İçeriğe Yönlendir

Cruze - Hb 2.0Lt 163Hp 47Bin


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Şunlardan takalım ama kesinlikle :D

35374655.jpg

71713544.jpg

Kim çizmiş bu arkayı Alman biri mi? Von Braun mu?

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Abi benim debriyajı garantiye sokabilir miyiz ya? Çağlar Abi kullandı kesinlikle bu kadar sert olması normal değil bitirmişsin dedi :( Ya ben neden araba kullanmayı beceremiyorum? Motor kulağını garantiye soktular, bu kadar düşük kilometrede kullanıcı hatasıyla bozulması imkansız dediler. Osman Usta'ya söyledim bunu, "onlar senin nasıl kullandığını bilmiyor sakın gösterme" dedi. Senin kullanımınla her şey mümkün dedi.

Murat satış temsilcilerinin serviste sözü ne kadar geçiyodur bilemem ama yakın bir zamanda uğrayıp bi sorarım. Genelde sıkıntısız bir servis.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hocam etiket duruyor, Can Abi'den özel debriyaj çekme dersi de aldım. Az da yakıyorum ama baştan verdik herhalde hasarı... :(

Boşvr zamanı gelince değiş. Değişene kadar da para kazan.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Kim çizmiş bu arkayı Alman biri mi? Von Braun mu?

Belgeselinde avrupalı muhendislerimiz diyordu ama..

Onunda bmw gibi olanı var :D

469052867_919.jpg

Bu da 15 numara :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Artıları: cruze aslında estetik olarak hemen herkes tarafından beğenilen ve showroomlarda bu yüzden cezbedici gelen bir model. Bugüne kadar da aracın sahiplerinin memnuniyetsizlikleri motor ve şanzıman(otomatik için) kaynaklı idi. Buna rağmen satmak istiyorum ama daha estetik bir araç bulamıyorum serzenişleri olan ve kullanıcısını bir şekilde kendine bağlayan bir model.

Chevrolet Cruze'ı donanım zengini bir model olarak lanse ederken, yıllar geçtikçe zengin donanıma ekstra olarak eklediği hız sabitleyici gibi opsiyonları bile ücretsiz ekleyerek uygun fiyat/maksimum donanım ilkesini belirledi. Piyasada tutan bu pazarlama modelini daha sonra Yeni Aveo gibi alt sınıf araçlarına da uyguladı ve bu sınıfta da istediğini yavaş yavaş almaya başladı.

Her ne kadar Daewoo kökenli olsa da Chevrolet gibi bir markanın standartlarını. Gm gibi bir çatı altında taşımak belirli zorunluluklar getirir ki, euro n cup başarıları bunların göstergesi.

Gm ile ortak geliştirmeler, özellikle avrupa modellerini tasarlayan Opel markasının parçalarını ağırlıklı kullanıyor olması, eski Opel kullanıcıları içinde uygun maliyetli bir alternatif olmasın sağlıyor.

Opel ile ortaklığı, servis anlamında da yaygınlık sağlıyor.

Eksiler: Türkiye pazarındaki vergiler nedeni ile Mercedes, Bmw gibi üst gelir sınıfının tercih ettiği markalar bile 1.6 motorları ithal ederken, chevrolet'in Epica modeli 55.000.-TL'ye satılırken ötv yüzünden 70.000tl'lere çıkınca uygun dizel modeli kalmayışı, daha sonra Cruze'da dizel motor alternatifi bulamayıp 2.0 ile pazarda olması aracın tutulmasını engelledi.

Bu sıkıntıyı, Chevrolet'in Türkiye pazarında uygun maliyet politikası ile çözmek şart olunca da, aracınyükse fiyattan alanlar için bir zarar oluştu ki, bu sefer pazarıniyi okuyan bu marka müşterilerini üzdü.

3 senelik vergi yüküyle aracın maliyeti yaklaşık 51.000.-tl'yi bulurken, dizel otomatik kombinasyonun henüz kullanıcı görüşlerinin çok ortalard olmaması işi biraz şansa sürüklüyor.

Araç ana para yerine kredi ile alınacaksa vergi yükü kullanıcıyı zorlar. Aracın liste fiyatının yüksek olması kasko primini de etkileyecektir. Yine 2.0 165bg'lik bir araçtan dizel ekonomisini sınıfındakilere göre beklemek daha yararlı olacaktır. Bu anlamda da ekonomik araçtan çok "performansına göre ekonomik" araç olması, alım kararını ekonomi üzerine kuran için üzüntü verici olacaktır.

Aracın minumum 3 sene kullanılacağı düşünüldüğünde kıyaslama 45.000.-tl bandındaki araçlara göre değil, 1.6 araca göre vergi farkı eklenerek minmum 2500.- daha maliyet eklenerek yapılması gerekmekte. Yani bu araç sedanı seçilirse yaklaşık 48.000.-tl olacaktır.

Bu anlamda araç 55.000tl alış fiyatını geçmediği müddetçe dizel grubundaki araçlar için avantajlı, yakıt tüketiminde ise biraz müsrif olacağından yıllık yapılacak km hesabı ile yakıt hesabı da eklenere karar verilmelidir.

70.000.-tllik dizel için yola çıkana ise 150.000km yapsa da sanırım fiyat/performans anlamında dengeli bir tablo ortaya çıkacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Artıları: cruze aslında estetik olarak hemen herkes tarafından beğenilen ve showroomlarda bu yüzden cezbedici gelen bir model. Bugüne kadar da aracın sahiplerinin memnuniyetsizlikleri motor ve şanzıman(otomatik için) kaynaklı idi. Buna rağmen satmak istiyorum ama daha estetik bir araç bulamıyorum serzenişleri olan ve kullanıcısını bir şekilde kendine bağlayan bir model.

Chevrolet Cruze'ı donanım zengini bir model olarak lanse ederken, yıllar geçtikçe zengin donanıma ekstra olarak eklediği hız sabitleyici gibi opsiyonları bile ücretsiz ekleyerek uygun fiyat/maksimum donanım ilkesini belirledi. Piyasada tutan bu pazarlama modelini daha sonra Yeni Aveo gibi alt sınıf araçlarına da uyguladı ve bu sınıfta da istediğini yavaş yavaş almaya başladı.

Her ne kadar Daewoo kökenli olsa da Chevrolet gibi bir markanın standartlarını. Gm gibi bir çatı altında taşımak belirli zorunluluklar getirir ki, euro n cup başarıları bunların göstergesi.

Gm ile ortak geliştirmeler, özellikle avrupa modellerini tasarlayan Opel markasının parçalarını ağırlıklı kullanıyor olması, eski Opel kullanıcıları içinde uygun maliyetli bir alternatif olmasın sağlıyor.

Opel ile ortaklığı, servis anlamında da yaygınlık sağlıyor.

Eksiler: Türkiye pazarındaki vergiler nedeni ile Mercedes, Bmw gibi üst gelir sınıfının tercih ettiği markalar bile 1.6 motorları ithal ederken, chevrolet'in Epica modeli 55.000.-TL'ye satılırken ötv yüzünden 70.000tl'lere çıkınca uygun dizel modeli kalmayışı, daha sonra Cruze'da dizel motor alternatifi bulamayıp 2.0 ile pazarda olması aracın tutulmasını engelledi.

Bu sıkıntıyı, Chevrolet'in Türkiye pazarında uygun maliyet politikası ile çözmek şart olunca da, aracınyükse fiyattan alanlar için bir zarar oluştu ki, bu sefer pazarıniyi okuyan bu marka müşterilerini üzdü.

3 senelik vergi yüküyle aracın maliyeti yaklaşık 51.000.-tl'yi bulurken, dizel otomatik kombinasyonun henüz kullanıcı görüşlerinin çok ortalard olmaması işi biraz şansa sürüklüyor.

Araç ana para yerine kredi ile alınacaksa vergi yükü kullanıcıyı zorlar. Aracın liste fiyatının yüksek olması kasko primini de etkileyecektir. Yine 2.0 165bg'lik bir araçtan dizel ekonomisini sınıfındakilere göre beklemek daha yararlı olacaktır. Bu anlamda da ekonomik araçtan çok "performansına göre ekonomik" araç olması, alım kararını ekonomi üzerine kuran için üzüntü verici olacaktır.

Aracın minumum 3 sene kullanılacağı düşünüldüğünde kıyaslama 45.000.-tl bandındaki araçlara göre değil, 1.6 araca göre vergi farkı eklenerek minmum 2500.- daha maliyet eklenerek yapılması gerekmekte. Yani bu araç sedanı seçilirse yaklaşık 48.000.-tl olacaktır.

Bu anlamda araç 55.000tl alış fiyatını geçmediği müddetçe dizel grubundaki araçlar için avantajlı, yakıt tüketiminde ise biraz müsrif olacağından yıllık yapılacak km hesabı ile yakıt hesabı da eklenere karar verilmelidir.

70.000.-tllik dizel için yola çıkana ise 150.000km yapsa da sanırım fiyat/performans anlamında dengeli bir tablo ortaya çıkacaktır.

Saygılarımla.

şapkam düştü, Chevy distribütörü bile yazamazdı bu yazıyı

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şunlardan takalım ama kesinlikle :D

Bunu nasıl yapmışlar? Birebir mi oturuyor :s

Onunda bmw gibi olanı var :D

Benim naylon da kore malı olduğu için resmini koyduğun gibi bir site var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Valla ben bilmem geçen Adanada gördüm arabanın birinde,Düştüm peşine ışıklarda yakaladım açtırdım camı.

-Dedim kardeş nasıl yaptın bunu ?

-Yeşil yandı googleye cruze bmw stop yaz çıkar dedi ayrıldık :D

dikkat et ışıklarda, cruce wtcc falan çıkar , gazlar gider :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

yeni cruze burada, ön tampona facelift geliyor ki zaten wtcc tamponu var opsiyon listesinde :seytan:

Chevrolet-Cruze-Facelift-4-2.jpg

Yan hava yastıklı modeli tam senlik derken bunu mu kastemiştin ? Gitti CRV..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yan hava yastıklı modeli tam senlik derken bunu mu kastemiştin ? Gitti CRV..

Resimdeki model önden çarpmalarda çok başarılıymış abi. CRV falan hakgetire :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
(düzenlendi)

Şunlardan takalım ama kesinlikle :D

Gerçekten yakışmış. Şu arka tasarım BMW'ye taş çıkarır.

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Gerçekten yakışmış. Şu arka tasarım BMW'ye taş çıkarır.

uyandırma adamları :lazy: borusan taş mı yesin ?

Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

1600 tl(ocakta gelecek zammı dahil ettim) mtv farkı ortalama yılda 8 depo mazot yapsa uzun yolda 8000 km lik ki daha da fazla olabilir ben ihtiyatlı yazdım, 8000 km lik yolun parası zaten çıkyor vergiden, şehir içide 100 km de 3 lt fazla yaktığını varsayalım 1000 kmde 30 10000 kmde 300 lt yani 1200 tl lik yakıt parası daha çıktı 2 si toplam 2800 tl fark eder 1.6 dizellere göre buda ayda fazladan 250 lt lik bir kayba yol açar ki bu da her bir depo mazotun parası bence mantıklı değil.Ama diğer markaların ne kadar fazla kazandıklarını da bu kampanyayla görmüş olduk.Captiva ilk çıktığında 108 binden girdi şimdi 90 bin diyor, bu adamlar hala kar ediyorlarsa diğer markaları siz düşünün.yok araç başı 500-1000 tl kazanıyoruzda şölede bölede sizi pis yalancılar. :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bayağı aradım, buraya yazayım kaybolmasın

Chevrolet Cruze vites oranları

Otomatik şanzımanı

Kodu: GM 6T40

Buick Lacrosse, Saab 9*-3 ve 9-5 ile ortak kullanımda

1- 4.584

2- 2.904

3- 1.912

4- 1.446

5- 1.0

6- 0.746

R- 2.94

Final ratio: 2.89

205/60/16 lastik ile 2000d/d da 114 km/h gps hızı var

Manuel şanzıman

Kodu. GM-F40

56 kg ağırlığı var, 400Nmm torka dayanıklı , 2 tip olarak çıkmış, yakın zamanda revize edilmiş, 3.1 lt Castrol BOT 0663 yağ kullanıyor

1- 3.77

2- 2.04

3- 1.32

4- 1.05

5- 0.85

6- 0.71

Final ratio: 3.55

205/60/16 lastik ile 2000d/d da 97km/h gps hızı var

5000d/d da 242km/h hıza çıkabiliyor, max 180+ mil vermişler specte, 6200d/d için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu an hangisi kullanılıyor peki? Zira ilk vites çok daha ekonomik gözüküyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Otomatik olanı türbinli, en az %15 verimi düşürür maalesef, görünen o ki, otomatiği tam bir uzun yol arabası, yoksa teşvikiye yokuşunda can çekişir O diferansiyel oranı ile

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
Bayağı aradım, buraya yazayım kaybolmasın Chevrolet Cruze vites oranları Otomatik şanzımanı Kodu: GM 6T40 Buick Lacrosse, Saab 9*-3 ve 9-5 ile ortak kullanımda 1- 4.584 2- 2.904 3- 1.912 4- 1.446 5- 1.0 6- 0.746 R- 2.94 Final ratio: 2.89 205/60/16 lastik ile 2000d/d da 114 km/h gps hızı var Manuel şanzıman Kodu. GM-F40 56 kg ağırlığı var, 400Nmm torka dayanıklı , 2 tip olarak çıkmış, yakın zamanda revize edilmiş, 3.1 lt Castrol BOT 0663 yağ kullanıyor 1- 3.77 2- 2.04 3- 1.32 4- 1.05 5- 0.85 6- 0.71 Final ratio: 3.55 205/60/16 lastik ile 2000d/d da 97km/h gps hızı var 5000d/d da 242km/h hıza çıkabiliyor, max 180+ mil vermişler specte, 6200d/d için

oranlar sıkıntılı abi. 2.0 163ps araba için oldukça sıkıntı verici bence oldukça kısa. Benimle hiç başa çıkamaz hadi orasını geçtimde rakiplerine karşı şansıda yok ;). Örnek olarak 5. vites çarpan oranı 1.05 olmalı idi 4 değil, bu da demek oluyor ki 6. vites tamamen ekonomi vitesi bu hızda top speed bu oranlar ile göremez.

97km 2000 devir hızı 6. vites hızı ise focusun son dişli oranları ile çarpımı aynı ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

97km 2000 devir hızı 6. vites hızı ise focusun son dişli oranları ile çarpımı aynı ;)

emin misin? focusun 5. vitesinde 2000d/d kadranda! kaç görürsün?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

emin misin? focusun 5. vitesinde 2000d/d kadranda! kaç görürsün?

1.6 mazotlu tüm focuslar 5. vites 2000 devir de 100km, 4000 devir de 200 görür ;)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...