İçeriğe Yönlendir

Ka - LPG Uyumu


Hikmet Demirtaş

Recommended Posts

Barış Kalkan

Yakiti aldigimiz yerin etkisi cok fazla opet ve shelden aldigimda bende 8.5lt gibi yaktiryorum ama bir iki defa TP den ve ve bir defa da yeni acilan alpetten aldim ucuz diye fakat daha fazlami yakiyor yoksa uckagit yapip havami basiyorlar anlamiyorum en az bir depoda 50 km daha kisa mesafe gidiyor, totali denemek istiyorum arabam gelsin servisden ilk is totalden doldurmak olucak

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Hakan 50 km ie yoldan cikip yol kenarindaki tabelaya vurdum on camda catlak ve direkde 5 cmlik ezik oldu.

Yorum bağlantısı
Cemal Danacı

barış ve şani yorumlar için teşekkürler cumartesi günü atiker sıralı sistem lpg kiti taktırdım yağlama ve porformans için de birşeyler eklettirdim ve ilk hesaplamam da ortaya çıkan rakam beni çok şaşırttı...deneme amaçlı 20 TL ' lik LPG aldım ve tam 99 km sonra ötmeye başladı ve bitti :) bu duruma acayip sevindim ve ford ka ma yeniden aşık oldum diyebilirim...

Hakan 50 km ie yoldan cikip yol kenarindaki tabelaya vurdum on camda catlak ve direkde 5 cmlik ezik oldu.

geçmiş olsun barış...

Yorum bağlantısı
Birol Anaç

CNG yi araştırın derim.Biraz taktırma maliyeti yüksek.(1500-3000 arası) 1 ay önce kuzenimin Ford Ka sına taktırdık. Klimalı uzun yolda 9 kuruş yakıyor.Ancak her yerde dolum yapılamaması problem.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

cng yi araştırdım istanbulda sadece dolum yapan bir yer var, tabi kaynakta eksiklik yok ise şimdilik yaş iş evden dahi dolum yapılabilir vs yazılar vardı ama ben 2.kattan kapı önüne tesisatmı cekicem :D daha zamanı var, birde birilerinin işne gelmez sanırım doğal gaz fiyattam dolayı kazançları düşüceginden her yere kurulmaz bence..

barış ve şani yorumlar için teşekkürler cumartesi günü atiker sıralı sistem lpg kiti taktırdım yağlama ve porformans için de birşeyler eklettirdim ve ilk hesaplamam da ortaya çıkan rakam beni çok şaşırttı...deneme amaçlı 20 TL ' lik LPG aldım ve tam 99 km sonra ötmeye başladı ve bitti :) bu duruma acayip sevindim ve ford ka ma yeniden aşık oldum diyebilirim...

geçmiş olsun barış...

hayırlı olsun Cemal

Yorum bağlantısı
Fatih Başaran

Bugün itibari ile %8.5 zam geldi arkadaşlar geçmiş olsun hepimize pompa fiyatı 2.53

Yorum bağlantısı

Hakan 50 km ie yoldan cikip yol kenarindaki tabelaya vurdum on camda catlak ve direkde 5 cmlik ezik oldu.

çok geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Bugün itibari ile %8.5 zam geldi arkadaşlar geçmiş olsun hepimize pompa fiyatı 2.53

önceden haberini aldığımdan dün akşam depoyu doldurdum 2.20 den

çok geçmiş olsun.

sağol Hakan

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Onur Gülay

Yakıt tüketimini krş hesabı değilde LT hesabı yaparsanız, daha mantıklı olur. Zira yarın benzine / lpg ye zam gelirse aracınız çok yakmaya başlamayacak, değil mi?

Sani bey benim kafam almadı bir türlü bu hesabı ? aklım karıştı şimdi ben 40 lt depo fulledim şehir içi ortalama 420 km kadar yol gittim depo dibe çekti tam boşalmasını beklemedim ama E harfinin üstündeydi depo o yüzden tam birşey diyemiyorum benim aracım km de kaç lt yakmış oluyor bu hesabı nasıl yapıyorsunuz ben anlamadım aydınlatırsanız zahmet olmazsa çok müteşekkir olurum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani bey benim kafam almadı bir türlü bu hesabı ? aklım karıştı şimdi ben 40 lt depo fulledim şehir içi ortalama 420 km kadar yol gittim depo dibe çekti tam boşalmasını beklemedim ama E harfinin üstündeydi depo o yüzden tam birşey diyemiyorum benim aracım km de kaç lt yakmış oluyor bu hesabı nasıl yapıyorsunuz ben anlamadım aydınlatırsanız zahmet olmazsa çok müteşekkir olurum

LT'nizi km'ye bölüp 100 ile çarpacaksınız.

Sizin araç ortalama 9.5lt yakmış ki, lpg değilse çok fazla.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Açar

selamlar herkese

aranıza yeni katıldım isim burak yas 38 istanbul

öncelikle benim 97 model ford ka var klimalı 167.000 km idi motor ve sanzıman arasındaki motor su tıpası patladı kışın antfiriz olduğu halde ve su eksıltmeye başladı yaz başında komple motoru revizyon yaptım

parçaları istanbul aksaraydan merkez otodan cem beyden aldım parçalarla bir sıkıntım olmadı fakat benımde baya bır acı tecrube dıyelım bunları paylaşmak istedim

arkadaşlar bu araçlara farklı sibob dedikleri bir olay yapılıyor fakat bu işlem sıkıntılı bir süreç cünkü rektifiyeci ile baya bir uzun süreçli bir deneme yanılma ve araştırma sonucunda ve almanyada ford servısınde çalışan bır gurbetçi arkadasın yardımı ila bu konuyu paylaşmak istedım faklı sibobların sibob içi kayıtları az veya çok yapılınca araç bir kaç gün sonra rolantide çalışırken sibobları sarma tabir edilen bir olay gerçekleşiyor( bu bazen ıtıcılerın cıkmasından oluyor ) bu nedenle bu araç motorlarına farklı sibob yapılması uygun degıl bır tek olumlu sonucu var orjınal sıbob ve kayıtları alınarak yapılması olur .

ayrıca aracın rolantıde ıstop etmesı ençok rolanti valfınden denıyor doğrudur fakat ben başka birin sorundaha buldum bu raçların motor ları ufak olduğundan araç içi elektrik tesisatı kavruluyor vebu kavrulankablolar birlerine değerek kısa devreden araç istop ediyor bu sorunlu kablo ise volant üstünde bulunan okuyucu kablosunun manifolt etrafından dolanarak geçmesidir bu kabloyu keserek yanmaz kablodan ve farklı bır yerden gecırerek yaparsanız ıstop olayını aşa bılırsınız

aracın gıdışini arttırmak içinde aracın baskı balata sını 18mm dır ben 22mm olan ford stret ka nın baskı balata ve merkezını koydum sadece volanta oluşan 18mm olusturduğu izi tornada sildirdim ve araçta inanılmaz bir çekiş oldu (birebir bir uyumludur).

araçta başka bir hata var eğer lpg taktırmayı düşünürseniz ben taktırdım ve çok memnunum şuan 190-200 krş yakmakta herneyse

emme manifoltunun su çıkısı ve gırışi sol tarafta manifolt arkasında gorunuyor eskı manıfoltlarda bu su gırısı dıyelım zamanla sıcak soguktan çatlama oluyor ve su kacırma yapıyor lpg takılınca bu su gırısınde patlama yada su kacırma oluyor ona dıkkat edılmesıdır arabanın toplam parça malıyetı 900 tl tuttu sadece manıfolt 500 tl bılgınıze ben o su gırısını tornacıda motor yapılırken su gırısını sokturdum tornacıda dış cektırdım ve kırmızı bır ılaç ila yerıne monteledım ve orjınalınden daha saglam oldu bılgınıze sunarım

araç benzınde baya bır yakmakta ben akl sıralı sıstem taktım yakıt olarak 80 tl depo dolduruyorum sehır ıcı 400 km gıtmekteyım bos trafıkte otaban genellıkle fakat klıma acılınca perfomsmansta kayıp baya hıssedılıyor

aklıma geldıkce sıze bu elektrık tesısatı hatalarını sızlerle paylaşıçam suan rolantı dalgılanması var suan onun uzerınde durmaktayım bu dalgalanma yapmasında araç fanı devreye gırınce araç istop etmekte dir eger bu konuda bır bılgısı olan var sa bılgı alına bılır

ayrıca istanbul kucukcekmece tepe ustunde karbıratorcu mehmet ustada sibob ayarı yapıldı bu ayar bıra ezber bozan bir yapıya sahıp araç sıcakken 30 derece tabır edılen bır ayar yapıldı ve sesı cok kesıldı sordum ve soyle bır cevap aldım lpg lı araçlar motor sıcak ıken

yapılması sıboblar acısında daha verımlı oluyor ımıs herneyse yapılan ıslemden ben cok memnun oldum anlıyacagınız serker bayramından kurban bayramı arası araçla baya bır ugraştım ve ortalama 2.000 tl harcadım ve kaporta boya işçilik dahıl tam istediğim gibi oldu

arkadaşlar bu araçlar cok narın araçlar fazla uzmeye gelmıyor ama hafta sonları onla gezmek ayrı bır keyif diye dusunuyorum yaptığım butunmasraflara degıyor :)

kafanızı cok sısırdım kusura bakmayın ıyı forumlar dılerım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Subaplarla ilgili yaşadığınız sıkıntıyı anlamadım :s Subaplar 0.2 emme 0.5 egzoz olarak ayarlanmalı.

Elektrik sistemi kabloları evet ortada. Bu yüzden artık bir çok KA'nın bu kabloları kontrol etmesinde fayda var.

97 model olan aracınız Türkiye'de sayılıdır. İstanbul'da ise tek tük. Plakanız nedir? Bi kaçını hatırlarım.

Manifold kaçağı maalesef kronik. Ancak sıfırı zaten 550TL'ydi?

İstanbul'da KA'nız için kaçırmamanız gereken tek usta Osman ile Fatih ustalardır. Mutlaka göstermenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Burak bey merhaba ben baskı balata kısmını anlayamadım street ka baskı balata ve merkezi aracın gidişini ne kadar etkileyebilir cahilliğime verin önceki baskı balatanız bitik değilse hızlanma ve kalkışda gidiş ne derece arttı?

Yorum bağlantısı
Burak Açar

selam bende sızın gıbı fazla bılgı sahıbı degıldım fakat kullandıkdan sonra anladım bana da cem bey referans ettı bu olayı arabanın hızlanması ve yokuslarda bayılma olayı kayboldu gıbı son suratte degısme yok ama ara hızlanmalar gok degıstı eskısı gıbı bır tembellıgı yok gayet serşlesti tabı bır mınıcoper :) serılıgı beklenmez .

Yorum bağlantısı
Burak Açar

sanı bey aracımın plakası 34 s 3717 dır eger o ustaların bana tel no verırsenız sevınırım

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 7 ay sonra...
İbrahim Çoma

ACİLL YARDIMA İHTİYACIM VAR ARKADAŞLAR!.

Bugün aracıma atiker obd lpg sistemi taktırdım fakat zaten son zamanlarda kararsız çalışan rölanti valfi sabah 800-900 devirlerde gezinirken araca lpg takıldıktan sonra 500-600 devirlere düştü daha gaz alıp denemek nasip olmadı akşama ancak yetişti araç fakat benzindeyken neden motor bu denli devirsiz çalışır lpg sistemi aracı zorluyor sanki araç gaz yemiyor takan arkadaş ateşleme sisteminde sıkıntı var hemen gaz yemiyor tepki vermiyor demişti sabah fakat ne bekliyorsa 60 hp lik bu motordan hemen tepki verecek neyse uzun lafın kısası yarın sanayiye gidip buji ve buji kablolarına baktıracaktım fakat bu sorun benzinde çalışırken bile aracın silkelenerek gitmesine neden oluyor.Ne önerirsiniz? rölanti valfini değiştirip sorun düzelmez diye korkuyorum arkadaşlar pahalı bir meret sonuçta o valf ?? yorumlarınızı bekliyorum ayrıca montaj yapan arkadaş bu şekilde lpg için program atamayacağını sorunu düzelttikten sonra gel diyor ne önerirsiniz ??

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ACİLL YARDIMA İHTİYACIM VAR ARKADAŞLAR!.

Bugün aracıma atiker obd lpg sistemi taktırdım fakat zaten son zamanlarda kararsız çalışan rölanti valfi sabah 800-900 devirlerde gezinirken araca lpg takıldıktan sonra 500-600 devirlere düştü daha gaz alıp denemek nasip olmadı akşama ancak yetişti araç fakat benzindeyken neden motor bu denli devirsiz çalışır lpg sistemi aracı zorluyor sanki araç gaz yemiyor takan arkadaş ateşleme sisteminde sıkıntı var hemen gaz yemiyor tepki vermiyor demişti sabah fakat ne bekliyorsa 60 hp lik bu motordan hemen tepki verecek neyse uzun lafın kısası yarın sanayiye gidip buji ve buji kablolarına baktıracaktım fakat bu sorun benzinde çalışırken bile aracın silkelenerek gitmesine neden oluyor.Ne önerirsiniz? rölanti valfini değiştirip sorun düzelmez diye korkuyorum arkadaşlar pahalı bir meret sonuçta o valf ?? yorumlarınızı bekliyorum ayrıca montaj yapan arkadaş bu şekilde lpg için program atamayacağını sorunu düzelttikten sonra gel diyor ne önerirsiniz ??

 

LPG'ci doğru söylemiş. Önce aracın benzinde sorun olmaması sağlanacak, sonra LPG ayarları yapılacak.

Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma

LPG'ci doğru söylemiş. Önce aracın benzinde sorun olmaması sağlanacak, sonra LPG ayarları yapılacak.

LPG nasıl bir anda rölantiyi bu kadar etkiledi anlamadı tek marşta çalışan araçla akşam eve zor geldim :) yarın rölanti valfini değiştirip tekrar deneyeceğim umarım düzelir ateşlemeden olduğunu sanmıyorum zaten o valf allaha emanet çalışıyordu son zamanlarda teşekkürler..

Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma

Ve mutlu son...

Sübap ayarı yapıldı rölanti valfi değiştirildi ölçtüğüm ilk değerler

ŞEHİR İÇİ 24 krş

ŞEHİR DIŞI 15 krş :)

 

Yakıt OPET AYGAZ dan alınmıştır. lt fiyatı 2.43 tl 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

şehir içi 24 ise çokmu ne 2012 araçların arkasından yetişmeye çalılıyosun heralde :)

bir saat önce yakıt aldım 7.9 ortalama 2.52 litresi 20 krs yapıyor ve bu değer sibap ayarsız, bayram sonrasına kaldı benim ayar.

 

bu arada benim tankım 32 litre ve aldığım istasyonun pompasıda hileli değil tam olarak %80 ni doluyor buda 25-26 litre arası demek aldığım vakte göre 25 yada 26 litre civarında doluyorki başka yerlerde 30 litre basıyorlar ama gittiğim kilometre aynı.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Pusat Köksal

Atiker kullaniyorum cok memnunum.Tek sorunu sabah uzun sure benzinde kalip sonra tupe gecmesi oda cok sikinti degil yakit tuketiminde 100kmde benzinde 36 tl yerine 25tl yakmasi 10lira az para degil ama lpgli satin almasam taktirmazdim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Atiker kullaniyorum cok memnunum.Tek sorunu sabah uzun sure benzinde kalip sonra tupe gecmesi oda cok sikinti degil yakit tuketiminde 100kmde benzinde 36 tl yerine 25tl yakmasi 10lira az para degil ama lpgli satin almasam taktirmazdim.

Motor ısısı yeterli seviye ulaşmıyor veya lpg geçiş ısısı yüksek tutulmuş olabilir. Kontrol edilmesinde fayda var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...