İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Hüseyin Gelici

herkese merhaba

az evvel arda bey ve hasan beye sormuş olduğum sorumu form üyesi tüm arkadaşlarıma da sormak istiyorum

mondeo mk2 kasa 2001 model aracımda bir sorum var kaloriförüm ısıtmayı kesti her pozizyonda soğuk üflüyor daha önce olmayan bir başka problem ise aracım su eksiltmeye başladı yaptığım kontrolde gözle görülür bir kaçağa rastlamadım sorun ne olabilir bu konu ile ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

NOT : Termostatımı yaz başında yeni değiştirdim bozulmuş olabilirmi

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Sıcak üfleme yapmıyorsa, sıcak ve soğuk değişim vanası tıkalı veya arızalı, yada kalorifer peteği tıkalı olabilir. Son olarakta termostat tabiki

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor soğutma suyunuz yok, acil ve çok önemli olan bu, kalorifer de su olmayınca sıcak hava üflemez, acilen su kaçağını bulun

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hüseyin Gelici

engin beyin söylediği parçaları not alıp sanayide tek tek kontrol ettirdim bunlarla ilgili bir problem bulunamadı

Çağlar beyin dediği gibi su ekslince sıcak üflemiyor hatta klıma gibi soğuk üflüyor su kaçağınada maalesef rastlayamadık

sorun halen devam etmekte.

sabri ustamında görüşünü almak isterdim ancak kendisine ulaşamıyorum.

ilginize teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Aytan

benimde aracımda geç ısıtma oluyor.

Bunuda uzunyolda radyatör suyu eksilince ara partiler şeklinde eklediğim çatlak tıkayıcılara yoruyorum.

Akşam iş çıkışında sanayiye gidip radyatör suyunu boşalttım. temiz su ile beraber würth'ün radyatör temizleyicisini ekledim. 1 saate yakın faal durumda çalıştı 3 kere falan fan açtırdım.

şimdide araba o şekilde bekliyor. sabah işe giderken sanayiye uğrayıp yanımda bulunan opet kırmızı antifiriz ile içme suyu kullanarak soğutma sıvısını yenileyeceğim.

Bakalım sonuçlar ne olacak.

Bu arada temizleyici ile ilgili alkali diyor. yani bazik bileşim. aluminyum radyatör ile asit gibi etkileşime girmeyeceğini düşünüyorum.

Yarın ola hayrola...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bence önümüzdeki günlerde gözünüz kulağınız soğutma suyunda olsun, zetec in tek ve en hassas olan sistemine bayağı bir eziyet edilmiş, ilk olarak kalorifer radyatörü patlayabilir, dikkat.

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

evet kaçağın kaynağı kalorifer hortumuymuş. akünün altına kalan bir bölümde giriş yerlerinden bir yerde çatlama olmuş.

arabayı servise bırakıp işe gitmiştim. telefonda o şekilde söylediler. hortumu komple değiştirmediler. şimdi hiç bir sorun yok dolaşımda.

ama ısıtma sanki kötü gibi geldi. belkide bana öyle geldi, lada samaranın ısıtmasını gördükten sonra.

çağlar bey aman ağzınızı hayra açın. Öyle birşey olursa kaloriferin patladığınamı yanayım yoksa dash board'un onca zaman sökülüp takılıp.... off foff düşünmek bile istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

samaraya verilen benzinin %90 ını ısıtmaya gider zaten, güce çevrilemeden ortama kayıp yani, biz buna verimsiz diyoruz

Yorum bağlantısı
Emre Aytan

evet

benimde aracımda geç ısıtma oluyor.

Bunuda uzunyolda radyatör suyu eksilince ara partiler şeklinde eklediğim çatlak tıkayıcılara yoruyorum.

Akşam iş çıkışında sanayiye gidip radyatör suyunu boşalttım. temiz su ile beraber würth'ün radyatör temizleyicisini ekledim. 1 saate yakın faal durumda çalıştı 3 kere falan fan açtırdım.

şimdide araba o şekilde bekliyor. sabah işe giderken sanayiye uğrayıp yanımda bulunan opet kırmızı antifiriz ile içme suyu kullanarak soğutma sıvısını yenileyeceğim.

Bakalım sonuçlar ne olacak.

Bu arada temizleyici ile ilgili alkali diyor. yani bazik bileşim. aluminyum radyatör ile asit gibi etkileşime girmeyeceğini düşünüyorum.

Yarın ola hayrola...

Bu sabah evden çıktığımda arabayı içerisinde radyatör temizleyici varken sanayiye gitmek üzere çalıştırdım. Daha sonrada sigaramı kahvemi aracın başında yudumlarken harareti scangauge yol bilgisayarından kontrol ettim.

Soğutma suyu sıcaklığı 84te iken devreye giren lpg bu sabah 64te devreye girdi. Burada direkt olarak benzinden kâra geçtim zaten. En basitinden dolaşımda bir düzelme olduğu buradan belli.

Kaloriferin performansıda iyileşmişti.

Sanayiye gittim ve temiz su ile devirdaim yaptırıp boşaltıldı ve antifizli su ile yenileme yapıldı.

Su eksiltme problemi sanayiye gittiğimde yoktu. İş yerine gelene kadarda 25 km öyle yapmış olsam, kontrol ettiğimde yeni suda da eksiltme yoktu.

Memnun kaldığım bir operasyon oldu. Eğer sorun oluşmaz ise ki oluşursa paylaşırım, würth radyatör temizleyicisini herkese tavsiye ederim.

Bir gece araçta bekletmemin de henüz zararı görülmemiştir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ayhan Onaran
Sayfada yüzlerce mesaj var inanın okumaya başladım ama benim sorunumu unuttum yazılanları okurken..Artık herhangi bi yerde konusu geçti mi bilmiyorum ama sorayım ben yine de.2004 focus aracımda klima açtığım zaman rölantide dalgalanma oluyor ve aracı gazda kullanıyorum..Benzinde oluyor mu onu inanın denemedim..Uzun yolda sıkıntı yok soğutması vs.çok iyi ama şehir içi kullanımında debriyaj oldu mu rölanti düşüyor bazen geri yükseliyor bazen stop ediyor.Klima kapatınca bu sorun yok.?Yardımcı olabilirseniz memnun olurum.

2004 focuslar da bu sorun zaten var.Servisten yeni yazılım yükletip şansınızı deneyin.Büyük olasılıkla düzelir.Eğer olmazsa benzinde test edin sorun yoksa LPG kalibrasyonunuz klima açıkken yapılsın..

Yorum bağlantısı
Erhan Ay

aynı problemi gecen hafta arkadaşın aracında tespit ettik.rezistans arızası. onunki fiestaydı 70 tl gibi bir parça parası verdi.Halloldu.

Yorum bağlantısı
Mert Ender

Herkese merhaba, yeni bir başlık açmadım, burası uygundur diye düşündüm.

Klimayı çalıştırdığımda arabanın kendi egzoz kokusu, önümde İkarus otobüs varmış gibi içeriye geliyor. Nedeni ne olabilir? Polen filtresi, bir-iki ay önce değişmişti.

Görüşleriniz rica olunur.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cafer Akyıldız

Merhaba Arkadaşlar,

Benim problemimde, 2000 model 1,6 Ambiante focusun kalorifer düğmesi 1,2,3 de çalışıyor yalnız 4 de çalışmıyor . Klimada da aynısı sdece 4 de çalışmıyor. Isıtması yada soğutması gayet güzel. Daha önce 4 de çalışıyordu ne zaman bozuldu farkedemedim.problem nereden kaynaklanıyor olabilir acaba...birde soğuk havalarda kalorifer motorundan gıcırtı sesi geliyor ısınınca kesiliyor ne yapmam lazım ...

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Kış olmasına rağmen klima bakımını yaptırdım arkadaşlar.Bizim focuslar 670 gr gaz alıyor.Yalnız adamlar önce gazı boşalttılar sonra 415 gr gaz 15 gr yağ koymuşlar bu normal mi?Yoksa başlangıçta içinden çektikleri gazı geri mi koyuyorlar.Gaz dolumu tam yapılmış mıdır.Gaz klimayağı polen filtresi için 75 tl verdim.Birde mutlaka kış olsa bile 20 dk klimayı çalıştırın mutlaka gazın özelliği kayboluyormuş.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Makina ile yapıldıysa zaten otomatik halloluyor işlem ; çekilen gaz makinanın haznesine gidiyor ; içindekiyle karışıp tekrar gerekli miktarda basılıyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Ersen Bey teşekkür ederim.Anladığım kadarıyla benim klimada 260 gr gaz kalımş 410gr de makina gaz basmış.İçindeki tüm gaz başlangıçta vakumlanmıştı zaten demek ki o gazı makina geri kullanıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Saat

bugün klıma çalışıyormu diye kontol etmek için ac tuşuna bastığımda 10 dk beklediğim halde soğutma yapmadı.. kaputu açıp baktığımda fan ve komresör devreye girmemişti... kompresörde arıza olsa, fanın devreye girmesi gerekir mi ? atık sigorta bulamadım.. ac tuşunun üzerinde yeşil ışık yanıyor.. sorun nerede olabilir....

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gazı boşalmış... Gerekli basınç oluşmaz ise kompresör devreye girmez.. Kompresör devreye girmeyince fan devreye girmez..

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

Gazı boşalmış... Gerekli basınç oluşmaz ise kompresör devreye girmez.. Kompresör devreye girmeyince fan devreye girmez..

mehmet bey,

teşekkür ederim yarın kontrol ettireyim... inşallah dediğiniz gibidir..

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Akşam merat ettigmden bende kaputu açtıktan sonra aracı çalıştırdım .Daha sonra klimayı soguk konumuna getirip Klima dügmesine bastım. Klima fanına ışık tuttum bir süre bekledim ama sadece hırıltı tarzında bir ses vardı klima fanı hiç dönmüyordu.Dışarı soguk olmamasına ragmen aracın içene gittigimde baya serinlik hissettim.Sanırım benim de sistemde gaz yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

klimanın gazı tamamen boşalmış kaçak kontrolü yapıldı... Kaçak çıkmadı.. Gaz dolumu yapıldı ama araç rölantide gaza basınca kompresor arada sırada devreden çıkıyor.. Havaların serin olmasıyla ilgisi olabilirmi? Klimacı öyle dedi ve radyatöru de yıkat düzelir dedi..

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

klimanın gazı tamamen boşalmış kaçak kontrolü yapıldı... Kaçak çıkmadı.. Gaz dolumu yapıldı ama araç rölantide gaza basınca kompresor arada sırada devreden çıkıyor.. Havaların serin olmasıyla ilgisi olabilirmi? Klimacı öyle dedi ve radyatöru de yıkat düzelir dedi..

Normal, gaza fazla basınca devreden çıkar ayrıca 1. kademede çalışırken de arada devreden çıkar sonra tekrar devreye girer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

Normal, gaza fazla basınca devreden çıkar ayrıca 1. kademede çalışırken de arada devreden çıkar sonra tekrar devreye girer.

1500 devir civarlarında devreye girip çıkıyor... 3000 devirde çıkması gerekmiyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Hava soğuksa, klima tüpü ve boruları anında buz bağlar ve otomatik olarak devreden çıkar, bundan dolayı olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...