fanı ayrıdır..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klima açınca fanın arada bir çalışıyor olması belirtiymiş demekki.. çünkü klima açıkken sürekli çalışması gerekirdi..

Yorum bağlantısı
Mehmet Arslantaş
(düzenlendi)

Klima açınca fanın arada bir çalışıyor olması belirtiymiş demekki.. çünkü klima açıkken sürekli çalışması gerekirdi..

sorun çözülmüştür. radyatörü soğutan büyük fanın soketinde +12 volt besleyen uçta erime olmuş. söktüm temizledim.fan çaılşmaya başladı.. süper oldu arabada duramıyorum buz gibi. bu arada profilimi düzeltmeyi unutmuşum . arabamı değişmiştim. 2005 model focus1 1.6 comport ..

tarihinde Mehmet Arslantaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Klima düğmesine basınca fan çalışmaya başlıyor mu radyatörün orada ?

sorun çözülmüştür. radyatörü soğutan büyük fanın soketinde +12 volt besleyen uçta erime olmuş. söktüm temizledim.fan çaılşmaya başladı.. süper oldu arabada duramıyorum buz gibi. bu arada profilimi düzeltmeyi unutmuşum . arabamı değişmiştim. 2005 model focus1 1.6 comport ..

Rica ederim...:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İsmail Kırbaş2
(düzenlendi)

Klima açınca fanın arada bir çalışıyor olması belirtiymiş demekki.. çünkü klima açıkken sürekli çalışması gerekirdi..

Mehmet abi benim arabadada klima açıkken fanın 2. devri sürekli devreye girip çkıyor. Sen sürekli çalışması gerekli demişşşin. Fanın 2. devri Sürekli devreye girip çıkması neden olur? Klima açıkken rolentidede dalgalanma bundan mı oluyo acaba ne yaptıysam çözemedim bu rolentideki dalgalanmayı

tarihinde İsmail Kırbaş2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klima kompresörünü izle.. O da mı sürekli devreye girip çıkıyor bi bakın...

Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2
(düzenlendi)

Klima kompresörünü izle.. O da mı sürekli devreye girip çıkıyor bi bakın...

Mehmet abi bu gün evin önünde arabayı çalıştırıp denedim. Aracı çalıştırdım klimayı çalıştırdım sorun yok kompresör devreye girdi fan çalıştı ve fan gir çık yapmadı hiç klima açık olduğu sürece çalısıyor su an. fakat gaza biraz basıyorum rolenti 2000 devirlere kadar cıkartıp bıraktıgımda rolendı 800 lerın altına dusup tekrar normal devrine cıkıyor motor stop eder gıbı oluyor bu esnada klıma komproseru devreden cıkıp tekrar gırıyor kısacası devir rolenti devrine her düşüşte kompresör bir veya 2 defa devreye gir çık yapıyor ve rolenti dalgalanıyor neden yapar abi bunu? Bu durum beni şehir içi trafiğinde çok rahatsız ediyor araba stok edecek diye tedirgin oluyorum.

tarihinde İsmail Kırbaş2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İsmail Kırbaş2

Rolanti dengesizliğine klima kompresörü sebep olabilir.. Yeterli gaz var mı ?

Soğutma çok güzel kısa süre 2. kademe kullandıktan sonra 1. kademeye alıyorum yeterli oluyor. Klima kompresöründe rulman falan varmı mekanik bi zorlanma olabilirmi? kompresörün devreden çıkmasını rolenti düşünce ecu mu yapıyor? Yazılım yükletsem faydası olurmu?

Bu probleme yönelik olarak akü, buji buji kablosu, bobin değişti rolanti valfi ve boğaz kelebeği temizliği yapıldı problem devam ediyor ben klima kaynaklı olduğunu düşünüyorum, rolenti valfinide değiştirmek istiyorum ama pahalı parça meret problem düzelmezse bosuna o kadar para vermekte istemıyorum:(

Yorum bağlantısı
Serdar Bahar

Merhaba Arkadaşlar

google'de sorgularken buldum sitenizi uzunca bir sürede klimayla ilgili yazılarınızı okudum fakat benim sorunuma benzer bir konu görmedim biraz uzun olabilir cevaplar ve engin tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim öncelikle aracım ford değil kia cerato 1.5 crdi bir aracım var geçen sene aralık ayında aldım yaza girdiğimizde klimadan yeteri soğuk gelmediği için yetkili servise götürdüm gazı bitmiş gaz bastılar gerçekten araba rolantide duruyorken anormal derecede soğuk hava üflediğini bizzat servis danışmanı yanında gördüm ve bindim aracıma eve doğru yol aldım malum istanbul trafiği ve yolda cevizlibağ beylikdüzü E5 yolu olunca dur kalkta oh be klima çok güzel oldu diye sevinirken trafiğin açıldığı ve artık 4. ve 5. vitesin kullanılmaya başlandığı yerlerde klimanın vantilatöre döndüğünü gördüm yani klima kapalı sadece fanı açmışım gibi normal bir hava üflüyor yada dışarıdaki havayı üflüyor gibi tersini çok duydum da bendeki çok enteresan bir durum düşük devirde hızda kabaca 3. vitese kadar diyeyim muazzam bir soğukluk üstelik (Dijital Klima) tek diş fan üfleme göstergesindeyken böyle bir soğukluk geliyor fakat devir yükseldi vites 4-5 oldu hız arttığı zaman o soğuktan eser kalmıyor o muazzam soğuk anında yok olacak şekilde normal bir hava üflemesine geçiyor araç fan üflemesini en son kademeye bile alsam soğuktan eser kalmıyor acaba sıkıntı nedir bakmak kontrol etmem gereken şey nedir yarın sabah polen filtresine bakacağım şubatta değiştirmiştim filtrede bir sorun olacağını sanmıyorum ama yinede bir bakacağım yardımcı olursanız sevinirim

Günaydın arkadaşlar bu konuyla alakalı istanbul avrupa yada asya yakasında önerebileceğiniz iyi bir klima servisi ustası varmı bir kaç ustaya gittim gazı az boşaltıp yeniden gaz basacağız dedi al 60 tl sorun aynı kimi gaz eksik dedi ver para sorun aynı tekrar gittiğimde ise radyatör ile kompresörün değişmesi lazım deyip çıkıyorlar işin içinden dolayısıyla hemen bu işlemlere girmeden ehil bir ustanın tüm incelemeleri yaparak akabinde tedaviye başlaması bana daha mantıklı geliyor

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Recep Ali Bedek

iyi akşamlar benim arabada klima açık değilken klima komprosörü devreye girip cıkıyor. ustaya gittim bir tanesi klima gazın eksik dedi gazı tamamlattım sorun gitmedi müşür arızalı dediler onu değiştirdim yine gitmedi sorun nedir bana yardmcı olabilirmisin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

klima açık değilken gaz ile ne alaksı varmış? kompresör devereye ara ara girip çıkarken, kalorifer motoru tamamen kapalı mı? 0 konumunda?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

elektrik tesisatına röleye sigorta kutusuna girişmeli, klimacı sadece gazdan anlamış , anladığını satmış, arızaya odaklanmmaış, ehil elektrikçi bulun

Yorum bağlantısı
Recep Ali Bedek

elektrikçiyede gittim onlarda bir tanesi müşür arızalı dedii bir tanesi ben anlama sen servise git dedii.ama ehil elektrikçiyi bulmam sanrım zor.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Havalandırma yön konumunun ön camlara yönelik olmadığından eminmiyiz. ?

Yorum bağlantısı
Recep Ali Bedek

hiç denemedim ama sanmıyorum ama yinede yarın bir deneyeceğim

Yorum bağlantısı
Hüseyin Uğur

selam arkadaşlar benim mondeo da dijital klima yönlendiricleri sağ,sola yukarı,aşğagı yönlendiremiyorum sıcak soguk ayırmıyor servoları söküp cama manuel yöneldirdim servise gittim birşey bulamadılar başlarından savdılar ne yapmam gerekiyor servoların arzalı oldugunu nasıl anlarım veya ne yapmalıyım :(

Yorum bağlantısı
Recep Ali Bedek

Havalandırma yön konumunun ön camlara yönelik olmadığından eminmiyiz. ?

evet bu hepsini denedim ama sorun yine gitmedi

Yorum bağlantısı
Recep Ali Bedek

bana yardımcı olacak birileri yokmu?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
çağdaş yüksel

Klima düğmesi kapalı olmasına rağmen kalörifer sıcakta çalıştırdığımda 1-2 -3 -4 fark etmiyor klima devreye girip çıkıyor devreye girdiğinde cing cing ses geliyor. Bir kaç usta gaz eksilince yapar falan dediler. Önümüz kış olduğu için kompresör fişini çektirdim. şimdilik devreye giremiyor :) bu konuda çözüm bulan olurda paylaşırsa sevinirim.

bana yardımcı olacak birileri yokmu?

benim yöntemi dene istersen recep kardeş önümüz kış olduğu için kompresör fişini çektirdim. Kesin çözüm değil ama şimdilik öteledim. :) sende dene istersen.

Yorum bağlantısı
Orhan Varol

Herkese merhabalar , 2000 model 1,6 Ford Focus Ghia araç sahibiyim. Sorunum motor ısındıktan sonra havalandırmadan içeriye gelen antifreez kokusu. Uzun yolda seyir halinde iken belirgin bir koku yok ancak dur kalk anlarında dayanılmaz bir antifreez kokusu havalandırmalardan içeri doluyor. Araçta su eksiltmede yok, polen filtresini herzaman temiz tutarım, gerekince değiştiririm, Lpg bağlantıları ve Lpg regülatör bağlantılarınıda kontrrol ettik defalarca fakat herhangi bir kaçak bulamadık, aklıma gelen şey Kalorifer peteğinde bir sorun olduğu. Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum şimdiden sağ olun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...