İçeriğe Yönlendir

Vw Bora


Engin Ünal

Recommended Posts

Sevgin Yılmaz

Nedeni ne olabilir? Kalitesiz iç malzeme mi?

Özellikle vites kollarında bu kalitesizliği görebiliyorum.Banada ilginç geliyor. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erhan

Ben 2004 focus düşünüyorum ama mk1 serileri gereksiz pahalı değil mi? 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

Ben 2004 focus düşünüyorum ama mk1 serileri gereksiz pahalı değil mi?

mk1 focus bence çok eski duruyor bora mk1 focusa oranla daha modern ve daha gösterişli bence
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Kadir Özdemir

Herkese merhaba 99 model bora 21bin 500 tl fiyatı aracı inceleme fırsatım olmadı eğer beğenirsem tavsiye edermisiniz kronik problemleri varmıdır bende ford ka var mercedes gibi gelir bora bana :-)

Yorum bağlantısı
Ali Gök

eğer düzgün arabaysa tavsiye eder herkes. ama piyasası daha yüksek bu aralar düzgünse kaçırmayın

Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir

Hani derizya parçası pahalımıdır diye :-) ka da hiç yüksek bir masraf etmedim 4 senedir kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Ali Gök

araba bu belli olmaz ne çıkacağı. ben eranın frek kaliperine 475 tl para verdim onunda parçasına ucuz derler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan

Bence Türkiye'deki Volkswagen algısının oluşması sağlayan araç Bora'dır. Motoru benzinle değil de lpg ile çalışsın diye yapılmış gibi sorunsuzdur, iç malzeme kalitesi halen çoğu araçta yoktur, yol tutuşu iyidir, çok rahattır. Bagaj kapağını bir açıp kapatın, kalite ile ilgili ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Çok yakın bir arkadaşım 4 yıl ve 130 bin km sadece lpg ile kullandı, hiç bir sıkıntısı olduğunu duymadım. Ancak dediğiniz fiyat Bora'nın piyasası için çok düşük bir rakam, araç yorgun olabilir, iyikontrol ettirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir

Aracı ilandan inceledim 2 parça değişen kaput ve sol ön çamurluk ve parça parça boyalar mevcut km 237 bin lpg li manuel vites

Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Bence Türkiye'deki Volkswagen algısının oluşması sağlayan araç Bora'dır. Motoru benzinle değil de lpg ile çalışsın diye yapılmış gibi sorunsuzdur, iç malzeme kalitesi halen çoğu araçta yoktur, yol tutuşu iyidir, çok rahattır. Bagaj kapağını bir açıp kapatın, kalite ile ilgili ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Çok yakın bir arkadaşım 4 yıl ve 130 bin km sadece lpg ile kullandı, hiç bir sıkıntısı olduğunu duymadım. Ancak dediğiniz fiyat Bora'nın piyasası için çok düşük bir rakam, araç yorgun olabilir, iyikontrol ettirmek lazım.

Ben daha hiç o motorda lpgli olupta düzgün çalışanına rastlamadım. iç malzeme nasıl kaliteli her yerin boyası soyulur dökülür bütün döşemeler sarkar plastikler kırılır. Bumu kalitesi. Ayrıca golften daha hantaldır emsali arabalara göre lpg de çok yakar. Kronik bir sürü sorunu vardır. rahatlığı arka koltukda yoktur bindiğiniz zaman iki büklüm olursunuz. diz mesafesinden . Bu kapı açıp kapama olayı forumda aldı başını gidiyor anlamadım ben  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Özcan

Ben daha hiç o motorda lpgli olupta düzgün çalışanına rastlamadım. iç malzeme nasıl kaliteli her yerin boyası soyulur dökülür bütün döşemeler sarkar plastikler kırılır. Bumu kalitesi. Ayrıca golften daha hantaldır emsali arabalara göre lpg de çok yakar. Kronik bir sürü sorunu vardır. rahatlığı arka koltukda yoktur bindiğiniz zaman iki büklüm olursunuz. diz mesafesinden . Bu kapı açıp kapama olayı forumda aldı başını gidiyor anlamadım ben :)

Hitler moturu lpg'yu uyumlu değil diyen ilk sizi gördüm ömrümde, o motor lpg ile sorun çıkartıyor ise çıkarmayanı hangisi? Kaldı ki nerdeyse 20 yıllık, 20 yıldan beri faal olarak kullanılan araçlar, ilk günkü hali ile kalması mümkün değil. Aynı yaşlarda Aynı sınıfta kaç araç aynı dirilikte? Ford forumundayız diye oradan örnek vereyim, aynı yastaki Bora ile Focus arasında dirilik farkı var.

Hantal deyişinize katılıyorum, kesinlikle günümüz araçlarına göre hantal ancak o yaş aralığı için yine gayet kabul edilebilir. Bahsettigim şey kapı sesi değil, bagaj amortisör sistemiydi, dönemini geçin şu an c sınıfı hiçbir sedanda yok sanırım benzeri.

Saygıylar.

HTC One cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı

Dun bir Hyundai i30 kapisi kapattim, Volvo'da yok bu tokluk:)Arac 5 parca boyali olacak bir de saglam yapmis Koreli:)

Bora piyasasi olan bir arac. Hatta jetta isminden sonra Avrupada tutmayan ve degisen Bora'nin belkinde ismi Türkce ile ozdeslestiginden bu kadar tutulmus bile olabilir. Hitler motor lpg ile uyumlu diye bilinir uyumdan kasit stop etmeyip uzun vadede motor indirtmemesidir zaten. Yoksa calisma sihhati, duzeni bunlar gariplesebilir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Murat Coşkun

Arkadaşımda vardı çok güzel araba yol tutuşu konforu görüntüsü kalitesi gayet yerinde. Otomatiği biraz hantal kalıyor çok yakıyor diye şikayet ediyordu arkadaş , otomatikler 4 ileri zaten uzun yolda çok tasaruf olmaz, manuel viteslisi daha iyidir bence. Parça fiyatlarını hiç bilmiyorum, ama bu boranın fiyatı piyasasının biraz altında dikkatli olmak lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rölantisi düzgün ise ve dönüşlerde şanzımandan ses gelmiyor ise diğer kısımlar şans işi

Yorum bağlantısı

Herkese merhaba 99 model bora 21bin 500 tl fiyatı aracı inceleme fırsatım olmadı eğer beğenirsem tavsiye edermisiniz kronik problemleri varmıdır bende ford ka var mercedes gibi gelir bora bana :-)

Konunuz birleştirilmiştir. Daha detay bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

 

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ben daha hiç o motorda lpgli olupta düzgün çalışanına rastlamadım. iç malzeme nasıl kaliteli her yerin boyası soyulur dökülür bütün döşemeler sarkar plastikler kırılır. Bumu kalitesi. Ayrıca golften daha hantaldır emsali arabalara göre lpg de çok yakar. Kronik bir sürü sorunu vardır. rahatlığı arka koltukda yoktur bindiğiniz zaman iki büklüm olursunuz. diz mesafesinden . Bu kapı açıp kapama olayı forumda aldı başını gidiyor anlamadım ben  :)

 

binlerce 1.6SR motor lpg ile çalışıyor. yüzbinlerce km yapıyor.  kronik sorunu yoktur. mevcut kronik sorunları bilinen basit sorunlardır. o dönemin göğüs soyulmasının nedeni klima çıkışına asılan kokudur. Başka bişey soyulmaz. Kronikler:

 

1- Boğaz kelebeği (dengeli çalışmaz)

2- sıcaklık müşürü (devir yükselir şaşırır vs jikle takılmış gibi olur)

3- karbon canister ses yapar (arıza yok derler belki de arıza değildir)

4- şöför camı düşer (tırnak plastik değişmelidir)

 

Bu aracın en kötü yönü önden alçak olmasıdır ama dikkatli olunca altını vurmaz arkadan yüksektir. yüksek devire gelir. Çok aşırı yakmaz. Zorlamaya gelir. 4500-6500 devirler arası acayip keyiflidir.

 

 

2000 model comfortline sıfır alıp 9 yıl aracı kullandım sattığım araç hala yürüyor anadoluda. Benim başıma gelen tek tatsız hadise direksiyon kilit göbeğinin dağılması ama başka kimsede duymadım. 

ILAVE: tüketim malzemeleri, debriyaj balata, ön far, kapı, kaporta parçaları, fren diski gibi malzemeler pahalı değildir. tofaş kadar değildir ama nisbeten ucuz ve kolay bulunur. 

 

Lambaları H4 tür. iyi aydınlatmıyor dedirtebilir.

 

 

Hala çok şık arabadır. Hala gördükçe beğenirim.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
(düzenlendi)

Herkese merhaba 99 model bora 21bin 500 tl fiyatı aracı inceleme fırsatım olmadı eğer beğenirsem tavsiye edermisiniz kronik problemleri varmıdır bende ford ka var mercedes gibi gelir bora bana :-)

 

Ford Ka dan sonra Mercedes gibi gelir. Sessizliği konforu güvenliği yol tutuşu konsantre Mercedes. İç aydınlatma kırmızı mavi hastası olursunuz. 2004 pacific 4.5 yıl 85 bin km yol yaptım 41500 de alıp 125 bin km de sattım bana çıkardığı arıza bir hararet müşiri bir bobin. Bendeki BCB motor idi 16v lik. Lpg de 210 km yaptığımı biliyorum uzun süreli km acil durum vardı. Şu an sıfır Astra J kullanıyorum Bora dan aldığım lezzeti konforu sürüş keyfini bu araçta alamıyorum desem yalan olmaz.

 

Kronikleri ön konsol ve kapı kollarındaki plasti dip tarzı kaplama soyulur genelde sonradan boyarlar.

Önü alçaktır. Aslında alçak değil ama alacağınız aracın yaşa bağlı olarak amortisör ve yaylarının değişimi gerekebilir.

Boğaz kelebeği yıla bağlı olarak arıza gösterebilir içindeki potansiyo mu bir malzeme var tamiri yapılır.

Kapı switchleri bozulabilir.

Farların aydınlatması berbattır ben bixenon mercek takarak çözmüştüm işi.

1. vites kemiklidir hız düşmeden geçmeyebilir.

8V lik motor yağ yakabilir.

Yaşa bağlı olarak döşemelerde sarkma yaşanabilir.

Ara hızlanmaları zayıftır ama  hızlanınca da yetişen olmaz. Passat TSI ve Golf TDI ile kapışmadım ama ne onları geçebildim ne de geri kalmıştım :)

 

Aracı aldığınızda ne sıkıntı yaşarsanız iletişime geçin ciğerini bilirim bu aracın. Hız sabitleyici bile takmıştım kendim. Lakin 8V gaz telli olduğundna takılmıyor ona :)

 

Yedek parça diğerleri gibidir her markanın kendine göre pahalı ucuz malzemeleri vardır.

 

Bu da benim sattığım Boram : :(Çok emeğim vardı bunda.

 

10929031_10153058214973919_3687307746538

 

 

 

Ben daha hiç o motorda lpgli olupta düzgün çalışanına rastlamadım. iç malzeme nasıl kaliteli her yerin boyası soyulur dökülür bütün döşemeler sarkar plastikler kırılır. Bumu kalitesi. Ayrıca golften daha hantaldır emsali arabalara göre lpg de çok yakar. Kronik bir sürü sorunu vardır. rahatlığı arka koltukda yoktur bindiğiniz zaman iki büklüm olursunuz. diz mesafesinden . Bu kapı açıp kapama olayı forumda aldı başını gidiyor anlamadım ben  :)

 

Yakıt konusunda 8V lik motor teknik verilerde şehir içi 8.9 litre, 16V lik motor 8.5 litre yakar, burada bir fazlalık göremedim fazla ise de bu bir abartı değildir, emsali araçlara göre elektrikli dikiz aynası 2006 Corolla SOL de bile yokken 1999 Bora Trendde bile bulunur. Ön göğüsteki kalite hissini her araçtan alamazsınız. Golf ile aynı platformda üretilen araç Golf e göre nasıl hantal olabilir bilemiyorum. C sınıfı bir çok aracın arka koltuk mesafesi aşağı yukarı aynıdır. LPG de en uyumlu motorlardan biridir, bakımlı olduktan sonra sorun çıkarmaz, sizin denk geldikleriniz demekki hep ölüymüş :)

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir

binlerce 1.6SR motor lpg ile çalışıyor. yüzbinlerce km yapıyor. kronik sorunu yoktur. mevcut kronik sorunları bilinen basit sorunlardır. o dönemin göğüs soyulmasının nedeni klima çıkışına asılan kokudur. Başka bişey soyulmaz. Kronikler:

1- Boğaz kelebeği (dengeli çalışmaz)

2- sıcaklık müşürü (devir yükselir şaşırır vs jikle takılmış gibi olur)

3- karbon canister ses yapar (arıza yok derler belki de arıza değildir)

4- şöför camı düşer (tırnak plastik değişmelidir)

Bu aracın en kötü yönü önden alçak olmasıdır ama dikkatli olunca altını vurmaz arkadan yüksektir. yüksek devire gelir. Çok aşırı yakmaz. Zorlamaya gelir. 4500-6500 devirler arası acayip keyiflidir.

2000 model comfortline sıfır alıp 9 yıl aracı kullandım sattığım araç hala yürüyor anadoluda. Benim başıma gelen tek tatsız hadise direksiyon kilit göbeğinin dağılması ama başka kimsede duymadım.

ILAVE: tüketim malzemeleri, debriyaj balata, ön far, kapı, kaporta parçaları, fren diski gibi malzemeler pahalı değildir. tofaş kadar değildir ama nisbeten ucuz ve kolay bulun

Cevaplar için teşekkürler peki 1 ve 2. Problemler çözülecek problemler değilmi en azından ford ka ya bakandan daha çok usta bulunur

Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir

Peki 99 model ile 2003 2004 lerin 16 v 8 v farkından başka kronik problem farkı varmıdır?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

16V de bogaz kelebegi hatasi ile karsilasmamistim belki daha yeni oldugundan olabilir. Forumlarda denk gelmedim yani. Ama lpg duzgun montaj ayar ister. Bende Atiker vardi araba gaz seciyordu Aygazdan alinca rolanti oynuyordu.

A7 with Tapatalk

Yorum bağlantısı
Kadir Özdemir

Anladım 2 tane ilanla ilgileniyorum beğenirsem bir bakıcam teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Mumkunse 2002 ustu alin benzinli ise. 2002 ve ustune hiz sabitleyici takilabiliyor.

A7 with Tapatalk

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...