İçeriğe Yönlendir

Karda Esp Testi 31.01.2012 // Istanbul Özgürlük Parkı


Ali Elöver

Recommended Posts

İ.Göksel Yaman

Benim için ESP anlayışı gerek yok biz Mekanikçiyiz Düğmeci değil :D

1328052384143.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Ha birde şu var Ali abini 4 lastik yazlık,benim sadece önlerdi..ondan olabilirmiki acaba.. :unsure2:

Evet Erkancan, bu sonuç 4 yaz lastiği ile hemde 4 yaşından fazla bu lastiklerin ömrü. Arabada 4 adet kış lastiği olsa çok çok başarılı olur, şu an sadece stabilite var, savrulma ve spin yok ama frenaj berbat, hoş yerler de berbattı resmen camdı cam...

Montaj olayı süperdi vallahi. :D :D :D

Ehü ;)

Gerçekten güzel bir paylaşım olmuş. ESP ve ASR gerçekten önemli bir buluş olmuş. Bende bu özellikleri olan bir Focus arıyorum. Benimkini verip onu alabilecegim türden. Özendim ya. :)

İnşallah Serdal Bey, İstanbul ekibi İlteber, Anıl Süha Rıfat falan benim nasıl kullandığı iyi bilir, eski arabamda ESP olmasaydı 50 kere falan o araba patlardı.

Dolandırıcı olmazdın da, trafik poliçesi çalışmazdı.. ikisinin de kaskoyu bozmamız gerekirdi :)

Aman dikkat edeyim Mehmet Abi, tamponlar çizildi allahtan :)

Bence Esp tartışmalarına son verecek bir video olmuş.Elinize sağlık.Ben de hep es geçerdim bu Esp olayını ama çok hoşmuş.Bir daha ki aracım da inşallah düşüneceğim ilk şeylerden biri olacak.

Saolun :good1: Artık ESP gerek yok falan bizim Fordlara söylemleri bir nebze olsun azalır umarım :)

Videolar her şeyi anlatıyor, özellikle BOSCH tanıtım videosu.

Bu sabah, videodaki direksiyon hareketlerinin yarısı bile sayılamayacak bir dönüş yapayım dedim ve kendimi geldiğim istikamette buldum. Esp olsa böyle olmazdı demekki..

Aynen öyle Halil kardeşim, ama esp'de bir yere kadar tabi. Benim test ettiğim hızlar genel olarak düşüktü 30-40 km civarı fazla rizikoya girmemek için çünkü yolların kenarları kaldırım arabalar var falan, ama yerler çok kaygandı. Gönül isterki bu deneleri 60-70 hatta 80-100 ile yapalım tam belli olsun toparlamalar ama malum karda bu yolda zaten yaz lastiği ile bu hızları yapmanında alemi yok.

Bu arada ben ESP'yi ve ASR'yi kapatınca sert hızlanmada veya yön değiştirmek isterken araba anında spin atıyor, savruluyor kafası gözü başka yöne bakıyor, videoda mevcut bu sahneler :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
4 lastik michelin alpin bizdekiler ama direksiyonu senin gibi kırdığımda arka taraf hemen kopuyor :biggrin: Hele 5sn'nin altında 0-100 yapabiliyorum karda hemde araç hareket etmeden :biggrin: Gereksiz birşey diyenler izlesin işte...

İşte kopmasın dersen ESP lazım, kafadan kaymak istemem dersen ASR lazım ;)

Eline sağlık abicim. Peder bey'in bu konu hakkındaki yorumu geldi şimdi aklıma;Adam olun da yoldan çıkarmayın arabayı. :D

Buba de biz gencük kanımız kaynıyor alev alev akıyoruz yollarda nasıl sakin kullanalım de. İçimiz geçince biz de dede-nine spec gideriz de.

Ha bu arada bu spinler savrulamalar 40 km hızda oluyor, daha kaç basalım 10 km hızla mı gidelim Cihancım :D

Benim için ESP anlayışı gerek yok biz Mekanikçiyiz Düğmeci değil :D1328052384143.jpg

Heh hoş geldin Bağnaz Zihniyet, hatta o pedal ile direksiyona da gerek yok, senin araba Ford değil mi kendinden süper yol tutar o ESP falan ne gerek ? Bu arada atla gel hemen şimdi test yapalım senle aynı yollarda, görelim pedalın ve direksiyonunu he gelsene hadi...

Sen bu resmi koyunca aklıma gazcıların forumlarında kullandığı şu Türk şöför atasözü geldi...

"Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır."

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

Siz bu testi hafif eğimli,genelde düz yolda yapmışssınız.Faydası tartışılmaz.Ama Bizim Suşehri -Sivas yolu üzerinde gemin denilen bir yer var.Oldukça uzun, dağın kenarından çok dik yokuşları çıkıyorsunuz.Bu yolda kış koşullarında aracı kaptırarak 2 veya 3. viteste çıkmalısınız.Durduğunuzda zaten çıkamıyorsunuz.2 veya 3. viteste bu dik ve virajlı yokuşları çıkmak için ESP si olan araçlar devre dışı bırakıyorlar.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Heh hoş geldin Bağnaz Zihniyet, hatta o pedal ile direksiyona da gerek yok, senin araba Ford değil mi kendinden süper yol tutar o ESP falan ne gerek ? Bu arada atla gel hemen şimdi test yapalım senle aynı yollarda, görelim pedalın ve direksiyonunu he gelsene hadi...

Sen bu resmi koyunca aklıma gazcıların forumlarında kullandığı şu Türk şöför atasözü geldi...

"Ölüm gaz pedalına basan ayakta, hayat direksiyonu tutan kollardadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır."

Ama bu söz tam bana göre :)

Good year UG7 lerim ile bugün sağlam bir test yaptım abi öle tam gaz 2000d/dak. da gitmiyoruz biz 3500d/dak. sağ sol yaptım.

senin hızının üstüne 20km.daha koy.. o hızlarda bile arabayla bir bütündük abicim sıkıntı yok Focus bu Focus Boru değil..

lAltında pabuçları sağlamsa o asereli, esepeli pejo j9 teknolojisi 307'yi arka lastiklerinden attığı kar tenelerine sileceklerin bile yetişemez :D:D

Olm sen manyaksın valla.

Ama helal olsun test 10 numara.

Tek ESP'li aracım burdaki merso. Onun viraj dönüşünü focusta bile görmedim.

Şu cümlelerin bile Focus'un büyüklüğünü gösteriyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Olm sen manyaksın valla.

Ama helal olsun test 10 numara.

Tek ESP'li aracım burdaki merso. Onun viraj dönüşünü focusta bile görmedim.

He manyak oldum sonunda, sen daha ne videolar kaçırdın Hakkoşum, benim bu forumun gazcı ahalisinin tüm Fordlarını T-Jet'im ve Insignia ile parçalama tokat manyağı yapma videolarım vardı, sende 10 araba ben diyim 15 araba, git Youtube accountumdan ve Dailmotion'dan bak :D

Eee Merso bu boru mu, Focus araba mı Mercedes'in yanında ilahi moruk.

Siz bu testi hafif eğimli,genelde düz yolda yapmışssınız.Faydası tartışılmaz.Ama Bizim Suşehri -Sivas yolu üzerinde gemin denilen bir yer var.Oldukça uzun, dağın kenarından çok dik yokuşları çıkıyorsunuz.Bu yolda kış koşullarında aracı kaptırarak 2 veya 3. viteste çıkmalısınız.Durduğunuzda zaten çıkamıyorsunuz.2 veya 3. viteste bu dik ve virajlı yokuşları çıkmak için ESP si olan araçlar devre dışı bırakıyorlar.

Evet Cihangir Bey çok haklısınız, zaten nasıl frenajda araba bir türlü duramıyorsa, aynı şekilde dik eğimli rampada da yaz lastikleri ile çıkamaz ağır kış şartlarında. Ama yanıldığınız nokta şu kapatılan ASR'dir yani çekiş kontrol sistemi, ESP denge sistemidir kapatmanın bir manası yok sadece risk almak demek. Tabi sadece ASR kapanmıyorsa aracın modeline göre dedğiniz doğru ama modern araçlarda ESP tuşuna 2 sn basınca ASR(çekiş kontrol) 5 sn sürekli basılı tutunca ESP(araç stabilite sistemi) kapanır.

Benim anlatmak istediğim, yaz lastiği bile olsa aracın genel dengesine güvenliğine ESP'nin katkısı. Yoksa kış lastiği olsa bu test çok daha yüksek hızlarda denebilir ve frn mesafesi kısa olurdu.

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Tek ESP'li aracım burdaki merso. Onun viraj dönüşünü focusta bile görmedim.

Şu cümlelerin bile Focus'un büyüklüğünü gösteriyor :)

İlteber senin kafan mı güzel ??? Adam Focusu övmüyor ki , eski nesil arkadan itişli Mercedes daha yeni nesil önden çekişli Focus'dan daha iyi yol tutuyor diyor :D :D :D Yeriyor yani beğenmiyor, türkçe meali...

Ama bu söz tam bana göre :)

Good year UG7 lerim ile bugün sağlam bir test yaptım abi öle tam gaz 2000d/dak. da gitmiyoruz biz 3500d/dak. sağ sol yaptım.

senin hızının üstüne 20km.daha koy.. o hızlarda bile arabayla bir bütündük abicim sıkıntı yok Focus bu Focus Boru değil..

lAltında pabuçları sağlamsa o asereli, esepeli pejo j9 teknolojisi 307'yi arka lastiklerinden attığı kar tenelerine sileceklerin bile yetişemez :D:D

Evet tam sana göre de neden bu özelliğini Kemerburgaz yolunda benden boy boy fark yerken göstermedin :D

O zaman sana 5-10 araba fark atmıtım T-Jet ile hemde sayısız kere :D :D İster misin buraya yarış videolarımı asayım, senin her seferinde benden tır boyları far yediğin hani o 3-4 video he ?

ESP benim daha fazla hızlanmama mani oluyor, yani stabilite bozuldukça araba önden ve arkadan kaydıkça ESP beyni hem gaz kesiyor hemde gerekli tekere tek başına fren yapıyor. TEKRAR YAZIYORUM, ATLA GEL HEMEN ŞİMDİ DEYELİM BAKALIM UG7'lerini yap aynısı da görelim :D

Evet bende daha dik yokuşa çıkabilirsin, benden daha kısa sürde durabilirsin ama sadece 1 kere kaybedersen aracın stabilitesini o sert direksiyon harketlerinde ki olacağı budur, kaldırımdan toplarız senin ST ön tamponunu arka difüzörünü jantlarını OK :D

Her araçta geçerlimi abi bu..?

Bence değil, mesela T-Jet de ESP hiçbir zaman kapatılamıyordu, sadece ASR OFF tuşu vardı gerektiğinde derin kara gömülürsen patinaj çekmen için veya patinajla sert hızlı kalkışlarda kullanmak için. Ama Insignia, BMW, Merso falan böyle, son nesil araçlarda var aynı tuşun 2 ayrı fonksiyonu.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Ali Abi ESP'li Mercedes'ten bahsediyoruz çok apayrı bir dünya bu kıyaslamaya ESP'siz Focusun girmesi bile büyüklüktür bence :)

Abicim daha erken saatlerde deseydin inanki gelirdim...

Bugünki testlerimi senin gibi video'ya çekmediğim için pişman oldum ama kar kalkmadan görmeni isterim...

bak bu dediklerim şaka değil...

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Yahu arkadaş focus'ta varmı uleynn. :D

Ben ne biliyim hacı, esp'li Focus 2'im olmadı hiç :D E bi zahmet in aşağı kapının önüne bak sende var espli F2, ne bağırıyon lo ?

Ali Abi ESP'li Mercedes'ten bahsediyoruz çok apayrı bir dünya bu kıyaslamaya ESP'siz Focusun girmesi bile büyüklüktür bence :)

Abicim daha erken saatlerde deseydin inanki gelirdim...

Bugünki testlerimi senin gibi video'ya çekmediğim için pişman oldum ama kar kalkmadan görmeni isterim...

bak bu dediklerim şaka değil...

Biliyorum İlteber kardeşim, şaka yapıyorum kız diye. Focus çok iyi yol tutan bir arabadır, bana anlatmayın bari 3 tane Focusum oldu :D

Buraya niye oldum sanıyorusunuz zamanında :p Focusum var diye.

Tabiki kar lastiği bambaşka bir olay, dediğine %120 inanıyorum senin hangi hareketi hangi hızda yapacağına ve bunu tamamen objektif olarak anlatacağına, biz birbirimizi biliriz ;) Ama sen olayı ben daha uzağa işerime çeviriyorsun ki benim bu testi yaparken anlatmak istediğim başka bir şey :yes: E bende o zaman 4 tane kar lastiği alırım yarım seni çatır çatır tokatlarım, senin 70 le hareket yaptığın karda ben 110 la aynısını yaparım :p

Bu arada dikkat et bu yol normal tuzlanmış bir yol değildi, resmen Buzda Dans pistiydi.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Biliyorum Ali Abicim birbirimizi tanıyoruz zaten video'ya ilk yorum yapanda bendim eline yüreğine sağlık burda anlatılmak istenen şey insanların görmek istediği cinsten birşeydi. Senin direksiyondada bileğinin ne kadar kuvvetli olduğunu biliyoruz...

zaten bahsettiğin gibi UG7 li ASR'li ESP'li bir aracı (ama Focus olacak :) bu gibi zor şartlarda yoldan çıkarmak inanın çok zor ki videodanda anlaşılacağı üzere normal bir araca göre ASR ve ESP li bir aracın nasıl tutunduğunu görüyoruz..

Yorum bağlantısı
Ümit Akkaya

Teşekkürler, emeğinize sağlık, ASR ve ESP'nin önemini kavramış bulunuyorum sayenizde.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

vidyo daki araba kimin ? Getirsinde sahibi içinden geçeyim benim tork delisi TDCI ile. 130NM lik arabalar ile burda vidyo yayınlamayın kardeşim kotamıza yazık ;)

Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Abi dün yazcaktım foruma giremedim açılmadı şimdi yazayım :)

Abi tivi'ye çıkmışsın "acemi şöförlerin karla mücadelesi" diye yazıyordu, tam da spin atarken çıkmışsın abi :D :D :D :D :D

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Bugün işe gelirken arkadaşım Megane 3 naylonuyla geldik.

Esp+Tcs faydalı bir kez daha kanaat getirdim.

Doğruya doğru.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Videolar çok iyi.Bence gereklimi sorusuna kesin cevaplar verilmiş olmuş.Teşekkürler Ali bey.Bilgi kutuluk olmuş konu :bravo:

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
Biliyorum Ali Abicim birbirimizi tanıyoruz zaten video'ya ilk yorum yapanda bendim eline yüreğine sağlık burda anlatılmak istenen şey insanların görmek istediği cinsten birşeydi. Senin direksiyondada bileğinin ne kadar kuvvetli olduğunu biliyoruz... zaten bahsettiğin gibi UG7 li ASR'li ESP'li bir aracı (ama Focus olacak :) bu gibi zor şartlarda yoldan çıkarmak inanın çok zor ki videodanda anlaşılacağı üzere normal bir araca göre ASR ve ESP li bir aracın nasıl tutunduğunu görüyoruz..

+1907, sana %100 katılıyorum İlteber kardeşim.

Çok yararlı bir çalışma olmuş gerçekten. emeğine sağlık. Sadık abide yazar,oda piyangodan esp li ya:))

Tşk ederim.

Teşekkürler, emeğinize sağlık, ASR ve ESP'nin önemini kavramış bulunuyorum sayenizde.

Saolun Ümit Bey, az da olsa faydalı olabildimse ne mutlu :)

Ali abi eline koluna sağlık çok güzel bir test olmuş. Bu tarz testleri izliyoruz fakat bildiğimiz tanıdığımız bir abimizin yorumlarıyla çok daha akılda kalıcı oluyor.

Saolasın Mertçim, eee her zaman boy boy tokatladığım 10 araba farklar attığım Süha Çakmaktaş'ı tokatlama videoları asacak değilim ya, biraz de eğitici videolar olsun :p

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

vidyo daki araba kimin ? Getirsinde sahibi içinden geçeyim benim tork delisi TDCI ile. 130NM lik arabalar ile burda vidyo yayınlamayın kardeşim kotamıza yazık ;)

Videodaki araba benim Süha Çakmaktaş kardeşim, ben kimim dersen seni sayısız kez tokatlayan, Kağıthane Tünelinde T-Jet tokatı 180 ile Sabiha Gökçen yolunda Insignia ile 200+ hızlarda 15 araba fark ile, Göztepe parkında 200 m de 2 araba farkı sana T-jet ile atan, senin her daim tokatçın olan Ali'nin :D :D

Sen bırak benim kullandığım arabanın içinden geçmeyi, yanıma yaklaşamazsın, youtube'a yaz Insignia vs Focus S diye, Süha'nın Ali ELÖVER tarafından 10'ar boy tokatlanma videoları cebine gelsin ehü ehü :D Dailymotion'a da GP T-JET yaz orda da Kağıthane Tünel facianı izle :p

Hee istersen 180 Bg 260 Nm'lik arabada var, sen aslında çok iyi bilirsin az seyretmedin eksozunu TEM'de.

Ya sen ne zaman uslanıcan ben bilmiyorum, 20 kere kapıştık seninle bari birinde başa baş kalalım veya 2 arabadan az fark ye bende. Geçmeyi bıraktım o söz konusu bile değil :D

Abi dün yazcaktım foruma giremedim açılmadı şimdi yazayım :)

Abi tivi'ye çıkmışsın "acemi şöförlerin karla mücadelesi" diye yazıyordu, tam da spin atarken çıkmışsın abi :D :D :D :D :D

Yapma ya, hangi kanal acaba :D Neyse eğitim/test için atılan spinler sayılmaz, Ar-ge yaptım o yolda tabiki atacaz spin vs. Acemi şöför mi :shok: Ben mi ?????? Hemen dava açıyorum o kendini bilmez tiviye, açsınlarda nette gezen tokat videolarımı yayınlasınlar :p

Videolar çok iyi.Bence gereklimi sorusuna kesin cevaplar verilmiş olmuş.Teşekkürler Ali bey.Bilgi kutuluk olmuş konu :bravo:

Saolun Akan Bey, faydalı olabilidimse ne mutlu. Burda bir kişinin fikri değişse, ESP araç alsa ve olası bir kazadan veya maddi hasardan kurtulsa (allah muhafaza can demiyorum) alacağım sevap bana yeter.

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla inşallah esp nin en dandik arabada bile standart hale geldiği günleri en kısa sürede görürüz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal

Tokat harici bir video, güzelmiş :)

Paylaşımın için teşekkürler Ali abi..

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Videodaki araba benim Süha Çakmaktaş kardeşim, ben kimim dersen seni sayısız kez tokatlayan, Kağıthane Tünelinde T-Jet tokatı 180 ile Sabiha Gökçen yolunda Insignia ile 200+ hızlarda 15 araba fark ile, Göztepe parkında 200 m de 2 araba farkı sana T-jet ile atan, senin her daim tokatçın olan Ali'nin :D :D

Sen bırak benim kullandığım arabanın içinden geçmeyi, yanıma yaklaşamazsın, youtube'a yaz Insignia vs Focus S diye, Süha'nın Ali ELÖVER tarafından 10'ar boy tokatlanma videoları cebine gelsin ehüehü :D Dailymotion'a da GP T-JET yaz orda da Kağıthane Tünel facianı izle :p

Hee istersen 180 Bg 260 Nm'lik arabada var, sen bilirsin az seyretmedin eksozunu TEM'de.

Ya sen ne zaman uslanıcan ben bilmiyorum, 20 kere kapıştık seninle bari birinde başa baş kalalım veya 2 arabadan az fark ye bende. Geçmeyi bıraktım o söz konusu bile değil :D

Geçen sanayide 90nm lik fiesta ile test yaptık aklıma sen geldi abi heh dedim bu tam Ali Ölever'lik dedim. Araba maşallah karların içinde çok güzel sıfır patinaj ve spin ile gitti. Senin işte beni geçmen için aramıza 71hp fark olması lazım ki anca öle 0-200 de aramıza 5-6 arabayı boyu fark olsun. Vidyoları var izlemek lazım ki biz ki TDCI ile 180hp araç sahiplerine vidyo sildirmiş adamız. Yanlışım veya yalanım varsa delikanlı gibi söyleyin.

Her zaman derim 0-100km hızlanmalarda şuanda TR 'de satılan şuandaki stok tüm opellere meydan okuyorum.

Sizin gibi 4 tekerli taşıtları kullananlar için ESP gerekli lakin bizim gibi araba kullanan kişiler için ESP gerekmez. Nedeni ise FORD markasını ancak böle karlı buzlu havalarda yanlıyabiliyoruz. :D

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen

Benzer testleri ben de yapmıştım, ama videoya çekmek aklıma gelmemişti. :kafa2:

Elinize sağlık...

Cidden karlı zeminde çok güzel iş çıkarıyor ESP. Ama tabi ki lastikler az da olsa tutunabildiği sürece. Onun için aşırı güvenmemek lazım. Ankara'nın buz tutmuş karlı yokuşlarında (yoldaki karın buz olduğunu, semsert, kütür kütür olduğunu düşünün) ESP'nin yapacak birşeyi kalmıyor, yaz lastikleri ile hele de, fır fır dönüyorsunuz. :)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Ali konuyu yeni gördüm...anladım ki sen hastasın... :tongue:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

:bravo::nazar:

ABS den hayır yok gibi ama :p araba durmayı düşünmüyor bi türlü. kış lastiği olsa esp-asr daha rahat ederdi tüm videoda çalıştı garibim.

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...