İçeriğe Yönlendir

Yeni Mercedes A180 Testi


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Süha Demirtaş

".3.20D" olsun da istersen sw olsun fark yapmaz aga ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

".3.20D" olsun da istersen sw olsun fark yapmaz aga ;)

320d 184 hp 380 nm değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

320d 184 hp 380 nm değil mi?

Teknik bigileri

Silindir hacmi 1995 cc

Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 184 / 4000

Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 380 / 1750-2750

Yakıt tüketimi

Şehir içi (lt/100 km) 5,4

Şehir dışı (lt/100 km) 3,9

Ortalama (lt/100 km) 4,4

Depo hacmi (lt) 57

Co2 Emisyonu(gr/km) 117

Boyutlar ve Ağırlık

Kapı sayısı/Koltuk sayısı 4 / 5

Uzunluk (mm)/Genişlik (mm)/Yükseklik (mm) 4624 / 1811 / 1429

Aks aralığı (mm) 2810 / 11.3

Bagaj hacmi (m3) 0,480

Ön iz genişliği (mm)/Arka iz genişliği (mm) 1543 / 1583

Ağırlık (kg) DIN 1430

Çekiş tipi: Arkadan Çekiş

Vites: Altı-ileri manuel (opsiyonel: sekiz vitesli otomatik)

Performans

Maksimum hız: 235 km/h

Hızlanma (0-100 Km/h): 7.5 s

Frenler

Ön: Tek pistonlu swing-kaliperli disk frenler

Arka: Tek piston swing-disk frenleri

Azami hız (km/sa) 230

Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7,6

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

320d 184 hp 380 nm değil mi?

Doğrudur kaç kg ?

Teknik bigileri

Silindir hacmi 1995 cc

Güç (bg)/Güç devir (devir/dak) 184 / 4000

Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak) 380 / 1750-2750

Yakıt tüketimi

Şehir içi (lt/100 km) 5,4

Şehir dışı (lt/100 km) 3,9

Ortalama (lt/100 km) 4,4

Depo hacmi (lt) 57

Co2 Emisyonu(gr/km) 117

Boyutlar ve Ağırlık

Kapı sayısı/Koltuk sayısı 4 / 5

Uzunluk (mm)/Genişlik (mm)/Yükseklik (mm) 4624 / 1811 / 1429

Aks aralığı (mm) 2810 / 11.3

Bagaj hacmi (m3) 0,480

Ön iz genişliği (mm)/Arka iz genişliği (mm) 1543 / 1583

Ağırlık (kg) DIN 1430

Çekiş tipi: Arkadan Çekiş

Vites: Altı-ileri manuel (opsiyonel: sekiz vitesli otomatik)

Performans

Maksimum hız: 235 km/h

Hızlanma (0-100 Km/h): 7.5 s

Frenler

Ön: Tek pistonlu swing-kaliperli disk frenler

Arka: Tek piston swing-disk frenleri

Azami hız (km/sa) 230

Hızlanma 0 - 100 km/sa (sn) 7,6

işaretlediğim alan gerçek değil ;) gerisini bilmem

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Doğrudur kaç kg ?

işaretlediğim alan gerçek değil ;) gerisini bilmem

Kanka senin geçtiğin arabanın gaz pedalında problem varmış :fiuw:

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Kanka senin geçtiğin arabanın gaz pedalında problem varmış :fiuw:

Kanka ilk defa 3.20D ile denemiyoruz. Benim eski Focus ile aynı 0-100 verisine sahip diyebilirim. 9-9.5sn gibi

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

İki tür 3.20d var. 2009 a kadar olan eski motor 177 Bg ve eski yavaş şanzıman, 2009 makyajdan itibaren 184'lük yeni motor ve yeni şanzıman.

Tek tip 1.16 d var 177 Bg eski tip şanzımanlı.

Benim 149 bg'lik T-jet'im 177 Bg'lik otomatk 3.20d'ye kalkıştan 130 a kadar 4 araba rahat koyardı, göztepede sayısız kez Burak'ın arabası ile denedik. 180 e kadar anca yanına gelir 190-200 gibi geçebilirdi Tem'de.

Aynı T-jet 184'lik yeni şanzımanlı 2009 model 3.20d ile denedim 120 ye kadar 1 araba zor fark attım sonra 150 gibi geldi ve çok fena geçti.

Kısacası aradaki 7 bg fark reel'de sanki 50 bg gibi BMW de, hem motor farkı hemde şanzıman nedeni ile.

Çakmaktaş 2008 ve öncesi 3.20d ve 1.20 d yi geçersin. Ama makyajlı kasa 2009 sonrası 3.20d ler kalkış hariç seni güle oynaya geçer benim şahsi fikirim bu. Bu arada yeni 3.20d 184'lük benim 180'lik Insignia'mı rampada rahat rahat geçti, kalkışta da geçeceğine eminim. Makyajlı kasanın mahareti şanzıman ve motoru

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rampa denince, fellali bile kaçamaz çipuradan :f1:

gereksiz ağır yaptıkları için teşekkürü bir borç biliriz.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Aynen Ali abi artık 1.20D de yok bildiğim üzere. Benim denediğim makyajsız olan 1.20D ( 174 mü 177hp ne ) idi onuda ben anlamam Cüneyt dedi onun ilgi alanı bmw :D

Yeni 3.20D ler 184hp olmasına karşın 1000kg 128hp güce sahip, bende 1000kg da 133hp güce sahibim 0-200 denemesi bana mantıklı geliyor ki top speed gibi bir iddiam zaten olamaz ;)

Aynı 7hp ile iki model aracın arasındaki fark mini cooperS de de var. 163ps ile 170 lik olanların arasında denemelerde 2 boy fark çıkıyor hemen hemen ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Abi 320dnin fabrika verisi 7.5 sn. Vitesleri yakalamaya da gerek yok Sport'a al gazı kökle :) 0-200 göstergede 25 saniye gibi okunuyor.

Diğer mesajları okumadan mı yazdın caanııım kardeşim ? ;)

Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Yeni 3.20D ler 184hp olmasına karşın 1000kg 128hp güce sahip, bende 1000kg da 133hp güce sahibim 0-200 denemesi bana mantıklı geliyor ki top speed gibi bir iddiam zaten olamaz ;)

Çakmaktaş yaptığın hesap doğru ama bu hayatta her şey sadece hp ve rpm değil... Tork etkisini unutma, senin araban max 200 Nm torku 4500dd bile veremezken 3.20d 350 Nm'yi 2000dd itibaren verip nerdeyse 2 kat fazla bükme gücü ile çevirecek o pistonları. Benve 3.20d 200 e kadar rahat alır ama sadece 184'lük yeni motor ve şanzıman ile. 177'lik eski modeli bence rahat geçersin 200'e kadar...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mazot, petrolün dibi, sondan önceki türevi, sonrası asfalt....

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy
(düzenlendi)

Oralarda pek yoktur Mehmet, buralar kaynıyor... İç Malzeme kalitesi ve tasarım olarak rakiplerinden bence ileride...

F3 kendi segmentinde çıktığı günden bugüne rakiplerine göre ortalama olarak çok iyi bir satış grafiği yakaladı..

O paraları hakeder mi dersen kesinlikle haketmez...

F3 Titanium tdci 63.750tl

Yeni A180 CDI Prime 68.900tl

Yeni A180 CDI Syle 74.900tl

Oturup ciddi ciddi düşülmesi gereken bir tablo... :unsure2:

Benim değil Ford'un düşünmesi lazım... Üstelik Syle Donanım Titanium'a göre çok daha fazla kalite ve Donanım sunuyor...

f3 te sınıfının üstünde bir malzeme kalitesi yok golf6 nın bile gerisinde kalite olarak 7 yi düşünmiyorum bile, hatta trend lerde sert plastik var style ve titanyumlarda yumuşak kalite bu mu? hele hele golfün alkantra koltukarıyla yarışıcak c sınıfı araç yok üstelik tüm golflerde aynı malzeme var ford gibi donanıma göre değişmiyor(koltuk hariç)

tarihinde Tuğrul Ersoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

İki tür 3.20d var. 2009 a kadar olan eski motor 177 Bg ve eski yavaş şanzıman, 2009 makyajdan itibaren 184'lük yeni motor ve yeni şanzıman.

Tek tip 1.16 d var 177 Bg eski tip şanzımanlı.

Benim 149 bg'lik T-jet'im 177 Bg'lik otomatk 3.20d'ye kalkıştan 130 a kadar 4 araba rahat koyardı, göztepede sayısız kez Burak'ın arabası ile denedik. 180 e kadar anca yanına gelir 190-200 gibi geçebilirdi Tem'de.

Aynı T-jet 184'lik yeni şanzımanlı 2009 model 3.20d ile denedim 120 ye kadar 1 araba zor fark attım sonra 150 gibi geldi ve çok fena geçti.

Kısacası aradaki 7 bg fark reel'de sanki 50 bg gibi BMW de, hem motor farkı hemde şanzıman nedeni ile.

Çakmaktaş 2008 ve öncesi 3.20d ve 1.20 d yi geçersin. Ama makyajlı kasa 2009 sonrası 3.20d ler kalkış hariç seni güle oynaya geçer benim şahsi fikirim bu. Bu arada yeni 3.20d 184'lük benim 180'lik Insignia'mı rampada rahat rahat geçti, kalkışta da geçeceğine eminim. Makyajlı kasanın mahareti şanzıman ve motoru

2 değil 3 tür 320d var 2005,2006,2007 163 bg 340 tork,2008,2009 177 bg 350 tork,2010 sonrası 184 bg 380 f30 kasada moderniz edilen motor ve şanzıman sayesinde hem performasn arttı hem de yakıt düştü 0-100 üde 7.6 değil 7.4 tür ayrıca fiestanın 320d ile yüksek hızda kapışması tehlileki sonuçlar yaratır fiesta uçarr giderrr nereye bilinmez :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Çakmaktaş yaptığın hesap doğru ama bu hayatta her şey sadece hp ve rpm değil... Tork etkisini unutma, senin araban max 200 Nm torku 4500dd bile veremezken 3.20d 350 Nm'yi 2000dd itibaren verip nerdeyse 2 kat fazla bükme gücü ile çevirecek o pistonları. Benve 3.20d 200 e kadar rahat alır ama sadece 184'lük yeni motor ve şanzıman ile. 177'lik eski modeli bence rahat geçersin 200'e kadar...

Ali abi eskisine zıplayacağımıza göre, yenisi ile deniyelim o halde bakalım ne kadar fark ile geçiyor öğrenmiş oluruz sıkıntı yok ;) Bu arada yeni 3.20D lerde manuel şanzıman var mı ? Otomatik olanı tam otomatik mi ?

Tam olarak öyle oldu abi :biggrin: Ama sana 3.20d alalım bence, yenisinin bir sürü sürüş modu var süspansiyon sertliği direksiyon tepkileri hatta pedal tepkileri bile değişiyor sürüş moduna göre. Yol tutuşu ve hakimiyeti çok çok üst düzey arkadan itiş ile... Sana çok yakışır.

Bir gün ilerde onu alacak param olur ise subaru sti alırım ;) Ayrıca sana da yakışır kardeşim

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Bugün gittim biraz inceledim, başlangıç paketi olan prime (kapak jantlı ) benzinli 66.800 liste fiyatı.Tek begenmediğim arabada ortada konsolda idareten tutturulmuş gibi görünen ekran oldu.Hiç yakışmamış.

Dizeline de 68.800 dedi.

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

Bugün internetten dizelini biraz doldurayım, hani segmentindeki donanım eklenmiş arabalarla biraz kafa kafaya donanımı olsun dedim fiyat aldı başını gitti bi 15.000 TL fark attı. Mercedese değer mi sorusu tartışılmaz bile ama....

Bu arada arkadan görüntüsü Toyota auris i çağrıştırdı bana

Yorum bağlantısı
Misafir

Konu nedir başından okumadım bilmiyorum? Ancak bu A180 tipi güzel'de dizele gelindiğinde 1.5 motor ve merso naylon çağrışımı yaptığından kabul görmüyor. Hayır madem naylondan motor alacaksın merso, al R9J kodlu 1.6 130Dci'yi hiç değilse hem yürüsün hem ekonomik olsun. Bu benzin fiyatlarında benzinli ancak keyf işi olur.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Aracı gördüm ve kullandım.

Beğendiğim özellikleri;

Dış dizaynı çok hoş.

İç dizaynı da güzel ama orta konsola sonradan eklenmiş gibi duran ekran bana itici ve ucuz geldi.

Koldan vites hoş olmuş.

Malzeme kalitesi iyi. Çıtırdama yok.

Klima güçlü ve çabuk soğutuyor.

Koltuklar güzel.

Direksiyon güzel ve yumuşak. Tipik Mercedes. Kumandalar yeterli.

Otomatik şanzıman yumuşak.

Araç oldukça sessiz.

Eco, spor ve manuel kullanım modları var.

Arka görüş kamerası style paketten itibaren mevcut.

Motor aracı taşımakta zorlanmıyor.

Start-stop düzgün çalışıyor.

Makul başlangıç fiyatı var.

Yapay deri ve ısıtmalı koltuk makul bir fiyata alınabiliyor.

Beğenmediğim tarafları;

Araç biraz basık, tavan alçak, göğüs yüksek. Koltuğu yükseltince baş öne harekette kapalı güneşliğe çarpıyor (boy 175). Ferah bir sürüş pozisyonu yok.

Arka taraf daha da dar. Hem tavan hem da daralan camlar yüzünden. Koltuk mesafesi çok yeterli ama ferahlık hissi bu nedenle zayıf.

Eco modda motor gaz pedalına çok duyarsız. Araç 1500 devir civarında dolanıyor. Biraz hızlanmak için yarım gaz gerekiyor. Spor mod bu açıdan daha iyi ama o zaman da istendiği zaman devir düşmüyor. Yani "ya öyle ya böyle kullan" demiş Mercedes.

Yol konforu yeterli değil. 16" lastiklerle bile pürüzsüz bir sürüş yok. Urban alınca jantlar 17", AMG alınca 18" oluyor ve değişmiyor. Run-flat standart ve değişmiyor. Konfor sevenler mutlaka 16" alıp standart lastik kullanmalı.

Arka görüş çok yetersiz. Arka görüş kamerasının standart olması çok yerinde bir karar ancak park sensörleri içinde otomatik park sistemi de olan ve fiyatı 3000 küsur olan bir paketle alınabiliyor.

Opsiyon fiyatları genelde yüksek.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma opsiyon olarak bile yok.

Ferahlık hissi için cam tavan şart, fiyatı 3000 küsur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Yeni A Serisinin 2013'te 1.6 Litre Dizel 130 / 160 Hp motor ve 7g-Dct Otomatik şanzımanla birlikte geleceği şeklinde haberler duydum, ancak henüz sağlam bir yerden doğrulayamadım...

Bu segment gerçekten kızışıyor,

Önümüzdeki dönemde Audi A3, BMW 1 Serisi, Mercedes A Serisi, Volvo V40 arasında fiyat, kalite, donanım açısından tatlı bir rekabet olacağa benzer... Hatta öyleki donanımı zengin bir Golf 7 almayı planlayan insanlar fiyatları sebebiyle Bmw 1 Serisi ve Mercedes A Serisini de akıllarından geçiriyorlar...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yeni A Serisinin 2013'te 1.6 Litre Dizel 130 / 160 Hp motor ve 7g-Dct Otomatik şanzımanla birlikte geleceği şeklinde haberler duydum, ancak henüz sağlam bir yerden doğrulayamadım... Bu segment gerçekten kızışıyor, Önümüzdeki dönemde Audi A3, BMW 1 Serisi, Mercedes A Serisi, Volvo V40 arasında fiyat, kalite, donanım açısından tatlı bir rekabet olacağa benzer... Hatta öyleki donanımı zengin bir Golf 7 almayı planlayan insanlar fiyatları sebebiyle Bmw 1 Serisi ve Mercedes A Serisini de akıllarından geçiriyorlar...

160hp nasıl olacak? Renault'ta yokki? Ha olması gerekir, o ayrı...

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Bugün ben de Kanyon AVM'nin önündeki araçlara baktım. Dışıyla A serisine yeni bir bakış getirmiş Mercedes ve de fiyatlarıyla oldukça iddialı gibi geldi. Ancak alınabilecek full+full donanımla fiyat ne kadar olur bilemem.

Hoşuma gidenler;

- Önden çekiş mantıklı olmuş, 150-160 beygirin altında kalan hiç bir araç arkadan itiş olmamalı bence. Şanzımanla gerekli ataklık sağlansa bile arkadan itişin zevki de olmuyor, önden çekişin tasarrufu da. Tabi tasarrufu tamamen bir kenara bırakıp eski Amerikanlar gibi 1. vitesi küçücük yapıp 100 beygirden 200 küsür Nm tork elde ederlerse farklı olur :)

- Aracın AMG paketlisinin yere yakın olması ve 18" jantlarla gelmesi görüntü açısından 10 numara olmuş. Aynı olayı bir gün ben de Focus'ta yapacağım inşallah.

- Alçak oturma pozisyonuna izin veren koltuk yapısı da oldukça başarılı. Ancak koltuğun rahatlığına şaşırmanız bitip kafanızı kaldırdığınızda spor bir oturuşun ön görüşünüzü oldukça sınırladığını farkediyorsunuz.

- Bagaj ve arka koltuk mesafesi oldukça iyi

- Siyah deri olan bölgelerde kırmızı dikişler çok çekici görünüyor, aynısını kendi aracımda da isterdim.

- Kadife (belki gerçekten kadifedir, kumaş isimlerini çok bilmiyorum) gibi olan ve koltukların ortalarında, kapıların da iç bölgelerinde kullanılan malzeme bence bir aracın içine konabilecek en kaliteli his veren malzemelerden.

- Sunroof ve yarı panaromik tavan genişliği ile çok kullanışlı olmuş. Dar kalan arka hacmi ferahlatıyor.

- Ön koltukta diğer koltuklarda görmediğim bir sadece diz altını kaldıran mekanizma var, çok ince düşünülmüş.

Beğenmediklerim;

- Direksiyonun yan taraflarında spor bir tutuş hissi vermesi için kullanılan ve deri olmayan o parçalar terli ellerle tuttuğunuzda soyulma yapacaktır ve kesinlikle direksiyonun elinizde dönüşten sonra kolayca kayarak eski haline gelmesi anında rahatsızlık verecektir. En azından ben tam ve yumuşak deri bir direksiyonu tercih ederim.

- Alçak oturma ve yola yakın olma hissini sadece AMG pakette yaşayabiliyorsunuz, style paket olan diğer araba diğerinden 4-5 cm daha yüksek bir koltuğa sahipti.

- Ekran sanki o bölgeye sonradan ve zorlama bir şekilde konulmuş gibi duruyor, hiç hoşuma gitmedi. Ekranın arkasında kalan karbon kaplama desenini de beğenmedim. Aslında arabanın dışına bakaram 100 puan vermiştim ama içine girince puanlar azalmaya başladı.

- Deriler gerçek deri değilmiş ve oradaki adamın dediğine göre öyle bir opsiyon da yokmuş.

- 109 beygirlik dizel seçeneği Renault ile ortak üretim. O modellerde bildiğim kadarıyla uzun ömürlü olsun diye zincirli triger kayışı kullanılıyor ancak baya gürültülü diye biliyorum. Dizel olmadığı için göremedim. Bir de performansı biraz düşük, 0-100 hızlanması 1-2 sn daha iyi olabilirdi.

- Kapıların iç-üst tarafları ve de göğsün üst kaplaması oldukça sert malzemeden yapılmış, Focus'taki nispeten yumuşak ve darbe/gürültü emici malzeme bence daha iyi gibi geldi. Özellikle kapıyı kapatırkenki his o bölgenin titreşimleri pek ememediği yönündeydi.

- Bence bu arabayı Coupe tarzında tek kapılı yapmalılar :)

Beğenmediğim özelliklerine rağmen beğendiklerim de oldukça ağır bastı. Fiyatıyla birlikte oldukça rekabetçi gelecektir. Yine de itiraf etmek gerekirse insanların yeni C180 ile Mercedes'in iç malzeme kalitesi standardını düşürdüğü şeklindeki fikirleri bu araçla da bence devam edecek. Mercedes kullanıcısı bence iç mekan konusunda benden çok daha titiz ve yüksek beklentilere sahiptir çünkü.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Güzel, sevdim ama yinede Merso E den başlar, daha altında mersonun esas olayından hep çalınmıştır, kısaca money talk, yoksa tam merso yada bmw ruhu olmazz.

Yorum bağlantısı
Doğu Kemik

C segmentini kızıştımaksa amaç; o segementteki eş donanımlı araca 20.000 TL ye yakın fark atıyor. Amaç aşılmış bence :i-ih:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...