İçeriğe Yönlendir

Lastik Fiyatları (Gerçekleşen Alımlar)/ Sektörde Tek Bilgi Kaynağı


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Lastik bayisi 175 65 14 ebat için Dunlop 700, Falken 650, Starmax 550 TL fiyat verdi.

Falken Sincera 👍👍

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Almak için hankook bayisine gitmiştim ama diğer markalara nazaran uygun fiyat bulsam da toplamda bütçeyi aştığı için vazgeçtim. 

Bahsettiğim lastik Laufenn G fit lk41 185 65 15 ebat yazlık lastik, tanesine 625 tl istediler, taksitli fiyat. 15 model contilerle 1 sene daha idare edecez artık.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

kumho Es31 205/55/16 3040 Tl birkaç taksitli

Yol tutuş babında bir lastikte eco ibaresi varsa ondan uzak durulmalı denebilir mi?

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

Goodyear 215/60 R17 100V Eagle Sport SUV TZ XL FP 2021 üretim
21/02/2022 de takımını 4250 TL ye almıştım. Dün taktırdım güncel fiyat 6500 TL olmuş.
Montaj 120 TL.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Yol tutuş babında bir lastikte eco ibaresi varsa ondan uzak durulmalı denebilir mi?

Islakta tutuş ile tüketim arasında ters orantı olduğu söylenir, ömür de önemli bir kriter. Üç kriterin birden iyi olması epey zor . Maliyet yüksek olsa gerek 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Islakta tutuş ile tüketim arasında ters orantı olduğu söylenir, ömür de önemli bir kriter. Üç kriterin birden iyi olması epey zor . Maliyet yüksek olsa gerek 

michelinin 4 mevsim lastiği buna en yakın idi. tabi karda ne yapar belli değil.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Yol tutuş babında bir lastikte eco ibaresi varsa ondan uzak durulmalı denebilir mi?

doğrudan bir bağlantı yok, testlere bakarsak tüketim fazla olan lastik te ıslakta kötü performans verebiliyor, çok az tüketen de az yakabiliyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Extra Load 97W Falken Ziex ZE310 Ecorun ile 1 sene geride kaldı herhalde 10 bin km kadar tepeledim lastiği. Belki hala yeni olduğundandır ancak bu lastikle asfalt yanarken sert viraj almak çok zevkli elbette bunda aracın karakteri de etkili ancak direksiyonumdan lastiğin yolu ısırışını geribildirim olarak hissedebiliyorum Şeytan her seferinde sol kulağıma biraz daha gaza bas diye fısıldıyor. Bunu özellikle Ağustos sıcağında doğu gezisi yaparken envai çeşit memleket yolunda deneyimledim ( Antep - Urfa - Maraş - Mardin - Diyarbakır - Adıyamak - Malatya - Elazığ). Yağmurda ise limitleri hiç zorlamadım 100 ile sağanakta güneşli havada gider gibi gidiyor bana yeterli.

 

1-2 ay kadar önce kış son kez üzerimizde sabır testi yaparken Kayseri - K.maraş yolu arasında navigasyonun azizliğine uğradım ve dağ yollarında seyehat etmek zorunda kaldım. Öyle bir tırmanış yaptık ki yola çıkarken bulutlu olan hava 2 saat sonra yükseltiden dolayı sağanak kara dönmüştü. Bir yerde yön bulmak için aracı durdurmak zorunda kaldım telefon çekmiyordu önbelleğe alınmış yolu da telefondan silince kısa süreli kayboldum. Tekrar köylüden yön tarifi alıp yola çıkmak istediğimde yolun 2-3 parmak kar tutmuş olduğunu gördüm yokuş yukarı önden çeker yaz lastiği için herhalde daha kötü bir senaryo yok, yokuş ise bayağı dik el freni ile kalkmak zorunda kaldım. Buna rağmen hiç patinaja gelmedi araç işte orada bir yakınlaştık Falken ile. Bakalım 2 sene sonra aynı şeyleri diyebilecek miyim? Bridgestone Turanza baksın da lastik nasıl olunur görsün :D 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağrı Alaf yazdı:

Bridgestone Turanza baksın da lastik nasıl olunur görsün :D 

Turanza T005 ile mi kıyas yapılıyor?

Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Çağrı bey ebat ne sizin lastikte?
Bende 215 60 16 var biraz yanaklı lastik, falken ziex ze310 ecorun 95V takılı. Benimde ikinci sene olacak. Ilk yılında dediginiz gibi yüksek suratlerde sağanak yagista hiç kizaklama, kayma vs yapmadı. Tutunmasi gerçekten çok iyi idi. Hatta geçen sene baskı balata değişecektim kalkista titriyor diye ama lastigin yere yapismasindan olduğunu kisliklara geçince anladım. Belki ağır bir lastik ilk harekette zorlanıyor olabilir ama kisliklariminda bir o kadar ağırlığı var.

Tabi sizin kadar zorlamadim, sizin lastik güçlendirilmiş yanak ilave 97w hiz yuk dayanımı, zorlamaya daha elverişli.

Unutmadan gerçekten hem yumuşak hemde sessiz bir lastik. Su anda tek kötü yanı Yakıt etiketi benim ebatta E.

Bakalım bu özelliklerini kaç sene muhafaza edecek ?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Koray Demir yazdı:

Turanza T005 ile mi kıyas yapılıyor?

O kadarını inanın bilmiyorum şehir içi yazın kızaklama yapıyordu benim eski Turanzalar aklımda sadece bu kadarı kaldı 4-5 senelik bir şeydi. 

 

Barış AÇIL yazdı:

Çağrı bey ebat ne sizin lastikte?
Bende 215 60 16 var biraz yanaklı lastik, falken ziex ze310 ecorun 95V takılı. Benimde ikinci sene olacak. Ilk yılında dediginiz gibi yüksek suratlerde sağanak yagista hiç kizaklama, kayma vs yapmadı. Tutunmasi gerçekten çok iyi idi. Hatta geçen sene baskı balata değişecektim kalkista titriyor diye ama lastigin yere yapismasindan olduğunu kisliklara geçince anladım. Belki ağır bir lastik ilk harekette zorlanıyor olabilir ama kisliklariminda bir o kadar ağırlığı var.

Tabi sizin kadar zorlamadim, sizin lastik güçlendirilmiş yanak ilave 97w hiz yuk dayanımı, zorlamaya daha elverişli.

Unutmadan gerçekten hem yumuşak hemde sessiz bir lastik. Su anda tek kötü yanı Yakıt etiketi benim ebatta E.

Bakalım bu özelliklerini kaç sene muhafaza edecek ?
 

 

215  / 55 / 15 C yakıt tüketimi - A Yol tutuş etiket değerleri var Tek kötü yanı benim aracım Focus gibi Megane gibi ara ölçü olduğu için ben çok para bayıldım. Ben bu lastiği alırken bulunduğum muhitte bir kaza oldu lastik yarılması yüzünden hatta burada paylaşmıştım o korku ile boşta 1400KG aracıma en yüksek değerleri aldım, gerek yoktu ama varsın iyisi olsun. 

 

Zorlama konusunda ben hiç problem yaşamadım gerçekten zora da doğuda maden yolu dedikleri bir yerde 180 derece dönen virajlara da girdim ne arkadan ne önden atma olmadı ama bunların hepsi lastiğin mahareti değil elbette alt düzen tamamen yeni jantlar düz taşıyıcılar rot kolları başları amortisörler gazlı kondisyonları iyi vs vs sözün özü bir şekilde hiç vahamiyet hissetirmedi bana. Elbette bir Ecocontact6 değildir daha onu kullanmadım ama fp açısından güzel. Umarım 3-4 sene kadar böyle devam eder sonra daralan ekonomi yüzünden hamur kalitesini bozmazlar ise devam ederiz böylece. 

 

@Oğuzkan Erışıkhiç beğenmedi bu lastikleri direkt değiştirdi sorduk tarzım değil dedi :D 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Almak için hankook bayisine gitmiştim ama diğer markalara nazaran uygun fiyat bulsam da toplamda bütçeyi aştığı için vazgeçtim. 

Bahsettiğim lastik Laufenn G fit lk41 185 65 15 ebat yazlık lastik, tanesine 625 tl istediler, taksitli fiyat. 15 model contilerle 1 sene daha idare edecez artık.

 

 

 

Sözde geçen sene kışlıklara geçiş yaparken önümüzdeki yaz sezonunda falkenleri satıp başka lastiğe geçecektim ben de ama benim şansım ki fiyatlar fırladı. Kaldık yine Falken'lere

 

Çağrı Alaf yazdı:

Extra Load 97W Falken Ziex ZE310 Ecorun ile 1 sene geride kaldı herhalde 10 bin km kadar tepeledim lastiği. Belki hala yeni olduğundandır ancak bu lastikle asfalt yanarken sert viraj almak çok zevkli elbette bunda aracın karakteri de etkili ancak direksiyonumdan lastiğin yolu ısırışını geribildirim olarak hissedebiliyorum Şeytan her seferinde sol kulağıma biraz daha gaza bas diye fısıldıyor. Bunu özellikle Ağustos sıcağında doğu gezisi yaparken envai çeşit memleket yolunda deneyimledim ( Antep - Urfa - Maraş - Mardin - Diyarbakır - Adıyamak - Malatya - Elazığ). Yağmurda ise limitleri hiç zorlamadım 100 ile sağanakta güneşli havada gider gibi gidiyor bana yeterli.

 

1-2 ay kadar önce kış son kez üzerimizde sabır testi yaparken Kayseri - K.maraş yolu arasında navigasyonun azizliğine uğradım ve dağ yollarında seyehat etmek zorunda kaldım. Öyle bir tırmanış yaptık ki yola çıkarken bulutlu olan hava 2 saat sonra yükseltiden dolayı sağanak kara dönmüştü. Bir yerde yön bulmak için aracı durdurmak zorunda kaldım telefon çekmiyordu önbelleğe alınmış yolu da telefondan silince kısa süreli kayboldum. Tekrar köylüden yön tarifi alıp yola çıkmak istediğimde yolun 2-3 parmak kar tutmuş olduğunu gördüm yokuş yukarı önden çeker yaz lastiği için herhalde daha kötü bir senaryo yok, yokuş ise bayağı dik el freni ile kalkmak zorunda kaldım. Buna rağmen hiç patinaja gelmedi araç işte orada bir yakınlaştık Falken ile. Bakalım 2 sene sonra aynı şeyleri diyebilecek miyim? Bridgestone Turanza baksın da lastik nasıl olunur görsün :D 

Sanmıyorum

Aynı lastik bende de var şuan. Kışlık lastiklerin(Lassa) yumuşaklığına alıştığım için midir nedir bilmyirum ama yazlıklara geçince direksiyon kütük gibi oldu.

İlk sezon memnundum ama 2.ve 3.sezonda(dün başladım 3. sezona) memnun kaldığımı söyleyemem.

 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Alptuğ Özcan yazdı:

Sözde geçen sene kışlıklara geçiş yaparken önümüzdeki yaz sezonunda falkenleri satıp başka lastiğe geçecektim ben de ama benim şansım ki fiyatlar fırladı. Kaldık yine Falken'lere

 

Sanmıyorum

Aynı lastik bende de var şuan. Kışlık lastiklerin(Lassa) yumuşaklığına alıştığım için midir nedir bilmyirum ama yazlıklara geçince direksiyon kütük gibi oldu.

İlk sezon memnundum ama 2.ve 3.sezonda(dün başladım 3. sezona) memnun kaldığımı söyleyemem.

 

Ağır direksiyon iyidir :) Ayak izi daha geniştir bu da daha iyi tutuş demek.  Lassa ların yanak yumuşak ama virajda tutuşu daha zayıf. Sert yanak daha iyi direksiyon demek. Konfor için kötü tabii.

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Evren Erakçora yazdı:

Ağır direksiyon iyidir :) Ayak izi daha geniştir bu da daha iyi tutuş demek.  Lassa ların yanak yumuşak ama virajda tutuşu daha zayıf. Sert yanak daha iyi direksiyon demek. Konfor için kötü tabii.

Dar alanda yumuşak seviyorum :) 

Yazlılar 215 kışlıklar 205 ayak izi zaten geniş ama direksiyondaki yumuşaklık hissi lastiğin hamurundan kaynaklı tabi birazda.

Yazlıktan kışlığa geçince oh be dünya varmış diyorum da tersi olunca alışmak biraz zaman alıyo :D 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Evren Erakçora yazdı:

205ten 215e fark eder. Ama virajda hakkını verir. 

Kafadan kayma eğilimi vardı diye hatırlıyorum geçen seneden

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Alptuğ Özcan yazdı:

Kafadan kayma eğilimi vardı diye hatırlıyorum geçen seneden

O falken ecorunların doğasında var. 300 de taksan o lastik yeri tutmayacak abi :D 

Çağrı Alaf yazdı:

Falken ile. Bakalım 2 sene sonra aynı şeyleri diyebilecek miyim? Bridgestone Turanza baksın da lastik nasıl olunur görsün

Ben 205 55 16 sıfır falken kullandım.seninle aynı lastik. ilk sene gayet güzeldi virajı kalkışı freni. kışlıkları söküp geri falkenlere döndünce ışıklarda patiye düşmeler frende tıkır tıkır absler virajda oynamalar olunca söküp dayton touring 2 aldım. Falkenin sıfır halinden daha iyi yol tutuyordu. 2 ay kullanıp araba ile beraber gitti o lastikler. Şimdi bridgestone t005 kullanıyorum. Tamamen kullanım tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki falken yanına yaklaşamaz t005 in. Ama aranızda bir yakınlaşma olmuşsa ona birşey diyemem :D 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Çağrı Alaf yazdı:

hiç beğenmedi bu lastikleri direkt değiştirdi sorduk tarzım değil dedi :D 

Bi dakika ben burayı yeni görüyorum :D Tarzım değil dememişimdir yanlışın var. Forumda denk gelen her konuda lastiğin tutmadığını bana güven vermediğini sertleştiğini söyledim ben. 

Ayrıca eco ibaresi yer alan lastikler (ecorun, ecocontact, ecopia vs) yakıt ekonomisi için geliştirilen lastikler. Nasıl ekonomi sağlıyor ? Yere az tutunarak, yere yapışmayarak. Neden ? Çünkü üretiliş hamuru diğer lastiklere göre daha sert. Bu da daha çabuk sertleşmesine yol açıyor. Yani sağlıklı kullanımdam çıkıyor. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ayrıca eco ibaresi yer alan lastikler (ecorun, ecocontact, ecopia vs) yakıt ekonomisi için geliştirilen lastikler. Nasıl ekonomi sağlıyor ? Yere az tutunarak, yere yapışmayarak. Neden ? Çünkü üretiliş hamuru diğer lastiklere göre daha sert. Bu da daha çabuk sertleşmesine yol açıyor. Yani sağlıklı kullanımdam çıkıyor. 

Bunu bilseydim ona göre davranır "ECO"lardan uzak dururdum :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Oğuzkan Erışık yazdı:

O falken ecorunların doğasında var. 300 de taksan o lastik yeri tutmayacak abi :D 

Ben 205 55 16 sıfır falken kullandım.seninle aynı lastik. ilk sene gayet güzeldi virajı kalkışı freni. kışlıkları söküp geri falkenlere döndünce ışıklarda patiye düşmeler frende tıkır tıkır absler virajda oynamalar olunca söküp dayton touring 2 aldım. Falkenin sıfır halinden daha iyi yol tutuyordu. 2 ay kullanıp araba ile beraber gitti o lastikler. Şimdi bridgestone t005 kullanıyorum. Tamamen kullanım tecrübeme dayanarak söyleyebilirim ki falken yanına yaklaşamaz t005 in. Ama aranızda bir yakınlaşma olmuşsa ona birşey diyemem :D 

Dayton la ilgili ses şikayetleri falan var yorumlarda, yanakları fazla hassas diyenler, memnun kalmayan çok gibi.

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Alptuğ Özcan yazdı:

Bunu bilseydim ona göre davranır "ECO"lardan uzak dururdum :D 

Almadan önce biriyle konuştuk ama sen miydin hatırlamıyorum abi.

Evren Erakçora yazdı:

Dayton la ilgili ses şikayetleri falan var yorumlarda, yanakları fazla hassas diyenler, memnun kalmayan çok gibi.

Ses ile alakalı hiç bir sıkıntı yaşamadım. Yanakları evet biraz yumuşak ama onda da sıkıntı yaşamadım ki ben sürekli balığa giderim, kırsal çukurlu taşlı yollarda çok kullandım balon yırtılma gibi bir sorunum olmamıştı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
Ses ile alakalı hiç bir sıkıntı yaşamadım. Yanakları evet biraz yumuşak ama onda da sıkıntı yaşamadım ki ben sürekli balığa giderim, kırsal çukurlu taşlı yollarda çok kullandım balon yırtılma gibi bir sorunum olmamıştı. 
Balık mı, nereye gidiyoruz :)
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Murat Sürmeli yazdı:

Balık mı, nereye gidiyoruz :)

İftarda detaylandıralım abi bayramdan sonrası için😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...