İçeriğe Yönlendir

Özel Mi Yetkili Servis Mi?


Recep Mura

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

Genelde bu sorunlar çok basit bir sensör hatası oluyor sıkamayın canınızı...Çözüme erken ulaşmak bu arızayı daha önce çözmüş bir ustaya denk gelince oluyor..istanbula yakın iseniz maslakta fatih ustaya uğrayın derim..

Yukarıdaki resimlere hangi siteden ulaştınız ?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Haklısınız sorun başlayalı zaten daha önce de balirttim bakımdan hemen sonra başladı ve yaklaşık üzerinden 3 ay geçti ve 4000 km yol yaptım ama canımı sıkmaya devam ediyor çözmek istiyorum 5 farklı yere gittim yetkili servis de dahil hepsi de başka şeyler söyledi ama hiçbiri de şu ana kadar çözemedi...hayırlısı arıyoruz hala hakiki anlayan ustaları....

Resimleri yukarıda da belirtmiştim ve bununla ilgili konuda açmıştım ama pek ilgilenen olmadı aşağıda linkleri verdim rusça tamir kılavuzundan aldım...

Konuyla ilgili bir konu başlatmıştım orada bulduğum yerlerin linkini vermiştim

http://www.fordclubt...__fromsearch__1

Bunlar bu rusça kılavuzları aldığım site linkleri çeviriciler ne kadar başarılı çevirir bilemiyorum en azından ingilizce olsa çat pat anlaşılırdı ama iş rusça olunca sadece resimlerine bakarak birşeyler çözmeye çalışıyorum...

http://automanual.org.ua/tr/ford/

http://autorepman.com/tr/ford/

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Arkadaşlar malum aracım 2004 Fusion 1.6 Benzinli Lux modeli bizim hava filtremiz aşağıdakilerden hangisidir dikdörtgen olan mı yoksa diğeri mi? Acaba dikdörtgen olan diğerinin yerine uyar mı? benim araca sanki dikdörtgen olandan takıldı gibi hatırlıyorum acaba bu durum benim araçtaki ve ustaların bir türlü şundadır diyemediği probleme sebep olabilir mi?

lnRdL.jpg

XSy6Q.jpg

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

kare olan üst resimdeki 1.4 motor hacmindeki fusion için alt resimdeki dikdörtgene benzeyen ise 1.6 motor hacmindeki fusionlar için

Yorum bağlantısı
Recep Mura

kare olan üst resimdeki 1.4 motor hacmindeki fusion için alt resimdeki dikdörtgene benzeyen ise 1.6 motor hacmindeki fusionlar için

Diködrtgen olanın diğerinin yani 1.6 motora takılması mümkün müdür? ben eğer polen filtresi ile karıştırmıyorsam dikdörtgen olandan takıldı diye hatırlıyorum acaba aracımdaki sıkıntının kaynağı olabilir mi arkadaşın biri satıcılırın Fusion hava filtresi yerine Focus filtresi verdiğinden bahsetmiş acaba benim sıkıntımın sebebi olabilir mi diye birden aklıma geldi de...

Yorum bağlantısı
Serkan Önder

kare olan dikdörgen kısmına olur ama dikdörtgen kare olanın yerine oturmaz kontrol etmenizde fayda var eğer yanlış takılmışsa sorun bu yüzdende olabilir hava filtresi büyük bi etken hatta filtreyi ters takmış bile olabilirler

Yorum bağlantısı
Recep Mura
(düzenlendi)

kare olan dikdörgen kısmına olur ama dikdörtgen kare olanın yerine oturmaz kontrol etmenizde fayda var eğer yanlış takılmışsa sorun bu yüzdende olabilir hava filtresi büyük bi etken hatta filtreyi ters takmış bile olabilirler

Aynen öyle birden aklıma geldi çünkü 4 farklı ustanın problemi bulamayıp hepsinin farklı şeyler söylemesi bana normal gelmiyor bakım yapan ustaya da kaç kere söyledim yaptığın işlemleri gözden geçirip tekrar kontrol etsen belki tam oturmamış ters takılmış birşey olabilir felan diye ama hiç kontrol etmedi problem yok diye hayırlısı yarın bir başka ustaya gideceğim ilk işim ona kontrol ettirmek olsun bakalım inş. bundandır...

tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bugünkü ustada aracı inceledi bazı parçaları denedi bilg. cihazlarla kontrol etti herhangi bir hata bulamadı hata vermiyor dedi krank milinide kontrol ettim dedi hortumlar wentinhouse vb. hata yok dedi %80 oranında Gaz kelebeğinden kaynaklı dedi başka bir tane bulup denemek lazım dedi şuan elinde ve çevresinde olmadığından deneyemedim dedi Vallahi ne yapacağımı bilemedim bir usta çıkıp kesin şundandır dese hemen değiştireceğim ama biri bile kesin şundandır diyemiyor öylece kalıyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Recep Mura
(düzenlendi)

Arkadaşlar bulunduğum yerdeki yetkili servise bir vesile ile bugün tekrar gittim ve tam bir fiyasko ile karşılaştım yetkili servislere olan inancım ve güvenim zaten pek yoktu hepten yerle bir oldu önceki söyledikleri ile bugün söyledikleri neredeyse birbirinin tam zıddıydı bunları şikayet edebilecek bir yer yok mu Forda şikayet ettim ama sadece arayıp gazımı almaktan öteye geçeceklerini sanmıyorum...

1.Durum Tavan çıtası ile ilgili ilk gittiğimde fiyat almıştım 213 TL Kdv indirimim vardı bu sefer taktırmak için gittim bu ürün otosan ürünü değilmiş kdv indirimi geçerli değil dedi bende sırf bu yüzden kaç km yoldan geldiğimi daha önce 213 TL fiyat verdiğini söyledim 5 kuruş bile inmedi hata yapmışız kusura bakmayın dedi hatta bana utanmadan dışarıda 150 TL ye felan yapılıyor gibi laflar da etti servis danışmanı...

2.Yaşadığım problemle ilgili daha önce bana hego sensör hatası var değişecek demiştiniz bu sensör iki taneymiş benim hangisi arızalı parça kodu verir misiniz dedim tekrar bakmamız lazım dedi hatta dedim geçen problemi çözemediğiniz halde çözdük diyerek benden ücret aldınız dedim hatayı silmişizdir yalnızca bilg. bağlarsak almayız dedi bende zaten sadece bilg. bağladınız problem çözüldü dediniz çözülmedi dedim tekrar bağlayalım dediler daha usta bilg. bağlamadan lpgli araçlarda hego sensör hatası vermesi normal dedi ve bana daha önce hego sensör diyen servis danışmanı birden çarketti ben böyle birşey demedim diye iyice çıldırdım usta sakinleştirdi ben araca bakacağım size bizzat bilgi vereceğim dedi 2-3 saat sonra geldi ve bana Gaz kelebeğinden kaynaklı ben yeni yazılım, güncelleme vb. yükledim şimdi daha iyi gibi biraz böyle kullanın eğer devam ederse gaz kelebeğini değiştirmemiz lazım dedi...

Şimdi size soruyorum böyle bir yetkili servis olur mu? böyle bir yere bir daha gidilir mi?

tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tamer Akkan

Arkadaşlar bulunduğum yerdeki yetkili servise bir vesile ile bugün tekrar gittim ve tam bir fiyasko ile karşılaştım yetkili servislere olan inancım ve güvenim zaten pek yoktu hepten yerle bir oldu önceki söyledikleri ile bugün söyledikleri neredeyse birbirinin tam zıddıydı bunları şikayet edebilecek bir yer yok mu Forda şikayet ettim ama sadece arayıp gazımı almaktan öteye geçeceklerini sanmıyorum...

1.Durum Tavan çıtası ile ilgili ilk gittiğimde fiyat almıştım 213 TL Kdv indirimim vardı bu sefer taktırmak için gittim bu ürün otosan ürünü değilmiş kdv indirimi geçerli değil dedi bende sırf bu yüzden kaç km yoldan geldiğimi daha önce 213 TL fiyat verdiğini söyledim 5 kuruş bile inmedi hata yapmışız kusura bakmayın dedi hatta bana utanmadan dışarıda 150 TL ye felan yapılıyor gibi laflar da etti servis danışmanı...

2.Yaşadığım problemle ilgili daha önce bana hego sensör hatası var değişecek demiştiniz bu sensör iki taneymiş benim hangisi arızalı parça kodu verir misiniz dedim tekrar bakmamız lazım dedi hatta dedim geçen problemi çözemediğiniz halde çözdük diyerek benden ücret aldınız dedim hatayı silmişizdir yalnızca bilg. bağlarsak almayız dedi bende zaten sadece bilg. bağladınız problem çözüldü dediniz çözülmedi dedim tekrar bağlayalım dediler daha usta bilg. bağlamadan lpgli araçlarda hego sensör hatası vermesi normal dedi ve bana daha önce hego sensör diyen servis danışmanı birden çarketti ben böyle birşey demedim diye iyice çıldırdım usta sakinleştirdi ben araca bakacağım size bizzat bilgi vereceğim dedi 2-3 saat sonra geldi ve bana Gaz kelebeğinden kaynaklı ben yeni yazılım, güncelleme vb. yükledim şimdi daha iyi gibi biraz böyle kullanın eğer devam ederse gaz kelebeğini değiştirmemiz lazım dedi...

Şimdi size soruyorum böyle bir yetkili servis olur mu? böyle bir yere bir daha gidilir mi?

SORUNUN çözüldümü peki murat bey

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Sorunum büyük oranda çözüldü yani stop etme durumu benzinde çözüldü rölanti de hafif dalgalanma devam ediyor rölanti benzinde araç tamamen durunca 800 lere kadar iniyor ancak lpgde bazen çok kısa süreli 700 seviyelerini indiği de oluyor çok çok nadiren 600 lere de inip tekrar 800 ler seviyelerine gelip orada hafif oynamadan sonra sabitleniyor sanırım ayarla ilgili en son ayardan sonra bu kadar düzeldi mesela ani frenlerde rölanti çok çok düşerdi hatta stop ederdi şuan frende en ufak oynama yapmıyor demekki bu işten iyi anlayan bir usta sorunu tam manasıyla çözebilecek ama artık bilmediğim güvenmediğim rastgele ustalara gidip aracı gereksiz kurcalatmak istemiyorum zaten araç stop etmedikten sonra problem yok inş. etmez henüz 200 km dir lpge de kullanıyorum hanım da iki kez stop etmiş ama sanırım onlarda hanımın kalkış anında araca yeterli gaz vermediğinden stop etmiş gibi anladım çünkü benzine göre biraz daha hassas olduğundan lpg bazen yeterli gaz verilmediğinde stop ediyor doğal olarak ama bende çok şükür stop etmedi ama dediğim gibi rölantideki hafif dalgalanma devam ediyor zamanla düzelecek gibi geldi bana hayırlısı...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ne yazıkki durum bu, yetkili servislerin %98 i tın tın, civata sıkıcı çırak seviyesinde bile değiller, ee böyle millete böyle servis, genel durumumuzu siz düşünün artık.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Ne yazıkki durum bu, yetkili servislerin %98 i tın tın, civata sıkıcı çırak seviyesinde bile değiller, ee böyle millete böyle servis, genel durumumuzu siz düşünün artık.

Maalesef öyle ne kadar gayri ciddi çalıştıklarını gerek çoğu ustalarının nasıl usta olduklarını ve servis danışmanlarınında ne kadar cahil olduklarını gördüm düşünün tavan çıtası için bana fiyat veriyor daha sonra sipariş için gittiğimde pardon bu ürün bizim ürün değilmiş bu fiyatımız şudur diyor utanmadan sıkılmadan da bana dışarıda şu fiyata yapıyorlar diyor gerisini diz düşünün...Yaşadığım problem içinde ilk gittiğimde hiç alakasız bir parçadan kaynaklı deniyor bir sonraki gidişimde biraz sert konuşunca kızınca çark ediyor ve usta daha aracı görmeden kesinlikle o parçadan değil diyor bu yetkili servis bu araçlardan en iyi analayan insanların olması gerek:))))

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Sorunum büyük oranda çözüldü yani stop etme durumu benzinde çözüldü rölanti de hafif dalgalanma devam ediyor rölanti benzinde araç tamamen durunca 800 lere kadar iniyor ancak lpgde bazen çok kısa süreli 700 seviyelerini indiği de oluyor çok çok nadiren 600 lere de inip tekrar 800 ler seviyelerine gelip orada hafif oynamadan sonra sabitleniyor sanırım ayarla ilgili en son ayardan sonra bu kadar düzeldi mesela ani frenlerde rölanti çok çok düşerdi hatta stop ederdi şuan frende en ufak oynama yapmıyor demekki bu işten iyi anlayan bir usta sorunu tam manasıyla çözebilecek ama artık bilmediğim güvenmediğim rastgele ustalara gidip aracı gereksiz kurcalatmak istemiyorum zaten araç stop etmedikten sonra problem yok inş. etmez henüz 200 km dir lpge de kullanıyorum hanım da iki kez stop etmiş ama sanırım onlarda hanımın kalkış anında araca yeterli gaz vermediğinden stop etmiş gibi anladım çünkü benzine göre biraz daha hassas olduğundan lpg bazen yeterli gaz verilmediğinde stop ediyor doğal olarak ama bende çok şükür stop etmedi ama dediğim gibi rölantideki hafif dalgalanma devam ediyor zamanla düzelecek gibi geldi bana hayırlısı...

abi rölanti dalgalanmaları bende de var lpg araçta ister istemez oluyor bu stop etme sevyesine inmedikçe sorun yok.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

abi rölanti dalgalanmaları bende de var lpg araçta ister istemez oluyor bu stop etme sevyesine inmedikçe sorun yok.

Gerçekten bu mesajı okuyunca çok sevindim, çünkü aracı aldıktan sonra hiç devir saatine bakmamıştım taki bu bakımdan sonra stop etmeler başlayana dek önceden araçta rölanti de dalgalanma oluyor muydu yoksa sabit mi kalıyordu hiç hatırlamıyorum ama bu stop etmelerden sonra gözümü devir saatinden ayıramaz oldum stop edecek mi etti mi diye çok şükür dediğim gibi benzinde düzeldi lpg dede en azından ani frenlerde vb. stop etmiyor ama dalgalanma devam ediyor eğer sizde de varsa demekki biraz da normal dediğiniz gibi stop etmesinde dalgalanma çok da önemli değil...

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Gerçekten bu mesajı okuyunca çok sevindim, çünkü aracı aldıktan sonra hiç devir saatine bakmamıştım taki bu bakımdan sonra stop etmeler başlayana dek önceden araçta rölanti de dalgalanma oluyor muydu yoksa sabit mi kalıyordu hiç hatırlamıyorum ama bu stop etmelerden sonra gözümü devir saatinden ayıramaz oldum stop edecek mi etti mi diye çok şükür dediğim gibi benzinde düzeldi lpg dede en azından ani frenlerde vb. stop etmiyor ama dalgalanma devam ediyor eğer sizde de varsa demekki biraz da normal dediğiniz gibi stop etmesinde dalgalanma çok da önemli değil...

abi sabah ilk çalıştırdığımda soğuk havalarda rölanti 1000-1500 lerde geziniyor ısınmasını bekledikçe bu değer 900 lere kadar iniyor 5-6 km sonra tamamen normalleşiyor 500-700 arası dalgalanıyor ama stop vs olmuyor lpg ye geçtiğimden beri bu böyle. devir saatinin çakılı kaldığını daha görmedim bence çokta üzerine gitme abi stop sorununu çözdysen aracı kurcalatma her kurcalayan kafasına göre bişeler yapıyor sonra olan senn benm gibi 3 krş kazananlara oluyor :D

Yorum bağlantısı
Recep Mura

abi sabah ilk çalıştırdığımda soğuk havalarda rölanti 1000-1500 lerde geziniyor ısınmasını bekledikçe bu değer 900 lere kadar iniyor 5-6 km sonra tamamen normalleşiyor 500-700 arası dalgalanıyor ama stop vs olmuyor lpg ye geçtiğimden beri bu böyle. devir saatinin çakılı kaldığını daha görmedim bence çokta üzerine gitme abi stop sorununu çözdysen aracı kurcalatma her kurcalayan kafasına göre bişeler yapıyor sonra olan senn benm gibi 3 krş kazananlara oluyor :D

Tamer Bey, buraya yazdıklarınızda bir hata yoksa tamamen araçtaki rölanti durumu aynı, dediğiniz gibi aracı ilk çalıştırdığımda rölanti 1000-1500 arasında oluyor ısındıkça düşüyor 1000 seviyelerine geliyor hareket halinde frenlemelerdeki stop etme hemen hemen durdu gibi benzinde 500 küsur km sıkıntı olmadı şuan lpgde deniyorum henüz stop etme olmadı ama dediğiniz gibi dalgalanma lpgde benzine göre biraz daha fazla çok kısa süreli bazen 600 seviyelerine kadar iniyor araç tamamen hareket halinden durma pozisyonuna geçince hemen aşağı yönlü hareket edip sonra 800-900 civarında sabitleniyor ki dediğiniz gibi stop etmedikçe hiç önemli değil bu stop etmeler başlamadan evvel rölantisi nasıldı hiç hatırlamıyorum çünkü hiç bakmamıştım dikkatimi hiç çekmemişti 7 ay öylece sorunsuz kullandım acaba o zaman da mı böyle dalgalanıyordu bilemiyorum...aynen öyle stop etmeye devam etmezse kesinlikle kurcalatmamayı düşünüyorum ama yeniden stop etme durumuyla karşılaşırsam gaz kelebeğini değiştirmeyi düşünüyorum...hayırlısı bakalım..

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

Servis vurgununa bir örnekte ben vermek istiyorum;

Arkadaşım 2005 benzinli Fusion unu servise götürmüş ve aşağıdaki listeyi çıkartmışlar:

Şanzıman Motor Takozu 135

2 salıncak burcu 375

Sağ rot başı 106

V kayış set 210

Devirdaim 300

Triger Set 300

Vites Halatı 550

yağ bakımı .......

total işçilik vs. :2500 TL Bunun içinde %18 KDV indirimi de varmış (tam bi bindirim olmuş) :))) :bravo:

Başka bir serviste sadece triger+devirdaim+V kayış set 615 TL(%18 KDV indirimi dahil) fiyat verdi.

Sonuç olarak Arkadaşı aldım sanayide bu firman?n reklam?na izin vermiyoruz. un Özel servisine götürdüm yukarıdaki listenin tamamını 1.000,00 TL'ye yaparız dediler edilecek.

Yetkili servislerin bu soygununa Kim dur diyecek acaba? Serbest piyasa var biliyoruz ama bu kadar da Serbest olmamalı dimi.

Siz olsanız hangi seçeneği tercih ederdiniz

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bu sorunun benzeri bende de oldu. Ama benimki tamamen lpg kaynaklıydı (bütün yorumları okumadım onun için böyle yazıyorum). Aracın lpg filtresi değiştikten sonra araba düzen tutmadı bi türlü. Atiker yetkili servisinde yaptırmıştım ( bi önceki aracımda). Araba sürekli stop etmeye başladı. Usta motor sıcaklığını 20 dereceye kadar düşürdü. Beni anlamıyo sandı herlade. Isı müşiriydi, termostat tı derken sorun çözülmedi bi türlü. En son Atiker genel müdürlüğü aradım konyayı, Ankara'ya göreve gideceğimden ordaki bölge müdürlüğüne götürün dediler. Onlarda araçta bişey bulamadılar. Sorun lpg de değil dediler. Ben ısrar ettim o zaman opel 'den sorun yok diye yazı istediler. Yetkili servisten mekanik arıza yoktur diye rapor aldım. O zamana kadar yaptığım harcama 300 ü buldu. O rapordan sonra dedim ki bundan sonra beş kuruş para harcamam. Adamlar regülatörü enjektörü değiştirdiler araba kız gibi :D , para mara almadılar ondan sonra...

tarihinde Necati Öner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura
Bu sorunun benzeri bende de oldu. Ama benimki tamamen lpg kaynaklıydı (bütün yorumları okumadım onun için böyle yazıyorum). Aracın lpg filtresi değiştikten sonra araba düzen tutmadı bi türlü. Atiker yetkili servisinde yaptırmıştım ( bi önceki aracımda). Araba sürekli stop etmeye başladı. Usta motor sıcaklığını 20 dereceye kadar düşürdü. Beni anlamıyo sandı herlade. Isı müşiriydi, termostat tı derken sorun çözülmedi bi türlü. En son Atiker genel müdürlüğü aradım konyayı, Ankara'ya göreve gideceğimden ordaki bölge müdürlüğüne götürün dediler. Onlarda araçta bişey bulamadılar. Sorun lpg de değil dediler. Ben ısrar ettim o zaman opel 'den sorun yok diye yazı istediler. Yetkili servisten mekanik arıza yoktur diye rapor aldım. O zamana kadar yaptığım harcama 300 ü buldu. O rapordan sonra dedim ki bundan sonra beş kuruş para harcamam. Adamlar regülatörü enjektörü değiştirdiler araba kız gibi :D , para mara almadılar ondan sonra...

Siz baştan teşhisi koymuşsunuz lpg kaynaklı diye ama bendeki sıkıntı benzinde de lpgye oranla az olsa da vardı o yüzden emin olamadık ama bakım yapan usta mekanik olarak bir arıza bulamadı yetkili servisde aynı şekilde yalnızca gaz kelebeğinden şüphelendi ama %100 bu arızalıdır demedi son yazılım güncelleme vb den sonra stop etme gerek benzinde gerekse de lpgde çok şükür yaklaşık 1000 kmdir stop etmeyle karşılaşmadım nazar değmesin ama rölantide dalgalanma devam ediyor benzinde daha az iken lpgde daha fazla bazen hırlama ile oynuyor sonra toparlıyor bazen çok iyi oluyor bazen bayağı oynuyor son olarak bende de Atiker olduğundan lpg ustasına gittim baktı bir sıkıntı yok dedi çok da incelemedi aslında ben tüm hortum enjektör vb kontrol etmesini istedim çünkü bu problem oluşmadan hemen öncesinde bende sonradan işin ehli olmadığını öğrendiğim usta gaz filtresini değiştirmiş enjektörleri çok pisli diye söküp temizlemeye çalışmış bir türlü ayar tutturamayıp uzunca uğraşmıştı ben o yüzden bunlardan hep şüpheleniyordum ama usta bu enjektörler temizlenmez dedi bana şuan sıkıntı yok olsa kendini belli eder dedi yalnızca basıncı biraz yüksek dedi onu düşürdü basınç yine yüksek çıkarsa regülatör değişecek dedi...şu an dediğim gibi stop etme düzeldi çok şükür bu oynama da düzelse hiç fena olmayacak ama şunu gördüm bir çok ford kullanıcısı bu rölanti düzensizliğinden muzdarip ve çözüm bulma konusunda da sıkıntı var...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...