İçeriğe Yönlendir

Çok Acayip Bir Hararet Sorunu


Haydar Bakırcı-2

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Yalancı hararet olayında ışık yanmaz...

Yanan ışıklar ne ışığı bir resim üstünde gösterebilir misiniz..

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

aynen bu şekilde oluyordu önceki yorumlardada yazmıştım aslında...

gezdiğim formlarda bı cok kişide de aynı problem olmuş ışık yandı diyenler azınlıkta tabikide ama aynı şekilde bendede gerçek bır hararet yok müşür algılıyo,termostat açıyo,104 derecede fan çalışıyo,t yapıldı havanın tamamen alındıgı bı kac usta tarafından doğrulandı bi .cok kişide yapmışlar zaten bu t işlemini eğer olmaazsa son çare olarak tüp bağlantılarını ve radyatörü kontrol edecez dediler bilmiyorum şaştım kaldım yani.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fan 104'te açar, termostat 84'te açar.. Normal şartlarda çalışan bir araç, kolay kolay fan açmaz..

Sizin aracınızda bunlar olurken fan açıyor mu ?

suyun kaynamadığından emin misiniz, kontrol ediyor musunuz..

ve en önemli soru.. bu lamba hangi şartlarda yanıyor.. Lütfen buna tam doğru cevap vermeye çalışın..

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

dereceyı takıp edıyoruz, bayagı calısıyo arac 104 te acıyo fan, fan en sonda acıyo yanı hararet sona vurunca acıyo ama su kabını acıp parmagımızı sokuyoruz (normalde tehlıkelı) fakat suyun soguk oldugu bellı el yakmıyo,kesinlikle kaynamıyo

ilk öncelerde 8*9 km gidınce işyerıme az kala uzun bı rampa var her zaman aynı yerde gösterge sona vuruyodu önce i lambası sonra arıza lambası yanıyodu stop edıp çalıştırınca ışıklar sırayla sönüyodu yola devam edıyodum bu arada su ılık oluyodu bunu ara ara yapıyodu rampalarda ve ışıklar yanınca fanda acılıyodu ama yıne su kaynaması falan olmuyodu bugun t den sonra ışık bı kez yandı hemen söndu ama arıza ısıgı hıc yanmadı ve hararet oncekı gıbı sona vurup kalmadı hıc bı kac kez vurdu ama hemen gerı ındı normalde bu gunku yaptıgım km ye gore bı cok kez yapması gerekırdı bı cokda rampaya vurdum arabayı ama t den öncekı kadar hiç yapmadı

bazen gazdan ayagımı cekınce hararet cıkıyo vıtes kucultum gaza basınca normale ınıyo , boşa alıyorum vitesi çıkıyo ama saçmalık buya bazende boşa alıp yavaslayınca tekrar düşüyo yanı sabıt bı ivmesi yok çok değişken bi isıkıntı ve araç bazen vitesi boşa atınca stop ediyo bunul bı alakası yok sanırım ama

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Stop etme sorunu farklı... Sorununuz yalancı hararet sorunu...

Geçici çözüm olarak...

Hararet müşürünü altına bir pul koydurarak müşürü biraz uzaklaştırsınlar..

Yine yapacak mı gözleyin..

Aracınız hava yapıyor.. bir sebeple motor bloğundaki havayı tahliye edemiyor, Bu durum aslında bir focus1 kroniği.. Yani lpg takılmamış araçlarda da bu görülüyordu.. Lpg bağlantıları da işin içine girince iyice sıklaştı...

Servisler bu sorun ile ilgili bir ara bağlantı yaptılar... Garanti kapsamında yapılanlar da oldu.. Ortağımın focusu da yapmıştı, ücretin yarısını otosan karşılamıştı..

Yeni ustalar bununla ilgili TSB'yi bilmezler.. Eski bir usta bulsanız, size çare olur zannediyorum ancak.. Bu usta otosan eğitimi almış bir usta olmalıdır..

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

pulda koyulmuştu hatta ıkı pul koyulmuştu fakat t baglantısından önceydı bu pulları cıkartmıstık, amapul koymanın ıyı bı çözüm olmadıgını bılıyoruz hatta yanlış hatırlamıyorsam sızde pek sıcak bakmıyordunuz,o sadece ısıyı gec algılamasına sebep oluyo ama sıkıntıdao işte o ısı ne ısısı? servisler bakmıyo lpg den dolayı ara bağlantı dedıgınız t baglantısı sanırım herkes ondan bahsedıyodu onuda yaptırk ama hala tam olarak çözülmedi ne yazıkki :)

ama inanın mehmet bey bırsuru ustayla konustuk bı çogu konuyu bılmıyo bilenlerde hava ve t olayını bılıyo çok sıkışırlarsa topu lpg ye atıyolar,,,inanın işini tam anlamıyla yapan bi usta yok piyasada yada bizlere denk gelmiyo ....

bu konuda tıkandık kaldık ne yazık ki

Yorum bağlantısı
Ali Toprak
(düzenlendi)

bu bağlantıyı bugun bende yaptırdım ama aracımım hararetı yıne bır kaz kez sona dayandı bı kerede ışık yandı ama hemen gerı sondu ve normale düştü önceden ısık yanınca uzun sure sönmuyodu ve peşinden arıza ısıgıda yanıyordu stop edene kadar da sönmüyordu t yı yaptırdıkdan sonra cok uzun süre kullandım aracı öncekı gibi hiç olmadı ama yıne ara ara hararetin tavan yaptığı oldu bunun sebebi nedir acaba...onuda çözmem gerek

Serdar bey termostatınız kaç derece ve termostat kapağına giden hortumun içinde (tam dirsekte) bir malzeme var söküp almak gerekiyor.Parçalayarak çıkarın.Radyatörü kontrol ettirin.Son olarak devir daim pompasına bakın.geçmiş olsun

tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Pul olayına sıcak bakmıyorum, sadece hararetin ne harareti olduğundan emin olmaya çalışıyorum...

Benim hava alma ile ilgili tezim şu:

Araç genellikle rampa çıkarken hava yaptığına göre, yani aracı önü yüksekken hava üst kapakta biriktiğine göre düzde yada rampa aşağı bu oluşmuyor...

Demekki biz bunun havasını alırken aracın arkasını mümkün olduğu kadar yükselteceğiz..

En basit yol, aracın arkasını liftte kaldırmak...

Bir de, genleşme kabı kapağının orjinal parça ile değişmesini tavsiye ediyorum..

Termostata delik açmaya sıcak bakmıyorum ama bulunabilirse 10 derece daha düşükte açan bir termostat takmak da işe yarayabilir..

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

araçlar konusunda pek bilgim olmadığı için yasin bey sizin dediklerinizi pek anlayamadım sanırım farklı bı hava alma şekli yada tüple mi ilgili..

termostatın derecesini bilmiyorum onu ilk gittiğimde değiştirmişti bu kadar sorun olacagını bilmediğimiz için sorma gereği duymamıştık..

dirsekdeki parça ne parçası alınca ne oluyor ben alabılırmıyım alabilirsem su boşaltma doldurma işlemi olacağınan yine hava yaptırırım büyük ihtimalle en başa dönmek istemem , radyatöre ne gibi bi işlem yapılıyor peki temizleme işlemi mi bi katkı malzemesi koyulup temizlendiğini söylemişti t yi yapan ustafaydası var mı radyatörün temizlenmesi bununlamı sağlanıyor yoksa kopressör falanmı gerekli herkes bişey söylüyor...

mehmet bey hava alma yöntemleri ve geri kalan tüm işlemleri burdan okudugum için ordakılere söylediğimde alakası yok abi ,gerek yok abi internettekilere bak ma onlar ne biliyolar gıbı klasikleşmiş laflar kullanıyolar ve kendı bıldıklerını yapıyolar bi türlü hava alma işlemini yapamadılar t tamam ama belki havayı tam alamıyolar...bu sayfada bu yorumları yapan okuyan ve ankarada oturup bana yardımcı olabılecek kimse yokmu acaba gerçekden çok sıkıldım sanayıye gıtmekden ve para harcamaktan sırf gıdıp geldıgımde ve orda araç denerken her seferınde 30 tl lık gaz yakıyorum :D

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

bugün asıl denemeyi yapacağım işe gittiğim yolda her zaman yaptığı yerde yapacak mı acaba harareti çok merak ediyorum uzun bir rampa var hep orada yapardı t yi taktıktan sonra hiç o denemeyi yapmadım faydası olup olmadığını bugün göreceğim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

mehmet bey hava alma yöntemleri ve geri kalan tüm işlemleri burdan okudugum için ordakılere söylediğimde alakası yok abi ,gerek yok abi internettekilere bak ma onlar ne biliyolar gıbı klasikleşmiş laflar kullanıyolar ve kendı bıldıklerını yapıyolar bi türlü hava alma işlemini yapamadılar

Sorunu çözsünler o zaman... :)

Yorum bağlantısı
Ali Toprak

araçlar konusunda pek bilgim olmadığı için yasin bey sizin dediklerinizi pek anlayamadım sanırım farklı bı hava alma şekli yada tüple mi ilgili..

termostatın derecesini bilmiyorum onu ilk gittiğimde değiştirmişti bu kadar sorun olacagını bilmediğimiz için sorma gereği duymamıştık..

dirsekdeki parça ne parçası alınca ne oluyor ben alabılırmıyım alabilirsem su boşaltma doldurma işlemi olacağınan yine hava yaptırırım büyük ihtimalle en başa dönmek istemem , radyatöre ne gibi bi işlem yapılıyor peki temizleme işlemi mi bi katkı malzemesi koyulup temizlendiğini söylemişti t yi yapan ustafaydası var mı radyatörün temizlenmesi bununlamı sağlanıyor yoksa kopressör falanmı gerekli herkes bişey söylüyor...

mehmet bey hava alma yöntemleri ve geri kalan tüm işlemleri burdan okudugum için ordakılere söylediğimde alakası yok abi ,gerek yok abi internettekilere bak ma onlar ne biliyolar gıbı klasikleşmiş laflar kullanıyolar ve kendı bıldıklerını yapıyolar bi türlü hava alma işlemini yapamadılar t tamam ama belki havayı tam alamıyolar...bu sayfada bu yorumları yapan okuyan ve ankarada oturup bana yardımcı olabılecek kimse yokmu acaba gerçekden çok sıkıldım sanayıye gıtmekden ve para harcamaktan sırf gıdıp geldıgımde ve orda araç denerken her seferınde 30 tl lık gaz yakıyorum :D

Bende ''T'' kiti yapıldığında termostat 82-97 derecelık olan vardı.Arada bir hararet tavan yapıp çok hızlı bir şekilde geri normale dönüyordu.74-89 derecelik termostat takıp denediğimizde sorun tamamen düzeldi Şimdi uzun yolda hararet 94'ün üzerine çıkmıyor.Dirsekte valf gibi bir şey var onu ordan çıkarmalısınız.Kendinizde yapabilirsiniz. Hava alma işlemi.araç çalışıp devir daim yapmaya başladığında otomatik olarak hava alınır diye biliyorum.Genleşme kabı kapağının işlevini doğru yaptığından emin olun.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

yasin bey bu işaretli hortumdan lpg beynine su girişimi oluyor?

radyatörü dolaşan su burdanda geçiyo yani öylemi o zaman termostat acınca biz bu hortumu çıkaracaz ve havayla su çıkacak tamamen su gelene kadar beklıycez su havasız gelınce takacaz öylemi yani..peki ali beyin dediği dirsek içindeki valfide çıkartacazmı

araç bugun herzamankı yerde yıne aynı hararetı yaptı fakat ısık uzun sure yanmadı sondu gerı ama sorun cozulmemıs gorunuyo yanı burda sayfalarca yazılmıs t yapın cozulsun dıye fakat kesın cozum degılmiş

Yorum bağlantısı
Ali Toprak

yasin bey bu işaretli hortumdan lpg beynine su girişimi oluyor?

radyatörü dolaşan su burdanda geçiyo yani öylemi o zaman termostat acınca biz bu hortumu çıkaracaz ve havayla su çıkacak tamamen su gelene kadar beklıycez su havasız gelınce takacaz öylemi yani..peki ali beyin dediği dirsek içindeki valfide çıkartacazmı

araç bugun herzamankı yerde yıne aynı hararetı yaptı fakat ısık uzun sure yanmadı sondu gerı ama sorun cozulmemıs gorunuyo yanı burda sayfalarca yazılmıs t yapın cozulsun dıye fakat kesın cozum degılmiş

Serdar bey hararet meselesi için aracınıza neler yapıldığını tam olarak yazar mısınız?Aynı sıkıntılar bendede vardı Hatta ben motor yaptırmak zorunda kaldım.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

en baştan beri yazacam bıraz uzun olabılır...

ilk gittigimde müşüre pul koydo benden 20 lt para aldı

2 tur attık olmayınca termostatı değiştirdi çıkan termostat da delikdi zaten yani öncekı sahıbı bu sorunla karşılaşmış ve oynamış buyuk ıhtımalle...

50 tl de ona verdim yıne olmayınca müşürü değiştirelim deyınce ben onadamı para verecem ya olmazsa deyince ..takalım olmazsa gerı cıkarıyım para verme dedı neyse değiştirdi 1-2 gun gezdim yine olmayınca internetten baktım t kiti diye bişey var gittim tamırcıye verdim müşürünü ve termostata verdıgım 50 tl yı de gerı aldım ama termostatı vermedım yani sorunuumu çözemediği iiön bedava termostat takmış oldu..

daha sonra 3 gün önce yani t kiti taktırdım ve havasını aldılar deneme aşamasına başlamadan önce usta dediki şimdi deneyecez bı kac kez yapacak ama sonra kesilcek dedi o gün 2 kez yaptı fakat sen bi süre kulan dedi şu an kullanıyorum aracı t taktırmadan önce hergün aynı yerde hararet yapan aracım t yı taktırdıkdan sonrada aynı yerde hararet yaptı yani o konuda pek bi değişiklik yok fakat büyük bi fark var normalde önce i ışığı yanardı 10-15 sn ye sonrada arıza ışığı yanardı araç kendini korumaya alırı stop edip çalıştırınca i ışıgı söner arıza ısıgı yanmaya devam ederı hararet de normale düşerdi bi süre sonda o ışık da sönerdi herşey normal olurdu fakat bunu seyahat sırasında her rampada yapardı..t den sonrasında ise ilk ışık yanıyo ama arıza ışıgı yanmadan hararet geri normale düşüyo ve o ışıkda sönüyo sonra devam yanı hıcbı sekılde ıkıncı ısık yanmıyo ve ben motoro stop etmek zorunda kalmıyorum oncekı gıbı...ama dedıgım gıbı rampalarda yıne hararet tavn yapıyo eskisi gibi değil ama

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Analşılan t nin faydası olmuş, ama sistem yine de hava yapıyor.Aracın ön tarafındaki hortumlara da by pass yapıyorlardı.Fotoğrafları vardı.Anlaşılan tek çare bu işlem.

Yorum bağlantısı
Ali Toprak

en baştan beri yazacam bıraz uzun olabılır...

ilk gittigimde müşüre pul koydo benden 20 lt para aldı

2 tur attık olmayınca termostatı değiştirdi çıkan termostat da delikdi zaten yani öncekı sahıbı bu sorunla karşılaşmış ve oynamış buyuk ıhtımalle...

50 tl de ona verdim yıne olmayınca müşürü değiştirelim deyınce ben onadamı para verecem ya olmazsa deyince ..takalım olmazsa gerı cıkarıyım para verme dedı neyse değiştirdi 1-2 gun gezdim yine olmayınca internetten baktım t kiti diye bişey var gittim tamırcıye verdim müşürünü ve termostata verdıgım 50 tl yı de gerı aldım ama termostatı vermedım yani sorunuumu çözemediği iiön bedava termostat takmış oldu..

daha sonra 3 gün önce yani t kiti taktırdım ve havasını aldılar deneme aşamasına başlamadan önce usta dediki şimdi deneyecez bı kac kez yapacak ama sonra kesilcek dedi o gün 2 kez yaptı fakat sen bi süre kulan dedi şu an kullanıyorum aracı t taktırmadan önce hergün aynı yerde hararet yapan aracım t yı taktırdıkdan sonrada aynı yerde hararet yaptı yani o konuda pek bi değişiklik yok fakat büyük bi fark var normalde önce i ışığı yanardı 10-15 sn ye sonrada arıza ışığı yanardı araç kendini korumaya alırı stop edip çalıştırınca i ışıgı söner arıza ısıgı yanmaya devam ederı hararet de normale düşerdi bi süre sonda o ışık da sönerdi herşey normal olurdu fakat bunu seyahat sırasında her rampada yapardı..t den sonrasında ise ilk ışık yanıyo ama arıza ışıgı yanmadan hararet geri normale düşüyo ve o ışıkda sönüyo sonra devam yanı hıcbı sekılde ıkıncı ısık yanmıyo ve ben motoro stop etmek zorunda kalmıyorum oncekı gıbı...ama dedıgım gıbı rampalarda yıne hararet tavn yapıyo eskisi gibi değil ama

Serdar bey termostatı 74-89 dereceli takın faydasını göreceksiniz.Bu linkten bulabilirsiniz.https://www.fordburada.com/default.asp?git=9&urun=53849#

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

Serdar bey termostatı 74-89 dereceli takın faydasını göreceksiniz.Bu linkten bulabilirsiniz.https://www.fordbura...t=9&urun=53849#

bugun su haznesınden normal su ekledim sag hortumu cıkardım yere salladım su kabına suyu ekledım tasmayacak kadar bı yandan da akıttım suyu antıfırız aktı yerıne 2 lt kadar su ekledım her zaman kı yerde hararet yapmadı arabam bugün tesadüfmüdür yoksa problemım çözüldümü bilmiyorum...

ali bey bu termostat orijinal demi ve ben takabilirmiyim bi sıkıntı olurmu eger düzelmezse bi de bunu değiştirecem

alibey termostatın aynı sitede 20 tl olanıda var o neyın nesi?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Serdar bey,donma derecesini ölçtünüz mü aracın bu işlemden sonra ? Bu havada bu kadar su koymak sıkıntı çıkarmasın.

Yorum bağlantısı
Ali Toprak

bugun su haznesınden normal su ekledim sag hortumu cıkardım yere salladım su kabına suyu ekledım tasmayacak kadar bı yandan da akıttım suyu antıfırız aktı yerıne 2 lt kadar su ekledım her zaman kı yerde hararet yapmadı arabam bugün tesadüfmüdür yoksa problemım çözüldümü bilmiyorum...

ali bey bu termostat orijinal demi ve ben takabilirmiyim bi sıkıntı olurmu eger düzelmezse bi de bunu değiştirecem

T.S.B de ''T'' kiti ile birlikte takılması gereken termostat, link de verdiğim termostat ve orjinal.Ben kendim değiştirdim ama hiç değişimini görmemişseniz tavsiye etmem zor bir işlem.

bugun su haznesınden normal su ekledim sag hortumu cıkardım yere salladım su kabına suyu ekledım tasmayacak kadar bı yandan da akıttım suyu antıfırız aktı yerıne 2 lt kadar su ekledım her zaman kı yerde hararet yapmadı arabam bugün tesadüfmüdür yoksa problemım çözüldümü bilmiyorum...

ali bey bu termostat orijinal demi ve ben takabilirmiyim bi sıkıntı olurmu eger düzelmezse bi de bunu değiştirecem

alibey termostatın aynı sitede 20 tl olanıda var o neyın nesı

bugun su haznesınden normal su ekledim sag hortumu cıkardım yere salladım su kabına suyu ekledım tasmayacak kadar bı yandan da akıttım suyu antıfırız aktı yerıne 2 lt kadar su ekledım her zaman kı yerde hararet yapmadı arabam bugün tesadüfmüdür yoksa problemım çözüldümü bilmiyorum...

ali bey bu termostat orijinal demi ve ben takabilirmiyim bi sıkıntı olurmu eger düzelmezse bi de bunu değiştirecem

alibey termostatın aynı sitede 20 tl olanıda var o neyın nesı

Serdar bey o 82-97 derecelik termostat size önerdiğim 74-89 derecelik termostat.Yani aracınız şu anda 97 derecede termostat açıyor 82 derecede kapanıyor.Size önerdiğim termostat da 87 derecede açacak 74 derecede kapatacak.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

ölçmedim daha doğrusu ölçemedim..bu antifiriz ölşme aleti benzinliklerde falan varmıdırkaç olması lazımdı

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Olabilir tam bilmiyorum ama dikkat etmeniz gereken organik yani kırmızı antifriz kullanmak.İdeal derecesi -25.

Yorum bağlantısı
Serdar Özmen

T.S.B de ''T'' kiti ile birlikte takılması gereken termostat, link de verdiğim termostat ve orjinal.Ben kendim değiştirdim ama hiç değişimini görmemişseniz tavsiye etmem zor bir işlem.

Serdar bey o 82-97 derecelik termostat size önerdiğim 74-89 derecelik termostat.Yani aracınız şu anda 97 derecede termostat açıyor 82 derecede kapanıyor.Size önerdiğim termostat da 87 derecede açacak 74 derecede kapatacak.

termostatın erken açmasının ne gibi bi faydası olacak peki termostat her turlu acıyo zaten sıkıntı ordamı yoksa ısınan havanın müşürü harakete geçirmesinde mi?termostat açsa bile hava varsa yine müşürü uyaracak ve gösterge fırlayacak yanlışmı düşünüyorum

yada antifirizi inceltmenin amacı ne

Olabilir tam bilmiyorum ama dikkat etmeniz gereken organik yani kırmızı antifriz kullanmak.İdeal derecesi -25.

antifirizim kırmızı ıcındekı yeşildi boşaltıldı kırmızı koyuldu ama tabıkı ıcınde ufak bı mıktar yesıl kaldı ama yogunluk kırmızı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...